- Mazda6-ot szeretnék vásárolni, mennyire megbízható, mire kell odafigyelnem? A Mazda6 alapvetően megbízható hírében álló autó, így igazán egyedi hibák nem szoktak előfordulni. A legnagyobb ellenségük a rozsda. Vásárláskor feltétlenül mérjük fel a karosszéria állapotát, mert gyakori a külföldről behozott, gyakran sózott utakon járó példány, ahol a rozsda már megtette a dolgát. A kerékjáratokat és a küszöböket is jól nézzük át. Hajlamosak a fékek is megszorulni, ilyenkor a fékek felújítása segít a problémán. A dízel rendszer nyűgjei a versenytársakéval hasonlatos, a kuplung együtt cserélendő a kettőstömegű lendkerékkel, így ennek esedékessége 2-300 ezres nagyságrendet is elérhet. A magasnyomású rendszer és a turbó is értékes alkatrészeket rejt, így ezek állapota is nagyon fontos tényező.A benzines modellekből mindezek hiányoznak, így a magasabb fogyasztásért cserébe olcsóbb javításokra számíthatunk. 2005 után megjelent egy újabb mumus, a DPF (részecskeszűrő rendszer), amelynek megléte mindenképpen azt feltételezi, hogy az autót hosszabb utakon is használjuk. Ha nem tesszük meg, akkor könnyen telítődhet a részecskeszűrő, amelyet első körben kényszer regenerálással lehet tisztítani. Nagyobb odafigyelést igényel ez a variáns, így érdemes osztani-szorozni hogy a dízel vagy a benzines példányt válasszuk. Évi 20-25e km alatt mindenképpen a benzines javasolt. Az újabb 2.2-es dízel és 2.5 benzines motorral még nincs hosszútávú tapasztalatunk.
- 1.8-as vagy 2.0 benzines modellt vegyek, netán 2.3-asat?Felhasználója is válogatja az autónak a teljesítmény szükségletét, így biztos tanácsot ezen a téren nem adhatunk. Ami tény, hogy az 1.8-as és 2.0 modellek között felszereltségbeli különbségek is vannak. Pl 2005 után már a 2.0 modell hat sebességes váltót és nagyobb fékeket kapott, dupla kipufogórendszerrrel. Ez is billentheti a nagyobb motor felé a mérleg nyelvét a lóerő többlet és a nem sokkal magasabb fogyasztás mellett. A két modell egyaránt megbízható, válasszunk pénztárcánk és teljesítményigényünk szerint! A 2.3-as motor nagyobb odafigyelést igényel, az olajszint gyakoribb ellenőrzését mindenképpen feltételezi, mert előfordulhat olajfogyasztás. Cserébe sportosabbak az autó paraméterei. Tapasztaltabb felhasználóknak javasoljuk ezt a variánsot.
- Láncos vagy szíjas? A benzines motorok láncosak, így annak nincs csereperiódusa, csak akkor szorul cserére ha zajossá válik. A 2.2-es dízel láncos, míg a korábbi generáció 2.0 dízelei szíjasak, a csereintervallumot a gyártói utasítás tartalmazza.
- Mennyit fogyaszt az autó? Legegyszerűbb, ha megnézed a tulajdonosok adataiból építkező oldalt. Bal oldalon válaszd ki hogy milyen üzemanyag, kb hány kW vagy lóerő (PS) a motor és láthatod az értékeiket.
Teljesen tapasztalatlanok vagyunk Mazda témában, kérlek titeket írjátok le mik az esetleges típushibák, gyenge pontok, mire kell figyelni az autó szemlézésén, próbavezetésen.
Kérdés: Mennyire érzékeny ez a motor arra, hogy színültig tele legyen a motorolaj? Vagy elég-e ha L fölött van? És milyen hibát okozhat, ha nem töltöd után?
most nézegettem egy kicsit a progit és egy hajszálnyival különbözik :( ha esetleg látható akkor nézd meg nincs e rajta fomoco cikkszám és akkor lehet ,hogy tudok segíteni.
valami hasonlót keress :
6M8G-9F991-AA
lehet,hogy ez is olyan lesz amibe a mazda belenyúlt egy picit és elég durva az új ára 214+áfa míg a fordokban a fele.
Elnézést a hülye kérdésért a T. márkatársaktól, de alig tudok úgy elindulni a benzines 6-osommal, hogy ne nyikorogjanak az első kerekek pedig óvatosan engedem fel a kuplungot! Ez általános probléma vagy csak még nem szoktam át a lassú dízel teherautóról? :)
Igen, mert a BC az utolso 100 km atlagat mutatja mindig, ezert lattad a 9.2-ot. Hmmm, akkor nekem milyen f@sz@ mar a 9.5-os fogyasztas a 2.5-os motorral. :)
Na majd lehet megpróbálom azt az üzemanyagot. Ja és az avarege fogyasztásra a mérés közben az autóban lévő kijelző 9,2-es értéket mutatott. Amúgy nem azért írtam mert ne "élvezném" a vasat csak próbálok több tapasztalatot gyűjteni, a fórumozásban pedig pont az a jó, hogy érvényesülhet a több szem többet lát pozitív hatása. :)))
Azért azt látom, hogy itt a csoportban is néhányaknál van baj rendesen... De mivel toleránsak vagyunk, nagy a szívünk, és szeretünk minden márkatársat, nem bántunk senkit.
Miert nem elvezed inkabb a Mazdadat ? Most ugyis olcso a benzin, en pl. csak ugy poenbol ki szoktam menni az M0-asra hetvegen es csak kruzolok, ergo pocsekolom a benzint, de az erzes, hogy megyek vele, az priceless. Minden masra ott a Mastercard ! :)
Inkabb dolj hatra, kapcsold be a zenet es lazulj el, ne szamolgasd a deciket. :)
Szerintem felesleges a fogyasztáson kattogni, 6-13L között minden normális városban... :) Gyanitom ugyanazon értékekkel dolgozik, mint a BC, igy gyakorlatilag ugyanazt méri.
simán előfordulhat,hogy berohadt már :) dízelnél nem ritkán előfordulhat hogy ha olyan szerencsétlenül sikerül megállnod akkor vissza lazulhat a vez.szíj és indítás után át is ugorhat.
ez mitől lenne hitelesebb mint ami az autó saját kijelzőjén jelenik meg?
"hiteles" mérés ami közelebb áll a valósághoz az az ha teletankolod az autót mész vele majd újra teletankolod és ezt átlagolod és mondjuk 2000-3000ekm után az arra a 2000-3000km-re tudni fogod a "valós" fogyasztást.
Sziasztok! Ma reggel melóba menet mértem egy budapesti fogyasztást, ami egy 17,2 km-es utat takar. A forgalom elég gyér volt, lehetett menni rendesen, van benne rakpart is egy hosszabb szakaszon. A mérés ELM327 Bluetooth mini kütyüvel történt, EOBD-n keresztül a Torque programhoz letölthető fogyasztásmérő kiegészítővel. Szerintetek ezek jó értékek városban egy 2 literes benzineshez? Jól gondolom, hogy ennek a mérésnek elég hitelesnek kell lennie, ha mindez az EOBD-n keresztül történik?
Akkor az enyém már régen tönkre mehetett, mert mióta megvan, még nem nyúltam a kézifékhez. Csak sebességbe hagyás, a kézifék nem játszik. Én így szoktam meg az elmúlt 29 évben mióta vezetek.
csak azért kérdezem, mert nem gyanítom hogy egy sűrűn használt alaktrész elkopjon :D nem működik annyit mint egy ajtó zsanér... :) ezért kérdezem csak semmi extra :)
kuplungnak van bármi állítási lehetősége? A pedál felengedésénél a háromnegyedétől olyan érzés mintha semmi nem történne csak mintha egy rugó húzná vissza. Kuplung cső és munkahenger csere volt..
Tipushiba, külföldi oldalakon találni cégeket, akik szakosodtak ilyen problémák megoldására drágán. Sajnos az ic-k tipusa nem beazonositható, igy sokat nem tudsz vele kezdeni.
Az rf7-es motort jól ismerő fórumtársakat kérdezném, mi adhat kelepelő, kerregő hangot (Mazda5)?
jelenség:
- kb 1500-as fordulaton rezonancia valahonnan elölről, középről. Utálom, de nem tudok vele mit tenni. Ez ugye induláskor, forgalom ritmus változáskor jön elő,
- megálláskor zörgés, alapjáraton nem mindig, nem tudom mihez kapcsolni, hogy mi váltja ki. Kuplung kinyomására változik a hang, a mikéntjét nehéz lenne leírni, van, hogy meg is szűnik...
- mire leállok a garázsba többnyire megszűnik,
- kint a motortérben nem hallatszik, egyetlen olyan "talán ez lehet az szerű" hangot lehet kihallani a motorzajból, ami a kuplung feletti rész környékéről jön...
Csak tipp, de lehet esetleg vákuumszivattyú, talán mechanikus tápszivattyú?
A kettőstömegűt kizárnám, mert abban kb 5000 km van, és előtte is volt ilyen zörgés...
Esélyes, hogy feleslegesen cseréltem lendkereket (bár a kuplungtárcsán alig volt már horony), így elrakom tartaléknak...
Szóval van egy idegesítő zörgés alapjárat, illetve 1500-as fordulat körül. Ha valaki hallott már ilyet, szívesen meghallgatom a véleményét.
Én már hallottam olyat, hogy a váltó bovdenes változatnál, ami ugye állítható volt, a hölgy bevitte a szervizbe a kocsit hogy csörög valami. Szerelő mondta, hogy ennél a tipusnál csak a motorral együtt lehet kiemelni a váltót, és padon kell szétszedni, különben széthullanak a csapágyak. ő nézett hogy akkor most hogyan meg mennyi, faszi meg felvázolta, hogy egy sima motor csere, kiemelés meg vissza rakás az 70.000 szokott lenni, itt hozzá megy még a váltó levétel és a kuplung csere, az kb 60 még, de némi kedvezménnyel 110.000 a vége. Nő mondta hogy nem szép, de oké legyen, milyen gyorsan lehet ezt megcsinálni ? Szerelő közölte hogy plusz egy 10-esért éjjel bent maradnak és megcsinálják a kollégával. Na másnap megkapta a nő a kocsit, boldog volt mint állat, és örömmel fizetett, és már ment is vele. Ugye megvan hogy mit csináltak vele ? Kézzel !!! csavartak kettőt a Fiat kuplung bovden állító műanyag csavarján a villa tövében. Kb 3 perc meló volt nekik. Mert ilyen is van..
Luk vagy Exedy, az azt jelenti, hogy ezt a márkát érdemes megvenned bele. Amúgy meg sima liba a kuplung csere szerkezettel tárcsával csapággyal úgy, hogy nem kell szétszedni az egész kocsit. Ha a szerelőd mást mond, akkor cseréld le gyorsan, mert le akar rántani lóvéval. Besírja hogy mekkora meló, te meg kifizeted azt is amit nem csinált.. Ennyi.
Meg kell nézni, nem tudom pontosan mikortól/ig de voltak 4 és 5 sebességes automaták is.
A 4 sebességes szopó pályán, rövid az áttétele.
Ez árnyalja a képet egy kicsit, de nagyjából 1 liter pluszba bele kell férnie az automatának. Lábfüggő, én a 2.5 automatával 10 alatt járok el városban is.
Lenne egy szerelési kérdésem. Nekem ugye egy 2006-os benzines GY van. Tegnap jártam szerelőnél és dumcsiztunk róla, hogy elég kemény a kuplungom. Még működik rendesen, de ki tudja meddig. Az lenne a kérdésem, hogy a cseréje lehetséges az alváz megbontása nélkül is vagy nem? Valami olyasmit magyarázott a szerelő, hogy lehet "nem fér ki" amikor cserélni kell. Az alsó műanyag takaró lemezt nem volt kedve levenni.:) Ja és melyiket ajánlanátok, ami ár/érték arányban még OK lehet.
Toyotáról volt szó :) Amúgy GH is csak facelift után volt 2.2-vel.
Ültem ma egy olyan Lexusba, amiben ez a 2.2 D4D volt, gariban cserélt motor kb 50 ezerrel ezelőtt, hát nem volt szebb hangja mint az RF5nek. És baromi magasan tartotta üresben az alapjáratot, minimum 1300.
Igen, de az is elég kicsi és a dízeljeivel is vannak gondok. Öregebbek között van még az avensis verso, previa, azok is jók. Sajna a japánok leálltak az mpv méretűekről, már csak a galaxy/sharan/voyager van.
A full size közül az mpv-nél döntenék ha lenne fiatalabb. Amúgy jó autó, olvass fórumokat. 6 személynek kényelmesek igazán.
Eggyel kisebb osztály:
Zafira/mazda5, stb.
A leghátsó sor gyerekeknek való, a csomagtér kicsi.
Nézz meg egyet, amúgy jó autó. Sokkal könnyebb, kevesebbet fogyaszt mint a nagyobbak. A tolóajtó királyság
Mivel emberekkel telerakod az utasteret, kiránduláskor a 6-7 személy csomagja nem fér be. Tetőbox a megoldás, ez a sharannál is kellett. A grand voyagernél persze nem :-)
Én megnéznék a helyedben mpv-t, mazda5-öt, galaxyt, esetleg sharant.
A CX-9 valóban jó megoldás, én a felnőtteket is hátra szoktam tenni. Viszont azért figyelembe kell venni, hogy 3,7 V6, nem turbó. És azért fogyaszt. Városban viszonylag keveset, de autópályán tudja inni a sok sok litert :-)
7 személyes ügy, rengeteget rágódtam rajta mire döntést hoztam. Volt a családban voyager, sharan is, tudom milyen jó is az.
Lehetőségek:
Franciákat épeszű ember kizárja, nem is említem. Van espace a haveri körben, többet szopnak mint a csikós úr.
- voyager: a dízel olasz fos, kerülendő, a bengás 3.0, 3.3 megbízható. Automata váltó királyság. Mind közül a legnagyobb kényelem, amerikai összehajigált belső, gagyi kivitelezés. Lpg üzemmel vállalható.
- sharan: nem rossz, de pusztul rendesen. A motorválaszték katasztrófa, 1.8T, 2.8vr6 benzin, meg a füstös dízelek. Millió km-es lefingottal van tele a piac
- galaxy, smax: francia dízel, kevés benzines, de elvileg van mazda motoros bengás
- mpv: a legfiatalabb is tíz éves, a dízelek már elég problémásak, kevés a benzines. Nehéz, emiatt sokat fogyaszt.
Hasonlóan gondolkodunk. Csak full fekete belső, és nálam csak is bőr a pálya. Hónapokat vadásztam mire meglett. Ja, és 2000-es benzin. Első körben nekem is opció volt az 1.8, de a döntés jó volt hogy a nagyobbat választottam. Ez a 7 személyes kérdés meg nagy kérdés, én azt mondom legyen egy Ford Galaxy.
Ha mindenképp át kellene ülnötök 7 személyesbe ti mibe ülnétek át? Van-e ilyen tapasztalatotok? MPV ugyanezzel a motorral? Esetleg benzines gázosítva? Mennyibe kerülhet egy rozsdamentes 7 üléssel, fekete beltérrel? Vagy 5-ös? Jó az RF7? Esetleg 1.8 benya? Vagy nagyon szükségüléses? Ha nem Mazda akkor marad a Sharan trió. De az is kisebb. A Voyagerek meg már nagyon régiek és nem a legjobbak, a dízel hulladék, a benzin zabál. Tudok egy PDTDI Voyagert DSG-vel egymilláért, de gyanítom nem egy matyóhímzés vele sem az élet. Ami tuti: Soha többé szürke beltér, fekete szövet, vagy vajbőr.
Mit kaphatok az enyémért friss márkaszervizes vezérléssel? 1.4-el meghirdetve 1.2-ért odaadni? Vagy kevesebbet?
A sima l8 és lf (nem disi 2.0) között van különbség fordulaton, de normál tartományban nincs komoly különbség. Mazda5-ben próbáltam mindkettőt, mindkettő teljesen használható. A 2.0 sem egy rakéta, beszarni attól sem kell, viszont pályán jól jönnek a plusz lovak.
A mellékelt képeken látható hogy hol erősebb a 2.0, ha húzatod, normál tartományban elég hasonló a nyomatéka.
Menj vele pár kört, ha tetszik vedd meg nyugodtan.
Nekünk van a családban mind2, 1.8 vs. 2.0. Volt alkalmam egymás után vezetni, akkora különbséget nem éreztem. Persze ha válogatni is lehet akkor azért 2.0. :-)
Az "A" jelű pontnál lehúzod a csövet, jó feltűnő helyen van.
Ha jár a motor azon a csövön kell szívnia levegőt.
A PCV szelep lent eldugott helyen van, a szívótorkot köti össze a forgattyúsházzal.
Az a dolga hogy a motor vákuumjának segítségével folyamatosan szívja a forgattyúsházat, így nem keletkezik benne túlnyomás mint a régi autóknál, és nem kerül a környezetbe csúnya olaj és benzingőz. Megmenti a földet.
A felső cső amit le kell venned az a szelepfedéltől jön, az a feladata hogy ott vezeti be tiszta levegőt a légszűrő után, hiszen ha vákkum van akkor valahol azt ki kell egyenlíteni.
A lenti PCV szelep kétféleképp tud elromlani:
- zárva marad: ekkor túlnyomás lesz a forgattyúsházban. Ezt a levett csövön látni fogod, kifelé megy a gáz onnan
- nyitva marad: mivel alapjáraton nagy vákuum van a szívótorokban (mert zárva van a fojtószelep) azt korlátozza a PCV szelep. Ha túl nagy a vákuum félő hogy felkapja az olajat (gőzt) jobban, és hamarabb megeszi a motor.
Szóval ha a csövet leveszed, enyhe vákuumnak kell rajta lenni alapjáraton, akkora hogy az ujjbegyeddel érzed, vagy megtart egy papírdarabot (odatapad).
Ha süvít befelé a levegő akkor nem jó, nyitva van.
Ha pufog ki a motor (mint a régi autóknál) akkor nem jó, zárva van.
De a Mazda gép kiohoszta hogy már regeneralni kellene a rendszernek csak előbb szenzor csere szükséges. 1,7 gramm az elvart érték a szűrőben és nekem már 3,7 most. Szóval lenne mit. Sajnos a forscan is megall a manuális regeneráció közben és nem írja ki mi a baja. Hibakodokat töröltem és hiába indítok rá leall 3-4% nal sajnos.
Ne haragudj,hogy így ismeretlenül írok,de több helyen téged istenítettek. Van egy problébám amiek állitólag szakértője vagy és talán te tudnál segíteni. Mazda 6 2.3gt(2005) olaj fogyasztás. 1000km alatt 2-4 liter. Régóta keresem a megoldást,de senki nem tudott segíteni. Vagyis tudtak volna,csak az márkaszervíz volt és le sem merem írni,hogy mennyibe került volna. És ők sem voltak valami határozottak,mert csak egy ilyen autót csináltak. Nem szeretném rábízni olyan emberre aki nem csinált még ilyet,mert tényleg azt akarom,hogy megszűnjön ez a probléma és újból jó legyen a motorja. Tudsz ebben nekem segíteni? Többet nem írnék a dologról ha aktuális akkor e-mailben vagy telefonon. Köszönöm.
Hétvégén mentem közel 1000 km-t. 7,5 liter lett az átlagfogyasztás 137 km/h átlagsebességnél. Sok tempomattal illetve a jobbik gázolajból. Csak ha már fogyasztásról van szó. Ebben lakott terület 10 km volt.
Én Pécelről járkálok Pestre naponta többször is ha itthon vagyok, amúgy sok pályázás. Szórakozásból a jászberényi úton néhányszor néztem a napokban a kijelzett adatot, és próbálgattam a kocsit hogyan viselkedik. A 2.0 benzinesem ötödikben 67 km/óra tempomattal folyamatosan tartotta az 5.6 litert. Na gondoltam ezt is láttam, többet nem fogom...
Na megvolt a Mazdas kiolvasas. Ugyan azt olvasták ki amit en.oxigen szenzor csere és utána dpf manuális regenerálódás t indítanak rá. Az oxigén szenzor pusztán 170.000 plusz regeneralas 12.000 plusz a szenzor csere munkadija.
Mondtam hogy na kösz de nem. A héten megy szerelohoz és lesz egy EGR szelep tisztítás és utána meglatjuk. Ha kell kivesszuk és kitisztítjuk az oxigén szenzort is. És utána meg kap egy manuális regeneralast tőlem. Kíváncsi leszek így rendben lesz e. Ha ez nem segít lehet keresni bontobol szenzort. De 170et tuti nem adok érte. Akkor megy ki a dpf szűrő inkább a francba.
Az autók nagy része a 90 körüli tartományban a legjobb hatásfokúak, a 2.0 is 5.9-6 litert eszik úgy. De ez egy fogyasztás végérték, ennél csak több lehet az átlag :)
Egyetértünk! Oszival sem vitatkoznék, mert igaza van (a beszólásom sem rá, hanem a nepperre vonatkozik), de hülyén hangzik, ha megkérdezik: Mikori az autód? Hát 2004-es de az már tkp. 2005-ös. Na, csak ennyit akartam mondani.
Ahogy neztem nalam az a kulcs, hogy orszaguton nagyreszt egyenletes sebesseget tudok menni viszonylag keves elozessel. Akkor eleg jol eszik a 2.5.Na meg porgetni sem kell, hogy szedje a labat, mert viszonylag nyomatekos szivobenzineshez kepest.
Felrakhatnad padra az autot, kivancsi lennek hol es mennyit valtozott a program hatasara a gorbe.
Pont leszarom, hogy hány hónapig hajókázik. Az én 2004. 11. hóban forgalomba helyezett autómat is úgy hirdette a nepper, hogy 2005-ös . Amikor felhívtam a figyelmét erre az anomáliára, azt hablatyolta, hogy ez már tulajdonképpen 2005-ös modellév. 207ezerrel hirdette. De mester, mondom neki, ennek 227-et mutat az órája! Jéééé, hát tényleg! Elnéztem.
Úgy látszik, ezek tipikus neppertrükkök. Egyúttal felhívnám az urak figyelmét az előző hsz-emben felvetett problémára, amelyben SOS segítséget kértem.
általába 3-6hónap a japán autók beérkezése és nem ritkán újabb modellnek van eladva vagy éppen ezért a nyári leállás után már a következő modellévre termelnek az autógyárak.
valahol van nekem anyag a csatikhoz ,én a gyári kijelzőre kötöttem PC-t csak még dolgozni kellet volna rajta egy picit mert nem volt túl jó a kép minősége csak nem volt időm foglalkozni vele pedig a dvd lejátszó helyére simán beapplikálható egy PC is ,ne is állj meg a DVD-nél szerintem
Na abban én nem kételkedek hogy te napra megmondod..... A kutyuli ott van elásva, hogy az évjárat 2011-nek van a hirdetésben írva, ha legörgetsz a leíráshoz, akkor meg ott van hogy hát 2010 december, de ez 2011-es modell. Nekem meg a faszom egy évvel öregebb mint megszülettem volna..
2010-es a kocsi. 2010.12.16-án volt forgalomba helyezve. És leugatnak hogy miért teszem szóvá, hogy 2011-esnek hirdeti. Azt írja a srác, hogy hámosméééé, az az egy hónap az nem oszt nem szoroz.. Hát persze.. Meséljen még.. Konkrétan átbaszást írtam, ő meg hogy köcsög vagyok... Értem én.. :)
Ez bizony a GH-nak a már módosított,Facelift verziója,ami 2010-től volt tudtommal,így simán lehet 2011-es Modell(de ha ránéz az ember rögtön látja mi is a "pálya".. :)
helló elsőgenerációs mazda 6-ra a gyári 117-es felnijére fel lehet tenni a 215/50-es gumit? vagy már beleérne valamibe? Az ajtóra 215/45-ös gumi van irva
Műszerész végzettségem is van, de ez más szakma. Majd ha kitavaszodik, az Xcarlink adapter beépítés (L716 átkötéssel), valamint a kijelző hiányzó szegmenseinek megélesztése már hozzám tartozik, de az autószerelést azokra bízom, akiknek az a szakmája. Bár ez most úgy látom, fel fogja adni a leckét, mert a srác nagyon vakarta a fejét, hogy még ilyennel nem találkozott. Na, majd látjuk...
Szerintem meg az a bazári, hogy ott egy bazi nagy "lámpa" kinézetű valami, ami nem működik :) Ez olyan mint régen a bmw gps antennák a Suzukikon. :) Ha van, működjön is :)
Most ott van, de csak egy fél órát tudtak így soron kívül rászánni, alap dolgokat megnéztek, de csak holnap délután fognak vele bíbelődni. Gondoltam, hátha van valakinek tippje, ami meggyorsítaná a dolgot.
2004/11 dízel 6-osomban egyik pillanatról a másikra kigyulladt elinduláskor a Check Engine, a Break és az ABS lámpa. Ugyanakkor nem mutat a vízhőfok mérő sem, valamint a kilométeróra és a fordulatszámmérő. Nem megy a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető csipogás sem. Nem kommunikál a számítógéppel sem, így hibakódot sem lehet lekérdezni. Egyébként normálisan működik motorikusan és fékileg is.
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy mazda 6, 2.0 benzines 2003as-ba lehet e üzemanyag szűrőt cserélni, mert az unixnál nem találtak a rendszerbe hogy lehetne rendelni?! Ők voltak a bénák vagy most nem tudom mi van?!
Jaaa, igy mar kijon a matek ! :) :) Soha nem megyek 90-nel huzamosabb ideig, szoval errol nekem nincs adat, vagy a varosban szopolok, vagy palyan megyek.
De ha feldobom tavasszal a 18-as felniket a 225-os gumikkal, akkor lesz az 10 is. :)
Hat nem tudom, hogy hogy eszik neked 7.7-et a 2.5-osod palyan meg orszaguton, de legyen. :) Nekem ilyenkor eppen becsuszik 9 ala, ha 140-re teszem a tempomatot es papasan kruzolok es Suzuki sincs a kozelben. :)
Nekem a modositott szoftver 100-as oktanszamra van belove, ezert tankolom azt, ugyan meg nem probaltam massal, mert igy akkorat tol, mint egy mozdony es hogy ilyenkor mennyit mutat a BC, azt pont leszarom. :)
Nekem annyira nem ment úgy mint a karikacsapás. A balosom Depo utángyártott, és a ködzáró vak volt. Nekiálltam kézifúróval meg kisreszelővel, az eredmény jó is lett, de telehullott a búra műanyag reszelékkel és nem lehet kiszedni. Nem ahol az izzó van, hanem a 2 búra közt.
mai szép nap eredménye, hogy az AUX MOD lett a 6osban. :)
Az audió egységet ki kellett szedni, mert a belsejében az L716 pontokat hidalni kellett, hogy a EXT bemenet élő legyen.
A forrasztás után az AUX-ot már iphone-al használhattam is. :)
Nekem gyári navis a kocsi, az eredeti helyre bekerült 800x600 kiejlező.
A fedél nyitása sajnos elvesztette az eredetileg gombos ki/be nyitást, de kézzel nyitható - későbbiekben erre még vissza térek.
(a fedél mozgatása a gyári LCD hátsó oldaláról kapott vezérlést, amit ki kellett szedni, csak a motor+mechanika maradt)
A video jelvezetéke a gyári DVD egységhez került behúzásra.
A gyári DVD junit hátulján lévő csatlakozó széthúzással az első hangszórókat deaktiválja, ha visszadugom a DVD egységbe akkor újra szól minden hangszóró.
Ebben a csatiban még ki kell bogarászni az áthidaláshoz a vezetékeket.
A holnapi feladat ez lesz a csatlakozó bogarászása és installálás az 1DIN DVD/MP3 egység a gyári DVD tartóra.
Na látom megint van valami ami sokaknak bassza a csőrét.. Ti dolgotok, fúrjatok faragjatok.. De őszintén mondjátok már meg nekem, hogy a paraszt vakításon és a menőzésen kívül vajon mi értelme ennek a hátsó ködzáró duplázásnak ? Szerintetek a Japán az hülye és spórolásból hagyta ki belőle a másikat ? Nem hinném. Plusz egy hibaforrás, amúgy meg kurvára nem kell mindkét oldalra. Aki nem látja így ahogy van, az vak, más funkciója meg nincs. Ugyan akkora faszságnak és haszontalan dolognak tartom mint a nappali fényt. De nyilván a ti kocsitok, azt csináltok vele amit akartok.
Akkoriban még gyerek cipőben járt az ebay és társai :) Simán jó bele a sima balos helyre való foglalat is.mivel ugye a jobb oldali vak igy azt ki kell vágni. De már nagyon profik voltunk ment mint a karika csapás. Azért abból nem leszel gazdag amit azon spórolsz meg hogy még egy 5w os helyzet jelző világít hátul menet közben. És azt sem gondolom hogy a fogyasztás emelkedést valaha is kitudod mutatni :) viszont cserébe jól meg nézik az autód mert nem fogják érteni sokan hogy ez mi? Nekik miért nincs ilyen? :)
"Egy ismerős szerelő azt mondta, lehet azért mert az akku nincs rendesen feltöltve és ilyenkor lehet gond a motorvezérlő elektronikával"
Pfff, és mégis mi? Ha jár a motor, akkor megy a generátor, az tartja el a fogyasztókat nem az akku. Tanulgatta az autó magát. Aztán mire megtanulta a beállításokat, már nem imbolygott az alapjárat, ennyi :) Ha benzines az autó, akkor még egy pillangószelep tisztítás nem ártott volna előtte.
Minek hebrákolni bele foglalatot, ha gyáriban is létezik? :) Angliából kb 5k összegért vettem jobbosat köd foglalattal (Ott ugye tükörben van a hátsó kiosztás). Majd ha szebb idő lesz be is teszem. A helyzetjelző téma annyira nem izgat, csak a fogyasztást dobja meg és enyhén teherautó filing :) A dupla köd viszont hasznos lesz, persze kizárólag városban a piros lámpánál :D
Én a rádió gyártókat nem értem. Kb 100ft-os áramkör lenne egy mikroampert fogyasztó flash, vagy valami nand flash, ami megtartaná a beállításokat... Ha ennyire para a reset lehetősége, akkor be kell rakni egy reset gombot oszt kész.
Eddig teljesen hibátlan volt, ritkán kellett ölteni és megfelelő minőségben játszotta le a telefonon lév számokat. Eddig. A fülhallgatót kipróbálom. :)
esetleg a részletek is megosztod velünk? érdekelne engem is a dolog .
SzaboZE vagy hozzáértők segítségét kérném.
a 6lemezes bose fejegységemmel küzdök. a régi agyonkaristolt írott cd-ket gond nélkül beolvassa és lejátsza ,de amiket mostanába írtam mindet ki köpte CD ERROR felirattal vagy valami hasonlóval ,írtam 4x 8x 16x teljesen mindegy mit csinálok nem olvassa be. régiek közül bármit teszek be simán működik
kivitelezés minősége ? baromi nehéz dolog egy ügyes kezű embernek egy fúróval és egy reszelővel kialakítani a foglaltnak a helyet :D hidd el észre sem vennéd a különbséget ,foglalatot meg semmiből nem tart beszerezni
En eddig elegedett vagyok a fogyasztassal (2.5 GH), beallt 7.7 -re. BP -n nem dugozok jellemzoen, szoval nagyreszt orszagut es autopalya, GPS szerint megengedett felett kicsivel, nagyreszt csaladdal, nem tul sok huligankodassal. Ha 9.5 lenne sem dolnek a kardomba. :)
Van valami erzekelheto kulonbseg a nagyobb oktanszamu benzinnel? Azt gondolnam, hogy az oktanszam kulonbseget nem lehet meglovagolni, mivel az
ECU -n a program parametereiben 95 -osre van optimalizalva.
En egyelore maxxmotion 95 -ot ontok le neki, de ha nem feleljtem el kap majd 98/100 -as lonyalat is.
Ezek szerint nem csak nekem volt evidens, hogy ha mar egymas mellett van a tap es az AUX, akkor mar csak egy kis BT -s cucc kell oda. :)
Szoval rendeltem egy BT -s adaptert es egy dupla USB aljzatot. Igy egyszerre megy a BT es akar a telefon toltese is, ha kell.
Ha mar a feszlift elotti GH nem tudja ezt a funkciot alapbol.
Leszamitva, hogy neha mintha kicsit behallatszodna a generator hangja, tok jol mukodik. Youtube, Spotify, stb megy szepen online telefonrol ut kozben.
A konkret problemaddal kapcsolatban annyi otletem lenne, hogy kiprobalnam egy sima fulhallgatoval vagy barmivel, hogy oda ad -e jelet. Illetve, meghajtanam egy masik eszkozzel az AUX aljzatot, telefon vagy barmi.
Anno bontobol vettük a másik foglalatokat de annyira nem volt vészes a mazdaban sem volt aki onnan vette. Egyik ismerőssel elég sokat beszereltunk így elég sok 2003-2006 közötti hatosnak dupla hátsó helyzetjelzoje lett dupla kodlampaval. Semmi plusz relé meg semmi nem volt benne simán tovább lett húzva az eredeti száltól, soha senkinek semmi baja nem volt utána sem. Sem korábbi izzó kiégések és semmi gond nem volt velük szóval egész nyugodtan megcsinaltathatod ha tetszett.
Ezt meg anno én az egyik mazdas ismerőssel mi találtuk ki hogy tegyünk foglalatot a vak jobb oldalra is meg cseréljük dupla szalasra az izzokat. Ha kod lámpát kapcsol akkor mindkettő kod lámpa is egyben. Iszonyat jól néz ki.
Ezt csak annyival egészíteném ki, hogy az EU becsült népessége 510 millió ember. Ha ekkora szám mellett ennek a témának ilyen baromi alacsony a kockázati értéke, akkor nem lesz ebből semmi a következő 100-200 évben, hiába gondoljuk meghatározónak az autók adásvételét. Ha meghatározó is, mint látható, füle botját nem mozgatja senki valójában. Ez a km-nyilvántartó is vicc szintű, hiszen semmit nem tesznek senkivel, random adatokat fel lehet tölteni 2 naponta... ilyen, amikor adnak a sz*rnak egy pofont... semmi :D
akkor az nem ködlámpa hanem hátul 4helyzetjelző :P itt a forumon is voltak akik átalakították ,semmi extra nem kell hozzá csak foglalatot kell varázsolni a jobboldali belső lámpába meg némi vezetékelés és kész is.
Ha ezzel meg vagy akkor bekötéstől függően 4helyzetjelződ lesz hátul és mivel 21/5 izzóval szokták megoldani 2 ködzárófényed is lesz.
Valószínű, hogy nem te vagy az egyedüli, aki ilyen sztorival gazdagítja a levelezésüket... Ez kb olyan, mint amikor az asszony feliratkozott pár kuponos hírlevélre... egy hét alatt kb ezer levél, meg némi spam... Nem ellened irányul, ha Z.D. nem ír vissza. egyszerűen ez a munkájának csak egy része.
Esetleg jelentsd a hahu-nak, hogy baj van a hirdetett járművel...
A baj az a tekergetéssel, hogy nem lehet bizonyítani, ki és mikor csinálta. A nepper ártatlan pofával fogja azt mondani, hogy ez már ilyen volt, vagy, Szilveszter éjfélkor történhetett meg, mert mire beült az autóba, már ezt mutatta...
Egyszerűen ha ilyen van, le kéne foglalni az autót. Esetleg adott km-en túl veszélyeztetésnek minősíteni, mert az autó nem megfelelően karbantartható mivel nincsenek tisztában a valós állapotával. Ez persze csak ötletelés.
Ha megkezdenék az autók bezúzását, akkor is kb két év kéne, mire a buta fajtájának leesik, hogy, ha teker, akkor bukja a kocsit...
Ugyanakkor ha egy ártatlan sokadik tulajdonosnál bukkan elő a tekerés ténye, attól ki, és hogyan vasalja be a dolgot egy adásvételnél?
Ötlet a visszaszorításra:
- kizárólag alvázszámmal és km óra állással lehet bárhol meghirdetni egy szgk-t, vagy bármilyen gépkocsit.
- esetleg az eladó, önmaga köteles egy igazolást kérni, és azt mellékelnie kell...
- amíg nincs tisztázva az autó, addig nem lehet átírni,
- az adásvételiben is fel lehetne tüntetni kötelezően az igazolást, illetve annak a számát, ha ad ilyet a hivatal...
- ennek EU szinten kellene működnie, mert amint be, vagy kivándorló négykerekűről beszélünk, felejtős az egész...
a mazda-auto.hu fórumai tele vannak alvázszám alapján információ kéréssel előéletről, van ahol a garantált 144.000 km az csak akkor lehetséges, ha öt évet állt az autó, mert a becsült km az b 400.000...
Kicsit félreérthetően írtam. 😊 Szóval, ha a telefonon bekapcsolom a bluetooth-ot, kapcsolódik az autóhoz és az AUX-os lejátszóhoz is. Azért írtam, hogy megjelenik a kis telefon jel a kijelzőn, mert ezek szerint azt nem felejtette el az autó akksi csere után, ezért sem értem miért nem működik az AUX-ba dugott lejátszó.
Neki írtam a winkli előtt, mindegy leszarom. Hadd boldoguljanak a nepperek, nekik is meg kell valamiből élni. Az a baj hogy a rendőrségen is hiába jelentgetném fel, nem vagyok károsult.
Bár nem próbáltam ki, de az tűnik számomra logikusnak, hogy ha a kocsi kijelzőjén kijön a telefon jel akkor biztos hogy nem az AUX-os Bluetooth cuccra csatlakoztál, mert azt nem kéne hogy jelezze a kocsi kijelzője, mivel semmi köze a kocsihoz, csak az AUX-hoz, és ha tényleg így van, akkor érthető hogy nem szól a zene, a beépítetten csak a hívás megy keresztül. (mondjuk említetted hogy próbáltad újra párosítani, ha akkor is volt telefonjel akkor gondolom nem jó eszközt párosítottál össze)
Ja még egy kérdés. Az, hogy lehet, hogy egy műhelyben rossz ponton emelik meg az autót??? Ugyanis hátul mind a két oldalon el volt nyomodva a küszöbnél az a rész, így azt is újra kellett "építeni" és merevíteni az emelő pontoknál. :(
Na végre elkészült a teljes rozsdátlanítás, alvázvédelem küszöbcserével megspékelve. Most már 4-5 évig minden OK alul. :)
Egy kérdés. Az akku a munka során természetesen le volt véve. Kérdésem, hogy az ECU öntanításnál az normális, hogy 30-40 percig annyira nem tudta tartani az alapjáratot, hogy üresbe rakva leállt a motor? Egy ismerős szerelő azt mondta, lehet azért mert az akku nincs rendesen feltöltve és ilyenkor lehet gond a motorvezérlő elektronikával. Aztán amikor mentem vele egy picit pályán utána a városba érve már rendben volt. Lehet addig rátöltött már annyit, hogy rendesen tudott működni a vezérlés?
Decemberben háromszor lett új gazdája, és még mindig keresi a következő áldozatot egy szép A6 TDI. Te is megvennéd, most csak 195 ezer kilométer van benne. Tovább »
Van valakinek ötlete miért nem működhet akksi csere óta az AUX csatlakozóba dugott bluetooth-os zene lejátszóm? A telefonnal rendesen csatlakozik, illetve a kocsi kijelzőjén is megjelenik a telefon jel, szóval szerintem a csatlakozással nem lehet gond. Az elindított zenét viszont mégsem játsza le... Nem értem miért. Próbáltam újra párosítani is.
Bazi egyszerűvé válna a világ, ha az autó átírását megtagadnák, az adásvételit meg érvénytelenítenék az okmányirodában egy ilyen alkalommal. Ezesetben tehát visszajárna a pénz és az autó az eredeti helyére.
Csinálj egy weboldalt. Mindenki feltöltheti a saját autója adatait (rendszám, alvázszám, motorszám) meg rendszeresen felviszi a kilométert, aztán ha mész autót venni a nepperhez csak beütöd a keresőbe az alvázszámot és ha ilyen jófej volt az előző tulaj már látod is. De ha meg te adod be a nepperhez az autódat ő is meg fogja nézni és ha szerepel az adatbázisban 300 ezerrel, akkor nem fog neked annyit adni, mert nem tudja 150-re megtekerni.
Ja, 3 hete volt a focusos cikk, arra válaszoltam ezzel a sztorival.
Azóta volt még egy audi oszt csoki.
Nem a megírás lett volna a lényeg, hanem hogy fogjunk össze, ők a média meg mi a kisemberek. És hívjuk fel a figyelmét a jogalkotónak hogy nem a mi érdekeinket védi hanem a csalóét.
Pl azzal is hogy személyiségi jogok miatt nem adhat ki a márkaszerviz digit szervízkönyvet, csak a tulajnak. Ekkora baromság is csak itt lehet.
Nem olyan nagyon OFF, hiszen a behozott mazdák 99%-a is tekert :-)
Még az enyém is, hogy száradjon le a nepper keze.
Amúgy jó nagy seggfejek a TC-s újságírók, kb 1 hónapja dobtam fel nekik egy jó témát, találtam egy autót aminek ismert az előélete, ismerem ki adta el 630ekm-rrel, és a nepper akinek eladta most 230ekm-rrel hirdeti.
Saját pénzen lekértem a nyilvántartásból a km állásokat, ott is látszik az ügy.
Azt volt a gondolatom hogy feljelenteném a neppert (és/vagy az okmányirodát) a TC nyilvánossága előtt, hogy hogyan lehet az hogy nem bukik ki a nyilvántarónak az ilyen, mi a fenének van az egész? Miért jegyzik be egyátalán a kisebb kmóra állást, miért nem küldik el a faszba a vevőt? Jó ügy lehetett volna, hátha a nyilvánosság valamire késztette volna a jogalkotókat.
Megírtam nekik 3x, (ebből 2x a winklernek) és még arra is basztak hogy visszaírjanak hogy nem érdekel az ügy.
Naaaagy autós érdekképviselet.
A lefosott mercit vettünk és a villanyautóval szerencsétlenkedünk biztos nagyobb olvasótábort vonz, ez van.
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy 2005-ös Mazda 6 CD TE, amin nemrégiben az általam senkinek sem ajánlott veszprémi Mazda Automodern kábelköteget cserélt. Az volt a hiba, hogy elindult, majd pár másodperc múlva leállt. Pár ilyen eset után aztán már nem is indult. Először vetettek velem befecskendezőket, nem lett jó. Majd - mivel nekik a javításhoz csak az arcuk állt rendelkezésre - hoztam nekik a Mazda Óbudától mindenféle egységeket kipróbálni (a befecskendező vezérlés doboztól kezdve a computerig). Végül kábelkorbácsot hoztam a Japkertől. Azt kicserélve végre elindult, azonban vállvonogatva úgy adták vissza a kocsit, hogy nincs duda, ill. világít a légzsák lámpa. Persze munkadíjban arcátlanul levettek...
Van esetleg valakinek ötlete, hogy vajon mit ronthattak el? Lehet, hogy valami csatlakozót nem dugtak jól össze a kormány oszlop körül? Ez magyarázná a két egyszerre előjött hibát. Szerintük az ütközés érzékelő romlott el, csak tudnám mitől? A dudára nincs ötletük...csodálatos szerviz.
A légzsák lámpa - mielőtt állandó világításba megy át - 2-t, majd 4-et villog. Ebből lehet valamire következtetni?
Ezzel a módszerrel csapják be a legtöbb magyar autóvásárlót, a kár autónként több millió forint is lehet. Az óratekerés pofonegyszerűen megy, börtön jár érte, de lebukni nehéz, meséli az óratekerő. Tovább »
persze a javításhoz a szívósort már le kell venni.
Valami konstrukciós gebasz lehet amúgy a motorban (vagy a szelepben) mivel sok olyan eset is volt amikor keveset futott, automata autóból fogyott el az olaj.
Persze hatalmas darabszámból könnyen lehet pár rossz.
azon a piacon (usa) a nagy fordulat elég ritka tartósan az automata váltó és a 70mph sebességkorlátozás miatt, az olajcsere periódus is jóval rövidebb mint itt.
Mindenesetre az összes benzinesnél (1.8, 2.0 is) oda kell figyelni hogy csipegeti-e.
Tőlem aztán azt csinálsz amit akarsz, olyan felnit teszel rá amilyen jólesik. Nem vagyunk egyformák, és ez így is van jól... De ha visszaolvasol hogy mire reagáltam első körben, akkor talán fogod az adást. Kb úgy nézett ki, mint ha azon csodálkoznál, hogy a 16-os felnidre hogyan ment fel a 15-ös gumi.. Ennyi és nem több, én jót nevettem rajta oszt jó napot.
Az alap olajcsipegetéshez lehet köze de szerintem nem az elromlása lesz a baj hanem az elméretezése.Nálunk eddig a legtöbben akinek nem a motor kopottságából sem tömítésnél elfolyásból van egy kis olajfogyasztása azok szinte mind azt mondták, hogy akkor mértek nagyobb olajfogyást ha autópályán vagy országúton nagyon fordulatszámon volt tartósabban használva a motor.
Ha valaki ezt a szelepet ellenőriztetni szeretné minden olajcserénél akkor egy kicsit drágább olajcserére számoljon, mert ehhez le kell venni a szívósort.
Az 1.8 a 2.0 és 2.3 egyetlen motorcsalád csak különböző köbcentis kivitelek. Mindegyik köbcenti ugyan annyira hajlamos az olajat csipegetni és ha már megkoptak ugyan úgy zabálja is mindegy hogy 1.8 2.0 vagy 2.3.
A 2.3-nál annyi nehezítés van, hogy van egy kiegyenlítő tengely egység ami az olajteknőn belül van és az olajtérből vesz el ami miatt a 2.3-ban kevesebb az olajtartalék. Ez az olajtartalék hanyag és a motor teljesítményét rendszeresen kihasználó tulajoknál hamar eljut arra a szintre, hogy csapágyas lesz a motor.
Egyszer jó lenne utánajárni ennek a 2.3 (l3) benzines olajfogyasztásnak.
Érdekelt a dolog mivel 2.5-ösöm van (l5-ve), ami annak az utódja.
Persze ezen család tagja az 1.8 (l8) és 2.0 (lf) is.
Mindegyik azonos olajtöltettel van, valószínűleg nem a kicsi olajteknő a gondja a 2.3-nak.
A külföldi fórumokon mindenki a PCV szelep meghibásodásra vezeti vissza az olajfogyást. Sok bejegyzés van, hiszen USA piacon még a mazda3-at is csak a 2.3 motorral szerelték, mostanában pedig a 2.5-el.
Az a szelep viszont ugyanaz a teljes családban, azaz elvileg érintheti a 2.0, 1.8 motorokat is.
A PCV szelep feladata hogy kontrolláltan vákuum alatt tartsa a forgattyúsházat, így nem lesz túlnyomás benne (szivárgás, gyűrűk melletti olajfogyasztás), és a meleg olajban keletkező gőzöket (benzin kipárolgás, stb) is szépen a szívótorokba vezeti. Környezetvédelem, blablabla...
Ha nyitott állapotban elromlik akkor alapjáraton, amikor túl nagy a vákuum akkor olajat is csipeget a motor, és szépen lassan megeszegeti. Ez a jellemző a mazdákra, fordokra.
Ha zárt állapotban romlik el, akkor megnövekedik a nyomás, több olajat eszik a gyűrűknél, és a tömítéseknél is szivároghat.
Azt javasolják hogy olajcserénként ellenőrizzenek rá a szerelők a PCV szelepre, egyszerű megfújásos teszttel, a felhasználók pedig pár tankolásonként nézegessék az olajszintet. Minden L szériás mazda és ford motorban.
Mert a nyitott állapotban elromló PCV szelep miatt lemegy az olajszint, és a motor csapágyai tönkremennek a kevés olajtól, még az olajnyomás gomba felgyulladása előtt.
Mi a véleményük az itteni szakiknak, igaz lehet ez? A fenti leírás szerint a megsült 2.3 motoroknak a PCV szelepüknek is rossznak kellene lennie, találkoztatok ilyennel?
Persze ezek az első szériás,magyarországi első forgalomba helyezettekre vonatkozik. Külföldön mások voltak a felszereltségi szintek,meg a jelölések is. Láttam manuál klímást 8 légzsákkal pl. Nálunk olyan nem volt. Még egy apróság: 2005 ben volt egy ráncfelvarrás,amit a legkönnyebben úgy tudsz megállapítani,hogy a középkonzol fekete lett az addigi szürke helyett. Ezeknek a ráncfelvarrottaknak" még annyi előnyük van,hogy ekkor vezette be a Mazda a digitális szervízkönyvet.Tehát ezeknek az autóknak a szervízbéli előélete lekövethető. Bármelyik Mazda szervízbe bemész és el tudják mondani,ha akarják,hogy mikor mi történt az autóval,mit cseréltek benne és mennyi kilométernél. Természetesen ezek az adatok csak azokra a dolgokra érvényesek, amit hivatalos mazda márkaszervízben végeztek.
Huhhh, hát erre most így nem számítottam. Nagyon nagyon rendesek vagytok, hogy ilyen gyorsan ennyi mindent leírtatok. Tényleg sokat kerestem. Talán jobb lenne ezt elmenteni, lehet hogy mást is fog majd érdekelni, ha ilyen autót szeretne venni.Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!
Viszont az evo dízel.Csak előjönnek a régi tudományok:). Szóval dízelből az alap: CDCE 121 lovas,említett gyenge felszereltséggel. CDTE 121 lovas magasabb felszereltség (digit klíma,8 lufi,multikormány,plüss ülés,4 elektromos ablak stb.) Evo: 121 lovas,a CDTE felszereltségén kívúl még xenon,Bose hifi, alufelni,meg talán félbőr. CDHTE: 136 lovas,felszereltsége mint a 121 lovas cdte-nek.A CDHTE-ből nem volt olyan gyenge felszereltségű,mint a 121 lovas CDCE. Szóval nem volt CDCE ebből az erősebb motorral szereltből. Viszont,ha jól emlékszem,ebben nem volt evo,csak GT.Ami az evo felszereltsége,plusz a használhatatlan navi. Meg a bőr. A bőr kérdésében nem vagyok határozott.Vegyél benzinest inkább. Abból is van CDCE,meg CDTE is,a többi maszlag.Láncos motorok,néha bekormozzák a fojtószelepet, de ha van bennük olaj,elmennek a világ végéig is.
Ja és volt még evo is,felszereltségi szintet jelentett. Plusz felszereltség volt benne a Xenon meg bose hifi és félbőr talán? Meg gyári alufelni. Mint a GT-n. Ez viszont ha jól emlékszem nem cdh-s volt,tehát a gyengébb 121 lóerős motor,egy sima CDTE-nél nagyobb felszereltséggel. Olyan viszont,hogy TETD nálunk (Magyarországon) nem volt.
Mondjuk még annyi,hogy 4 légzsák van csak benne,hátul tekerős az ablak,nincs multikormány. A gyengébbiknek más a turbója,nem változó geometriájú. A felszereltségben még van annyi érdekesség,hogy láttam külföldről behozottat,ami nálunk CE-s lett volna,mégis bőrös volt. Nem ugyanaz a külföldön értékesített,mint nálunk.Na és a tetőablak. Nálunk olyat tudtommal nem árultak sehol se. A benzinesekből az 1.8 a legjobb,jól eszik,persze nem sportautós,de azért megjárja. Keveset találsz belőle,főleg kombiból. Szinte mindenki dízelt vett belőle anno. A 2.3-al az a baj,hogy alapvetően mindegyik eszi az olajat,s ha nem figyelnek oda,hajtókaros lesz.Túlméret meg nem igazán létezik.És kezdődik a szopóroller.Pedig nyomatékos,jól autózható és nem is eszik sokat.Keress egy benzinest,a dízel sajnos felejtős.
Aki nem érte hozzá az első olvasásra szerinted ez alapján mit higgyen?(költői kérdés)
"VáltóméretekVáltóméret alatt az azonos átmérőjű (±3%) gumikat értjük. Pl. 195/65 R15, 205/55 R16, 225/45 R17 méretek egymás váltóméretei. A váltáshoz nagyon gyakran a felnit is cserélni kell. Egy gumi átmérőjét a következőképpen lehet kiszámolni. Pl. 205/55 R16 méret esetén az oldalfal vastagsága 205 x 0.55 = 112.75mm. Ezt az értéket 2-vel szorozzuk meg és adjuk hozzá a felni átmérőjét mm-ben. A felni átmérője 16 x 25.4mm = 406.4mm.Tehát 112.75 x 2 + 406.4 = 631.9mm. A 205/55 R16 méretű gumi átmérője 631.9mm. Váltás előtt feltétlenül ellenőrizni kell a felni szélességét, ill. kisebb átmérőjű felnit a féknyergek miatt nem minden esetben lehet feltenni."
CD=Commonrail Diesel, a H jelenti hogy az erősebb verzió, tehát High Power. Tehát CD=121 lovas dízel, CDH=136 lovas dízel. A CE, TE ésa GT ill. GTA pedig a felszereltségszintek, ebben a sorrendben. A CE elég kevés, nincs tempomat, nem bőr a kormány, manuál klíma, nincs könyöklőbox, nem tudom mi hiányzik még róla. A TE általában elég, a GT pedig a legmagasabb szint. De hogy a drágább extrák közül (Navi, bőr, Xenon) mi van benne alapból a GT-ben és mi extra még ezen felül is azt nem tudom.
Ha nem mész 20 ezret egy évben vegyél benzinest, láncos megbízható motorok, legjobb a 2 literes, 1.8-as picit gyengébb 2.3-mas picit érzékenyebb pl olajszintet gyakran kell nézni. Általában picivel drágábbak a dízelnél.
Ha legalább 20-at mész egy évben vehetsz dízelt, itt a kuplung-kettőstömegű (250+munkadíj) illetve az injektordolgok lehetnek költségesek, bár én most pont a vezérléssel szívtam. A más gyártóknál előforduló magasnyomású szivattyúval viszont nem szokott gond lenni, csak a nyomásszabályzó szelepével, az kb. 40ezer Ft.
Rozsdát nagyon nézd meg, főleg a kerékíveknél, de ha van az sem tragédia, javítható, csak alkudd le azt az 1-2 százezret amennyibe kerül.
A 215/60 a 205/60-hoz képest szélesebb, nem magasabb! A /60 jelöli a magasságot, szóval mindkettő ugyan olyan ballonos. A 205/215/225 pedig a szélességet. Ha nem tévedek..
Azért mértem meg, mert nem voltam túl tapasztalt felni, és abroncs téren, de az elmúlt 1 hétben kiokosítottam magam. :)
Sok oldalon leírják, hogy hogyan kell kiszámolni a kerék átérőjét amitől nem lehet túlságosan eltérni, mert büntetnek, és itt mm-ben beszélnek ezért is mértem meg.
Na mindegy is, most már tudom, hogy minden info ott a felnin.:)
A gumi belső átmérőt nem lehet változtatni az adott felnihez, viszont a szélességét nagyon is amihez a per jelzőt használják a kerék külső átmérő megtartásához.
Azt hiszem a 195/65 R15 helyett a 205/60 R15 lesz a kiválasztott, mert bár jó lenne egy 215/60 R15 is ez már magasabb lenne, és jobban kiállna a felnitől, kicsit olyan ballonos lenne....meg nagyon ritka.
Én 1 éve vettem 2.0 Benzines 6 kombit 140e km rel beleraktam 22 ezret semmi gondom nem volt vele hosszú uton is birta szerintem megbizható erős gép de arra figyelj a 2.0 bol van Euro 3 mas motor is 1.8 as szerintem ahoz a kasznihoz klimával gyenge de ez csak az én véleményem sok sikert :)
Szia! Érdemes a vízhűtő alján a leengedő csavart is megnézni. Lehet ott enged. Én most cseréltem ,mert valaki beletörte és ott engedett ,de nem ennyire drasztikusan.
A segítségeteket szeretném kérni.Több évre visszamenőleg visszaolvastam a fórumot, viszont nem találtam összefoglalást. Nagyon megtetszett a Mazda 6. Szeretnék venni, viszont nem tudom, hogy melyiket lenne érdemes benzinesből, melyiket dízelből. Annyit sikerült kihámoznom, hogy a 2.3-as benzines felejtős.Mit javasoltok, melyikkel lenne kevesebb probléma? Évjáratokban 2003-05-ig néztem.
Illetve CDTE,CDCE,CDHTE,TETD Ezek a rövidítések után hol tudnék jobban utánanézni, mit takarnak?
én nem lennék benne biztos,hogy kalibrál ,nekem még 1x-sem emelte meg a fordulatszámot és azért is furcsa mert nem kellene észre venned és ha jól tudom csak 10ekm-ként csinálja magától nem pár száz km-el a korrekciós tanítás után.
Na hétfőn viszem a vasat a mazdaba diagnosztikára, kíváncsi vagyok Pécsen ez mennyibe fog fájni. És hogy a Mazda kiolvaso vajon mit mond a hibára. Most az van hogy a dsc és a motordiagnosztika lámpa világít és egy idő után a dpf lámpa villogni kezd és ugye az autó szerviz módban megy tovább csökkentett nyomatékkal. De minden működik normálisan.
Jah lehet erre én is gondoltam, 3$ert nem akartam otthagyni és legalább Tab róla is tudok kiolvasni meg a párom autóját és a tesojaet is és nem kell a notim cipelni magammal. :)
Meglatjuk a turbó nyomás és a hőmérséklet adatok fognak érdekelni úgyis, a Tab pont elfér a 'navi' helyén szóval el leszek én vele.
Sziasztok! Ha van egy ELM327 mini bluetooth kütyüm az tartósan is benne maradhat az OBDII aljzatban? Okoz esetleg valami problémát ha nem húzom ki egy mérés után?
Sziasztok, 1-1,5 hónapja kinlódok a hűtővizemmel mert 3-4nap alatt a kiegyenlítő tartajból is elfolyik. 1 hete eljutottam a szerelőhöz vizpumpat, termosztatot es a termosztat elötti csövet is kicserélte mert hosszába végig volt repedve. Örultem minden h végre megoldódott, erre tegnap nézem 4 nap után teljesen száraz :S 2004es dizelben hol szokott még anyag fáradás lenni? Tudom h igy nehéz de legalabb tampontnak mert azt h honnan szivarog azt nem latom. Vizet nem eszi.
Sziasztok! 2010-es 2.2-es dízel Mazda 6-ost nézett ki magának a barátom, van valami amit tudni kell erről a típusról?? Mire kell esetleg jobban odafigyelni vásárlásnál ill. a próbakörön? Természetesen szervizbe is visszük átvizsgálni. Köszi
Bár nem gumis topic, de hátha valaki tudja a választ.
Az alu felnim belsejére az van írva hogy 15 colos, de megmértem az átmérőjét és 413mm.
Mindenhol azt olvasom, hogy az alufelni peremét kell mérni a felni átmérőjének a meghatározásához, de ez sehogy nem jön ki, mert ha a 413mm-t visszaosztom 25,4mm-rel akkor az pont 16 coll.
A gumi is 195/65 R15, tehát elvileg 15colos, de akkor ez a pontos megmérés nem játszik?
Köszönöm
Ti milyen gumit használtok nyáron 15colon?
195/65 R15 helyett, amit nézegetek az a 205/60, vagy 215/55 hogy kicsit peresebb legyen, de ez utóbbi ritka.
Hát ma sz*ptam még egy sort a kalibrálással. M0 végig Péceltől Budaörsig, ott az első megállásnál elkezdett kalibrálni, megvártam míg úgy tűnt hogy végzett. Hazafele a városon jöttem keresztül, tehát M1/M7, BAH csomópont, Erzsébet híd, Rákóczi, Kerepesi fele. Hát ezen az úton végig szívatott, minden megállásnál, piros lámpánál elkezdett kalibrálni, mivel dugó volt ez kb 15-20 alkalom volt, volt hogy 1400-as fordulatig is felnyomta, de nem tudtam mit tenni el kellett indulnom a zöldnél. Végül a Kerepesi Mekinél megálltam a parkolóban és hagytam csináljon amit akar, de itt már csak 1000-ig tolta fel, és hamar be is fejezte, amik útközben voltak kísérletek alaposabbnak tűntek.
Tegnap olyat produkált, amit funtom is írt, hogy annyira leejtett az alapjáratot, hogy szinte lefulladt, olyan 600rpm környékére. A felemelésre nem emlékszem, mert azt nem figyeltem, lehet olyan is volt, de azóta lényegesen jobbnak tűnik, bár még kicsit mindig játszik vele, de ezek olyan 10-20rpm kimozdulások azt akár egy légkondi ki/be kapcsolás is produkálhatja.
Remélem most már így marad. :)
Örülök, hogy találtam egy ilyen fórumot ami pörög és segítőkész csapat van. ;)
1. Javítás előtti bő egy évben a következőt csinálta párezer kilométerenként: 800as alapjáratról felemelte 850-re, majd vissza 800, ezt kb 5ször-tízszer, tehát összesen úgy 20 másodperc volt az egész, és nem volt közben különösebben rossz a hangja.
2. Tegnap, a javítás után 850 kilométerrel azt csinálta, hogy először fölemelte 1000-re és csúnya hangja volt, kopácsolt, remegett, majd leejtette alapjárat alá, úgy 750-re, olyan hangja volt mint ami le akar fulladni. Aztán megint 1000-res fordulat, aztán visszaállt alapjáratra és szép hangja volt. Az egész úgy 2 percig tartott.
A kettő közül melyik a normális? Az első vagy a második?
Csatlakoznék hozzátok egy 2006/12 1.8-as benzines facelift-es Mazda 6-sal. :)
Lenne is egy apró problémám, de annál inkább nem tudom egyelőre megoldani.
Akkumlátor csere volt és az még hagyján, hogy elfeljtett mindent, olyat kezdett el produkálni, hogy ingadozik az alapjárat 600-900rpm között.
Hidegen nem igazán csinálja, és akkor sem, ha bemelegszik csak a két állapot között.
A mazda 6 szervíz fórumban azt tanácsolta a szerelő(tanácsadó), hogy pörgessem 300rpm-ig, majd motorfékkel vissza, mert valószínüleg elfelejtette az alapjáratot.
Próbálgattam sokféle képpen, de nem 500km megtétele után sem igazán van változás.
Van erre valami gyógymódotok?
Azt mondta, még a szerelő, hogy lehet valami hibakódot sikerült bekapnia, és az kavar be.
Egy ócska kínai rádió meg tudja jegyezni a beállításait akksicserekor, a pioneer nem. Mint ahogy az autó sem, lehet órát, rádiót, klímát, hőfokkijelzést programozni újra. Bazi drága lenne bele egy supercap vagy gombelem.
A másik kedvencem a sütő áramszünet után a konyhában. Nem csak 12:00 lesz az idő rajta folyamatosan, de sütni se lehet vele...
Srácok, RF5-nél hogy szokott kinézni ez az önkalibráció? Mióta megvettem a kocsit még csak olyat láttam, hogy 850-800-850-800 5-ször. Ma azonban (2 hete volt vezérlés, vezérműtengely csere, injektorbevizsgálás, újratanítás) olyat csinált, hogy 1000-ren tartotta, kopácsolt közbe, remegett a kasztni is, meg leengedte 700-750 környékére, azt néztem mikor fullad le, aztán 1-2 perc után abbahagyta és szép a hangja. Akkor eddig nem csinálta rendesen? Ez a rendes önkalibráció? Milyen gyakran csinálja ezt? Vagy ez valami hibajelenség volt?
ki mondta neked ,hogy ugyan az a motor? csak az alapja ,de teljesen más a befecskendező rendszer és mint írtad turbós.Az aki városban eljár a sima 2.3-assal 12-13liter alatt az vagy hazudik vagy inkább menjen busszal ,azzal nem idegesít fel senkit.
Engem azok az autók zavarnak nagyon, amiknek két hátsó ködlámpájuk van. Ha csak egy van, messziről látszik mi az. Ha kettő, az ember könnyen féklámpának nézi. Autópályán nekem a féklámpa elve veszélyt jelez, mert normális környezetben az autópályán sohasem kell fékezni.
akkor ezt nem értem :D nekem csak egy sima 2littyós dízelem van abból is a gyengébb 121 lovas, de mégis kóstolgatnak a tuning 2-esgolfok, a tuning astrák és a tuning civicek.... :D pedig nincs 260lovam.... :D
Aki vesz egy 260 lovas gépet, az nem azért veszi, hogy tojással a pedál alatt menjen. 😊 Pennyfucker-kedni ott vannak a kis autók. Arról nem beszélve, hogy az ilyen autókat mindig kóstolgatja valaki. 😄
Ezt egyébként nem értem miért van. Ugyanaz a motor mint a 2.3-mas. Van rajta egy turbó. Emiatt szépen tol már 3000 alatt is, lehet vele közlekedni óvatosba alacsony fordulaton bármikor. Ez a turbós motorok lényege. Ez is, meg az azonos lökettérfogatúhoz képest másfélszeres vagy nagyobb csúcsteljesítmény. Ha az ember a fogyasztást nézegeti és lassan megy igenis a szívó 2.3-masnál kevesebbet kellene egyen.
Hogy ez a fogyasztás mizéria minden héten elő jön! Nem hiszem el!
Gyerekek, mit vártok 1800, 2000 és 2300 köbcenti benzintől? 6 litert? 1345 kg + a sofőr amit mozgatni kell 15-16-17-18-as kerekeken (kinek mi tetszik válassza ki :) )
Télen meg naná hogy többet fog enni, tolja bele az üzemanyagot, mellé megy a fűtés, ablak fűtés, lámpa, stb és a generátor sem magától termeli az áramot.
ezt nem is vitatom ,de majd szívsz mással ha veszel új típusú befecskendezőt mert újra szoftvert módosított a gyár hozzá és sajnos a herélést is újra meg kell majd csináltatnod ,de inkább ne keljen soha befecskendezővel küzdened.
miért NINCS ÉRTELME??? be kell állítani és ha úgy állítod be ahogy kell akkor NEM VAKÍTJA A SZEMBŐL ÉRKEZŐT csak az idiótáknak vakít ,tökéletes arra amire való!
a ködzárófény már más kérdés és azonnal agyonverném azokat a parasztokat akik bent a városban használják illetve akik autópályán nem kapcsolják le ha valaki folyamatosan megy mögöttük.
Ha valaki esetleg azon töri a fejét hogy egy 2.5-ös benzines GH-t honosítson, akkor számoljon rá kereken fél millió Ft-ot... na Nez a kemény, nem a 10 l-es fogyasztás :) (ebből 30e az ügyintézőé, de akkor is durva)
A banános témával én is így vagyok. Ha tudom, hogy normális, hogy ennyit eszik pont nem érdekel, hogy tolni kel bele a naftát, csak akkor tudjam, hogy ez a normál és mivel még nincs meg olyan rég óta ez az autó nem tudom.. :).
Oké, sorry lehet hogy megjön estére a bajom.. :) Tudod ebben a fórumban már találkoztam magam is igazi balfaszokkal, bár nyilván az sem nekem kell hogy fájjon. Olyanok akik egy Mazda6-tól Suzuki VagonR fogyasztást vártak, és kattogtak itt deci benzineken. Aztán be voltak sértődve mikor a kedvenc mondatomat leírtam nekik, hogy " aki majmot vesz annak legyen pénze banánra is.. ". Amúgy sima 2000-es benzinesem van első szériás, és konkrétan nálam is kb 1-1.5 literrel mutat többet most mint szeptember októberben. Lehet hogy többet megyek rövid távot, vagy csak szimplán kurva hideg van nem tudom, kb 1000-1500 km után szoktam ránézni az átlagfogyasztás mérőre aztán nullázom. De nyilván nem vagyunk egyformák. Attól hogy én leszarom mennyit eszik, meg ha baja van azt is / azért van a szerelő hogy megcsinálja /, attól még másnak lehetnek ezek fontos dolgok. Úgyhogy mea culpa.. :)
Mert az előző két hozzászólásból azt veszem ki, hogy az vagy, de nem is ez a lényeg. Válaszolva kérdésedre. a 8,3 köüli érték olyan 1200 km táv alatt jött ki. Asszem elhiheted, hogy volt teletankolva az autó azon az úton. A mostani pedig 300 km alatt, ahol visszatankoltam a benzint a tele tank után, pont azért, hogy tudjam mi a helyzet, mert furcsán csökkent a mutató (lehet hogy akkor mégis jól mutat?!)
És hogy csak értsd, nem az a bajom, hogy 1 vagy másfél literrel többet eszik az autó, mint írtam NEM TUDOM, hogy ez normális-e. Mert ha valami szar és csak kicsit dúsítja a keveréket túl, azt nem fogod észrevenni az autón, viszont a fogyasztás pl emelkedhet, jobban menni viszont nem fog. És itt ami bassza az agyamat, az az hogy nem jó valami.
És még azért, hozzátenném, h egy 2,3 sor4 motor-t ne nevezzünk már úgy NAGY vasnak mintha egy 4.0 v8-ról beszélnénk...
Kb 10 perc kikapni bármelyiket, még a helyzetjelzőt is. Én mondjuk minden égő cserémet / mert akkor cserélek mikor már kiég/ vagy benzinkúton vagy autós bolt parkolójában szoktam cserélni. Ott be tudom próbálni, és ha jó akkor kész, ha nem, akkor ad másikat. :) Mondjuk éppen a legutolsó alkalommal szoptam be egy kínai sorjás led helyzetjelzővel, ami beleesett a burába. De megoldódott..
Ja, hogy felhívod a figyelmemet hogy ez nem Lada. Az szép, köszi.. Amúgy miért lennék én megmondó ember ? Csak néha nem értem, hogy mi abban a ráció hogy valaki egy ekkora vasban ül, főleg ha 2.3-as, és a fogyasztáson kattog. Ennyi és nem több. És nem véletlenül írtam hogy a pillanatnyi meg az átlagfogyasztás mérő faszságokat mutat. Az a lényeg hogy egy tank benzinnel mennyit mész el ha már ennyire érdekes. És azt sem véletlenül írtam, hogy ha nem működik rendesen, kvázi optimálisan a kocsid, azt észre fogod venni. Legalább is illik észrevenni. De nekem aztán tök mindegy..
Hát abból a szempontból, hogy ezeket könnyű kivenni valóban banális. De ha mondjuk az első helyzetjelzőről lenne szó én nem szívesen szedném ki majd másnap tenném be az újat :)
Ötlet az van. Az utat figyeld ne a buzi visszajelzőket, mert azok vagy jót mutatnak vagy nem. És ha már ennyire fontos hogy mennyit eszik, akkor azt egy tele tank-vissza tank alapján meg tudod nézni. Ha valami baja van a kocsiinak akkor azt érezni fogod..
Az a tartomány, ahol a leggazdaságosabban üzemel... 2500-3500...
A legtöbb 1600 cm3 feletti benzines szívó motor maximális forgatónyomatéka 3500 1/n fordulat körül van kb 3000 1/n fordulaton van a legkisebb fajlagos fogyasztása teljes terhelésen. ( a számok természetesen pár százzal eltérhetnek)
Tekintve, hogy a menetellenállás sok mindentől függ, de az egyik fő összetevője a légellenállás a sebességgel együtt hatványozottan nő, ezért a 90-100 km/h -s sebesség esetén kb a legkedvezőbb a terhelés és fogyasztás viszony.
kb...
a kenőrendszer pedig megfelelő méretezés és állapot esetén ezen a fordulaton bőségesen tudja a dolgát...
Van, de sokan úgy gondolják nincs :) Én mindig azt mondom, hogy a jól beállított ködlámpa nem zavarhat, mivel annak fénye a tompitott ALATTI területet kell világítsa. Most akkor a tompitottat se használjuk?
Érdeklődve olvasgatom a nyomatékkal és a fordulatszámmal kapcsolatos párbeszédeteket. :) Szabadna esetleg kérni néhány jó tanácsot a 6 sebességes 2 literes benzines tekintetében is? Mi a jobb a benzines motornak stb? :)
Egy igazán banális kérdéssel fordulok hozzátok de minél jobban beásom magam a netbe csak összezavarodok. M6 MPS-es em van melynek hátsó helyzetjelző izzóit cserélném. Szóval valaki megírná nekem, hogy MILYEN TÍPUSÚ IZZÓ való az autóba?
Ma elég korán mentem dolgozni, és iszonyat nagy volt a forgalom lakott területen kívül és szinte mindenki ködlámpával ment egymás után a kocsisorban. Nos, khm, KIVERNÉM KALAPÁCCSAL AZ ÖSSZESNEK A KÖDLÁMPÁJÁT. Idióták.
még jó hogy van benne kályha ami akkor is indul ha a menetszél vissza hűti és ilyen hidegben 1500-as fordulat környékén nem igazán termel annyi hőt ,hogy melegen tartsa a motort....
Programozó vagyok, egyelőre még a számolás valahogy azért megy. A 900 km-t nem a nyári fogyasztásra írtam, hanem a tegnapi tankolásra. 150-170nel semmi se fog kevesebbet enni, bár német pályán is szerencse kell ahhoz a tempóhoz a rengeteg stau, baleset, egyéb dugó miatt. Gyorsan készül új profilkép, mert ha 2 kapu között tolod meg, akkor az átlag sebességet kapod a csekkre.
Nekem csak akkor "nagy" a lábam ha kirándulni megyek hétvégente. Hétköznapi munkába járás során "tötymörgök". Gondolkodom, jár az agyam, a napi tennivalókon, illetve ugyanez van hazafele. Jól esik a lassú tempó, persze másokat nem akadályozom. Akkor még az is jobb, ha 4.-ben megyek 80-al?
Egyébkénk amikor "kiégetem" szoktam nézni a visszapillantót, nem igazán füstöl. Max ha jön mögöttem valaki, akkor látszódik a fényszóróban valamennyi.
Inkább a hidegüzem, meg a tötymörgés (főleg város). Van egy ügyfelem, 90-100 körül járja az országot és nagyon jó állapotban van minden a motornál (közel 400 e km).
nem kifejezetten kettőstömegű lendkerék lesz a gond hosszútávon hanem inkább az a rengeteg lerakodás a szívósorban,katalizátorban,EGR-ben és az olaj áramlása sem a legjobb túl alacsony fordulatszámon és mivel soha nem melegszik fel rendesen nem is nagyon tud elpárologni néhány szennyeződés sem aminek köszönhetően a motorban is több lesz a lerakodás,de szerintem még lehetne sorolni a negatív következményeket az állandó alacsony fordulatszám miatt.
nyugodtan járj a megengedett sebeséggel azzal nincs gond csak a folyamatos alacsony fordulat számmal lesz bibi
5 Sebességes, tudom hogy a nyomaték öl :) Nem is nyomom padlóig gyorsításnál. Száguldozhatnék is, mert blokkolóm is van, de valahogy nem, így esik jól.
Ha meg mégis tönkre menne emiatt a kettős-tömegű. Akkor uram bocsá' veszek másikat.
csak nyugodtan ,de hosszútávon nem fogja meghálálni :P de persze ha annyi a megengedett tempó akkor nincs mit tenni de egyet nem árt ha nem felejtesz el : nem a fordulatszám gyilkolja a motort hanem a nyomaték ;)
48liter 900km az inkább 5,3 mint 6,5 :D de biztos úgy van én nem kételkedem főleg hegyről lefelé simán hozza :P
nem boyracerkedik muter csak tartja a tempót a többi autóssal :) németekig 140 utána 150-170 néha kicsit több.
ha ennél kevesebbel mész akkor ülj vonatra vagy buszra ,azzal nem okozol balesetet és nem idegesíted a kamionosokat sem vagy ha zavar a 7-7,5 literes fogyasztás akkor opciónak ott a prius :D
Pont ma tankoltam, 55 litert és 850 km-t mentem vele. Ez nyáron több :)
Lehet túlkímélem az autót. 80-90el járok vele, és nem pörgetem 2000 Fölé. Sőt, munkába is úgy járok, hogy megvárom még lemegy a csúcsforgalom. Ott meg végig 60-al, és kb 90%-ben tempomatozok.
Amúgy nem nagyon izgat mennyit fogyaszt, így esik jól, sok a vad, szar az út.
Valami nem kerek 900 km 48 liter az nem 6,5-6,7 :) Egyébként a régi 2004 és vassal osztrák gazolajjal volt egy 978 km nel villant be a sárga lámpa de az szigorú 90-100 -as tempó volt még pályán is. Vegyesben utána számolva 5,2 volt. De ma már nem bírnám azt a tempót 1000 km en :)
6.5 - 6.7nél többet sosem evett nálam. Azt is nyáron, szerpentinen. Ha az ember nem boyracerkedik és kerüli a felesleges nagy fék, nagy gáz lépéseket, akkor simán hozható. (900km, 48 liter, sima MOL diesel)
Mennyire lehet valószínű, hogy GAT kettőstömegű van gyárilag egy 1.6-os Ford C-max-ban?
- 1.6 dízel kb 110.000 km- és nem emelt ki a kuplung, ezért szétszedték. a kuplung Sachs...
Mindenesetre jó tanulság egy kb 4-5 éves, egy éve behozott autó, amit most néztem meg közelről, és bizony jó sok fényezett elem van rajta. A tulaj csodálkozott is amikor elhozta és nem volt benne a két hátsó biztonsági öv...
az aminek látszik 13éves 2.3 kombi külföldi okmányokkal... ezen miért kell csodálkozni? számold hozzá a regadót + üzembehelyezést és megkapod a kb reális árat.
Úgy döntöttem, hogy kicserélem az első fényszórókat. FL előtti Mazdám van. Viszont a lámpák, amiket kinéztem, már a FL-es, ködlámpás változatok. A kérdésem az lenne, hogy azt berakhatom a helyére? Nyilván a ködlámpát nem fogom bekötni.
Akkor ezek szerint normális, bár én sokalom egy kicsit.. Biztos a kályha is dob raj kicsit. Szerintem 140km/h tempónál 6,5l barátságosabb lenne. Nyáron kb. ennyit evett..
Abszolút. Igazi nepper trükk. A bemattult lámpát megsikálja wd40-el, és olyan mint az új. Addig míg eladja, utána hamar visszatér a szarság. Én ha kocsit vettem, első dolgom volt a lámpaburát végigsimítani,és megszagolni. Ad neki egy zsíros bevonatot, és már bukta is.
Nekem az EGR szelep hibájánál fogyasztott sokat. (a régi évjáratoknál nincs visszajelzés a helyzetéről)
7,3-at 4 nehéz emberrel GPS szerinti 140-nél. (ekkor pontosan annyit fogyasztott amennyit kiírt)
Monjuk azóta se megy 7 alá, csak ritkán, gondolom mert matatták az injektorokat a tömítéscserénél, olyan szinten hogy az egyiket cserélték is. (márkaszervíz) De mióta "megkentem" az EGR-t, 6,5-öt ír autópályás tempós fogyasztásra de kicsivel 7 alatt eszik.
Ha van frissítés, akkor mazda szervízben, mazda szervízkészülékkel, a te felelősségedre (mert esetleg elszáll a központi egység), jó pénzért ráteszik. Állítólag valamit javul vele a DPF helyzet.
Én átlag 8-900km-t megyek, úgy, hogy negyednél tankolok (30% város, többi országút - 2006, 2.0 dízel). Apámnak a 2004-es 2.0 dízellel 700-750et sikerül egy tankkal (autópálya + Bécs belváros) és elég nagy a lába.
A 2.2-essel is van baj bőven sajnos. New feature, new bug :-)
A legnagyobb baj ezekkel hogy nem arra valók mint a régi dízelek amiket megszoktunk.
Azok imádták a városi üzemet, sokkal kevesebbet ettek ott mint a benzinesek. Fűtöttek, alapjáratról húztak.
Ezt szoktuk meg, nekem is csak dízeleim voltak. Az előző 626-osom 23 éves volt amikor eladtam, egy HF gátrepedésen kívül gyári motorral. 11 év alatt 200ekm fölött tettem bele városban, napi 4-10 indítással.
Pályára viszont nem volt való, sokat pörgött.
Ha ezt most megpróbálnám a dpf-es csodákkal szétcseszném a dpf-et, a motort a sok olajhígítással, rinyálna a webasto, és annyit enne mint egy benzines. Nesze neked környezetvédelem. A blokk szinte ugyanaz mint a régi autómban, a körítés más.
Az egyik ismerősöm nem hitte el, vett egy garantált 160ekm-es dízelt, és 8 litert etetett meg vele gyerek oviba hordással. A második dpf dugulásnál kihajította belőle, most egész jó.
Úgyhogy kénytelen voltam váltani benzinesre, egyelőre nem bántam meg.
Viszont ha ezt eladom már lehet nem lesznek szívó benzinesek sem. Szopóroller indul ismét...
Előfordul hogy nagyobb gondok esetén csinálnak frissítést. Öreg modellekre nem érdemes, kell rá mérnöki kapacitás, viszont sok autó már magas km futással lesz, amire nem biztos hogy kell a frissítés. A néhány évvel fiatalabb modellek elvileg jobbak a régiek tapasztalatai alapján (is).
A gyár 2008-ban adott ki szoftvert az rf7-es motorokhoz... Pár év múlva ezt a motort váltotta a 2.2-es... A gyár szeretné, hogy új autót vegyél. Ennyi...
Van itt valaki aki első szériás 2.0 benzin automataval jár? Miért van az,h ha -már üzem meleg motornál- üresbe vagy P-be rakom a váltót, akkor néha 1500-1600-at is forog? De nincs mindig igy,csak néha.
Én sem gondoltam hogy megoldodik ettől a dolog de informatikusok lévén azt gondolom hogy a gyár azért a tapasztalatokat felhasználásával javítanak a gyári szoftverén is. És előbb utóbb azért jó lenne szerintem. Mondom ezt onnan hogy a 2012 es 2,2 es dizelnel miért nincs semmi baj? Abban is részecskeszűrő van abban is szenzorok vannak, az is ezen az elven működik mint a korábbi modellek. Szóval ha normális lenne a szerviz torodne ezzel és foglalkozna hogy elégedett legyen az ügyfél. Én így gondolom.
Aréna parkolóban elég elhagyatott helyen parkoltam tegnap, mellettem konkrétan egy leeresztett kerekű magára hagyott Colt állt. Pár méterre tőlem találtam a földön egy "Pajzs" emblémát, amilyet a védett autókra ragasztanak :) Azért volt a tolvajnak humorérzéke, hogy ezt otthagyta...
Ja, elviszik trélerrel mint a sicc. Ilyen kisértékű autókat nem nagyon lopnak szerencsére.
Vagy drágát hogy a balkánon forgalomba helyezzék (oda nem mazda kell hanem fóccvágeg, ajudi, béeemvé), vagy olyat ami alkatrésznek kell (bizonyos franciák, smart, prius).
Es mit varnal a szoftver frissitestol ? A DPF problemat szereny tudasom szerint nem lehet egy sw upgrade-del megoldani.
Amugy meg nem hinnem, hogy foglalkoznak azzal, hogy a regebbi modellek szoftvereit optimalizalgatjak, mert nincs ra tomegigeny, ha megis lenne ilyen, akkor csakis markaszervizen keresztul mehetne, azt meg szerintem nem szeretned kifizetni. :)
Vannak erre megbizhato tuningcegek, akik a kivansagod szerint modositjak az eredeti szoftvert, de az is melyen zsebbenyulos.
Nem a levegobe beszelek, mert nekem modositott szoftver fut az ECU-ban es elegge koruljartam a temat.
Esetleg arra van lehetőség hogy az autó gyári szoftverét frissitsek? Neten nem nagyon találtam ilyet, a gyár biztos ad ki újabbat és lehet segítene a dpf problémákon is. Csak mert néztem az enyém is 2005.7. Havi szoftverrel fut ha jól emlékszem. Van esetleg aki foglalkozik ilyennel? Mert tudom a szervizek marhára nem törődnek ezzel.
Szevasztok! 2005.05. 2.0 benzin (automata) Mazda 6-hoz keresek magyarnyelvű kezelési kézikönyvet bármilyen formátumban. Ha vki tudna segíteni nagyon megköszönném. Valamint az érdekelne, h az automataváltóban milyen olaj való, mi a gyári. Köszi még1X
Az a baj ha kineztek es el akarják vinni Elviszik, szerencsére a Mazda 6 nem nagyon kelendő. Bár egyre többet látok ilyen 6-10 éves korut amiket behoztak. Kedvelt lett nagyon. Legalábbis itt pécs és környékén elég sok van. Mind új rendszammal szinte.
Nálam is egy beépített rejtett mikro kapcsoló van amit a kulcs elfordításával egy időben kell megnyomni. Na ha azt megtalálja valaki, akkor az megérdemli hogy elvigye a kocsit.
G4S tavfelugyelet altal beszerelt riaszto SIM kartyaval + GPS muholdkovetessel, egyedi inditasgatlassal, tavolrol leallithato motor, panik gomb baleset eseten, ami ertesiti a mentot, tuzoltokat, stb., allando helyzet monitorozas, szukseg eseten jaror kivonulas, kulfoldon a helyi rendorseg ertesitese, mindez havi 5 ezerert. A riaszto beszerelessel egyutt 30 ezer volt 2 ev husegidovel. Ha ezek ellenere megis ellopjak a kocsit, akkor valaszthatok, hogy a Casco lopaskar teritest veszem igenybe vagy a G4S altal vallalt lopas elleni garanciat 3 millio forintig.
Váltani sem volt egyszerű vele....eleinte hiába járt a lábam a kuplungon,mint egy motolla,recsegett,ropogott...a tripla kuplungnál is. :) Aztán megszoktam és mivel elég sokat mentem vele,már azzal szórakoztam,hogy kuplung nélkül váltottam...fel is le is...hangulatos gépsárkány,de küzdeni kell vele.
Tudom,persze.De még terep sem kellett,olyan helyen forgolódtam napi szinten,ahova a váltást hordtam,hogy helyben kellett alátekerni,ha meg akartam fordulni.Be is vagyok kattanva,kéne egy otthonra a hátsó kertbe.Néha öntenék bele egy kanna gázolajat,berregtetném kicsit.
Azaz,akkora kormány van benne,mint a Csobánc motorosban a Balcsin.Egyszer kiszórta a csavarokat a hátsó peremes agyból a kihajtásnál,2 hétig csak első hajtással jártam,ÜTI kocsi voltam,nem lehetett javításra kiállni,mert hátha pont akkor tör ki a háború!:))Bár ezzel még menekülni sem lehetett volna,nem hogy támadni!
Mindkét esetben elő kell állítani a porlasztáshoz a nyomást. A nyomás előállításakor fém alkatrészek nyomódnak egymáshoz. Egy forgóelosztós adagolónál, egy disztributorosnál és a CR nagynyomású szivattyújánál is a gázolaj keni a rendszert. Van pár soros adagoló, ahol szintén, bár ott sok esetben a bütyköstengelyt motorolaj keni.
Szóval, ha hasonló nyomásértéket kell előállítani, ott hasonló igénybevételekről beszélhetünk...
Régi szép idők....anno felraktam a Bosch adagolót a próbapadra teljes felújítás után,majd kb. 1 óra melóval belőttem az elemeket azonos szállításra+a fordulatszám szabályzót.Feltettük a motorra,majd próbapadon a busszal belőttem az előtöltést.Ma ez drótokkal+kisebb vagyon ráfordításával valósul meg,'Éljen a környezetvédelem" jeligével.
A CR rendszert azért nem kell túldimenzionálni... Egy Ganz adagoló is tudott 1500 Bar-t, illetve a teherautó adagolók is produkálnak 1200 Bar-t szállításkor. A porlasztók nyitónyomása van 200 Bar körül.
A nagynyomású szivattyúban a felfekvő felületek hasonló méretűek mint a régi soros adagolókban, és az anyag-gyártástechnológia is sokat fejlődött az elmúlt évtizedekben...
Annak a dízelmotorja még egész jó, de mire a kis benzin indítómotort életre kelted, brrrr....
Nekem az mindig fél óra, aztán egy-két fordulatra indul a dízel.
Hiába, a KGST-ben gyújtást, karburátort nem tudtak csinálni.
Amúgy szívunk rendesen az olyan gépekkel ami évente egyszer van használva, belerohad úgy a gázolaj a bio tartalom miatt hogy megáll az adagoló. Legutoljára a JUMZ járt így.
Én most tankoltam tele MaxxMotion-nel meg akarok bele önteni egy STP injektortisztítót, csak nem tudom hogy ebbe öntsem-e vagy a következőbe.
Én meg jókat hallottam egy Spuri nevű rózsaszín adaléklötyiről. Tán cetánszámnövelő is.
Egyébként mindig a Kerepesi úti OMV-nél az 1-es kútfejről tankoltam a MaxxMotion-t és nyáron-ősszel mindig éreztem hogy jobban megy, szebben szól, de mostanában már nem, ma sem. Lehet téli dízelnél kimerül a prémiumság annyiban, hogy egyáltalán beindul az autó, és csak nyáron megy vele jobban.
Jah, tizenhúsz éves autóval lehet ez a helyzet, de egy új dízel totálkáros lesz tőle. Amúgy a magyar kutaknál a dízel töltőfej direkt vastagabb, nem fér be a benzines helyére, így aki azzal megtankolja a benzines autóját, az művész :)
Nem benzin az adalék hanem valami spéci drága cucc. Jósolni azért lehet nagyvonalakban 2-3hétre előre, gondolom fölé lőnek egy kicsit. Mindenesetre logikus hogy márciusban nem -20fokosra adalékolják, ha a statisztika szerint nincs esély ekkora hidegre.
Elég fillérbaszó cégek a multik hogy ilyeneken spóroljanak, sok kicsi sokra megy.
Vajon mennyi időnként töltenek fel egy-egy kutat? Mert amit írsz, ahhoz szinte pár naponta kellene tölteni, hogy le lehessen reagálni a hőmérséklet különbségeket. Most van -10, de hét elején volt +5 fok. Nekiállnak minden nap méricskélni az adalék mennyiséget? Nekem életszerűbbnek hangzik, hogy télen ennyi az adalék, máskor meg annyi és kész. Mellesleg ki tudja mi pontosan az adalék? Csak nem benzin? :D
Igen ez a 2 ütemű Stihl motorolaj keverés felénk is divat, pont ezzel az indokkal amit te is leírtál. De én is azt gondolom, hogy egy 60 literes tankolásnál ha hozzá önt 1 dl az nem sokat számíthat, vagy tévedek? Ha meg 1:60 lenne keverve aminek már értelme is lenne az nem éppen olcsó mulatság.
Én tutti nem fogok belekeverni semmit, inkább tankolom nyáron is motion-t. Pedig nem fogyszt keveset a verda. 7,2 alá nem tudom vinni (igaz nem is görcsölök, hogy minél kevesebb legyen) pedig a feleségem használja 90%-ban.
Ha jót tenne a benzin-gázolaj kutyulás, már forgalmaznák a keveréket valami marketingmaszlag dumával "jóárasítva"
A múltkor kiszámoltam, mennyi viszkozitásbeli eltérést okoz a kétütemű motorolajjal való keverés, hát azt mondom, nem sokat zavar... szinte nincs mérhető hatása (ugye sokan mondták, hogy önteni kell bele, mert az milyen jót tesz a nagynyomású szivattyúnak).
Ellenben 5-10%-os benzin "szennyezés" biztosan ront az üzemmeleg hőmérsékleten mérhető viszkozitáson... tartós használatra senkinek nem javaslom... Kamionosok télen Oroszországban alkalmazzák ezt a trükköt, de hallottam már negatív következményekről...
Pár deci denaturált szesz betöltését is javasolták többen, a víz megkötése miatt, de inkább kihagyom...
Maximálisan egyetértek ezzel. Van olyan szitu, hogy elkerülhetetlen ez a fordulat. Én is tartom a közel kétezres fordulatot... ezért városban leginkább 3. fokozatban megyek...
ez kb 35- 40 km/h amikor a körúton belefutok egy feltorlódott, de épp meginduló csoportba. eleve 3. fokozatban vagyok, és csak ott kapcsolok 4-et, ahol 65-70-es tempó biztosan lesz. Ilyenkor enyhe motorfék üzem után éppen érintem a gázpedált. Ezért nem érdemes visszaváltani ilyenkor, és ha visszateszem 2-be, ami ennél a sebességnél elég kényelmetlen, akkor is hamar megy a 3. fokozat...
Ez kikerülhetetlen, pont, mint az" elcsíptem a zöld végét és fék, vissza 2, majd kuplung, befordul, kis gázzal gyorsít alacsony fordulaton" dolog... ilyenkor nincs ember, aki visszateszi 1-es fokozatba...
Sajna a gyakorlat más. Szokunk venni tartályban (6000l) gázolajat a moltól, és ősszel már érthető okból télit akarunk venni hogy ne szopjunk vele.
Mindig faggatjuk a szállítót van-e már, és szokott szólni is. Azt mondta figyelik az előrejelzést és ha hidegeket jósolnak a közeljövőben akkor raknak bele adalékot, és annyit amennyire hideg várható egy bizonyos időintervallumban mert drága. Gondolom valami átlagos kútforgalommal számolnak.
Állítólag ez csak a normálnál van, a prémiummal nem cigánykodnak.
Ha jól tudom az OMV-n kívül mindenki mol-t árul, csak maguk is adalékolják.
Nekem van egy kollégám aki ilyen időben 10% benzint tankol rá a gázolajra, BMW-je van és esküszik erre a módszerre, magam részéről nem hiszem hogy kipróbálom.
Tudom, ezek egyéni dolgok, de nálam az 1300-as fordulat szinte csak motorfék üzemmódban látható, ha gyorsítani szeretnék onnan, inkább visszaváltok egyet, és úgy indulok meg. Persze nem kapkodva és őrült módjára. Valahogy úgy jobb érzés a lelkemnek, ha gyorsítás kezdetén már megvan a min. 1800-as fordulat, ahol már nyomaték is indul, ha kéne.
Vajon a régi okosság a mai dízelmotorokkal is használható? Miszerint pár liter benzint tankol az ember a teli tank gázolajhoz? Én régen ezt hallottam a minuszok idején.
egyébként hol van olyan hideg, hogy megdermed a gázolaj?
A gázolaj minőségi követelményeit és azok vizsgálatát az Európai Unió szabványával megegyező MSZ EN 590 számú, „Gépjármű-hajtóanyagok. Dízelgázolaj. A szabvány a hidegszűrhetőségre a téli minőségnél legfeljebb a –20 °C-os értéket engedi meg.
A szabvány szerint november 15-től február utolsó napjáig terjedő időszakban csak téli minőségű gázolaj forgalmazható. A szabvány a téli minőség vizsgálatára az un. hidegszűrhetőségi határhőmérséklet (CFPP) laboratóriumi körülmények között történő mérését követeli meg, és erre vonatkozóan állapít meg határértéket. A vizsgálat szerint egy meghatározott lyukméretű szűrőn, meghatározott vákuum mellett, adott idő alatt kell tudnia a szivattyúnak egy meghatározott mennyiségű gázolajat átszívnia. A hidegszűrhetőségi határhőmérséklet elérésekor az erőteljes paraffin kiválás miatt ez már nem lehetséges, eltömődik a szűrő.
Nekem a Maxmósönt nem szereti a vas... utána mintha 3 hengerrel indulna, meg rángat....
amikor megvettem az autót, akkor először egy Auchan kúton tankoltam, hogy milyen olcsó lesz ez a dízelezés így... aztán olvasgattam egy picit, és mindenhol az volt olvasható, hogy az OMV anyaga a milyen tuti... nagy volt az elhatározás innentől, és három alkalommal tankoltam egymás után ugyanott (forgalmas OMV kúton)
eredmény: 1300-as fordulatnál rángat (pl sarkon beforduláskor, vagy épp utolértem egy kocsisort a forgalomban, akik épp lámpánál indulnak, és még lendületben voltam, onnan gyorsítottam ) nos ezek után majdnem üres tankkal befordultam egy Schell kútra. tettem bele 20 litert. másnap kb 150 km-rel később egyszer csak feltűnt a rángatásmentes működés.
Innentől szinte mindig Schell...
Még kétszer tankoltam az OMV-nál 15-20 litert a Maxi-ból... mindkétszer ugyanolyan idiótán indult az autó vagy egy hétig...
Itthon csak Schell, külföldön szinte bármi ami forgalmas kút...
Placebo gyanánt Wynn's adalékot rakok bele tankolásnál... ennyi
Nekem gyertya, és kábelcsere előtt csinált ilyeneket. Plusz rángatott alacsony fordulaton. Mikor hozzáért a gázhoz, olyan volt, mintha meglökték volna az autót.