Keresés

Részletes keresés

etomcat Creative Commons License 2017.10.12 -1 0 91911

Pilótájával együtt zuhant le ma egy légiparádés spanyol Eurofighter.

etomcat Creative Commons License 2017.10.11 -1 0 91910

http://www.bbc.com/news/world-latin-america-41550526

 

http://www.nlcafe.hu/ezvan/20171009/lezuhant-egy-gep-a-repulogep-katasztrofa-evfordulojanak-megemlekezesen/

 

Lezuhant egy kisgép a "kannibál" repülőgép-katasztrófa 45. évfordulójának megemlékezésén.

Kenny___ Creative Commons License 2017.10.11 0 1 91909

Az o vilagaban? TUTI!

Előzmény: sualsidal (91908)
sualsidal Creative Commons License 2017.10.11 0 2 91908

Na most ha te is tudod hogy a különböző fedélzeti rendszereket ki lehet kapcsolni a biztosítékok kihúzgálásával is, akkor miért írsz baltás rombolásról?!!  Szerinted találsz olyan kapitányt aki a biztosíték helyett a baltát fogja választani?!!

Előzmény: etomcat (91905)
etomcat Creative Commons License 2017.10.11 -1 0 91907

> Valamelyik akcifilmben a főhős lement a.hatalmas elektronikai térbe és.ott.rendezkedett mint egy hajón a.főgépész. még a hajtóműveket is vezérelte.

 

Lehet, hogy An-124, még inkább az An-225 fedélzetén forgatták? Ott tényleg körbejárható szoba az elektronikai tér, mert a nagy szovjet számítógépek sem a helyigényük, sem a hűtési levegő igényük miatt nem voltak jobban összezsúfolhatók. Imígyen:

https://img-fotki.yandex.ru/get/9325/30348152.173/0_78a41_1392f33_orig

 

(Gondolom ha egyszer befejezik a második, félbemaradt Mriját, oda majd nyugati elektronika kerül és a felszabaduló helyen vihet plusz egy postakocsit négy lóval.)

Előzmény: Vgyuri1946 (91906)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 91906

Valamelyik akcifilmben a főhős lement a.hatalmas elektronikai térbe és.ott.rendezkedett mint egy hajón a.főgépész. még a hajtóműveket is vezérelte.

Előzmény: sualsidal (91902)
etomcat Creative Commons License 2017.10.11 -2 0 91905

> személyesen akkor se férnek hozzá repülés közben

 

Hozzá lehet férni a központi rekeszhez, csak elmegy a túlnyomás - de a sztyuviknak vannak hordozható légzőpalackjaik, amit a pilóta használhatna, az utasoknak meg lepotyog a poggyásztartóból a saját maszkjuk.

 

(Az MH370 esetén egy darabig volt olyan feltételezés, hogy a két iráni potyautas hacker lett volna, akik a műszerrekeszhez hozzáfértek és víruskóddal térítették el a gépet a semmibe - de aztán kiderült hogy csak migránsok.)

 

Amúgy az FBW a pilótafülkéből lebutítható a biztosítékok kihúzgálásával: 3x vezérlő csatorna van + 1 vésztartalék, ha egy számítógépnek lenyomod a kismegszakítóját, normal law helyett alternate-be vált a rendszer, ha még egyet, akkor pedig direct law-ba, ami már az analóg fly-by-wire működést emulálja, ahol nincs alpha floor protection, auto-throttle és egyéb okoskodni képes védelmek.

 

(Persze analóg FBW-vel is le lehet zuhanni, ahogy azt a Tu-144 és számos korai Szu-27 katasztrófája mutatja.)

Előzmény: sualsidal (91902)
Kenny___ Creative Commons License 2017.10.11 0 0 91904

Arrol mar nem is beszelve, hogy sok szerencset egy modern fbw gep iranyitasahoz, miutan szetverte az elektronikat.

Előzmény: XANTIi (91903)
XANTIi Creative Commons License 2017.10.11 0 0 91903

Ezek ráadásul a hermetizált részen kívül vannak. Belül csak a távkezelők, display-ek vannak.

Előzmény: sualsidal (91902)
sualsidal Creative Commons License 2017.10.11 0 0 91902

Ez az baltás erőszak-módszer talán jól hangzik a kocsmában, de a repülőgépeken nem így van. Az utasszállító gépeken az elektronikai dobozok és egyéb automatikák általában nem a pilótakabinban vannak elhelyezve (ott csak a pilóták által működtethető vezérlőegységük található), hanem egy szinttel lejjebb, részben a kabin alatt, részben még hátrébb. Tehát személyesen akkor se férnek hozzá repülés közben, ha a kapten volna olyan bátor/botor, hogy baltával essen neki valamelyik automatikus működésű kütyü vagy a számára csak sok egyforma vagy hasonló elektronikai  doboz valamelyikének.

Előzmény: etomcat (91895)
Kenny___ Creative Commons License 2017.10.10 0 0 91901

Ahogy olvasom a Lufi is, bar ott szenzorhibabol eredoen hozott rossz dontest az fmc.

Előzmény: Kenny___ (91900)
Kenny___ Creative Commons License 2017.10.10 0 0 91900

SAS751: a kepton leveszi a gazt, a robot meg visszatolja, csutkara. Ez konkretan hatalomatvetel, meghozza rossz programozasbol adodoan (marmint nem rosszul volt megirva, hanem mar az elmelet nem volt jo).

Előzmény: Lexes (91899)
Lexes Creative Commons License 2017.10.10 0 0 91899

Szerintem egyik sem kimondottan a robot "hatalomátvételének" volt köszönhető. A különböző működési módok és azok jelzései, jellemzői elég sok "galibát" okoztak már.

Előzmény: elemes (91898)
elemes Creative Commons License 2017.10.10 0 0 91898

az LH1829 is bizonyos értelemben erről szólt.

 

már tartok az autós autopilotok baklövéseitől.

Előzmény: Lexes (91896)
Kenny___ Creative Commons License 2017.10.10 0 0 91897

Ennyi erovel a SAS751 is lehetett volna.

Előzmény: Lexes (91896)
Lexes Creative Commons License 2017.10.10 0 0 91896

Szerintem a franciaországi bemutatózásra, ahol erdőbe szállt, mert le akart szállni, a pilóta meg nem. Tényleg találkoztam olyannal, ahol így kommunikálták (hogy felülbírálta a robot a pilótát).

Előzmény: Kisa (91893)
etomcat Creative Commons License 2017.10.10 -1 0 91895

>> "A NAT GEO-n néztem, most is nézem a "Légikatasztrófák" sorozatot, ahol egyik esetben az automatika nem engedte az átváltást kézire. A gép lezuhant...még a tervezőjét is felhivták, hogy mit tehetnének, de nem sikerült átállitani."

> Gondolom nem épp így történt

 

Biztos, hogy nem így történt, mert minden repülőn van a fülkében egy szekerce tűzvédelmi célból és nincs az az automatika, amit baltával jobb belátásra ne lehetne bírni.

Előzmény: Kisa (91893)
jim32 Creative Commons License 2017.10.09 0 0 91894
Kisa Creative Commons License 2017.10.09 0 0 91893

"A NAT GEO-n néztem, most is nézem a "Légikatasztrófák" sorozatot, ahol egyik esetben az automatika nem engedte az átváltást kézire. A gép lezuhant...még a tervezőjét is felhivták, hogy mit tehetnének, de nem sikerült átállitani."

 

Gondolom nem épp így történt, de vajon melyik balesetre gondolhatott az olvtárs? 

Nekem nem rémlik ilyesmi.

elemes Creative Commons License 2017.10.08 0 0 91892

:-O

 

(ilyenkor nem jobb gyepre szállni?)

Előzmény: LiquidNitrogen (91882)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.10.08 0 0 91888

Tegnap alkalmam nyílt egy nyugalmazott Ryanair-pilótát megkérdezni. Azt mondta, hogy a gép nem tudja rendesen behúzni a futót, mert letörik valami kis vacak, amitől annak a keréknek a hidraulikájából elfolyik a folyadék. Így érthető, hogy lógó kerékkel nem repül tovább.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (91839)
Kisa Creative Commons License 2017.10.07 0 0 91887

Hát az elég blama volt, mindenkinek, nem csak a személyzetnek.

Előzmény: XANTIi (91885)
XANTIi Creative Commons License 2017.10.07 0 0 91885

Mint a lengyel utasgép ami hasra szállt?

Előzmény: Kisa (91884)
Kisa Creative Commons License 2017.10.06 0 0 91884

"a futómű elektromos biztosítékának meghibásodása ".

 

Ezt vajon hogy kell érteni?

Egy biztosíték a legritkább esetben hibásodik meg, a kiégése, kiugrása általában okozat, a hiba oka nem ez.

Előzmény: LiquidNitrogen (91882)
Leadfoot Creative Commons License 2017.10.06 0 0 91883

Az kemény. Lassan ideje lenne elgondolkozni egy fix futóművön. :-)

Előzmény: LiquidNitrogen (91882)
LiquidNitrogen Creative Commons License 2017.10.06 0 0 91882

Nemrég hasonló balesetet szenvedett ugyan ez a gép.. :(

 

2017.07.15. A HA-EAB lajstromjelű, CESSNA 310 típusú légijármű Érsekcsanádközelében a futómű elektromos biztosítékának meghibásodása miatt hasra szállt. Személyi sérülés nem történt. Az eseményt a KBSZ vizsgálja.

 

 

Előzmény: Leadfoot (91879)
Syracusa Creative Commons License 2017.10.06 0 1 91881

Cikkíró úgy hatodikos lehet és nyelvtanból, irodalomból bukásközeli. De legfeljebb kettes.

Előzmény: Törölt nick (91880)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.06 0 1 91880

Ez a cikk a szakma csúcsa.

Előzmény: Leadfoot (91879)
Leadfoot Creative Commons License 2017.10.06 0 0 91879

Most tekintsünk el attól, hogy valószínűleg nem a bécsi reptérről van szó, hanem Pécs-Pogányról.

Érdekes, nálam egész nap be van kapcsolva a szkenner (LHPP frekvenciáján), de nem hallottam semmit. Viszont egy gép szokatlanul alacsonyan csinálta a megközelítést.

 

http://babara.hu/2017/10/06/kenyszerleszallas-pecsett/

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2017.10.06 0 0 91878

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!