Ez a hozzászólás mindent elmond Rólad - a hozzáértésedről, a viszonyodról a zenéhez, a személyiségedről!
Világosan leírtam, hogy Te nem érted, arról csak Te tehetsz - általánosságban írtam amit írtam, arról ami nem csak egy konkrét típusnál áll fenn, hanem szinte bármelyiknél! Hogy ezen mit nem lehet megérteni, fel nem foghatom!:(((
Lépre mentél fater. :) A tényleges kultúrális elvárásokhoz sok köze valóban nincsen, de ahhoz a házimozi hangzáshoz amelyről oly sommásan (és állítólag objektíven) sikerül itt megnyilatkozniuk némely audiofileknek, ahhoz viszont nagyon is sok van. Mert ha nem nézed akkor nem is hallhatod. Ha nem hallod, akkor vajon mi lehet a fikázás tényleges alapja? ;)
"Blade Runner 2049 és az Aquaman amit meg sem merek kérdezni a nagytudásúaktól hogy látták-e, nehogy kiderüljön az hogy nem"
No és ha kiderül, akkor mi lesz? Mi köze a tudáshoz, vagy akár a műveltséghez, hogy valakit nem hoznak lázba a hollywoodi szórakoztatóipar "szuperprodukciói"?
A buta ember valóságával nem kell vitába szállni, mert a létezése elleni támadásnak veszi. Számtalan valóság létezik, mindenkinek joga van a sajátjához, nem kell lemenni a szintjére. Ennyi.
Ezt anno már Darvas is leírta a HFM-ban, hogy hifis ismerősével volt akusztikus zenei koncerten és az ismerőse ott is feljebb csavarta volna a magasakat!:))) Sztem régi dolog ez már, hogy a különféle művi megjelenitőknél szeretik az eltúlzott színeket/hangokat - gondoljunk csak a színes-szélesvásznú mozifilmekre vagy a korai színes televíziók eltúlzott szín beállításaira. De nekem nem is ezzel volt bajom - ha valakinek úgy tetszik, hát nézze/hallgassa úgy! Ez sztem akkor válik elítélendővé amikor ez válik a valóság mércéjévé és ez az "álomvilág" válik követendővé!
A konkrét bajom meg csárlisin azon két kijelentésével volt, hogy a kis teljesítményű erősítő az gyenge és vérszegény megszólalású és ezt gyenge, vérszegény megszólalást szerinte a hangszín szabályzókkal kell/lehet kompenzálni! Erre írtam, hogy ez nem igaz és butaság, nem kellene ezt a tévhitet terjeszteni!
Bocs, de a hozzászólásodat inkább Csárlinak kellett volna címezned. Ő az aki csak feltekert basszussal tudja elképzelni a zenehallgatást.
Én pont azt mondom, hogy jó rendszerbe egyáltalán nem kell hangszínszabályzó. (Ha jól értelek, végső soron te is ennek a híve vagy)
Azt meg már a hozzászólásom elején mondtam, hogy házimozit csak kiállításokon vagy a MM-ban hallottam, azokra inkább a természetellenesen felcsavart basszus volt a jellemző. (Ez valószínűleg megegyezik azzal a jelenséggel, amit már a HiFi magazin is észrevételezett, hogy a boltokban hallható készülékeken mindig fel van csavarva a magas és a mély poti, mert a vásárlók jó része ezt szereti)
Ebből a megközelítésből má megin' túlcsordul az előítélet. Segíts már megértenem hogy a hatszázas sorozatú B&W hangszórókkal magát körbebástyázó felhasználó, miféle elképzelés mentén tekerget bármiféle pótmétert a hasonló osztályban játszó erősítőjén a kibaszott hangerő gombon felül? Ugorjunk: Ha nekem mondjuk 10 milliós házimozim van akkor logikus hogy a magas és a mély ki is van maxolva? Ne találgassunk már ki ilyen hülyeségeket!
Az a tapasztalatom hogy egy bizonyos hardverminőségi szint felett csak forrásanyag függő a mélyek v. a magasok túlgondolt mennyisége. Magyarán balfasz volt-e a hangmérnök vagy sem, aki lekeverte a filmet. Tömérdek olyan filmem van, ahol a helyén van és csattanós a mély - nem cincog a magas - és előfordulnak olyan forrásanyagok - igaz nem túl sok - ahol elszínezetten és kiemelten életszerűtlenül dübörög* meg fülsüketítő a magas. Ilyet persze csak az tapasztalhatott aki megnézett már házimozin pár filmet (és itt nem kettőre, hanem sok százra v. ezerre gondolok). ...és a zenei anyagokkal is pontosan ugyenez a helyzet. A LossLess 90% szépen szól a házimozin és a maradékot pedig elcseszi a jómunkásember hangmérnök. Sebaj. A vonat is szokott késni.
Az pedig hogy az önmagukat audiofilnek kikiáltó nagyon szűk létszámú, kényeskedő közösség erről mit gondol azt pedig tökre leszarom. :)
*pl. közelmúltból: Blade Runner 2049 és az Aquaman amit meg sem merek kérdezni a nagytudásúaktól hogy látták-e, nehogy kiderüljön az hogy nem.
"a fő cél az, hogy ... mintha benne lennél a filmben , elölről, hátulról, oldalról jönnek a különböző hangok.
A félsüket v nárcisztikus házimozistának a színházban / koncerten is nyilván az a fő célja, hogy ott tülekedjen a színpad közepén. Főszereplőnek, sztárnak képzeli magát vagy csak 1xűen nagyothall szegény? Ki tudja..
Amit mostanában összesüketeltél, vedd úgy, hogy hozzád "beszélnek". A megfelelő nyelven, hogy tutira ne érthesd félre. B-középtamás is megvolt mára, pápá:)
Nézd, nekem nincs házimozim, valószínűleg nem is lesz, így a házimozizást csak néhány demóból, illetve a házimozisok elmondásából ismerem.
Ennek alapján nekem úgy tűnik, hogy a házimozinál első helyen a minél jobb basszus és a magas hangok visszaadása áll. Ugyanakkor a hifizők a rendszer linearitására törekszenek.
Egyetlen egy okból akár igaza is lehet Csárli kollégának: nem a hifi, hanem a házimozi topicban vagyunk. :-)
Még a "nyomtatott" HiFi-Piac-ban volt egy riport egy hifi guruval - azt hiszem Van den Hul-lal - aki nagyon szépen kifejtette, hogy a házimozi, a túlzott mély és magas hangjaival eldeformálja az emberek hallását. Aki hozzászokik a házimozi hangzásához, annak az élő zene, és az azt hűen visszaadó sztereó berendezések mélyei és magasai már szegényesnek tűnnek. Emiatt a házimozisok nem is gyakran járnak élő koncertre sem.
Ízlések és pofonok különbözőek, kár vitatkoznotok. Szerintem a kiegyensúlyozott hang visszaadás hívei soha meg nem győzik a házimozisokat és vice versa.
Veled ellentétben én eléggé szabatosan leírtam a véleményem a kis teljesítményű erősítő vérszegény megszólalásáról és a hangszín szabályzásról amivel sztem nem korrigálhatóa gyenge, vérszegény hangzás a hangszín szabályzóval! Ezt Neked kellett volna cáfolnod (már ha vitatkozni kívánsz velem), de a meglehetősen szürreális megfogalmazásodban ezt meg se kísérelted csak előadtál egy gondolat-kísérletet, amit semmi nem bizonyít! Képzeld, én is próbáltam az audio-kultúra nulla óra nulla perce a hangszín szabályzást különböző erősítőkön és mindig arra kellett jutnom, hogy ami gyenge, vérszegény, az a bass-t rátekerve sem lesz izmos-erőteljes a hangzása, csak a felső basszus kezd el kontrollálatlanul brummogni-puffogni vagy rosszabb esetben döngeni mint a vashordó. Ez még csak nem is rendszer függő - bármely erősítő hangfal kombináción így van. Épp a hangszín szabályzók elvéből következően - a legmélyebb basszusra nem igazán van hatással, csak a közép alját - a basszus tetejét "tolja meg", tehát csal! Hogy ezt sokan nem tudják/nem veszik észre és bedőlnek a gyártók marketing szövegének, attól még ez így van (legalábbis az integrált erősítők 99%-ánál). A grafikus ekvalizátoroknál egy picit jobb a helyzet, mert ott legalább van lehetőség kicsit pontosabb beavatkozásra, persze mindennek isszuk a levét a fázis-frekvencia viszonyok torzulásában!
Természetesen magadnak úgy q..rod el a hangzást ahogy akarod, ahhoz semmi közöm, viszont mikor nagy hangon öblögetsz butaságokat és ezzel ismeret-terjesztesz, akkor engedtessék meg, hogy közbe szóljak és nem is a Te érdekedben, hisz rólad láthatóan lepörögnek az észérvek, hanem azok érdekében akik olvassák a butaságaidat és nem tudják megítélni, hogy az ténylegesen butaság!
Zenei mániám nincs - szeretem a tartalmas zenéket! Hogy ez Neked magas - arról én nem tehetek! Úgy tapasztalom, hogy veled nincs semmiféle közös halmazunk a zenehallgatás illetően!