Van egy 99-es évjáratú ezres suzukim. Akku kivétel-visszarakás után magas az alapjárata. Ha gurulásból megáll,az alapjárat normálisra esik. Tegnap egy enyhén lejtős parkolóban próbálgattam. Jár a motor ,szép alapjáraton,áll a járgány. Ki eresztem a kéziféket,kb fél méter gurulást követően el kezd pörögni.Be húzom a kézi féket,vagy rálépek a fékbedálra a pörgő motor kb 5mp múlva visszaáll alapjáratra.A gázpedált nem mozditottam meg ! Mi lehet a Hiba ?
Ilyen tünet volt előző években is,de a harmadik hidegintitást követően az alapjárat magától helyre állt !
Úgy érted,teljesen beesett,és semmi fék nem volt?Mert az természetes,ha megnő a pedálút,amennyiben eltűnik a fékfolyadék az egyik(mondjuk a hátsó)körből,de a félig beeső pedál utána működteti az első kört.
Ha a kétkörös fékrendszert nem osztott fékfolyadék tartállyal látnák el,nem tudná ellátni a feladatát,azaz az egyik kör hibája esetén a másik sem működne.Vagyis:okafogyottá válna a kétkörösség.Éppen ezért szabvány írja elő,hogy vagy külön tartályból,vagy legalább a tartály belső részén elválasztó fallal ellátott,külön rekeszből kell táplálni a két kört.Két tartályra példa:Zsiguli,ma általában a főfékhengerre ültetett tartály táplálja két külön furaton a főfékhenger két azonos felépítésű részét,melyek aztán működtetik a kerekeknél levő munkahengereket.
Nem eszik olyan forrón a kását.A fékhatás 70-80 %-ban az első fékektől függ.Azért csinálják már jó ideje kétkörösre a fékrendszert,hogy ne legyen végzetes kimenetelű baleset,ha valami eldurran.Intenzív fékezésnél eleve a fékerő szabályzó elveszi a hátsó fékektől az olajnyomást,mert az első fékek hatása az,hogy az autó hátulja megemelkedik,könnyen megcsúszhat,ezért jobb,ha kisebb fékhatással gördül a kerék.
Az ABS kocka doglodos pont a bakancs Swiftekben (ahogy forumokon olvastam - mert en sem vagyok szerelo), viszont a hatso fek gond siman a nejed eletebe kerulhet.
Nalunk a hatso feknel kezdett folyni az olaj (nem lattuk), majd egyszer csak nem volt fekero. Beesett a pedal.
Aztan kezi fekkel megallva latszottt, hogy olajos a felni.
Szerelo atnezte, kicserelte amit kellett, azota jo.
Adott egy 2009-es Suzuki Swift III Hello kiadás, aminek a bal hátsó fékje semennyit se dolgozik, csont száraz a munkahengere, a csővezetéke is, ami tiszta, tehát nincs eltömödve, munkahengere is jó, de kapott egy másikat , biztos ami biztos.
Szóval nem jön fékfolyadék bal hátsó kerékhez, ABS kockából indultunk ki, s a képen bejelölt csatlakozásból nem jön egyedül folyadék, a többinél igen, így arra gondoltam , hogy a kockával lehetnek gondok, halottam, hogy gyenge pontja ez, de szomszéd szerint 3-4 évente volt benne dot4 csere, legutóbb tavaly, de a színe már most olyan mint ami 10 éves...
A kérdésem az lenne, hogy a kocka okozhat ilyen problémát, mitől romolhat el így? Lehet esetleg vele otthon kezdeni valamot vagy mindenképp csere?
Én autószerelőt nem tudok ajánlani,de barátomat érdekelné az autó,amennyiben eladjátok,valami elérhetőséget kérnék,és nem ártana ismerni az elképzeléseteket árról,időről stb.
2007-es, 3 ajtos, 1.3l-es full felszereltsegu verzio (kulcs nelkuli, ulesfutes, digit klima, 8 legzsak (vagy 6, nem tudom).
Elso, noi tulajdonos, 223e KM. Eredeti kuplung, kezd hangja lenni a nyeles tengely csapagynak, szoval egy kuplung csere soran azt is kell majd cserelni. (sotetkek szin).
A klima kompreszzor cserelve volt, eredeti kerult bele tavaly.
Van hozza teli gumi szett is.
Atlagos, 15 eves auto - van par karc, nem makulatlan a kulseje. Belul sincs lelakva.
Lampa eleg matt, nem tudom azt lehet-e polirozni, hiszen muanyag a buraja.
A kerdesem az lenne: tudtok-e szerelot aki rendbe teszi es el is adja utana?
Vagy igy ahogy van adja be valahova es kesz?
(Nem akarjuk nagyon hirdetni, eladni sem surgos, ezert merult fel az otlet, hogy rendbe is lehetne tenni (kuplung, nyeles tengely) es ugy eladni jovore - az ar ugysem lefele megy).
Magyar rendszamos, muszaki van rajta jovo ev kozepeig.
Kulfoldon elunk, az auto ma elmegy Budapestre, aztan Vasarnap vissza is utazik.
Ha addig nem lesz beadva sehova, akkor az anyjanal kerul a garazsba. Vagy mehet a szerelohoz akinek van ideje a javitasra, mert ugysem lesz hasznalva.
Igaz. Négy szállítási díjjal jönne el. Eddig nem sikerült találni. Most téli gumi van az autón, így tavaszig még van idő találni valahol. Azért köszi! Jó vétel lett volna.
Hú, az nekem nagyon messze van.Én Békés megyében vagyok. Győrbe szoktunk ugyan járni, de most fogalmam nincs mikor megyünk legközelebb. Esetleg futárral megoldható lenne?