Már valahol LVOV körül egyszer csak csináltunk egy 360 fokos szép, nyugodt, nagyívű kanyart.
????
Majd bemondta a kapitány, hogy Budapesten biztosan nem, vagy Debrecen lesz, vagy Pozsony.
Lett kicsi morgás, ami persze nem befolyásolt semmit.
Majd intenzív süllyedés a magyar légtérben és Klementinán szálltunk le.
Semmi különös.
Mindenki találgatott., mert nem ismerték fel a helyszín.
Szovjet rendszámú kis PAZ buszok (24 fő) jöttek a géphez ezért az utasok 99%-a azt gondolta Munkácson szálltunk le.
De szép lassan (hisz csak kettő ilyen midi buszuk volt) kivittek bennünket a "kultúr terembe" majd miskolci buszok jöttek és azok hoztak fel bennünket Budapestre.
A 90-es évek végén a gyógyszercég, ahol dolgoztam tartott valami vezetőségi ülést Londonban. A nagyfőnökök BA-val mentek, a kisebbek MALÉV-vel, ahogy az illik. Hazafelé volt némi köd meg egyéb Ferihegyen, a magyar pilóta leszállhatott, a BA járatát Schwechat-ra irányították ahonnan busszal jöttek Pestre az utasok. Nagyfőnök persze taxival jött, így is 4 órával később volt otthon, mint a beosztottai :-)
A végidőkben (állítólag utolsó 1,5-2 év) a Malév gépeket rövidebb utakra igyekeztek Ferihegyen megtankolni retúrra, mert kétséges volt, hogy kint adnak-e hitelbe?
-----------
Ez igaz.
De a MALÉV 58 éves történetében (1954-2012) ez az utolsó két hónapban volt így.
> Ja, jól hangzik, és persze mindig dupla adag üzemanyaggal repülnek, mert az úgy gazdaságos... tehát nyilván kajli a sztori.
A végidőkben (állítólag utolsó 1,5-2 év) a Malév gépeket rövidebb utakra igyekeztek Ferihegyen megtankolni retúrra, mert kétséges volt, hogy kint adnak-e hitelbe? Ami ehhez túl messze volt, Egyiptom, stb. oda dollár-kötegekkel a kapitány táskájában jártak, mert ha esetleg fedezet hiányt mutat a kártya nehéz lett volna hazáig tolni a gépet.
Mondjuk a teljesseg kedveert hozzatennem, hogy a Fekete-erdonek kozeleben sem jartak. Erdo biztos van arra is, ahol megfordultak, meg valami fekete is mindig akad.
Ezt nem hallottam, de azt igen, hogy Kapitány kapitány Párizsból jött vissza Ferihegyre, amikor lesántult a gépe. Azt mondta állítólag, hogy a hibás futóművel inkább kisérletezik azon a betonon, aminek minden kockáját ismeri. Meg a földi személyzetet is.
Én nem azt mondom, hogy van benne logika.Én sem értettem, hogy miért nem Frankfurtban, Münchenben vagy Amszterdamban szálltak le.Mindegyik megfelelőbb lett volna egy egészségügyi vészhelyzethez.Csak ugye már ott tartunk, hogy nem is biztos, hogy az volt.
Lemaradt : a MA facebook oldalán írt egy két utas az esetről
"MEDICAL EMERGENCY IS A LIE. THEY LET SOMEONE WHO WAS BEING DEPORTED GO TO THE LOO UNATTENDED AND HE SWALLOWED A RAZOR. ONLY REASON THEY WENT BACK TO HEATHROW AND DIDNT STOP IN GERMANY. ITS JUST A COVER UP WE KNOW THE TRUTH."
"I was on this flight and the deported razor blade story is true. Just arrived in KL 13 hours later than planned but some people had it far worse. Terrible customer experience and Malaysia. Airlines were awful in how they handled it."
Nem ez a lényeg, hanem elképzelhető, hogy a "medical emergency" csak álca volt. Ez esetleg megmagyarázná miért mentek vissza Londonba. No de én csak olvasgatom a netet :)
Lehet, hogy olyan nagy vészhelyzet nem volt ami indokolta volna, hogy a teljesen ismeretlen Frankfurtba menjenek a jól ismert Heathrow helyett.
Ültem már olyan gépen ami Debrecenig repült Londonból pedig már félúton rosszul volt az egyik utas és belefért volna egy budapesti(de akár még a bécsi is) leszállás mégis Debrecenig repültünk(mentő nem várta és magától sétált le a gépről, de azért volt olyan tünete ami alapján a szívinfarktust se zártam volna ki háromnegyed órával korábban...).A fene tudja, hogy milyen szempontok számítanak ilyen helyzetben.