Na végre egy lelkes"amatőr" aki veszi a fáradtságot és átnéz a ló túlsó oldalára is. Ez szimpatikus dolog,és ráadásul láthatóvá válik,hogy a fényezés egy igen összetett ,bonyolult folyamat aminek rengeteg buktatója lehet. Nem mindíg sikerül megnyugtatóan elmagyarázni az ügyfélnek,hogy az egyszerűnek látszó dolgok néha nagyon ki tudnak babrálni a szakmabeliekkel is. Azért elismerésem,hogy utánajártál és meggyőződtél a hibalehetőségek nem kevés számáról ,és ez még csak a jéghegy csúcsa!!
Köszi szépen, hogy megnézted. Közben találtam olyan helyet, ahol Lechler-ből ki tudták keverni ezt a színkódot, segítőkészek voltak, fújtak nekem kétféle próbakártyát, egy normál nedves, meg egy száraz fújásost. Érdekes, hogy ez mit jelent árnyalatban. Úgy nézett ki, hogy a száraz fújás hoz egész jó eredményt.
Itthon viszont nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy biztos jó-e ez a szín, meg mivel láttam, hogy mennyit jelent a pisztoly beállítása, nem akartam azt, hogy újrafényeztetem az elemeket, rossz lesz a színe a végén és a festékre fogja esetleg a fényező, ezért nekiálltam én is csinálni próbafújást, csak épp arra a gyári idomra, ami nem kerül vissza a motorra (eltört egy helyen). Először száraz festéshez lőttem be, de nagyon mellényúltam, mert eszméletlen világos lett a szín, köze nem volt a gyárihoz. Aztán vettem vissza a nyomásból, meg a levegőből, no az meg sötétebb lett, mint a gyári, de már előjött szépen a szín a szemcsék közül. Finomítottam még egy kicsit a beállításon és a 3. már szinte tökéletes volt, ezután fogtam a fejidomot, kimaszkoltam azt az ezüst részt, ami közvetlenül a gyári színű oldalidomhoz csatlakozik és lefényeztem. Aztán felszereltem a motorra és láss csodát, tökéletes lett a szín. Semmi szemmel látható eltérés nincs, minden szögből ugyanúgy néz ki, mesterséges fényben, napfényben, árnyékban, neonfényben is. Tökéletes lett. Most már csak az a kérdés, hogy a fényező is be tudja-e majd így lőni a pisztolyát, illetve veszi-e a fáradtságot hozzá... Ha ezt is elbaltázza, akkor azt hiszem nem vacakolok tovább, kiveszek egy hét szabit és kibérelem a helyi Opel szervíz kamráját és megcsinálom mostmár magam.
1000-el kezdtem,1200,majd 1500,2000, és végül 3000-el fejeztem be.Nagyon profin sima felületet kaptam,de kissé más szine lett a felületnek,mint a többi,nem polírozott felület.Ez egy asztallap,és a hozzá tartozó székeket természetesen nem políroztam.Az alapvető hiba az volt,hogy túl meleg van,és a normál nitro higító nem engedte kisimulni a lakkot.Így vettem lassú higítót,és kénytelen voltam újra fújni az egészet,így már sokkal jobb lett a minőség. Ja,ez a rohadt szilikon is betett,az antiszilokon adalék segített,de szopás volt így is.
Ha magasfényű lakkot akarok polírozni,akkor is a már általad leírt módszerrel csináljam?
Nem-nem! A két lépcsőben azt jelenti,hogy durva polírral kezdeni addig amíg a csiszolási karcok el nem tünnek és utána finom polírral befejezni a műveletet. Max 2000-es finomságú polírpapírral érdemes csiszolni.
A bútorlakkok általában poliuretán alapúak ezért igazándiból különleges bánásmódot nem igényelnek. Általában 1500-as körtárcsás csiszolóval érdemes csiszolni és utána a szokásos módon minimum 2 lépcsőben polírozni.
Ha HS lakkal dolgozott a fényező és rá is szárított kamrában ,akkor is minimun 2 hét amíg a teljes kikeményedést eléri a lakk,főleg ahogy írtad,hogy már nem az első javítás. Minél inkább több a rétegszám annál nehezebben szárad,sprődebb és sérülékenyebb a bevonat. Egyébként szinte minden újrafényezett elemnél fellépő probléma ,sajna tudomásul kell venni,hogy ez nem gyári minőségű és összetételű anyag,ezáltal másként is viselkedik a felhasználás során,még ha nagyon csúcs szuper minőségű anyagot használ is a fényező!
Még egy kérdésem volna. A kb 8-10 napos fényezés még eléggé lágy volt és mikor az idomot fogató csavart meghúztam (lájtosan, éppen csak), akkor kinyomta a csavarfej mellett a festéket. Most nem számít, mert úgyis újra lesz fújva, de legközelebb szeretném ezt elkerülni. Mivel lehetne gyorsítani a fényezés teljes kikeményedését, hogy ne keletkezzen ilyen festék szétnyomódás? Legalább a csavarok környezetében. Sajnos a napra nem nagyon tudom kitenni huzamosabb ideig, mert nincs udvarom.
sziasztok!Autófényezőt kérdeznék,polírozásról.Lakkot akarok felpolírozni.Milyen szemcsefinomságú papírral csináljam,milyen anyaggal?Excenter csiszoló van.Valójában nam autót,hanem bútort polírozok,de a technológia szinte ugyan az.Kösz előre is!
Jelenleg RM festékből Suzuki Y2D nevű van az idomokon, vagy Suzuki MB.Y2D, nem tudom pontosan, de ez nem az igazi, a szemcseszerkezete oké, de a színe nem annyira. Nem tudom, ez milyen, mert igazából a gyári színkódnak megfeleltetést nem láttam sehol a rendszerben, mikor keverték.
Bizony horror. Kéne fejidom, meg egy oldalidom is. Ennek a kettőnek az árából kijön kb 3 teljes motor festés :-) Tény, hogy az lenne az igazi, de ha szánnék rá annyi pénzt, akkor már az egész motort lefújatnám és akkor onnantól legalább megvan a színkódja a rajta lévő festéknek.
Köszönöm a segítségedet. Sajna próbálkoztunk oldószeressel, ez a legutóbbi RM keverés oldószeres volt. Az RM 2003-as kiadású motoros színei közül választottuk ki. Eddig ez hasonlít a legjobban. Napsütésben merőlegesen nézve egész tűrhetőnek tűnik, más szögből nézve meg erősen elüt. Neonfénynél megint csak nagyon elüt. Mivel az eltérés abból adódik, hogy a gyáriban van egy kis aranyba hajló beütés, a most fújtban semmi sárgás nincs, még abban reménykedtem, esetleg valahol lehetne találni egy kicsit közelebbi színt, amiben van egy kis sárga. De igen, eddig akivel beszéltem azt mondta, hogy az ezüst az nehéz ügy.
Szia én már nagyon sok motort fújtam az nem egyszerű eset mert nincs hozzá szín sehol főleg vizesből ,próbálj meg olyat ahol még van oldószeres van ,és az ezüst soha sem lesz jó élben ez a tapasztalat sajna ,vagy ha mégis akkor profi nak kell lenni de nagyon. sajna.
Itt egy kép a gépről még a bukta előtt. Igaz ez a jobb oldala, de jól látszik, hogy mi is a baj. A most festett fejidom ezüstje egy az egyben találkozik a gyári oldalidom ezüstjével és ordít a különbség. Az oldalidomba belefújást meg a matrica nagyban megnehezíti és még lehet, hogy úgy is ordítana a dolog. Tudom, 100% gyári nem lesz már soha, de már annak örülnék, ha nehezen észrevehető legyen.
Fényezéssel kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni, mert már én is és az ismerős fényezők is kifogytak az ötletekből és kicsit el vagyok kenődve.
A történet a következő:
Van egy 2002-es kék-ezüst hayabusám, amire nagyon vigyáztam, márciusig karcmentes volt a gép, amikor is elestem vele. Karcos lett a bal olalidom, a fejidom és a sárcédő. Elvittem a a környék legnevesebb festőjéhez, aki kifejezetten motorokkal foglalkozik, nem érdekelt az ár, azt szerettem volna, hogy tökéletes, gyári minőségű legyen. Láttam már a srác több munkáját és mind gyönyörű volt, mindenki dícsérte.
3 hét múlva szólt, hogy kész van, felragasztotta a majd 25eFt-os matricát is. Odamentem, de a fényezés nagyon gáz volt. Az ezüstje sokkal durvább szemű metál volt és a szín is elütött, a kékje köszönő viszonyban sem volt az eredetivel (Autocolor festéket használ és vázszám alapján kereste ki a színeket) és sok megfolyás volt a lakkban, még egy kis piros rongydarab is bele volt lakkozva. A két szín között a maszkolás sem volt jó, a fejidom asszimetrikus volt. Mondtam a srácnak, hogy ez így nem lesz jó. Ő is belátta korrekten, de félt, hogy ráterhelem a 25eFt-os matrica árát, ki akarta ragasztani. Végül mondtam, hogy ne csinálja, inkább hozok egy másikat, de most már a szín is legyen jó, meg a minőség is. Egy hét múlva szólt, hogy nem tudja honnan szerezzen hozzá színt. Mivel 5-6 éve fújtam egy ugyanilyen motort az enyém színkódja alapján RM festékből, előkerestem azok kódjait és megadtam neki, hogy az talán jó lesz, kevertessen 1-1 decit és csináljon próbafújást. Így is tett, de sajnos nem motoros adatbázisban nézték a kódot, hanem autósban és tök más szín lett. Az ezüst első körben úgy tűnt, hogy jó, ezért az ezüstöt ráfújta az idomra, majd rájött, hogy mégsem jó. Ezek után mondtam, hogy viszek én neki festéket onnan, ahol kevertettem anno. Odavittem, de a lelkére kötöttem, hogy próbafújást végezzen előbb és csak akkor fújjon, ha jó a szín. Csinált próbát, majd mondta, hogy jó a szín. Le is fújta az idomokat, de sajnos megint elrontotta a fejidom maszkolását, meg a fejidom ezüst része sem lett az igazi, a kék az szinte tökéletes. A gyári ezüst mellé rakva a fújt ezüstöt, a szemcseszerkezet egyforma, de a gyári szín kicsit sárgásabb, aranyba hajlóbb. Sajnos nagyon látszik, főleg, hogy a gyári idom ezüstje pont a fejidom ezőstjéhez csatlakozik a jobb oldalon. A fényező srác azt javasolta, hogy belefúj egy kis átmenetet a gyári idomba, de ott meg a matrica kiragasztásánál van elbaszarintási lehetőség. Már kezdek beletörődni, hogy nem lehet tökéletes gyárira visszafújni az idomokat, de gondoltam még futok itt egy kört, hátha tudtok segíteni.
Az a helyzet, hogy már 3. fújás van az idomokon, a fejidomnak meg a sárvédőnek kell egy 4. és már kezd ideges lenni a srác én meg egyre kellemetlenebbül érzem magamat, mintha az én igényeim lennének túl nagyok, pedig csak azt szeretném, hogy a gyári vagy ahhoz közeli színű legyen a motoron megfolyás, meg egyéb hibák nélkül. A srácot sem értem, mert megbeszéltük az első vitatható minőségű munka után, hogy ha kell ráfizetek, de első osztályú munkát szeretnék, mégis már a 4. kör jön.
Igazából abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy honnan tudnék kevertetni/beszerezni a gyárival azonos színű festéket, mert ez az ezüst, ami most rajta van, ez rendesen elüt. Van egy karcos oldalidomom, amit lecseréltem másikra, arra lehetne próbafújni is. Nem tudom mit lehetne ilyenkor tenni. Lassan már 3 hónapja nincs motorom és a megoldás még láthatáron sincs :-(
Az ilyen jellegű problémákat illik elegánsan kezelni,értem ez alatt a fényező hozzáállását,és mindenféle plusz költség megfizetése nélkül orvosolni a hibát. Legalábbis szerintem. Nálunk is előfordul ilyen jellegű hiba ,viszont így nem kerül az ügyfélhez átadásra a munka. De hát nem vagyunk egyformák.
Amúgy meg szerintem is ki fog kopni, ha megpróbálnám elcsiszolni, és tuti két óra kézáztatás után:) Az a szoknya egyik oldala? De még szine is maradt annyi biztos, ha meg lakkoz valamit akkor utánna leböki azt is és levan a gond.
Szia. hasonlót javaslok én is: vidd vissza, csinálja meg, pénzt meg pluszba ne nagyon kéregessen. szerintem nem akkora meló, hogy remegni kell az anyagárért. szerintem ez így nem jó üzletpolitika.