Keresés

Részletes keresés

még1MbR Creative Commons License 2017.11.21 0 0 92169

Még a légcsavar is úgy állt be, hogy sérülésmentes legyen :)

Előzmény: elemes (92168)
elemes Creative Commons License 2017.11.21 0 1 92168
etomcat Creative Commons License 2017.11.21 -1 0 92167
trizs77 Creative Commons License 2017.11.20 -1 0 92166
Töck Jenő Creative Commons License 2017.11.20 0 0 92165

Van másik?

Előzmény: elemes (92163)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.20 0 0 92164

Esetleg oda szerződik pilótának.

Előzmény: elemes (92163)
elemes Creative Commons License 2017.11.20 0 0 92163

nigériáról beszélünk, szóval ez kevésbé meglepő, mint az, amit a pilóták csináltak. de főleg a keptén. mondanám, hogy darwin díjat érdemel, de párszáz embert magával vitt :-/

vagy az is a darwin-díj egyik kategóriája, amikor valaki  nigériai légitársaság gépére vesz jegyet...?

Előzmény: Surda39 (92162)
Surda39 Creative Commons License 2017.11.20 0 0 92162

Mintha nemcsak a pilótafülkében ültek volna favágók...

"egy 2003-as bulletint nem hajtottak végre"

Előzmény: Bieux (92160)
elemes Creative Commons License 2017.11.20 0 0 92161

Hát elég tragikus. "ezt a mérnököt ne kérdezd, nem vagyunk jóban"

Előzmény: Bieux (92160)
Bieux Creative Commons License 2017.11.20 0 0 92160

Még márciusban kijött a 2012-es lagosi MD katasztrófa jelentése. Bocsi, ha volt, én nem láttam itt:
http://avherald.com/h?article=4508fb60
Kettős hajtóműhiba, de mégis nagyrészt azon ment el a dolog, hogy favágók ültek a pilótafülkében.
Röviden és laikusan: egy 2003-as bulletint nem hajtottak végre, ami a hajtómű üzemanyagrendszerét érintette. Emiatt a gyengébb kivitelű csövek tönkrementek, össze-vissza hajlottak, szivárogtak. Ez a hiba a katasztrófa előtt egy évvel kijött a társaság egy másik gépén (5N-SAI), akkor időben visszafordultak.
Itt nem, 17 perccel a felszállás után látták, hogy nem megfelelő a bal hajtómű tolóereje, később, hogy nem reagál a hajtómű, megint később hogy elveszti az erejét. Egyik se volt elég a visszaforduláshoz, nem is jelentették. Checklistet nem olvastak, fo javaslatát,hogy szóljanak egy mérnöknek, a cpt visszautasította. Megközelítést normál módon, ráhagyás nélkül hajtották végre, nem úgy, mint akit egy hajtómű tart a levegőben. Finalen a jobb hajtómű is köhögni kezdett, ugyanabból az okból. Ennek ellenére checklist itt se volt, már látszott, hogy a jobb hajtómű se lesz rendben, ennek ellenére korán kiengedték a futót és a fékszárnyat, amikor a tolóerő teljesen elszállt, még növelték is a fékszárnyak állásszögét.
És innen már nem volt vissza... Ha valamit rosszul írtam, javítsatok.

trizs77 Creative Commons License 2017.11.19 -1 0 92159
Előzmény: altset (92158)
altset Creative Commons License 2017.11.17 0 0 92158
Előzmény: Lexes (92149)
jim32 Creative Commons License 2017.11.17 0 0 92157

http://www.bbc.com/news/uk-england-beds-bucks-herts-42024712

 

Rákeresve a szárnyon látható felségjelre egy Cessna 152 jön elő.

 

A helikopterről nincs kép.

Előzmény: trizs77 (92156)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.17 -1 0 92156

 

 

Több halálos áldozata lehet annak a légikatasztrófának, amely Buckinghamshire-nél történt. Az első hírek szerint egy repülő és egy helikopter ütközött.

 

A roncsok az aylesbury-i Waddesdon majorságban értek földet. A helyszínre rohant hét tűzoltóautó és több mentő is. A tűzoltók drónokkal keresik a túlélőket.

Lexes Creative Commons License 2017.11.17 0 0 92155

Lehet, be sem szállt és ez volt a gond alapvető forrása....

Előzmény: etomcat (92153)
altset Creative Commons License 2017.11.17 0 2 92154

A Tupoljev korszakban (is) előfordult, hogy kisebb-nagyobb lyukacska vagy benyomódás keletkezett a törzsön egy külföldi repülőtéren, nekiment a földi jármű stb. Ha komolyabbra sikerült a mutatvány, akkor maximum személyesen dr. Fülöp (az akkori főpilóta) hozta haza üresen a gépet, egyébként a saját személyzet, ha nem járt le a munkaideje. Persze szigorúan FL100 alatt. Egyébként már akkor is volt olyan spéci öntapadós alufólia, amivel le lehetett ragasztani a rést. Mivel túlnyomást nem kellett elviselnie, a tapnyák Ferihegyen is ott volt hibátlanul a helyén.

Előzmény: malazs (92143)
etomcat Creative Commons License 2017.11.16 -2 0 92153

> A kisgépen összesen 11 ember utazott

 

C208 típus.

 

> A pilóta kivételével már az összes áldozat holttestét megtalálták.

 

Kiugrott volna?

Előzmény: trizs77 (92152)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.16 -1 0 92152

11 halott

 

Lezuhant egy repülő, minden utasa meghalt

 

Life.hu 2017.11.16. 11:40

 

Mindenki meghalt a szafarikat szervező cég repülőgépének becsapódásakor Észak-Tanzániában. A hírt a társaság, a Coastal Aviation is megerősítette. 

A kisgépen összesen 11 ember utazott, a becsapódást egyikük sem élte túl.

 

A repülőgép az Empakaii-kráternél csapódott a földbe szerda délelőtt.

Az áldozatok családját már tájékoztatták a tragédiáról.

A pilóta kivételével már az összes áldozat holttestét megtalálták.

A Serengeti Nemzeti Park tisztviselője arról tájékoztatta a sajtót, hogy a halottak között vannak turisták, de helyiek is, akik az idegenforgalomban dolgoztak – írja a Channel News Asia nyomán a Ripost.

etomcat Creative Commons License 2017.11.15 -1 0 92151

Ez egy jövőbeni repülőgép-szerencsétlenség vagy egy mostani sajtó-szerencsétlenség?

 

http://www.aviationtoday.com/2017/11/08/boeing-757-testing-shows-airplanes-vulnerable-hacking-dhs-says/

 

DHS Says Boeing 757 Testing Shows Airplanes Vulnerable To Hacking

Kenny___ Creative Commons License 2017.11.15 0 1 92150

Tavaly volt reszem egy villamban, majdnem magam ala csokiztam tole.

Előzmény: malazs (92148)
Lexes Creative Commons License 2017.11.15 0 0 92149
malazs Creative Commons License 2017.11.15 0 1 92148

No meg milyen szenzációsan jó felvétel már az indulástól kezdődően. Remek képsorok.

Előzmény: XANTIi (92147)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.15 0 1 92147

Nem lett szerencsétlenség, de kicsit hátborzongató:

 

http://hvg.hu/tudomany/20171115_klm_boeing_777_kl_743_villamcsapas

malazs Creative Commons License 2017.11.15 0 0 92146

32138=92138

Sorry

Előzmény: malazs (92145)
malazs Creative Commons License 2017.11.15 0 0 92145

A #92141 HSZ-ben igen, viszont a #32138-ban nem igazán, arra reagált XANTI olvtárs is ;-)

Előzmény: Surda39 (92144)
Surda39 Creative Commons License 2017.11.15 0 1 92144

Hát, akik megfelelő (élet)tapasztalattal rendelkeznek itt a topikban (a koruknál fogva), azok mind felismerték, hogy a klasszikus repülős viccből van az idézet, bár én úgy ismertem, hogy "mindig csak lassan, alacsonyan, a fal mellett"...

Előzmény: malazs (92143)
malazs Creative Commons License 2017.11.14 -2 0 92143

Csak nem tudtad kihagyni?! Nah ez volt a faszság! Mindenki másnak sikerült megértenie ;-) Vagy nem akartad, vagy csak jólesett kötekedni.

Amennyiben jól rémlik nem egy sérült gépet repültek már át hasonlóan,sőt ha jól rémlik még MALÉV gép is jött ily módon haza.

Előzmény: Törölt nick (92141)
elemes Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92142

nemár :)

 

természetesen nem a tűzveszély miatt, haha.

hanem azért, mert kisebb a gép terhelése.

de attól még át kell vizsgálni a törzskereteket jól.

mert ugye, ez nem olyan, mint a csótány, hogy ha levágjuk a fejét akkor még napokig él (és végül éhenpusztul) szóval ez nem fog megérkezni ha a gép orra menet közben leesik, 

Előzmény: Törölt nick (92138)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92141

Gondolom mindenképp 3000 méter alatt, hermetizálás/belső nyomás miatt. Így már a sebesség is jóval kisebb. De nyilván nem átesés környékén laffogva.

 

jaja :-) csak nem tudtam kihagyni

 

mit mond a kezdo pilotanak az ot felto anyukaja?

kisfiam, mindig csak alacsonyan repulj es lassan!

Előzmény: XANTIi (92139)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.14 0 1 92139

Gondolom mindenképp 3000 méter alatt, hermetizálás/belső nyomás miatt. Így már a sebesség is jóval kisebb. De nyilván nem átesés környékén laffogva.

Előzmény: Törölt nick (92138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!