Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 217070

"Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik 3000 V6 motor lenne jó a GTV-be?"

Kezdjük az elején.   Nincs sok választásod, mert a 24 V már 3.2 tehát marad a 12V. Ebből építettek hosszmotort a 75-be keresztmotort a 166-ba és keresztmotort a GTV-be.   Neked marad az eredetileg is a GTV-be szerelt, a váltóval, féltengelyekkel együtt különben egyedi alkatrészeket kell tervezned és gyártatnod. 

 

"Mivel jár egy ilyen motor beépítés, kábelezés"

Nos.  A cserélendő alkatrészek listája, ami hirtelen eszembe jut, de valószínűleg lesz amit kihagyok:

- motor az összes cuccal ezenkívül a hozzávaló másik generátor, másik szervoszivattyú, csak a klíma marad a régi

- váltó

- motortéri kábelköteg

- utastéri első kábelköteg

- műszeregység

- biztosítéktábla

- motor ECU

- kipufogórendszer

- féltengelyek

- csonkállvány

- lengőkarok

- lengéscsillapítók

- rugók

- fékek

- motortartó bakok

- mivel máshol vannak, így az összes vízcső cseréje - és a tartály áthelyezése

- szervocsövek cseréje és a tartály áthelyezése

- klíma csövezésének egy része

- talán a vízhűtő is

- nem vagyok biztos benne, hogy GTV esetén a váltórudazat különbözik-e a TS től, de esélyesen igen

 

 

Előzmény: AtomAnti81 (217069)
AtomAnti81 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 217069

Üdv mindenkinek. 


Eddig is nagyon sokat segítettetek, hogy talpra állítsam romjaiból a "GTV 2.0TS-t, aki emlékszik rá :)", hála Nektek úgy érzem nagyon jó úton haladok és hatalmas mosollyal az arcomon rójuk a kilométereket . Ismét szeretnék Tőletek tanácsot, segítséget kérni. :) Megpróbálok minden tényt és álmot egy nagyobb regény nélkül leírni. Szóval van a kis GTV, végre eljutottam oda, hogy szinte már minden új a motortérben: vezérlés módosító, vezérlés, olaj, kuplung, trafók, gyertyák és a kábelei, jeladók... egyszóval amit tudtam mindent megtettem, hogy tényleg jó legyen. Most nagyon élvezem, sőt attól is több...! Az autóm néha kölcsön kapja a nővérem is aki szintén imádja és azt hiszem megfertőződött, úgy igazából ;) Nagyon szeretne egy saját Alfát és Neki nagyon tetszenek a 145ös-ök és pont elegendő is lenne egy akkora kasztni Neki a hétköznapokra. Most kezdődne a sztoriban a csűrcsavar :D Van egy motorhibás 145ös magyar papíros, néven van és nem rohadt, nincsen lepusztulva a belseje egyszóval tök jó lenne alapnak. Mivel én megvagyok őrülve, hogy egyszer az életemben legyen egy BUSSO V6om így arra gondoltam megvesszük neki a 145-öt, átrakom Neki az én álommotoromat és... Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik 3000 V6 motor lenne jó a GTV-be? Mivel jár egy ilyen motor beépítés, kábelezés, esetleg van e valakinek tapasztalata, ismerőse, stb aki már csinált ilyet? Tudom, nem kis mutatvány de minden elszántságom és lelkesedésem, szerszámom és kitartásom megvan hozzá, hogy megcsináljam. A kis TS-en is én csináltam mindent, de tényleg mindent és remélem tudtok segíteni:)


Nagyon köszönöm: Krisztián :)

Paco155 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 217068

Sikerült kikormolni?

Előzmény: Russell Coutts (217067)
Russell Coutts Creative Commons License 2019.03.26 0 0 217067

Nem az enyém :) Nekem csak haza kell vinnem. :) Nekem már elég régóta nincs saját autóm, és ha lesz, akkor az tipikus hobbiautó lesz ;) (Remélem hamarosan...)

Előzmény: Kormit155 (217066)
Kormit155 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 217066

Add el, és vegyél egy olasz benzinest.

:)

 

Előzmény: Russell Coutts (217059)
Piritu Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217065

Anno talán ez volt az első autós könyv amit olvastam a 70-es években. Édesapámnak megvolt a Trabi mellé :-)

Előzmény: Saughassy (217064)
Saughassy Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217064
Előzmény: Paco155 (217063)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217063

Ő magyar szerelésit keres, ami pedig nincs is.

Előzmény: Saughassy (217062)
Saughassy Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217062
http://docky.netexpert.hu/alfa.html

De itt csak használati van. Szerintem te a szerelős, "workshop manual"-t keresed.
Előzmény: N.Richi (217061)
N.Richi Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217061

Sziasztok! Alfa 166-hoz tudok valahonnan letölteni magyar nyelvű könyvet? "Használati/szerelési útmutatót", vagy minek nevezik.

Köszönöm

Paco155 Creative Commons License 2019.03.21 0 0 217060

Próbálni semmilyet mert elvből nem használok dízelt.  Amit innen onnan olvasgattam a szerelő topikban meg a diagban annál van az hogy gyakorlatilag egy lefuttatott és befejezett regen sokat tud segíteni.  Vagy kint a pályán elindítani, vagy a hátsó udvarban, és kitartani a gázpedált amíg be nem fejezi, de akkor a szomszédok meg fognak ölni. :P

 

A tökéletes megoldás a csere.  Nem sok idő amúgy fél nap alatt megvan de az sok pénz.

Itthon szoktak olyat csinálni, hogy leszedik, kettévágják, kimossák vegyszerrel, majd visszahegesztik. Ez általában ad még neki 50-100 ezret pluszban max.

 

Olyanról még nem hallottam, hogy adalék az üzemanyagba mert ezek általában savas cuccok, az meg nem tesz jót a motor többi részének.  Szóval szerintem rossz az arányod nem 10/9 hanem 10/10 a kamu.

Előzmény: Russell Coutts (217059)
Russell Coutts Creative Commons License 2019.03.21 0 0 217059

Bajor M47 2.0 td

Az 1200 km-ből kb 1100 az autópálya, ezzel nem lesz gond.

Elvileg a szoftver egy idő után kikapcsolja a regenerálást, ha túl sokszor megszakad. Nekem a céges okok miatt Carport van a laptopomon, de ez is tudja elvileg a standard OBD diag-ot más márkákon is, és elvileg vissza tudom billenteni vele a regenerálást - ezt megpróbálom a 7VG-n.

Azonban vannak mindenféle olyan anyagok, amik az üzemanyaghoz adva segítik a regenerálódást, és egy kicsit segítenek oldani a részecskeszűrőben a dzsuvát, amit aztán könnyebben ki tud égetni.

A legnagyobb gondom, hogy szerintem 10 cuccból 9 csak varázslás, és 1 talán esetleg néha napján egy kicsit a ráolvasás szintjén mintha segítene. No pl az ilyen tapasztalatok is érdekelnének, ki mit hallott, próbált, stb...

Előzmény: Paco155 (217058)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217058

Pályázni fogsz?  Akkor elvileg pont alkalmas lesz a helyzet a regenerálásra amit szerencsés módon talán elindít majd.

De amúgy is a folyamatos nagyobb fordulat csak segít rajta rontani nem szokott - a részecskeszűrőnek a város az ellensége.

 

Ha esetleg tudnánk, hogy milyen motor akkor meg lehetne nézni, hogy milyen szoftver tud indítani kényszerregenerálást.

 

Ha csak olvasni tudod és tényleg van még két heted akkor menj ki elkerülő pályára a hétvégén és hajtsd meg egy kicsit. 30 perc elég lesz. Előtte-utána olvasd ki a telítettséget. Meg aztán ha végleg bedugulna akkor inkább most tegyen így akkor lesz egy heted pótkocsit szerezni. :P

Előzmény: Russell Coutts (217057)
Russell Coutts Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217057

Ha már itt tartunk...

Adott egy dieseles szekér, 12 évesen, 230k km-el.

A szekér már panaszkodik, hogy a részecskeszűrő eléggé el van már tömődve, és csinálni kellene vele valamit, esetlegesen cserélni. Azonban nekem 2 hét múlva még el kellene mennem vele 1200 km-t, utána tudjuk csak megműteni.

Van valakinek tapasztalata/ötlete, hogy esetlegesen mivel kellene ráolvasást csinálni, hogy valamennyire még az úton kiégesse magát, és ne tömődjön el teljesen? (Tartok tőle, hogy átáll vészüzemre, és nem érünk oda vele.)

Russell Coutts Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217056

Jogos :)

Vita akkor lesz, ha rá szánom magam, és én is beszállok :DDDDD

Előzmény: Paco155 (217055)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.20 0 1 217055

Áááááá, ez még nem vita csak egy lájtos pöcsméregetés. :)   10 éve. Na akkor voltak viták. :P

Előzmény: nikita53 (217054)
nikita53 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217054

Nagyon szépen köszönöm ezt a kis vitát személyem szerint nagy örömmel olvastam a hozzászólásokat. Nagyon hasznos volt számomra. Az ilyen jellegű vitákat szívesen olvasom.

Paco155 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217053

Igen, szükség van rá.  Mert a fórumot sokan olvassák, és akár sok év múlva is. Minden "ugyan már jó lesz ez úgy" leírás annak a veszélyét hordozza magában, hogy valamikor valaki még nálunk is tudatlanabb szentírásnak tekintve a dolgot baromságot fog csinálni.

Előzmény: downer (217052)
downer Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217052

OK, leegyszerűsítem, de van szükség ezek között a fórumos keretek között többre?

Volt turbós autóm és amiket írsz, tisztában is vagyok vele.

Előzmény: Paco155 (217051)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217051

"Uhh, túlbonyolítod ezeket az elnevezéseket.

Nekem LMM az ami a légszűrő és a fojtószelep között van és átmegy rajta a beszívott levegő, azt méri valamilyen módszerrel."

Pontosítsunk. Nem én bonyolítom túl, hanem te egyszerűsíted le.

 

 

"A MAP szenzor meg az, ami a fojtószelep után van bárhol a szívócsőben és azt a leginkább negatív nyomást méri, ami abban van."

Volt már neked turboval terhelt autód? :P  (És itt a turbodieselek is játszanak, szóval a MAP szenzor az összes autó több mint 50%-nál nem egy alatti hanem egy feletti nyomást is gyakran szokott mérni). A JTS esetében (persze kivéve a TBi-t ami szintén JTS) valóban igaz hogy kevesebbet, és az a nyomás amúgy pont ugyanannyi a fékszervohoz menő csőben is mint a szívósorban. A turbós autóknál külön vákuumpumpa van a fékszervohoz.

Előzmény: downer (217049)
TtK Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217050

A hőfilmes a MAF

Előzmény: Paco155 (217048)
downer Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217049

Uhh, túlbonyolítod ezeket az elnevezéseket.

Nekem LMM az ami a légszűrő és a fojtószelep között van és átmegy rajta a beszívott levegő, azt méri valamilyen módszerrel. A MAP szenzor meg az, ami a fojtószelep után van bárhol a szívócsőben és azt a leginkább negatív nyomást méri, ami abban van.

Előzmény: Paco155 (217048)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217048

"De sima TS-ekben meg nincs mindkettő."

Azért mert azokban nem nem MAF van hanem AFM (azaz a régiekben torlólapátos, a 16V-k ben pedig hőfilmes).  A MAF mellett mindig van MAP is. (legalábbis benzin esetén, a diesel az más tészta).

 

Ugyanis nem ugyanaz a LégMennyiségMérő  és a LégTömegMérő.... (AFM/AQM)

 

Előzmény: downer (217047)
downer Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217047

Igen, légmennyiség mérő. Mass air flow meter.

Először volt csak a MAP, aztán gondolom mivel az nem ad elég pontos képet a beszívott levegő mennyiségéről, lett a LMM helyette. Így együtt meg talán a még teljes körűbb adatokért alkalmazzák. De sima TS-ekben meg nincs mindkettő.

Előzmény: Paco155 (217046)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 217046

Szerintem te a MAF-ot nevezed LMM-nek.

Előzmény: downer (217045)
downer Creative Commons License 2019.03.19 0 0 217045

Hogyne lenne már LMM egy JTS-ben?

Előzmény: Paco155 (217044)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 217044

LMM ugyan nincs benne csak a MAP/MAF szenzorok, és ezekből számolja a légnyelést, másrészt a MAP értékének a benzinnyomás+befecskendezési idő kiszámolásában is szerepe van.

Előzmény: downer (217043)
downer Creative Commons License 2019.03.19 0 0 217043

Szerintem arra alapvetően nincs szüksége az ECU-nak hogy szívócső nyomást lásson, mert ott a LMM, százszor pontosabb. Valami kiegészítő funkciója lehet, de nem vágom én se pontosan.

Előzmény: nikita53 (217042)
nikita53 Creative Commons License 2019.03.19 0 0 217042

Szia Köszönöm ott megtaláltam. Viszont fölmerült bennem egy kérdés,hogyan érzékeli ez a szívócső nyomást,ha nem a szívó csőben van? Eléggé eldugták. Ez valami gumi csőre csatlakozik?  

Előzmény: downer (217041)
downer Creative Commons License 2019.03.19 0 0 217041

Valahol a fékrásegítő vákuumcső környékén keresgélj!

Előzmény: nikita53 (217040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!