Az autó elkészült. A főtengely szimering volt a hunyó. Ezzel egyidejüleg cserélve lett vezérműtengely szimering, vezérmű szíj, feszítőgörgő, vizmpumpa, generátor és szervó meghajtó szíjak. Anyag és munkaárral együtt fizettem 50.000 Ft ot. Most várom a folytatást. A szerelő szerint 8 év után már bármi előfordulhat. Nem olyan régen szerelt egy másikat ott a másik oldalon ment ki a főtengely szimering és a kuplungot vitte magával.
Azért mindezek ellenére úgyérzem még mindig jó az arány. A kötelező költségeken túl ez volt az első "komolyabb" kiadás.
8 év és 52.000 agyonkényeztetett boldog kilóméter után ma csalódnom kellett a kedvencemben. Mit csalódnom, egyszerően érhetelenül állok a dolgok elött. Ma délután kényelmes 5 kilóméter megtétele után azt vettem észre, hogy a motorból mint a kerticsapból folyik az olaj, amit nem olyan régen raktam bele. Gyorsan megnéztem az olajfolyás eredetét és minden jel szerint a vezérműszij fedél alól dől belőle járó motornál. A szerelővel egyeztettem, jővő héten kézbeveszi a dolgokat, de ilyet még ő sem látott. Elmondás szerint kettő szimering van. A főtengely és vezérműtengely végén.
A kérdésem az, hogy volt e valakinek hasonló olajfolyása, illetve onnét a szimeringeken kívül, honnét tudna így folyni az olaj? Továbbá elképzelhető, hogy egy szimmering így megy tönkre? Minha nem is lenne.
Levegőztető cső (kisállatkereskedésből, 2 méter=160 Ft) gond nélkül lement a nívópálca helyén; fecskendőből csak 5 ml-es volt otthon, eltartott egy darabig, de megoldódott! Kicsit több mint fél literrel volt túltöltve.
Ma voltam műszaki vizsgán. A megelőző átvizsgáláskor olajcsere (Selenia), olajszűrő és légszűrő, gyújtógyertya csere volt, és természetesen egy átfogó átvizsgálás. A korábban megvásárolt féktárcsákat a szerelő még nem tette be, mert szerinte nem kell még, kibírja a köv. vizsgáig. Egyébként is azt együtt javallt cserélni a fékpofákkal - mondta - de azokat az előző vizsga előtt már cseréltük.
Végül semmit nem kellett most javítani, télen cseréltem kipufogót (az utolsó szakaszt).
Ma reggel viszont büszkén álltam a vizsgán a szerelők előtt, mert megütötte a fülemet egy mondat. Az a vizsgabiztos mondta a társának, aki rátette a kábelt a kocsira (a bal térdnél lévő kis ajtót a 2 csavar kicsavarása után lehajtva csatlakoztatta) és kiolvasta az adatokat a computeren.
- Simán felismerte az Albeát - mondta, pedig a Fiatokat nem mindíg szokta - mondta, majd kis szünet után így folytatta:
- Kurva jó ez a kocsi!
Nem kell mondanom, elöntött az öröm!
Hiába, no! Megbízható, jó kocsi az Albea. Hetedik éve megy és semmi komoly gond.
Alu felniből a legnagyobb méret amit az Albinál tudsz használni az a 7.0x16 4x98x58 ET38 - ET40
vagy egy számmal ugyan már kisebb 6,5x15 4x98x58 ET38
Persze ezekre a gumiválasztás is fontos: pl: az említett 16-os felnire max. 195/45R16 méretű gumi fér még el. A 15-nél meg ami még elfér és jól is mutat, az a 185/55R15-ös gumi.
MAX: 175/65R15 ET35 pl......................... 195/50R15, 175/65R14, 175/70R14,185/60R14 ET35-tel ez mind rá megy. Mivel a max.-ot kérdezted, azért írtam ezeket. De biztos rámegy még egyéb is.
Jut erről eszembe; ma a munkaeszközömön cseréltettem ki a gumikat /átszerelés a felniken, s nagy bölcsen megbeszéltük a gumissal, hogy ez azé' jobb, mint a külön felnigarnitúra, mert a téli időszakra őszi levegő, a nyári időszakra meg tavaszi levegő kerül a gumikba:-)))/
Szóval a magam szöszsölős módján kicseréltem a kerekeket, ellenőriztem a futóműelemek esetleges lógását /nem volt/, gumiharangokat, stb.
Lekezeltem a futóműelemeken a télen támadó felületi rozsdát, utántöltöttem a 7 éves gyári(!) akksiban a folyadékszintet, megintcsak stb.
S vettem észre a következő jelenséget:
A kormánymű felületén az olajat.
Nem lehet a váltókulisszatengelytől származó olajpára, mert az nem oda "szór" - az van új korától, den okoz érzékelhető fogyást - tahát kizárásos alapon szervó olaj.
De!
Hat év alatt fogyott le a tartályban a max. szintről a min. jelzésig.
Viszont sohse' vettem észre ezt a jelenséget.
Nyáron ki lett cseréltetve a szervóolaj - is, a szintje egy körömhegynyit se fogyott, viszont most láttam meg a szivárgást(?)
Valószínűnek tartom, hogy - remélhetőleg - ez a hét év "termése", s nem valami kezdődő rendellenesség.
Kis segítséget szeretnék kérni... Éppen két éve vettem az autót, eddig problémamentesen tettük bele a kilométereket... 2004-es klímás 1,2-es. Sajnos, tegnap csúnya füst jött ki a motortérből egy indítás után (hideg autónál), azután az autó töltésjelző lámpája világítani kezdett. Gond nélkül hazaért a párom vele, a töltésjelző végig égett. Az akku jó volt. Akkut lekötöttöm egy negyed órára, de sejtettem hogy nem ez lesz a megoldás kulcsa..
Ma reggel ment vele pár km-t, majd az autó megállt, se kép se hang. Elmentem a másik autóval, kábel az akkura, beindult a kocsi. Töltésjelző égett, járattam a motort, utána kábelt levettem, az autó nem állt le. Kb. 5 km és hazaértünk, de a ház előtt a kocsi leállt. Érdekes, hogy még járt a motor, de a gázpedálra már nem reagált.
Szerintem a generátor ment tönkre.. A tervem az, hogy kiszedem és elviszem felújítani. A kérdésem viszont csak most jönne...szerintetek is erről lehet szó, és a generátort ki lehet szedni házilag, otthon a garázsban, átlagos itthoni szerszámokkal..? Merre induljak, érdemes belvágni? Mert attól tartok, hogy a szerelőhöz is nehezen jutnék el...
iden is lesz belsoseg talalkozo, de valoszinuleg valahol zalaban, orsegben. nem tudom, az anyagiak lehetove teszik-e a reszvetelt, jo lenne osszejonni egy (-ket-harom-sok) so:rre
Igazából nincs jelentősége, ha a másik oldali pedig a Ruvill 915841, mert úgyis mindkettő cserélve lesz. Esetleg ezt is meg tudod nézni?
Illetve még ezeket néztem ki:
féktárcsa: Jurid 562056J
fékbetét: Brembo P23123
olajszűrő: Bosch 0451103283
levegőszűrő: TECNECO 12141
Ezeket már nincs pofám kérni, hogy nézd meg, remélem ezek kompatibilisek lesznek. Valójában a kormányösszekötő gömbfej a legfontosabb, hogy stimmeljen, mert azt szombaton mindenképp cseréletetnem kell. Ha a féknél valami nem lesz megfelelő, akkor visszacseréltetem és máskor majd kicseréli a szerelő. Az nem égető.
Nincs véletlenül valakinek robbantott ábrája 1.4-es Albeáról amin az alkatrészek cikkszámai szerepelnek?
Kormányösszekötő gömbfejet kell cserélni az autón, illetve féktárcsát/betétet, de a webshop-ok ugye nagyrészt nem ismerik ezt a típust.
Mostanában ugyan már jobb a helyzet, mint pár éve, de a 350A1000 motorkódot egyik sem ismeri, azt meg nem tudom megnézni sehol, hogy a nekem szükséges alkatrészek megegyeznek-e a régebbi motorkódos típussal, vagy a beszerelés közben derül ki, hogy megszívtam.
Unix-nál nézelődök, mert ismerősön keresztül kedvezménnyel jó áron be tudnám szerezni az alkatrészeket, csak jó lenne pontosan bele valót venni.
Egy bő éve volt cserélve a tárcsa és a betét (azóta sem értem, hogy ment szét egy év és max 10e km alatt) akkor nem én szereztem be hozzá az alkatrészt, de a szerelő először nem kompatibilis betétet kapott, holott elvileg Albeához rendelte, majd kicseréltette és azt mondta, hogy Linea betétre cserélték neki, mert az egyezik meg vele.
Esetleg ha valaki képben van és megnézi nekem, hogy az alábbi kormányösszekötő gömbfej jó lesz-e nekem, annak jövök egy virtuális sörrel. :)
RUVILLE Kormány gömbfej Beépítés: Első tengely bal Belső menet: M14x1,5 jobbmenettel
Cikkszám: 915841
És ugyanez balra 915842 cikkszám alatt.
2006-os az autóm, ugyan soha nem volt vele semmi probléma, de anno, ha tudtam volna, hogy ennyire bonyolult hozzá megtalálni a megfelelő alkatrészt, akkor elgondolkodtam volna, hogy megvegyem-e.
Pár hete csináltattam meg, ugyanez volt a baj. Gondolom alapjárat rángat, az üzemanyagrendszer (sárga jelzés) villog is, gyenge a teljesítmény.
Ilyenkor egy henger nem megy (rendszerint a 4.) de nem az volt a gond nálam, a gyújtókábelek el vannak égve.
Az + trafócsere :/ ne akarjátok tudni, nekem Bosch-t tettek bele, mert "hála égnek" ezzel van tele az autó.
Alles zusammen 75 papír volt, munkadíjjal. Ma reggel viszont újabb hiba jelentkezett. A motor nem áll le! Vagy biztosítékok vagy gyújtáskapcsoló lesz a gond.. Sokszor nem enged inditani a kulcs, de általában olyan mintha szennyeződés miatt csinálná. Kezdem elveszteni a hitem ebben az autóban... Több mint egy év alatt fele ennyit nem kellett költeni rá, mint most cca. 2 hónap alatt.
Sziasztok.Tavaj nyáron vettem egy 1.2 16 szelepes 2003 mas Albeat.Szombaton a motor jelzés amüszer falon (sárga) elkezdet világitani és a motor kicsit remegve egyenletlenüljár.Esetleg lamdaszonda?Ha valaki tudna tanácsot vagy ötletet kössz.
igy van, a gyari kereken kivul nincs tokeletesen passzolo. anno en is hosszas utanjarassal vettem masodik szett felnit, mindossze az ET tert el, 44 helyett 43-asak
jó rá, ha 14-es :-) Puntoé is jó rá, a Pandáé is, Tipoé is feltéve ha 14-es a felni. Tulajdonképpen csak az ET számban különböznek egymástól, de az nem annyira nagy probléma. A gyári dísztárcsa viszont nem biztos, hogy megáll a felnin rendesen az ET szám mássága miatt.
Tudom hogy kis hazánk kkv kultúrája nem igazán ügyfélorientált, de ha bemész egy olyan helyre, ahol foglalkoznak az elektromos problémákkal, vagy netán arra szakosodtak --van járműipari diagnosztikai oszcilloszkóp-- és ott elmondod mit, és miért szeretnél megméretni azért jó eséllyel elvégzik a vizsgálatot. Rossz esetben okoskodnak --nem megalapozott diagnózist hajtogatnak--.
Elég csak annyit elmondani, hogy a gázelemző túl magas károsanyag kibocsájtást mért, és szeretnél meggyőződni arról, hogy a két lambda szonda helyesen működik-e.
Ismerten jól működő szondával való kipróbálás több okból is problémás.
Az elsőben nem vagyok annyira biztos, de úgy gondolom illeszteni kell az ECU-hoz az új alkatrészt, nem elég csak beszerelni. --tehát mókolni kéne szoftveresen amit a szervízben pár perc alatt szoktak megoldani, méregdrága műszerekkel--
Másodsorban pedig szondát cserélni... nem egyszerű, sokszor annyira összerohad a menet, hogy ki kell vágni és új furatot behegeszteni.
Kis hazánkban annak is kultúrája van, hogy a "javíthatatlan" --kókány szerelők nem tudják 4-5-szörre se tartósan eltüntetni a hibajelzést-- autókat inkább eladják, próbára felkészítve. De alapból nem feltételeznék ilyet. Ha a szonda jó, akkor az ECU egy határérték átlépése után kezd csak világítani. A degradáció lehet valahogy lassú volt, soká találtak meg egy gyújtáskimaradásos problémát, amibe belefáradt az előző tulaj, és mostanra lépte át a határértéket a szonda jele. De ez csak képzelgés, a biztos az az, amit egy jól felkészült szakamber megállapít.
jaklac
Otthon ilyesmiket csak magas tapasztalattal, vagy sokkal inkább műszerrel lehet csak vizsgálgatni. Ha pölö gyújtás probléma ismét, a percenkénti 400 gyújtást / henger --800-as alapjárat esetén-- és a 35 kV-ot nem igazán tudod megfelelő felbontással érzékelni, nem hogy jelalakot elemezni. Ez is tipikusan az oszcilloszkóp területe, anélkül nem lehet sikeresen diagnosztizálni. Persze sámán megoldások is léteznek...
Szóval érdemesebb elgondolkodni egy szonda beszerzésén? A környékemen egy szerviz sem fog szórakozni ilyen oszcilloszkópos babrálással(ezt könyv nélkül tudom)!
Bent voltam a bemérésnél mindkét helyen, csak a másodikon volt gázelemző a kipufogóban(épp ezért küldtek oda). A többiben is igazad van egy ilyen plusz dobozon keresztül csatlakoztak és .........
Lényeg, ami lényeg: most egy használt katalizátort hajszolok, töredékéért meg lehet venni (állítólag) az új árának. Magamtól nincs jobb ötletem, a saját márkaszervizébe, ahová visszavittem meg úgy sem tudom meggyőzni a szerelőt, hogy keresse máshol a hibát amíg ez ki nem lesz cserélte. Ja az előéletéről nem sok mindent tudok az autónak, állítólag csak egy fiatal hölgyike járt vele, de azt is mondták, hogy tökéletes állapotban van az autó és hogy semmi baj nem volt vele, viszont vásárlás után 90-100km-t megtéve vele, már jelentkezett ez a probléma. Ezek után nem tudom, hogy véletlen lehet-e?
Apósomnak van egy 2004-es 1.2-es 16V-s Albija,és már pár éve volt egy olyan gondja,hogy kigyulladt a motorjel,és csak a szervízben tudták megállapítani - szerencsére nem egy kezdő szerelő volt -,hogy a gyertyapipán volt egy pici átégés,ami miatt testre húzott.
Akkor meg lett csinálva,szigetelve lett a "lyuk",mert nem akartunk emiatt egy komplett gyertyakábelsort venni.
Most hasonló a probléma,alapjárat ingadozik,gázadásra torpan,a motorjel eleinte villogott most már folyamatosan világít,de minden henger megy,van valakinek egyszerű ötlete hol induljak el? Mert elég sokat kérnek egy bemérésért is,hátha otthon rá tudnék jönni,esetleg orvosolni.Előre is köszi.
Mindenképp kell hozzá egy JÓ oszcilloszkóp, mivel ilyenkor a jel alakját, értékeit, és időbeni lefolyását vizsgálják és az sem árt, ha a szerelő/technikus tudja mit is csinál. Aki csak OBD csatlakozón keresztül --böszme nagy csatlakozó az utastéri biztosítéktáblán-- állapít meg ilyeneket, az elhiszi az ECU "meséit", amik csak azért vannak, hogy jelezzék, ha valahol hiba van, DE nem arra, hogy diagnosztizáljanak --tehát megállapítsák, hogy HOL és MI hibás--, az a technikus dolga.
Ha oszcilloszkóppal matanak, az abból tűnik fel, hogy össze-vissza kábeleznek a motortérben, egy plusz dobozt vesznek elő, majd járatás, esetleg "túráztatás" közben egy laptopot néznek kocsányan, ahol a következő linkelt oldalon hasonló jelalakokat látnak:http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html
Nem tudom eddig, a két helyen mi volt, vagy nem voltál bent vizsgálat alatt? Gázelemző volt a kocsin? --a kipufba dugnak egy szondát, de még az ezen való elhasalás sem feltétlen jelenti a katalizátor tönkremenetelét--
Én nem vagyok technikus, szóval mély részleteiben nem ismerem a mérési folyamatot. Viszont a szonda tönkremenetele nagyságrendekkel valószínűbb egy egészséges előéletű autónál.
Illetve még hozzátenném, hogy bár tudom milyen nagy gond egy átlag magyar családnak egy-két havi fizetés nagyságrendű alkatrész, azért nem bátorítanék senkit katalizátor nélküli, vagy bármilyen más hibával való üzemeltetésre, sem lopott alkatrészekre. Valamint még mindig olcsóbb megkeresni egy jó szervízt, mint a fél autó kicserélése által eljutni a hibás alkatrészhez.
Köszönöm a választ. Most már csak az idegrendszeremet kell legyőznöm, hogy ne dühítsen, hogy világít az a ki....... lámpa. Ezt majd csak megoldom. Ha még megírnád, hogy a szonda helyes működéséről hogyan tudnék megbizonyosodni azt megköszönném.
Hát ilyen is megesik. :) De a fő, hogy jó vége lett.
A sárga török taxi kicsit meglepett, bár a hólánc nagy segítség, de akkor is. Lehet egyszer nekivágok a túratlan Mátrának, meggyőződni a dolgokról, no oda biztos nem ér el kormányunk keze, hogy kimentsen :)
Bár kínai, vagy hasonló távoli a felirat, de a lényeg olvasható. A lambda szonda, vagy angol beszédesebb nevén oxygen sensor, csak az oxigén jelenlétére reagál, tehát elméletben könnyen tesztelhető, hisz a karakterisztika elvileg ismert, onnantól csak azt kell ismerni, hogy a két tér között --a szonda által mért terek-- milyen arányban van az oxigén koncentráció.
Ennek ellenére, ha a "dugjuk rá és majd kiír valamit" típusú "szakszervízben" jártál, akkor elképzelhető, hogy a "rettentő jól" magyarosított szöveg félrevezeti a szakembert. Katalizátor ritkán megy tönkre, olyannyira, hogy azt "divat" nem csak lopni, de még a a bontóban is külön figyelmet szentelnek neki --és általában nem csak a nemesfém tartalma miatt, bár annak magas --újonan 2-3 g-- voltából következik, hogy feladatát ellátni képes, bár ezzel kicsit ellentmond a szakirodalom 100 000km-es élettartama--. Persze kinyírni, hatástalanítani könnyű, és még csak észre sem veszi az ember. Elég magas hőmérsékletet létrehozni, amit a gyújtáskimaradás tökéletesen hoz. --mivel ekkor elégetlen benzin kerül a kipufogóba, ahol találkozik az igen forró kb 400-500°C-os kipuf gázzal ami a többi hengerből jön és ott kezd el égni akár 1400°C-on is; a katalizátor nem szeret többet 950°C-nál--.
Én is azt tartom jó ötletnek amit PeeWee javasolt, hogy teljesen legyél meggyőződve a szonda helyességéről, mert a hibajelző lámpa csak az alapján ad jelzést.
Amúgy a katalizátor hatástalansága --amit a két lambda szonda mér, a képen látható egyenletekból jól látható módon, minél jobb a hatásfok, annál kevesebb lesz a kettes szonda oxigén szintje az egyeshez viszonyítva-- nincs hatással a motorra, hisz feladata már csak a használt munkaközeg elvezetése, tisztítása. Csupán annyi változik, hogy igen csak megnő a károsanyagkibocsájtás, tehát elképzelhető, hogy nem kapsz zöldkártyát. Tehát, ha egy gázelemzőre rádugják a kipufvéget akkor abból és az 1-es szonda jeléből egyértelműen megmondható, hogy van-e probléma. --persze előtte az egyes szondát is meg kell vizsgálni külön, hogy jó-e--
Magyarán ahhoz, hogy mennyen alattad a kocsi, sem katalizátorra, sem 2-es szondára nincs szükség --esetleg a gyártó tehetett valami teljesítmény korlátozást az ECU programjára erre az esetre, hogy a tulajt rákényszerítse a szervíz látogatásra, mert hát, egy világító égő nem túl fenyegető... :) --. Viszont ilyen alapon a lengéscsillapító és a fék is lehanyagolható lenne, hisz a menéshez nem kellenek, csak az úton maradáshoz, megálláshoz...
A bemérésnél elég egyértelmű volt a monitoron a kiírás: "katalizátor hatásfok alatti működése" vagy valami ilyesmi, majd ellenőrizte mind a két lambdaszondát is és azok határértéken belül voltak. Nekem egyértelműnek tűnt, ja és 2 egymástól független szervízben is ezt mondták. Ja érdekelne az is, hogy így használva az autót lesz e valami baja a motornak, illetve, hogy ennél lényegesen olcsóbban lehet-e orvosolni ezt a problémát?
Ha elfogadsz tippet, akkor mondanám a meglátásomat.
Arról van szó, hogy a katalizátor egy mechanikus alkatrész. Azt hogyan lehet így határozottan hibásnak vélni egy szerelőnek egy elektronikai vizsgálattal?
- Azt lehet, hogy a 2. lambda szonda határértéken túli adatot mér és azért gyullad ki a lámpa a műszerfalon. De azért annak pontosan utána kéne járni, hogy mi okozza. Lehet, hogy csak rossz szonda, ami sokkal olcsóbban orvosolható. Drága mulatság a téves vásárlás........
Nemrég vettem egy albeát 1.2 16v 2004-es. Nem sokkal a vétel után jelzett a motor hibajel ikon. Bemérték....elszállt a katalizátor! Az új 260e Ft-ba kerül. Érdekelne nem-e van valahol használt olcsón, vagy létezik-e erre valami megoldás, hogy a hibajel ne térjen vissza!?
Tartalmas beszámoló, és tanulságos. Gondolom nem kerül be a "hét legélvezetesebb utam" válogatásba. :)
"Ja, azt írtam már, hogy útszóró/toló autót visszafele sem láttam?"
Hát akkor kezdték csak csavarozni vissza a havas felszerelést az egész flottára, legalábbis hallani ilyet is, és mivel élő ember még nem mondta és kép sem tanúskodik róla, hogy túrva lettek volna az utak, vagy sózva aznap, ezért valószínűsítem, így lehetett.
"Aztán - az út szélét nem is sejtve - megfordultam az úton, mint Austin Powers a targoncával az alagútban."
Az illusztráció kellett a hatáshoz, de így nagyon átjött! :)
"Jó" katasztrófa túristaként nézegettem képeket, hát cudarul nézett ki az elhagyott-autó-motortér, a szél jól kitöltette a hóval a rendelkezésre álló helyet.
El sem tudom képzelni milyen lehetett éjszakázni egy autópályán, vonaton, váróban, kultúrotthonban stb.
Volt "szerencsém" 14-én délután Miskolcról Budapestre menni, este meg vissza...
Na nem jókedvemben, hanem a melóhelyen nyertem meg a fuvart a 14 személyes hátsókerékhajtású Transittal.
Már az odaút is kéjutazás volt, hisz amíg összeszedtem az utasokat a Miskolc környéki településekről, csak jégdara esett s fagyott le az útra.
Az első 40 kilométeren meg a belső sáv volt több centi vastagon jeges, mintha granulátummal szórták volna meg. A külső sávban meg csak a kerekek között.
Utána finom oldalszél terelgette a 2,7 méter magas jószágot.
Hatvannál egy miskolci autószalonos roncsá törött Passat látványa és a mentése okozta dugó fűtötte a kedélyeket.
Persze az utasaim aggódtak, főleg miután közöltem velük, hogy indulás előtt olvastam a neten, hogy lehetőleg senki ne induljon útnak; oda fogunk e érni időben a kihagyhatatlan rendezvényre!?
Épphogy, de odaértünk.
Ja, útszóró autót egész úton nem láttam egy irányban sem közlekedni.
Mire az utasaim befejezték az előadásukat, már találtam is az ötödik kerületben parkolóhelyet.
Persze vidám előadásértékelés következett, miközben a mobilneten olvasgattam a pozitív híreket a közlekedés javulásáról...
Végre háromnegyed 9-kor el is indultunk haza.
Szó se róla, az első 130 kilométert tényleg jó tempóban tettük meg: Egy X5-ös BMW-t leszámítva a 120-as tempómnál senki nem volt gyorsabb - köszönhetően a hosszú tengelytávnak köszönhető kiváló úttartásnak - versenyt futottam az idővel, időjárással.
A maradék 50 kilométer viszont már nem volt olyan jó élmény.
Az oldalszél úgy hordta a havat, hogy végül szorosan egy kamion mögé bújva sunnyogtam negyvennel /Közben átmentünk egy keresztbefújt útelválasztó hálón is/
Az emődi lehajtón a felüljárón egy kamion mellé mentem /a záróvonal nem látszott a hóban, tehát nincs/, hogy rá ne fújjon a korlátra a szél.
Azon mondjuk csak utólag gondolkoztam el, hogy mi van, ha a kamiont rám tolja...
Végül is az utolsó 50 kilométert két óra alatt tettem meg.
Ja, azt írtam már, hogy útszóró/toló autót visszafeke sem láttam?
Rendőröket Bp-n a forró helyek környékén /nemzeti ünnep.../, meg a baleseteknél hazafele.
Az utolsó három utasomat viszont már nem mertem Ongára és Alsózsolcára hazavinni a busszal, mivel amilyen - tényleg - kiválóan viselkedik leterhelve a hóban, terheletlenül annyira béna kacsa: A partos telephelyre négy sávon keresztben lendületet véve tudtam behajtani.
Miskolc csendes volt, meg szélcsendes - éjfél után volt. Csak jeges volt.
Kiérve Miskolcból - már az Albeával /ezért írtam le az egészet:-)/ jött megint a viharos szél hóval.
Az ongai part alján négy autó próbált felkapaszkodni, mint ázott légy az üveg falán - hiába.
Bezzeg az Albea!
Mint akit csörlővel húznak, úgy kotort fel a fennsíkra. Ott lépéstempó gyakori megállásokkal: Ilyenkor vártam azokat a pillanatokat, amikor megláthatom a távolban fénylő közlekedési táblát...
Végül a településre nem mentem le, hanem a helységnévtéblánál kiszálltunk két utassal - hogy kiadhassam a csomagjaikat is.
A szél túlzás nélkül úgy vitta a havat, mint a Kudlik Juli féle Delta bevezető képsoraiban.
Aztán - az út szélét nem is sejtve - megfordultam az úton, mint Austin Powers a targoncával az alagútban.
Szerencsére visszatudott kapaszkodni a padkáról a Derék Jószág - megmondom őszintén, nem bíztam benne.
Nevessetek ki, de amikor hazaértem, kiszálltam - a mit kocsiból! - Autóból, nyomtam egy csókot a karosszériára.
Tegnap kiálltam a garázsból, hogy a kerékjárati ívből kiolvasszam a jéggé fagyott havat.
Furcsáltam, hogy milyen mereven döccen az autó: Külön - külön egy-egy jégtömbbé volt olvadva/fagyva a hó rugó és az alsó lengőkar/stabilizátor környékén, behálózva a fémet, mint a Bolygó neve halalban az idegen élet az áldozatokat.
A kerék felől és a motortérben a motor mögé locsolva meleg vizet olvasztottam ki a jégtömböket.
Még jó, hogy nem indultam így el vele... /Sajnálom, hogy nem fényképeztem le/
Áldom a sorsom és a jószerencsémet, hogy nem voltam azok egyike, akik a Dunántúli utakon ragadtak - akár több, mint egy napot.
Sziasztok... 2005-ös 1.2-es albea bontva lett. A karosszérián és lámpákon kívül sok minden van. Akár komplett motor váltóval....45000 km-t futott. Ha valakit érdekel valami írjatok bátran.
Nagyon sanszos a szívócső nyomásérzékelő szenzor lekoszolódása.
Érdemes kivenni és tisztességesen féktisztítóval kitakarítani. A piezo szálra rárakódik a dzsuva.
Kezd azzal, hogy leveszed a negatív akkusarut, kiveszed a szenzort, többször befújsz neki, majd leszárítod és mehet vissza.
Ha megfelelő ideig lent volt a saru ( legalább fél óra ) akkor az is mehet vissza és a check engine ikon nagy valószínűséggel nem fog világítani. Persze ez nem jelenti, hogy nem tárolódott a hiba, de ezt egy egyéb alkalomkor ráérsz kiüttetni.:-)
Persze ez is mint minden virtuális diagnózis magában hordozza a tévedés lehetőségét!
Tudd valaki segiteni reggel nehezen indult albi és azt irta ki hogy engie faliure és világit a sárga motor lámpa , miután elindult egy darabbig nem volt fordulat de utána ujra inditás után már volt csak a lámpa nem aludt el . De már a munkahelyre betudtam vele jönni még hogy haza hogy megy azt nem tudom? Akku vagy töltés?
Én kaptom a tavaly egy kedves fórumozó társunktól egy lengyel nyelvű könyvet az Albeárol,nagyon sok érdekesség van benne ha akarod eltudom Neked küldeni,ha megadod az e-mail címedet.
Nem tud valaki valamilyen szervíz vagy kezelési könyvet a kocsihoz? 2004-es Fiat Albea Active-ról volna szó. Neten egy csomó egyéb típushoz lehet találni, de ehhez sehol se találtam.
Hangolni még a gyakorlott profiknak is rettentő sziszifuszi, időt rabló tevékenység. Ezt laikusként igencsak megtapasztaltam a TL-sugárzóm hangolásánál - egy évem ment rá.
Sokkal könnyebb digitálisan generálni, modifikálni egy hangrendszert.
A haverok meg azt hiszik, hogy lódítok, amikor mondom nekik, hogy ahelyett, hogy többtucat kísérleti kipufogó rendszert készítenének el, ehelyett egyre több autógyár pl. a kipufogóba épített hangszóróval állítja elő a libabőröztető hangot.
Ugye, hogy a hang csak egy rezgés, erre már réges rég rájöttek, de amióta a járműiparban is újra feltalálták a langyos vizet, azóta nem a hardveren belül próbálják kiharcolni azt a rezgést, rezgés tartományt, és szigeteléssel szűrni a nem megfelelő rezgéseket, hanem amblokk minden hangot elszigetelnek, és egy hanggenerátorral pótolják a versenyzőknek hiányzó karburátor hörgést. Hát ez van, olcsóbb mint a hangolás. Termelékenység mindenek felett. Az akusztika egyre nagyobb hangsúlyt kap a járművek fejlesztésében. --pölö az Audi is most keres gyakornokot Győrbe váltók fog-fog kapcsolatának akusztikai modellezésére, szimulálására, persze ne legyen kétséges, hogy erre már egy nagyon nagy létszámú mérnök csoport rá van állítva-- Kiveszőben a romantika...
Nem biztos, hogy elektromos a tükör akkor fűthető is. Meg kell nézni az extráknál, hogy volt e ilyen ha vásároltad. Vagy az Albea felszereltségi szinteken fel van e tüntetve ez a lehetőség is. Nem minden gyártó adja a kettőt egy kalap alatt.
Utána nézek. A lámpa a csomagtartóba valami oknál fogva a foglalattal együtt ki lett szedve. Azt mi potoltuk, csak ha az izot becsatlakoztatjuk a foglalatba folyamatosan villágít ha becsukjuk akkor is. Ehhez kelle segítség, hogy hol van a csomagtartó villágítás kapcsolója.
4 hónapja vettem egy 2005-s 1,2 16V kiadású paripát. Semmi gondom nincs vele eltekintve kisebb apróságokkal, de azok megoldva lettek.
Abba kérnék segítséget, hogy hol tudnék hátsó bal lámba testet belső és külsőt egybe. Sajna nem vettem észre egy poznát a sötétbe és megtörtek. :(
Illetve az lenne a másik kérdésem, hogy tudnám a csommagtartó testet kicserélni ami nincs benne és ahhoz kelle segítség. A lámpának már van foglalata csak a vezetékes részébe kelle segíteni melyik oldalon van kapcsolás.
Segítséget szeretnék kérni! Egy ismerősömnél volt a kocsi javítás miatt, és egy pár napja folyamatosan világít a légzsák és az utasoldali légzsák visszajelzője a műszerfalon. Mi lehet a gond illetve hogyan lehetne ezt eltüntetni vagy a hibát megszüntetni? (Albea 2003-as 1.2-es benzines)
Ha tévedtem a névvel kapcsolatbon akkor elnézést kérek Töled!
Néha tényleg kicsi a világ.A fenyegetésedet vettem:),nezek elejébe.Ha minden jól jön össze és Isten is ugy akarja találkozunk majd személyesen Pesten.Addig is minden jót kívánok Neked és családodnak.
Én a páros oldalon álló autóra gondoltam /persze azt nem tudom, hogy te melyik oldalon parkolsz, nyilván a páratlanon!
Milyen kicsi a világ!
Mert hogy egy városban, az egy dolog ebben a szubkultúrában, hogy egy kerületben laksz, az még hagyján! De hogy egy utcában, sőt gyakorlatilag szemben, azért az nem semmi! :-)
Sajnos már mi sem járunk hétvégken sehova, nagyritkán apósomékhoz jutunk el 30 km-re.
Budapesten talán tavaly nem is voltunk a saját autónkkal :-(
Az a szerencsém, hogy pár havonta fuvarom van Pestre, s ebből néha el tudok menni a Legkedvesebb Sógornőmhöz.
Még szerencse, hogy gyakorlatilag az M3 bevezető mellett laktok.
Amúgy anno a sorkatonaság felét az Irinyi laktanyában lakva teljesítettem, az utasok meg a HM 4-ből voltak :-)
Ha legközelebb feljutok - ha időben megtudom, ha lesz időm, ha Neked is jó, akkor felkereslek.
Ezt vedd fenyegetésnek :-)
Tudom, a költségvetés kemény dolog, de próbáld megtartani.
Ilyen AUTÓD úgysem lesz még egy:-)
Ui: Azért vagy tíz éve egy évben három-négyszer is felmentünk egy évben Budapestre.
Köszönöm szépen soraidat, nagyon jól esik a törődésed és a jókívánságod. Ott lakom a Páskomliget utcában a másik felén a CBA áruház mellett az 51-ben.A szűk szomszédságomban látok én is még két Albeát: egy kéket és egy bordót. Én nagyon megkedveltem a kocsimat,és hidd el nem szívesen válok meg tőle. Három éve van nálam és semmi gondom nem volt vele, Még mindig a gyári aksi van benne. Vele járok dolgozni,mert a bérlet árában tankolok, ami elég egy havi bejárásra,de a hétvégi autózásokra már sajnos nem futja.
78500 km van benne és az idén már az első fékek cseréje szükségeltetik. Ahogy a dolgok állását látom még egy ideig nálam lesz,már a tavaly is meghirdettem. Ennek örülnék is,csak a havi 25000-es részletet egyre nehezebb kigazdálkodni.
De remélem valahogy meg oldódnak az anyagi problémáim és minden rendben lesz.
Családi valamint anyagi okok miatt sajnos meg kell válnom kedvenc Beámtol.A Beácska 1.2 16V HL-es (klimás) 2005.03.04-én lett forgalomba helyezve,a szine 04 piros.Sajnos hitel van rajta,semmi pluszt nem kérek ezenfelül,a vevő átválalja a hitelt és már boldog Albea tulajdonos lehet.Nálam 2010.01.19-töl van , a hitel euroalapú és 5 évre lett felvéve(tehát 2 év van még hátra).Ja, a kocsi Budapesten van a XV. kerületben.
2003-as évjárat.Az alja az csavarral van felfogatva,de az oldalsó része patentel van felfogatva.Plusz még a műanyag küszöb felső éle kétoldalu ragasztóval a kasztnihoz,gondolom hogy a víz ne menjen be.
Kérdésemet Ferke21-hez intézném.Olvastam másnak is segítettél alkatrészt keresni az Albeához.
Nekem a műanyag küszöbhöz kellenének felfogató patentek.Sajnos a szerelő rosszul emelte meg,és a visszaigazításnál a patentek már nem fogtak rendesen.Azt terveztem hogy tavasszal leszedem,kicserélem a patenteket és a kétoldalú ragasztót.Remélem így megint kibírja egy darabig.
Nekem a gépkönyv azt írja, hogy 1000 km/1 L (nem 10000 km)olajfogyasztás elfogadott. Hogy ez igaz-e vagy sem, nem tudom. De nekem elég hihetetlen adat.
De ha csak a 10 ezret veszem alapul, akkor nyugodt lehetsz teljes mértékben.
Nekem 1.2 16V a motor, de azt hiszem nincs is jelentősége .
Tehát akkor ne zavarjon a szerviz által beletett olaj. Erre voltam kíváncsi, mert egyébként tökéletes kis autó. Nekem a motor is bőven elegendő a napi használathoz, de nem szeretném, ha a könyv által ajánlott viszkozitás miatt károsodna. Évente 10000 km amit bele teszek. Ennek nagy része országút, mivel munkába járáshoz használom, ami napi 40 km.
Köszönöm a válaszaitokat. Amúgy meg elírtam, valóban 57 kW a teljesítménye.
Olajfogyasztásom nem vészes, egy ciklus alatt 0,5 liter.
Nekem az első évi olajcserénél töltöttek bele Mobil1 olajat /a másodiknál kifejezetten felhívtam a figyelmüket, hogy Seléniát tegyenek bele/, illetve tavaly nyáron - a nagyszervíz alkalmával töltöttek bele Mobil1-et: elfelejtettem szólni :-(
A viszkozitást most nem tudom, nincs kezem ügyében a számla.
A többi olajcserénél mindig Seleniát töltöttem bele.
Én évi 11000 km-t megyek, napi kétszer 9 km gyakorlatilag városi használattal. Kb. havonta megyek ezen felül 60-120 km-t országúton.
/Megyek egy évben egyszer-kétszer autópályán is 360 km-t: ott nem csökken az olajszint/
Az egy év/11000 km alatt a Selénia 10w-40-es olajból fél/háromnegyed litert kellett eddig mindig utántölteni egy ciklus alatt.
A Mobil1-ből anno épp hogy elég volt olajcseréig a plusz megvásárolt 1 liter, s most is 5 hónap alatt fogyasztott el fél litert...
Akinek 1,4 55kW 8 szelepes motorja van (M11 kód és változó szelepvezérlés) attól szeretném megkérdezni milyen motorolajjal a legjobb a tapasztalata?
Líneámba elméletileg ez a motor van és a könyv szerint csak 5w-40 olaj használható, míg a szerviz 10w-40 olajat tesz már másodszor bele. Shell HX7 10w-40. Ez jó bele, vagy itt is legtöbben Seléniát használtok?
Akkor leírom, hogy én mit vettem észre különbséget.
Szóval:
1. Ami a legszembetűnőbb nekem, hogy a tengelytáv az Albinak nagyobb, mint a Petrának. Látható a tanksapka és a hátsó ajtó között, ill. a sárvédőív a hátsó kerék előtt és a hátsó ajtó széle között a táv különböző.
2. Az Albinak a teteje hosszabb hátrafelé ezáltal a hátsó szélvédő dőlésszöge meredekebb, ami momentán nekem csúnyább, viszont a hátul utazók fejtere ezáltal nagyobb. Ezt a különbséget még a feleségem is észrevette mikor mutattam neki a két autót.
3. A hátsó szélvédő szélesebb az Albinak , mint társának, ami nekem megint nem annyira tetszetős.
4. Hátsó lámpákon egyértelműen látható a különbség.
5. Hátsó lökhárító alján lévő műanyag toldat sem egyforma.
Összeségében nekem a Petra autóbb formájú. Ha tehetném én azt választanám. Mivel már évek óta nem kerül forgalmazásba az Albea, a Petra meg pláne hazánkban, így nem is helyénvaló a választásom.................de a sors megajándékozott egy kombival... :-)
Áh, vállalkozú kedvűek mindig vannak, én is észrevettem már magamon, hogy ilyen körülmények közt, előzés után, mintha csúszósabb lenne az út :) Hiába no, a türelem és az előrelátás nem a korral jár, hanem tapasztalattal és kellő logikával.
PeeWee33
Az én szememnek nem ilyen egyértelmű. Engem is zavar Albea hátsójának kiképzése --C oszlop, üveg stb--, de most jobban megnézve a Petra-kat --képről, élőben lehet más-- azokról hiányzik az a sok finom él, pölö ami a kilincs vonalában töri a fényt. Attól sokkal másabb egy Albea oldalról, sokkal markánsabb. Viszont az, hogy a hátsó üveg nem olyan domború, nem, vagy jelentősen kisebb lekerekítéseket tartalmaz sokkal nagyautósabb. Nézegettem egy darabig, hogy a csomagtér nyílás melyikben nagyobb, de képről nem tudtam eldönteni. Szóval valami kettő közti lenne jó.
Egy Siena far:
Egy Petra
Egy Albea
Áh, az a baj már megszerettem, mindent elnézek neki --de objektíven elítélem, ha valamiben lehet--
"...Az Albeával ugye - erről többször is írogattunk - még a lehetőségét is kerülni akarja az ember, hogy a futómű határait közelítse..."
Mint tudjátok /önfényezés/ a Miskolc - Lillafüred útvonalat naponta többször is megjárom.
A téli vezetés/tapasztalatok/élmények lelassítanak pl. a havas úton vezetéskor. /Sajnos ennek ellenére soha nem lehet elég óvatos az ember/
Ráadásul a mi Albinkban nincs ABS.
Tegnap este gyönyörűen esett a hó, mikor is átautóztam az Avason /a miskolci Albea találkozóhoz nagyjából hasonló útvonalon/
Már felfelé a Pattantyús úton is óvatosan mentem - pedig ugyi felfele nehezebb elesni :-)))
Jött utánam két autó: egy pár éves Swift ill. Polo.
Láttam, hogy gyorsabb tempót diktálnak, így inkább lehúzódva egy buszmegállóöbölbe elengedtem őket.
Még el is gondolkodtan azon, hogy ennyire bátortalan/béna/rutintalan vagyok?
Aztán a tetőn, a buszvágállomásnál már azt láttam pazar mozi élményként, hogy egymás mellé sorolva mindkettő odakoppantotta az első futóművet a padkához.
Én lekanyarodtam a Mendikás-dűlő útra, onnam csorogva papásan a lejtőn. A tükörből láttam, hogy jönnek utánam, de utána már egyik sem előzött, pedig lett volna alkalmuk bőven végig a Csermőkei úton...
Napi rutinban forgatom az Ezermestereket. Most épp egy 1967. szeptemberi példányban leltem érdekes cikkre: Az EM bemutatja: a szépség geometriáját. A cikk a sectio aureá ról, vagyis az aranymetszésről szól.
Aranymetszésen a matematikában egy szakasznak oly módon való két[...] Bővebben!Tovább »
Január másodika, az első szerkesztőségi értekezlet utáni percek. Rácz kolléga kinéz az Árpád útra, és felkiált: Látjátok, mégiscsak igaza van a Bangle-nek, mennyivel jobban néz ki az új 5-ös, mint a régi! Erre persze szép kis vita kerekedik. Én: Rendben van[...] Bővebben!Tovább »
Ezért van tele az utca esztétikai környezetszennyezéssel :-(:-(:-(
Hol vannak a klasszikus esztétikus autók? Még a BMW is - az én szememben hírhedt - Bangle 7-es modellt szándékosan elrontotta: Lásd a kilincs alatti vonalat.
Szerencsére előtte, utána visszatértek a szemnek tetsző vonalakhoz, de ugye már nektek se tűnik fel ez a "rontás"?
De misinator nem felejt... :-)))
Amikor először megláttam...
Az érdekességgel az a gond, hogy felhívja a figyelmet, a tekintetet a disszonáns, meghökkentő formai megoldásokkal.
De ez csak újként hat /de pont az a lényeg/, utána beleolvad, beleszürkül a megszokott unalomba.
Meghökkensz még most is a Focus I-en, a Mégane II-őn!?
Ugye, hogy nem!
S akkor a Clio - Thalia, ötajtós Palio - Albea, Jazz - City stb. utólag puttonyozott esztétikai szörnyűségről még nem is beszéltünk :-(
Nézegetem a neten a fiat petra nevű változatát az albeának, és meg kell hogy mondjam valahogy jobban tetszik, mint az albea. Szinte nem sok különbség van az említett két modell között, pont annyi amitől "arányosabb" formájú az autó.
Csatolok egy linket, az adott képen a szemfüles ember észreveszi a farrészen az apró változtatásokat amitől pofásabb (szerintem) ez a forma.
Pontosan fogalmazva: 2011 nov. 1.-től minden új-fejlesztésű járműben kötelező --tehát ami új-fejlesztés az ez után a dátum után nem kaphat típus engedélyt, ha nem rendelkezik alapfelszereltségben ESP-vel-- és 2014-től minden egyes új autóban kötelező alapfelszereltség.
"2011. november 1-jei hatállyal a nemzeti hatóságoknak az elektronikus stabilitásszabályozó rendszerekre vonatkozó előírásokra hivatkozva meg kell tagadniuk az EK-típusjóváhagyást vagy a nemzeti típusjóváhagyást az M1 és N1 járműkategóriák olyan új típusai tekintetében, amelyek nem felelnek meg e rendeletnek és végrehajtási intézkedéseinek."
Szóval mindkettőnknek igaza van, csak te valamivel pontosabban fogalmaztad meg, hiányosságaimat pótlom a fenti rendelet linkjével, ha valakit nagyon érdekelne milyen előírások is vannak :)
misinator
Peres malom-keréken azért szerintem kicsit jobban áll az a burkolat, mint a "magas" gumin. :) Ettől függetlenül nem vagyok meggyőződve arról, hogy fogyasztásban jelent-e valamit egy ilyen magas építésű autónál.
A képedről jutott eszembe, na meg az Albeásan domborodó hátsó sárvédőt látva :-), hogy egy ilyen - persze matt festésű - "dísztárcsa" mennyire vaddisznó kinézetet kölcsönözne az Albeának!:-)
/S még a légellenállását is tovább csökkentené:-)))/
A hozzászólásodért megérte lepötyögni a szösszenetemet!
Kőváry Barna munkássága: Ismerem valamennyire; láttam élőben :-)
A Trabant előnye szerintem is ott van, hogy a virsli kerekek /Pneumant.../ nem tapadnak be a kanyarba, mint paliklaci, egy egészséges mértékű sodródás sokkal biztonságosabb sok helyzetben. Egyrészt időben jelezhet, másrészt nem hirtelen történik a tapadás teljes elvesztése, harmadrészt, ami csúszik - nagyon leegyszerűsítve - az nem borul /legalábbis addig.../
Pont jó példa erre az ESP-s A-Merci - ahogy Winkler leírta cikkben, illetve a Honda City alattomos viselkedése a videón.
Az Albeával ugye - erről többször is írogattunk - még a lehetőségét is kerülni akarja az ember, hogy a futómű határait közelítse...
A másik előny a Trabantnál az abszolút s relatív értelemben is alacsonyabb súlypont vs. A-Mercedes.
A harmadik előny az alacsony tömeg.
Ahogy nézegettem sorrendet, nagyon általánosítva a magasabb tömeg az adott tesztben rontja az elérhető sebességet.
Nyilván a nagy sebességre tervezett nehéz autók kiválóan szerepelnek pl. egy nagyívű kanyarokból álló F-1-s pályán, ahol egy sebességtartományban /pl. erőben, végáttételben/ növelt, de futóműben változatlan képeségű Trabant azok töredék sebességével is irányíthatatlanná válik.
A klasse: bár csak legendaként ismerem a történetet, de a témában jártas és tekintélyes embertől. Már tervezésnél ismert volt, hogy a futóművel lehetnek gondok, de a vezetőség ragaszkodott az eredeti tervekhez, mert nem ítélték kritikusnak a hibát --nehezen összehozható--. Tisztán konstrukciós hiba --bár kissé kikényszerített--. De ennek hála, mára minden új autóban kötelező az ESP, ami nem kis eredmény. Amúgy az A osztály kivételesen jól teljesített töréstesztekben, kár, hogy Mercedes felhagyott a szendvics-platformmal, mert igazán hasznos volt, nagyban növelte a túlélés esélyeit, még sokkal --akár 4-500 kg-- nagyobb tömegű "ellenfelekkel" szemben is.
Trabant: olyan virsli kerekekkel, ha valahol is megtapad, már csoda számba megy, másrészt, közel sem boríthatatlan, lásd Kőváry Barna munkásságát, pedig ott meg a hátsó kerekeket vizezték is, szóval valahol egy csavart érzek én itt...
Jeep/Fiat Freemont: Akkor amikor "új" volt olvastam, de mára csak foszlányok maradtak. A Chrysler-Fiat hivatalos közleménye az volt --azon kívül hogy kivizsgálják--, hogy nem a szabványban megadott módon volt terhelve az autó, ezért fordulhatott elő. A kiküldött mérnökök ellenőrizte teszten, még a kerék sem emelkedett fel. Ki tudja...
Fiat/Peugeot/Citroen: A Tofas gyártja --mint az Albea-kát régen-- gondolom akkor nagyobbrészt Fiat termék. Egyedül a Fiat gondolta úgy, hogy ESP-t ad alapáron, a többieknél emiatt volt a probléma --mert mindig az alapautót kell vizsgálni--. Bizony, mint mindig, most is kiderült, hogy spórolni nem érdemes bizonyos dolgokon.
ESP vs Futómű: A futómű egy iszonyú kompromisszum, és mindenki nyavalyog, ha feszes, ráz, lágy, imbolyog, stb. Itt a legtöbb paraméter csak a másik rovására változhat. Ezért kérdés, hogy mire érdemes tervezni, egy szinte soha elő nem forduló tized másodpercre, vagy a jármű használati ciklusának 99,99%-ára. Másrészt, a "bonyolult" futómű drága, gyorsan kopik, használódik --tehát a fenntartása is drága-- és még helyigényes is. A legnagyobb előnye az ESP-nek a futóművel szemben, hogy míg utóbbi csak egy lehetőséget ad az ember kezébe a kritikus helyzetek kezelésére, addig az előbbi NEM ad lehetőséget a szélsőkig eljutni --bizonyos korlátok között--. Sokkalta biztonságosabb, és mára olcsóbb megoldása is lett a biztonságnak. Tetszik vagy sem, a biztonság csak úgy növelhető biztosan, ha az embert kizárjuk az irányítási hurokból, illetve csak a "szándék nyilatkozást" hagyjuk rá, a beavatkozást tőle függetlenül végezzük.
Aki tud segíteni, ajánlani valami márkát (legalább 55 Ah-t), ami megbízható, nem gagyi, de nem is horror árú, az legyen szíves mondja el, mit venne a helyemben. :-)
Próbáltam hivatalos adatot szerezni arról, hogy mennyivel is tudja a rénszarvas tesztet /majd láttok erről tanulságos linket/, de nem találtam. :-( Pontosabban más típusról sem túl sokat. Érthető: Nem túl bizalomgerjesztő képsorokat láthatnánk, amivel gyakorlatilag az új autó vásárlókat csak elriasztani lehetne.
Mi a rénszarvas tesz? Megyünk gyanútlanul az országúton - a mai protokoll szerint már maximális utaslétszámmal - s ekkor elénk ballag egy 800 kilós rénszarvas. Ellentétben a gímszarvassal ez nem ugrik el - csak áll és les. Ahogy Winkler Robi írta: "...tényleg csak kikerülni lehet, vagy meghalni..." Ez egy dolog. A csavar ott van, hogy játszásiból képzeljük el, hogy ahogy kikerültük a menetirány szerinti bal oldali sávba térve, akkor ott is van akadály; vagy egy kamion, vagy egy másik leső rénszarvas, stb., ezért ugyanezzel a lendülettel vissza is kell kotorni a sávunkba.
Persze erre precíz előírások vannak, tessék, lehet otthon gyakorolni:
A dolog aljasságát az adja, hogy páratlan számú manővert kell végrehajtani, ami a tartálykocsik halála - hittük eddig, de nem, mert még prémium márkák is tudnak bukni vele... Annyira necces manőver, hogyha - azonos körülmények között - háromszor sikerül mondjuk 64 km/h-val teljesíteni, de 65 km/h-val kétszer nem - mert kisodródik/megpördül vagy...s erről fogok írni :-))) Akkor az biztos, hogy harmadszorra se fog sikerülni 65 km/h-val. Fogjátok látni - a link még mindig később :-) - hogy nemhogy egy km/h pontossággal, de nem egy esetben fél km/h pontossággal adják meg az értéket a tesztelők!!! Elképesztő.
Hol kezdődött a rén/rémtörténet? A svédek maguk már régtől használták a tesztet, de különösebb visszhang nélkül. Amikor is jött - na nem a Tenkes Kapitánya - hanem az első A osztályú Mercedes - Benz debütálása. Nagy dérrel-dúrral mutatták be. Minimum forradalmi jószág! Az alapkoncepció az volt, hogy egy Mercinek biztonságosnak kell lennie, szó sem lehet arról, hogy a kis autóban pl. a motor benyomuljon az utastérbe. Ezért azt találták ki, hogy kettős ún. szendvicsszerkezetű padlólemezt használnak, s ütközésnél a motor - programozottan - az utastér alá kerül. Persze emiatt gyakorlatilag magasabb lett a súlypontja. Ráadásul arról szó sem lehetett, hogy egy Mercinek ne legyen kényelmes, lágy a rugózása. Egy, a sarkokba helyezett kerekű autóval...
S ebből lett a baj. 1997-ben a svédek tesztjén ugyanis 60 km/h-nál felborult, mint a büdösbogár. A német sajtó a gyárral nekiesett a svédeknek, hogy nem tudnak vezetni, stb. Persze ők maguk is kipróbálták; s nekik is felborult!
http://www.teknikensvarld.se/mercedes/a-klass/ A dolog akkor lett igazán vállalhatatlan, amikor kiderült, hogy ezt a tesztet - igaz csak egy személlyel, de akkor is(!) - egy másik német prémium autó 75(!!!) km/h-val simán tudja! Igen, ez a kétütemű Trabant volt... http://2utem.uw.hu/specs/elftest.html Persze a nyomtatott sajtó tele lett karikatúrákkal, én arra emlékszem - neten sajnos nem találtam meg - amikor egy összetaposott A-Merci mellől telefonál egy bennszülött a szavannán, hogy : Hálló? DáimlerChrysler? Hálloták áz elefántcsorda tesztről? A gyár leállította a termelést, s áttervezte az autót. Áttervezték a futóművet; ültettek a karosszérián, s feszesebbre hangolták a rugózást.
A Mercedes jó száz éve gyárt kitűnő autókat. A céggel majdnem egyidős azonban a vágyakozás az olcsóbb tömegtermékkekkel járó nagy haszon iránt. Először a 80-as években kísérleteztek ilyesmivel. 190-es Mercedesnek hívták, és bár sikerült sokat eladni belőle, sokan azóta is a koncepció kudarcának tartják - a minőség nem volt méltó a névhez. A Mercedes csináljon inkább drága, de jó autókat. Tovább »
Nekem volt szerencsém(?) vezetni az első generációs A - Mercit. Egyáltalán nem voltam elájulva tőle - semmilyen szempontból. Az Albeához képest zajosabb volt, pick-uposan magasra kell ülni, a váltó, a motor...ááá, szóval az egész. Na jó, a fűthető bőrülés az kényelmes volt. A futómű: Sprőd, felütős, még az alsó-közép kategória más típusaihoz képest is. A nagyobb Mercik után meg kifejezetten kiábrándító volt. A jellegzetes Merci érzést hiába is keresnéd - a prémium árképzés ellenére... Ez persze nem volt elég. A gyár történetében talán először a legújabb technikai kütyüt nem az "S" osztályban vezették be először, extraként, méregdrágán, hanem szériában, alapáron az "A"-ban. Az ESP-t.
S akkor a beharangozott link! http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/ A kis nyilacskákra kattintva tetszőlegesen variálhatjuk a sorrendet. A "fuktig vagbana" nedves körülményeket jelent. Nézzétek csak meg, hogy a kis Trabi /igaz egy személlyel/ miket is előzött meg a 75 km/h -s teljesítményével!?
Pedig rokon modellek: Egy másik Fiat /Vagy ez is Chrysler? :-)/ Fiat Bravo, ha Alonso vezeti: S ha egy olco kici kinai: Ha kíváncsiak vagytok még további videókra, akkor írjátok be, hogy: älgtest vagy elk test
Amúgy sanszos, hogy a gyárak hajlamosabbak inkább az elektronikával bűvészkedni, mint a futóműhangolással:
S akkor - keretes szerkezetként - egy Albea videó, még ha nem is rénszarvas teszt /Hogy mondjuk nem e bűvészkedett pl. a guminyomással a hősünk, azt persze nem tudjuk/:
Nekem van egy jó pár tel.számom, ahol bontanak fiat albeákat. Szántam rá korábban egy kis időt, utána jártam hogy hol "robbantak" albeát. Hogyha nekem is bármi gondom adódik, akkor tudjak egyből tovább lépni a problémámban. Ha megírod merre laksz, akkor küldhetek privát egy-két tel.számot.
Gyári kazettás fiat rádió van benne, működik meg minden csak kb másfél éve kaptunk ajándékba egy usb-s, cd-s magnót ezt szeretnénk beszerelni helyette és ehhez kell a keret.
Nem tudom többelé érdeklődtem már a keret felől de mindenhol vállrángatás volt a válasz, pontosabban Fiat szakszervíz tudna ilyet Gyárit rendelni ennek 10 ezre ft felett van ára....azt meg egy kicsit sokaltam...
Kérhetnék egy elérhetőséget Tőleg?Szeretném Veled megrendelni, ha tényleg ennyiért sikerülne....
A kis rés felül a kereten...igen...az óra helye...úgy vagyok vele na nem lesz óra benne akkor nem lesz és üresen marad. csak a keret kell mindenképpen a magnó beépítéséhez...
A barátomnak kb. 40 liter van/lesz belőle. Hogy mennyit fog eladni belőle, nem tudom, de az biztos, hogy limitált széria lesz:-)
Tavalyelőtt egy fél litert kettő és félért adott baráti áron - egyedi cimkézéssel, "borosan " dugózva.
Tavaly lefagyott a kajszibarackos ültetvénye - nem egy Isaura terrorizáló Leoncio birtokának méretében kell gondolkozni :-), s még aranyáron se adott el abból a kevésből.
Én olyan 4 üveggel gondoltam venni tőle - egy egész évre.
Ha gondolod, eggyel többet próbálok rendelni. Összehozzunk valahogy számodra egy kóstolót bontottból, s ha kapok, ha kell , kapsz.
Ami biztos: Az árvízkor hozott ez a jóbarát fertőtlenítőket: A háziállatoknak /állatorvos/, a kertnek mészhidrátot, s az embereknek...
...az embereknek /na meg a zasszonyoknak/ PÁLINKÁT.
MINŐSÉGI törkölyt és kajszibarackot.
Esténként gondosan fertőtleníttettük magunkat is. /Nappal pl. az addig sz.rban úszó pincét./
S mi - ellentétben másokkal - NEM kaptunk el a szembeszomszéddal semmilyen hasmarsot.
Azt gondolom, ez önmagáért beszél.
Még valamit a minőségről; amelyik 48 fokosból asszonynép is tud inni hatszor fél decit másnaposság nélkül...
De azért durva hogy ebben az országban ez hiánycikk....
************
Azt kell mondanom, hogy nem hiánycikk, csak eddig még nem érdeklődtél a beszerzése felől. Nem egy keresett tétel, ezért senki sem tart belőle 10db készleten.
Gyáriban tudok neked ilyet rendelni max 2-3 munkanap alatt megvan 3.700Ft + postadíj.
Alvázszám mindenképp kell hozzá.
Lehet egy kérdésem.
Eddig mi szolgáltatta a zenét a kocsidban????
A kerettel kapcsolatba még annyi információ, hogy ez csak a csupasz műanyag keret. Mint láttad a képen, (link a lengyel forráshoz) a műanyag keret tetején még árválkodik egy kis rés. Ez a rés a digitális óra kijelzőjének helye. Tehát még kell a kerethez egy óra is.
Azt azért még mindig nem értem, mi történt az eredeti kereteddel. Valaminek kell lennie a kocsidba, vagy keretnek, vagy magnós rádiónak, vagy CD-s rádiónak. Ha pedig eddig nem volt semilyen hanglejátszó egység a kocsidba, akkor még az sem biztos, hogy van benne rádió előkészítés. (vezetékelés, csatlakozók, hangszórók, antenna stb.)
olvastam karotta blogjaban a palinka(d)rol, ez engem erosen erdekelne :)
regen en sem hittem benne, de: tavaly osszel egy nagyon durva hasmeneses virust kaptam be, napokig a viz sem maradt meg bennem. ezek utan egy delutan - gondoltam, sokkal rosszabb mar ugysem lehet - becsaptam ket-harom felest, valodi hazit, barackbol. es istenuccse, estere mintha elfujtak volna a bajomat. nyilvan nem mindenre alkalmas gyogyszer, de azert jo ha van a haznal. igazan tisztat es jo minoseget beszerezni nem egyszeru. ugyhogy beszeljunk rola, hacsak nem jelszoval vedett, titkos forras :)
A link is tök jó, ahonnan lehet rendelni, már csak ki kell találnom hogyan....
De azért durva hogy ebben az országban ez hiánycikk....pedig eddig ahány albeát láttam élőben mindegyikben ilyen volt nem gyári magnóval...ezért gondoltam, hogy az emberek tudnak valamit amit én nem tudok....
Ez az utastérbe szivárog - egész pontosan időnként a cipő orrára /velúr.../.
Bár a motortérből is előfordulhat - én ott is láttam azt a jellegzetes kicsapódást valamelyik vízcsőbekötésnél, de annyira apró, hogy ott nemigen szivárog.
Hát mese nincs, meg kell kóstolni - ha édes, akkor szivárog a motortérben elrejtett dugi tablettás borod:-)
nekem is foltot hagy a betonon, de amikor alaneztunk, nem lattuk szivargas nyomat. valoszinuleg nem olaj, bar nem kostoltam. lehet h nekem is a fagyallo csordoglal valahol? ez tipushiba?
Minnél tökéletesebb valami, annál kevésbé szerethető; nem érdekes, nem izgalmas.
Az Albea is olyan autó, aminek vannak jellegzetes erősségei, gyengéi, jellegzetességei nemcsak a kategória többi tagjához képest, de úgy általában az autókhoz képest.
Ugyan melyik tudja például ilyen "szexin" ringatni a nagy hátsóját váltott kormánymozdulatokra?
Na ugye ;-)
Apropó fenékrisza, meg al-BEA; az az időnkénti szivárgás nem "azok a nehéz napok" lesz? :-)
Boldog Új Évet Kívánok!
Ui: Most így újra nézve kifejezetten jól áll neki a NASCAR kerék!!!
Jól eldiskurálgatunk így ketecskén, holott Albea24 (8804) szerettnénk segíteni problémájában. Remélem diskurzusunk segített neki.
Jó pár oldallal lejebb már felajánlottam, hogy lehetőségem van hozzáférni Fiat gyári "ePER" nevezetű DVD-hez és cikkszámokhoz. Sőt gyári alkatrész gyors beszerzésében is tudok segíteni.
Nem igazán kereset vele senki.
Mindezek fényében kívánok minden FiatAl bea tulajdonosnak B.U.É.K.
Teljesen csereszabatos a rádióbeépítő keret a "teli" magnóval és cd-vel. Lehetett is egy időben kapni márkaszervízben. Miskolcon legalább is.
De ha ilyen jól állsz a cikkszámokkal, képekkel akkor nyugodtan be lehet fáradni a márkaszervízbe és lelehet rendelteni ezt a keretet. Ez tuti. Csak mond be a gyári cikkszámot.
Én már rendeltem így cikkszámmal távoli piaci alkatrészt, másnapra leszállították.
Csak az a jellemző, hogy a raktáros lusta kikeresni ezeket az "egyedi" cuccokat és képes inkább letagadni a létezését.
Igazat kell adnom PeeWee33 nak. Több féle verzió létezik.
Európai piacra három verzió készült. "SL", "EL", "HL". Vannak más jelölések is, de az spéci piacra készült, Kina, Vietnám, India, Etiópia, Oroszország.
Háromféle hanglejátszó egység előkészítéssel jöttek ki ezek a kocsik.
1. Sima rádió előkészítés.
2. Rádiómagnós előkészítés
3. CD rádiós előkészítés.
Mindhárom verziónak más és más az előpanelje.
Az 1. verziónak van beépítőkerete (lásd kép 9. pozició)
A 2. ás 3. verziónak maga a hanglejátszó egység a beépítő kerete.
Ebből adódóan az 1. verziónál, ha más rádióra szeretné valaki kicserélni az eredetit, annak nincs más dolga, mint az eredeti keretbe bepréselni az új hanglejátszó egységet.
Aki a 2. vagy a 3. verziónál szeretne új hanglejátszó egységet beszerelni, annak be kell szereznie a 9. poziciós alkatrészt. Az is lehetséges, hogy a beépítéshez még szükség lehet a 10. pozicióra is. Ez az alkatrész mennyire méretpontos az eredeti rádiómagnós, vagy CD rádiós egységhez, ebben nincs tapasztalat.
Van egy olyan problémám hogy a fütőradiátorba bemenő fémcsőnél szivárog minimálisan a fagyálló folyadék, esetleg ha valaki tudná , hogy ott mílyen tömités van pontosan és hogyan lehet cserélni akkor megköszönném. Csatolok egy képet hogy pontosan hol is van ez.
A képen látható megoldás, nem gyári kivitel, mivel ebbe a kocsiba eredetileg nem volt hanglejátszó egység. Erről tanuskodik a digitális óra a felső részen. Minden kocsiba, amelyikbe szereltek hanglejátszó egységet a digitális idő kijelző nem került elhelyezésre a felső részen, hanem a hanglejátszó egység, rádiós magnó, vagy CD kijelző paneljén kapott helyet. Ha eredetileg is volt a kocsiba hanglejátszó egység, ott egészen más a felső rész. Helyetesíteni a gyári egységet valami mással nem igen lehet. Vagyis lehet, de az nem lesz gyári megoldás. Sőt ha a rádiómagnós egységet szeretné valaki mondjuk CD egységre cserélni, nem igazán tudja, mivel a rádiómagnó előlapja nem felel meg a CD előlaphoz. Így csak komplett egységet tud beletenni, ami gyáriban horror összeg.
****
Gondolom az eredeti kérdésfeltevő gyári beszerelő keret létezéséről szeretet volna informálódni.
Ilyen keret nem létezik.
Barkácsmegoldás mint tudjuk mindenre létezik, és ez így van jól.
Sajnos Albeához nemis igen fogsz beépítő keretet találni, mert nics hozzá. Maga a hanglejátszó egység, legyen az rádió vagy CD, egyben beépítő keret is. Maximum faragni lehet bele az erdeti hanglejátszót alapul véve. Maga az egész egység kiszerelése sem egy egyszerű feladat (lentebb a hozzászólásokban már taglalva volt). Ha sikerül kiszerelned, meglátod miért nincs hozzá beépítő keret.
Albeás vagyok és eljött az ideje a gyári magnó cseréjének. Az új magnó már megvan viszont sehol nem találok beépíthető keretet hozzá...van esetleg ilyenje valakinek?Vagy hol lehetne beszerezni?Konkrét címet szeretnék ha tudtok írni...!
Egy metszetkép alapján szétvágattam, s üveggyapot csőhéjat rakattam a hátsó kipufogó dobba.
Teljes siker, sokkal csendesebb lett!
A sikeren felbuzdulva megkértem a cimborát, hogy a hátsó híd előtti dobot is tuningolja meg hasonló módon. Szétvágva láttuk, hogy három kamrára van osztva. Mi tévők legyünk? Azt javasoltam, hogy a dob hosszában hegesszen be acélpálcákat mintegy cső alakban, s a köré tekerje az üveggyapotot.
Elköszönés.
Készen lett, felszerelte, gyönyörűen csendes lett a kipufogó rendszer, kifizettem.
Elindultunk este Nyíregyházára kaszinózni /igazi kaszinó volt, nem elektronikus!/.
Félúton előzni kezdtem egy buszt, de végül fékeznie kellett, mert különben nem tudtam volna befejezni...
A max. sebesség egyre kisebb lett, már alig volt 60 km/h.
Megálltam, a motor HIHETETLENÜL csendesen járt, a kipufogóból semmi hang, csak valahonnan halk sziszegés.
Megkotortam a csővéget egy tartalék kuplungbowdennel /merthogy tartalék hengerfejpakolástól komplett gyújtáselosztóig be voltam rendezkedve/, s elkezdett köpködni fekete üveggyapot pamacsokat...
Mire leértünk Nyíregyházára, annyi benzin elfogyott, mint máskor oda vissza.
A szerencsés játék után éjfélkor után irány haza.
A városvégi benzinkútnál tankolás...majd a motor nem indult.
Semmi baj, aláfekszem, lekapom a középső dobot, a helyére tolom a hátsót, s hazajövünk.
Csak éppen a szerelőruha otthon maradt kimosás miatt.
Öltönyben meg aláfeküdni télen a latyakban...
Üsse kavics hazamegyünk így is: Végülis a csőösszetételnél van két gyufafejnyi lyuk /Annyira letolta a szerencsétlen motor az egyik csövet a másikról/, alapjárat van 2000 ford/percen, a legnagyobb fordulat meg van 2500 is!
Tél van, a melegedő motort simán tudjuk hűteni a fűtéssel - letekert ablakkal...
Betoltuk a kutassal, beröffent, kikanyarodtunk a benzinkútról, majd csak hazaérünk , mi az a 100 km!
De meg kellett állni, mert elment előttünk két IFA, ami gyanúsan szorosan ment egymás mögött: 25-30 km/h-val...
Persze, hiszen az egyik vontatta a másikat.
Egykettőre kiderült, hogy a főúton megelőzni nem tudom: a legnagyobb sebességi fokozat a kettes volt, a max sebesség 35-40.
offoljuk szet a topict, ohohoooo, kispolakrol nekem is van ket elmenyem:
- elso kocsimat megvenni a baratom zold szornyetegevel mentem. utkozben leszakadt az eg, alig tudtam elvergodni benzinkutig, hogy vegyek ra ablaktorlot. mert az szeretett lerepulni rola, es a tulaj nem potolta minden honapban. aztan motorleallitas utan szajjal ra kellett tapadni a tankbetolto nyilasra, es erosen fujni, hogy kis tulnyomast hozzunk letre az uzemanyag-ellato rendszerben, kulonben nem indult el. nem, nem neztek furcsan a tobbie autosok a kutnal ...
- akkori csajommal egy szinten kolcson csotrogannyal, klasszikus kispok narancs szinuvel mentunk videkre ajandek kiskutyaert. a draga tenyeszto jol megetette a kutyat nagy ut elott, aki annak rendje szerint 10 km utan telehanyta a kocsit es minket... igy jottunk haza valahonnan szolnok mellol. :)
Anno én is nagy polski rajongó voltam legjobb autó keveset eszik bár erről is megoszlanak a vélemények...cserébe nem is megy de elvisz a-ból b-be, van egy feelingje. aztán eljött a kritikus pont hogy felujítás kaszni motor én kis naív megvolt rá a kis pénzem amit gyüjtögettem hogy majd rendbe teszem és húú örök autó lesz.
Édesapám szerencsére lebeszélt róla....vegyek inkább AUTÓT :)! Hát vettem egy peugeot 205öst de nem nőtt a szivemhez igy eladtam 3hónap után...
Édesapám sajnos rokkant nyugdijas lett idő közbe egy agyérelzáródás miatt jogsiát is elvették egy időre igy azt mondta itt az albea használd fiam felesleges igy már 2 autót fent tartani pláne ha az egyik hiteles...
A peugeot árát neki adtam igy lettem Boldog és egyben Boldogtalan Albea tulajdonos édes apám miatt...!!!
Kisfityó kellene de csak az első még ha csak a garázsba állna félig lerohadva papirok nélük is. Sok emlékem van vele :))))
Jó is meg rossz is :D ő volt az első autóm. Ültetve, Elektromos csomagtérnyitással,"zenével" stroboszkoppal az első lámpákban fehér búrákkal elől hátul, ledes izzőkkal hátul, sötétitett üvegekkel, fehér számlapos müszerfallal,és egy olajgejzírrel szerelt motorral :D ugy nyomta magából mintha muszály lett volna olajat sose kellett cserélni benne megette ileltve elcsurgatta.
Az egyik első könyv, amit megvettem gyerekként: Hogyan tovább Polski Fiat 126p?
Egy gyerekkori kép van rólam, amin autó előtt állok /Nem volt autónk/, kitalálhatjátok.
Később jópárszor vezettem ismerősökét: Imádtam!
A vezetés-, a sebesség-, a hangélmény ebben a kis ékszerben hatalmas.
Hozzá képest a 90 utáni BMW, Audi, MB, Toyota kupék /hiéna élmények/ kilúgozott szimulátorok.
Persze azt is megértem, aki már szimplán használati tárgyként, teljes értékűnek szánt közlekedési eszközként próbálta használni, hogy nem tud szeretettel emlékezni rá...
Milyen érdekes(legalább is számomra), hogy a két fotó készítése között hosszú hónapok teltek el, és teljesen véletlen a pozicíó. Majdhogynem egyugyanazon helyen áll az autó is meg a fotós is vagyis én.
Érdekes........................ kicsi a világ. Anno én is kispókkal kezdtem a vezetői pályafutásomat.
Az isten volt nekem is akkoriban. Attól nincs jobb autó, ez a világ legjobb kocsija....................gondoltam. Én kis hülye. Velem is megtörtént az a tipikus kispolákos ismerőshöz menő szitu. Füst szagú vagyok vagy sem? :-D
Rég volt, szép volt, jó volt de soha többet ! ! !
Most meg nekem is Albea féleség van vagy mi. És nekem is b---szta a szememet, hogy magas az eleje a kocsinak. Aztán én is, mint te, leültettem az elejét, de csak szigorúan esztétikailag. Én se vágytam "sportfutóműre". De tagadhatatlan tény, hogy stabilabb a gép így. Ezt alátámasztotta egy barátom is. És nekem is jobban tetszik, hogy egy magas eleje-hátulja.
Hasonló cipőben járunk.
Misinatorral meg ne foglalkozz ! Ismerem elég jól. Konzervatív ember. :-) Pl. teljesen elítéli a basszust kedvelő embereket, Többek között engem is.
ültetés elött 14es felni mind a kettő, Azóta már 15ös alufelni van rajta de igy korekt a kép 14" és 14" igaz egyik alu másik lemez... de az ültetett képet msot csináltam délután.
:) igazán nincs mit.
Anno első autóm volt a kisfityó és nagyon megkedveltem igazi
Fanatikus voltam. De persze 2év alatt rájöttem hogy ő azért nem az igaz de volt egy feelingje
Mint minden keleti gépnek. Kiszáltam télen belő bementem az ismerőshöz
És megkérdezte kispolákkal jöttél mi? :) érzem! Az első autóhoz a legtöbb autó kedvelő
akármilyen auto is ragaszkodik hozzá :)
Az albea elég magas felépitésű autó. Ültetve sem áll fent a veszélye hohy
Oda koppantja az ember valamihez ha csak nem extrem mértékü az ültetés.
Igy van stabilitas nem kérdés ma már rendeltetés szerű használatnál.
Inkább csak esztétika. Én is Masterral Sprinterrel 2évet jártam .
Az ad egy valamilyen szintű biztonság érzetet hogy nagy. Nem tul rég vezettem ujra
Kispolákot hááát nem éreztem magam valami tul jól benne :) elszoktam attol hogy kicsi :)
Rakok fel képet az ültetésemről majd. Igazából azt értem el hogy az albea tulajdonosoknak
feltünhet de más autóhoz képest nem. Tehát most van olyan kinézete mint kellene
Lehetett volna lejebb is még durván 1 másfél centivel de akkor márorra bukott volna
Akkor meg a hátulját is kellett vna piszkálni de ha piszkálom akk lehet ha beülünk 5en
ami ritkaugyan de akkor már lehet tulságosan lent lett volna gyári csillapítóval
Szóval csak módján azért az ültetéssel. De mindenkinek szíve joga:)
Kérlek még véletlenül se vedd személyeskedésnek, de sohase értettem, hogy kellő súlyú és terjedelmű emberek miért járnak kisautókkal; Kispolák, Trabant, 3 ajtós régi Swift, stb.:-)
S véletlenül sem Wartburgban, Passatban /Nem kell újra gondolni egyik esetben sem/
A környezetemben is mindig volt ilyen ismerős, s érthető módon harcnak tűnt pl. a ki-be szállásuk.
Én a 60 se kilómmal a Volgában éreztem jól magam, meg a többi nagyobb autóban /W124 merci, Omega, megint csak tizenvalahány évesek/.
A Nagypolákot, meg az Albeát is még éppen elég tágas autónak tartottam, tartom.
Lehet, hogy erről a Nysa, Transit, Trafic stb. tehet?:-)
Ültetés.
A Nagypolák is aljleverős hajlamú volt. De elnéztem neki, mert cserébe a legstabilabb KGST gép volt.
Ma viszont a stabilitás már nem téma - még az Albeánál sem, legfeljebb érzetre.
Esztétikailag viszont egyértelmű az előnye a korrekt ültetésnek - főleg az Albeánál!
A kórházi Golfok, Jetták, Primerák stb. viszont tipikus mai autók, a stabilitás nem téma, de a dombos-hegyes Miskolcon könnyű koppantani őket.
S akkor még nem beszéltünk a fekvőrendőrökről, kapubeállókról, járdaszegélyekről, parkolószegélyekről. Van Miskolcon olyan parkoló, ahol még az Albeával is necces a rátolatás /helyieknek: ún. régi OTP mögötti parkoló/
Tiszta rémálom volt ezekkel pl. a vérgyűjtés a városból.
A Golfokra már nem is raktuk vissza a koptatókat...
A domborzat miatt nyilván ez nem téma Debrecenben.
Pálya Lada: Számomra is nyilvánvaló volt, hogy nem közútra készült, de ez túl jól sikerült:-)))
Ennyire azért nem szoktak pattogni a raligépek, amikor etapban gurultak a stadion mellett levő parc ferméből.
Röviden tömören.
Tudatosság: Minél olcsóbban minél jobbat! Ez itt magyarország :)
Ha nem porig ültetés akkor megbizható megoldás a rugó kovács 2párt kovácsolt nekem eddig semmi problem.
A 30as ültetést vigan elbirja a gyári gátló.Rugózásban semmi változás olyan mint volt. Csak lejebb van 30mm el és igy megegyezik a kerekek és a sárvédő iv jözötti hézag elöl és hátul
Szerintem felesleges ezért 100 200ezret költeni spéci futóműre egy albeanál
Kinek a pap kinek a paplan van aki a gyárira esküszik van aki az ültetett futóművet kedveli van aki a pattogósat megoszlik a vélemény.
Én ezt a megoldást ajánlani tudom pozitiv tapasztalattal filleres dolog es jó
Egy gyári ültetőt ha lenne normál gátlóval összrakni örültség
Keményitett gátlóval meg kirázza a vesekövet.
Ez a kettő közti megoldás se nem magas se nem alacsony és maradt a rugózás is a régi.g
Nekem ezek a tapasztalataim vannak a kovácsos megoldásról.
:)
Szinte látom magam előtt amit irtál pattogós ladát :D az pályára való nem közútra. Na meg annak megint más célra van mint nekünk az albea. Nekem volt kispolskim földig ültetve keményítve....egy borzalom volt..:D csorikámmal akkorákat pattogtam a jo magyar utakon hogy a mázsa 10em alatt az ülés rugoi leszakadtak :D
A 90-es évek elején egy jóbarátom vett egy 80-as évek végi kétajtós 316i BMW-t.
Hófehér volt, M-Technik spojlerezéssel. Gyönyörű volt!
A kocsi olaszból került előzőleg Magyarországra. Nem is volt benne katalizátor :-)))
Ültetve volt a futóműve, s az ültetett rugóúthoz illő lengéscsillapítók voltak benne. /Márkára nem emlékszem/
Csakhogy: Az autó - főleg a hátulja - úgy rugózott, akarom mondani pattogott, mint egy Nysa. /Akkor olyannal dolgoztam, tehát nem költői túlzás/
Botrányos volt.
A cimbora kapkodott fűhüz-fához, szaladt a vargához /Ja, nem, az egy gyerekvers :-)/
Szóval net még nem lévén kérdezősködött, ahol tudott.
Az okosok egy-kettőre megmondták neki a tutit:
Ja, hogy olaszból jött?
Akkor a kontár ültetés áldozata lett: Nem veszik meg a rövid - akár gyári, akár tuningcéges - rugószettet, csak a lengéscsillapítókat.
A gyári rugókat nyomják össze hővel, a rugó jellemzői teljesen s ráadásul esetlegesen változnak meg, értelemszerűen nincsennek összehangolva az ültetős lengéscsillapítóval; az eredmény ismert.
A kérdés: Van itt valami fejlődés, tudatosság, szakmai tisztulás? /Lásd chiptuningok - boldog-boldogtalan lett önjelölt szakértő, aztán meg is lett az eredménye, rommá vált motorok, turbók, kuplungok stb./
Vagy csak szerencse kérdése, hogy jól sikerül e a műtét?
Amúgy ma láttam egy tuning kocka Ladát: Csövezve, ültetve, szélesítve. A diósgyőri stadion előtti úton - az amúgy nem túl vészes dilatációs hibákon - akkorákat pattogott a hátulja, hogy az utasaimmal könnyeinket törölgettük a röhögéstől. Szó szerint. /Pedig a 14 személyes hátsókerékhajtásos Transit is tud pattogni terheletlenül a hátul 4,3-as gyári érték guminyomással/
Szia! 1000Bocs hogy nem irtam anno! Igen nekem vannak punto I tükrök fent mert sajnos lebombázták az egyiket és kénytelen voltam anyagi okok miatt bontottat felrakni de albea nem volt igy rá próbáltam a Punto I est.
Simán felmegy akár a füthető vagy a full elektromos is rá ;) csak PUNTO I legyen
Ültetés!
Én Debrecen mellett lakom igy Debrecenbe kerestem egy rugó kovácsot! 4000Ft ért összébb vett belöle /felmelegiti összébb nyomja nálam adott esetben 30mm el majd lehőkezeli leedzi!
a párt csinálta 4000Ft ért de egyébként neten nézelődtem árakat 2500 3000 ért csinálják máshol is.
Fontos ha kiveszed a rugókat akkor vidd vele a kovács mnesterhez a rugó tányért is h passzoljon a köríve.
Aztán még egy kisérletet csináltam Punto rugóval. Punto rugo kicsit hosszabb és az egyik köríve nem stimmel a rugó tányérba. albea rugó tányérhoz hajtattam, és frankó bele :) de kicsivel magasabb. Szóval ha puntó rugót szerzel és lekovácsoltatod illetve viszed az albea rugótányért és hozzá hajtják az utolsó körivet a rugón akkor marad a gyári albea rugód + van egy ültetett. Ha netán punto rugót kovácsoltatsz le számold bele azt is hogy mennyivel hosszabb. tehát pl 30al hosszabb és 30at akarsz ültetni az autód mostani állapotához képest akkor 60at vetess összébb a puntó rugóbol ez csak egy durva példa meg kell mérni.
Nekem a punto rugó maradt meg gyárinak az albea meg összébb lett kovácsoltatva.
Lekopogom azóta sem csinált ilyet és remélem nem is fog. De minden esetre a régi gyertyáim megvannak ha netán ujra előjönne a hiba visszarakom egy próbát megér. :)
Próbáld ki, hogy nem fűtesz egyáltalán vagyis 0-ra teszed a ventilártort (plusz esetleg "hideg"-re állítod). Kissé fázni fogsz, de meglátod, hogy nem fog a mutató középről elmozdulni :P
Télen csak szenvedett; Csak autópálya tempón csendesedett el, különben csörgött /nem úgy/, csattogott, kelepelt - hűtőtakaróval is.
Amikor a nagy melegben a "hidegebb népek" által tervezett autóknak /Skodák, Varnyúk/ bevérzett a szeme, ez húzott, mint a bolond.
Sohase féltem; se hajtva, se dugóban állva, hogy megfőzi magát.
Szóval szerintem nem mindegy, hogy alapvetően hol tervezik.
Kipróbálják más éghajlatokon is, /Képzelem,csóri lengyelek télen ott a Balti -tengernél mit összeszidhatták a digókat az 1500-ös OHV motorral szenvedve/ meg időjárási körülmények között is, oszt'ennyi.
Amikor a kommersz német motorok /sose kop el, népautó/ a nagy melegben befulladnak, ez akkor húz jól.
Pedig ugye a forró nyári, híg levegőt még a gázturbinák sem szeretik...
/Kevesebb levegőt tud beszívni a motor, de ezt a Fiat motor érdekes módon nem tudja.../
Cserébe télen kifagy a szeme.
Az enyém is csinálja, hűtőtakaróval is.
Sőt! A 100-as benyával - amivel nyáron istencsászár - télen még jobban hűlöget, tavaly, tavalyelőtt elmenő alapjárat, leálló motor, vészüzemmód, minden vót'.
A diagnosztika szerint hiba így nincs...
De erről írtam is.
Akkor, mire kitankoltam a százast, akkora meg már jött az enyhébb idő.
Most decemberben szinte üresre kitankolva 95 "vípóverre" álltam át /ez nem a cég reklámja; az esik útba/.
A különbség drámai:
A 100-sal szinte teljesen visszaeső vízhőfokmérő szinte meg se rezzen a 95-ös "prémiummal". Csak egy osztásnyit. /1.4/ (Pedig ez már szemfényvesztő mutatós)
S semmi bizonytalanság a motor működésében.
Megdöbbentő.
Az enyhébb időben viszont egyértelmű, hogy melyik a nyerő.
/Amíg egyszer ki nem derül, hogy esetleg szétéget valamit.../
Engem érdekelne az ültetés téma ,hogy lehet megoldani, mennyibe kerül esetleg képet tudnál csatolni . Te vagy az aki Punto I tükröket rakott fel?Valamikor írtam neked privátba, mert én is szerettem volna kicserélni fűhhető elektromosra.
Más témában is szeretnék kérdezni hátha van valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban :amióta hidegebb van elkezdet lefelé ingadozni a hőfokmérő mutatóm most már egyre jobban ,mi lehet az oka lehet, hogy termosztátot kellene cserélni vagy valami más baja van . Megpróbálok képeket csatolni mind a két állásról tehát a normálról ami nyáron szokott lenni és a másikról.
Köszönöm a válaszokat a gyujtás kimaradással kapcsolatban. Lekopogjam azóta sem produkált ilyet viszont hétvégén vezérműszíj csere olaj csere és egy diagnosztikát csinálunk a kiváncsiság és a megnyugtatás kedvéért.
A gyertyára visszatérve egy Unixos haver hozta nekem mert neki vannak kedvezményei, "elvileg" ő megnézte hogy jó e bele...elkérte az adatokat az autórol.
Köszönöm a segítőkész hozzászólásokat mindenkinek!
És bónuszként a hátsó szélvédőm egy váratlan pillanatban megnyitotta magát... :/ beülök ajtó becsuk ablak kinyillik...Beszakadt a hátsó szélvédőm... semmi előjel repedés csak úgy paff...
Nekem első olvasás után a "4 pólusú" gyertya fogta meg a tekintetem...
Úgy tudom nem minden kocsiba ajánlják a többpólusú gyertyát, mert esetleg (nagyobb feszültségigény miatt) nem ad le normális szikrát.
Kérdés, hogy előtte milyen gyertya volt benne és azzal is csinálta ezt a hibát?
Egyébként az 1.4-esbe típushiba ez a 3hengerezés/durrogás hidegindításkor. Ritkán fordul elő és valószínűleg a vezérlésmódosító hibájára vezethető vissza, de épkézláb hivatalos infót vagy bármiféle megoldást még nem sikerült találni rá. Pici gázadással egyből "meggyógyul".
De látom a tiéd 1.2-es szóval egész más is lehet a hiba...
Ha jól reprodukálható a hiba --tudatosan kikényszeríthető--, akkor mindenképp vidd el egy olyan műhelybe, ahol tudnak párhuzamos diagnosztikát --elég gyakori--. Egy próbaút alatt minden ki kell derüljön.
"...a sárga motor hibát jelző lámpa" minden olyan esetben ég, amikor a károsanyag kiboccsájtás meghalad egy felső korlátot, és VILLOG, amikor a katalizátorra nézve káros folyamatok játszódnak le --pl amit írtál, gyújtás kimaradás, a katalizátor nagyon nem szereti az elégetlen benzint nyelni-- Ezért ezt az üzemet minél előbb meg kell szüntetni, mert drága következményekkel járhat.
A hibát sok minden okozhatja, de nagy valószínűséggel mondanám, hogy elektronikai jellegű, ezért érdemesebb olyan műhelybe vinni, ahol ennek vizsgálatára komolyabb repertoár van.
Ha az elektronika által felügyelt rendszer deketálja az egéskimaradást, akkor tudja azt is, melyik hengerben történt. Egy egyszerű olajtúltöltés is okozhatja ezt a szindrómát.