Jut eszembe: úgy megy tőle., mintha GTi lenne. Ha meghajtom, érezhetően jobban gyorsul, vagy kicsit kevesebbet nyel. Ugye, mert ha megzavarom, azért tud enni 7-8 liter közt simán a dízel. Először az tűt fel, hogy csendesebb lett, és később váltok.
Hát, ha az általad leírt okok állnak fenn, akkor valóban okosabb dolog a benzinest választani. Lassan térül meg a dízel többletára. Az másik vita.
Ez a melegedés dolog.. nálam kb 5 km, és meleg a motor. Többletfogyasztásról nem tudok beszámolni.
A párom off fiat motoros 2002-es corsa dízelje hidegen lustább, az igaz. Ez akkor tűnt fel, amikor elláttam egy kis fémkerámia zselével a motort.(nem reklám) Azóta hidegen ugyanúgy gyorsul, mint melegen. Ebből arra következtetek, hogy a dízel valszeg jobban súrlódik hidegen.
Annyit még észrevettem, hogy a KIA szereti az AGIP üzemanyagot. Legalábbis itt helyben a kútnál tisztességesen beleteszik az adalékot. Ez lehet egy külön vita, de volt róla már szó.
"a dízel motoroknak komoly hátránya, hogy hidegen sokat esznek (többet mint a benzines) és mivel nehezebben melegszenek"
a hidegen hajtott dizel mocinak nem a plusz fogyasztas a fo problemaja, hanem hogy fokozottan rontja a moci elettartamat. ezert aztan jobb gyartok felaras opciokent arulnak elektromos futest ami a motor hutofolyadekaba dolgozik igy a dizelmoci is hamar felmelegszik, megjobb gyartok ezt ingyen beleteszik a dizel mociba (mert kulonben nem tudnanak bevallalni az autojukra 150e km garit).
a minap azt hallottam h a dízel motoroknak komoly hátránya, hogy hidegen sokat esznek (többet mint a benzines) és mivel nehezebben melegszenek ezért ez az állapot akár 10 kilométeren keresztül is fennállhat, tehát ha az ember rövidebb utakat tesz, pl munkábajárás kb 20km, akkor érdemesebb a benzinest választani.
Fel kell hívni, és lebeszélni, mi mennyi. Én már másodszor megyek oda, amióta vásárlói klub kártyám van. Mindenki ugyanannyit fizet, a kártyára visszatérítés jár utólag!
A munkalapon ez áll: Szerviz 1.5 óra 16875Ft Olajszűrő: 3050Ft Alátét:370Ft Vesz hull kezelés: 625Ft Pollenszűrő: 7625Ft Izzó:319Ft
Ez Összesen:28.864Ft ennyi. Olaj:+15.00Ft volt ( én vittem, mert XADO fémkerámia adalékost nem forgalmaznak. ) Ez 43.864Ft összesen.
Ez így elviselhetőbb kategóriába tartozik manapság.
A szerviz díja 66% jön vissza, az olaj 100%-a. (off lyoness, nem a reklám miatt)
Tudatos vásárló vagyok. Sok mindennel ezt csinálom. Villany, tankolás, élelmiszer, stb.
Lehet, hogy annyi munkájuk volt, hogy kiadtak egy ilyen horror árlistát. Ez elrettenti a kíváncsiskodókat. Viszont ha egy komoly érdeklődö esik be hozzájuk akkor annak normális árat mondanak. De ez csak vizió és lehet, hogy csak álmodtam az egészet... :))))
a megane (új) elég sokáig játszott nálam is, de aztán rácsavarodtam a ceedre. legjobb lenne egy EX limitedet kifogni 3,5 környékén és még irdatlan pofátlansággal belealkudni a metálfényt meg azt h még ők köszönjék meg :)
"de pl a távirányítós központizár hiánya itt, a 21. század elején szerintem több mint mókás," Szerintem is, de pl. a Fordnál sincs az alapfeleszerltséghez távirányító, csak 1-el fejlebb.
Azt viszont, hogy az LX fapados, nem mondanám. Vagyishát mittudomén. Mert 2007 elején, amikor indult a ceed, volt LX klíma nélkül és klímával, aztán később lett LX+ , amibe állítható ülésmagasság, könyöktámasz és pár apróság került. Aztán asszem idén lett LX Cool, amiből viszont kivettek 4 légzsákot, de a klíma maradt.
Nekem ebből az LX+ van, és szerintem az elég normálisan fel van szerelve. 6 Lufi, klíma, MP3-as rádió (najó, csak 4 hagnszóró, nem 6, de nekem nincs hozzá fülem, hogy észrevegyem a különbséget). Az EX-ben jár hozzá USB csatlakozó is. Biztos meg van a helye az LX-ben is, csak még nem kezdtem el szétszedni.
Én 2 éve azért vettem meg a Ceed-et, mert megnéztem a többi autót is - Swift. Amibe érdemes beleülni, 3.2milla Ráadásul ritkaszar, bőven 10%THM fölötti hitellel dolgoztak akkor is. Nemcsoda, ha tudtak engedni 500ezret. De akkoris röhej, egy akkora kis autóért 3milla? Viszont csodálkoztam, hogy nagyjából elfértem benne. Igaz, csomag szinte semmi. - SX4 Kicsit nagyobb mint a Swift, de hátul alig van hely, csomagtartója sem sokkal nagyobb. És egy felessel drágább a Swiftnél - Fabia. Alig nagyobb, mint a Swift, és egy valamire már használható motorral (1.4 85ló) már jóval 3milla fölött járunk. És a rádiót felajánlották, hogy ajándékba!!! tesznek bele. Ezek most viccelődnek? - Opel, Ford : Ezek motorikusan estek ki nálam, 80 ló nem bírja a majdnem 1300kilót mozgatni. 1.6-os motorral pedig már 4millió fölött vagyunk - Lacetti. Megintcsak motor. Elavult motor. Az 1.4-es gyári adat szerint 1 literrel eszik többet, mint az 1.6-osuk. Pedig az se kér keveset. - Megane. Gondolkodtam rajta, de két éve még a kacsaseggű volt, az meg szóba sem jöhetett nálam. 4 ajtóst és kombit pedig nem akartam - VW, Seat : Az áruk miatt esélytelenek, főleg, hogy Skoda emblémával ugyanazt kapod, kicsit olcsóbban. - Ceed 6 lufi, MP3 (nem értem miért, de ez még mindíg extra a 21. században?), 7 év gar. (Azaz a második műszaki vizsgádon bőven is garanciás lesz még!), 3.5milla.
- Használt autók. 2-3 éves használtautók, a fentebb felsorolt típusokból, abban a felszereltségben, amibe érdemes beleülni, nyaldossák a 3 milliót.
- Ezt csináltam több, mint fél évig, végül 3.5-ért vettem egy LX+ Ceedet, amibe sikerült egész jó áron (pl. a Skoda szalonnál 300ezerrel többért) beszámíttatni a régi autómat. Pedig nálam is úgy indult az egész, hogy nincs az az úristen, hogy én 3millió forintot adjak egy autóért, mégis ezt bőven meg kellett fejelnem, de azóta egyáltalán nem bántam meg. Néha, amikor 1-1 hosszabb útra megyek (évente 1-2 alkalom, szóval tényleg csak néha), akkor elgondolkodok, hogy a dízellel most olcsóbb lenne ez az út, de azt bőven elbuknál az egyrészt magasabb vételárban, másrészt a kissé drágább évenként szervizeknél