Ma akadtam rá az irattárban, hogy 1954-ben tervek készültek a 14-es vasútvonalon a szanyi Rába feletti ideiglenesen beépített Kohn hidak kiváltására. A meder felett egy 50 m nyílású Langer szerkezetű íves híd lett volna, míg két oldaláról 1-1 20 m-es gerendahíd kapcsolódott volna.
Na de jó, hogy erre is rátaláltam, megemlítem majd a Lanager tartós szerkezetű vasúti hidak Magyarországon cikkemben (Indóházban októberben tervek szerint).
A MÁV Almanach szerint ez az 1915-ben az "állványhíddal" ideiglenesen helyreállított kosári völgyhíd lehet.
A kosári völgyhíd Munkács-országhatár-Stryj vasútvonalon Volóc-országhatár közötti szakaszán fekszik. A hídnak a középső 76,0 m támaszközű, középső nyílása feletti áthidaló szerkezetét 1915 elején felrobbantoták.
Ez volt a Bécs és Pest közötti első vasútvonal. A filmet nézve, télen érdemes meglátogatni, mivel sok fa van körülötte.
Nagyon ismerős ez a híd, de nem ugrik be, hogy melyik. (persze csak képről) A szöveg szerint a galiciai csatából utaznak az orosz foglyok a Kárpátokon át.
Ismét egy kihagyhatattlan hidas képsorozatra lelünk a vlaky.net odlalán. Ezúttal a Pozsony szélén található Cerveny most viadukthoz mehetünk el virtuálisan, ami Jókút felé vezető vasútvonalon található.
Még hazai vasútbarátnak sem vészes kiugrani oda kicsit fotózni.
Az említett oldalra pont tegnap került fel egy atádi, atád-környéki nyomvonalbejárós cikk (Somogyszob-Nagyatád részbe, de a vége erről szól), jól le van benne írva az iparvágányok miatt még használt szakasz és a felszedettnek a legészakibb része, ahol ez a bizonyos Rinya-híd is van.