Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 389812

Ha valakit érdekel.

TelAviv.ba elado egy lakás 1200m² 23.emelet (380° tengeri kilátás)

 55 millio euro

A konyha

,m,1710 Creative Commons License 2021.03.16 0 0 389811

 

 

 

 

 

 

 

 

gps megy bevásárolni

(fiat punto)  

Előzmény: GPS (389810)
GPS Creative Commons License 2021.03.16 0 0 389810

 

Valószínű a Puntód az autó tömegéhez képest virsligumikon gurul és/vagy valami új fogyasztáscsökkentő ECO csoda gumikkal van felszerelve, aminek sajnos veleljárója a kisebb felületen érintkező gumi ergo növekvő féktáv.

 

Virslinek elég virsli - mondjuk egy X5-ös képest). 165/70/R14  (2,2-re fújva)

És Vredestein Quatrac 5 - állítólag nem rossz gumi.

 

Annyira "nem rossz", hogy esőben, vizes úton 90-el veszem be könnyedén a 90 fokos derékszög-kanyart Almádi felé - amit régebben még 70-el is csak visítva. Előtte Semperit téli volt fent - de messze nem tudta ezt.

Nagyon szeretem ahogy viselkedek (igaz, még vagy csak 8 ezer km van bennük).

.

Előzmény: manta-z (389801)
irdbe a betuket Creative Commons License 2021.03.16 0 0 389808

BEÁZTATÁS VAN?

,m,1710 Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389807

 

 

  anti-lock braking system 

a te  féked 60%-40% elöl hátul ,mind általába minden más "csilivili"

a lényege az, hogy a kerék allandona "forog" (anti lock) ha nem müködne?

a fékek mégis 100% müködnek csak a (abs nem)

 

ami nagyonfontos: a ABS nem garancia egy bazi sikos uton, de nagy nagy segitség

 

amugy a soför a leggyengéb láncszem ha a helyzet ugy adja, hijába bármi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: GPS (389784)
mica-r Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389806

Kéder gumi az is, de biztos van valami gyári elnevezés. 

Előzmény: padisah (389804)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389805

... igen, ha úgy tetszik ott Trianonnál fejeződött be a nemzetállamok kialakulása.... de a bécsi döntés aztán még is csak igazságosabb határokat állapított volna meg. De mindegy, így ette meg a fene, most már érdemesebb kárörömmel nézni, hogy mire nagy nehezen etnikai határrá alakították a politikai határokat, addigra elveszítette a jelentőségét. ((((-:

Persze, ha a 20. század című drab a nagy érdeklődésre tekintettel más szereposztással de meg lesz ismételve, akkor lehet olyasmi, hogy a magyar hadsereg biztosítja majd Erdélyben a szabad, békés, demokratikus választások lebonyolítását miután a szuhojok tönkreverték, de szerintem nem ebben kellene gondolkodni, hanem megszabadulni ettől az átoktól. )-:

Előzmény: padisah (389803)
padisah Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389804

ha már autótéma, hogy hívják azt a gumit ami oldalról a tető és az ajtónyílás közötti térben van?

minden google próbálkozásomra a kédergumi jön elő, de azt az u profillal a karosszéria lemezre kell ráhúzni, és az ajtónyílást tömíti

 

ez viszont végig van vezetve a tető alatt, erre fekszenek rá az ajtók záráskor - az egyik oldalon félig le van szakadva és belóg a utastérbe, cserélnem kéne de még a termék megnevezéséhez se jutottam el

 

ami az autón van szintén U profil, de az oldalával van felragasztva

elég öreg az autó, nem zárom ki hogy barkácsmunka, és gyárilag valami más van ott (Citroen Berlingo, tolóajtós)

padisah Creative Commons License 2021.03.15 0 2 389803

nem, az a különbség, hogy akkor a magyar nemzetállam 1867-1870 között jön létre, a románnal kb egy időben, vagy kicsit előbb

a megvalósult történelemben, a monarcihából épp csak kibomlott új magyar nemzetállam találta magát szembe azzal a Romániával, ami előtte egy sor kisebb háborúban növelte a területét pl Bulgáriával szemben

 

illetve ami a legfontosabb, hogy mivel létezett román nemzetállam, ezért tudott tárgyalni pl az antanttal

a magyar nemzetállam nem létezett, egy integrált állam volt a központi hatalom gyengébbik szövetségesével, és nem volt semmilyen önálló külpolitikája, tehát tárgyalni sem lehetett vele, se a háború előtt, se alatta, a háború után meg már eldőlt minden, és nem maradt semmilyen lap sem a magyarok kezében amit ki lehetett volna játszani

 

ha geopolitikai síkon nézzük a dolgot, akkor Románia a zsugorodó török érdekszférából épp kikerülve egy hatalmi űrben jött létre

a habsburgoknak messze volt,  magyarország nem centrum tehát nem játékos, az oroszok szintén messze vannak (épp a török kiválásba segítettek be)

 

tehát ők zavartalanul tudtak kb 30 évig nemzetállamot csinálni, mire mi elindulhattunk, kiszabadultunk a mi gyarmattartónk, az osztrákok öleléséből

Előzmény: Salvor2 (389773)
manta-z Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389802

Ez teljes mértékben így van. Az ESP alkalmazását az autókban én egy akkora evolúciós lépésnek tartom mint kb a Frédi-Béni lábbal hajtós autója és egy modern injektoros autó közötti szakadékot. 

Előzmény: advocatusdiaboli (389800)
manta-z Creative Commons License 2021.03.15 0 1 389801

Valószínű a Puntód az autó tömegéhez képest virsligumikon gurul és/vagy valami új fogyasztáscsökkentő ECO csoda gumikkal van felszerelve, aminek sajnos veleljárója a kisebb felületen érintkező gumi ergo növekvő féktáv. Puntódon milyen méretű gumi van? Régi autód milyen volt és mekkora gumival? 

Előzmény: GPS (389797)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.15 0 1 389800

Jó, persze, dehogynem. 

Mindenesetre egy átlag sofőrtől hiába várjuk, hogy egy vészfékezési szituációban mindenféle szofisztikált manővereket is végezzen. Ellenben ha nem pördül meg, és esetleg a vészfék-asszisztens még ki is hozza a szituból a valóban fizikálisan elérhető maximális lassítást - akkor máris igen nagy mértékben csökkent a komolyabb gebasz esélye.

Előzmény: manta-z (389799)
manta-z Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389799

"A kormányozhatóság nem,"

Dehogynem. 

Előzmény: advocatusdiaboli (389791)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.15 0 2 389798

Nézd, a fizikát jobban ismerem nálad. ;-)))

És ez alapján, ha a mostani autóddal az ABS ellenére hosszabb a fékutad, mint az előzővel volt - akkor a fékeddel van baj (az is lehet persze, hogy az öreg, nem éppen csúcskategóriás Punto-n egyszerűen ennyit tud a fék és kész).

 

Egyébként NEM EGYFORMA az autók fékje és fékútja - UGYEBÁR...  Egy sport papucsokon ülő kerámia Brembo-fékes Porsche alkalmasint fele-harmada úton megáll ugyanazon az úton, ugyanakkora sebességről fékezve - mint egy Tesco-gazdaságos, virslikerekű, elöl kistárcsa, hátul poháralátétnyi kisdobos olcsó kisautó, még akkor is, ha ez utóbbinak "önmagához képest" teljesen rendben van a fékje.

Előzmény: GPS (389797)
GPS Creative Commons License 2021.03.15 -1 0 389797

 

Akkor nem az ABS-el van gond, hanem konkrétan az adott autón gyengék a fékek, rosszak a gumik, stb...

Méresd be fékpadon, az is lehet, hogy komoly fékproblémák vannak

 

Jajj-jajj, Advókám - hát olyannak ismersz engem, mint aki szar fékkel jár? Főleg hogy ősszel volt vizsgán és én mindig előbb elmegyek egy "versenyen kívűli" elővizsgára, hogy ha valami van, ne élesben szarakodjunk.

 

Az első fékek olyanok, hogy kicsit rálépve kidobja az autót a fékpad hengersorából. 100%-os az első fékem, minimál, 1-2 %-os eltéréssel. A fékbetétek 2 évesek olyanok, hogy vissza lehetne vinni a boltba - újból eladni.

 

A hátsóra mondta a csávó, hogy bár jól fognak, de kicsit magas az eltérés. Mivel azokat a pofákat még nem láttam, vettem egy szett új fékpofát és kicseréltettem még vizsga előtt. Még az eredeti gyáriak voltak benne.

 

Az éles vizsgánál egyszerűen nem volt különbség a két oldal között és 100%-osan fogtak - pedig alig 100-120 km-t jártam velük a vizsgáig - bekoptatásra.

 

Az autóról meg csak annyit, hogy ez a hátsófék-különbség volt az egyedüli (!) észrevétel amit az elővizsgán javasolt a vizsgabiztos

(mondjuk 89.500 van benne most - éppenséggel legyen szíves más bajának nem lenni még ennyi km után).

.

Előzmény: advocatusdiaboli (389793)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.15 0 1 389796

Gondold végig: ha csak egy kicsit is szór már a kocsin a kerekek között a fékhatás (ami 8-10 éves autóknál már inkább jellemző, mint ritka), és csak egy kicsit is eltérők az útviszonyok (például vizesebb, latyakosabb az út széle, mint a közepe, vagy esős időben az egyik oldal száraz csíkra, a másik nedves aszfaltra kerül) - egy vészfékezésnél máris simán megpördülhet, keresztbe állhat az autó, és igen jó képességű, gyakorlott sofőr kell, aki ezt meg tudja fogni...

Én még azért jól emlékszem az öreg 1000MB-s Skodámra, vagy utána a Zastavára - télen, havas úton mindkét autóval nagyon óvatosan kellett közlekedni, mindenképpen kerülve a jelentősebb fékezést, mert még csak vészfékezni sem kellett ahhoz, kifejezetten gyenge-közepes fékezésnél is simán megesett, hogy valamelyik kerék blokkolt, és a kocsi azonnal elkezdett kitörni. Eszméletlen mennyiségű baleset volt akkoriban még ezekből, keresztbe forduló, útról le, meg egymásba csúszó Zsigulik, Skodák voltak mindenfelé egy jeges-havas napon...

 

Ennek a veszélyét az ABS nagyságrendekkel redukálja.

Előzmény: Törölt nick (389794)
'Quanon Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389795

Ezzel csak az a baj, hogy nincsen ilyen "régi görög nyelvű" jelentése.

A szó eredete tisztázatlan, csak találgatások vannak rá, akár görög, akár egyiptomi szótőből vezetik le.

 

http://gizapyramid.com/mehler-originword.htm

Előzmény: Omar Khajjám (389717)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389794

Az iranystabilitas az mondjuk jogos... arra az atlagos(nal gyengebb) kepessegu pilotanak is szuksege lehet egy kozonseges szituacioban is.

Előzmény: advocatusdiaboli (389791)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.15 0 2 389793

Akkor nem az ABS-el van gond, hanem konkrétan az adott autón gyengék a fékek, rosszak a gumik, stb...

Méresd be fékpadon, az is lehet, hogy komoly fékproblémák vannak (sajnos sokszor még műszakik is átcsúszik a kocsi egészen ócska, 40-50%-os fékekkel - ha azok nem húznak el brutálisan - pláne, ha még "hátszele is van").

 

Nem jó a példád, ugyanazzal a kocsival kellene kiiktatott ABS-el próbálkoznod, az lenne mérvadó.

Előzmény: GPS (389788)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.15 0 2 389792

Na de a sima ABS-ről: mindig is azt mondták, hogy: "Igaz ugyan, hogy ABS-el a fékút kicsit hosszabb - viszont nem csapódsz ki a nyomvonaladból és kormányozható marad a jármű".

 

Bocsika, de nem tudom, ki mondta - de mindig is hülyeségeket mondott... ;-)))

Nem, még egyszer: pár egészen extrém szituációtól eltekintve az ABS-el rövidebb lesz a fékút, sokszor nem is kevéssel, miközben nincs meg a veszélye annak, hogy az autó kifarol, megpördül.

Előzmény: GPS (389784)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.15 0 1 389791

A kormányozhatóság nem, de az iránystabilitás igen - és ez ugyanaz a témakör... Ha vészfékezésnél keresztbe áll a kocsid, majd felborul, sütheted...

Előzmény: Törölt nick (389783)
mica-r Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389790

mindig is azt mondták, hogy: "Igaz ugyan, hogy ABS-el a fékút kicsit hosszabb - viszont nem csapódsz ki a nyomvonaladból és kormányozható marad a jármű".

 

Ez az idézet honnan?

Előzmény: GPS (389784)
mica-r Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389789

Alapvetően rosszul gondolod.  "Bizonyos esetekben" igazad van. Amikor volt tél régen, itt Budán sokszor úgy megállni, hogy 15 km/h környékén levetttem a gyújtást.

Valószínűleg gyenge képességű régimódi ABS van abban a kisautóban. Emlékszem, a haverom vett egy új Corollát (2006 körül) és nekem mutogatta, hogy milyen vacak az ABS az öregebb Audijához képest. Igaza volt, ki próbáltam én is. Toyotánál is mondták, hogy ez ilyen , esetleg lágyabb sport abronccsal valamelyest javul.

Előzmény: GPS (389788)
GPS Creative Commons License 2021.03.15 -1 0 389788

 

Az ABS MINDIG a tapadashataron tartja a kerekeket, azaz attol fizikailag sem tudsz nagyobb fekezest elerni.

 

Én tudom, hogy neked a marketing-katalógust kell promózd - mint szentírást.

De az is csak annyira igaz, mint az, hogy bizonyos autótípusok SOHA nem gyulladnak ki, hisz úgy lettek megtervezve: tehát kocsitűz eleve nem lehetséges.

 

Mikor nyomtál utoljára satuféket síkjeges úton?

(bár boccs, lehet hogy a tiédben már valami okosabb ABS van - de az enyémben még csak az alap-paraszt verzió lakik - amitől viszont frászt kapok).

 

Nekem van egy állandó, és 10+ éve kitapasztalt tesztpályám - az utca végében: egy jó meredek "macskadomb".


- Az előző, ABS nélküli autómmal mindig meg tudtam állni az aljáig a síkos úton. Kellett hozzá egy kis lábmunka, de megállt.
- A mostani, ABS-essel esélyem sincs megállni a domb alján - úgy kicsúszik az úttestre mint a szar. Kipróbáltam egy este nulla forgalomnál - ezt nekem senki nem meséli be nekem, én vezettem.
Még szerencse, hogy lábmunkából azért meg tudom állítani - de tisztán ABS-ből - soha.

.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (389786)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389787

Az mar a pro szint, ahol emellett meg manoverezni is kell. ;)

Atlag Bela ellenben mar azzal sokat tett a halal elkeruleseert, hogy az uton legeleszo javorszarvast nem 110-zel, hanem 50-nel csapja el.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (389785)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2021.03.15 0 1 389786

"Így hát inkább "kulturált fékezést" diktál minden helyzetre"

 

Ez orbitalis nagy baromsag. Az ABS MINDIG a tapadashataron tartja a kerekeket, azaz attol fizikailag sem tudsz nagyobb fekezest elerni. 

 

"Szerintem kár cáfolni, hogy az ABS, bizonyos helyzetekben (!) érezhetően nagyobb fékutat generál - mint egy gyakorlott pilóta."

 

Ostobasag, NEM IGAZ. 

Előzmény: GPS (389784)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389785

"A veszfekezesnel a kormanyozhatosag elvileg nem szempont"

 

Dehogynem. Nem veletlenul vannak vezetestechnikai treningeken kikerulos-veszfekezos gyakorlatok. (is)

Előzmény: Törölt nick (389783)
GPS Creative Commons License 2021.03.15 -1 0 389784

 

Egy radaros vészfék-asszisztens is bőven-bőven az elméleti emberi reakcióidőn belül reagál, ami nagyobb tempónál 10-20-30 métereket, adott esetben a halálos baleset vs. koccanás nélküli megállás egy arasznyira a másik mögött különbséget jelenti...

 

Ezzel nincs tapasztalatom - csak rengeteget fordítottam a Renault Trucksnak (ez a Renault konszern kamion-diviziója) - onnan ismerem a működését, a felépítését, a hibaüzeneteit, és a limitációit is.

 

Méghozzá a dupla (elől-hátul) radar-rendszernek is, ahol a két radar egyszerre figyel arra, hogy a kamion ne tiporjon szét valamit - és arra is, hogy akkorát ne satuzzon, ha hátulról készül belerohanni valami. Van ám ott egy kis idegmunka a drótokon ilyenkor.

 

Na de a sima ABS-ről: mindig is azt mondták, hogy: "Igaz ugyan, hogy ABS-el a fékút kicsit hosszabb - viszont nem csapódsz ki a nyomvonaladból és kormányozható marad a jármű".

 

Bevallom, ez az úrvezetők döntő többségénél aranyat ér - hisz egy nagyobb fékezésnél a síkos úton - fogalmuk sincs mit csináljanak hogy ne forduljanak ki taknyon-csúszva a menetiránnyal szembe. Padlópúpig nyomják a féket - oszt lesz-ami-lesz.

 

Ezt a szitút kivédeni valóban királyság az ABS - de ennek ára van.

 

Mert ha síkos, de nem egyenes úton történik az a satufékezés, akkor bizony az ABS nem vethet latba mindent, amit tud(na) - mert az autónak van egy centrifugális tehetetlensége is - márpedig ott sem szabad hagyni, hogy az autó elszálljon a tájba.

 

A legjobb tudomásom szerint viszont, a sima ABS nem veszi figyelembe hogy egyenes úton (nulla oldalirányú tehetetlenséggel) történik a satufékezés, avagy kanyarban.
Így hát inkább "kulturált fékezést" diktál minden helyzetre - holott egyenes úton lehetne sokkal brutálisabb is, mint kanyarban.

 

Szerintem kár cáfolni, hogy az ABS, bizonyos helyzetekben (!) érezhetően nagyobb fékutat generál - mint egy gyakorlott pilóta.

.

Előzmény: advocatusdiaboli (389779)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.15 0 0 389783

A veszfekezesnel a kormanyozhatosag elvileg nem szempont, nyilvan a gyakorlatban elofordulhat olyan hosszu veszfekezes, hogy megiscsak bele kell tenni valami manovert.

 

De a jellemzoen ilyenkor a leheto legrovidebb uton meg kell allni es kalap. Nyilvan ugyanezen okbol a legtobb kivalo sofor is annyit fog csinalni, hogy teljes erobol beletapos a pedalba es mondjuk eljut a "Miaty"-ig, aminel egyebkent sokkal okosabbat amugy sem tudna.

Előzmény: advocatusdiaboli (389782)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.15 0 1 389782

Tényleg vannak olyan extrém útviszonyok (és ilyen a meghatározott tapadóképességű friss hó is), amikor össze tud a kerék tolni maga előtt valamit, és akkor a megcsúszó, blokkoló kerék esetleg egy picivel rövidebb úton állhat meg, mint ha forgásban marad.

De ilyenkor sincs igazán érdemi (10%-on belüli mindenképpen) a különbség, az esetek többségében viszont a tapadási súrlódás sokkal, akár többszörösen is nagyobb lehet, mint a csúszási - és akkor még ott van a kerekek profiljából adódó esetleges eltérés, meg ugyebár a fő kérdés, a kormányozhatóság...

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (389780)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!