Igazad lehet, hogy az éltől pattant meg, mert pont ott van a blokkfelfogatás kiugró része. Esés közben lehet, hogy megrúgtam az idomot, ahogy lekatapultáltam róla, bár nincs nyoma, hogy hol.
Köszi a tanácsot. Igen, jó lenne így megoldani, csak sajnos azt nem tudom, hogy hogy lehet elfesteni az élekben, még csak nagy felületen csináltam ilyen foltban javítást, de ott volt felület kifuttatni a lakkot, meg volt lakkvastagság is, hogy utána becsiszoljam 2500-assal és felpolírozzam. Ilyen kicsi helyen és ilyen vékony lakknál még nem csináltam. Kicsit kifejtenéd a menetét, ha megkérlek? A gyenge pont, hogyha kiragasztom az éleknél, akkor ott éle lesz a lakknak. Ha nem fújok el addig, akkor narancsos, illetve ködös lesz az él közelében.
Köszönöm!
ui.: beleolvastam a hsz-eidbe, látom nyírbátori vagy :-) Én is onnan származom, bár nagyon messze lakom onnan, Pakson. De szinte a rokonságom 90%-a ott él. :-)
lehet hogy az éltöl pattant meg vagy odanyomhatta vázhoz vmikor lehet(bukásnál).
én személyszerint abban 3 szög lapban festeném el az élekben.
- a felpattogzás élét elcsiszolnám egykis müa alapozo utána alapozo és festeném csak elég közel van a felpattogzás és az él ugyhogy ügyesen kell trükközni.
Sajnos folytatódik a balszerencsém a motorom fényezésével kapcsolatosan. Ma találtam egy kis puklit a gyári idomomon, ami még nem volt sérülve, most sem arra az oldalra estem, hanem a másikra. Megpiszkáltam a puklit és dobja le a festéket. Lekapartam a laza részeket és a képen látható eredményt hozta. A tiszta fekete műanyag látszik ki. Hihetetlen, hogy milyen vékony a gyári festés, mindössze 0,08 mm alapozóval együtt. Érthetetlen, hogy miért dobta ott le a festéket, nincs megrepedve sem a műanyag, meg különösebb behatás sem érte.
A kérdésem, hogy hogyan lehetne ezt lokálisan kijavítani, mert maga az idom máshol teljesen karcmentes és hibátlan. Van pont ugyanilyen kék festékem, ami totál ugyanez.
Egy elképzelésem van, de lehet, hogy tudtok jobbat mondani rá. Arra gondoltam, hogy kimaszkolom a sérült részt a kék-ezüst határ szélénél és rádiuszos él alatt, ahogy a képen sárgával kihúztam. p2500-as papírral vízesen bemattítom a kimaszkolt részt és kb. p 6-800-as papírral megérdesítem a kilátszó fekete műanyag részt. Ezután airbrush-al lefújom alapozóval a hibás részt, majd leszórógittelném vékonyan (ezt nem tudom, hogy mivel tudnám lokálisan felvinni, hogy máshova ne fújjak bele). Aztán szépen becsiszolnám síkba, majd jönne a kék bázis és a lakk. Ezeket úgy fűjnám, hogy nem pont merőlegesen a felületre, hanem kicsit az idom mögül, hogy az élen túli részekre ne menjen. Így elvileg valahol az élen lenne az átmenet, amit utána össze tudnék polírozni a gyári résszel. Egyáltalán ilyen vékony gyári lakknál nem túl kockázatos a polírozás?
Tudtok ennél jobb ötletet, egyáltalán meg lehet ezt szépen csinálni, hogy ne látszódjon a javítás?
ezeka progik komplett huzato rendszerekkel vannak ,tehát ahoz a rendszerhez adják azokhoz a mérö eszközökhöz valo mondjuk attol még mi is tudnánk használni :P
talána huzato márkák nevével keressél pl: car-o-liner meg van még sok
ja és gyárilag becsületesen le vannak kodolva és nagyon nehéz kikodolni..
Sziasztok.Szórópisztolyt szeretnék venni és a segítségetek kellene a döntésben.Bútorokat fújok általában 2K festékekkel dolgozom.Van két kiszemelt áldozat ,de nem tudom melyiket vegyem.Ebben kellene a Ti véleményetek is.Válaszotok előre is köszi.
Szia. Szöszt, szúnyogot, apróságot mézes kendővel(sváb rongy)törölgetve lehet eltávolítani. ha kell vizesen csiszolhatsz is de azt át kell legyezni újra.
Lenne egy olyan kérdésem,metál fényezés után néhány helyen vannak apróbb hibák,néhány szösz.Lakkozás előtt van,még csak szinre van fujva,sötét szürke.Lehet e valamit kezdeni velük lakk elött?Választ elöre is köszönöm.
Hali. aprósághoz, kis fúvókás pisztoly az igazi, nekem van egy 1,2 esem azzal szoktam ilyeneket csinálni, kevéske anyag, és látod, hogy mikor jó. aztán lakk ha fényesre akarod.
Bútorokat fényezek és lenne egy polírozással kapcsolatos kérdésem.Sajnos nem kamrában fújok és sajna elég sok szemcse van a felületben.Eddig a polírozás előtt vizes 2000es majd 2500 papírral csiszoltam be a festett felületet,de sajna elég sokáig tart.Arra gondoltam ,hogy excenteres csiszolóval szárazon csiszolnám be 1500as vagy esetleg 2000es gépi papírral mert talán így gyorsabb és utána polír.Szerintetek mély nyomott hagy a gépi papír?
Rendben :) "megjegyeztelek" és ha aktuális lesz mindenképpen keresni foglak. Őszre terveztem ezt a festegetés projektet , de elképzelhető , hogy előbb felkereslek, sajnos nem olcsó dolog úgyhogy inkább nem kapkodom el .
Még annyit kérdeznék meg , hogy az ilyen apróbb műanyag dolgokat , mint pl a vesék , hogyan tudom szépen lefújni , úgy hogy ne folyjon meg ?, van kompresszorom , meg szórópisztolyaim is , csak a szakértelem hiányzik :)
Szia. ne haragudj, ha összekevertelek valakivel. Így nagy vonalakban kb 180 ezertől fölfelé van egy teljes külső, de érdemes ránézni elötte. Ha gondolod keress meg.
Itt még nem hiszem hogy beszéltünk, ahogy nézem ez az első hozzászólásom .
Úgy gondoltam , hogy teljesen telibe ( full karosszéria kívülről) fújatnám , a gyári szín maradna , csak nem sima metálban , hanem gyöngyház metálban . Ennek kb mi lenne az ára ?
szép munka,gratula!Én az asztalos szakmával voltam így,ahogy te a fényezéssel.Akkor géplakatos szakmám volt még csak.Most meg abból élek,ami először csak hobbi volt.
Használj aktív szenes maszkot,akkor nem szívod be a sok mocskot.
Köszi. Igen, pontosan ez a jó kifejezés rám, hogy "lelkes amatőr" :-)
Alapszakmám gépészmérnök és szeretem a műszaki, szakmai kihívásokat. Épp ezért szeretem a dolgokat nem csak elméletben ismerni, bele szoktam kóstolgatni egy-egy szakmába, általában valami ügy apropója alkalmából. A fényezés is ilyen dolog. Gyerekorom óta festegetek, főleg motorokat, motoralkatrészeket, bringákat. Persze eleinte csak flakonos sprayvel, főleg neoluxxal. Egész jól ment, úgyhogy a haveroknak is én festettem mindenfélét. Aztán később sokat jártam egy ismerősömhöz, aki fényező, én kérdeztem tőle, ő meg szeretett magyarázni, megmutogatott sokmindent, szívtam magamba, mert érdekelt. Könyvtárból is vettem ki könyveket, de sajnos azokban a modern dolgok nincsenek benne, de alapnak jó volt. Aztán később hobbiból sérült robogókat, motorokat vettem, kipofoztam, lefestettem őket, használtam kicsit, aztán eladtam.
A kezdeti lökést az adta meg, hogy egyszer eldöntöttem, hogy rendes anyagokkal is megpróbálom. A szerencse is közrejátszott, mert barátom apjának a műhelyében pihent már 10-15 éve néhány profi szórópisztoly, vadi új, kibontatlanul (Sata Jet 90), meg sikerült beszereznem fillérekért Festo vízleválasztót, meg nyomáscsökkentőt. Nem akartam profi munkát, csak egy elfogadható szintűt, de ahol meg akartam venni a festéket, megmosolygott a tulaj, mikor mondtam, hogy én fogok festeni. Ezen kicsit felhúztam magamat, úgyhogy eldöntöttem, hogy profit fogok csinálni. Persze közben szívtam ezzel-azzal, de ő mindig segített, elmondta, hogy mi a probléma, mit kéne máshogy csinálni. A végére tényleg jól sikerült. Legutolsó munkám ez volt, (lásd kép) a hátsó motort fújtam én, senki sem tudta megmondani, hogy nem gyári, pedig az egész masina le lett fújva. Nagyon sziszifuszi meló volt, de megérte a végeredmény. Nagyon szeretek fényezni, de sajnos letettem róla, mert nincsenek megfelelő körülményeim, szerszámaim. Ezt a busát is kézzel csiszoltam, kézzel políroztam, összesen 1 hónapom ment rá délutánonként. Ahhoz, hogy hatékonyan tudjak dolgozni, be kéne feccölni jó pár fityinget. Meg a befejezést az adta meg, hogy mivel nem kamrában fújtam, szívtam be a sok mérgező gőzt és a vérképemen nagyon megmutatkozott, főleg a májfunkcióim voltak szarok. Amint abbahagytam a "kokózást", helyreállt minden.
Most kezdek majd építkezni, a ház alatt lesz egy 180 négyzetméteres műhely kialakítva, erősen gondolkozok, hogy hagyok ott egy helyet, ahol majd egyszer ha sok pénzem lesz, akkor kialakítok egy fényező fétis-sarkot :-)
Most is azért kezdtem el próbálgatni belőni a színt, mert ha én, amatőr létemre meg tudtam csinálni, akkor egy profi fényező nem mondhatja, hogy nem tudja.
Ősszel telibe szeretném fújatni az autómat , de nem nagyon vagyok tisztában a költségekkel , az autó egy szedán e36 bmw és gyöngyház metál laguna zöld színre szeretném festetni . Kb mekkora lenne a költsége anyag /munkadíj , esetleg Székesfehérvár közelében ismer e valaki szakembert aki elvégezné ?