Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2005.08.13 0 0 114
>Az átszelés napi forgalma összesen úgy kb. 50 vonat lehet, ami alulról becslülve is vagy 10 000 tengely. Nem is húzza sokáig egy ilyen szerkezet...
Nem tudom, jártál-e a Chicago melletti Elginben, ott láttam ilyen keresztezést. A csattogó darabja néhány csavar oldásával kivehető és cserélhető. Az egész kevesebb lehet, mint egy óra... Már keresem a fényképet.
Előzmény: epimetheus (111)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.12 0 0 113

(Nem)...szeretném csak kritizálni őket, úgyhogy legközelebbre lövök néhány EOT-t meg FRED-et, amelyek viszont csuda praktikus ketyerék.

 

(Bocsánat, de az index automatikusan elküldte az előző hozzászólást még mielőtt befejeztem volna, így csak a "nem" maradt ebből a mondatból ott :-)

Előzmény: epimetheus (111)
division by zero Creative Commons License 2005.08.12 0 0 112
Végre értem miért gyártanak a modellgyártók keresztezéseket :-)
Előzmény: epimetheus (111)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.12 0 0 111

Juhúú, végre lencsevégre kaptam az amerikai vasutak Európából nézve legnagyobb ökörségét, a "diamond"-ot, azaz a vonalak szintbeni keresztezését. Így jár az, aki magánvasúti rendszert működtet :-)

Igen, az keresztben egy kétvágányú fővonal, konkrétan az NS Kansas City - Detroit összeköttetése, hosszában pedig az egykori IC gerincvonala látható. Az átszelés napi forgalma összesen úgy kb. 50 vonat lehet, ami alulról becslülve is vagy 10 000 tengely. Nem is húzza sokáig egy ilyen szerkezet...

 

Nem

exmv Creative Commons License 2005.08.12 0 0 110

Kaptam egy másik értelmezést is, bemásolom:

 

"e" really stands for evolution.......which is of course evironmentally friendly and enhanced.

 

:)))

Előzmény: GEORGIE (109)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.11 0 0 109
Végre van valami jó mai napban (vagy a tegnapiban?):-)))))
Előzmény: exmv (108)
exmv Creative Commons License 2005.08.11 0 0 108

e= "környezetbarát" kivitel:-)))

 

Itt a pont :)

 

"I've heard it stands for environmental as these are a significant improvement over previous locomotives with regards to exhaust emissions."

 

"The "e" means that the locomotive is environmentaly friendly. It is less poluting than other locomotives. It is especially designed to be friendly to the environment."

Előzmény: GEORGIE (107)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.10 0 0 107
EPA = Environmental Protection Agency. e= "környezetbarát" kivitel:-)))
Előzmény: epimetheus (106)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.10 0 0 106

Túl sok időm most nem volt, úgyhogy gyorsan megnéztem a wikipedián, de szerintem elég egyértelmű a meghatározásuk:

"

SD70ACe

 

The SD70ACe is basically the SD70MAC updated to meet the latest EPA regulations for road locomotives, but several other changes were included as well. The radiator on the locomotive is nearly as wide as the cab, and looks similar to the radiator on the SD90 series of locomotives. The nose has been modified to provide more visibility to crew in the cab, producing a much more angular nose than previous models. The cables and brake lines have been routed beneath the walkways, allowing for easy access by maintenance workers."

Előzmény: GEORGIE (104)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.10 0 0 105
Pontosan erre gondoltam. Ott a pont! De hogy az egésznek mi volt a célja: Mászkáltam a múzeumban, és ahogy megpillantottam az E&L SD-45-öst, beugrott, hogy ezt én már láttam képen. Azután megnéztem a fő büszkeség Big Boyt, és emlékeztem, hogy ugyanez a példány volt ugyanabban a kiadványban. Innentől kezdve nagyon érdekel, hogy Herring úr (vagy a fotográfusa) tényleg olyan lusta volt-e, hogy besétált egyetlen múzeumba, és az ott lévő járművekből kikerekítette a vasúttörténet teljes amerikai részét, vagy sem. Szvsz az SD-45-ösnél találhatott volna nagyobb példányszámban gyártott, v. sikeresebb, v. erősebb, v. modernebb gépet is (ha nagyobb hengerszámút nem is, de ez a laikusokat kevésbé érinti) a dízelkorszak illusztrálására, még aktív szolgálatban is. Írhatnátok még egy-két pályaszámot a könyvből, utánanézek a múzeum katalógusában, hogy bent vannak-e.
Előzmény: vaskerék (97)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.10 0 0 104
Az e-t valószínűleg nem az UP rakta hozzá, ACe-ként szerepel az EMD oldalon is: http://www.gmemd.com/en/locomotive/na_freight/sd70ace/index.htm. Egy tipp: az "ace" szó jelentései menő, sztár, ász. Lehet, hogy marketing megfontolásból "ásznak" nevezik az SD70-AC verziót? A Trains nem írt erről a tipusról? Majd rákérdezek az amerikai kapcsolatomnál is:-)))
Előzmény: manhattani (103)
manhattani Creative Commons License 2005.08.10 0 0 103

>Jól sejtem, hogy az amerikaiak találták fel a központi kapcsolókészüléket?
Aztán az oroszok meg jól lemásolták? :-)
Az oroszok másolnak?? Nem mondod!!! :-))
Meg kéne kérdezni hmsoftot. Az látszik, hogy az amik nagyon korán alkalmazták.

 

Nem tudom, mit jelent az e az SD70ACe - ben. Lehet, hogy azt, mint a fényképezőgépemen, eye control :-)) (Ha a vezér szeme a pályán, akkor a mozdony is arra megy...)
Megnéztem a UP rosterét, nem ismernek e-t, csak mint jólnevelt társaság, főként a W-t, az AC-t és a -2-t használja. De van ott is -2SS, R és -2R amit nem láttam még. A UP híres az egyéni mozdonyátalakításairól, előbb tettek turbót a kétütemű EMD motorokra, mint a gyár, de később az is átvette.

 

>Szuper a festésük a gépeknek, de szvsz elrontotta az EMD a mozdonyok orrát ezzel az új vez. fülke kialakítással.
Érdekes dolog ez, hogy szép-e a mozdony vagy nem. Amikor ezt a mozdonyformát kitalálták, tudatosan csúnya mozdonyt terveztek, amit "az igazgatóság nem szívesen látja a székháza körül, de nagyon örül neki a vonalon, mert gazdaságosabban működik".

Dash 9 Creative Commons License 2005.08.10 0 0 102

Sziasztok!

 

Szuper a festésük a gépeknek, de szvsz elrontotta az EMD a mozdonyok orrát ezzel az új vez. fülke kialakítással. Gonolok itt a szélvédőre és az elötte levő szögletes részre az orron.

GEORGIE Creative Commons License 2005.08.10 0 0 101
Egész pontosan SD70ACe -ről van szó. Mit jelent az a kis e? Megnéztem az EMD (még GM) weboldalt, de semmi utalás nem volt erre. Másrészről a GE mozdonyos oldalához képest elég gyenge lett ez az oldal:-(((
Előzmény: GEORGIE (99)
vaskerék Creative Commons License 2005.08.10 0 0 100

 

Felraktam a trains-ról.

Előzmény: GEORGIE (99)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.10 0 0 99
http://www.trains.com/Content/Dynamic/Articles/000/000/006/074powwx.asp UP unveils first two units in Heritage locomotive series Érdemes megnézni a fotókat, bitang jól néznek ki az SD-70AC-k!
division by zero Creative Commons License 2005.08.10 0 0 98
Jól sejtem, hogy az amerikaiak találták fel a központi kapcsolókészüléket?
Aztán az oroszok meg jól lemásolták? :-)
Előzmény: manhattani (89)
vaskerék Creative Commons License 2005.08.10 0 0 97

A kiadvány:

 

Peter Herring   A VASÚT TÖRTÉNETE

Előzmény: epimetheus (94)
Dash 9 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 96

1-es módosítás! A felirat nem mindegyik gépen van rajta.

 

Jónak tartom a feliratokat a gépeken. Pl: Look, Listen & Live ;Operation Lifesaver ;Pulling for Safety; UP védjegyes Building America, We will deliver.

 

Viszont csak az Erie Lackawanna gépein láttam a "Radio Equipped" feliratot.

Van ennek valami oka?

 

Előzmény: Dash 9 (95)
Dash 9 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 95

Sziasztok!

 

A kiadvány címét nem tudom, de van egy képem erről a gépről ugyan itt (gondolom egy múzeumban van) csak a jobb oldala felől.

 

A GM-EMD korábbi gépei közül az SD-45-ösök tetszenek a legjobban.

Nem tudom van-e köze ezeknek a gépeknek a rajtuk szereplő "HUSTLE MUSCLE" felirathoz (gondolok itt az elődökhöz képest erősebb motorra)? Más típuson nem láttam ezt a feliratot. Ez nem zárja ki azt, hogy nem lehetséges.

Előzmény: epimetheus (94)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 94

Az az (nyert!!!), de a kérdést talán rosszul fogalmaztam, tehát: hol látható ez a mozdony fényképen, ugyanilyen beállításban? Azt is elárulom, hogy nem kell túl professzionális kiadványra gondolni...

Előzmény: vaskerék (93)
vaskerék Creative Commons License 2005.08.09 0 0 93
Az ERIE LACKAWANNA vasúttársaság   SD-45 -ös gépe.
Előzmény: epimetheus (90)
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.08.09 0 0 92

Vakus derítés?

Előzmény: epimetheus (91)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 91

:-)) Persze, hogy a mozdonyra kell a fényt mérni, csak akkor olyan a kép, mintha az öreg, sokat szolgált mozdonyt glóriával ábrázolnám, annyira fényes körülötte minden.

 

Ma reggeli termés: ez aztán az útátjáró!!!

    Durr, át a közúti kereszteződés közepén...

Előzmény: manhattani (88)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 90

Állítsatok le, ha mániám a vicinálisok kvízjátéka, de kérdezem, kinek honnét ismerős a következő kép?

manhattani Creative Commons License 2005.08.09 0 0 89
Központi kapcsolókészülék:
Igen, én is úgy tudom, hogy Janneynek hívják a szabványosat.
Nézek egy fényképet 1868-ból, vasútépítő vonat három tológőzössel (természetesen American típusúak :-))  ). A legutolsónak látszik a központi kapcsolókészüléke, egymás fölött három réssel a másik jármű nyelve számára. Gondolom, a legmegfelelőbbet használták...
Előzmény: epimetheus (86)
manhattani Creative Commons License 2005.08.09 0 0 88

Nyomtáv:
A legelső vasutak bányák és kikötők vagy városok között épültek, a nyomtávot leginkább a helyi szokások alakították. A legelső amerikai vasút, a gránit szállító Quincyben 5 láb nyomtávú volt, a Stourbridge már meglévő, gravitációs vasút pályára épült, ezért Angliában négy láb 3 hüvelykesre építették. A Baltimore & Ohio első mozdonya 4 láb 6 hüvelykes, és egy másik úttörő, a Mohawk  & Hudson 4 láb 9 hüvelykes volt.


A Camden & Amboy 4 láb 9 és háromnegyed hüvelykkel épített, itt elég világosan látszik a szándék, hogy csak nehogy a konkurencia a pályámra jöjjön! Volt ott kavarás bőven :-))

 

A polgárháborúban az északiak győztek, ezért északon épült meg az első transzkontinentális vonal, és az északon elterjedt normál nyomközzel, amihez a déli vasutak nem kis dühhel, csatlakoztak. Az a polgárháború volt a világon az első, amelyben a vasút komoly szerepet játszott, és a szabványosítás a déliek fékentartását is segítette.
De erről inkább cikket kéne írni az USAvASUtra, nem? :-))

 

>Meg tudná valaki mondani pl, hogy gőzmozdonyt árnyékban, de fényes háttérrel miféle beállítás mellett lehet normálisan lefényképezni?
A mozdonyra kell a fényt mérni... :-))

Előzmény: epimetheus (87)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 87

Saint Louis (ideje volt már, hogy történjen valami vasutas dolog is...)

 

National Museum of Transportation

Nem tudom, miért hívják így, mert szinte kizárólag vasút van, de gondolom ez egyikünket sem zavarja. Éppen töltöm fel a képeket a kep.tar-ra, öt perc, és meg lehet nézni őket. Sajna a múzeum nem túl fotósbarát, mert a járművek között szűk folyosók vannak, ráadásul elég éles fények voltak + a gépet sem ismertem. Meg tudná valaki mondani pl, hogy gőzmozdonyt árnyékban, de fényes háttérrel miféle beállítás mellett lehet normálisan lefényképezni?

Ami egy amerikai vasúti múzeumba kell, az mind ott van! Jó kis hely!

 

Más:

a Gateway Arch földalatti szintjén a 19. sz.-i Amerikáról van kiállítás, ennek részeként minden évről kis tablók vannak az adott év kb 3-5 általuk fontosnak vélt eseményével (szeretem az ilyet, mert szvsz sokat elárul róluk az, hogy mit raknak ki ilyen poszterekre). Ami a vasutakat illeti:

ott volt az említett Stourbridge Lion

természetesen 1869

1870 (elfelejtettem :-(, de majd eszembe jut...)

1873-ból a tőzsde fekete napja, amit a Jay Cooke bankház csődje okozott, amire viszont az említett cég (vagyis inkább a tulaj) Northern Pacific és a Great Northern körüli spekulációi miatt került sor.

????: Wabash, St. Louis & Pacific és Illinois állam pere, aminek végén a vasutak ellenőrzése (pontosabban a díjszabás) szövetségi hatáskörbe került, az Interstate Commerce Committeehez.

epimetheus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 86

1882, Eli Janney

Legalábbis ezt válaszolnám fejből, előtte biztos nem volt központi üv. készülék, de hogy mit használtak, azt pontosan nem tudom. Utána szépen elterjedt...

 

Nyomtáv ügyben nem vagyok olyan biztos, de szerintem a B&O (vagy vmelyik másik keleti part - nagy tavak vasút) is külön nyomtávot használt egy jó darabig. Legyen mondjuk kerek öt láb 4' 8,5'' helyett, vagy valami ilyesmi...

Érdemes azt a történetet is hozzátenni, hogy Lincoln elnök személyesen határozta meg a transzkontinentális vasút nyomtávját 1862-ben, ami erősen arra utal, hogy elég változatos lehetett az egyes vasutak nyomtávja.

Előzmény: division by zero (84)
manhattani Creative Commons License 2005.08.06 0 0 85

>"Európa és Amerika vasútja valaha együtt indult, az első mozdonyok, mint a világ oly sok más országába, ide is Nagy-Britanniából érkeztek, ..."
Klasszikusokat csak szó szerint :-))

 

Néhány mozdony (-< 10) érkezett, és azok mind Nagy-Britanniából. Több a Stephenson-művektől, de más üzemtől is. Aztán elkezdték a saját gyártást, és alaposan el is tértek az európai szokásoktól...

 

A legelső volt 1829-ben a Stourbridge Lion, a Gugli nagyon jó linkeket ad rá:
http://www.stourbridge.com/htm/lioncent.htm
http://www.bridge-line.org/blhs/stourbridge_lion.html  .

 

Akkoriban jött (másik társasághoz) a De Witt Clinton.
Itt már nehezebb a keresés, mert volt egy ilyen New yorki polgármester, az Erie-csatorna összehozója, és az uralja a netet.

De: http://international.ehobbies.com/tr-bac-00641.html  ,
és  http://www.smithsonianstore.com/product_detail.asp?style=65022&catid=10001815&dptid=502# .

 

A John Bull-lal meg az a baj, hogy a brit ember neve (mint az amerikaié az Uncle Sam). De itt is:
http://www.rrmuseumpa.org/about/roster/johnbull.htm  .


Ezen alkalmazták a világon először az első futókereket, ami az amerikaiak kanyargósabb pályáin fontosabb volt, mint akkor Angliában vagy Németországban, de később ott is elterjedt (Amerikából).

 

Nyomtáv: Amerikában mindig a "normál" körül volt (Nagy-Britanniának is volt egy széles kisérlete (Great Western, ld. a képet a Sinek topicban)), de itt sem volt egységes. Az Észak-Dél háború egyik eredménye, hogy a vesztes dél is áttért (egy picit szélesebbről) a normál nyomtávra, és az első transzkontinentális vonal ezzel a nyomtávval épült meg.

 

Az első kapcsolókészülékek olyanok voltak, mint a megrendelő társaságnál, tehát az egyik ilyen, a másik olyan (és Angliában sem egységesen csavarkapocs...  ). Az egységesítés a transzkontinentális vasút idején történhetett, még nyomozom, hogy mikor. Akkor egy egyszerűbb, csak a kocsik között oldható, pöckös kapcsolókészülék lett, de már központi volt, ütközők nélkül. Eddig még nem láttam ütközős amerikai vasúti járművet.

Előzmény: division by zero (84)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!