Az a sugárképet befolyásolja és arra kell vigyázni,hogy ha a düznit kiszereled az összerakásnál ne szoritsd túl a csavart,mert eltörik és nem tudsz szórási sugarat állítani. Egyébként használattól függően sztem,évente érdemes cserélni.
Köszi a segítséget Neked és diesselnek.Ma kipróbáltam és eszméletlen,hogy milyen kicsi nyomáson milyen jól porlaszt.....Azért ugye a düzni mögött levő műanyag ami azt hiszem a levegő áramlását szabályozza nem havi szinten cserélendő dolog?
Kész lett a fejidom és az oldalidom, immáron a 4. festés. Átnéztem a fényezőnél, de nem elég alaposan. Itthon vettem észre, hogy az oldalidom kékjében benne van egy kis fényes fémszemcse, elég jól rikít, az ezüstben meg van egy-két sötét kosz szemcse, mélyen a lakkban. Nyeltem egyet, a sok szívás után mostmár elmegy így, csak legyen motorom...
A lelkére kötöttem a srácnak, hogy lője be a pisztolyt, hogy kb azonos legyen az ezüst árnyalata, mint a gyári...persze, hogy túl szárazon fújta és világosabb lett. Meg sem próbálta szerintem...
Aztán jött a fejidom...letörte az egyik rögzítőfület, amit csak úgy lehet felhegeszteni, hogy leég a festék ott, tehát lehet újrafújni. De mostmár rámegy az idegrendszerem, többet ennek a fényezőnek semmit sem adok a kezébe. Ki lesz javítva a sérült rész helyileg, aztán felszerelem és motorozok, mert már április eleje óta nem volt képes megcsinálni ez a fényező normálisan. A fasza, hogy most már lesz 5 réteg festék a fejidomon...
Tippet tudtok arra adni, hogy mit lehet kezdeni azzal a fényes fémszemcsével, ami a kék részben virít? Az a baj, hogy két lakkréget között van mélyen, nem púposodik ki. A srác már megpróbálta kipolírozni.
Illetve azt szeretném még kérdezni, hogy én vagyok túl igényes, vagy ilyen hibák elfogadhatónak számítanak? Lehet egyáltalán elvárni olyan munkát, hogy se kosz (nem az apró kipolírozható kis szemcsékre gondolok, hanem a nagyobb, markánsabb szemcsékre), se megfolyás, se egyéb hiba ne legyen benne, hanem egy tényleg tökéletes minőségű, szép munkát kapjak?
Az oldalidomot talán elfogadhatónak tartom, nem túlzottan feltűnő az a pár kosz benne, csak vacilálok, hogy felragasszam-e rá a 25eFt-os matricát. Félek tőle, nehogy 2 hónap múlva jöjjön elő visszaszívódásból származó sok karc.
Mindenesetre előkerestem a tartalék fejidomot, amit pár éve vettem, elvittem műanyagoshoz, mert arról is hiányzik egy kis rögzítő fülecske, aztán lehet, hogy azt majd megcsinálom, ehelyett a festéktemető fejidom helyett...
Egyébként pont ott volt a festő barátomnál egy autó, aminek fújták az oldalát és a hátsó ajtónál volt egy halvány fehéres csík, mert kifolyt a friss lakra a víz a díszléc alól. A srác mondta is, hogy ad magának egy újra táblát, így nem adja át a kocsit. Ezt tartom korrektnek, nem pedig amit velem csinált a fényező, hogy megpróbálta átadni a szart, hátha nem veszem észre és nem hozom vissza. Végül ő nyert, mert tele a tököm, 5.-jére nem fogom visszavinni hozzá, nem ér meg az idegrendszerem 70-80eFt-ot, bár tudom, hogy asztalt kéne borogatnom...
Megvettem életem első sata (satajet 100 B RP)pisztolyát.Hát így elsőre nagyon szép és az eddigi pisztolyaimhoz képest külsőre látszik,hogy ez minőség.Remélem a munkában is ekkora különbség lesz.....
Azt mondják,új seprű jól seper .Ez igaz a pisztolyokra is. Ha karban van tartva ,és vigyázunk rá nagyon sokáig kiszolgál. Az előző lakkozó pisztolyom kb 4 évig volt szolgálatban ,és egy komplett felújítást követően még sokáig üzemelt. Hozzáteszem nálam minden nap üzemelt és dolgozott. Csak sajnos több felújítást már nem ér meg gazdaságilag. Egyébként az új pisztoly érzékeny jószág óvatosan kell vele bánni.
A falcszivacs nagyon jó ötlet!!! Olyat még nem használtam, viszont most, hogy mondtad beugrott, hogy anno a motor felnim peremének javításához is azt használtak.
Megyek délután egyik fényező barátomhoz és megpróbáljuk megcsinálni. Attól félek én is, hogy bele kell fújni a függőleges részbe is az élen túl, de reménykedek hátha az élig meg tudjuk oldani.
Ha a színnel meglehet állnia az élen akkor az már fél siker. A lakkot lehozni a függőleges részre és az él és a csavar között elhigítózni. a polírt bírnia kell szerintem persze finoman. Körberagasztást meg falcszivaccsal mert az nem hagy élt.
Néha van kedvem ilyen szöszöléshez néha meg nem, a lényeg hogy finoman lassan.
Én most vettem Sata Jet 3000 RP lakkozó pisztolyt 1.3-as dűznivel. 124.950 Ft volt az ára. Szerintem neked mindenképp jó lenne a Sata Jet 100-as széria ami létezik 1.3-1.4-es dűzni mérettel,és valahogy 70.000 Ft körül van az ára.
Ez a 3000-es széria nagyon jó ,de csak bázis festék szórásához az igazi. Az,hogy digites kijelzős igazándiból csak "fölös" extra ami a használhatóságát nem befolyásolja,viszont az árát jelentősen megemeli.Attól függ,hogy mire akarod használni.
én ugy gondoltam hogy az idom éle hozzá ütödött a vázhoz, pont ott feküdt fel és meg kezdte a festéket(elvált az idomtol) és akkor már indul az magátol ,ha van mi adjon neki ki indulást sajna :(
Igazad lehet, hogy az éltől pattant meg, mert pont ott van a blokkfelfogatás kiugró része. Esés közben lehet, hogy megrúgtam az idomot, ahogy lekatapultáltam róla, bár nincs nyoma, hogy hol.
Köszi a tanácsot. Igen, jó lenne így megoldani, csak sajnos azt nem tudom, hogy hogy lehet elfesteni az élekben, még csak nagy felületen csináltam ilyen foltban javítást, de ott volt felület kifuttatni a lakkot, meg volt lakkvastagság is, hogy utána becsiszoljam 2500-assal és felpolírozzam. Ilyen kicsi helyen és ilyen vékony lakknál még nem csináltam. Kicsit kifejtenéd a menetét, ha megkérlek? A gyenge pont, hogyha kiragasztom az éleknél, akkor ott éle lesz a lakknak. Ha nem fújok el addig, akkor narancsos, illetve ködös lesz az él közelében.
Köszönöm!
ui.: beleolvastam a hsz-eidbe, látom nyírbátori vagy :-) Én is onnan származom, bár nagyon messze lakom onnan, Pakson. De szinte a rokonságom 90%-a ott él. :-)
lehet hogy az éltöl pattant meg vagy odanyomhatta vázhoz vmikor lehet(bukásnál).
én személyszerint abban 3 szög lapban festeném el az élekben.
- a felpattogzás élét elcsiszolnám egykis müa alapozo utána alapozo és festeném csak elég közel van a felpattogzás és az él ugyhogy ügyesen kell trükközni.
Sajnos folytatódik a balszerencsém a motorom fényezésével kapcsolatosan. Ma találtam egy kis puklit a gyári idomomon, ami még nem volt sérülve, most sem arra az oldalra estem, hanem a másikra. Megpiszkáltam a puklit és dobja le a festéket. Lekapartam a laza részeket és a képen látható eredményt hozta. A tiszta fekete műanyag látszik ki. Hihetetlen, hogy milyen vékony a gyári festés, mindössze 0,08 mm alapozóval együtt. Érthetetlen, hogy miért dobta ott le a festéket, nincs megrepedve sem a műanyag, meg különösebb behatás sem érte.
A kérdésem, hogy hogyan lehetne ezt lokálisan kijavítani, mert maga az idom máshol teljesen karcmentes és hibátlan. Van pont ugyanilyen kék festékem, ami totál ugyanez.
Egy elképzelésem van, de lehet, hogy tudtok jobbat mondani rá. Arra gondoltam, hogy kimaszkolom a sérült részt a kék-ezüst határ szélénél és rádiuszos él alatt, ahogy a képen sárgával kihúztam. p2500-as papírral vízesen bemattítom a kimaszkolt részt és kb. p 6-800-as papírral megérdesítem a kilátszó fekete műanyag részt. Ezután airbrush-al lefújom alapozóval a hibás részt, majd leszórógittelném vékonyan (ezt nem tudom, hogy mivel tudnám lokálisan felvinni, hogy máshova ne fújjak bele). Aztán szépen becsiszolnám síkba, majd jönne a kék bázis és a lakk. Ezeket úgy fűjnám, hogy nem pont merőlegesen a felületre, hanem kicsit az idom mögül, hogy az élen túli részekre ne menjen. Így elvileg valahol az élen lenne az átmenet, amit utána össze tudnék polírozni a gyári résszel. Egyáltalán ilyen vékony gyári lakknál nem túl kockázatos a polírozás?
Tudtok ennél jobb ötletet, egyáltalán meg lehet ezt szépen csinálni, hogy ne látszódjon a javítás?
ezeka progik komplett huzato rendszerekkel vannak ,tehát ahoz a rendszerhez adják azokhoz a mérö eszközökhöz valo mondjuk attol még mi is tudnánk használni :P
talána huzato márkák nevével keressél pl: car-o-liner meg van még sok
ja és gyárilag becsületesen le vannak kodolva és nagyon nehéz kikodolni..