Most jöttem vissza a Balatonról. Az ido tuti volt és sokat sikerült forgatni.
Viszont lehidaltam attól, amit láttam. A Mahart szinte minden hajóját eladta reklámfelületnek. Az egyik vízibuszon hatalmas OBI feliratok díszelegtek (mellesleg ezen nem volt mentocsónak, helyette egy kétszemélyes felfújható gyerek gumicsónakot kötöztek fel!!!), a Kossuth Lajos komp foszöld Tic-Tac reklámként mászkál, a Baross Gábor meg a változatosság kedvéért Pannon GSM.
Ritka ocsmányul nézett ki mindegyik.
Menjen a fenébe a Mahart!
Amúgy a parton megszabják, mit lehet építeni, hogyan nézzen ki a ház, a kerítés stb. A hajókra ez nem vonatkozik, azok nem a "városkép" részei?
Mahart suxx.
A Szent István Süllyedése annyira látványos, hogy simán beleteszik szinte mindenhová.
Én egyszer a Bismarck(!) elsüllyesztése alatt láttam a belyátszást valami"igényes" dok.filmben,hogy lám-lám,így süllyedt a Bismarck.
Pedig a Bismarckról nem is készült felvétel, (Kb 10-20 mérföld távra volt csak kamera,Ludovic Kennedy birtokában a Mashona rombolón) a Hoodról csinált 1 német operatőr,(hja a németek profik voltak propagandailag) de az otveszett a Bismarckon sajnos.(persze a készítőjével együtt)
Megvettem a Discovery Channel Csatahajók című videófilmjét. Elég jó a képanyag, meg hosszú is (100 perc), csak érdekes a kommentár. A hadihajó és a csatahajó fogalmát simán keveri, és a történeti hűséggel is akadnak gondok. Pl. a Bismarck teljesen egyedül süllyesztette el a Hoodot, ám másnap már le is bombázták a flotta repülői, a maradékot pedig szétlőtték a csatahajók. Kicsit másképp történt, de nem gond. A Hood hol cirkáló, hol csatahajó, vagy csak egyszerűen hadihajó, de feltétlenül a világ legjobb csatahajója. Az, hogy egyik sem, az nem zavarja, hiszen a Hood a csatacirkáló (battlecruiser). Másrészt említést sem tesz a Prinz Eugenről. A film fele az amerikai csatahajókról szól, most tudtam meg, hogy vannak ilyen múzeumhajók. Egyet szívesen megnéznék.
Viszont benne van a Szt. István elsüllyesztése, amit a Tegethoffról vettek fel.
Azért 1500 Ft-t megér, én annyiért vettem.
Amit még mutatnak: A Dreadnought építése és hatása a többi csatahajóra. Az amerikai építésű hajók. 15 perc Pearl Harbouri siránkozás, majd kétszer ennyi de jól megfizettünk ömlengés. Japán hajók(Muszasi és tsa.) A múzeumhajók belseje, élet a csatahajókon, történelmi felvételek sortüzekről (király!!!) és ütközetekről.
Negyedórája láttam egy motoros hajót (Nagymaros?) a Szabadság híd és a Petőfi híd között, mellette egy pontonnal. Először azt hittem, elszabadultak és sodródnak. Átmentem a Petőfi hídon, hogy a műegyetemtől jobban megnézhessem és addigra meg már majdnem besorolt a pesti parthoz (pontonnal a part felé). Így arra tippelek, hogy a ponton átállítása volt a művelet célja.
Ez goz, vagy hadi? :-) De mutatos! Errol jut szembe, hogy en is offoljak. Tegnap lattam a Nemere II-t vizen. Haaat... Milyen lehet, ha a spinakker is fent van? Csak 18 even felulieknek szabad megtekinteni?
Anyagi es egyeb kar nem esett, kulonben is ilyen aprosagokkal mint kikotes komoly hajos nem foglalkozik, az rabizatott a masodkormanyosra:-))
Utasok: charterjarat volt, csak akkor meg nem ugy neveztek. Valami szoc. nagyvallalat unnepelte a voros valagrend, v. mittomenmi elnyereset a kirandulassal 1bekotott bulival, kepzelheted Visegradnal mar a Duna szeszfoka is mekkora volt, nemhogy az ovek:-)))))
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mas: ma szereztem ketarbocosos kepernyovedot!!!
A szakdolim pontos czime: A Tegetthoff-osztalyu dreadnoughtok hatasa a vilag csatahajo fejlesztesere.
Dreadnoughtrol jo irodalmak:
1. Jane’s Fighting Ships of World War I, Military Press, New York, 1919., 1990.
2. A Tenger ( - tudományos és társadalmi - tengerészeti és közgazdasági folyóirat ) A Magyar Adria Egyesület Közlönyeben
1911-1918 kozotti cikkek
Georgie, pontosan mirol írtad a szakdolidat? Lehet, hogy tudsz nekem segíteni. Én a dreadnought-okról és elso világháborús szereplésükrol próbálok összegányolni valamit. A Hadtudományi Könyvtárban kis túlzással kevesebb könyv van a témában, mint a könyvespolcomon.
Van jelenleg muködo emil-cimed?
Mostan jutott eszembe, a beigért 1917. körüli, K.u.K. hadihajós (most, hogy jobban belegondolok, inkább hadihajÓN csinált) képek mellett, mintha lenne nekem 1-2 Nápolyban készített saját felvételem 1968-ból, melyen olasz? amcsi? hadihajók vannak.
Érdekel ez egyáltalán valakit?
Kellő érdeklődés esetén elindítom a régészeti ásatásokat ez irányban is. [Hamár az I. VH-sat nagy merészen beígértem, bár ez utóbbiakhoz még sokkal mélyebb rétegekig kell leásnom. Türelem, képet terem:-) ]
Akiket véletlenül 1967-es, a MAHART HUNYADI hajóján [és sajnálatosan elsősorban nem a hajójáról] készített képeim esetlegesen unaloműzőképpen érdekelnének, itt találják.
(Vasutas-tengerész kollégák asszem már mind tudják, vén plebejusként én már csak ilyen ásatag dolgokkal szoktam jelentkezni, ráadásul a képeim karcosak, ff. és gyatra minőségűek.)
Most kaptam e-mailban ezt a kis szosszenetet, es megosztom veletek!
"Tegnap lattam a Halalos merules cimu filmet, es ennek
apropojan ismet tanultam valamit, ezuttal a tengeralattjarokrol.
1. Egy 100 fos amerikai tengeralattjarot siman el tud vezetni 3
szerb terrorista 1-2 vonakodo amerikai tengeresz segitsegevel.
Raadasul kepesek elsullyeszteni egy teljes legenyseggel
rendelkezo masik amerikai tengeralattjarot.
(Biztos olvastak a Hogyan vezessunk atomtengeralattjarot
kezikonyvet, amit terroristak szamara adtak ki.)
(Na jo 8 terrorista volt, de a konkret iranyitasban
csak ketten vettek reszt.)
2. Termeszetesen siman ki tudnak loni nuklearis raketat
New Yorkra, de sajnos ezek a raketak atallithatok olyan
uzemmodra, hogy csak kicsit robbanjanak.
3. A legkorszerubb amerikai atomtengeralattjarokat 30 ev koruli
jokepu, izmos, harcmuveszetben jaratos fiatalemberek tervezik
teljesen egyedul.
4. Nagyon konnyu egy buvarnak behatolni a tengeralattjaroba
(Szegeny oroszok ezt nem is tudtak.)
5. A serult tengeralattjaro eleg jol viseli az 1200 meteres melyseget.
(Persze van tartalek hajtomuve, amit ilyenkor be lehet kapcsolni,
csak elfelejtettek es kesobb jutott eszukbe.)
6. Ha a legenyseg egy resze egy olyan rekeszben van elzarva,
ahova betor a viz, akkor a viz nem fog gyorsabban betorni pusztan
attol, hogy 30 meteres melysegbol lemerulnek 1200 meterre,
es termeszetesen nem is lesz abban a rekeszben 120 atmoszfera
a nyomas, igy teljesen biztonsagos, ha felrobbantjak a rekesz
ajtajat, hogy kiszabaditsak szegenyeket.
(Ettol egyebkent meg is szunik a vizbetores. Szegeny oroszok, ha
ezt tudtak volna...)
7. Persze igy dekompresszalasra sincs szukseg.
(Apropo: Tenyleg meterben merik a melyseget?)"
Megj:
1.En, miutan feltunt MDudikoff surgosen csatornat valtottam!!!!
2. Miert nem lehet normalisabb filmet vetiteni? Pl. Vadaszat a VO-ra, Das-Boot...
Véleményem szerint a régi jól bevált Csepel gépek vannak benne, legfeljebb felújítva. Csak azt nem tudom, hogy ez a vizibusztest is a szegecseltek közül való-e még. Mert akkor már nem biztos, hogy túl jó vétel. Ja a Szemes m/s-rol beszélek.
Az jutott még eszembe, hogy ha a régi Hableányt felújítják és eredeti néven akarják újra vízre bocsájtani, akkor lesz még egy harc az egyik BKV hajókat üzemelteto társulással, akiknél ugyanezen a néven már üzemel egy lengyel építésu vizibusz jellegu hajó. (Jászai M. tér 8-as kiköto)
A két NYEU-s naszádot - ami a jugoszláv embargót ellenőrizte - itthagyták nekünk, a VPOP kapta meg őket. A schengeni normák betartatására ezek a hajók jók. A flotilla rendeltetése alapvetően más, de pont a délszláv polgárháború tanulsága az, hogy bármikor szükség lehet rájuk.
Győrben a Rábán van egy lakóhalyó ebből az osztályból. Sajnos már kicsit lepusztult (legalábbis kívülről) Nem tudjátok, hogy honnan került oda és mi volt a neve?
Sziasztok!
A Hableányról: Én minden nap látom a hajótestet: Az Árpád híd budai hídfőjénél van egy kis sziget, azt hisztem a "Viking Marina Yacht Klub" kikötője. A szigeten áll a hajó, még "kibelezve", festés nélkül, de így is gyönyörű. Szerintem meg lehet nézni.
Ez a 60-as evek aluminim hajoi kozul valo? Akkor meg lakohajonak is jo volna. Allitolag olyan konnyu a teste, hogy anakidejen 1 db autodaruval + 4 szal kotellel tettek vizre. Tehat kb. barhova elszallithato, nem nagyon korrodalhat, es meglepne, ha valami nagyon bonyolult motor lenne benne.
Nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy nemsokára (EU, Schengen) határorizet stb. céljaira sürgosen be kell majd szereznünk egy nyugati gyártól néhány speciális járorhajót...
OFF, de ahogy megszüntették Pápát, máris leültek F16-os ügyben tárgyalni.
Ez nem lehet véletlen.
Csak azt nem értem, minek ehhez elotte rombolni?
FOMA,
Köszi az infokat! Fényképek ügyében megkeresnélek magánban.
Lehet, hogy keverem a Sellot meg a Jókait?
Rossz hír:
most nézegetem az elkészült felvételeket és megdöbbenve látom, hogy a Badacsony katamarán, amely Fonyód és Badacsony között ingázik, elég randa Pannon Praktikum festésben díszeleg tetotol talpig. Szvsz eléggé oda nem illo. Hogy az ég rogyna a PGSM összes reklámosára!
Ez új! Eddig csak a MAHART Passnave Kft. hajóival utaztam.(Óbuda, Szentes, Csege, Hegyalja) illetve a Szegedi Vízmű Odessza és Tiszavirág motorosaival. (Mindekettő magánkézben van azóta.)