...és az indítás után kb. annyi energia marad benne, mint egy megfáradt lapos elemben. Se a töltés feszültségingásait, se a nagyfogyasztók ki-be kapcsolásakor keletkező tüskéket nem tudja szűrni. Szép lassan elkezdenek majd jönni az elektronikus bajok. Akkor majd eszetekbe jut, hogy jó lett volna idejében kicserélni az akksit...
Valaki tud Debrecenbe normális Renault szakit? Nem akarok sokat szarakodni, meg keresgélni, ezért olyan emberre lenne szükségem aki valóban ért hozzá és nem csak találgat.
Egyébként olvasgattam az akksis hozzászólásokat. Ez itt egy csillaggarázsos autó 2005-ből, még az eredeti akkumulátorával, ami a legutóbbi télen másfél hét ácsorgás után is pöccre indította az autót. Annyi karbantartást kapott az idők folyamán, hogy leszedtem a sarukat, fémtisztára pucoltam az érintkező felületeket, s visszarakás után vékonyan be lett kenve szilikonzsírral.
izzót mostanában csak a rendszámtábla világításnál cseréltem. :( (kb.1 hónapja volt egy olyan,hogy egyáltalán nem világított a féklámpám,akkor izzó csere volt)
az alaphelyzet a dugattyúra értendő, mert ezt ugye tekerni is kell miközben nyomja az ember csak úgy megy vissza és új féktárcsa+betét esetén teljesen vissza is kell nyomni
a 3. pontra a válaszom ..folyamatban van a dolog..ugyan azóta bezárta a kapuit az ember, ( úgy látszik valaki másnak is volt problémája vele állítólag rámászott az önkormányzat meg mindenféle hatóság) de én még nem végeztem az üggyel..
igen amióta elhoztam a kocsit az előző szerelőtől meg is történt a főtengely csere a hajtókar ill. főtengely csapágyak cseréje is valamilyen erősítettre, de ezt senki nem nézte hogy meg van szorulva a szivattyúban lévő dugattyú vagy mi.. most esztergályosnál van legyártja a cuccot meg tükörre húzza a a hüvely részét holnap estére kész ..le ellenőriztük az olajat már ami a teknőben maradt teljesen tiszta de nem is lehet más mert csak ezer km van benne..hmmmm dec. elseje óta nincs kocsim..azaz kellett hogy vegyek egyet mert a munkámhoz kell..
egy szerelő nem fog e-bayről neked alkatrészt rendelni, ne várjuk el hogy a legolcsóbb alkatrészt kezdi el keresni neked órákon keresztül, telefonál a céghez akinél vásárolni szokott és a futár kiviszi neki
ettől függetlenül a Láng webshopba 28-36e a pumpa mínusz a kedvezménye 30-50%
Ott nem az olajszivattyú lesz szerintem a hibás, hanem valami masszív dugulás van valahol. Sürgősen keresd meg, hogy hol, mert így pillanat alatt motorcsere lesz belőle.
Karter le, szivattyú le, olajszűrő hőcserélője(!) le, szelepfedél le, olajnyomásgomba ki, és mosás sok-sok tiszta olajjal. Ugyanígy a turbó összes csövét, és ha van benne szűrő, akkor azt is alaposan ki kell takarítani. Sok munka. Ha nagyon összekapja magát egy szerelő, akkor is 1 nap. A főtengely járatait is ki kell takarítani, és a csapágyakat is kimosni. Melós, de enélkül sose lesz jó motorod.
és 2007-es sima Scenicen amin nincs a csomagtérbe a kioldó, hogy engeded ki a kéziféket?
Akksihoz
-az előző garnitúra flottás autóink 90%-ánál átadáskorkuka volt az aksi....
a beszerelt GPS mélymerítésbe vitte .....
-após Fastrája garázsba áll évente megy 1000Km-t talán 3vagy 4 évesen döglött meg az aksija /nem töltögette rendszeresen/ szintén egyszer mélymerült
-a Scenicembe az előzőbe 1,6 8v 8évesen döglött meg egyik pillanatról a másikra az aksi, az SII.-nél ezt nem vártam meg a 7 éves aksit inkább cseréltem a vásárlás után
2: A nyomástartó szelep az olajszivattyúba van beépítve, egy rugó ellenében mozgó golyó, vagy hengeres test. A kitisztítása nem nagy kunszt, de ha magában az olajfuratokban van még törmelék, akkor nem sok értelme csak a szelepet tisztítani. Más kérdés hogy ahogy már többen is mondtuk, turbócsere előtt a motor teljes kenési rendszere, a karter, és az olajhűtő is tisztítandó.
3: Menj már el a szerelődhöz 2-3 egybenyakú alkalmi ismerőssel, akik rá tudnák beszélni a szerelődet minden eddigi költséged megtérítésére.
..szóval miután a kuplung pedállal szórakoztam azaz végeztem elindultam hogy vegyek gázolaj álló csöveket a résolaj csonkokra mert ami rajta volt azt mindig lenyomta..aztán megnézzük az olajat a kocsiban hogy nem lett e szennyezett mármint fémesen ezer km. után..hát alig megyek el a lakástól kb 300 métert fütyülés odanézek a műszerfalra a kiírás a következő alacsony olajnyomás..gyorsan félre állok motor ki..és megint tiszta motorolaj minden a motortérben..megint kinyomta az olajszűrő gumigyűrűjét és távozott az olaj..és akkor most megtudtam mi van..az olajszivattyúban van egy kis dugattyú ami az olajnyomást szabályozza..ez megszorult még akkor amikor decemberben először visszakaptam a kocsit..két helyen tud megszorulni fent vagy lent...az egyik jelenség ha fent szorul meg, hogy van olajnyomás de akkora kb 12 bár amit egy idő után nem tud elviselni a szűrő tömítése és enged ..viszont ha lent szorul meg akkor nincs olajnyomás és kampó a csapágyaknak...na már most én a kedves szerelőm révén vettem bele egy vadonatúj olaj pumpát (50000 huf) amit berakott a motorba..de mivel sosem tisztította ki a motort kellőképpen, ezért megszorult a kis dugattyú ami a szivattyúban van ( ezt én nem tudtam hogy ilyen létezik).. tehát a lényeg az van egy olajszivattyúm 50000-ért amit nem tudok kicseréltetni mert a szerelő azt mondja nincs meg a számlája persze a régi szivattyúmat kidobta ezt a mocsok kis dugattyút meg nem tudom lehet e külön kapni..ez a kálvária december elseje óta tart..természetesen a mocskos olajtól turbót is kellett cserélnem egy éven belül 2 szer.. valaki nem tudja véletlenül hogy külön kapható e ez a kis dugattyú...
Az én akksim is egy matuzsálem. Idén szeptemberben lesz 8 éves (ha megéri)
Két és fél év intenzív használat után egy fél évet állt különböző kereskedésekben (talán ez sem használ neki), majd ezután került hozzánk. Most már lassan öt éve csillaggarázsban parkol, de köszöni szépen, jól van. Télen sem volt rá semmi panasz, szépen fickósan tekerte a motort a legnagyobb hidegben is. Nem tudom, meddig tarthat még, de amíg semmi panasz nincs rá?
Amúgy szerintem az 1.5 dci-be a 720A-es akksi erősen túl van méretezve. Szerintem ez az egyik oka annak, hogy ilyen sokáig bírja.
Miért nem használtok ilyen célra görgős kocsikat? Ha kiold a kormányzár, akkor csak a hátulját emeled, és viszed, ha nem old ki, akkor előre is kocsi, aminek a rúd után fordul a kereke.
Annyiban függ a "csillaggarázstól", hogy a hideg miatt többször túlterheled az akksit, de nem az izzítás hossza miatt, hanem az indításhoz felvett áramerősség miatt. Vegyél egy 600A-es áramú akksit. Ez ÚJ korában, + 20 fokban tud kb. ennyit. -10-ben ennek talán a felét. Azaz hidegben 300A-el kell gazdálkodnod. Ennyit meg majdnem fel is vesz az önindító hidegben. (vagy talán többet is, ha van miből) Ez felér egy teljes rövidzárral a lefagyott akksinál, míg a +20 fokosnál épp csak 50%-ra terhelted ugyanazt az akksit, ugyanabban a kocsiban. A hosszú izzítás még segít is egy kicsit az akksinak, hiszen egy 10-20 mp-es izzítás akár néhány fokot is melegíthet az akksin. Ez meg bőven jelentkezik utána +Amperekben indításkor.
Ezek az áramerősségek 4 éves akksiknál igen jó esetben 300/150A lesznek. nem csoda, ha 150 A már kevés az önindítónak.
(nem ennyire kerek/határozott számok, de az arányok hasonlóan alakulnak)
Nem kell kidobni a 4 éves akksit. Csak olcsón át kell passzolni régebbi gyártású, fűnyíró motoros szaktársaknak.
Mélygarázsból járóképtelen autó kihozására van ötletetek?
Mi szoktunk ilyet csinálni, mert ugye sok flottás autónál eleve nagyobb az esélye, hogy mélygarázsban murdeljon meg :-)
A legdurvább a Garay téri mélygarázs volt, ahol egy folyamatos spirál jön fel a felszínre. A mínusz harmadikról indultunk :-) Rövidebbre kellett venni a vontatókötelet, és le kellett zárni a lefelé menő sávot, hogy ne jöjjenek velünk szembe, de szép lassan, koncentrálva meg lehetett oldani.
Normális autómentősnek vannak a kerék alá rakható görgős kocsijai, amik alig néhány centit emelnek a kocsin. Ezt aládobja, és kihúzza a garázsból. Persze ehhez kell egy megfelelően alacsony vontató kocsi is.
Dízelautónál szerintem baromira függ attól, hogy az autó csillaggarázsban alszik-e, vagy mondjuk egy temperált helyen. Az izzítások száma-hossza miatt.
Nekem off autón, utcán lakva, 4 évesen köszönt el a gyári. Másik off autónak már temperált helye volt egy mélygarázsban, az most 7 éves elmúlt, és még mindig pöc-röf a gyári akkuval.
Hát szerintem én sem halogatom sokáig az akkucserét: semmi jele annak, hogy gyengülne, de már lassan 7 éves....... (még a "gyári első" Varta van benne). Főleg a nagyobb nyári külföldi utaknál, nem lenne jó lerobbanni.....
Mérj meg korrektül 10 db 3-4 év közti márkás, jó minőségű akksit. 10-ből 9 db eredeti kapacitásának felét nem fogja tudni. Ha igen, akkor jövök egy karton sörrel neked.
Akksival kapcsolatban nem értünk egyet. 4 éves korában az akksi kapacitása igen-igen jó esetben, nagyon jó minőségű akksinál, és +20°C-ban az eredetinek alig fele. Hidegben ez még feleződhet. Használnál egy dci-t 20-30Ah-s akksival? Ugye, hogy nem.
-dci-nél (pláne automata kézifékesnél) nem akkor cserélünk akksit, amikor már nem indít, hanem max 4 éves korában, vagy amikor a kapacitása kb. a felére csökken. (ezt ugye lehet mérni, és jó eséllyel 4 évnél előbb bekövetkezik)
Egy jó minőségű (!) akksi normális használatban simán kiszolgálhat 6-7 évet is, felesleges 4 évesen kidobálni. A kapacitás méregetése nem túl izgalmas - az akksik túlnyomó része cellazárlattal halálozik el, azaz nem azt tapasztaljuk, hogy egyre nehézkesebb az indítás, hunyorog a fényszóró vagy ilyesmi, hanem az előzőleg pöccre induló autó a gyerek óvodai beadása (5 perc) után egyszerűen soha többet nem indul el.
A tisztességes bikakábelben maximálisan egyetértek, a teszkós darabok gyakran túl vékonyak, a csipeszeik pedig rossz minőségűek, nem elég stabilak és "kevés bennük az anyag."
-dci-nél (pláne automata kézifékesnél) nem akkor cserélünk akksit, amikor már nem indít, hanem max 4 éves korában, vagy amikor a kapacitása kb. a felére csökken. (ezt ugye lehet mérni, és jó eséllyel 4 évnél előbb bekövetkezik)
-rendes bikakábelt kell szerezni, nem 1000 Ft-os tacskósat
-bikázásnál, mikor Összekötöd a két akksit, akkor várni kell kb. 10 percet, mielőtt indítani próbálnál.
régen voltam erre, most is csak egy kalandomat szeretném leírni. Pénteken (du-n 5 órakor) hív a feleségem, hogy nem indul az autó, csak kattog , kinyitne bezárni is csak nehezen tudja és az Alleban a mélygarázsban parkol... Gondoltam ez remek. Kis tanakodás után mondtam, hogy cseréltesse ki a kártyában levő elemet és menni fog. Megtette, persze nem indult (2006 Scenic II. diesel). Nem volt mit tenni útnak indultam. Megtaláltam az autót, másik kártya nálam , indít ééés csak borzasztó kattogások, break failure majd semmi. Pár kísérlet után hívom a szerelőt, akinek a mobilja nagyon furcsán cseng, de pár csengetés után felveszi. Tipp: akksi, bikáztassam be valakivel. Szerencsémre rögtön találtam valakit akik segítettek, de balszerencsémre az autó nem indult csak még csúnyább hangokat adott ki...
Szerelő ismét felhív és azt mondja, hogy szívesen megnézné, de épp külföldön van, de ad egy traileres elérhetőséget. Hívom a trailerest, aki azt mondja, hogy az Alle-ból nem tudja kihozni, mert magas az autója. Ha kihúzatom el tudja vinni. Persze ezt nem lehet könnyen, mert a kézifék behúzva és nem tudom kiengedni. Nem mondom, hogy nyugodt voltam :D
Megkeresem a parkolószolgálatot, mit szoktak tenni ilyen esetben - gondoltam nem én vagyok az első - , az autóklubbot ajánlják. Az eredmény ugyanaz. Ezt a bonyolult műveletet senki nem vállalja...
Már mikor mentem az Alleba előkerestem az akkusegely.hu számát,mert volt egy olyan érzésem, hogy akku probléma lesz. Elmondom a telefonban a problémám, mondják hogy kijönnnek, de ha bikázásra se indult, akkor nem biztos hogy akku. 1/2 óra alatt ott is volt az autó, 10 perc alatt össze is koordináltuk magunkat. Megmérte a srác az akksit, ami egyáltalán nem tűnt rossznak. Bikázás semmi. Bika nélkül indítok semmi, srác gyorsan megint rámért és látta, hogy a látszólag jó akksiból "eltűnt" az áram (saját megfogalmazás minden szakmaiság nélkül) . Akkucsere: elsőre semmi, másodikra beindul, majd harmadikra is teljes az öröm :)
Azóta már csak a jobb hátsó ablakot nem tudom megtanítani a normális viselkedésre és a motorháztetőt nem tudom kinyitni (motortérzár van):))
Nem volt olcsó mulatság, de nagyon jó érzés kimenni a mélygarázsból :)
Bocs a hosszért, de ezt ki kellett írni magamból...:)
Én ozonos fertőtlenítésre vittem el mindig, ha szaga kezdett lenni. Fél óra az egész, nem kell habozni, autóklubnál kB 3000 Ft. Nincs szükség semmi illatosítóra.
Sziasztok ! Segitsèget szeretnèk kèrni ,hogy scenic 1 sebesègvàltoba hol kell az olajat utàn tölteni,a szint közö csavarnàl ?vagy van egy kb 10 cm hosszú betöltö nyilàs valamivel feljebb ? de nem tudom oda milyen olajat kell tölteni.
Nincs kellemes szaga a belső levegőnek klímázáskor és utána, pedig nemrég volt pollenszűrő cserén és fertőtlenítésen. Gondoltam ránézek illetve befújom. Kérdés, hogy hol a leghatásosabb? Találtam egy videót, ez jó?
Na akkor elmondanám nálam is fellépet ez a gáz elvétel jelenség,el is vittem diagnosztikára ahol esküdöztek,hogy a gázpedál potmétert kell cserélni ami 45 ezrembe került a gyári új kedvezménnyel.
Persze a hiba nem szünt meg,söt a tempomat is elkezdett szarakodni.
Aztán végül egy hozzáértő megmondta látatlanban,hogy féklámpa kapcsoló hiba és végül normális programmal megerősitve kiderült,hogy tényleg az és 3000 forintból ki lett cserélve,az autó pedig hibamentes!
Tanulság,figyeljünk,hogy kihez visszük az autót.
Ugyanilyen hibát csinál a gázpedálpoti hibája M2-nél. Szerintem nálad is ez van. Próbáld figyelni, hogy mindig reagál-e a gázpedál mozdítására. Ha igen, akkor tuti a poti a rossz. Nem vészes hiba. Tizenezerért adogatják bontóban, és kicsavar, széthúz, összedug, visszacsavaroz. 10 perc a csere.
..igen meg is jelent hogy csekkoljam a parkoló féket..azóta benne is van a hiba üzenet..ilyen sejtésem volt nekem is.. tudok ilyen kütyüt venni valahol külön pedál nélkül?
Hát akkor lehet, hogy a hangot nem a csapágy adta :-)
Mi búghat még elől....? A féltengely is adhat ki ilyen hangot, diff.mü,...... ezek csak tippek.
Jó pár éve volt olyan eset - ha jól emlékszem - az R19 adott ki csapágy hangot, és a szerelő olyasmit mondott, hogy kanyarban próbáljam (nagyobb ivü, hosszabb kanyar, nagyobb tempóval) , hogy ott eltünik-e a hang vagy sem. Ha ott nincs hang, akkor kerékcsapágy, ha van, akkor nem.
Sziasztok! Szeretnék vásárolni alufelnit az autónkhoz. (Scenic 2, 2005-ös 1.9 DCI). 16"-os kellene, 4X100 osztókörrel. Ha van valakinek eladó, kérem jelezzen nekem. Köszönöm!
Tudom úgy illene, hogy visszaolvasom a fórumot, de több mint 45.000 hozzászólást képtelenség....
....ezért mégis inkább kérdeznék.
3 hónapja vettünk egy használt 2006-os Scenic II-est 1.5 dCI (106LE, K9KP732) motorral.
Mintegy 4000km-en keresztül problémamentesen használtuk, egészen idáig.
Egyesben, kettesben kuplung csúsztatásakor rángatni kezdett mint a veszedelem, aminek a vége az lett, hogy túlesett egy kuplungcserén (kettős tömegű lendkerékkel együtt).
Ez a része rendben is van, viszont azóta kis gáznál (pl. enyhe emelkedőn a sebességet tartva) néha (értsd külvárosi környezetben kb. 20km-enként 1x megcsinálja) elveszi a gázt, az enyhe vibráció is eltűnik. Ha ilyenkor tartjuk a gázpedált, akkor 3-4 mp-után újra felveszi a ritmust. Ha azonnal felengedjük a pedált, és újra lenyomjuk, akkor rögtön jó újra. Aktív gyorsítás közben pedig még sohasem csinálta, csak tartott pedálnál (de ez lehet csak így jött ki eddig).
A szerelők nem értik, kábelek és csatlakozók átnézve, hibaüzenet vagy hibakód nincs (pedálok érzékelőire lenne).
Aggódom, hogy a nem olcsó kuplungcsere következménye, de lehet hogy csak véletlen egybeesés. Ki lett cserélve a kuplungpedál érzékelője is, de a jelenség maga sem a kuplungra utal, hiszen az érintené a motor fordulatszámát is (felpörögne). De nem.
Tényleg egy-az-egyben ugyanolyan, mintha én direkt felengedném a gázpedált egy pár másodpercre.
A legújabb ötlet az ASR, mert az az egy, ami rendeltetésszerűen (értsd hibakódot nem generálva) vehetné el a gázt, és a hibás érzékelésére lehet, hogy nincs kontroll. Viszont ha az lép tévesen működésbe akár egy kicsit is, arra akkor is kéne legyen valami visszajelzés a műszerfalon nem? (Kikapcsolt ASR-t csak most fogom tesztelni.)
Nagy valószínűséggel igen. Az I-es Scenicet én sem ismerem, de a Renault a tükörbe szerelte akkortájt (pl Clio, Laguna) szóval esélyes. A jeladó egyébként "fillérekből" megépíthető, én házilag készíttetett vettem a Clioba anno, majd amikor megpusztult kicseréltem benne az alkatrészeket tényleg "gombokból".
Szia!
Nekem ilyen volt a problémám annowa Megane-ban és ugy tudtam orvosolni,hogy lebontottam az a részt ahol a kábel csatlakozik a tükörhöz és mivel ott volt egy kis oxidálás,megtisztitás után minden jó lett.
Sziasztok,tegnap cseréltem jobb oldali visszapillantó tükröt,97 es scenic-en,azóta a külső hőmérséklet visszajelzőm -40c-ot mutat,elektromos került fel a sima tükör helyére mert ezt kaptam,gondolom a külső hőmérséklet érzékelő szenzor nekem is a tükörházban volt ugye?? :-(
nem írja a külső hőmérsékletet a kocsi-vagy hogy megjelenik,de nem mindig-.... :( vagy ha írja akkor is "hülyeséget" .... biztosíték hiba? vagy kijelző?
..kaptam ezt a robbantott ábrát a kuplung pedálról.. van a képen egy 11-es számmal jelölt kütyü..tudja valaki annak mi a szerepe?..mert az nálam törött..
Én abból az indíttatásból felönteném maxra új olajjal, hogy kicsit hígulna a régi olaj, és talán több koszt ki tudna hozni magával a motorból. (Hiszen a benne levő olaj már alig, a hozzá öntött új viszont nagyon sok koszt fel tud venni. A motornak biztosan nem ártasz vele, ha rászánod azt az 1700 Ft-ot arra az 1 plusz liter olajra.
A kipufogó rendszert végignézte a szerelő, az hibátlan. Viszont ha levesszük a borítást a motorról akkor a jobb szélső hengernél fekete olajtrutyi látszik... ott a befecskendező rendszer körül....
ha nem bír magával akkor úgy is menni fog aztán majd meglátja az első út után hogy nem is olyan szép a menyasszony, de menjen vele valaki aki nem csak az alufelni+naptető+csilivilit látja hanem azt is el tudja dönteni a szürkén miért csálé a lökös eleje jobboldalon...
ja és a lényeg egy diagnosztikára akasztani a verdát, mit mutat a lelke főként a befecs korrekció lehet árulkodó
nejem is be volt indulva aztán amíg nem futottunk egy kört Pesten 7-8 autót megnézve ami mind szutyok volt nem hitt nekem
ja mégvalami
hazait ne is nagyon keres, ha csak nincs ismerősöd aki most akarja eladni, aki 2008-09-be megvette a válságba nem nagyon akar megválni a kocsijától, a piac 90%-a behozott vagy volt lizinges autó
GS 1.5 dCi az utóbbi időben melegen nehezen indul (néha 15-20. indításra), de hidegen se túl jó (2.-3. indításra indul). Mitől lehet? Előtte egr-problémája volt, viszonylag sokáig jártunk úgy vele, lehet köze az indításhoz? Amikor nem indul, "injection fault"-ot ír ki, de gondolom ez egy általános üzemanyag-ellátási probléma. Esetleg Bp.-Gődöllő környékén van valaki szaki, aki meg tudná nézni?
Ha tűzkarika átég, akkor a porlasztó környéke elég rettyós tud lenni. Ilyenkor be tud szorulni a porlasztó a koromtól. Ha sokáig kifúj, akkor lehet játszani audis porlasztókivevőset. :-)
A kipufogót nézném át jó tüzetesen. A flexibilis csatlakozással kezdeném. Elég egy tűhegynyi lyuk valahol, ha épp a szellőzőrendszer felé fújja a füstöt. Ha kartergáz lenne, akkor le lenne csúszva, vagy repedve valamelyik cső. Azt könnyen észrevennéd a motortérben, mert csuma olaj lenne körülötte minden.
..Szia..én azt javaslom hogy az aksi mögött lévő computerbol húzd ki a csatikat..de előszöelőször vedd le az akusarut..várj pár percet és vissza a csatlakozók utánna az akusaru..neknekem az elektromos kezifek nem engedte ki induláskor..mindenki azt mondta szerelés csere meg minden felé..mivel kézzel ki tudtam engedni nem vittem szerelőhöz..Most ki kellett szednem azon az oldalon mindent a computert is..és láss csodát amikor vissza kötöttem mindent újra tökéletesen működött..egy próbát meg ér szerintem..nálam gondolom computer valamelyik erintkezője nem kontaktált..
Lenne egy olyan kérdésem,hogy tud-e valaki nekem abban segíteni,hogy mmivel lehet a baj,hogy idő közönként elveszi a kocsi a gázt tölem,sötét a tempomat semm mindig kapcsol be és megjelenik a kijelzőn az electronic fault és csak egy idő után tünik el?
A komplett gázkart kicserélték hátha az a baj,de sajnos nem,pedig nem volt két forint.
Sziasztok, régen jártam erre, mert régen volt gond az autóval.... szerencsére...
Ma volt szervizbe, a két első lengéscsillapítót ki kellett kukázni, szokásos olajcsere és társai is megvoltak. 2 évre megkapta a műszakit is...
Egy ideje olyan probléma jelentkezik, de igazából néhány napja tudatosult, hogy az utastérben enyhén furcsa szag jelenik meg, ha kívülről szívja a levegőt. Belső keringetésnél nem. Olyan mintha kartergáz is bejutna az utastérbe.
Kértem, a szerelőt, hogy találja ki mi lehet, de elég szoros volt a program így nem jutott 100%-os eredményre.
Hangok alapján azt mondj, hogy olyan mintha a porlasztócsúcsnál kifújna, de ehhez komolyabban szét kellene szedni.
Valakinek hasonló tapasztalat vagy elképzelés a problémáról?
Én még nem láttam Kecskeméten, pedig elég egyedi jelenség lenne egy Scenices "szemnek" :-) Ahogy viszont utánaolvastam, ez nem 4×4-es, hiába hiszi azt az ember ránézésből...
..széttört ugyebár a kuplung főmunkahenger rudazata..bontóba vettem egyet 5000 huf beraktam lelégtelenítettem szuper ..ahogy kinyomom megint lepattan a rudazat..szóval úgy néz ki pedál gond..valaki szedett már le kuplung pedált vagy valakinek van róla ábrája hogyan jön le?.. esetleg arról hogy a műszerfal alsó részét hogyan szedjem le?..előre is köszi a segítséget..
Gondoltam, ha írom, hogy 4x4 akkor tudja mindenki, hogy melyik remek darab ez :-D Szóval, bal doblemez. Ezen ott cooler hűtő van, a környéken kellene, hogy legyen? Esetleg vezeték honnan megy és milyen lehet?
Szia! 130 lovas 1.9 dci 110-nél nekem 5,1-5,2 litert ír, de ez nagyon változó szokott lenni. Hosszabb távon szépen beáll, néha még lentebb is megy. Én hosszabb utakon mindig pörgetem picit, pl településtábla elhagyása után 3-ba vissza aztán 90-100-ig gyorsítás, nem nagyon erőltetem alacsony fordulaton, mindig visszaváltok, városba hidegen kerülöm a hírtelen erőteljes gyorsításokat :-) olajat nem eszi, dpf boldog, 100 000 km-t elment 4 év alatt rendszeres olajcsere mellett.
Érdeklődni szeretnék hogy a jobb hátso napvédő roló cseréje mekkora munka, illetve honnan érdemes beszerezni?
Tegnap a lányom beakasztotta es az akasztó fül meg a keresztrúd között eltörött. Néztem közelebbről ezt már valaki próbálta ragasztani ( vételkor nem vettem észre )
Most is használható de nem szép felhúzva, mert kicsit csálé. Ha nem egy nagy kunszt cserélni megcsinálnám.
- Kinél lehet gyári-gyárias tempomatot beszereltetni 2005-ös Scenic II 1.9 Dci-be? Develooper vállalja? Milyen cuccokat kell hozzá venni? Mennyibe kerülne a szerelés, mennyi ideig tartana?
Lenne gyári cruise control-os bajuszkapcsoló rendszer, de tippelem, hogy kellenének kapcsolók is...
- Valaki cserélte-e már üzemanyag betöltő nyílás fedelét, nem kompletten a házat, csak a fényezett fedelet? Le lehet szedni törés nélkül?
- Dupla tetőablakom van, a hátsó napellenzője oldalt gyűrődik visszaengedésnél, talán javítható, vagy cserés...
- a féktárcsa/fékbetét cserére olvastam a választ...kissé bonyolultnak hangzik, bár már másik autón simán csináltam és jó lett. El lehet bíbelődni vele, no.
1.9Dci Grand Scenic 120Le 100-110km/h körül mennyit fogyaszt a márkatársaknál? Nekem nem megy 41mpg alá >> 6 liter fölött jóval, holott egyedül megyek vele. Korábban 50,6 mpg volt, de valami miatt leromlott. Sőt, mostanában alacsonyabb sebességben néha mintha nem kapna üzemanyagot egy pillanatra. Levegős a rendszer vagy a gázolajszűrő jelez, hogy cserés??
Az tényleg igaz, hogy némi gyorsabb, pörgősebb autópálya után jobban megy az autó, nekem bevált a "rekondicionálás".
Az én bocim nem szereti a nagypapás tempós gyorsításokat, a dinamikus vezetés fekszik neki jobban. Olvastam, hogy spórolós vezetési stílusnál jobban leülhet a korom.
Elsőre felvenném a kapcsolatot vargamunkával - 1.9dci csípőből megy- , ha megnézed a nem is olyan régi hozzászólásait akkor van pár kép, hogy miként kell egy ilyet megcsinálni. A felújítás nem ördögtől való gyakorlat, csak nem mindegy milyen hozzáállással csinálják meg. Lehet csak gyűrűzni kell és slussz-passz. Viszont ha már szét van borítva, akkor amit lehet cserélni kell ugy mint hajtókarcsapágy stb, nem sok pénz de lesz egy új motorod. Ahogy bnorci írja, jó esetben "zéró" kopás van a hengerben. Sőt az is lehet, hogy csak tiszta retek az össze gyűrű és nem tömít. Bontott motort szintén illő szétszedni, kopó alkatrészeket cserélni stb. Hogy eladásra miként csinálják az ilyet azt inkább ne is ecseteljük (bár tudok olyat aki azt is becsületesen megcsinálta :) )
Már itthon volt. 50 km-t mentem érte, és saját lábán jött haza. Úgy egyeztünk meg az eladóval, hogy ha hazaérek vele, akkor fizetem, ha nem akkor leteszem az árokparton, és viheti vissza... :-)
Nekem kb. 180e Km-nél ment szét a motor. Tényleg csak egy cserealkatrész. Én nem javaslom a felújítást. Ha ennyire -vagy ehhez - közelire képes a gyári, mit tud a felújított. Egyrészt benne maradnak alkatrészek. Másrészt az edzett részekből munkálnak le. Mit cserélnek, hogyan mire? Több lesz az élettartama, mint egy bontottnak a maradék? A szerelőkről a véleményem korábbi posztból kiderül. Az ő érdekük is, hogy éppen nehogy garanciába vissza ne vigyék
vagy tudnak ezer kifogást. Az ,hogy máshoz mész azután nem szempont. Mert az ilyen ügyfelek körbejarárnak
Olyat csak úgy tudsz venni, hogy keresel egy külföldi autót, ami menetképes, és kipróbálod, mégy vele. Majd kiveszed belőle, amire szükséged van, és a többit meg kiárulod. Így tettem én is nemrég. Pár dolgot elvittek belőle, és már most kevesebben van, mint amennyiért bontóban egy csupasz, ismeretlen állapotú motort akartak volna kapugaranciával adni.
..bárhogy döntesz csak óvatosan a szerelőkkel..én megszívtam.. ha visszaolvasod az írásaimat biztos tudok olyat mondani akihez ne vidd..ja és még mindig nincs kész tökéletesen az autóm.. de már a célegyenesben van..
..látom az előző kérdésemre senki semmit..biztos egyedi dolog volt mindegy az EGR szelep megoldódott a kézifék még nem..akkor egy újabb kérdés..lehet ez is egyedi..szóval a kuplung pedálról állandóan lepattant valamiért az a kis rudacska ami a kuplung munkahengerbe megy..mondom gyors-kötöző majd ott marad maradt is egy darabig aztán a gyors-kötöző elszakadt..na mindegy mondom van erősebb ..felraktam rá ..ez bírta csak mindig megszorult a pedál amikor hazaértem már egészen lent volt gondoltam visszahúzom .. hát sikerült mindjárt eltört a rudacska mert egy vacak műanyag..járt már így valaki rajtam kívül?..a darabjait megnézve nem értem miért pattant le állandóan a pedálról mert meg volt minden darabja aminek ott kellett volna tartania?...mi lehetett az oka ha veszek másikaz az működni fog mit nézzek meg..mi lehet ?..de a legfőbb kérdés miért ilyen vacak anyagból van a rúd miért nem fémből ki lehet ezt váltani valamivel?..lassan tényleg ott tartok hogy leöntöm benzinnel és felgyújtom a kocsit..
Elvittem a Renaulthoz kompressziómérésre. A 1. henger 17alatt, 2. 15 körül a 3. hengerből nem tudták kivenni az izzító gyertyát így azt nem mérték, a 4. 12 vagy az alatti érték volt. Na már most kérdelek titeket érdemes-e meg gyűrűzni a motort persze ha meg lesz bontva akkor látjuk meg hogy van e válla vagy furatni lenne érdemes vagy komplett motort érdemes bele nézni??? A magas kartergázt most kivezettem a "földre". De kinyomta a főtengely szimeringet is a kuplung felöl.:( Tehát mi lenne a legjobb megoldás szerintetek pénzben meg tartósság szempontjából? Válaszokat előre is köszönöm nektek.
A tapasztalatokon túl a Sc II-ben az egységek elhelyezése érdekel. Mert alaposan átnézve kritikán aluli munkát végeztek. Nem akarok se márkát se helyet írni, mert még visszamegyek és kérem a javításokat. Csak egy pálda. Most kisebb akkumulátor van a kocsiban Így betudták dugni a gázkompjutert a gyárikompjuter és az akkumulátor közzé. Ugy hogy, már ez a kisebb akku is ferdén áll.
Van egy kitünő állapotú közép konzolom, ha esetleg érdekel. Ellenállas is. Ha a fékre még nem válaszoltak, akkor én azt javaslom hozzáértőnek (nem csak autószerelő lehet, sőt, tisztelet a kivetelnek) szétkell szedni, ellenőrizni. Kitisztitani, a megfelelő pasztával a megfelelő helyen bekenni és lehet nem fog sipolni. (sipolás = valami rezonál)
Car-társak keresek Renault Sc Grand 2-es 3-as megbízható állapotot szeretnék venni egy ügyfélnek.Legyetek olyan kedvesek küldeni árajánlattal és képekkel együtt az e-mailemre,ami publikus.Dízelben gondolkodik ...Köszönöm
Nekem az 1,5 dci Monaco kivitelben nem, volt. Megnyomogattam a szőnyegpadlót, ki lehetett tapogatni a téglalap alakú lyukat. Ott kivágtam a szőnyegpadlót, és láss csodát ott volt mögött a két csatlakozó, amit csak rá kellett dugni és kész, azonnal működött! :)
Én lusta voltam, s a hátsó ablakmosóhoz építettem be, ahol a csomagtartó felnyitásakor jól látszik a csőátvezetés. Ott elvágtam, összedugtam, kész. Azóta bő ezer km-t mentem, több napos kihagyás után is azonnal indul a víz. Az első ablakmosóval nem volt ilyen problémám, ráadásul ott a lapát késleltetve indul.
Manuális klímás Scenicben a szellőzés 2-es és 3-as fokozata mindig kimegy! Már kétszer cseréltünk előtét ellenállást (nem egyszerű), legutóbb a srác azt mondta, hogy az egész középkonzol hibás, (nincs is benne világítás) nem kap rendesen áramot.
Ismerős valakinek ez a probléma?
Még egy kérdés: Hátsó fék irgalmatlanul sípol, pedig nem kopott a tárcsa és a betét is rendben van. Mit lehet tenni? Nagyon zavaró...
(Valami jó hír a sok probléma mellett: 10 éves autóm egy helyzetjelző izzó cserével ment át a műszaki vizsgán. :)
Igen, mostmár nem tudom elkerülni ezt a kis kirándulást. A kijelzőm is rossz még mindíg, szerencsére az a probléma egyelőre csak alkalmanként jelentkezik.
..kèt kérdésem lenne ha valaki tudna segíteni meg köszönöm..renault scenic2 1,5 dci egr szelep csatlakozojának a kiosztása? A szelep az ilyen
..a hibakódok ki olvasásánál egr szelep illetve egr motor hibát ír amikor belenéztem a motortérbe látom hogy egy gyors kötözővel van rögzítve a csatlakozó ahogy levettem rögtön kicsúszott a helyéről..vagyis nem volt benyomva rendesen..a csatlakozóban látom hogy hat érintkezoő van két sorban 3-3 és az alsóban a középső érintkező üres..már ha az alsóban ugyanis a műanyag ami meg gátolja a rossz bedugást az körbe forgatható..vagyis nem tudom hogy így vagy úgy kell bedugni..a másik kérdésem eddig az automata elektromos kézifék megállásnal behúzott amikor indultam kiengedett..most behuz de nekem kell kiengednem és azt írja a rendszer hogy csekkoljam a parkoló féket..hajtókar csapágyazás volt motor kint és sokáig volt akkumakkumulátor nélkül a kocsi?..szóval mi lehet előre is köszi..
Kicsit túloztam amikor azt mondtam, hogy itthon. Igazából a munkahelyemen van műhelyünk ahol kicsit komolyabb gépészeti munkákat is megcsinálunk... Igazából, csak arra voltam kíváncsi (mert már láttam ilyet), hogy kell e valamilyen "spéci" renaultos szerszám ami nélkül neki se álljunk.
Csere után megy egyből műszaki vizsgára, szóval meglesz a fékpadi próba is :-)
-nyomatékkulcs a nyeregcsavarok (~40Nm) és a kerékcsavarok (~100-110Nm) meghúzásához
-fékbetétre való "nyikorgásgátló" paszta (nem rézpaszta!)
-hátsó fékdugattyú forgatásához valami szerszám. Egyszerre nyomni kell, és forgatni, pl. flex kulcs + laposvasra hegesztesz egy anyát, és egy hosszú csavar. Pillanatszorító nem játszik, mert a kézikfék szerkezetét nem kéne szorítani.
-wd40, smirgli, vagy polírszivacs a féknyergeken levő acél rugólemezek tisztításához
-drótkefe, ecset, sűrített levegő a féknyergek alapos takarításához.
-jó minőségű gépzsír az úszócsapok kenséhez. (előtte alapos takarítás)
-ha gumi betétes az úszócsap, akkor szilikonzsír (vagy kőolajszármazék-mentes kenőanyag)
-emelő + fix bak a kocsi alá (emelővel tartott kocsi alatt nem matatunk, fatuskót, vagy szerelőbakot kell alá tenni)
-combos 40-es torx kulcs az első tárcsák csavarjának lazításához
-másik nyomatékkulcs, amivel a hátsó kerékanyát vissza tudod húzni (~250Nm)
Ezek mind vannak otthon? Akkor nyugodtan áll neki a cserének.
Nem ejtetted le mostanában a kártyát? Attól tud ilyet produkálni... de ha sokszor próbálgatod egymás után akkor átlagban olyan 6-8 próbálkozás után elindul. Attól függ mennyire tört szét belül a kártya, olyan 6-8.000 Ft-ér szokták javítani, ha lehet...
Igen, ezt fogom tenni, de van szakember és "szakember". Olyasvalakit keresek, aki Scenicbe még ezt az egyszerű elektronikai cuccot is úgy teszi be, hogy ne legyen gond.
Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy szeretném itthon kicserélni az első/hátsó féktárcsát, fékbetétet. Kell-e valamilyen speciális szerszám hozzá, vagy simán meglehet csinálni itthoni általános szerszámokból?
Szia, én csak három gépet tartó kerékpártartót akarok vonóhorogra tenni, az RSIII fórumban írtad a Bosalt, ha ajánlod megnézem, de tanácsot kérnék, hogy mindezt, hol lehetne megcsináltatni egyetlen helyen, nem mernék nekikezdeni, főként az elektronikai dolgok miatt. Egyszerű és jó ötletet adtál, de nekem azért feltételes mód. Valamilyen bontással a vezetékezés jár? A nyári első vizsgára időzíteném. Ha gondolod küldd magánba, köszönöm!
Nem feltétlen kell can bus elektronika!!! Van sokkal olcsóbb, sima 2 körös visszajelző-vezérlő áramkör. Talán 7000 Ft környékén van a bosal. Más nem kell.
A segítségeteket szeretném kérni vonóhorog felszerelésével kapcsolatban. Milyen elektromos berendezéseket kell még beszereznem a sikeres műszaki vizsgához? Can bus elektronika stb. ilyesmikre gondolnék
Hali. A turbót a Wizzard-nál újitották fel. A füst kékes-fehéres és motorolaj szaga van. Én úgy gondolom amikor a turbó bedöglött akkor valami sérülhetett még. Elég magas a karter gáz is. Ezért vagy szelepszár szimering vagy gyűrű lessz a ludas. Az ASR hiba megszünt a próba kör után. Gondolom meg kellett tanulnia. Most már csak az EGR szelep miatt ír ki hibát. Úgy gondolom meg kell bontani a hengerfejet és majd azután többet tudunk majd.
Hadd ne mondjak árat, inkább Te kérj ott ajánlatot, ahonnan az alkatrészt be akarod szerezni, vagy ahol/akivel csináltatni akarod, mert csak a kuplungszett árában is akár kétszeres eltérés lehet. Az én autómhoz is van, ha a Bárdit akarom példának hozni, kuplungszett 48 ezerért, meg 94-ért is.
Bekerült a szelep a hátsó ablakmosó csövébe (Scénic II), és azóta tényleg azonnal megy rá a víz ablakmosáskor, nem töröl 4-5-öt szárazon. Hogy ezt miért nem csináltam meg eddig...?! (A gyári rönó szelep 2065,- bruttó volt. cső szétvág, szelep bedug. Leírni tovább tart, mint megcsinálni...) :D
a turbó elméletileg örök élet meg egy nap, megfelelő körülmények között, na ezek a nem megfelelő körülmények csökkentik az élettartamát 50e-300e ,de akár 10Km-re
Ezt a részt a cikkből különösen a figyelmedbe ajánlom:
"...Hiába látja a turbós szakember legtöbbször a kézhezvétel utáni első percben, hogy nem önhibájából ment tönkre a feltöltő, nehéz meggyőzni a szerelőt, hogy először a külső okot kell megszüntetni, amitől szopóágra került a turbó, és csak aztán érdemes visszarakni a megjavított, felújított, új csigát. Még azt a rövid gondolkodással megérthető tanácsot is nehéz átadni, hogy a megmakkant turbófeltöltő leszerelése előtt kell lecserélni az olajat és a szűrőket a motoron, nem az új felszerelése után..."
Megjegyzem, én hajtottam saját 1,5 dci-t közel 300 ezer km-en keresztül úgy, hogy nem volt semmi baja, de tudok ugyanilyen motort céges Kangoo-ban, amit 80 eKm alatt "kinyírtak"
Már csak azt kell akkor kideríteni, hogy pontosan milyen füst.
Amennyiben ez a kékes-szürkés, jellegzetesen olaj szagú, akkor vélhetően az "új" turbo nem 100%-os, s a annak csapágya mellett tudja elszívni a motorolajat. Ez azért is valószínű, mert a kocsi motorján semmi más, olajkört érintő beavatkozást (szelepszár szimering csere, dugattyúgyűrű csere) nem végeztettél. Igaz?
A folyamatos füstölés azt jelenti, hogy folyamatosan kapja az olaj utánpótlást, hisz a szereléskor esetleg a kipufogóba került olajnak már ki kellett volna égnie. Más kérdés, hogy az előző turbókárosodás okán mennyi olaj mehetett a kipufogóba, s járt-e már annyit azóta az autó, hogy ez kiéghetett onnan!?
A turbót felújítottra cseréltem de csak azért, mert eltörött a tengelye. :( Az autó egy hónap állás után pöccre indult és vagy 10 percig alapjáraton ketyegett. A füstölés lehet, hogy a motorolaj kipufogóba kerülése végett is lehet. A füstölés folyamatos alapjárat kivételével.
Érdekes tünetegyüttes! Az akksinak és az injection faultnak/ASR-nek ilyen módon nincs direkt köze egymáshoz, de az injection fault előjöhetett attól, hogy egy hónapig be sem indítottad, s rosszabb esetben levegősödött, arra írta ki a hibát. Ezt a hibát "ki kell üttetni", ha egyéb tünetet nem produkál, s egy idő (1-2 hét után) akkor is újra kiolvastatni a fed.kompot, ha nem írja ki újra. Nagyobb gond esetén már néhány 10 km-en belül újra hibát fog jelezni...
Füst: fekete=gázolaj, kékes=motorolaj, fehér=mennyire? Mert a teljesen fehér gőz is lehet... De a szaga is jellegzetes mindegyiknek
A kékes füst valószínűsíthetően a turbócserével van összefüggésben. A turbót újra/felújítottra/bontottra cserélted? Miért cserélted? A csere után már jelentkezett a füstölés? A füstölés magasabb fordulaton folyamatos, vagy csak rövid ideig tart és utána füstmentesen jár?
Szóval ha nem vagy biztos a fentiekben, akkor mindenképp szakember orrát kívánja a dolog, mert -nem ijesztegetésként-, de nagyon rövid távú használat is már komoly károkat okozhat.
Induláskor alacsony sebességi fokozatban (1-es, 2-es) rángat: nagyon valószínű, hogy kuplung. Itt nem az az érdekes, hogy hány km van benne, hanem hogy hol került bele a km (országút/autópálya=kevesebb sebességváltás, város=sok). A kettős tömegűnek általában valami mellékzöreje is van, főként a motor elindításakor és leállításakor, de ilyet nem írtál. A motortartó bak meg a terhelésváltásra érzékeny )Gáz, motorfék), ilyen terhelésváltásnál koppan, de ilyet sem írtál. Tehát nagy valószínűséggel kuplungcsere. De akkor már úgyis fogod látni a kettőstömegűt...
Álló helyzetből induláskor rángat az autó. Minél nagyobb lendülettel indulok, annál jobban (félreértés ne essék, nem szoktam csikorgó gumikkal indulni). Magasabb fokozatoknál már nem érezhető. Talán a reggeli induláskor, hidegen kevésbé érezhető, bemelegedés után viszont nagyon zavaró. Szerintetek valamelyik motortartó, kuplung vagy kettős tömegű lehet?
(GSII 1.5dCi 106 LE) Az autó 2008-as, de megkímélt, még jóval 100.000 km alatt.
Lehetséges az, hogy egy hónap akkumulátor nélkül, az autóba visszarakva ASR, Injection fault hibát ír ki a fc? Ja és nagyon füstöl gázadásra. Alapjáraton nem látok füstöt, de gázadásra szürkésebb fehéres a színe. Turbó csere volt! Mitől lehetséges ez? Válaszokat ismét köszönöm előre is. További szép napokat.
Köszi a választ. Azt tudtam, hogy az első szériás Lagunánál előfordult ilyen, de mivel sok hasonlóság van a két tipus között ezért jelezték, hogy előfordulhat. Megnézettem a váltóolajszintet és azt mondták, hogy kb 1 dl kellett utánna tölteni. Én inkább erre gyanakodom, de azóta talán egy kicsit halkabb lett.
Nem akarlak elkeseríteni, de nekem kísétetiesen ugyanez játszódott le tavaly... Hátsó főtengely szimering okozta a gondot. Ennek a cseréjéhez azonban az atya eget is le kell bontani (váltó, kuplung...). Ilyenkor javasolt ugye a kettőstömegűt is leellenőrizni, az enyém a megadott értékeken belül volt nem kellett cserélni. Csak jó és gyakorlott, ilyet már látott szakemberre bízd rá mert ezt nem fogják normálisan megcsinálni bárhol. Ha kell segítség, Fejérben tudok ajánlani egy helyet.
Az egyik ismerősöm egy kicsit beparáztatott, hogy ideje megszabadulni a szeretett bocinak. Igaz a km-óra már nagyon sokat mutat (valamivel 270 ekm felett) egy kettős tömegű lendkerék és egy turbó cserén már túl vagyok és mos újabb hangokkal ajándékozott meg.
A váltóból jön és csak az 5. fokozatban csinálja mintha a turbó fütyülne, de nem élesen csak úgy hallhatóan.
Azt mondták, hogy a Scenicnek a másik gyenge pontja a váltó és az 5. fokozatnál a csapágy ki kotyogósodik és elfordul, ami adja a hangot.
Szerintetek ez igaz és készüljek egy váltócserére?
Még nem. Szerintem az motor olaj. Szimatold meg a cseppet a váltó olaj büdös a motor olaj inkább kormos fekete. A váltóház összeszerelésénél szokott jönni az olaj váltóból.
Ha nem ismert előéletű mindenképp érdemes csapágyra ránézni de a csere is akkor igazán eredményes ha a főtengely kopás, lehetőleg optimális..vezérlésre ajánlott minőségi alkatrészeket beépíteni...
Tudtok ajánlani jó szerelőt Bp-en? Olajcsere, vezerműszíj csere tuti, illetve várom a tanácsot, hogy 183.000 km-rel érdemes egyúttal hajtókarcsapàgyat is cserélnem, illetve nagyságrendileg milyen összeggel számoljak? 1.9 dci 130 LE
Köszi a segítséget! Megvan! Tényleg elefánt nőgyógyász vizsgát teszek! :-D Addig kutattam , meg tükröztem , hogy egy kábelköteg alatt elrejtve meglett!
Sikerült, bár örömöm erősen csökkent a látvány után. Biztosan össze volt törve az autó eleje, próbálták eltüntetni a nyomait, de teljesen nem sikerült...
Tanulság nem veszünk kapkodva kocsit, nem sietünk, minden apró részletre figyelünk!
Csak magamat hibáztatom senki nem tehet az én hülyeségemről!
(remélem csak az eleje volt összetörve, és további meglepetések nem várnak!)
Ha van tapasztalatotok, szívesen venném. 2006-os GS az autónk (1.9 DCI). A télen párszor jelezte : Check ABS Braking. Kiolvastattam és töröltettem a hibát ami a jobb első kerékjeladót adta ki (műszeren én is néztem és álló helyben 260 km/h-t mutatott időnként). Egy ideig nem csinálta újra, aztán mostmár folyamatos ez a hiba. Akkor azt mondták hogy a jeladó cseréje lehet hogy megoldja, de lehet hogy kerékcsapágyat is kell cserélni mert állítólag abban van a jeladó ellendarabja. Volt valakinek ilyen esete?
Ha annyira elcseszett helyen van az 1.6-os motoron, mint az 1.4-esen akkor előbb orvostudományi egyetemen sebészeti vagy nőgyógyászati tudást és gyakorlatot kell szerezni, mert valahol rohadtul alul a hűtő mögött van.
Ugyan Maglódon van, de az majdnem Pest :-) A vasútállomásról 20 percenként van vonat a Keletibe.
Az OBD-csatlakozó blokkolása csak egy (fontos) dolog, a lényeg egy olyan immobilizer, ami nem tápot (12V) szakít meg, hanem kommunikációt, például az FHP (felső holtponti jeladó) és a vezérlés közötti adatfolyamot.
Tolvajoknál gyakran találnak krokodilcsipeszeket, amivel a blokkolt tápú üzemanyagszivattyút kötik rá egy közelben futó vezetékre, ezért kell olyan perifériát blokkolni, amit nem lehet életre kelteni annyival, hogy simán adunk neki tápot.
Az igazi persze az, ha a motortérbe telepített indításgátlót (és a széthúzott OBD-kábelt) egy külön motortérzár is védi.
Az árakat majd Minittel megbeszéled. Úgy kell kalkulálni, hogy az ODB-megszakítás kb egy tízes, a motortérbe telepített immo olyan 60 és 80 között van, a motortérzár még 40 -50. Egyik esetben sem maga a készülék a drága, hanem az alapos, gondos és kreatív kivitelezés.