Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pucros Mackó Creative Commons License 2002.07.26 0 0 587
Hát de. 2003-as modellt lehet már csak rendelni mostan, az akció még megvan 31-éig, csak átalakult. Harmincezerrel följebb kúsztak az árak, viszont ennyiért belekerült az "intelligens védelmi rendszer", azaz aktív fejtámla meg körbekörbe szenzorok emelik a biztonság intelligenciaszintjét - végül is nem rossz üzlet. Egy sor extra ára is változott, és a praktikum csomagot végre szétszedték értelmesebb összetevőkre - megfontolandó, hogy 25 ezerbe van az előrehajtható utasoldali támla rakodóhálóval plusz dupla térképzseb a vezetőoldali ülésen plusz komfort "füles" utasoldali fejtámla. A metálfény már 90e, a klíma automatasága 100e lett.

Aztán augusztusban is lesz akció, csak másmilyen. Kombi kedvezmény eltűnik, viszont klíma helyett - ha jól értettem - választható biztonsági csomag is (ABS stb.), ha valakinek az a fontosabb. Hasonló konstrukcióban, mint eddig a klíma, tehát ingyen hozzáadják, illetve Ghia esetében levonják az árát.

Előzmény: siz (566)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.25 0 0 586
Pedro:

Rádiótávirányitó témában van fejlemény? Én már nyomkodom az enyémet, tényleg praktikus :-)))

Előzmény: Pedro_Amigo (539)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.25 0 0 585
"A motorok nekem is teljes kérdőjel. állítólag az 1.6-os modernebb egy fokkal mint a 1.8 vagy a 2.0, mert ezek már alu blokkosak de lehet hogy ez hülyeség."

Nem hülyeség, papíron valóban modernebb (és alu blokkos). De te ebből "felhasználóként" nem érzel túl sokat. A nagyobb motorok is teljesen rendben vannak.

Előzmény: byga (583)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.25 0 0 584
boldi!

Jó kérdés, én is szeretném tudni... :-)

Egyébként tudtommal az 1.4 és 1.6 focus motorok technikailag teljesen megegyeznek (ugyanaz a zetec SE, külsőre tök ugyanúgy néznek ki.)

Előzmény: boldi (579)
byga Creative Commons License 2002.07.25 0 0 583
Hello!

tegnap kérdeztem a szalonban és nálunk azt mondta a kereskedő hogy csak és kizárólag 1.8 vagy annál nagyobbra kerül tárcsa.

A motorok nekem is teljes kérdőjel. állítólag az 1.6-os modernebb egy fokkal mint a 1.8 vagy a 2.0, mert ezek már alu blokkosak de lehet hogy ez hülyeség.

byga

siz Creative Commons License 2002.07.25 0 0 582
Mittomén. Én nem értek az autókhoz, csak szeretem, meg használom. :)
Előzmény: Törölt nick (578)
boldi Creative Commons License 2002.07.24 0 0 581
Tárcsafék: Korábban úgy volt, hogy >=1.8-ban volt hátsó tárcsafék.
Most a katalógus műszaki adatok szekciójában hátsó fék- tárcsa - ST170

többet nem tudok, szerintem korábban néztem, de most sehol nem lelem... talán egy telefon kiderítené. mondjuk ugye mostanában már trend, ghia alapból könnyűfémes, ahoz lehet, hogy már tárcsát adnak, de ki tudja...

egyébként az abs témához, meg hogy lassú hozzá a dobfék: A dobfék lassúsága egy integráló tényező. Nyilván más szabályzás kell hozzá, de ugyanúgy kezelhető, mint bármi más szabályzandó dolog.

axel777 Creative Commons License 2002.07.24 0 0 580
boldi!

Motorügyben: Információim szerint az új Astra 1.6-os motorja megfelel az Euro 4-nek, CO2 kibocsátása 168g/10km, a Focus 1.6-osáé (Zetec) 163g. Azt sejtem, hogy az Euro 4 előírás nem csak CO2 kibocsátásból áll, de talán jelent valamit a fenti két adat annak fényében, amit a 2005-től életbe lépő szabványokkal és az azokon kívüliséggel kapcsolatban írtál. (De szép lett... :-) ) Tényleg jó volna egy kis felvilágosítás motorügyben.

Az info átadásról: A Focus katalógusa szerintem még a jobbak közül való, de az sem hibátlan. Pl.: az Ambientéhez (is) megjegyzés nélkül beírja a hátsó tárcsaféket, majd a Ghiánál: "ABS hátsó tárcsafékkel". (Jó, tudom száljak le a tárcsafékről. :-) )
Eltartott pár napig, mire kiderítettem, hogy ütközéskor a Focus kormánya is teleszkóposan összenyomódik hasonlóan az Astráéhoz. A sort lehetne folytatni.

A nyitvatartásról annyit, hogy még a Solymáriak honlapján is fent van a szombati nyitvatartás, de a szombaton előre időpont egyeztetés nélkül betérni szándékozó orcára hullhat... (Egyébként náluk is lehet nézni Ghiát.)

Üdv:
axel777

Előzmény: boldi (579)
boldi Creative Commons License 2002.07.24 0 0 579
sportivo: ok, lehet hogy az az usa focus, de akkor mondd meg mi lesz az europaiban az ujdonsag

Más: Van aki kiigazodik a motorokban?
Én nem vagyok egy autószakértő, amennyit sejtek:
volt a fordnak egy OHV-ja aztán lett a CHV talán, ezután jött a Zetec (legalábbis a kategóriában) a Zetec E csak az 1.4-es focusokban volt , az 1.6 mar Zetec SE motor, ami Yamaha gyártmány.

No ezután jön ami tiszta kavar. Az új ford motor a duratec, ami nagyonmenő és már évek óta várják a Focusba, valaki már petíciót is csinált a neten. A mondeoba duratec kerül már, 1.8 duratec HE. Az új fiestában duratec V8 (kb -1.6 ig) kerül bele, de ez más forrás szerint a Zetec SE átnevezve, nem az "igazi" duratec (HE).

Valahol meg azt írják a zetec (e?) már elavulni kezd és gyenge pontja a focusnak, 2005től meg talán a szabványoknak sem tesz eleget szennyezőanyag-kibocsátás tekintetében.

Igazából engem is tökre az zavar a fordban igazán, hogy:

-Nincs normális információ
-Márkakereskedők többsége béna
-Nem bízhatok meg senkiben, se szervíz se vétel

(példa: Körülnéztem Pesten. 5 kereskedőből 2-nél tudtam Ghiat nézni (Szeleczky,Petrányi). A többi helyen nem tudtak mutatni, ugyan Ivanics igérte, hogy esetleg majd tud mutatni. Igazából az ülése érdekelt. Egyik kereskedő közölte, hogy hasonló mint a mondeoé amit épp néztem csak nem elektromos magasságállítással. Mondtam, hogy dehogynem. Megnéztem, és persze valamelyik kereskedőnél az van, hogy manuális a másiknál az hogy elektromos, a katalógusban elektromos. 1-0 én nyertem, de ezt a kereskedőnek álmában kéne tudnia és JÓL. Hasonlóan a tetőablak kinézete és működése érdekelt. Több árlistában még "manuálisként" van feltüntetve. PEdig elektromos. Mutatni csak és kizárólag Szeleczky tudott ilyen példányt.

Mondjuk jártam Renault szalonban is. A kocsi büdös vegyszerszagú volt, majdnem elhánytam magam. Ezután mondtam, hogy ronda a kárpit, erre mondták van többfélével. Hozott egy katalógust, volt benne 3 féle fénykép, amiből 1-et már szerinte sem gyártanak, 1-et meg talán nem. Olyan nagy kaland lenne szerezni a szalonokba 10 centi kárpitot a gyárból (kb még sehol nem láttam ilyen mintát). Hasonló a fényezés, arról is csak néhol van "élő" minta...

Nem tudom, de ha nekem pénzem lenne egy szalon megépítésére, akkor annyit adnék magamra, hogy azt hasznosan használjam ki.

Ja és még egy dilim: Miért kell a szalonok (jó részének) hétköznap munkaidőben üzemelnie (kizárólag). A jobbak hétvégén is nyitva vannak. A még jobbaknál ezt kiírják a weblapra. A legjobbaknál NEM HIBÁSAN írják ki. (volt már ahol kiírták és de nem...).
Ha én szalont nyitnék, az kb így lenne nyitva:
H: szünnap
K-SZ: 6-15
Cs: 8-16
P: 8-hajnal 2
Sz: 10-16
V: 10-16

mondjuk. Tutira beraknék egy napot, amikor éjjel is lehetne autókat nézni. Egyszerűen poén lenne szerintem. El tudnád vinni a haverjaidat buli előtt/vacsora, tárgyalás után megmutatni a kocsit, megnézhetnéd milyen éjszakai vezetésnél vagy bármi.
Tudom, pénzbe kerül és zűrös, de ki ér rá napközben?!

Törölt nick Creative Commons License 2002.07.24 0 0 578
Valóban lassabb, de akkor mivel magyarázod, hogy nem hosszabb vele e fékút? Akkor pedig igencsak dolgozik az ABS ezeknél az új kocsiknál. Azért én is jobbnak tartom a tárcsaféket, de azért nem kell elájulni tőle. Főleg ebben a kategóriában nem.
Előzmény: siz (574)
Krolik Creative Commons License 2002.07.24 0 0 577
Én anno 2001 júliusában rendeltem meg a verdát utasoldali légzsákkal+ABS-szel, októberi érkezéssel. Akkor azt mondták az Auto-Fort-nál, lehet hogy szerencsém van, mert már a 2002-es modellt fogom kapni és abban 90%-ra benne lesz az utasoldali lufi, így visszakapom a plusz airbagra befizetett pénzt. Rá egy hétre telefonáltak, hogy mégsem 2002-es modell lesz, majd 2 hónap múlva érdeklődésemre elmondták, hogy 2002-est kapok. Nem tudták megmondani, hogy nagyjából mikor érkezik meg és azt is csak kb. tudták megmondani, hogy a 2001-es modellhez képest miben lesz más az új. December 1-én kértem egy kölcsönautót a késésükre hivatkozva (ekkor járt le a 16 hét), amit minden különösebb huza-vona nélkül átadtak. Végre január 10-én átvehettem (egy kicsit késtek a srácok) a gépet, amiben természetesen nem volt széria az utas lufija, viszont távirányítós kulcsot kaptam hozzá. Ennyit a hazai Ford dealerekről- tisztelet a kivételeknek.

Krolik

Előzmény: jgtlrh (575)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.24 0 0 576
boldi!

Ez az amerikai változatok felszereltség változása (köze nincs az itthoniakéhoz).

Előzmény: boldi (572)
jgtlrh Creative Commons License 2002.07.24 0 0 575
2002-2003 tema:

Ez erdekes, nekem eredetileg marcius vegen volt megrendelve az auto oktober vegi erkezessel (akkor jovunk haza kulfoldrol, es min. 6 honap kellett elotte), es mult heten szolt a kereskedo (Szeleczky), hogy epp akarjak megrendelni, de ez mar 2003-as modell lesz, es meg kell valtoztatnom az eredetileg rendelt szint, mert az eltunik. Meg mondta, hogy ezt meg a gyarleallas elott le fogjak gyartani(!) (kombi, szerinte csak Sp.orsz.).
Csak poenbol felhivtam az Autofort-ot, ott azt mondtak, hogy az aug.5 utan rendelt autok lesznek 2003-asok.
Nekem az a gyanum hogy nemely kereskedo, jo szokashoz hiven, akkor is mond valami okosnak hangzot, ha nem tud semmit.

Amugy az MP3 nekem is nagyon kiraly lenne, ha mashogy nem, utolag, de a Ford Hung. 2003 arlistajan (www.ford.hu) nincs rajta, es amit talaltam helyek, beleertve itt a topicon, az amerikai modellekrol szolnak. Na mindegy, utolag biztos be lehet tenni.

Azt meg meg mindig nem mondtatok meg, hogy a kulcsok mechanikusan ugyanolyanok minden Focus-ban, vagy nem?

Saca

siz Creative Commons License 2002.07.24 0 0 574
A Cicás topic-ban nemrégiben volt erről szó, és ott valamelyik Volvo-s (fargo, vagy hal9000) nem a fékhatását kifogásolta a dobféknek, hanem a sebességét.
Meg megkérdőjelezte, hogy minek az ABS a dobfékhez, mikor olyan lassú, hogy nem is tud állapotot váltani olyan gyorsan, mint ahogy az elektronika vezérli. Bár erre a Ford biztos kitalált erre is valamit. :)
Előzmény: Törölt nick (568)
Odiepapa Creative Commons License 2002.07.23 0 0 573
Sziasztok!

Ha esetleg valakit érdekel focus karosszériaalkatrész, az nyugodtan írjon!

Üdv

boldi Creative Commons License 2002.07.23 0 0 572
http://www.edmunds.com/new/2003/ford/focus/index.html
All single disc CD players are MP3. :thumbsup:

Weather package: heated seats and heated mirrors $150 ( euro mirrors? body colored?)

audiophile package: CD MP3 player 80 watts, subwoofer $395 option 6 disc changer extra $280

SVT: optional HID lights late availabilty

NO new SVT colors.

Charcoal gray not available on all Foci except ZX3

Traction Control: $115

Perimeter alarm : 125

New 16in wheel design 5 spoke 16in Same tire size

2003 Will be a place holder year the real fun will be in 2004MY, new engines, restyle.

http://warnerrobert.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic&f=23&t=000043

boldi Creative Commons License 2002.07.23 0 0 571
Job 1 date for the 2003 is September 2nd for the 3 door, and November 15th for the 5 door. The only new option will be HID headlights.

1. mi az a HID headlight?
2. nem tudjatok mi a helyzet a Duratec motorokkal, az uj fiestaban mar az megy, a 2003 focusban mar duratec lesz?

Törölt nick Creative Commons License 2002.07.23 0 0 570
Szia Gabi!

Igen, az első fékeket sokkal jobban kell hűteni. Jók azok a belső hűtésű tárcsák. Szép nagy tárcsa és egy négy avgy hat dugattyus féknyereg előre, hmmm... indul a ballábas technika.:)))

Előzmény: Törölt nick (569)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.23 0 0 568
Szia sportivo!

Teljesen egyetértek veled. Érdemes megnézni egy fékhatás mérés adatait. Érdekes dolog derül ki: szinte nincs különbség a tárcsafék és a dobfék fékteljesítménye között. Most természetesen ne az első tárcsaféket és a hátsó dobféket hasonlítsuk össze, mert az első tárcsa és a hátsó tárcsa között is rendes különbség van (tárcsa méret, fékpofa méret stb...). Ráadásul fékezésnél le is kerül róla a súly így nincs is kihasználva. A tárcsafék igazi előnye, hogy kisebb a két oldal közötti fékerő különbség (legalábbis az idő múlásával kevésbé jelentkezik), kevésbé koszolódik és mindenekelőtt jobban hűl. Hátránya, hogy nehezebb megoldani a kéziféket, ugye itt nem alkalmaznak hidraulikus kézifékrendszert.
Aki nem nyomja végig a lejtőn a féket és nem fékezik ballábbal rallys módon az nem veszi észre a különbséget.
Csak egy érdekes adat (sajnos a konkrét adatokra nem emlékszem). Volt egy összehasonlító teszt az alsó-közép kategóriás autókról, és ott fékhatást (fékútat) is mértek. Az eredmény a következő volt:
A Focus (elől tárcsa hátul dob) 1-1.5 méterrel hosszabb fékutat produkált hideg fékekkel, mint a 307-es (elől hától tárcsa), de meleg fékekkel a 307 féktávja romlott jobban. Természetesen még akkor is rövidebb volt a fékútja, de ez nem a fékeknek köszönhető, hanem a 205-ös gumiknak szemben a Focus 185-ösével. Érdekes módon nem jött ki a dobfék hátránya, sőt pont abban a pontban ahol a tárcsának jobbnak kellett volna lennie (meleg fékek hatása a fékútra) fordított volt a helyzet. Elgondolkodtató nem?

Előzmény: Törölt nick (567)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.23 0 0 567
Nálam minden a helyén...

MÁS: Nem tudom, hogy mit gerjedtek annyira a hátsó dobfékre. Elöl még az 1.4-nek is böszme nagy, hűtőbordás tárcsafékei vannak. A hátsó fék szerepe nagy fékezésnél meg a fékerőszabályzó miatt gyakorlatilag nulla. Egy ilyen focus 1.4/1.6-nál technikailag teljesen indokolatlan a hátsó tárcsafék - más hasonló teljesítményű/méretű autótípusoknál is csak marketingból szerelik.

Előzmény: Krolik (565)
siz Creative Commons License 2002.07.23 0 0 566
Nem, ugyanúgy a 2002-est fogod kapni. Én tavaly ugyanígy jártam. Július végéig volt az akció, goyorsan 26-án meg is rendeltem, és a gyár újraindítása után szeptemberben legyártották a 2001-es modellt, októberben meg is kaptam, és csak a 2001-esek után kezdték a 2002-eseket gyártani.
Előzmény: Pucros Mackó (564)
Krolik Creative Commons License 2002.07.23 0 0 565
Sziasztok!

2002-es, 3 ajtós focusom van. A bal oldali "A-oszlop" takaróborítása egy kicsit megereszkedett, vagyis egy rés keletkezett a kédergumi és a műanyag borítás között. Gőzöm sincs, hogy mi történt, talán nem bírta a hőtágulást? Más: a műszerfal két középső szellőzőnyílása viszonylag nagy hőmérsékletkülönbségnél (napon túlhevült műszerfal+légkondi működtetése) "cicereg". Ha már lehűlt az utastér és nagyjából azonos hőmérsékletűek a műanyagok, akkor ez megszűnik. Van hasonló tapasztalata valakinek?

Krolik

Pucros Mackó Creative Commons License 2002.07.23 0 0 564
Most akkor hogy van ez?
Ha július 31-én rendelek Focust, akkor legyártanak nekem egy 2003-as modellt, amit a 2002-es modell akciós áraiért megkapok?
Vajon a Ghiaság még ugyanazt jelenti a 2003-asnál, vagy bővül-szűkül-cserélődik a felszereltség?
vn99 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 563
szerintem egyszerűen azért, mert simán bírja a terhelést...

V.

én eddig mindig biztonságosan me tudtam vele állni.:-))

Előzmény: axel777 (561)
byga Creative Commons License 2002.07.23 0 0 562
Nekem jó lenne egy szimpla rendelés is (várni még tudok, csak az lenne a lényeg hogy ne kelljen +450e jó magyar Forintot még hozzátenni egy fél év múlva (mert ez "aktívan megvédene" az új autó vásárlásától), szóval lesz akció tovább vagy nem. Kinek van ismerőse a Ford HU-nál?

Axel777!
dob vs. tárcsa
szerintem egyszerűen csak anyagi oka van mert gondolom a tárcsa előállítási költsége egy két Forinttal drágább mint a dobé és/vagy ezzel ösztönzik a népet hogy vegyen nagyobb motort a kocsiba!

A 1.6 escort árához nincs véleményetek?

byga

axel777 Creative Commons License 2002.07.22 0 0 561
byga!

A szeptemberi gyártású Focusokban már "aktív védelem" (is) lesz. Ez többek között az aktív fejtámlát jelöli. Továbbá néhány szín árnyalata megváltozik, pl. State Blue.

kétajtósszekrény!

Solymáron próbáltad? Az udvaron állt még 4-5 Focus a múlt héten. (Mondjuk azt nem figyeltem hogy kombi van-e köztük.)

Van valakinek tippje, hogy miért dobféket szerelnek hátra, ha a motor 1.8-asnál kisebb?

Üdv:
axel777

Előzmény: byga (555)
ketajtosszekreny Creative Commons License 2002.07.22 0 0 560
Szia,

Hasonlo cipoben jarok: akcios Ghia Kombi-t vennek, de tapasztalatom szerint mar keso van, ugyanis elfogytak raktarrol az autok.

A Ford korrekt olyan szempontbol, hogy Jul 31-ig rendelhetsz azonos feltetelekkel (legkondi+kombi kedvezmeny, igy Ghia Kombi 4 milla), de a rendelest kb 3 honap mulva tudjak csak teljesiteni a rendeles maga plusz ido, meg leallnak augusztusban a gyartassal.

Tipp: hivd fel a kereskedoket. Ha van rendeles alatt auto, akkor mazlid lehet, ha nincs, akkor varni kell.

En probalkoztam, de kombit nem talaltam, csak 4 ajtosat, azok is kb 4.2-4.3MFt korul voltak a digit klima + CD miatt. Tehat netto Ghia sem volt. :-(

Udv,

ketajtosszekreny

Előzmény: byga (555)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.22 0 0 559
Nehogy mán az asszony beledumáljon.:)))
Csak nehogy az enyém beleolvasson a topicba.:)))
Előzmény: byga (555)
Pucros Mackó Creative Commons License 2002.07.22 0 0 558
Nahát, ezek a feleségek! mi már április óta tervezzük a focusvásárlást, és most ugyanide jutottunk. Nem lenne tartalék pénzünk, sőt pici adósság. A végén megint használt autót veszünk :-(
Előzmény: byga (555)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.07.22 0 0 557
Hacsak úgy nem...:-))
Előzmény: Törölt nick (556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!