Hát de. 2003-as modellt lehet már csak rendelni mostan, az akció még megvan 31-éig, csak átalakult. Harmincezerrel följebb kúsztak az árak, viszont ennyiért belekerült az "intelligens védelmi rendszer", azaz aktív fejtámla meg körbekörbe szenzorok emelik a biztonság intelligenciaszintjét - végül is nem rossz üzlet. Egy sor extra ára is változott, és a praktikum csomagot végre szétszedték értelmesebb összetevőkre - megfontolandó, hogy 25 ezerbe van az előrehajtható utasoldali támla rakodóhálóval plusz dupla térképzseb a vezetőoldali ülésen plusz komfort "füles" utasoldali fejtámla. A metálfény már 90e, a klíma automatasága 100e lett.
Aztán augusztusban is lesz akció, csak másmilyen. Kombi kedvezmény eltűnik, viszont klíma helyett - ha jól értettem - választható biztonsági csomag is (ABS stb.), ha valakinek az a fontosabb. Hasonló konstrukcióban, mint eddig a klíma, tehát ingyen hozzáadják, illetve Ghia esetében levonják az árát.
"A motorok nekem is teljes kérdőjel. állítólag az 1.6-os modernebb egy fokkal mint a 1.8 vagy a 2.0, mert ezek már alu blokkosak de lehet hogy ez hülyeség."
Nem hülyeség, papíron valóban modernebb (és alu blokkos). De te ebből "felhasználóként" nem érzel túl sokat. A nagyobb motorok is teljesen rendben vannak.
tegnap kérdeztem a szalonban és nálunk azt mondta a kereskedő hogy csak és kizárólag 1.8 vagy annál nagyobbra kerül tárcsa.
A motorok nekem is teljes kérdőjel. állítólag az 1.6-os modernebb egy fokkal mint a 1.8 vagy a 2.0, mert ezek már alu blokkosak de lehet hogy ez hülyeség.
Tárcsafék: Korábban úgy volt, hogy >=1.8-ban volt hátsó tárcsafék.
Most a katalógus műszaki adatok szekciójában hátsó fék- tárcsa - ST170
többet nem tudok, szerintem korábban néztem, de most sehol nem lelem... talán egy telefon kiderítené. mondjuk ugye mostanában már trend, ghia alapból könnyűfémes, ahoz lehet, hogy már tárcsát adnak, de ki tudja...
egyébként az abs témához, meg hogy lassú hozzá a dobfék: A dobfék lassúsága egy integráló tényező. Nyilván más szabályzás kell hozzá, de ugyanúgy kezelhető, mint bármi más szabályzandó dolog.
Motorügyben: Információim szerint az új Astra 1.6-os motorja megfelel az Euro 4-nek, CO2 kibocsátása 168g/10km, a Focus 1.6-osáé (Zetec) 163g. Azt sejtem, hogy az Euro 4 előírás nem csak CO2 kibocsátásból áll, de talán jelent valamit a fenti két adat annak fényében, amit a 2005-től életbe lépő szabványokkal és az azokon kívüliséggel kapcsolatban írtál. (De szép lett... :-) ) Tényleg jó volna egy kis felvilágosítás motorügyben.
Az info átadásról: A Focus katalógusa szerintem még a jobbak közül való, de az sem hibátlan. Pl.: az Ambientéhez (is) megjegyzés nélkül beírja a hátsó tárcsaféket, majd a Ghiánál: "ABS hátsó tárcsafékkel". (Jó, tudom száljak le a tárcsafékről. :-) )
Eltartott pár napig, mire kiderítettem, hogy ütközéskor a Focus kormánya is teleszkóposan összenyomódik hasonlóan az Astráéhoz. A sort lehetne folytatni.
A nyitvatartásról annyit, hogy még a Solymáriak honlapján is fent van a szombati nyitvatartás, de a szombaton előre időpont egyeztetés nélkül betérni szándékozó orcára hullhat... (Egyébként náluk is lehet nézni Ghiát.)
sportivo: ok, lehet hogy az az usa focus, de akkor mondd meg mi lesz az europaiban az ujdonsag
Más: Van aki kiigazodik a motorokban?
Én nem vagyok egy autószakértő, amennyit sejtek:
volt a fordnak egy OHV-ja aztán lett a CHV talán, ezután jött a Zetec (legalábbis a kategóriában) a Zetec E csak az 1.4-es focusokban volt , az 1.6 mar Zetec SE motor, ami Yamaha gyártmány.
No ezután jön ami tiszta kavar. Az új ford motor a duratec, ami nagyonmenő és már évek óta várják a Focusba, valaki már petíciót is csinált a neten. A mondeoba duratec kerül már, 1.8 duratec HE. Az új fiestában duratec V8 (kb -1.6 ig) kerül bele, de ez más forrás szerint a Zetec SE átnevezve, nem az "igazi" duratec (HE).
Valahol meg azt írják a zetec (e?) már elavulni kezd és gyenge pontja a focusnak, 2005től meg talán a szabványoknak sem tesz eleget szennyezőanyag-kibocsátás tekintetében.
Igazából engem is tökre az zavar a fordban igazán, hogy:
-Nincs normális információ
-Márkakereskedők többsége béna
-Nem bízhatok meg senkiben, se szervíz se vétel
(példa: Körülnéztem Pesten. 5 kereskedőből 2-nél tudtam Ghiat nézni (Szeleczky,Petrányi). A többi helyen nem tudtak mutatni, ugyan Ivanics igérte, hogy esetleg majd tud mutatni. Igazából az ülése érdekelt. Egyik kereskedő közölte, hogy hasonló mint a mondeoé amit épp néztem csak nem elektromos magasságállítással. Mondtam, hogy dehogynem. Megnéztem, és persze valamelyik kereskedőnél az van, hogy manuális a másiknál az hogy elektromos, a katalógusban elektromos. 1-0 én nyertem, de ezt a kereskedőnek álmában kéne tudnia és JÓL. Hasonlóan a tetőablak kinézete és működése érdekelt. Több árlistában még "manuálisként" van feltüntetve. PEdig elektromos. Mutatni csak és kizárólag Szeleczky tudott ilyen példányt.
Mondjuk jártam Renault szalonban is. A kocsi büdös vegyszerszagú volt, majdnem elhánytam magam. Ezután mondtam, hogy ronda a kárpit, erre mondták van többfélével. Hozott egy katalógust, volt benne 3 féle fénykép, amiből 1-et már szerinte sem gyártanak, 1-et meg talán nem. Olyan nagy kaland lenne szerezni a szalonokba 10 centi kárpitot a gyárból (kb még sehol nem láttam ilyen mintát). Hasonló a fényezés, arról is csak néhol van "élő" minta...
Nem tudom, de ha nekem pénzem lenne egy szalon megépítésére, akkor annyit adnék magamra, hogy azt hasznosan használjam ki.
Ja és még egy dilim: Miért kell a szalonok (jó részének) hétköznap munkaidőben üzemelnie (kizárólag). A jobbak hétvégén is nyitva vannak. A még jobbaknál ezt kiírják a weblapra. A legjobbaknál NEM HIBÁSAN írják ki. (volt már ahol kiírták és de nem...).
Ha én szalont nyitnék, az kb így lenne nyitva:
H: szünnap
K-SZ: 6-15
Cs: 8-16
P: 8-hajnal 2
Sz: 10-16
V: 10-16
mondjuk. Tutira beraknék egy napot, amikor éjjel is lehetne autókat nézni. Egyszerűen poén lenne szerintem. El tudnád vinni a haverjaidat buli előtt/vacsora, tárgyalás után megmutatni a kocsit, megnézhetnéd milyen éjszakai vezetésnél vagy bármi.
Tudom, pénzbe kerül és zűrös, de ki ér rá napközben?!
Valóban lassabb, de akkor mivel magyarázod, hogy nem hosszabb vele e fékút? Akkor pedig igencsak dolgozik az ABS ezeknél az új kocsiknál. Azért én is jobbnak tartom a tárcsaféket, de azért nem kell elájulni tőle. Főleg ebben a kategóriában nem.
Én anno 2001 júliusában rendeltem meg a verdát utasoldali légzsákkal+ABS-szel, októberi érkezéssel. Akkor azt mondták az Auto-Fort-nál, lehet hogy szerencsém van, mert már a 2002-es modellt fogom kapni és abban 90%-ra benne lesz az utasoldali lufi, így visszakapom a plusz airbagra befizetett pénzt. Rá egy hétre telefonáltak, hogy mégsem 2002-es modell lesz, majd 2 hónap múlva érdeklődésemre elmondták, hogy 2002-est kapok. Nem tudták megmondani, hogy nagyjából mikor érkezik meg és azt is csak kb. tudták megmondani, hogy a 2001-es modellhez képest miben lesz más az új. December 1-én kértem egy kölcsönautót a késésükre hivatkozva (ekkor járt le a 16 hét), amit minden különösebb huza-vona nélkül átadtak. Végre január 10-én átvehettem (egy kicsit késtek a srácok) a gépet, amiben természetesen nem volt széria az utas lufija, viszont távirányítós kulcsot kaptam hozzá. Ennyit a hazai Ford dealerekről- tisztelet a kivételeknek.
Ez erdekes, nekem eredetileg marcius vegen volt megrendelve az auto oktober vegi erkezessel (akkor jovunk haza kulfoldrol, es min. 6 honap kellett elotte), es mult heten szolt a kereskedo (Szeleczky), hogy epp akarjak megrendelni, de ez mar 2003-as modell lesz, es meg kell valtoztatnom az eredetileg rendelt szint, mert az eltunik. Meg mondta, hogy ezt meg a gyarleallas elott le fogjak gyartani(!) (kombi, szerinte csak Sp.orsz.).
Csak poenbol felhivtam az Autofort-ot, ott azt mondtak, hogy az aug.5 utan rendelt autok lesznek 2003-asok.
Nekem az a gyanum hogy nemely kereskedo, jo szokashoz hiven, akkor is mond valami okosnak hangzot, ha nem tud semmit.
Amugy az MP3 nekem is nagyon kiraly lenne, ha mashogy nem, utolag, de a Ford Hung. 2003 arlistajan (www.ford.hu) nincs rajta, es amit talaltam helyek, beleertve itt a topicon, az amerikai modellekrol szolnak. Na mindegy, utolag biztos be lehet tenni.
Azt meg meg mindig nem mondtatok meg, hogy a kulcsok mechanikusan ugyanolyanok minden Focus-ban, vagy nem?
A Cicás topic-ban nemrégiben volt erről szó, és ott valamelyik Volvo-s (fargo, vagy hal9000) nem a fékhatását kifogásolta a dobféknek, hanem a sebességét.
Meg megkérdőjelezte, hogy minek az ABS a dobfékhez, mikor olyan lassú, hogy nem is tud állapotot váltani olyan gyorsan, mint ahogy az elektronika vezérli. Bár erre a Ford biztos kitalált erre is valamit. :)
Igen, az első fékeket sokkal jobban kell hűteni. Jók azok a belső hűtésű tárcsák. Szép nagy tárcsa és egy négy avgy hat dugattyus féknyereg előre, hmmm... indul a ballábas technika.:)))
Teljesen egyetértek veled. Érdemes megnézni egy fékhatás mérés adatait. Érdekes dolog derül ki: szinte nincs különbség a tárcsafék és a dobfék fékteljesítménye között. Most természetesen ne az első tárcsaféket és a hátsó dobféket hasonlítsuk össze, mert az első tárcsa és a hátsó tárcsa között is rendes különbség van (tárcsa méret, fékpofa méret stb...). Ráadásul fékezésnél le is kerül róla a súly így nincs is kihasználva. A tárcsafék igazi előnye, hogy kisebb a két oldal közötti fékerő különbség (legalábbis az idő múlásával kevésbé jelentkezik), kevésbé koszolódik és mindenekelőtt jobban hűl. Hátránya, hogy nehezebb megoldani a kéziféket, ugye itt nem alkalmaznak hidraulikus kézifékrendszert.
Aki nem nyomja végig a lejtőn a féket és nem fékezik ballábbal rallys módon az nem veszi észre a különbséget.
Csak egy érdekes adat (sajnos a konkrét adatokra nem emlékszem). Volt egy összehasonlító teszt az alsó-közép kategóriás autókról, és ott fékhatást (fékútat) is mértek. Az eredmény a következő volt:
A Focus (elől tárcsa hátul dob) 1-1.5 méterrel hosszabb fékutat produkált hideg fékekkel, mint a 307-es (elől hától tárcsa), de meleg fékekkel a 307 féktávja romlott jobban. Természetesen még akkor is rövidebb volt a fékútja, de ez nem a fékeknek köszönhető, hanem a 205-ös gumiknak szemben a Focus 185-ösével. Érdekes módon nem jött ki a dobfék hátránya, sőt pont abban a pontban ahol a tárcsának jobbnak kellett volna lennie (meleg fékek hatása a fékútra) fordított volt a helyzet. Elgondolkodtató nem?
MÁS: Nem tudom, hogy mit gerjedtek annyira a hátsó dobfékre. Elöl még az 1.4-nek is böszme nagy, hűtőbordás tárcsafékei vannak. A hátsó fék szerepe nagy fékezésnél meg a fékerőszabályzó miatt gyakorlatilag nulla. Egy ilyen focus 1.4/1.6-nál technikailag teljesen indokolatlan a hátsó tárcsafék - más hasonló teljesítményű/méretű autótípusoknál is csak marketingból szerelik.
Nem, ugyanúgy a 2002-est fogod kapni. Én tavaly ugyanígy jártam. Július végéig volt az akció, goyorsan 26-án meg is rendeltem, és a gyár újraindítása után szeptemberben legyártották a 2001-es modellt, októberben meg is kaptam, és csak a 2001-esek után kezdték a 2002-eseket gyártani.
2002-es, 3 ajtós focusom van. A bal oldali "A-oszlop" takaróborítása egy kicsit megereszkedett, vagyis egy rés keletkezett a kédergumi és a műanyag borítás között. Gőzöm sincs, hogy mi történt, talán nem bírta a hőtágulást? Más: a műszerfal két középső szellőzőnyílása viszonylag nagy hőmérsékletkülönbségnél (napon túlhevült műszerfal+légkondi működtetése) "cicereg". Ha már lehűlt az utastér és nagyjából azonos hőmérsékletűek a műanyagok, akkor ez megszűnik. Van hasonló tapasztalata valakinek?
Most akkor hogy van ez?
Ha július 31-én rendelek Focust, akkor legyártanak nekem egy 2003-as modellt, amit a 2002-es modell akciós áraiért megkapok?
Vajon a Ghiaság még ugyanazt jelenti a 2003-asnál, vagy bővül-szűkül-cserélődik a felszereltség?
Nekem jó lenne egy szimpla rendelés is (várni még tudok, csak az lenne a lényeg hogy ne kelljen +450e jó magyar Forintot még hozzátenni egy fél év múlva (mert ez "aktívan megvédene" az új autó vásárlásától), szóval lesz akció tovább vagy nem. Kinek van ismerőse a Ford HU-nál?
Axel777!
dob vs. tárcsa
szerintem egyszerűen csak anyagi oka van mert gondolom a tárcsa előállítási költsége egy két Forinttal drágább mint a dobé és/vagy ezzel ösztönzik a népet hogy vegyen nagyobb motort a kocsiba!
A szeptemberi gyártású Focusokban már "aktív védelem" (is) lesz. Ez többek között az aktív fejtámlát jelöli. Továbbá néhány szín árnyalata megváltozik, pl. State Blue.
kétajtósszekrény!
Solymáron próbáltad? Az udvaron állt még 4-5 Focus a múlt héten. (Mondjuk azt nem figyeltem hogy kombi van-e köztük.)
Van valakinek tippje, hogy miért dobféket szerelnek hátra, ha a motor 1.8-asnál kisebb?
Hasonlo cipoben jarok: akcios Ghia Kombi-t vennek, de tapasztalatom szerint mar keso van, ugyanis elfogytak raktarrol az autok.
A Ford korrekt olyan szempontbol, hogy Jul 31-ig rendelhetsz azonos feltetelekkel (legkondi+kombi kedvezmeny, igy Ghia Kombi 4 milla), de a rendelest kb 3 honap mulva tudjak csak teljesiteni a rendeles maga plusz ido, meg leallnak augusztusban a gyartassal.
Tipp: hivd fel a kereskedoket. Ha van rendeles alatt auto, akkor mazlid lehet, ha nincs, akkor varni kell.
En probalkoztam, de kombit nem talaltam, csak 4 ajtosat, azok is kb 4.2-4.3MFt korul voltak a digit klima + CD miatt. Tehat netto Ghia sem volt. :-(
Nahát, ezek a feleségek! mi már április óta tervezzük a focusvásárlást, és most ugyanide jutottunk. Nem lenne tartalék pénzünk, sőt pici adósság. A végén megint használt autót veszünk :-(