Na ez az infó engem is érdekelne. A Fb-os határfigyelő csoprtban a Szöreg-Topolya útvonalat javasolták de az 53km. Ha ez kevesebb és kikerüli a dugót akkor hurrá!
Ha ezt valaki csinálja, akkor nyilván megéri neki; nem abból él, hogy télen nincs rá kereslet (vagy csak csökkentett). Én nem látunk rá az üzleti modell összetevőire, én nem is proponáltam, csak szóba hoztam, mert a témához releváns. Megjegyzem; szerintem Te sem tudod, mi benne a bóóót, de kell lennie :) Az pedig, hogy van akinek megéri venni egy ilyet és hosszú évekig használja, más esetleg csak béreli és megint más sorbán áll és kp/kártya fizetést választ élethelyzet függő, kinek-kinek egyéni döntése.
"Az utolsó fizetőkapunál 19.48-kor közel 10 kmes sorba álltunk be,tülekedés persze még a leállósávban is. 2óra múlva jutottunk át"
Sziasztok!
A fenti szösszenet miatt kérdeznék. Már egy hónapja off országból hazafelé ugyanitt mi is beleszaladtunk majd 1 óra átjutásba. Ezt jelezték is egy a pálya felett keresztbe lévő konzolon, igaz 20 percet írtak. Egyik kérdésem az lenne, hogy vajon hol lehetett ez a kiírás, egyszerűen nem emlékszem, hogy az Újvidéki lehajtó előtt vagy után. Hátha valaki tudja. Ha a lehajtó után, akkor nem érdemes tovább olvasni. :)
3 km-l hosszabb, most perpillanat a google szerint a pályán 31 perc a 19 km. Végignéztem az utat a fent lévő képek alapján nincs vele gond.
Szerintetek, érdemes ezt az utat alternatívaként figyelembe venni?
A képek alapján lehajtáskor nincs fizető kapu, viszont a pályára visszahajtáskor van valami sorompós épület. Ebben az esetben gondolom visszahajtáskor kell kifizetni a Belgrád - Újvidék közötti pályahasználatot?
Itt is lehet vajon kártyával fizetni, mert nem tűnik túl korszerűnek az épület?
Elég jól ki van találva a rendszer, azt hinné az ember, hogy mindenki ezt veszi, aki a horvát tengerpartra utazik.
Hát a nagy lófüttyöt :-((
Van Pesten egy vállalkozás (nem írom ide a nevét, egy másodpercig sem akarom reklámozni őket!), ezres mennyiségben adnak bérbe ilyen eszközöket a lüke magyaroknak, pedig minden józan számítás szerint meg kéne venné a készüléket és nem bérelni.
Ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy miért nem jönnek le az emberek egy kapuval előbb? Szinte biztos vagyok benne, hogy a szokásos applikációk ezeket előre jelzik.
Az applikációknak mobilinternet kell, Szerbia pedig nem EU tagország, az "ingyen roaming" opció nem működik, a fizetős roaming meg rettenetesen drága lehet.
Nemrég leírtam, hogy a szerb hazai mobilinternet egyébként viccesen olcsó, 30 dinárért (kb 80 forintért) lehet venni napijegyet 50 MB forgalommal, ami a Waze tekintetében bőségesen elég. Csak előtte meg kell venni a SIM-kártyát, ami szintén nem tétel, 300 dinár (800 ft), csak ugye a papírmunka....
A másik dolog, hogy a szerbek még nem igazán használják a Waze-t. Most ránéztem a Szabadka-Nis útvonalra, és sehol egy torlódás, sehol egy rendőr, sehol egy leállósávban parkoló autó. Belgrádban egyébként már mintha egy kicsit működne a rendszer, ott már van annyi felhasználó, hogy a nagy forgalmi durvulásokat el lehet kerülni, de országosan még nem.
az okosabb úgy ér macedóniába,hogy a lehető legkevesebb üzemanyag legyen a tankba,így nem csak 30liter fér bele.
nem tudom mi ez a pánik a macedón kutak miatt,nekünk soha sehol semmi gondom nem volt,se éjszaka se nappal.bár biztos a fehér zokni barna szandálos embereket találják meg.
pár napja azért támadtatok hogy ennyiből nem lehet kihozni az autós utazást mint amennyiből én megjártam,na hát ezzel a hozzáállással mint a tiéd,tényleg nem lehet.
Egyébként láttam már valami felugró hirdetést, hogy lehet ilyen horvát eszközt bérelni, szerintem jövőre hozzáférhető lesz a szerb változat is.
Ha te lennél a vállalkozó, mennyiért érné meg neked bérbe adni egy ilyen eszközt, amit megvenni egyébként 5000 forintba kerül?
Ha autós vagy, mennyiért érné meg neked bérbe venni egy ilyen eszközt, amit megvenni egyébként 5000 forintba kerül?
Én végigpörgettem a fejemben ezeket az opciókat, és az 5000 forintos beszerzési árat figyelembe véve arra a következtetésre jutottam, hogy sem bérbe adni, sem bérelni nem éri meg :-)
Ok ez tiszta , de mi van ha előttem az összes rendőr éppen büntiket osztogat a leállósávban ?
Nem leállósáv, hanem parkoló. Leterelik a forgalmat az útról, és átküldik 10 km/h korlátozással egy parkolón, ahol egy rendőr kiszedi a sebességbűnözőket. Utána egy másik csapat intézi az igazoltatást és a pénzbeszedést.
Szerbiából kiküldik a papírt, vagy ha arra megyek megint valamikor szépen kivesznek és elverik rajtam ?
A gyorshajtókat azonnal büntetik. Más esetekben (pl. tilosban parkolás) az ablaktörlő alá teszik a csekket. Ha nem fizeted be a csekket, akkor sem küldenek ki semmilyen papírt, de ugyanazzal a rendszámmal legközelebb nehézségeid lesznek az országba való belépésnél.
Nekem 1 perc vita és bunkóskodás sem éri meg. De azt is leírtam, hogy akkor csak 30 liter hiányzik. Így jön ki és nem érdekel a nyaralás 0,5%-ot sem elérő spórolása.
Olvastam és az lehet az egyik megoldás, a bérlés a másik. Ki-ki döntse el melyiket választja vagy marad a kp fizetés és - esetleg - egy jó applikációval a kikerülés.
Ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy miért nem jönnek le az emberek egy kapuval előbb? Szinte biztos vagyok benne, hogy a szokásos applikációk ezeket előre jelzik. Amióta használom még sosem találkoztam stauval, mindig elmentem mellette. Szerintem ennyit megér.
Gondolom német autód van, azokon el lehet játszani ezt a trükköt. Sajnos a japánokon nem. Nem is értem őket, miért csinálnak ilyen kicsi tankokat. 65 literes egy 3500 ccm-es motorhoz.
Ez a Te döntésed :) Egyébként láttam már valami felugró hirdetést, hogy lehet ilyen horvát eszközt bérelni, szerintem jövőre hozzáférhető lesz a szerb változat is. Ha jól emlékszem még itthon rátölthetsz tetszőleges összeget és amikor visszaadod a rajta lévő és fel nem használt lét visszautalják Neked. Így korrektnek tűnik a dolog.
Ok ez tiszta , de mi van ha előttem az összes rendőr éppen büntiket osztogat a leállósávban ? Szerbiából kiküldik a papírt, vagy ha arra megyek megint valamikor szépen kivesznek és elverik rajtam ? Mert ha nem küldik ki a papírt akkor nagyon is megéri megvenni azt a kütyüt...
Két kamera van, egy a kapu előtt, a másik a ott, ahol a leolvasó miatt eleve lassítania kell a sofőrnek (a sorompó addig nem nyit, amíg nem történt meg a rendszám leolvasás), és a rendszerbe be van építve egy rendszám felismerő szoftver. A sebességet a két leolvasás között eltelt idő és az ismert távolság alapján számítják ki. Technikailag nem egy nagy durranás megcsinálni. A nyári csúcs során, amikor komoly sorok alakulhatnak ki a kapuknál nyilván nem valós átlagsebességeket regisztrál a rendszer, de mivel a dugó miatt a rendszer az autós javára téved ilyenkor senki nem fog reklamálni; de ekkor aktivizálják a rendőrség mobil ellenőrző egységeit, akik meghívják egy kávéra valamelyik parkolóba a kedves vendéget, de a cechet neki kell állnia :)
70 literes a tankom, de ha tankolás közben nyomkodom a csőben lévő szelepet,még simán 20 liter belemegy . Viszont azt megfigyeltem már többször is, hogy itthonról nem fogy el annyi, mint a Görög határtól Igoumenitsáig :)
Hazafelé az utolsó szerb fizetőkapunál 2 órát kellett várni ? Na basszus, újra kell gondolnia mindenkinek a dugók kialakulásával kapcsolatos esélyeket :-((