Keresés

Részletes keresés

malazs Creative Commons License 2017.11.03 0 0 92001

De még a második képen is látszik, ott az orrfutó kormányzás még esélytelen.

Előzmény: malazs (92000)
malazs Creative Commons License 2017.11.03 0 0 92000

Gondolj bele: Egy kamiont egy 120km/h-s széllökés letol az útról pedig az stabilabb az úton mint ez a bálna, amibe jóval nagyobb felületen kapaszkodik a szél és szinte a megállásig nincs a teljes súlya a kerekeken. Beérkezik vagy 150kts-al keresztben, és van előtte kb 35 méter hogy korrigáljon, nah ez kurvára gyorsan elfogy ám, csak biztosra mehet. Amennyiben "alulkormányozza" esélye sincs korrigálni, míg így azért van. Nem kergette ez a kígyót, a balra állt keresztbe, erősen visszahúzta és a jobbos keresztbeállásból már gyönyörűen egyenesbe is tette, itt már gondolom fogyott a sebesség is és a futókra is több súly nehezedett. Pont az első képeden látszik hogy mikor balra keresztbe áll,az orrfutó még a talaj közelében sincsen.

Előzmény: feketefelhoo (91997)
NORTHLINE Creative Commons License 2017.11.03 0 1 91999

Semennyit sem értek hozzá, csak azt tudom, hogy nekünk sokkal több időnk van elemezni a dolgot, mint nekik volt felfogni-kigondolni-végrehajtani.

Előzmény: még1MbR (91992)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.03 0 0 91998

Csalókák ezek a szemből felvett leszállások, mert nem látjuk az előre haladó mozgást, de legalább megnéztük egy szemből jövő gép mindkét oldalát :)

 

Belülről kevésbé rémisztő 

 

https://www.youtube.com/watch?v=51DkT-S5qpU

feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.03 0 0 91997

Én úgy vélem, hogy a pilóta túlreagálta, de végül megoldotta. Az oldalszél nyilván határon belül volt, különben kitérőre kellett volna menni. A földet érés előtt már eleve be van lépve balra és már jelentősen átfordult, mire belépte jobbra. Valószínűleg nem lehet egyszerű egy ekkora dögöt mindig szépen letenni.

 

  

Előzmény: malazs (91996)
malazs Creative Commons License 2017.11.03 0 0 91996

Ha kevésbé lépi be, le is csúszik a pályáról, kénytelen volt belépni teljesen.

Előzmény: még1MbR (91995)
még1MbR Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91995

Én a lassításból azt látom, hogy onnantól tör ki a gép erőteljesen balra, hogy az oldalkormány koppig be lett lépve balra... aztán rájön, hogy ez sok volt és koppig belépi ezúttal jobbra. Persze a gép egyből elindul jobbra. Klasszikus kígyókergetés.

Ha kevésbé lépi be, akkor pont a leszállóirányra fordul a gép a földetéréskor, ahogy azt kell.

De ez csak szerintem, nem vagyok pilóta...

 

 

Előzmény: malazs (91994)
malazs Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91994

Illetve a lassításnál látszik hogy a főfutó leérésénél teljesen keresztbe fordította a szél, az orrfutón még nem volt súly, így kénytelen volt maximálisan belépni, az orrfutó leérkezése és a ránehezedő súly miatt ekkor a másik irányba állt keresztbe, ennyi... ebből már gyönyörűen hozta ki.

Előzmény: még1MbR (91992)
malazs Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91993

Változó erejű szélnél azért szerintem nem annyira egyszerű. Nem épp úgy viselkedik és kezelhető a földön mint egy autó.

Előzmény: még1MbR (91992)
még1MbR Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91992

Nem értem, miért lépte be ennyire durván mindkét irányba, sokan dicshimnuszokat zengenek erről a leszállásról, de szerintem teljesen el lett bénázva...

Előzmény: NORTHLINE (91988)
malazs Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91991

Befagyott állásszög jeladó(érzékelő) miatt

Előzmény: VÉNYOLC (91990)
VÉNYOLC Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91990

Ezt néztem pár napja.

 

http://indavideo.hu/video/Legikatasztrofak_13e_8?token=ce9c4298fe855e122e4034f7304040bf

 

Nem értem ponotsan, vagy csak átsiklottam rajt, hogy tulajdonképpen miért kezdett emelkedni a gép, és főleg miért nem tudták lenyomni az orrát az átesés előtt?

feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91989

Kevésbé szerencsések :

 

https://www.youtube.com/watch?v=fm3Z1yTL34I

 

Ahogy a bokrok susognak az olyan, mintha oldalhátszél lett volna. Szerintem.

NORTHLINE Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91988

Szerintem itt is sokan megfejelték a szomszédjukat...

 

https://youtu.be/roS6oFjCDhc?t=69

etomcat Creative Commons License 2017.11.02 -1 0 91987

> földközelben sűrűbb a levegő (az utazósebességet ilyen magasságon talán el se tudnák érni a nagyobb légellenállás miatt)

 

De igen. WTC 9/11 repülőgépek: 796 és 944km/h (430 knots and 510 knots) és talán 300 méter magasságon csapódhattak be.

Előzmény: sualsidal (91985)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.11.02 0 1 91986

Olyan lehet, mint a motorcsonaknal. Nagyobb sebessegnel par cm-es kormanymozdulatokkal nagyon konnyu iranyitani, kis sebessegnel, pl kikotesnel tekerni kell nagyon, hogy egy kicsit is reagaljon. Remelem nem nagyon off itt!:-) 

Előzmény: sualsidal (91985)
sualsidal Creative Commons License 2017.11.02 0 1 91985

"igen, érdekes lett volna látni, hogy mit csinál közben a pilóta a kormánnyal. teljesen normális (nem szélcsendes, de átlagos időjárású napon is) meglepően nagy kormánymozdulatokkal szállnak le (kézzel)"

Mert kis sebességnél nagyon gyenge a kormánylapok hatásossága is, ezeknek a gépeknek a besiklási sebessége pedig csak negyede-ötöde az utazósebességnek. Ebből valamennyit kompenzál az hogy földközelben sűrűbb a levegő (az utazósebességet ilyen magasságon talán el se tudnák érni a nagyobb légellenállás miatt), de azért még nagy kormány-kitérésekkel kell dolgozni a pilótáknak hogy legyen hatása is a kormányzásnak. A nagyobb gépeken (pl. Jumbo Jet) vannak külön kis-sebességű spoilerek is amik nagyobb sebességnél már nem működnek, de kis sebességnél még szükség van ezekre is.

Előzmény: Törölt nick (91984)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91984

igen, érdekes lett volna látni, hogy mit csinál közben a pilóta a kormánnyal. teljesen normális (nem szélcsendes, de átlagos időjárású napon is) meglepően nagy kormánymozdulatokkal szállnak le (kézzel)

 

ezen en is nagyon meglepodtem, amikor eloszor lattam ilyet, youtube-on rengeteg sok ilyen video van fent

Előzmény: elemes (91978)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.02 0 0 91983
Előzmény: VÉNYOLC (91982)
VÉNYOLC Creative Commons License 2017.11.01 0 0 91982

De miért nem mozdul a csűrőlap? Ha túl nagyot korrigál a pilóta, akkor egyből a spoilrek nyílnak?

Előzmény: Pitylogós (91979)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.01 0 0 91981

Jogos, tényleg elírtam :)

Előzmény: ViktorMike (91980)
ViktorMike Creative Commons License 2017.11.01 0 1 91980

Csűrődifferenciálás:

 

A felfelé kitérő csűrő kitérése nagyobb, mint a lefelé kitérőé!!!

 

A magyarázatod jó, csak a végét írtad fordítva. 

Javítottam, nehogy az érdeklődő laikusokban rosszul rögzüljön

 

Üdv

VM

Előzmény: feketefelhoo (91977)
Pitylogós Creative Commons License 2017.11.01 0 0 91979

Elsősorban nem a differenciál nyomaték miatt nyílnak ki, hanem miattuk leválik a szányról az áramlás, így azon az oldalon csökken a felhatjóerő, így csűrő hatás keletkezik.

Előzmény: feketefelhoo (91977)
elemes Creative Commons License 2017.11.01 0 0 91978

igen, érdekes lett volna látni, hogy mit csinál közben a pilóta a kormánnyal. teljesen normális (nem szélcsendes, de átlagos időjárású napon is) meglepően nagy kormánymozdulatokkal szállnak le (kézzel), 737-esen hiénáztam egyszer. ilyen vad időben gondolom még erőteljesebb.

Előzmény: f_zoli (91976)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.01 0 0 91977

A felfelé kitérő csűrő oldalán, a kitérés miatt csökken az állásszög, a másikon pedig nő. Ebből következik, hogy a bal oldalon csökken a légellenállás, a jobbon pedig nő. Így fordulóban keletkezik egy olyan nyomaték, ami a gépet a fordulóval ellentétes irányban akarja kiforgatni. Kisebb gépeken ezért van differenciált csűrő : felfelé kisebb a kitérés, mint lefelé. Valószínűleg utasgépeken ez nem lenne elég, ezért a felfelé kitérő csűrő oldalán kinyílnak a spoilerek is.

Előzmény: f_zoli (91976)
f_zoli Creative Commons License 2017.11.01 0 0 91976

Örülök, hogy egyik első aviatikai megfigyelésemet más is osztja :) 

Gyakorlatilag nem is tudtam azonosítani a (767 külső) csűrőket, sokszor csak a spoilerek paskolták a szárnyat, lustán leffegve, kicsit rendezetlenül (látszólag).


https://en.wikipedia.org/wiki/Spoileron

 

"Boeing's line of jet airliners and Tupolev Tu-154 have fast-acting spoilers. They double as spoilerons that assist the ailerons when the pilot commands a high roll rate. These can be readily seen in operation when the pilot is fighting gusting crosswinds when landing."

Előzmény: VÉNYOLC (91975)
VÉNYOLC Creative Commons License 2017.10.31 0 0 91975

A belső felvételen is jól átszik, hogy a csűrőlapok alig mozognak, a spoilerek meg rendesen nyitódnak. Létezik az, hogy a spoilrek is besegítenek a kormányzásba, ha nagyot ránt a kormányon a pilóta?

 

Előzmény: NORTHLINE (91972)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.10.30 0 0 91974

Kemény élet a pilótáké. Szerintem az utolsó széllökés miatt már annyira elsodródtak a pályatengelytől, hogy nem kockáztatott egy fűre gurulást a hozzávalókkal együtt. A környező hegyek sem alakítják laminárissá a szelet éppen.

Előzmény: CérnaSzáll (91969)
Saughassy Creative Commons License 2017.10.30 0 0 91973

Laikuskent ez egy nagyon gyors es jo dontesnek tunik, megszakerthetnek az esetleg erre kodorgo pilotak.

Előzmény: trizs77 (91968)
NORTHLINE Creative Commons License 2017.10.30 0 0 91972
Előzmény: elemes (91971)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!