Hát igen, ezen én is elgondolkodtam elég alaposan. Mármint a spoiler szett árán. Nem kevés lóvé!
Igazából per-pillanat két esélyes van, ami közül választanék: az olasz Lester (www.lester.it) és a német Clemens (www.clemens-motorsport.de). Nekem ezek jönnek be (főleg a német!). Az persze egy más kérdés, hogy itt hozzá lehet-e jutni vagy külön meg kell rendelni. Te honnan és milyen toldatokat szereztél be? A neten megtalálható? (Esetleg cím?) Ha te már amúgy is jártas vagy ilyen ügyben, országon belül honnan érdemesebb beszerezni ezeket?
Az autódban a kormány középen hány kapcsoló található? Négy (bal-felső, bal-alsó, jobb-felső, jobb-alsó) vagy kettő (bal-felső, jobb-felső)?
Akkor ennyi spoilerrel igen a zsebbe kell nyúlnod... :)) Nem lesz olcsó. :) Csak toldatokat tudok C4-hez amit árulnak de az már egy rakás pénz... :(
Neonom van StreetGlow egyenesen amerikából Halálos Iramban című filmben is ilyenek voltak a kocsik alatt, nekem lila van ebből nagyon kemény. :)
Hifivel nincs gond a renómban is összehoztuk a távvezérlőt nem azzal van a baj.
Mivel gyárilag meg van szabva, hogy mit vezérel. A renyóba Blaupunkt és Philips vezérlés van, C4-ben sorry már nem emlékszem, majd megnézem. De ez nem gond, ügyes ember kell hozzá és megoldható, nem egyszerű de nem gáz. A gáz a központi computerrel van, mivel a magnó össze vannak kötve vele, mert a magnó vezérlő funkciót lát el a C4-ben és ezt kell kiiktatni. Ezzel nagyon kell vigyázni, mert központi computer 600 kiló körül van ha elszáll, ezt mindenkép szakszervíz csak!!
Chiptuning jó, gyárit adnak hozzá, az megéri, már láttam én is, de engem ez nem érint.
Az alu mint írtam 19-esig ( 235/35/R19 ) kopp rámegy semmi alakítás nem kell, le a régi és fel az új. 20-nál kell már.
18-sal már jóval keményebb megérzed, de nem a futómű hibája a keménység hanem a gumi fala annyira vékony, hogy szinte nem tompít hisz van súly is 1200 kg üresen a C4+Te+tank+cuccok... :( Ezért írtam, hogy a 17-es a legjobb vétel. Szép is, és nem üt akkorát hisz tompít is.
Üdv
ui: köszi, remélem 1-2 hét és elvezhetem megint azt az érzést, hogy oldalra fordul a busz ha megállok mellette... :DDD Imádok, szép autót építeni, persze a sajátomból... :DDD
Igaz, most vettem észre, hogy nem voltam eléggé pontos a leírásban, de majd megteszem most.
Igen, nekem is a dizájn van első helyen és semmiképp sem szeretném ha valaminek is a róvására menne, szóval inkább tegyünk hozzá, mint elvegyenünk belőle.
Amilyen tuningra én gondoltam: spoiler szett (elől, hátul, oldalküszöbök, hátsó-felső légterelő), alufelnik + szélesebb gumik (amiről már írtam), ültetés, kis neon az aljára + a beltérben hátul és hifi (amiért nagyon meg vagyok őrülve az egy Alpine multimédia szett, ami olvassa a legtöbb lemezformátumot (sajnos eléggé borsos az ára :-() -nemrég láttam valamelyik autós lepban 325.000 Ft-ért és ez akciós).
Motorhoz egyelőre semmiképp nem nyúlnék, úgy érzem az 1.6-os dízel minden téren kielégíti elvárásaim. Bár láttam már a neten, hogy létezik chip-tuning (http://www.speed-buster.de/chiptuning/chiptuning_CITROEN_C4.html), ami kb. 29 + lóerőt ad, de igazából még annnyira nem ájultam el tőle. Talán majd később. :-)
A futóműnél arra szerettem volna rátappintani, hogy a kerékfelfüggesztés igényel-e nagyobb (!értsd súlyosabb!) kerekek esetében valamilyen ráerősítést, vagy csak úgy simán ráteheted semmi probléma nélkül a 225/40R18-asokat? De ahogy írtad, tényleg odafigyeltek a franciák a futóműre, ezt már mástól is hallottam.
A 225/40R18-asokkal mennyire ráz? Tudom már régebb írtad, hogy nagy meglepetésedre nem is ráz, de most azt említetted, hogy kemény. Szóval?
Hifi: rákérdeztem a márkakereskedésben és azt a választ kaptam, hogy ha más cuccot pakolok a gyári helyett, a kormányról már nem tudom majd vezérelni. Vagy csak részlegesen. Belegondolva jobban a témába ez érthető is, de remélem van erre is ésszerű megoldás igaz? Te mire jutottál?
Kösz még1szer mindent és ... jó munkát a "nagy alakításhoz"!!!
Igen néztem is, de írtam be és több hétig senki sem válaszolt. :(((
Pedig örülnék, ha ott pörögne a forum. :) De így... :(
De tetszik az oldal, csak érted, ez gáz, biztos új meg minden...
A "kacsa" meg ilyen ( remélem nem fogtok utálni ) de nem "fekszik", még ha citroen is. Én a C-s sorozat, meg a xaso,xsara ilyenek ok, de a old-okat inkább kihagynám...
PSA topictalik és COCH találkozók (gondolom nem sértődnek meg, ha klubon kívüliként megy oda valaki) szoktak lenni viszonylag nagy rendszerességgel. Ás van egy újonan szerveződő, még elég kezdetleges állapotban lévő klub, ami kimondottan az újabb Citroenek tulajait igyekszik tömöríteni:
Ja, a fogyit kihagytam, de mint lejebb írtam 0,5-nél nem eszik többet a 18-as kerékkel. Szerintem 2-3-4deci ,mikor mennyi. Az igazság eleinte mértem, most már nem, de lehet, hogy megmérem megint hátha más. :) Én tankolok és hajrá. Ritkán mérek, a fedélzeti meg nekem néha olyan hülyeségeket mér, hogy inkább rá sem nézek... :)))
Örömmel olvasom, hogy C4 coupe-t veszel. Nekem nagyon bejött.
Én optikai örült vagyok, így a C4-et is kezelésbe vettük. Festőhöz megy most a munkákkal készen vagyunk. Ezért képet később. Szó mi szó nem egyszerű eset ez a francia modell. :(
Az optikához hozzátartozik a jó kinézet miatt a futómű tuning is.
Két választásod van : vagy rugó ezt 3,5 cm-est és 4 cm-est kapsz ( 45.000-86.000 Ft-ig ) tipusa válogatja.
A másik a komplett állítható futómű ez jelen pillanatban 260.000Ft körül jön ki, ez elől 6cm-ert, hátul 7 cm-ert enged lejjebb a kaszniból maximum.
Megmondom öszintén én sokaltam a futóműt nekem rugó került bele H&R márkájú természetesen TÜV engedéllyel! A rugózás meglepő volt számomra, szinte semmit sem lehet belőle észrevenni, nem ráz, nem kemény, nem kopog. Az bizti, hogy a C4 futóműve ott van a szeren, dolgoztak vele a srácok... :)) Ugyhogy csak pozitívat tudok mondani az ületetőrugóról.
Alu: gyárilag amit lehet katalógus szerint 19-es 235/35-ös gumival. Szerintem átalakítással ( peremezés, nyomtáv... ez-az ) a 20-as ami alámegy kasznialakítás nélkül, persze már nagyon peres gumival. :(
Szerintem a C4-re a legjobb választás a 17-es a magyar utakra, a 18-as már bevállalós a nagyobb meg már örültség az csak fanatikusoknak... :)) Nekem az autóm kiállításokra fog járni külföldre ide-oda, ezért is akartam minél nagyobbat, csak a gyárban nem volt 19-es csak 18-as, és 4 hónapot meg nem akartam várni. Így lett a 18-as nálam, de nem tettem le a cseréről ( volt vevőm rá ) majd talán később, most egyenlőre elvagyok vele. De kemény, ezt jobban érzem mint az ületetést. Minden úthibát megérez a 40-es gumi, mert 225/40-es van rajta. Nem gáz annyira, de ha egy picit a design felé húzol és jobban számít a biztonság, a kinézet és lemondasz a kisebb fogyasztásról és a kényelemről akkor hajrá.
225-tel már azért nagy kanyarvételi sebességet lehet elérni mint a gyári 205-tel, 235-ös gumi is volt ( én nem tettem rá ), de azzal már egész nagyot csal az óra, mert a váltóméret 225/40/R18 a 18-asban. De biztos még stabilabb tőle. De szerintem már a 235-245-ös gumi megfogja az autót főleg ha nem 2.0-es. Én azt szerettem volna de bemutatóban nem volt csak 1.6-os. :( Nem bántam meg legtöbbször egyedül megyek, és akkor elég szépen lehet vele utazni... :)))
Egyenlőre ennyi, bocsi ha hosszú voltam. Ha kérdésed van nyugodtan, hifivel kapcsolatban később az kedjük majd szerelni de már látjuk lesznek gondok, az sem egyszerű mutatvány lesz... :(( De megoldjuk... :))
Én is nagyon szeretnék már végre beruházni egy C4 kupéba, ami nagy valószínűséggel jövő év elején lesz.
Amióta megjelent nagy figyelemmel kísérek minden erről szóló bel- és külföldi cikket, hírt, mondhatni elméletben már egészen "magamévá tettem". Ismerem jó és rossz oldalát, előnyeit és hátrányait. Egyszerűen úgy tettszik ahogy van. Persze azért -szerintem- némi tuninggal jobban fest majd.
Én is 18-as alu-t szeretnék aláadni (először még 19-est szerettem volna, de talán azzal jobban ráz majd, így inkább a kisebbnél maradtam). A lényeg, hogy szélesebb gumikkal szeretném, a gyári 205-ös helyett legalább 225-235. Bevallom, ezzel kapcsolatban engem is a fogyasztás érdekelt a legjobban, hogy mennyivel lesz ez több mint a gyári kerekekkel.
Tudsz erről bővebbet is írni? A kerekeken kívül mást futómű tuningot is alkalmaztál vagy csak úgy feltetted az eredetiek helyett?
*1.6-os dízelben gondolkodom (mert erről hallottam a legtöbb jót)*
Abból kiindulva, hogy önnön magam megerőszakolásával és tojás gázpedál alá helyezésével én egyszer megtettem a Pécs-Balaton távot (azért korántsem Alföld síkságú terep) 5,7-5,8 körüli fogyasztással, nem lehetetlen a dolog. Persze normális tempóval már az... ;-)
Ha 6,2 -őt sokalja, akkor inkább vegyen C2-őt. :)) Azzal tartható. Vagy diesel C4-et. Egyik benzinessel sem tartható szerintem C4-ből az átlag 6,2 még pályán se. :((
Mondjuk nekem rajta van egy 18-as alu. De annyira nem kavar bele a fogyiba. Ahogy észrevettem 2-3 decivel növeli meg a fogyit, főleg indulásnál kell egy kicsivel nagyobb gázt adni, hogy belendítse de után sima... :)
Normális: 6-6,5-től 7,5-8-ig ez a normális. Bár jártam már meg Pécsre 5,6-tal este végig tempomat 90-re állítva (ahol lehetett ). Más kérdés, hogy halálra untam magam... :))) Mentségemre tél volt és nem akartam nyomni.
Amit észervettem legjobban 70-80 körül fogyaszt 5-ben. Legalábbis nálam.
Amugy ha lövöd neki 12-14 is-benyeli. De az már erős paldózások.
Én 8-9 között járok, ez városban erős húzatásokkal, kinn 140-150-es utazó. A vége nekem 208 volt. Bár lehet lesz jobb is... :))
Nekem az abszolút átlagom, "normális" használat mellett: 8,5l.
Hosszabb tempós országúton (közben városokon át)kb. 7,3l
Erős városi használatkor 9-10l között, a legmagasabb téli fogyim állandó hideg motorral pedig 13l. És ezeket figyelembe véve kevesebbet eszik mint az előző 1,4-es autóm. Remélem valamennyit segítettem.
Nem tudom, nekem nem volt Xsaram de én a MeganeII Coupe és a C4 coupe között vacillátam. Csak franciában gondolkodtam, nekem nagyon bejönnek. 307pug túl egyszerű, a másik kettő "futurisztikusabb". Mindenkettő tetszett, C4 jobban de viszont a MeganeII már csak 3 éve van az utakon és a hibák már kijöttek a C4 meg csak zsír új volt. De belevágtam. Nem bántam meg. Amit javasolni tudok, minél felszereltebbet ( "cigánykodni" a szalonokkal :)) ) és benzinből 1.4-sel ne, minimum 1.6-ossal az már jól viszi a kasznit, sportos vezetéshez pörgetni kell, de "megy". Dieselt nem vezettem, de rosszat aki vezette nem mondott róla. Biztos a nagyobb 2.0HDI 140-es már azért nagyon komoly... :)))
Amugy a C4 is tiszta peugeot most néztem a fékeket peugeot felirat és a oroszlán ott villog rajta... :( Hát igen a költségek... :)
Amugy ESP-t ha lehet kérjetek bele, sokat segít, tolatoradar is hasznos.
Valaki írja a törésálló üveget? Ez komoly?
Ami elkeserít, hogy sportos vezetésre adom a fejem és az ESP visszakapjol... :((((
Szeritnem most nagyon jó akciók vannak C4-re. Én 4,7 helyett 3,9-ért vettem ( februárban ) 1.6-os coupe teli extrákkal alut és metál is kaptam+ezt,azt. Bemutatóautó volt 0-km-res.
Tesztautót viszont biztos nem vennék... Iszonyat, hogy lehajtják őket... :((
Ami nagyon meglepett, hogy leültettem a C4-et 18alu alá és nem ráz nem kemény. Nagyon pozitív meglepetés volt. Hát igen talán itt már nem annyira spóroltak az anyagminőséggel... :))
Húú, még 1-2 hét és kész lesz a verdám... sok munka de halad... :)
A másik dolog pedig, hogy k.b. ugyanezt induláskor 3,5 misiért adták. Ahoz képest jól levitték. Gondolom a Pug.307 miatt, mert most azt is 2.9 misiért adják majd, a harcsafejűt méghozzá.
Egyébként a Citroen-nél számitanák be legjobban a használt kocsimat (VW Golf III. 92' 500-600e). Fordnál hallani sem akartak róla - na persze mégiscsak egy 13 éves autó.
Hülyeségeket beszélek itt... én is azt akartam írni, hogy reg.adósak az árak... áh, reggel van... :-)
Na igen, van abban valami, hogy kissé káros árpolitika ez. Mikor bevezették a C4-et (talán novemberben volt), 2,2 misiért számolták volna be a Xsarát. Úgy számolok(tam), hogy akkor most ér 2,2-t, ha én adom el. De hát ki venné meg ennyiért most már, hogy új C4-est 15 lóerővel erősebben (igaz, nem ennyi extrával) 2,9-ért adnak. Kész kibaXás! Még jó, hogy nem akarom eladni a Xsarát... :O
Oké, mondom, hogy én csak azt tudom visszaadni, amit a pestiektől itt hallok.
Egyébként a tárgyalt árak reg.adó nélküliek!!! Legalábbis tegnap este láttam egy TV-rklámot ezekkel az árakkal, és gondolom ott nem a reg.adó mélküli árat mondják....