Korábban volt egy (kettő) Pentax 17-70mm f/4 obim, de mivel rossz volt így gariba cseréltettem a második még rosszabb volt így a pénzt kértem vissza. Tehát én nem ajánlom!
Amiért szerintem rossz volt az, hogy a 18-55mm kit obinál a 35mm részétől fölfelé végig rosszabb volt a kép, nem igazán volt éles rész a képen még 8 rekeszen sem. A másik obi dettó + az SDM motor szorult és a 70mm végén már nem is tudott fókuszálni. Ennyit a Pentax minőség ellenőrzéséről.
Előzetes felmérés: lenne vevő az alábbi Pentax bajonettes obikra, együtt vagy külön-külön? Azért kérdem, mert csak akkor vágok bele új obi vásárlásába, ha valamelyiket vagy mindegyiket elviszik.
- Tokina AF 35-300mm f/4.5-6.7 utazózoom (a photodo.com-on 3-as MTF érték!) - Sigma AF 24-70mm f/3.5-5.6 HF Aspherical
Itt valami nincs rendben, egy Pentax, ami nem ad furcsa hangokat:)) Próbáld meg bekapcsolni a stabit:)) bocs.. Ha van visszajelzés a keresőben akkor nagy valószínűséggel működik, a hangját általában inkább hosszú expónál hallatja.
K100D-ről váltottam a 20D-re. Előző gépemnél jellegzetes volt a stabi berregő hangja, viszont a jelenleginél abszolút nem hallok semmilyen működésre utatló jelet.. Tapasztaltatok már hasonló jelenséget?
Az ON gépet használókat kérném, hogy írjnának pár sort arról, hogy a pentaxos élőkép technika használatközben mit enged.
Időközben volt a kezemben egy OFF 40D, lényegében először láttam és használtam dslr-es élőképet - 'fincsi a fícsör'. Egy 100-as Sigma makróval lövöldöztem és próbálkoztam, ahogy mondani szokták, kellemes a 2,8-as fényerő, az lcd-n igazgatni a beállításokat pedig igen jó kényelmi faktor. A ráadás pedig az, hogy nem kell belemászni és szétzúzni az apróbb élővilág környezetét, sem a géppel, sem a belehasalós, beletérdelős pozitúrával. ((Nyilván előfordulhat, hogy kell.))
A PFC-os olvtárshoz hasonlóan engem is érdekelne a 16-45-ös optikás tapasztalat. Az ár arányos-e a tudással, van-e alternatívája ilyenek. Esetleg használ-e valaki smc DA 17-70/ f4-es üveget?
A segítségeteket kérem abban, hogy PENTAX K20D gépemhez hol tudnék PENTAX feliratú vállszíjat szerezni. A gépet használtan vettem, így ahhoz nem volt. Előre is köszi a segítségeteket.
Na akkor mit szóljak. Van nálam egy offeos céges 450d. Na azon megy a státuszsor kb. 3, de lehet 4 sec ot. Állítani meg szentem nem is lehet. Mire megtalálom az expo comp gombot, eltűnik. Hát ez a szívás.
Különben nem egészen értem a dolog apropóját, mert ameddig a mancsod a gombon tartod addig mér, jelez... Esetleg valami álványosdi? Mert akkor meg barkácsolsz kioldót amin "kapcsolható" a félig állás...
Beállítod a fénymérés időtartamát, aszem c. menüben. Addig "ég" a belső kijelző is. Ez engem is zavart, ez a megoldás, ha jól emléxem. (már eladtam a 20ast :( )
JPEG ben gondolod? Mármint a "mintha úgy általában sem lennének olyan szépek és élők a színek" dolgot. A k20d jpeg képei kissé trendibbek lettek mint az elődé. Ezt valahogy úgy lehet kivédeni, hogy kb. a k10D -nél bevált ellenkezőit kell tenni. Tehát élesítés maradhat ~0, szaturáció mehet negatív irányba, és főként a kontrasz is (-) ba. Az AWB valóban notoké. Nekem normál napfényben is lila volt. De a kelvin dolog az működik. Vagy esetleg egy bárányfelhőre lőtt WB is érdekes. Bár,ha kipróbálod biztos felhőtlen lesz :)
"Nálam kiválóan bevált az A4-es géppapír összehajtogatva a táska zsebében, de adott esetben akár egy fehér papírzsepkendő is megteszi."
Azért javasoltam a kartácsnak a WhiBal kártyát a pontos fehéregyensúly beállításához, "mert a fehér lapos nem mindig ad olyan eredményt, ami tetszik."
:-)
Az AWB beállítás nálam is normálisan működik július 30.-án, napfényes időben, déli 12 órakor, kint a szabad ég alatt, de a fotóim többsége sajnos nem ilyen ideális keretek között készül. Sok közte a beltéri lámpás, kevert, mesterséges fényű és a rossz, borús, ködös időben készült felvétel és ilyenkor bizony az AWB, és a különböző gyári beállítások több száz - vagy akár több ezer - Kelvines eltérést is mutathatnak a helyes színhőmérséklethez képest. A fehér papírlappal történő beállítást meg lásd fentebb a kartács idézetében... :-)
Én is kizárólag RAW-ban nyomom a gépet, de ha a célom a pontos színvisszaadás - mint ahogy a kartácsnak is ez volt a problémája -, akkor nem árt, ha már a helyszínen a megfelelő WB-vel készítem a RAW-ot. Később persze, ha akarom, akkor otthon, a gép előtt ülve úgy állítom el a melegebb vagy a hidegebb tónusok felé, ahogy azt éppen az aktuális ízlésem diktálja. Sajnos utólagosan már nagyon nehéz pontosan visszaállítani a fényképezés helyszínén látott eredeti színeket - amennyiben ez a cél -, hiába állítgatom én is egy minőségi CRT-n a képeimet: az egyik alkalommal tökéletes fehérnek látom a fehéret, más alkalommal már egy kicsit hidegebb vagy éppen melegebb tónusúnak látom azt a fehéret. Utólagosan már nem lehet nagyon pontosan visszaadni az eredeti színeket, mert sok függ a monitortól, a monitor helyes beállításától, az éppen aktuális fényviszonyoktól, amik a monitorra vetülnek, a szemem fáradságától stb. Jobb, ha a már a helyszínen tökéletesek a színek. Olyan ez mint az expozíció: hiába lehet akár 2-3Fé-vel is korrigálni a képeken RAW-ban, jobb, ha már eleve helyesen van fényképezve a téma. Ha akarom, aztán persze utólagosan világosíthatom vagy sötétíthetem a képet az éppen aktuális kedvemtől függően.
"Javaslom a fehéregyensúly beállítására a WhiBal kártyát. Ez kifejezetten a helyes fehéregyensúly beállítására lett kitalálva. Én a bankkártya méretű "Pocket" verziót rendeltem pár hónapja kb. 5400Ft-ért."
- már annak akinek van ennyi pénze ilyen értelmetlenségre. :-)
Nálam kiválóan bevált az A4-es géppapír összehajtogatva a táska zsebében, de adott esetben akár egy fehér papírzsepkendő is megteszi. Szerintem egy kicsit túl van misztifikálva ez a fehéregyensúly kérdés, illetve már csak ezért is érdemes raw-ban fotózni. Az AWB beállítás (legalábbis K10D-nél) elég normálisan működik, persze nem mindenható. Ha nagyon trükközni akarok, akkor használok fehér lapot, de inkább hagyom a fenébe, és az utómunkánál szánok rá egy-két percet. Ugyanis hiába állítja be az ember kelvinre pontosan a fehéregyensúlyt, ez az esetek legnagyobb részében nem tükrözi azt az érzetet, benyomást, ami a fotózásnál kialakult. A kép, illetve a téma hangulatától függően majdnem mindig utána kell állítani szubjektíven, akár a hidegebb, akár a melegebb árnyalatok felé. És ha már amúgy is hozzányúl az ember, akkor nyugodtan meg lehet spórolni a fenti segédeszközöket.
Ja, és ismered az a mondást, hogy "Melyik a jó fehéregyensúly? - amelyik tetszik."