A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Visszatettem a gyári fékkarokat, sokkal kényelmesebb. Ilyen volt amivel vettem a mocit:
A jó hír, hogy a gyári karral a kuplungkapcsoló kapcsol rendesen a legközelebbi állásban is.
A rossz hír: van egy alkatrész a szerkezetben, a nevét nem tudom, kis nyomórúdszerű valami (A), egyik fele menetes, ez megy a hengerbe (B), amiben van egy furatos menet, gondolom itt lehetne a fékkartávolságot finomhangolni. A másik fele egy gömb, ez tolja a dugattyút, itt vannak fotók róla, Youtube-os videóból vágtam ki:
Szóval ennek a kis tolórúdnak (A) a menete valahogy annyira bele volt gyógyulva a henger (B) menetébe, hogy kitekeréskor ledarálta a menetet. Mindkét oldalon, a fék és a kuplung felén is. Mindkét oldalom csepegtettem WD40-et, vártam, hiába. Gondoltam nem nagy dolog, rendelek újat, meg hengert is, ha már foglalkozni kell vele, legyen 100%-os. Csakhogy az általam fellelt robbantott ábrákon nem szerepel, sem A, sem B, ami felettébb bosszantó. Szerintem akkor is szerepelnie kellene, ha csak valamivel együtt lehetne rendelni, mert így azt sem tudom mivel együtt rendelve juthanék hozzá.
Ha esetleg valaki tudja a nevét, cikkszámát, vagy van beszerzési forrása, akár új, akár bontott formában, kérem jelezze. Valószínűleg az összes vizesben ilyen van, az enyém 2018-as K50 R 1200 GS 0A51, a fotókon 1250-es van. Azt nem tudom, hogy a fék és kuplung oldal mm-re ugyan az-e, mert nem voltak egyszerre szétszedve.
Abszolút átlagos motorkezelési készségeim vannak, de engem egyáltalán nem korlátoz sem a súlya, sem a mérete. Szoktal lennk nálam mindenféle motorok, hiába kisebbek, nem vagyok velük előrébb. A GS nem túl nagy ereje a városban pont elég bármilyen szituációt előrefele is megoldani.A kormány elmegy a legtöbb kocsi tükre fölött. Volt, hogy Kupechez úgy mentem át, hogy az Árpád hídtól a Rákócziig a felezőn haladtam a folyamatos dugóban. A legtöbb járdára simán felmegy, bármelyik kiemelt szegélyes buszmegállóról leugratok vele, nem tekeri a kormányt a kátyú, úthullám, mehetek homokon is, felmart úton is, és igen, megfordul sávon belül. Plusz, legalább 1 réteggel kevesebb cucc kell rá, mint egy csupaszra/robogóra az időjárasvédelem miatt.
48LE, de meglepően dinamikusan lehet vele motorozni, érzetre erősebbnek tűnik. Kuplung, váltó csillagos ötös. Ezeknek a kis motoroknak is megvan a filingjük! Jobban izgat mint a GS :-)
Lehet, hogy megfordul, de városban én úgy közlekedek a gs-sel, mintha autó lenne. Max. a buszsávot használom, meg álló sornál ha van hely, akkor előre araszolok.
A KTM-mel (a Piaggioval meg pláne) meg mintha a Simsonomon ülnék :)
Hát kinek mi !? Nekem például a GS , egy sokkal nehezebben kezelhető motor , mint a K16-os . A te , régebbi típusú GS-ed , meg végképp egy sár nehéz valami . Te erősebb , meg magasabb vagy nálam , neked lehet hogy egy könnyen kezelhető motor...
Nem hiszem, hogy van erre általános válasz. Számomra most egyételmű, hogy egy 600 ccm körüli naked felesleges lenne, de ha sokat kellene városba járnom, egy nagyobb (250+ ccm) robogónak lenne létjogosultsága.
Szerintem is , egy nagyobb túramotor mellé , van létjogosultsága egy kisebb , könnyebb , leginkább 250-500 köbcenti körüli , könnyebb kialakítású motornak . Nekem a 300-as robogó ami be vállt , de volt , amikor az R1200R volt ennek kinevezve , és az is egy sokkal könnyebben mozgatható , szaladgálós motor volt , a K16-oshoz képest .
Ja, hát a GS-hez képest nyílván gyenge, de még annál is gyengébbnek éreztem, amire a számok alapján számítottam. Országúton, kiforgatva 10e-ig kijött belőle a várt teljesítmény, de forgalomban többször kerültem olyan helyzetbe, hogy hiába húztam tövig gázt, nem csinált semmit. Miközben a GS-en soha nem kell forgalomban tövig gázt húznom. Gondolom, több idő alatt megtanultam volna, hogy pörgetősebben kell közlekedni vele, de manapság pont arról szól a történet, hogy jobb alacsonyabb fordulaton nyomatékból motorozni, én sem akarom megtanulni pörgetni, arra ott van Rossi. Azt hiszem ezt már minden aspektusában túlmagyaráztam. Nem volt szándékomban senki lelkében zavart okozni.
Dehogyis. Én semmiféle marhaságot nem csináltam a Rocksterrel.:)
Az arra való, hogy lakott területen kívül ne kapcsolj hármasnál feljebb mondjuk Szín és Aggtelek között. Ennek természetesen az az ára, hogy nehezebb és fárasztóbb vezetni, mint egy sima R-t, de nem is világot kell vele kerülni, hanem meginni egy kávét, aztán játszani tovább. Amiben meg jobb partner, mint egy sima R, mert hát eleve erre készült. Világot kerülni ott a sima R, meg a műanyagosak.:) Az R1200R-t is nehezebb vezetni, mint az 1200GS-t, de cserében sokkal agilisebb. De nagyon sokkal. És az viszont már jó világot kerülni is.
Nekem már képről is az a megalapozott véleményem, hogy nem nekem készült.:)
Ugyanakkor te mennyit mentél vele?
Én meg érdekességként leírtam, hogy amiket kifogásolsz, azok tulajdonságok, nem hibák. Aztán azóta is ezen nyünnyögsz, hogy valaki merészelt nem egyetérteni veled.:)
Csakhogy te nem azt írtad, hogy a GS-hez képest gyenge, hanem ezt:
"A motor harmatgyenge nagyon kevés nyomatékkal, nyelezve sem igen történik semmi, amikor igen, az olyan magas fordulaton van, ahova úriember magától nem szívesen pörgeti."
Én viszont próbáltam ugyanezzel a blokkal a Tigert, mondjuk nem mentem vele, csak vagy 600 kilométert. De annyi is elég volt ahhoz, hogy tudjam, amit írál, az finoman szólva túlzás.
És akkor te hogy jössz ahhoz, hogy kétségbe vond, hogy nekem meg ez a véleményem?:)
"Ha te beírod, hogy kipróbáltad az X motort és ilyenebbnek vagy olyanabbnak érezted Y-hoz képest, hogy jönne bárki ahhoz, hogy ezt kétségbe vonja?"
Megmondom őszintén, ezen a ponton siklott félre nálam a történet, ugyanis eredetileg ezt írtad:
88059: "Nem akartam a GS-hez hasonlítani, mert tudom hogy két külön kategória, de vannak olyan dolgok amik nem tömeg is méret függőek és azokban is sokkal jobb a GS... A motor harmatgyenge nagyon kevés nyomatékkal, nyelezve sem igen történik semmi, amikor igen, az olyan magas fordulaton van, ahova úriember magától nem szívesen pörgeti."
Szóval, nekem itt ez egy objektív és sommás megállapításnak tűnt, aztán a vita egy pontján írtad, hogy a GS-ről átülve érezted ezt.
Tehát a fenti mondat nekem nem kerek, de utána azt írtad, hogy a GS-ről átülve gyenge és nem ad élményt, az viszont teljesen rendben van nekem.
Tudom, a kommentelés nem a tudományos értekezés műfaja, de mégiscsak abból tudunk kiindulni, ami le vagyon írva.
Azért, hogy megalapozott véleményt mondhassál róla. 800-as Tiger-el menten idén párezer kilométert, több egész napos túrát. A futóműve szinte pariban volt a GS-el, a motorja pörgetősebb volt, de nem erőtlen. A Trident nem csak annyival tűnt gyengébbenk, amennyire a kissebb számokból gondoltam volna. És ezen kívül a GS-hez képest semmilyen előnyét nem éreztem, ami a kissebb méretből és tömegből fakadhatott volna. Ez egy érdekes tapasztalás volt, azért írtam be ide. Arra semmiképpen nem számítottam, hogy valaki elkezdi elmagyarázni, hogy az nem úgy van, mert rosszul próbáltam, miközben az illető nem is próbálta, csak azt hiszi ő jobban tudja. De mindegy, eddig sem értetted mi a gond ezzel, most sem fogod. Utolsó próba: Ha te beírod, hogy kipróbáltad az X motort és ilyenebbnek vagy olyanabbnak érezted Y-hoz képest, hogy jönne bárki ahhoz, hogy ezt kétségbe vonja?
Ok, de minek? Én tudom, hogy nem a világom. A Tiger sem az, de azt sem mondanám gyengének, viszont pont az nem a világom, hogy egy előzéshez visszakapcsolok kettesbe. Meg az sem, hogy a futóművét még én is el tudom vinni a határaiig. Meg az sem, hogy 180-as a hátsó gumi, így sokkal több erővel kell vezetni, mint amennyit én szeretek. Ugyanakkor jobban bedöntve sem kezd el megcsúszni a hátsó kerék gázra, hamarabb lehet megindulni, mint az enyémekkel (kivéve az ST-t, de most nincs forgalmival rendelkező ST-m). Amennyire tudom, ugyanaz a blokk, mint a Tridenté, és az forgatva bizony úgy megy, hogy egész rendes ámokfutást is lehetne vele rendezni. Csak úgy kell használni, ahogy én nem szeretem. Meg ezek szerint te sem. De ezek olyan sajátosságok, amiket az ember tud, mikor ráül, azoknak, akik ezt szeretik.