Ha ÁFA alany vagy, és feltételezem tárgyi eszköz beszerzésről van szó, akkor nem kell utána fizetni, csak értékesítéskor (akkor viszont nem ÁFA alanyként is kell a tárgyi eszköz értékesítésre való tekintettel).
alább beszélgettetek az egyéni vállalkozós autóbehozásról. Én is EV vagyok, de nem foglalkozom nepperkedéssel (nem is akarok). Eddig magamnak hoztam be kocsit mindíg magánszemélyként, a folyamatot ismerem, De! Ha nettóban vásárolok kint egy kocsit a vállakozásomba és nem akarom azt eladni akkor nem kell fizetnem áfát a honosítás során? (csak akkor ha eladom?)
Mivel az EU-ban vagyunk, mindenki, legyen magánember, vagy cég szabadon hozhat be autókat.
És szerintem ez, még akkor is így a helyes. Nem attól függ a történet, hogy magán ember, vagy cég hoz be egy autót, hanem attól, hogy aki behozza, az tudja-e azt, hogy miként lehet behozni, vagy sem. Lehet kint látni bénázó magánzókat, és kereskedőket is, ez teljesen emberfüggő, ez alapján nem szerencsés általánosítani.
Sziasztok, mostanában mennyire komplikáltan megy a honosítás (KPM szemle) ? Van valami extra csavar mostanában? Műszakis kistehert akarok hozni. Illetve arra hogyan van lehetőség, ha majd csak később, pár hónap múlva akarom forgalomba helyezni ?
Biztos feltűnt, hogy épp most van 2020 Január, így honosítást követően külön kellene vinned vizsgára, de ezt megcsinálják egyben is, és ezt is fogják tenni. Ezt nevezik egyedi forgalomba helyezésnek.
Sziasztok,tesómtól kaptam egy német okmányokkal rendelkező Peugeot Expertet.A műszaki papírján az áll,hogy 2020 januárig érvényes a műszakija.A hölgy aki intézi az autó forgalomba helyeztetését azt az infót mondta,hogy egyedi forgalomba helyeztetést kell csinálni nem honosítás.Ha január a külföldi műszakija akkor sima műszakival és honosítással nem jönnék ki olcsóbban?Nem találtam semmi infót ezzel kapcsolatban.Ha valakinek volt már ilyen tapasztalata megköszönném segítségét.
Én úgy vagyok vele, ha kimerülne a keret, inkább csinálnék még egy céget. Magánszemélyként eszem ágába nem jutna. Én személy szerint rendkívül ellene vagyok a magánneppereknek, viszont én sem csinálom nagyban, mert 12M-ig képtelenség, így minden egyes eladott autóm vevőjével évek multán is jó viszonyban vagyok. Én régi autókat rakok igen jó formába, ez nem megy még havi szinten sem. :)
Azt hiszem mindenre választ kaptam. Sokat segítettél. Könyvelőtől online kaptam segítséget. http://konyvelo.blogspot.com/ Pósa Líviát keresd. Szerintem nagyon ért hozzá. Még egy kérdés: Amennyiben kimerül a 12 milliós keret magánszemélyként szoktál év vége felé autót behozni s magánszemélyként értékesíteni? Valjuk be ez a keret nem valami vastag.
Én is alanyi mentes vagyok kereskedőként. Sokszor nekifutottam már magamtól a témának, hogy miért lenne jobb áfakörbe tartozni. 2019 második fele is erre ment rá, de még mindig ez maradt. A legnagyobb gondom ezügyben az általad is említett hozzáértő könyvelő. Nos, ha már ezügyben írtál ide, én szeretnék elérhetőséget ilyen könyvelőhöz, amit előre is köszönök, ha nem ide, akkor ide. pusztaikrisz@gmail.com
Meg kell fizetned mindent ugyan úgy mintha magánszemély lennél. Kivétel ez alól az átírási illeték, mert erre kérhetsz a NAV-tól illetékmentességet elektronikus úton.
Forgalomba helyezéskor a cég nevére állítják ki a forgalmit, de célszerű mindjárt ideiglenes kivonással lepapírozni, így nem lesz "súlyadó fizetés" rá, P-rendszámmal meg tudod használni, mozgatni ahogy azt kell hivatalosan. Tehát ebben az esetben biztosítás sem kell hozzá, mert magyar okmányokkal egyből ideiglenes kivonásban van.
Az osztráktól kell kapnod egy sárga forgalmit, egy kis könyv szerű tineschein-t, két nyelvű adásvételi kell, ha műszakis, akkor nem árt a vizsga papírja, ennek meglétével tovább vihető itthon a vizsgája. Ha kereskedőtől veszel akkor is valószínűleg ennyi lesz, igen ritka ha a saját nevéről ad autót. :) Ha igen, akkor számla is kell tőle, és alanyi mentesként jobb ha bruttósan van megfizetve, nettós számla után itthon fizeted be a 27%-ot.
A németnél kell egy forgalmi méretű zöldes okmány, meg egy nagy A4-es, ami a törzskönyve. Meg persze kétnyelvű adásvételi vagy számla.
Főállás mellett szeretném csinálni és legálisan katásan. 10-12 autó évente. Max 12 milliós árbevéttel. Gondolom akadnak itt céges kereskedők is. Szeretnék felkészülni rendesen.
Köszönöm mindenkinek a választ. Ezk szerint ha legálisan használom a P rendszámot nem érhet meglepetés.Még két kérdés:
Amennyiben a behozott autókat a kereskedés nevére szeretném íratni, s úgy tovább értékesíteni magyar vevöknek,milyen költségekkel számolhatok? Regadó, biztosítás,forgalmi,törzskönyv,rendszám, illeték? Ezeket mind rendeznem kell?
Másik kérdés: Pontosan milyen okmányokat kell kapjak osztrák magánszemélytól vagy kereskedőtől, illetve német magánszemélytől vagy kereskedőtől?
Ez attól is függ, hogy hány naposat veszel...., persze, a pirosnál az is lényeges, hogy ez hány napig érvényes, mert többféle is van. Előnye, hogy itthon tudsz vele mozogni amíg érvényes a biztosítás.
Ja, ha németben nettósan veszel autót alanyi mentesként, akkor itthon be kell fizetned rá az áfát. Jobb ha már úgy jön, hogy áfás ha egyáltalán cégtől veszed.
Engem ellenőriztek már P-vel Linz-nél, de mivel saját eredeti rendszámom van, így nem tudtak miért megbüntetni.
Ha céged van, akkor könyvelőd is van. Különbözeti áfát kell fizetned, azaz a vételár és eladási ár közötti különbségre. Ebből az áfatartalomból levonható az az összeg amit ráköltöttél az autóra.
Sziasztok! Abban kérnéma segítségeteket, hogy van-e már tapasztalata valakinek az osztrák-Magyar hatósági egyezmény után,hogy miként kezelik az osztrákok a p rendszámot?Másik kérdés: Amennyiben cégként alanyi mentes vagyok, a behozott autók után kell-e áfát fizetnem az értékesítés után? Német kereskedésben vásárolt autó számlázásakor szólnom kell-e, hogy alanyi mentes vagyok? Segítségeteket megköszönném.