Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
A hétvégén az amcsi anyag előkotorászása során kezembe akadt egy cikk az SD40-esről, eszerint az SD40-2F-ből csak ez a 25 db épült (CPRail #9000-9024) és ezek voltak az utolsó SD40-esek. Ez viszont azt is jelenti, hogy egy (nem kisszériás) modell megjelenésének valószínűsége gyakorlatilag 0. :-(
Menyire ismeritek, hogy az Athearn mozdonyok milyen minőségűek? Konkrétan: GP35, GP38-2, GP40-2, SD60, SD75, C44-9W (tudtommal a KATO nem csinálja CN-ben), F7A és B (régi festésű CP és CN)
>Megmondom a frankót, én nem vettem le a kasztnit.
Én is megmondom a frankót: én levettem a kasztnit! Nem volt könnyű, de végül sikerült! Aztán elkezdtem felrakosgatni a kapaszkodókat. Azzal kezdem, hogy gratulálok, hogy összerakott állapotban sikerült felraknod a bigyókákat!
Én előzetesen két dologtól féltem: attól, hogy eltörik és attól, elugrik. Az első kapaszkodót elég könnyen sikerült a levéágni az öntőkeretről. Egy baj van: két darabban. :-( Még jó, hogy olyannal kezdtem, amiből volt egy tartalék. Aztán elkezdtem felrakin. Az első elugrott. Szerencsére meglett. Szóval a ksztni hátsó részére felraktam mindet, a vezetőfülkére majd később, ha a fülke festés után összeraktam. Az viszont biztos, hogy így a levett kasztnira sokkal könnyebb felrakni a kapaszkodókat, mert a másik ujjal hátulról ellent lehet támasztani. Szerintem.
A fotók alapján nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy a pult síkjából kiemelkedik-e az a barna színű valami, amiben a műszerek vannak, vagy sem. Modell vezetőfülkéjében mindkét oldal teteje egy síkban van, és a jobb oldalon van csak egy besüllyesztett rész a kezelőszervekkel, de semmi a síkból kiemelkedő nincs. Az űlés - amin ülsz :-) - feketének tűnik. A fülke hátfalán mi van, arra nem emlékszel? Esetleg fotó? :-)))
Az SD40-2F-re nem találtam hirtelen semmit, csak SD40-2-et találtam a KATO-tól. Az F-nek más a vezálláskabinja igaz?
SD90MAC-H - SD90MAC között talán szintén csak a kabin alakja más, de ezt manhattani kolléga jobban tudja:)
C44-9W és az AC4400CW közötti különbség minimális, KATO modellek között is van mindkettő, a jobb oldalán kicsit más a vezető fülke mögötti rész, de ez nem egy hivatalos különbség, csak amit én tudok:))
A C44-9W a dash9 nevet kapta.
Broadway modelleket a hivatolos MSRP ár alatt tudok szerezni, de ez mindig attól függ mikori a modell. A régiek olcsóbbak, a vadi újak drágábbak.
Az AC4400CW-t 160 Euroért vettem. Gondolom ez jóval drágább, mint a kinti ár dollárban.
Azt, hogy mi minden kell, jelenleg nem tudom megmondani. Én legalább 10 éve nem foglalkoztam az amcsi dologokkal (se kicsivel, se naggyal), emiatt nem igazán vagyok képben. A modell kinálat gyökeresen megváltozott, annak idején kb. az volt a helyzet, mintha itthon csak Fuggerth-et meg Lemaco-t lehetne kapni, közte meg szinte semmit. Most kezdtem nézegeni, miket gyártanak egyáltalán.
Mindenképpen szeretnék egy SD90MAC-t, természetesen CPRail-ban és lehetőleg a "Golden Beaver" változatban, de ha a "Twin Flag", az sem tragédia. Szeretnék majd mindenféle egyéb CP és CN mozdonyokat is különféle festésekkel, ezeket most próbálom összeszedni.
Belenéztem a Broadway Limited kinálatába is (egyelőre csak a Trainworld-ön keresztül, a cég honlapjának a címét nem ismerem), és teljesen felizgultam! Az egyik a régi festésű CP E8-as, a másik a California Zephyr szerelvény! Ez utóbbi mindig is a szívem csücske volt, és most amikor megláttam... Szóval egy ilyen kéne majd lehetőleg D&RGW mozdonnyal. Most majd megint bele kell ásni magamat, hogy mikor milyen összeállításban és milyen mozdonyokal közlekedett, hogy el tudjam dönteni, milyen modelleket kéne beszerezni. Te milyen áron tudod ezeket beszerezni?
A korábban feltett kérdésre, hogy SD40-2F létezik-e modellben, tudsz valami (lehetőleg pozitív) választ? Ja, és persze CPRail-ban...
Volt korábban még egy kérdésem, hogy az SD90MAC-H miben különbözik a sima SD90MAC-tól?
Na még egy kérdés: a C44-9W és az AC4400CW ugyanaz más jelöléssel vagy más típus? (más is válaszolhat!)
Nem , a Broadway nem réz, van nekik az is, de csak egy két darab, hihetetlen jó minőség és kidolgozottság, csak ajánlani tudom.
Broadway cuccok beszerzésében tudok segíteni, mond meg mi kell, és beszerzem ha lehet kapni.
Amugy ha nincs olyan festés mint amit szeretnél, akkor festeni kell, vagy festteni. minden hozzávaló eszközt be tudok neked szerezni, matricákat, kiegészítőket.
Amúgy sokmindent az ebay-ről vettem, főleg azokat amik már nincsenek forgalomba pl, az SD90MAC, azt pár éve gyártották, jelenleg boltok nem forgalmazzák, csak elvétve. Az ebayon 100 dollár alatt lehet elég sokat találni belőle újonnan.
AC6000 -est kis példányszámban dobtak piacra, nekem mákom volt vele, hogy tudtam egyet venni. Rendelni viszont lehet ha kell, kicsit várni kell rá, de lesz.
Igazából bármi beszerzésében tudok segíteni, ha kell valakinek valami konkrét dolog.
Nem benned van a hiba. 376340 cikkszámú van, de mivel a Kato oldalán nincsenek fent csak a második szériás gépek, így nem lehet utánanézni, hogy ez melyik.
Lehet, hogy bennem van a hiba, de én itt csak annyit látok, hogy "assorted roads", de nem látok részletes listát. Ja, és azt még nem is mondtam, hogy "Twin Flags" verzióban kéne, mert ilyen az AC4400CW, hanem a "Golden Beaver"-ben.
Az SD90MAC a KATO honlapján jelenleg csak a CEFX és UP változatban van. Sajnos én nem ismerem egyik amcsi bolt nak a honlapját sem, meg hát én rendelni sem tudnék. :-((( Ti honnan szerzitek be a modelljeiteket?
Csak ennél az egy gépnél görbült és csak a jobboldali korlát.
Szerencsém volt azzal a Dash 8-as fotóval. És a mérnök aki ott volt, ismerte csirkepörköltöt is! Tuda merre van az országunk stb. Egy kivándorolt honfitársunkkal dolgozott együtt.
Az Alco C-628 és a két SP SD35-ös Mehano modellek. Az Alco még a régi, ami nem igazán tökéletes, de az SD-k már az új sorozatból valók, azokkal még semmi gond nem volt.
A CPrail-os SD90-es ügyében pedig nézzél szét ami boltok honlapján, mert megesküdni ugyan nem mernék, + a Kato honlapján már az első szériás modellek listája nincs fent, de mintha a Newark-i hobbiboltban láttam volna anno.
Köszi a fotókat! Egy máshol látott fotó alapján (szintén BNSF 879) téged is bele kell tenni kicsiben... :-))))
Hát igen, szép kis gyűjteményed van! Az ALCO C-628 ugye neked is még jugó modell? A többi Dash 9-esnek (C&NW, CSX) nem görbül a korlátja?
Nekem a CPRail mellett a többi kanadai van az első helyeken (CN, VIA), de tetszenek a Rio Grande, Western Pacific, Norfolk Southern, Santa Fe, Union Pacific stb. mozdonyok is. Ez utóbbiban azt bírom, hogy szinte minden típusú mozdonyuk van.
Sajnos van egy rossz hírem: a postaköltséged nem fog csökkenni. :-(((
A Broadway Limited az nem réz modell? Mert ha igen, akkor nem egy kategória.
Neked nem görbül a korlát, mint Dash_9 kollegánál?
Ha jól látom, nálad az UP a "namber van" egy kis NYC-el "hígitva"... :-)
Én annak idején (80-as évek eleje) az amcsival kezdtem a vasútmodell gyűjtést, a többi csak kb. 3-4 évvel később jött be mellé. Sajnos a modellek ebből kifolyólag mai szemmel nézve nem az igaziak, többnyire jugó modellek megspékelve egy Rivarossi Big Boy-jal (régi verzió), meg egy-két újabb dizellel (pl. Proto 2000 GP30). Annál a kevés kocsinál, ami nekem van, még rosszabb a helyzet. :-( Közben az egyéb vasútmodell gyűjtemény kib...szott nagy lett, az amcsi meg maradt a régi. Mostanában kezdtem el megint egy kicsit foglakozni vele, és most ennek az AC4400CW-nek nem bírtam ellenállni! :-)))))
Sajnos elég sok minden tetszik, de ugyanakkor szeretném visszafogni magam, szóval nem könnyű... A nagy vágyam egy SD90MAC, természetesen CPRail-ban, de ezt tudtommal még nem csinálja a KATO. Baromira tetszik az SD40-2F is, ezt csinálja valaki modellben?
Egy más kérdés: a CPRail rosterben van SD90MAC-H (#9300-9303), ez micsoda? Fotót még nem láttam róla.
"Ha jól sejtem, a legkedvesebb darab az te "magad" vagy? (C44-9W "Dash 9" by KATO) :-))) Amúgy neked mi a kedvenc vasúttársaságod? Milyen mozdonyaid és kocsijaid vannak, van-e/lesz-e amcsi terepasztal, vagy csak a vitrinben görbülnek a korlátok? Az én kedvencem - meg fogsz lepődni - a CPRail, bár ez már egy korábbi hozzászólásban is szóba került."
Igen "Én" vagyok a kedvencem (azért nem vagyok önimádó) és ebben a festésben. ebből kiderül, hogy az ATSF a kedvencem, de az összeolvadás után a BNSF is kedves számomra. de a többit sem vetem meg, pl. a nagy rivális UP-t sem. Sajnálom az SP eltűnését az Up-be olvadásával, egyszerűsége ellenére tetszettek a mozdonyaik festése.
Asztalt szeretnék, de jelenleg nincs rá időm, és igazából még helyem se. Ez utóbbi úgy néz ki, hogy a jövő évben megoldódik. A mozdonyaimról és a kocsikról a teljesség igénye nélkül vannak képek itt: http://kep.tar.hu/dash_9/27616382#2
Most dobozolva vannak, de néha megfuttatom őket. :-))
Miért lepődnék meg azon, hogy Neked a CPRail a kedvenced?!
"Ha már így összefutottunk, még egy kérdés: mivel a modellre a bigyókák fölrakásához le kell kapni a kasztnit az alvázról, ezáltal ugyibár a vezetőfülke is előbukkan, amit ugyancsak lehet tovább föstögetni. De hogyan, milyen színre? Van ugyan egy fotóm a vezetőbácsiról és környékéről, de pl. nem látszik a fülke hátfala (a modellben az látszik a legjobban), a műszerfal stb."
Megmondom a frankót, én nem vettem le a kasztnit. Apropó egy tanács: A korllátok, kapaszkodók anyaga elég rugalmas, de a felhelyezésünél ne a közepénél, hanem a végeiknél (száruknál) nyomd a helyükre őket, nehogy eltörjenek.
Kép a vezetőfülke színéhez:
Az első egy GP 9-esé.
A következő kettőn egy Dash 8-as vezetőállása van. A színek ahogyan végignéztem a képeimet megegyezznek a mostani GE mozdonyok mindegyikén.
És íme egy szinte gyári AC 4400-as elölnézetből. Nem az én képem, a neten volt valahol. Sajnos már nem emlékszem a forrásra.
Ha jól sejtem, a legkedvesebb darab az te "magad" vagy? (C44-9W "Dash 9" by KATO) :-))) Amúgy neked mi a kedvenc vasúttársaságod? Milyen mozdonyaid és kocsijaid vannak, van-e/lesz-e amcsi terepasztal, vagy csak a vitrinben görbülnek a korlátok? Az én kedvencem - meg fogsz lepődni - a CPRail, bár ez már egy korábbi hozzászólásban is szóba került.
Ha már így összefutottunk, még egy kérdés: mivel a modellre a bigyókák fölrakásához le kell kapni a kasztnit az alvázról, ezáltal ugyibár a vezetőfülke is előbukkan, amit ugyancsak lehet tovább föstögetni. De hogyan, milyen színre? Van ugyan egy fotóm a vezetőbácsiról és környékéről, de pl. nem látszik a fülke hátfala (a modellben az látszik a legjobban), a műszerfal stb.
Fotókon nézegettem a kábelek végén a csatlásfejet, a kosztól eléggé azonos színűnek tűnt a kábellel, legalábbis a CPRail-nál, nem a gyári átadás után 2 perccel, lásd Michael Taylor fotóján (az ő honlapjáról leszedve):
Jajjjjjjj nekem/nekünk! Mennyi idő után jött elő a görbeség? Nem lehet, hogy hő éri, pl. lámpa van aközelben? Mert a baloldali miért nem? Zorwick gépén sem láttam vetemedést, bár a fotó valószínűleg a modell fiatalkorában készült.
>Válaszolhathatsz mélben is, hogy ne untassuk a többieket, az enyém publikus. Bocs, hogy beleszólok, de szerintem untatásról szó sincs, nagyon is jó, ha erről a közösbeb beszélünk. (Anális inkább, mert megjósolom, nemsokára e topikon a modellezés vetület nagyobb súlyra vergődik, később részletezendő okokból :-)) .)
A csatlások színéről: ahány, annyiféle (kb. úgy szórnak, mint a MÁVnál a Szilik szine :-)) ). A csatlás a járda szintje alatt jön ki és ott is csatlakozik, úgyhogy pl. UP gépeknél (sárgák) lehet szürke, fekete, de sárga is.
A mozdonyok sárgasága: igyekeznek a gépeket tisztán tartani (mert a koszban lévő nedvesség rozsdásítja a kasztnit), és ehhez agresszív tisztítószert használnak. A MÁVnál a kormánygépek (különcélú gépek, utoljára az M61 14, 19, illetve az M62 263, 265) nem azért voltak mindig szebbek, mint általában a többi mozdony, mert jobb festékkel festették, hanem mert kevesebbet jártak, kevesebbet lettek piszkosak és ezért kevesebbet mosták őket az agresszív mosószerrel, ami kevésbé kezdte ki a festésüket. Az amerikai mozdonyok színe emiatt idővel fakul.
Lehet szerintem még szépítgetni őket. Én a korlátokat, kapaszkodókat festem olyan színűekre mint az igazi gépen. Gondolkodom még a lépcső és átjáró világítás megvalósításán is.
A csatlásfejek színezéséről van valahol egy képem, de most nem találom. Ha jól emlékszem piros és fehér színűek. De ha meglelem, felteszem.
Köszi a választ! Most még attól tartok, hogy a létrafokokat nem lesz könnyű benyomni a helyére, attól félek, elugrik és nem találom meg. Úgy láttam, néhány alkatrészből van tartalék is, de nem mindegyikből.
Az a jobb oldali (nem politizálok!) korlát tényleg ilyen "elvetemült"? Miért csak az egyik oldalon? Mennyire deformálódott? Csak egy helyen vagy teljes hosszában?
Ha jól láttam bizonyos fotókon, te közelről szipantottad be e gyönyörűségek illatát! Egy olyan kérdésem lenne (lesz majd több is), hogy az elöl lévő 2x3 kábel végén a csatlásfejek milyen színűek? Csak azért kérdem, hogy lehet-e még egy kicsit tuningolni az amúgy is szép modellen ilyesmikkel? Van-e egyéb részlet rajtuk, amit érdemes még feljavítani?