Keresés

Részletes keresés

Dash 9 Creative Commons License 2005.11.10 0 0 271

Sziasztok!

 

Bocsánat, hogy átsiklottam az utolsó bekezdésen!

 

A vezetőasztal olyan kialakítású oldalról nézve mint egy pianinó. A barnás rész maga a vezetőasztal. Ennek az alja (talpa) és a szélvédő -  műszerfal közötti része olyan krémszínű mint a vezetőállás. A vezetőasztal "L" alakú, a rövid szára a fülke közepe felé néz. Ezen a gépen a rövid szárán a rádió volt.

De hozzá teszem, hogy a modell vezetőasztala nem teljesen olyan mint az igazié.

Az igazinak a teteje  nincs síkban.

 

A hátfalról nem készítettem képet, mert ott állt a 3 fős személyzet. De azon az alsó felén lemezajtók voltak, a felső felén volt a légkondi kezelőszervei + a befúvónyílása, valamint kijelzők és talán kisautomaták, de erre nememlékszem ár pontosan.

 

Az ülés fekete volt.

Előzmény: RhB (255)
marslakó Creative Commons License 2005.11.10 0 0 270

Menesztették az AMTRAK főnököt. Bár az utasszám rekordokat dönt annak ellenére, hogy az Acela fékproblémák miatt fél nyáron nem közlekedett, a felfutófélben lévő vasút pénzügyi helyzete az előrejelzések szerint a következő években rohamosan romlani fog. Egyesek szerint az Amtrak igazgatósága kevésbé legitim, mint a menesztett Gunn úr, stb.

 

Részlet a The New York Tmies cikkéből:

 

WASHINGTON, Nov. 9 - Amtrak's board fired the company's president on
Wednesday morning, widening a divide between the Bush administration and
Congress over the future of the railroad.

The board chairman, David M. Laney, said that the president, David Gunn,
helped develop a strategic plan that would have injected more
competition into passenger operations, but that Mr. Gunn's "enthusiasm
and commitment seems to have drained away."

Mr. Laney said Mr. Gunn had failed to move forward on simpler
initiatives, like outsourcing maintenance and catering in a way that
would cut expenses.

But in a letter to the board dated Nov. 9, Mr. Gunn said, "I can assure
you that we have already begun to work on those initiatives that are
wholly within our control." In a telephone interview Wednesday he said
some changes would require action by Congress.

Mr. Gunn, who is credited with turning around New York City's subway
system in the 1980's and came out of retirement three years ago to steer
Amtrak successfully during a financial crisis, described the reason for
his dismissal as "ideological."

"Obviously, what their goal is - and it's been their goal from the
beginning - is to liquidate the company," Mr. Gunn said in the interview.

The Bush administration has proposed putting the railroad tracks of the
Boston-to-Washington Northeast Corridor, which are Amtrak's major asset,
in the hands of a federal-state consortium, an idea Mr. Gunn has
vehemently opposed. The board has voted for now to put the corridor in a
separate subsidiary.

Mr. Gunn said he did not oppose injecting some competition into the
system if it was done carefully. He pointed out that the administration
had discussed bankrupting the railroad, which would mean breaking it up,
as a way to reorganize.

"They want at least one transportation mode that is totally free
market," Mr. Gunn said.

But highways, airports and ports are all federally subsidized, he said,
decrying "all this angst over an operating deficit of 500 million bucks
for the whole country, and the bulk of money going into capital or
infrastructure."

The action Wednesday was a sharp turnaround for the board. Asked in
September about Mr. Gunn's performance, Mr. Laney told a Senate
subcommittee, "Mr. Gunn has done, as far as I am concerned, a splendid
job."

He said Mr. Gunn had "righted a ship that was listing and about to spill
over."

Mr. Gunn is known as a rail-turnaround artist. He was brought in to fix
the New York City subway system in the 1980's, and provided leadership
in the construction of the subway system in Washington.

Amtrak's supporters in Congress reacted swiftly and bitterly to Mr.
Gunn's removal. Democrats sought to contrast what they said were his
successes, including cutting expenses, increasing ridership and
improving the railroad's physical condition, with the recent failures of
the Federal Emergency Management Agency after Hurricane Katrina.

RhB Creative Commons License 2005.11.09 0 0 269

Na, beszkenneltem azt a bizonyos ábrát a fénymásolatról (Model Railroader 1971 október). Az ábrát már én színeztem ki az eredeti alapján, és annak idején ceruzával ráírtam a kilométerre átszámított távolságokat is. Itt rendesen elmagyarázza, hogy mikor és hol hány mozdony vitte a vonatot. Lehet, hogy az ide feltett képen a szöveg nem vagy csak nehezen olvasható, akkor előbb le kell menteni és utána lehet nagyítgatni. (Ha valakinek kell, el is tudom küldeni.) A második képen Robot Car látható.

 

 

Előzmény: RhB (264)
hmsoft Creative Commons License 2005.11.08 0 0 268
Köszi mindkettőtöknek. :)

hm
Előzmény: manhattani (267)
manhattani Creative Commons License 2005.11.08 0 0 267

A szén töltése: láttam egy fényképet, hatalmas sugarú hurkon halad a vonat, a kivezető ágnál egy meglehetősen nagy betontölcsér, mely szűkülő torokkal nyúlik a vagonok felé. Azt hallottam, hogy itt a vonat még a személyzetváltáshoz sem áll meg, fel- meg leszállnak menet közben.

 

A felszíni fejtésnél a szenet nagyon szerették óriási dömperekkel vinni a vasútig. Ezek a vasútnál nagyobb emelkedőket is kibírtak, a gázolaj meg olcsó. Ilyeneket utoljára egy Jackey Chan filmben láttam, ott még egy sor Rolls Royce-on is átment az egyik :-)

 

A kocsik ürítése: rézgaras hívta fel a figyelmem Pécsen az egyik videóm vetítésekor, hogy a szenes vagonok egyik vége sárga. Ez azt jelenti, hogy ott a központi kapcsoló készülék a kocsi hossztengelye mentén el tud fordulni. Ha egy kocsi mindkét kapcsolásánál van egy sárga, a kocsit a szerelvényben meg lehet fogni, és fejre állítani... akkor meg csak kijön a szén :-)

Előzmény: RhB (266)
RhB Creative Commons License 2005.11.08 0 0 266

Mivel a cikk a kocsik N-es modelljének készítésére koncentrál, eléggé szőrmentén kezeli az egyéb infókat, leginkább a mozdonyok variálásával foglalkozik. A széntöltésről a teljes információ:

 

"Loading and unloading are done automatically without uncoupling the cars."

...

"The first part of the journey of a unit train on CP Rail begins with the loading at Sparwood."

 

Ennyi. És még az automatikus sebesség szabályzás rövid említése. Érzésem szerint van egy fix böszme nagy töltő "állomás" a megfelelő berendezésekkel, a szén meg valahogy odakerül. Hogy hogyan? Det iz dö kvescsön...

 

Ja, és:

 

"It takes 72 hours to make a round trip over 700-mile route."

...

"With a full load of more than 9000 tons of coal..."

 

Szóval volt mit "pakolni". Egyidőben 3 rakott szerelvény van úton (az egyik éppen indul), és 3 üres  visszafelé. Majd jön az ábra, csak tegnap nem volt időm szkennelni.

Előzmény: hmsoft (265)
hmsoft Creative Commons License 2005.11.08 0 0 265
RhB,

A töltőberendezésbe, amely feltöltötte a kocsikat, hogy jutott el az anyag?

Pl. ha szenet bányászol külszíni fejtéssel, akkor vagy behálózod a teljes területet nagyteljesítményű szállítószalagokkal, ami igen-igen macerás (mondjuk úgy, hogy nagyobb bányáknál nem működik), vagy az egyes teraszokra telepítesz ideiglenes vágányokat. Ez utóbbi kivitelezése egyszerűbb, viszont így a teraszok végén a szintkülönbségeket ki kell futtatni. Ha nem akarsz kilométerszámra vágányokat fektetni a teraszok végében (plusz irdatlan földmunka), akkor viszonylag nagy emelkedőket leszel kénytelen bevállalni - de ez még mindig az egyszerűbbik út. Ekkor pedig a töltés alatti szerelvénymozgatáshoz igénybevett járműveid lesznek annyira speciálisak, hogy azokat a feltöltött, kész vonat továbbításához elég gazdaságtalan lenne felhasználnod.

Azaz, ha a vonatot viszed a kitermelés helyére, akkor kapásból adódik, hogy a töltés és a vonali továbbítás során más és más járműveket kell használnod. Ha ellenben az anyagot viszed egy könnyebb töltési helyre - na, akkor meg azt kell megoldanod. :)

hm
Előzmény: RhB (264)
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 264

Hosszas idézet a saját #46-os hozzászólásomból:

 

"Pesze, mert az én kis kedvencemmel (CPRail) nem foglalkozol eleget. :-))) A CPRail-nál van (volt?) olyan vonat - a honnan-hova dolognak csak otthon tudok utánanézni - , amely 11 db SD-40/SD-45 mozdonnyal ment, elöl 4, középen 3, hátul 3. Itt viszont az volt a trükk, hogy nekik van (volt?) olyan SD-40-2, amelyet rádión keresztül lehet távirányítani, ezeket onnan lehet megismerni, hogy az orr-részük hosszabb. Egy fent említett vonatnál minden mozdony-csoportban elég egy ilyen rádió-távirányítós mozdony, az egész vonathoz pedig elég (lenne) egy mozdonyvezető.

 

Persze ez a sok mozdony csak a hegységen való átkeléshez kellett, az út elején csak elöl van 3 mozdony. Ráadásul ezek is spéci mozdonyok. Amúgy egy érc vagy szénszállító vonatról van szó, böszme nagy, és ugyancsak spéci kocsikkal, ha jól emlékszem a szerelvény 12000 tonnás. A töltés automatikusan történik, a vonat fix, kb. 3 km/órás sebességgel halad el a töltőnyílás alatt. Közben a sebességet fixen kell tartani az első és az utolsó kocsinál is, miközben a szerelvény xxx tonnásról 12000 tonnásra duzzad. Ezért a mozdonyokat számítógép vezérli, a súllyal együtt növeli a teljesítményt vagy vonóerőt vagy ki tudja mit, nem vagyok szakember. Ezekből a számítógép vezérelt mozdonyokból sincs sok, ezért ezek az első adandó alkalommal visszafordulnak."

 

A hétvégén a California Zephyr anyag keresése közben előkerült az ominózus cikk (csak fénymásolat). Nos, hát így jár az, ha - ráadásul az amcsi témát régóta hanyagló - valaki emlékezetből idéz egy sok évvel korábban olvasott cikkből. A 4+3+3=11 -et már akkor is többen kifogásolták, amire akkor azt mondtam, hogy a 11 biztosnak tűnik, lehet, hogy 4+4+3 volt. Na, ez az egy stimmelt!

 

Gázos az "SD40/SD45" kijelentés, ugyanis a CPRail-nak nincs SD45-öse. A valóságban SD40/M630/M636 kombináció volt. (Az M630/M636 az ALCo C630/C636-nak a Montreal Locomotive Works/MLW által gyártott változata.)

 

A másik rosszul felidézett dolog a mozdonyok távirányítása volt. Ennél a vonatnál nem a rádiós (Snoot Nose) SD40-et használták, hanem a középső 4 mozdony előtt egy külön kocsiban a rádiós berendezés (ún. Robot Car). Attól persze még lehet - sőt valószínű -, hogy elől egy ilyen mozdonyból vezérelték a középső mozdonyokat, de erről a cikk nem tesz említést.

 

A 12000 tonát majdnem eltaláltam, 88 db kocsiból állt a szerelvény, egyenként 105 tonna szénnel megrakva, egy kocsi teljes súlya 132 tonna * 88 = 11616 tonna (csak a kocsik). Ehhez jön a 11*180= 1980 tonna mozdony (= 13596 tonna), plusz a Robot car plusz a caboose. A szerelvény teljes súlya több, mint 13600 tonna!

 

A töltési sebességre megint rosszul emlékeztem, ez helyesen "50 feet per minute". azaz kb. 0.9 km/h.

 

A cikkben van egy jó kis ábra, hogy útközben mikor és hogyan variálták a mozdonyokat, ezt majd beszkennelem és beteszem ide. A cikk egyébként a Model Railroader 1971 októberi számában jelent meg, és alapvetően arról szólt, hogyan csináljunk ilyen önürítős kocsikat N-es méretarányban.

Előzmény: RhB (46)
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 263
A hétvégén az amcsi anyag előkotorászása során kezembe akadt egy cikk az SD40-esről, eszerint az SD40-2F-ből csak ez a 25 db épült (CPRail #9000-9024) és ezek voltak az utolsó SD40-esek. Ez viszont azt is jelenti, hogy egy (nem kisszériás) modell megjelenésének valószínűsége gyakorlatilag 0. :-(
Előzmény: RhB (256)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 262
Mást is, de innentől sztem inkább térjünk át az e-mailre:) Ne untassuk a többieket.

Zoli

Előzmény: RhB (261)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 261
Köszi, megnéztem... Te csak Broadway modelleket tudsz beszerezni, vagy egyebeket is?
Előzmény: zorwick (260)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 260
Na hát ezt nem tudom, nézd meg a www.us-trains.com -on
Előzmény: RhB (259)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 259
Amiket felsoroltam, azok közül melyek tartoznak a Genesis szériához?
Előzmény: zorwick (258)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 258
Az Athearn-tól ha jót akarsz, akkor csakis az ujabb kiadású Genesis szériát nézd.

Javaslom a Life Like gyár, Proto 2000-es szériát is nézd meg.

Sokmindent megtalálsz a www.walthers.com -on

Jó keresési hely, de drága: www.us-trains.com innen ki lehet nézni miket lehet rendelni, de az USA-ból olcsóbban beszerezhető.
Előzmény: RhB (257)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 257
Menyire ismeritek, hogy az Athearn mozdonyok milyen minőségűek? Konkrétan: GP35, GP38-2, GP40-2, SD60, SD75, C44-9W (tudtommal a KATO nem csinálja CN-ben), F7A és B (régi festésű CP és CN)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 256

Az F-nek más a vezálláskabinja igaz?

 

Háááááát, egy kicsit... :-))))

 

SD40-2F, szintén Michael Taylor honlapjáról.

 

Előzmény: zorwick (254)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 255

>Megmondom a frankót, én nem vettem le a kasztnit.

 

Én is megmondom a frankót: én levettem a kasztnit! Nem volt könnyű, de végül sikerült! Aztán elkezdtem felrakosgatni a kapaszkodókat. Azzal kezdem, hogy gratulálok, hogy összerakott állapotban sikerült felraknod a bigyókákat!

 

Én előzetesen két dologtól féltem: attól, hogy eltörik és attól, elugrik. Az első kapaszkodót elég könnyen sikerült a levéágni az öntőkeretről. Egy baj van: két darabban. :-( Még jó, hogy olyannal kezdtem, amiből volt egy tartalék. Aztán elkezdtem felrakin. Az első elugrott. Szerencsére meglett. Szóval a ksztni hátsó részére felraktam mindet, a vezetőfülkére majd később, ha a fülke festés után összeraktam. Az viszont biztos, hogy így a levett kasztnira sokkal könnyebb felrakni a kapaszkodókat, mert a másik ujjal hátulról ellent lehet támasztani. Szerintem.

 

A fotók alapján nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy a pult síkjából kiemelkedik-e az a barna színű valami, amiben a műszerek vannak, vagy sem. Modell vezetőfülkéjében mindkét oldal teteje egy síkban van, és a jobb oldalon van csak egy besüllyesztett rész a kezelőszervekkel, de semmi a síkból kiemelkedő nincs. Az űlés - amin ülsz :-) - feketének tűnik. A fülke hátfalán mi van, arra nem emlékszel? Esetleg fotó? :-)))

Előzmény: Dash 9 (242)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 254
http://www.broadway-limited.com/ a webcímük.

Az SD40-2F-re nem találtam hirtelen semmit, csak SD40-2-et találtam a KATO-tól.
Az F-nek más a vezálláskabinja igaz?

SD90MAC-H - SD90MAC között talán szintén csak a kabin alakja más, de ezt manhattani kolléga jobban tudja:)

C44-9W és az AC4400CW közötti különbség minimális, KATO modellek között is van mindkettő, a jobb oldalán kicsit más a vezető fülke mögötti rész, de ez nem egy hivatalos különbség, csak amit én tudok:))

A C44-9W a dash9 nevet kapta.


Broadway modelleket a hivatolos MSRP ár alatt tudok szerezni, de ez mindig attól függ mikori a modell. A régiek olcsóbbak, a vadi újak drágábbak.


Előzmény: RhB (253)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 253

Az AC4400CW-t 160 Euroért vettem. Gondolom ez jóval drágább, mint a kinti ár dollárban.

 

Azt, hogy mi minden kell, jelenleg nem tudom megmondani. Én legalább 10 éve nem foglalkoztam az amcsi dologokkal (se kicsivel, se naggyal), emiatt nem igazán vagyok képben.  A modell kinálat gyökeresen megváltozott, annak idején kb. az volt a helyzet, mintha itthon csak Fuggerth-et meg Lemaco-t lehetne kapni, közte meg szinte semmit. Most kezdtem nézegeni, miket gyártanak egyáltalán.

 

Mindenképpen szeretnék egy SD90MAC-t, természetesen CPRail-ban és lehetőleg a "Golden Beaver" változatban, de ha a "Twin Flag", az sem tragédia. Szeretnék majd mindenféle egyéb CP és CN mozdonyokat is különféle festésekkel, ezeket most próbálom összeszedni.

 

Belenéztem a Broadway Limited kinálatába is (egyelőre csak a Trainworld-ön keresztül, a cég honlapjának a címét nem ismerem), és teljesen felizgultam! Az egyik a régi festésű CP E8-as, a másik a California Zephyr szerelvény! Ez utóbbi mindig is a szívem csücske volt, és most amikor megláttam... Szóval egy ilyen kéne majd lehetőleg D&RGW mozdonnyal. Most majd megint bele kell ásni magamat, hogy mikor milyen összeállításban és milyen mozdonyokal közlekedett, hogy el tudjam dönteni, milyen modelleket kéne beszerezni. Te milyen áron tudod ezeket beszerezni?

 

A korábban feltett kérdésre, hogy SD40-2F létezik-e modellben, tudsz valami (lehetőleg pozitív) választ? Ja, és persze CPRail-ban...

 

Volt korábban még egy kérdésem, hogy az SD90MAC-H miben különbözik a sima SD90MAC-tól?

 

Na még egy kérdés: a C44-9W és az AC4400CW ugyanaz más jelöléssel vagy más típus? (más is válaszolhat!)

Előzmény: zorwick (252)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 252
Nem , a Broadway nem réz, van nekik az is, de csak egy két darab, hihetetlen jó minőség és kidolgozottság, csak ajánlani tudom.

Broadway cuccok beszerzésében tudok segíteni, mond meg mi kell, és beszerzem ha lehet kapni.

Amugy ha nincs olyan festés mint amit szeretnél, akkor festeni kell, vagy festteni. minden hozzávaló eszközt be tudok neked szerezni, matricákat, kiegészítőket.

Amúgy sokmindent az ebay-ről vettem, főleg azokat amik már nincsenek forgalomba pl, az SD90MAC, azt pár éve gyártották, jelenleg boltok nem forgalmazzák, csak elvétve. Az ebayon 100 dollár alatt lehet elég sokat találni belőle újonnan.

AC6000 -est kis példányszámban dobtak piacra, nekem mákom volt vele, hogy tudtam egyet venni. Rendelni viszont lehet ha kell, kicsit várni kell rá, de lesz.

Igazából bármi beszerzésében tudok segíteni, ha kell valakinek valami konkrét dolog.

Megkérdezhetem mennyi volt az AC 4400-as?


Üdv

Előzmény: RhB (244)
Dash 9 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 251
Nem benned van a hiba. 376340 cikkszámú van, de mivel a Kato oldalán nincsenek fent csak a második szériás gépek, így nem lehet utánanézni, hogy ez melyik.
Előzmény: RhB (250)
RhB Creative Commons License 2005.11.04 0 0 250
Lehet, hogy bennem van a hiba, de én itt csak annyit látok, hogy "assorted roads", de nem látok részletes listát. Ja, és azt még nem is mondtam, hogy "Twin Flags" verzióban kéne, mert ilyen az AC4400CW, hanem a "Golden Beaver"-ben.
Előzmény: Dash 9 (249)
Dash 9 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 249

Itt pl. van egy eladó, de csak a cikkszáma van megadva, ami viszont nem egyezik a 2. sorozatban gyártottékkal.

 

www.trainworld.com

 

Én voltam kint 2x és az apám is volt kint 2x. Így onnan vannak a modelljeim.

 

Zorwick szerintem többet tud ebben a témában segíteni.

 

 

Előzmény: RhB (247)
Dash 9 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 248

Megnéztem a Broadway Limited honlapját és örömmel láttam, hogy vannak képek a modellekről, sőt SP festésbe is lehet kapni.

 

Gyönyörűek!

Előzmény: Dash 9 (243)
RhB Creative Commons License 2005.11.04 0 0 247
Az SD90MAC a KATO honlapján jelenleg csak a CEFX és UP változatban van. Sajnos én nem ismerem egyik amcsi bolt nak a honlapját sem, meg hát én rendelni sem tudnék. :-((( Ti honnan szerzitek be a modelljeiteket?
Előzmény: Dash 9 (246)
Dash 9 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 246

Csak ennél az egy gépnél görbült és csak a jobboldali korlát.

 

Szerencsém volt azzal a Dash 8-as fotóval. És a mérnök aki ott volt, ismerte csirkepörköltöt is! Tuda merre van az országunk stb. Egy kivándorolt honfitársunkkal dolgozott együtt.

 

Az Alco C-628 és a két SP SD35-ös Mehano modellek. Az Alco még a régi, ami nem igazán tökéletes, de az SD-k már az új sorozatból valók, azokkal még semmi gond nem volt.

 

A CPrail-os SD90-es ügyében pedig nézzél szét ami boltok honlapján, mert megesküdni ugyan nem mernék, + a Kato honlapján már az első szériás modellek listája nincs fent, de mintha a Newark-i hobbiboltban láttam volna anno.

Előzmény: RhB (245)
RhB Creative Commons License 2005.11.04 0 0 245

Köszi a fotókat! Egy máshol látott fotó alapján (szintén BNSF 879) téged is bele kell tenni kicsiben... :-))))

 

Hát igen, szép kis gyűjteményed van! Az ALCO C-628 ugye neked is még jugó modell? A többi Dash 9-esnek (C&NW, CSX) nem görbül a korlátja?

 

Nekem a CPRail mellett a többi kanadai van az első helyeken (CN, VIA), de tetszenek a Rio Grande, Western Pacific, Norfolk Southern, Santa Fe, Union Pacific stb. mozdonyok is. Ez utóbbiban azt bírom, hogy szinte minden típusú mozdonyuk van.

Előzmény: Dash 9 (242)
RhB Creative Commons License 2005.11.04 0 0 244

Sajnos van egy rossz hírem: a postaköltséged nem fog csökkenni. :-(((

 

A Broadway Limited az nem réz modell? Mert ha igen, akkor nem egy kategória.

 

Neked nem görbül a korlát, mint Dash_9 kollegánál?

 

Ha jól látom, nálad az UP a "namber van" egy kis NYC-el "hígitva"... :-)

 

Én annak idején (80-as évek eleje) az amcsival kezdtem a vasútmodell gyűjtést, a többi csak kb. 3-4 évvel később jött be mellé. Sajnos a modellek ebből kifolyólag mai szemmel nézve nem az igaziak, többnyire jugó modellek megspékelve egy Rivarossi Big Boy-jal (régi verzió), meg egy-két újabb dizellel (pl. Proto 2000 GP30). Annál a kevés kocsinál, ami nekem van, még rosszabb a helyzet. :-( Közben az egyéb vasútmodell gyűjtemény kib...szott nagy lett, az amcsi meg maradt a régi. Mostanában kezdtem el megint egy kicsit foglakozni vele, és most ennek az AC4400CW-nek nem bírtam ellenállni! :-)))))

 

Sajnos elég sok minden tetszik, de ugyanakkor szeretném visszafogni magam, szóval nem könnyű... A nagy vágyam egy SD90MAC, természetesen CPRail-ban, de ezt tudtommal még nem csinálja a KATO. Baromira tetszik az SD40-2F is, ezt csinálja valaki modellben?

 

Egy más kérdés: a CPRail rosterben van SD90MAC-H (#9300-9303), ez micsoda? Fotót még nem láttam róla.

Előzmény: zorwick (241)
Dash 9 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 243

Szia!

 

Kérhetnék képeket róla?

 

Én is még egy olyanra pályázok UP festésben. Sajna modellről a honlapjukon nem találtam képet.

Légyszi tedd közzé, hogy milyen, milyen úton sikerült megvenned és mennyiért!

 

Előre is köszönöm.

Előzmény: zorwick (241)
Dash 9 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 242

Szia(sztok)!

 

"Ha jól sejtem, a legkedvesebb darab az te "magad" vagy? (C44-9W "Dash 9" by KATO) :-))) Amúgy neked mi a kedvenc vasúttársaságod? Milyen mozdonyaid és kocsijaid vannak, van-e/lesz-e amcsi terepasztal, vagy csak a vitrinben görbülnek a korlátok? Az én kedvencem - meg fogsz lepődni - a CPRail, bár ez már egy korábbi hozzászólásban is szóba került."

 

Igen "Én" vagyok a kedvencem (azért nem vagyok önimádó) és ebben a festésben. ebből kiderül, hogy az ATSF a kedvencem, de az összeolvadás után a BNSF is kedves számomra. de a többit sem vetem meg, pl. a nagy rivális UP-t sem. Sajnálom az SP eltűnését az Up-be olvadásával, egyszerűsége ellenére tetszettek a mozdonyaik festése.

 

Asztalt szeretnék, de jelenleg nincs rá időm, és igazából még helyem se. Ez utóbbi úgy néz ki, hogy a jövő évben megoldódik. A mozdonyaimról és a kocsikról a teljesség igénye nélkül vannak képek itt: http://kep.tar.hu/dash_9/27616382#2

Most dobozolva vannak, de néha megfuttatom őket. :-))

 

Miért lepődnék meg azon, hogy Neked a CPRail a kedvenced?!

 

"Ha már így összefutottunk, még egy kérdés: mivel a modellre a bigyókák fölrakásához le kell kapni a kasztnit az alvázról, ezáltal ugyibár a vezetőfülke is előbukkan, amit ugyancsak lehet tovább föstögetni. De hogyan, milyen színre? Van ugyan egy fotóm a vezetőbácsiról és környékéről, de pl. nem látszik a fülke hátfala (a modellben az látszik a legjobban), a műszerfal stb."

 

Megmondom a frankót, én nem vettem le a kasztnit. Apropó egy tanács: A korllátok, kapaszkodók anyaga elég rugalmas, de a felhelyezésünél ne a közepénél, hanem a végeiknél (száruknál) nyomd a helyükre őket, nehogy eltörjenek.

 

Kép a vezetőfülke színéhez:

 

Az első egy GP 9-esé.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő kettőn egy Dash 8-as vezetőállása van. A színek ahogyan végignéztem a képeimet megegyezznek a mostani GE mozdonyok mindegyikén.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És íme egy szinte gyári AC 4400-as elölnézetből. Nem az én képem, a neten volt valahol. Sajnos már nem emlékszem a forrásra.

 

 

 

 

Előzmény: RhB (240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!