Keresés

Részletes keresés

naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -3 1 421

Nekem szintén nem változott az álláspontom, a műszaki paraméterek az alap, de értelmezni, kiértékelni, kiegészíteni kell azokat. Én viszont konkrét kérdést tettem fel.

Előzmény: btamas70 (420)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.03 -1 2 420

"Mit hallunk a 0,1%-os nyávogásból, vajon?"

 

Te most komolyan úgy csinálsz, mintha nem arról írtam volna kezdettől fogva, hogy nem műszaki paraméterek alapján érdemes lemezjátszót választani?

Előzmény: naiv_ (419)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -2 1 419

A kérdést megismétlem egy kicsit más csomagolással.

Mi a baj a Thorens TD 402 DD lemezjátszóval? A nyávogás - 0,1%? Itt látjuk egy HIFI stúdió értékelését https://www.youtube.com/watch?v=XPr1zWGakEc a AT VM95 E hangszedővel

majd a gyári(?) bemutatót https://www.youtube.com/watch?v=6oX4bs45Qrc  Kategóriája legjobb lemezjátszójának nevezik. Mit hallunk a 0,1%-os nyávogásból, vajon?

  • Professional tape machines can achieve a weighted flutter figure of around 0.02%, which is considered inaudible.
  • High end cassette decks struggle to manage around 0.08% weighted, which is still audible under some conditions. (IM torzítás keletkezik, zongora, fuvola stb. hang törik visszhangnál)
  • Digital music players such as CD, DAT, or MP3 use electronic clocks to deliver samples, the very high stability of which renders them immune to wow and flutte

Azt mondja az újság, csillapított lehallgató helységben ezek a problémák kevésbé (nem) jelentkeznek. A Thorens ezzel nicsen tisztában, s gyártja a nem olcsó játszóit szakmányben? 

(Azt csak csendben megjegyzem, a feltett lemezek geometriai torzulásából származó radiális vándorlás, mely sok bemutatón jól érzékelhető, vajon milyen nyávogást okoz?)

Előzmény: btamas70 (416)
Mono SE Creative Commons License 2021.01.03 -3 2 418

le a kalappal a türelmed előtt, ahogy elnézem, húsvétig lesz témád;)

Előzmény: tibtiborkaba_new (417)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -2 1 417

A TD 402 egy nagyon belépőszint. A tesztek szerint meglepően csendes motorja van, de a nyávogása valóban elég nagy. Ez mondjuk nem is csoda, a 600 grammos tányér nem sokat tud hozzátenni az egyenfutáshoz. A hangkar műanyag, kiváncsi leszek, hogy néz majd ki pár év múlva. A shell cserélhető, de minek, hiszen nem SME normás. Tudnak Kínában jobbat is gyártani...

 

Gunter Kürten jó arc, próbálkozik, de a terep nem könnyű. Ahhoz, hogy értelmes áron adja a cuccait, kénytelen Kínában gyártatni, még a TD 124DD is ott készül, azokta mondjuk egyenként minőségellenőrzi Németországban, mert az mégiscsak 8000 Eurós cucc, ott nem engedheti meg magának a gixert, de az alsópolcos modellekkel, mint a 402 van gond rendesen...

 

Ezért az árért újat nem nagyon fogsz jobbat kapni, legfeljebb mást, valahol mindegyiken meg lesz fogva a fillér...

Előzmény: naiv_ (415)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.03 -1 1 416

"helyedben vennék egy tisztességes lemezjátszót, tisztességes  hangszedővel. "

 

Előzmény: naiv_ (410)

 

Itt lesz némi bökkenő, amíg "0.1% alatti nyávogás megfelelő", "OMB5-nél azért mégiscsak jobb hangszedő" és hasonló lózungokban gondolkodik... 

Előzmény: quad (411)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -3 1 415

Kissé futurisztikus fazonja van, nem éppen kézreálló - bár jó adatai vannak - s az ára sem szelíd... A TD 402 vel mi a baj? - leszámítva az átlagos nyávogást, s a TN-4 hasonló ehhez, s lehet turbózni a hangszedőt.   

Előzmény: tibtiborkaba_new (414)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -4 1 414

Azért fél milkából már el lehet vigéckedni. Nemrég segítettem egy ismerősnek beszerezni egy Schopper kávás Thorens TD 125-öt, Ortofon RS212 karral. Ortofon SPU ment bele, azzal mondjuk nem fért volna bele 500k-ba, de egy AT MM hangszedővel a középmezőnyből igen.

 

Egy biztos, ha 500k-t kellene elvernem, akkor nem újat választanék (a hangszedő kivételével). 500k az az összeg, amiből újonnan még nem lehet jót venni, használtból viszont lehet olyat, ami akár megérkezés is lehet.

 

Pl egy Thorens TD 125 vagy 126, valami jó karral, hangszedővel. Ha 500k-ból mindent kell venni, akkor én nem erőltetném az MC hangszedőt.

 

Ha ragaszkodsz a direct drive-hoz, akkor kissé szűkül a választék, ennyiért nehéz jó dd-t találni, bár nem lehetetlen. Micro Seiki DQX-1000-t SME III karral vettem pár éve 300k-ért, ott még van hely egy jó hangszedőnek is...

Előzmény: naiv_ (413)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -4 1 413

Bár az mp3 gyüjtemény vegyes, azok között is vannak jó minőségű anyagok. Mindennek megvan a maga helye, az mp3 kitűnő háttérzenének pl. bridzselés alá, könyvolvasáshoz, illetve autózáshos - a dolgozószobámban szoktam fekete lemezt(is) hallgatni. Úgy gondolom a ~67 dB jel-zaj viszony, 0,1%-os nyávogás erre a célra megfelelő lesz - a feltételezett hangszedő valószínű előrelépés lesz az OMB 5 höz képest - és változtatható.   

Előzmény: btamas70 (412)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.02 -3 2 412

Nagyszerű! Miután a hifilemezjátszó rémisztő lebutításával sikerült elérni a hőn áhított célt (mp3 gyűjteménnyel való "egyenszilárdság"), a feleslegessé váló hárommisis lemezgyűjtemény eladható. Irigylésre méltó perspektíva...o)))

Előzmény: naiv_ (410)
quad Creative Commons License 2021.01.02 -3 2 411

Hát ha ennyire értékes lemezeid (átlagban közel 10 ezer Ft/db!!!) vannak, akkor én a helyedben vennék egy tisztességes lemezjátszót, tisztességes  hangszedővel. 

 

 

  

Előzmény: naiv_ (410)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.02 -5 0 410

Van, vagy 300 lemezem, ami megér 2-3M-t, közöttük sok ritkaság, s mint már említettem, a meglévő játszót felújítás után elajándékoztam, most jön az utódja, melynek szépen körvonalazódik a képe.

Hangminőség, design, kényelem, tartósság - kijelőlik az utat. Mivel időnként itt beleakaszkodtok valamibe, mint Floki a lábtörlőbe, kénytelen vagyok én is szépen átgondolni - utána nézve, hogy 50 és 500k között mennyit, s mire költsek...:). Rég foglalkoztam ezzel a műfajjal, de lassan képbe kerülök. Van több rendszerem is -  s hozzájuk vagy 15.000 perc mp3-as gyüjtésem, 100-as nagyságendben CD-m, ez a kocka is a helyére fog kerülni lassan - nagyjából egyenszilárdságban.

 

Előzmény: btamas70 (407)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.02 -3 0 409

Nem a konkrét számok érdekesek, hanem a poén, amelyhez egy kb. realisztikusnak tűnő arányból könnyedén el lehet jutni.

Előzmény: naiv_ (406)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.02 -4 1 408

Akkor ez azt jelentené, hogy nem érdemes jó lemezjátszót venni, mert a hallgató szoba paraméterei sokkal rosszabbak még egy átlagos lemezjátszóénál is? Akkor mi a helyzet a CD-vel? Hiszen az paramétereiben az átviteli sáv kivételével sokkal jobb a hanglemeznél? Akkor aki CD-t vesz, az teljesen hülye?

Előzmény: naiv_ (406)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.02 -2 1 407

"másrészt ezek a paraméterek az idő függvényében nem biztos, hogy pozitívan változnak"

 

Tisztelettel érdeklődnék, minek neked analóg lemezjátszó, ha lényegében csak negatív dolgok jutnak róla eszedbe?

Előzmény: naiv_ (405)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.02 -4 0 406

Átlagos szobáról beszélek. Valaki itt említette, vidéki, csendes szobája van. Én hegyen lakom, csendes helyen, a zajszint 25-30 db körül van, persze nap, napszak szerint változik. És a spektrumát is meg tudnám adni - majd - de előbb a laborunkban kalibrálnom kellene a zajmérőmet. De inkább az fontos, hogy az átlag hallgatási körülmények között kell értelmezni ezt a paramétert. Más oldalról pl. Budapesten sokan laknak erősen zajjal terhelt környezetben, s nem mindenkinek van módja "audió szobát" kialakítani - marad a nappali, netán egy HIFI/hobbi kuckó ott pedig egyéb gondok is adódhatnak...
És ide tartozna még az egyéni hallásgörbénk elemzése is...

Előzmény: btamas70 (404)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.02 -4 0 405

Ez részben így van. De azért törekedni kell a jobb paraméterekre, mert a hallgatási körülményeid javulhatnak - viszont nem percenként vesz az ember lemezjátszót, másrészt ezek a paraméterek az idő függvényében nem biztos, hogy pozitívan változnak...

 

Előzmény: teisfiamblutusz (400)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.02 -2 2 404

"a normál szoba 40dB-vel sok mindent helyre tesz"

 

Fogalmam sincs, mit értesz a normál szobán, így kizárólag a helyretétel kedvéért érdeklődnék a spektrális zajeloszlás "valószínűsítéséről". A neszesemmifogdmegjól 40 helyett kérnék szépen 1-1 hasraütésszerű akusztikus szobazajszintet a szubkontra, az egyvonalas és a négyvonalas oktávra...:):)

Előzmény: naiv_ (398)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.02 -2 1 403

"A valószínűsítés itt azt jelentette"

 

Keresd ki a hiteles MEEI mérést, és csodálkozz, mert "a hajtásmód döntő jelentőségű" feltetélezésre is gyakorlati cáfolatot nyújt. Súlyozott mérés (tényleges zajmérés) szerint az AP100 bizonyult legcsendesebbnek, bár nagyobb meglepetés, hogy súlyozatlanul (magyarul dübörgést mérve) sem a DD-k voltak a legcsendesebbek. Slusszpoénként felfigyelhetsz a dörzskerekes(!) és a közvetlenhajtású Lenco dübörgése közti, írd és mondd, mindössze 1 decibelnyi különbségre.

Előzmény: naiv_ (398)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.02 -3 0 402

Kérdést...

Előzmény: tibtiborkaba_new (401)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.02 -3 0 401

A kárdást inkább úgy lehetne feltenni, hogy ha a hangelemez dinamika tartománya 60-70 dB (már persze nem egy modern, mp3-ból nyomott limited edition audiophil grade 180 grammos, hanem egy 70-es évekbeli Impulse, BlueNote, TBM, CTI), akkor ebből mennyi veszik bele a csapágyzajba. 

 

Amúgy meg vidéken élek, távol a város zajától, és külön szobában van a hifi...

Előzmény: naiv_ (398)
teisfiamblutusz Creative Commons License 2021.01.02 -2 1 400

nem fontos milyen értékeket hazudtak a műszaki adatok között!

a lényeg , hogy ne legyen kihallható a nyávogás .

Előzmény: naiv_ (389)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.02 -3 0 399

Nos, 

egyáltalán nem vagyok naiv. Ha visszalapozol egy kicsit, ott az elmélkedésemben a szöveg a pénzről, ami az egész HIFI világot, de főleg a médiumok színezi...

Előzmény: quad (397)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.02 -4 0 398

Nincs. A valószínűsítés itt azt jelentette a konstrukció önmagában hordoz néhány valószínüsíthető paramétert:  - 43 dB, mint látható ez így is van (TAYA). Érdeklődési körön kívül van. 

Mint ahogy a DD-sek egy mai szint kategóriája -50 körül van (Audio Technica, Lenco 3808 hosszasan...stb.)
Lehet látni, egy sor gyár megveszi ugyan azokat az elemeket s épít belőlük még fazonra is erősen hasonló játszókat...

Hozzá teszem, fel lehet tenni a kérdést(amit már feltettem...) - ki, milyen körülmények között hallgat... a normál szoba 40dB-vel sok mindent helyre tesz - ott a 100e HUF os -50dB mai DD-k ebből a szempontból már vígan megfelelnek -  fejhallgatónál már nem biztos (nem szeretem).

Előzmény: btamas70 (394)
quad Creative Commons License 2021.01.02 -2 1 397

Bocs, de te tényleg naiv vagy. :-)

 

Jó pár éve egyik hifi kiállításon a szomszéd szobában egy audio lap képviselője tárgyalt a klienssel, de nyitva felejtették az ajtót.

A lényeg ami elhangzott: Ha a gyártó leköt egy oldalas hirdetést a lapban, akkor bonuszként írnak egy méltató cikket is a termékről. 

 

Gondolom azóta csak rosszabb lett a helyzet. :-(

Előzmény: naiv_ (395)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.02 -3 2 396

Most komolyan, már az 50-es évek elején létezett olyan futómű, ami 0.05% wow&fluttert tudott (amúgy 70dB rumpli mellett), és az nem fejlett direct drive volt, hanem vacak szíjhajtás. Pedig még szetero lemez sem volt. Most, 70 évvel később álmélkodjunk egy 0.1%-os wow&flutter láttán? Hogy az mekkora minőség? És az érv mellette az, hogy van nála még szarabb?

 

Elég baj az, hogy a kommersz hifi így legatyásodott, ami 20-30-40 évvel ezelőtt alsó polcos gagyi volt a műszaki boltban, az most highend. Az ember nem azért kénytelen menni a hifi szalonokba, mert valami kimagasló minőséget szeretne, hanem egyszerűen egy hallgatható készüléket keres.

Előzmény: naiv_ (393)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.02 -3 0 395

 A chip.de csak szemle, áttekintés - paletta készítésre jó - a leközölt tesztek vékonyak...
Ha valaki képbe akar kerülni, sokat kell hozzá forgatnia a fejét. Nehéz korrekt teszteket találni - a többségükről ki sem derül, milyen körülmények mellett született, hol, mit, hogyan hallgattak, vajon utána mértek e a gyári speckóknak(nem), stb.? 
A gond inkább az hogy a komolyabb "audió" szaklapoknál ugyanez a helyzet. Vajon hogyan íródnak ezek? A szerző föltesz két-három lemezt -  a "tesztalanyt" bedugja a nem tudom mibe..., kicsit belehallgat, előveszi a gyári speckót, leírást, a "varázszszótárt" s máris születik a cikk az "A4"-es lapon...? Nagyon úgy tűnik, hogy erős esély van erre. 

Előzmény: btamas70 (390)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.02 -2 0 394

Valószínű?! Hát nem azzal jöttél, hogy adatok, tények? Van akadálya, h utánanézz?

Előzmény: naiv_ (393)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.02 -4 0 393

Több paraméter van, a nyávogás egy, nem ismerem az AKAI100-zaját, de valószínü nem éri el a 67dB-t..., s a PU is valószínü gyengébb, de lehet, hogy az cserélhető.

Előzmény: tibtiborkaba_new (391)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.02 -2 1 392

Előzmény: tibtiborkaba_new (391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!