értem hogy mit mondassz, vagy mit tartassz a különbségnek, végülis az egyikben a kupak fix a teteje cserélhető a smartban meg ha kép szerint nézem akkor csak egybe cserélhető, végülis lényegében ugyanaz :D na ne ragozzuk lapka vagy sem, :D mindegy
Nem azt vitatom h nincsen idő ráfordítás. Szereltem már jo pár korongos és lapkás kocsit. Holl egyszerűbb holl nem. Persze a hidrotokes a legegyszerűbb.
Ezzel foglalkozom, azért irtam le a folyamatát hogy hogyan csináljuk. Egy lapkás hengerfej felújítása lényegesen több mint a simáé, mert az összeszerelése rengeteg időt és türelmet igényel.
nem ettől nem fog alámenni ..., mikor felújítod a hengerfejet, mit csinálsz? szelepet köszörülünk, szelepüléket marunk, síkolunk, ---> mindennel méretváltozás következik, akkor már érted ?
Nem teljesen értetted mire irtam hogy 3x4 kell szétszedni összerakni. Tételezzük fel, hogy nem megy alá a szelephézag mérőből a 0,000001-sem, tehát nincs hézag, az optimális szelephézag meg mondjuk legyen 0,1 mm, akkor egyből nem vehetek le belőle 0,2-t mert akkor lehet már nagy lesz a hézag, tehát összerakom újra mérek, ha megint kevés megint csak 0,1 -et vehetek el belőle. :D de nem nem vitatkozok, mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Aham akkor meg sem olyan hülye az a ESI program. Nem igazan értem minek csiszolgat. Mivan ha nem lehet eleve csiszolásai orvosolni. Egy mikrometerel felszerelkezve vagy ki kell vonni az ereditol vagy hozzáadni. Nem kell semmit többször szétszedni egyszer pontosan lemerni kicsit számolni és ami nem jön ki venni ujjat. Így egyszer összerakva mindig jó lesz. Néha a kis spórolásai csinálnak emberek maguknak őrült nagy munkát. Lejön az a szelepfedel olyan nincsen h nem. Manapság már sok kocsin a szepfedel maga a vezérműtengely haza is.
nem lapkás hanem a tőkét kellene méretenként csereberélni.
a kevesebb munka miatt kikeresed a legkisebb méretű tőkét, azzal végigméred az összes hézagot, majd keresel passzoló méretűt helyette. általában a csere-bere után max. két-három nem passzol
a maradéknál jön a szelephossz igazítás némi számtannal de ott már lehet mérni tolómérővel hogy mennyit kell és eleget vettél e le.
nekem is volt mhd, hengerfejet le kellett venem mert megforraltam, mi a szelepből szotkuk elköszörülni vagy a szelepüléket marjuk lejebb ha gond van a méretekkel, de kb 3 vagy 4 x össze kell rakni és szétszedni a hengerfejet, mert ugye ha nem megy alá a szelephézag mérő, egyből nem vehetek le 3 tizedet, csak 1 et, mert lehet h pont határon van, és úgy előfodulhatna hogy túl nagy lesz a hézag, akkor meg újra kellene marni a fészket. Lehet venni lapkákat 0,02 mm enként is, de minek.
Egyébként a korszerű motorokba pont hogy nem hidrotőke van. ( versenyautókba sem az van, hanem a hidrotőkét alakitják át fix-re)
rosszul emlékeztem, nem hidrós de olyan a szeleptőke ránézésre, viszont mindegyik más méret (belül van bennük a méretjelzés lézerrel) és bár ellenőrizni tudnád (ha le bírod venni a szelepfedelet a helyén)
állítani csak a vezérműtengelyek kiszerelése után lehet a tőkék cseréjével.
Bosch ESI-ben nézetem mit karbantartási terv. Mind mondtam soha nem volt smartom és soha nem is javitottam fogalmam nincsen mi h van rajta. De alvázszám alapján néztem. Most rendelek hozzá mindenféle dolgot ami a karbantartáshoz kell. Oké akkor ezek szerint ott semmi dolgom. Váltoolajat mikor kell ebben cserélni?
Pedig nem a bosch szerint 100e km nél szelephézag ellenürzés és beállitás kell. Igaz nincsen annyi a kocsiban de idöben már esedékes. most ebben milyen rendszer van? hidrotökés vagy korongos? Keresnem kell egy képet a neten rola ugylátszik.
Létezik h manuélisan kell állitani a szelephézagot? Mert kinyomtattam a szervizprotokolt mikor kell mit csinálni és ott szelep állitás is szerepel. Ezek szerint az 1L motor nem hidrotökés motor. Hát mit mondjak egy 2007 kocsitól azért elég furcsa :-) igaz az is már 12 éves.
Tény nem ismerem meg a kocsit csak 5 napja van még és próbálom kiirtani belőle a kisebb nagyobb hibákat. Pl a futesleptetomotorjanak újra kalibrálása jo top volt utána rendesen működik. Ezek szerint ki kell kapni a vezetoulest. Azt is eszre vettem h vizes a kárpit kicsit esőzés után az ajtónál. De most szerviz következik összes olaj és folyadék csere. Szíjak görgok cseréje ellenőrzés. Mert hát a kocsi jól megy jól néz ki De légyen minden rendbe rajta. Tény kicsit fapad a kocsi. Pl hiányzik nekem pl egy fordulatszám mérő is h mennyit pörög a motor h mikor kell váltani 😀. Ezeket meg bekell szerezni.
ha nyomod a fékpedált és úgy adod rá a gyújtást üresben álló váltókarnál akkor átpörgeti magának a váltóprogramot ha hibát észlel.
a Te kontakthibád a kuplungmotor csatlakozójánál valószínűsíthető.
a váltó vezérlője a vezető ülés alatt van onnan megy tovább a SAM modulba, de köze van hozzá a jobb hátsó lámpa mögött a motorvezérlőnek is, ami szintén a SAM modulba csatlakozik.
Tény kapcsolási rajzon sok minden nincsen csak vonalak meg jó esetben a kétbetüs szin megjelölés. Inkább kérdés mennyire használható ami benne van mennyire pontos. Mert szivás tud lenni ha elirás van benne. De az tény idöszakos cam hibba kontakt hiba lesz de nem mindig a magában a cam halozatban van hanem mondjuk a vezérlőegység áram vagy test hibája miatt alakul ki. Vagy volt olyan is h tulterhelte valami és lekapcsol. Illetve tudni kell hány vezérlő van felfüzve egy hálozatra mert ha pont azt nem ellenörzöd ami a hibát okozza mert nem tudod h az is rajta van és ott a hibba soha nem lesz jó a kocsi.
Én simán tudom méregetni mivel Bosch technikus vagyok és minden hozzá való diag gépem megvan. Oszciloszkop nem gond. A gondom az h nem tudom h vannak felfüzve dolgok a cam halozatra és hány hálozat van és a vezérlőegységek lábkiosztásai h vannak. Sajnos az ESI leirás nem sokat segit mondhatni semti mert abban a csak a motornak és a ABS nek a leirása van. Autodatában meg nem néztem meg ott mennyi info van a kocsiról azt majd holnap akkor. De megveszem a könyvet akkor abban talán több leirás van. Kár h nem angol mert az még érteném is :-) Max marad a forditó program.