Mondjuk ha nem hajlandó használni az engedélyezőt (ezt cakkumpakk megmondta, miután elmagyaráztam neki az üzemmódokat), akkor sokat nem számít, hogy végállomáson állva megy-e a klíma.
Nem tudom, mennyire van sajátbuszos rendszer, de szerintem nem ő volt. Bár való igaz, nem volt bunkó. Inkább a tájékozatlanság (Volánbuszra való hivatkozás), meg a késsőbbi konfliktusok elkerülése (szoktatás) vezérelhette.
Mondjuk a klímára nincs mentség. Nem indulástól szól a kötelezettség, hanem az utasok felengedésétől.
Arra gondoltam pont. Amúgy nem zavar, mert én pont a bal belső székre ülök mindig, és a fejemre fúj a klíma... És az ülés elhelyezése is tökéletes. Nagyon jó ott ülni...
A 2 ajtósokon 287-esen, meg legelől szoktam...
És haszna is volt: én magyaráztam el a jv-nek hogy rosszul tudja, a Repülőgépes Szolgálatnál már fel lehet szállni BB-vel (bár ezt speciel kicsit túlszajkózta, de higgadtan rendeztük a kérdést)... Amúgy nem volt rossz jv: köszönt mindenkinek udvariasan, válaszolt jó pár értelmetlen kérdésre (például egy fiatal hölgy azzal szállt fel a Kötő, hogy megáll e az Aradinál, pedig ki volt írva tökéletesen hogy 287 Budatétény, illetve egy öreg hölgy is fellszállt aki még tovább akart volna menni Madárhegy felé, de ő inkább eljött arra az egy-két megállóra, pedig 3 perc lett volna az életéből, hogy megvárja a 40-est)
Egyébként nem tudom, hogy az új agglós menetrendekbe milyen arányban szól bele a két érintett cég, de elég érdekes, hogy például a 22-esen hétközben levettek 29 meghirdetett menetet, viszont a rezsimenetek száma 36-tal nött (eddig egy volt, most 37). Akkor hol van a spórolás? A rezsimenet ugyanannyiba kerül, mint a meghirdetett, tehát semmi nem indokolja, hogy ne legyen meghirdetve. És akkor a Budakeszi végállomások közötti rezsiket nem is számoltam.
Más is tapasztalta már hogy az oroszlánokon egyszerre megy a fűtés és a hűtés? (de az utóbbi elbír a kinti+fűtés hőjével is) Rendszám szerint: MRZ-372-őn és MRZ-351-en tapasztaltam eddig, mert csak azokon tudtam ellenőrizni, a másik két kocsin amin utaztam elől ültem...
Ma sikerült belefutnom egy faszkalap vezetőbe. Az MRZ-732-est hajtotta a 22-esen. A következőket követte el:
- Amikor beállt, és nyomtam a külső nyitógombot, akkor mondta, hogy "fölösleges nyomni, mert ez már nem BKV, hogy az utas nyissa az ajtókat. Ez Volánbusz, tehát ő nyitja." Akkor miért is szerelték fel a gombokat? - A végállomáson első ajtós technológiai rendet alkalmazott arra hivatkozva, hogy hamarosan első ajtós lesz a vonal, és szoktatni kell az utasokat. Volt olyan, akitől jegyet is kért, és nem engedte fel jegy nélkül arra hivatkozva, hogy ez már nem BKV, hanem Volánbusz. Tudomásom szerint ránk utasokra a BKK üzletszabályzata vonatkozik, és nincs jelentősége, hogy melyik szolgáltató buszán utazunk, tehát nem helytállló arra hivatkozni, hogy ez volánbusz. - A klímát csak induláskor kapcsolta be, addig főhettünk a buszon úgy, hogy csak egy ajtó volt nyitva.
Jól mondod... Nincs elég kocsi ahhoz hogy további vonalakat vegyenek át, főleg az idén... Lehet hogy most elég a 167 (150)/115-öt kiadni, de iskolaidőben nem ennyi lesz a ráta, hanem 167 (150)/140-145
Na ja, a mosás nem erősségük (egy frissen átvett vonalnál főleg gáz ilyen kocsikat kiadni). De a pontos érkezés sem. A legtöbb emberrel nincs gond, de van pár, aki 20-al megy végig, mert minél többet spóroljak, aztán -az egyébként normálisabbra kalibrált- menetrendhez képest 3-4 perces késést sikerül összeszedni, természetesen a hozzá hangolt 139-est ilyenkor esélytelen elérni. Nem egyszer, nem kétszer történt már meg... A klíma használat meg végállomástól végállomásig szól, nem kéne előtte két megállóval kinyomni, mert a végállomásra érve már nem sok oxigén marad az utastérben, elhiszem, hogy ezzel is lehet spórolni, csak az utasoknak nem éppen kellemes (délutáni story, 30 fokban, így kizárva a központ által küldött kikapcsolási üzenet). A Bkk kicsit ránézhetne ezekre az agglós vonalakra.
Illetve elküldik. Tudni lehetett az idei pótlásokat, de tavaly sokaknak nem hosszabbítottak év végén szerződést, akik 2-3 évet lehúztak és minden típusvizsgájuk megvolt. Félévvel később újraképezni, fizetni a tanfolyamot, a típusgyakorlást, a munkamódszer-átadást és a GKI-t olcsóbb. S a létszámhiányból ideiglenesen "kölcsönadni" is volt miből a Volánnak, de volt, aki emiatt felmondott spontán, mert 1-2 hónapra se megy át. Amúgy mindenkinek jobb lett...
Kíváncsi leszek mennyire lesz zökkenőmentes a váltás. Most még a BKV járja a 922-est, de üzemkezdettől a volán jön a 22-esre. Viszont ha egy az egyben váltanak át az új menetrendre, akkor a Széll Kálmán tér felől lesz egy 1,5 órás luk hajnalban, amikor nem megy Keszire busz. Az utolsó BKV-s kocsi 3:18-kor elmegy, az első Volános viszont csak 4:50-kor indul.
Egyébként a Volán nem indít tanfolyamot magának? Elég furcsa állapot ez, hogy a BKV indít tanfolyamot D kategóriára, miközben a saját embereiket meg a Volánhoz küldik..
Nem én állítottam ki hivatalosnak, én csak megbíztam BPI-779 topiktárs információiban, mert általában csak olyan adatokkal szokta kiegészíteni a lekérdezőt, ami biztos forrásból származik.
Amúgy az mennyire nonszensz, hogy ahogy érzékelem mostanság, azt lehet mondani az éjszakai közlekedés melyet a BKK-Volánbusz páros nyújt, színvonalasabb mint a nappali BKV-s szolgáltatás? Konkrétan csorgatom a nyálam egy Fogarasin végigvonuló új Volvo buszos 956-os járat láttán.