Hőtechnikailag sokkal rosszabb házban laktam és nem volt semmiféle hűtésünk. Volt is 28-30°C, de egy egyszerű ventilátorral megoldottam a nehéz napokat :) (kb 1-2 hét)
Most hőtechnikailag sokkal jobb házam lesz, átgondolt árnyékolással. Nyáron nem süt be egyetlen ablakon sem direkt napfény. Az árnyékolók ezüst színű zsalúziák lesznek.
0,1 W/m2K körül és egy kicsivel alatta lesznek a határoló szerkezetek U értékei. Silka 25-ös falam van aminek nagy a hőtároló képessége.
Tisztába vagyok vele, hogy nagyobb légszállításnál nagyobbak a légellenállások és emiatt nagyobb gép kell.
Vezetek róla táblázatot is, hogy a rendszerelemeknek adott légmennyiségnél mennyi az ellenállásuk és az egész rendszer össz ellenállása is, hogy a megfelelő ventilátort ki tudjam választani hozzá.
Még a csövek és a hőcserélő ellenállásán kellene csökkentenem, hogy tökéletes legyen :) Esetleg egy nagyobb teljesítményű hőcserélő is segíthetne ami kisebb légszálírás mellet nagyobb hűtési teljesítménnyel bír.
Ha valaki tud ilyet, azt megköszönném :)
Igaz a padlóhűtést nem ajánlják, de ha tényleg annyira tarthatatlan lesz a belső meleg, akkor max. előreküldök a padlóba 18°C-os vizet és az is biztos sokat segít a lakás hőmérsékletén.
Az 500-600 m3/h jelenleg a legnagyobb kánikulába a 12-18 óra közötti időszakba kell majd. A nyár többi részén elmegy 300-400 m3/h-val is.
NEm vagyok kényes típus. Ha esetleg a 24 °C helyett csak 26°C-t tudok tartani a házba és még egy kicsit zajos is a ventilátor akkor azt is elviselem a kinti 40°C-el szemben :)
Persze ha ezt egy kis ésszel el lehet kerülni, akkor elkerülöm.
Ha mar ilyen kombinalt rendszert kiepit valaki , akkor nem latom akadalynak azt , hogy egy by-pas segitsegevel csak belso zartkoru keringtetes segitsegevel uzemeljen a hutes , mig nem vagy otthon . Igy elkerulheto a meglepetes amit esetleg tavolletedben a szomszedok okozhatnak .
MDS20D listaáron nettó 600. Azért az tudnod kell, hogy ez szonda nélkül van. Ha a szondát is hozzáveszed messze meghaladja a levegős árát és a szolgáltatásban messze mögötte van. De ha szeretsz drágán közék kategóriát vásárolni, akkor ez a te géped:-)
Én is hasonlóan gondolkodtam, de hogy ne legyen zavaró az 500-600m3/h-s légszállítás, ahhoz bika nagy gép kell, ráadásul az a hőcserélő hatásfokát is rontja, minél gyorsabban áramlik rajt a levegő. Nekem nem javasolták a szellőztetőgépet kizárólagos hűtésre, mert az nem arra való, pláne a legmelegebb napokon, viszont kiválóan rásegít a hűtési rendszerre.
A környékünkön előszeretettel gyújtanak be ágakat, előfordul hogy friss gyepnyíradékot (szerencsére ez utóbbi már alig fordul elő) és jönnek a nyári füstös grillpartik. Két hete a szomszéd néni a kivágott diófa ágait tüzelte el 4 órán keresztül, dőlt a füst mindenfelé. Nem akarom tudni, 500m3/h légszállítással milyen füst lenne a lakásban pár perc alatt, ha pont akkor gyújtanak be, amikor pár órára elmegyünk otthonról.. én emiatt sem bíznám a szellőztetésre a hűtést még akkor is ha elvileg kivitelezhető lehetne
Munkahelyen a napokban üzemeltek be egy újabb típusú fan coilt, a kolléganők imádják (ilyet sem hallottam még :-)), mert minden irányban állíthatók a lamellák
Csak a minőségi levegős hatásfokban jóval elmarad az egyszerű geóstól. Ez azért fájdalmas :)
Azért az az MDS20D az mégis csak 500.000 Ft. körül van. Ha kész lenne a házam és a tanyámra kellene hőszivattyú, biztos a Meetinget venném, de most nincs időm szórakozni vele :)
Egyelőre nincs harmatpont érzékelés kiépítve, eddig nem is volt gond. Azért nem vagyok teljesen nyugodt, hogy a 17-18 fok körüli előremenővel sosem lesz párakicsapódás. Amikor otthon vagyok tudom ellenőrizni a kicsapódást, de ez hoszzú távon nem megoldás. Főleg, ha nem vagyok otthon.
Tavaly nézegettem és meg is vettem a harmatpont érzékelőt, de utána szembesültem vele, hogy ehhez szükség van még un. Aquare Managerre is.
Ebből két típust lehet akpni: PAW-HPM1 és PAW-HPM2
Azt meg tudjátok mondani, hogy a kettő között mi a különbség, azon kívül, hogy az egyik rendelkezik kijelzővel a másik nem?
Jól sejtem, hogy a harmatpont érzékelő szenzort az Aquare Manager-hez kell csatlakoztatni, ezt pedig a hőszivattyúhoz?
Ezt követően pedig automatikusan beállítja az előremenő hőfokot a gép?
"Lehet, hogy jobb, csak nem látok még rá műszaki megoldást, hogy a cirkulációs ágat hogy építsem ki."
Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs rá megoldás, csak azt, hogy a készülék alapból nincs felszerelve HMV cirkulációs ággal és én sem találtam még rá megoldást.
De lehet, hogy elég ha visszavezetem visszacsapókkal a friss víz ágba.
"Gyári képviselet? Ez tetszik, gondolom ezt ők mondták."
Nem csak mondták, hanem le is írták :)
"A Nibénél a HMV előállítás friss vizes, ami minőségileg sokkal jobb megoldás mint az indirekt tároló. Bár azt hiszem nem mindegyik, ezt ügyesen titkolják, mert a csapat nagy része nem tudja mi az, és ódzkodik tőle."
Lehet, hogy jobb, csak nem látok még rá műszaki megoldást, hogy a cirkulációs ágat hogy építsem ki.
Gyári képviselet? Ez tetszik, gondolom ezt ők mondták.
A Nibénél a HMV előállítás friss vizes, ami minőségileg sokkal jobb megoldás mint az indirekt tároló. Bár azt hiszem nem mindegyik, ezt ügyesen titkolják, mert a csapat nagy része nem tudja mi az, és ódzkodik tőle.
Listaáron ami kell nekem kb 1.8 M Ft a Panánál + beüzemelés, beszerelés.
A Nibe Split 8 kW 2 m Ft, viszont ott olcsóbb a beszerelés, beüzemelés.
A Nibe mellett tényleg a minőség szól, bár a Pana minimálisan jobb hatásfokú és ha jól tudom a Nibe HMV tartálya a zománcos, a Panáé meg Inox. Az utóbbi nem biztos. Mármint, hogy a Nibe zománcos :)
Talán még az előnye a Panának a Nibével szemben a gyári képviselet és gyári garancia + 5 év a kompresszorra a gari.
Ennek ellenére úgy gondolom, hogy mégis a Nibe átgondoltabb, kiforrottabb.
Nekem csak egy minimális puffer kell. 50-100 L. A beltérim meg valószínű egy kompakt egység lesz. Már csak az a kérdés, hogy Nibe vagy Panasonic. Kértem árajánlatot a H generációs Panasonic WH-UD05HE5/WH-ADC0309H3E5 1 fázisú 5 kW-os hőszivattyúra is. Ez valamivel olcsóbb, mint a T-Cap, főleg, hogy nekem nem kell a 9 kW, a T-Cap meg ott kezdődik csak.