Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BXfan Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57295

Üdv!

Olyan problémám van,hogy megállt a fűtő ventilátorom,vettem új szabályzót azzal sem indul.külön szabályzó kiiktatásával kipróbáltam a motort megy, középső konzolt is cseréltem amin a potik vannak,de így sem megy.Biztosítékok jók valakinek valami ötlet?

toji76 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57294

azzal töltsd utána ami benne van, valószínű hogy elkoszolódott a szintjelző mérőcsöve, ha szopni akarsz kiveszed és elmosod, ha jól tudom valami infra rendszerű a szintmérő.

 

Hagyatkozz a pálcára

Előzmény: Csiga1112 (57290)
toji76 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57293

az e-bay-en van egy angol cég utángyártott generátorokat árul, újat, 105 A-es tehát picit nagyobb teljesítményű de méretazonos a mostanival postával valami 35-40 körül megvehető.

Előzmény: Kr.King (57286)
Csiga1112 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57292

Rendben, neked is köszi a választ. :)

 

Előzmény: Kr.King (57291)
Kr.King Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57291

Ezt a jelenséget már én is tapasztaltam, hogy fars értéket jelez az olajszint jelző. Véleményem szerint nem kell foglalkozni vele, nem szükséges rátölteni, amennyiben a nívó azt mutatja amit kell. Nekem is 2001-es 1.6 16V van.

Előzmény: Csiga1112 (57287)
Csiga1112 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57290

Köszi a választ. 16V, de most is 10W40 van benne, azért kérdezném, hogy utántöltésnek mi az ajánlatos. 

Előzmény: FeZ_ (57289)
FeZ_ Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57289

Ha 8 szelepes akkor jó a 10w-40, ha 16 V, akkor én 5w-40-et tennék bele. 

 

FeZ

 

Előzmény: Csiga1112 (57287)
Csiga1112 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57288

Bocsánat lemaradt, benzines.

Csiga1112 Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57287

Sziasztok!

 

Tudnátok segíteni, hogy Sáriba milyen motorolaj kell? 10W40 szintetikus?

2001-es 1,6.

 

Illetve még egy kérdésem lenne, hogy a garázsban egyesen helyen félig van a motorolaj a  szintjelző szerint. Kigurulok a garázsból, megnézem a pálcát szintén jó. Na most ha pl. parkolóban állok több helyen is, ami szintén sík egyenes, villog a szintjelző. Ilyenkor mi a helyzet? Töltsek utána olajat?

 

Január közepén voltam olajcserén, kb. 1000 km-et megyek egy hónapban.

 

Előre is köszi a válaszokat!

Kr.King Creative Commons License 2014.10.20 0 0 57286

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, meghalt a xsarám generátora (1.6 16v), tudnátok ajánlani valami helyet, ahonnan be tudnék szerezni egy normális állapotú, lehetőleg értelmes árú generátort? A jelenleginek a felújítását tervezem majd, de jelenleg egy másik generátorban látom a jövőt. Segítségeteket előre is köszönöm!

baka38 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57285

Szép estét kivánok !

Sikerült ma olcson  (1000 ft)vennem egy régi blaupunkt rádios magnot s láss csodát tökéletesen müködik. Ez volt a jo hir. Késöbb meg felvillant egy pillanatra a müszerfalon a stopp feliratu lámpa. Nem tudom az okát de nem jo jel.

Adammer Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57284
hát engem már nagyon érdekel az igazság
:)
BXtwelve Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57283

Akkor fogd vissza magad.

Előzmény: toji76 (57282)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57282

lehet, de még mindig jobb mint a fotel mérnökök.

 

Az nyilatkozzon ilyen ügyben aki ért is hozzá

Előzmény: BXtwelve (57281)
BXtwelve Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57281

Szánalmas...

Előzmény: toji76 (57273)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57280

Megnéztem a gyári specifikációit a feszszabályzóknak egyik sem ad meg 14 V-nál nagyobb feszültséget. Az akku feltöltöttnek tekinthető ha a névleges töltöttség 80%-át eléri vagy meghaladja ekkor képes a max. indítóáramot leadni, a feszszabályzónak ebbe 80-100% közötti tartományba kell tartani az akkut, ehhez elég a 14V rendszer feszültség. Az korábban leírt fesz ingadozás elhanyagolható.

 

Télen mértem az enyémet alapjáraton mert új volt még a kocsi és kicsit kivallattam mire számítsak.

 

Beindítás után nekem 40 mp múlva elkezd nyüszíteni a szabályzó, ekkor kapcsolja be magát, ekkor a feszültség felkúszik 13,88V-ra pontosan, ekkor hiába rángatom a gázt stabilan tartja az értéket.

Elkezdem bekapcsolni, reflektor, ablak - tükör fűtés, ködlámpák ezek a legnagyobb fogyasztók, ekkor lemegy 13,6-ra, felnyüszög a szabályzás és visszatornázza pár másodperc alatt 13,9-re. Ez eddig fasza. A lényeg ha mindent gyorsan lekapcsolsz ne ugorjon meg felfelé a fesz kicsit sem, nekem ilyenkor 14V kereken és visszamegy 13,88-ra.

 

Ha emelt fordulaton 2000, megcsinálom ugyanezt akkor még ezt a 0,2 v-sem esik egy pillanatra sem, ebből látható hogy nem alapjáraton kell tudni a stabilat, bár egészen jót stabilizál alapjáraton is.

 

Ez így teljesen jó, én tavaly télen csak városban használtam a kocsit ráadásul pár kilométereken csak és nem merült le az akksim. ha pedig gyengébb lenne akkor beiktatok egy 50 km-es túrát és már fel is töltötte.

 

Természetesen a jóság alapja az akksi állapota, ha az picit gyengélkedik akkor persze borulhat az egész.

Előzmény: francecoupe (57278)
baka38 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57279

Jo maradjunk ! Ezen biztos nem fogunk összeveszni. :)

 

Üdv. Mindenkinek !

Mai program olajcsere. Holnap vezérmüszijcsere . Repülnek az erzesek.  Még valami radio is kellene. Aztán nézhetjük a futomüvet. Elszoktam én már ettöl. :)

Előzmény: FeZ_ (57268)
francecoupe Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57278

Ezért írtam az 57270-es hsz-t. Tehát nem minden körülmény közt állandó a töltőfeszültség.

Az említett 13,5V pedig télen bizonyosan kevés, hogy az akkut teljesen feltöltve tartsa, tudva azt, hogy a feltöltött akku feszültsége 12,7V körül van. A hidegindításokkal és rövid távokkal ezt nehéz lesz így fenntartani, ilyenkor bőven szabályozhat 14V körül.

Előzmény: toji76 (57277)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57277

Még valami a tisztázás végett.

 

A generátor üzemi fordulatszámon kell teljesítsen, ami azt jelenti 3000 motor fordulat, az kb. 10.000 fordulat a generátornak, itt kell tartania minden körülmény között a fix feszültséget terheléstől függetlenül.

 

Ha bekapcsolsz minden fogyasztót,akkor a motor 3000 fordulatán kell mérni a generátort.

 

Az egy dolog hogy szinte alapjáraton is képes tartani. Ha beindítod a motort azonnal nem indul meg a töltés, ezt szokták elbaszni a méréskor, ilyenkor kell egy nagyobb fröcss hogy meginduljon a töltés azonnal, ha hagyod alapjáraton akkor kb. 30-40 mp múlva finom kis nyüszítés indul meg a generátor felől akkor kapcsolta be a szabályzást és kezdte az akku töltését, innen mérheted.

 

Alapjáraton terhelésre eshet a feszültség több voltot is, ha megemelkedik a fordulat tapasztalat alapján már 2000 fordulatnál stabilizálódik a feszültség ha teljesen beterheled a generátort.

 

Még városi használatban is forog 2000 a motor tartósan tehát nincs gond a feszültséggel, aki meg egy benzinest 1500 fordulaton használ az finoman szólva is egy b.....rom.

toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57276

még mindig nem értelek benneteket?

 

Ködlámpa, ablak fűtés, stb. marad a 13,8 v-on, miért lenne kevés?

 

Jobb lenne ha 14-15 v lenne aztán az elektronikák önvédelemből lekapcsolják magukat és megáll a kocsi?

 

A rendszer 12v-os, azért van ennyire megemelve hogy az akkut fel lehessen tölteni, az akku névleges kapocsfeszültsége 14,4 V- ezért kell ennyi ez a 100%-os töltés.

 

Ha minden fogyasztó felkapcsolva , akkor a 12,5 v-is elég lenne a rendszernek az akksinak nem, ezt ne keverjük össze.

 

Nyugodtan mérjétek meg a kocsitokat ritka amelyik 14 V fölött van, a fesszabályzó hivatalos paramétere 13,6 - 14 V, ezt kell neki tudnia.

Előzmény: francecoupe (57275)
francecoupe Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57275

Az télen nem lesz kevés?

Előzmény: toji76 (57272)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57274

elolvastam még egyszer ez így mekkora baromság...jobban kellett volna átírni

Előzmény: BXtwelve (57271)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57273

neked hányféle szakmád van villamosságból ,mert nekem 4 db különböző van.

 

A 13,5 V tökéletes ha stabilan tartja, mint ahogy az én gépem is a 13,8-13,9 V-ot, ja és igen szakadjunk el a régi autóktól, ott nem volt fedélzeti komputer meg vezérlő elektronika ezért 16 V-al is tudott üzemelni.

 

A motorvezérlő és a fedkomp is lekapcsolja magát ha 15V-ot túllépi a feszültség.

 

 

BOCSSS.

Előzmény: BXtwelve (57271)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57272

igen, pontosan

 

Előzmény: francecoupe (57270)
BXtwelve Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57271

Ne legyünk tévhitben, a 14,5 v tökéletes amennyiben stabil, a mai autók nagyon mennek 14 fölé mert az elektronika nem érzékeny erre.

 

Szakadjunk el a skoda lada, stb beidegződéstől.

 

:-)

Előzmény: toji76 (57269)
francecoupe Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57270

Az én citromom is 13,8 v-ot tart de azt mindenáron,, és ez így tökéletes.

 

Világítással, ablakfűtéssel, rádióval... mindezt különböző fordulatokon?

Előzmény: toji76 (57269)
toji76 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57269

Ne legyünk tévhitben, a 13,5 v tökéletes amennyibe stabil, a mai autók nem nagyon mennek 14 fölé mert az elektronika érzékeny erre.

 

Szakadjunk el a skoda lada, stb beidegződéstől.

 

Az én citromom is 13,8 v-ot tart de azt mindenáron,, és ez így tökéletes.

 

és azt se felejtsük el hogy a rendszer 12V-os

Előzmény: FeZ_ (57268)
FeZ_ Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57268

Igazából a 13,5 V kevés, maradjunk a 14,5 V-nál, de legalább 14 V.

 

Előzmény: baka38 (57264)
forgacsp Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57267

Ma kivarázsoltam azt a csúnya kihangosítót belőle, úgyhogy szerintem várok 1-2 hetet. Ha még mindig merülni fog, akkor nincs más hátra, mérni kell... Köszi szépen az infót!

Nem a témához kapcsolódóan: Baromira megszívatott ez a kütyü. Behálózza nagyjából az egész autót... Jobb oldali A oszlopban antenna kábel, a baloldaliban mikrofon kábel, a központi egység a kesztyűtartó alatti burkolat mögött, a 12v a műszerfalon belül végig áthúzva a kormányoszloptól a kesztyűtartóig... Már a hajamat téptem. Viszont a franciák dicséretére legyen mondva, hogy most nyúltam először Xsara műszerfalhoz és meglepően egyszerűen ment. Minden lépés nagyon adta magát. Jól kitalálták ezt az autót. 

Előzmény: baka38 (57264)
H0d0r Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57266

Hello

 

Ilyen lett. A hőtükröt végül nem raktam fel. A patentok gyáriak, talán egy ezres volt, a polifoam sem drága. A ragasztott megoldás, az eltűnt 17-es kulcsnak köszönhető. De így sem lett csúnya,sőt. A hangszigetelésben nem vettem észre eltérést. 

Előzmény: Adammer (56908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!