Megérkezett Bp-re Németországból egy lapátkerekes 1000 fős kabinos hajó, mely felújítás után rendezvényhajóként fog üzemelni. Saját lábán üzemképesen jött le Passauból, régi neve Stadt Passau volt, és 6 évvel ezelőttig folyamatosan üzemben volt, mint Németországi tarifjárat. Két db. egyenként 600 LE-s dízel gép van benne, de azt nem tudom milyen gyártmány. Új neve Captain Daniel lesz, és szeptember 25-én van az első útja. Fa felépítménye elég rossz állapotban van, és egy kiadós festés bútorozás is ráférne. 30 db kétágyas kabin van benne, a többi terület hasznos utastér. Az Újpesti-öbölben végzik a felújítást.
Külsőre akár a Kossuth testvérhajója is lehetne, bár véleményem szerint egy picit hosszabb nála. Nem túl magas, ezért magasabb vízállásnál sem fog gondot okozni a hidak alatti áthajózás. Viszont lehet, hogy egy orrsugár kormány elkéne bele, mert csak nagyobb sebességnél jó a kormányképessége, mivel a lapátkerekes hajtás ugyebár oldalt van.
Tudtok abban segíteni, hogy létezik, létezett olyan lapátkerekes hajó, aminek külön irányba lehetett mozgatni a kétoldali lapátkerekeket? Tehát kérdésem lényege, hogy lehet e "csavarva fordítani" egy ilyen lapátkerekessel?
Ennél konkrétan tudom, hogy nem, mint ahogy a Kossuth-Petőfi gőzösöknél sem lehetett.
trophy: Szolgálatban voltál ma?
(Hülye kérdés, volt ma olyan rendőr, aki úgy nem volt szolgálatban, hogy nem lélegeztetőgépen lógot??)
Ma láttam egy pár kollégádat motorcsónakokat suvickolni a pontonotoknál. Volt 2 Volvo meg egy Bayliner. Te esetleg nem szorgoskodtál ott?? Olyan 2 óra körül lehetet (+-1 óra?!).
Ja, azt már nem is említem, hogy bizony a biztosúr igen rossz példával járt elő, amikor a Volvón úgy mosta a villogót, hogy a kb. 12 cm széles "dekken" egy félcipőben billegett, Secumar nélkül!!
Bocs, hogy így megkésve, de a sok munka miatt nem jutottam nethez.
Már 18-a óta forgalmi korlátozások vannak, de a 20-i zárások lesznek a legdurvábbak. Szopatják ismét a hajósokat, mint tavaly is, mióta a tüzijáték új helyre let költöztetve. Azóta a hajók kiszorultak a térségből, és csak a Margitsziget szigetoldalból, vagy tavaly a Lánchíd alól, idén már a Szabadság-híd alól nézhetik a tüzijátékot azok az emberek, akik nem kevés pénzt fizetnek azért, hogy hajóról nézhessék.
Összeírtam a legfontosabb 20-i korlátozásokat.
I. Légiparádér alatti hajózási zárlat
a) önjáró- és személyhajók számára, az 1647,0 fkm (Lánchíd) és 1645,3 fkm (Szabadsághíd), között, 09.45 órától - 11.45 óráig, a HSZ A.1. jelzések kihelyezésével, teljes hajózási zárlat.
b) hajókaravánok és mellévett alakzatok számára, az 1652,0 fkm (Árpádhíd) és 1642,5 fkm (Lágymányosihíd) között, 08.00 órától- 11.30 óráig, teljes hajózási zárlat és tartózkodási tilalom.
II. TUZIJÁTÉK
1. Hajózási zárlatok
a) az 1652,0 fkm (Árpádhíd) és 1648,8 fkm (Margithíd) közötti jobb parti Duna ágban (Margitsziget -Budai Dunaág) augusztus 20-án, 15.00 órától - augusztus 21-én 02.00 óráig, a HSZ A.1. jelzések kihelyezésével, teljes hajózási zárlat.
b)önjáró- és személyhajók számára, az 1648,8 fkm (Margithíd) és 1645,3 fkm (Szabadsághíd) között, 20.30 órától-22.00 óráig, a HSZ A.1. jelzések kihelyezésével, teljes hajózási zárlat.
c) hajókaravánok és mellévett alakzatok számára, az 1652,0 fkm (Árpádhíd) és 1642,5 fkm (Lágymányosihíd) között, augusztus 20-án, 13.00 órától- augusztus 21-én, 02.00 óráig, teljes hajózási zárlat és tartózkodási tilalom.
2. Hajóforgalom korlátozás illetve forgalom átirányítás
a) az 1652,0 fkm (Árpádhíd) és 1648,8 fkm (Margithíd) közötti bal parti Duna ágban (Margitsziget -Pesti Dunaág) augusztus 20-án, 15.00 órától - augusztus 21-én, 02.00 óráig, a kétirányú forgalom számára megnyitásra kerül,
b) az 1648,8 fkm (Margit-híd) és az 1645,3 fkm (Szabadsághíd) között, 15.00 órától-20.30 óráig, valamint 22.00 órától - augusztus 21.-én, 02.00 óráig, a HSZ B.1. jelzést mutató táblák kihelyezésével a hajóút a bal partba terelodik.
Nem semmi!
Képzeljétek el, mi lesz a Szigetoldalban. 60-80 nagygéphajó + a motorcsónakok, kisgéphajók. Még Mohácsról a komp is feljött (a Csata nevű) jön a Váci rév, az Árpád m/s. Szlovákiából 4 személyhajó, és egy szárnyashajó. És akkor még nem említettük a szállodahajókat.
Pontyositok:
"Világháborus roncsok a Duna Csepel-sziget és Paks közötti folyószakaszán 2,rész"
A HT korabbi szamai tolem 200 km-re leledzenek, talan havonta egyszer, ha ra tudok nezni, es pontosan megmondani, hogy milyen Duna szakaszokrol irtak meg.
Szerintetek abban a snittben, amikor a közeledő japán flottát mutatták, melyik hordozót lehetett látni egy pillanatra?
Annyira rövid volt, hogy nem sikerült rendesen megnéznem...
:-)
OK, ezt majd céges szinten megbszélem, hogy a nevemre fog majd jönni egy fax, és visszaírok!
Köszi! :-))
Egyetlen roncsról tudok, ami kenuból is "élvezhető" (tuti kis örvény van fölötte), a gerjeni révállomásnál van.
A cikkben csak a háborús roncsokat emlegetik?
Egy faxszamot kerek, de a cikk folytatas. A Haditechnikaban mar "Vad Angyal" szinten van a reszeket illetoen:-)))
(Darabszamban ezt csak a Kiralytigrisekrol szolo sorozat elozi meg).
GEORGIE:
Az utóbbi ( (Hajo)Roncsok es egyeb akadalyok a Dunaban) c. cikk érdekelne engem is! A Neten nincs fent valahol?
Vagy esetleg, ha szépen megkérnélek, tudnál valamiféle szemelvényt gyártani nekem belőle?
Kösssszzz :-)
Z67
Sziasztok..
nem tud valaki régi vitorláshajókról amolyan típusmegjelölős oldalt..
teszem azt: scooner, brigg, bark, klipper stb.. vitorlázati jellemzők, melyiket miért hívják máshogy stb..
pl. scooner és brigg keverék scooner-brigg a vegyes vitorlázat miatt: latin és kereszt (..és még nem tudom mi más miatt..)
Szégellem, de nagyon elfeledtem hajdani tudásom, és nem lelem a forrásként használt könyvet (jó régi volt már anno).
Es vegul, de nem utolso sorban:
A Haditechnika 2001/2-es szamaban jo hadihajos czikkek vannak!
Ugy mint:
- egy czikk a Szt.Istvanrol (A Warship International 1991/akarhanyas szamabol forditva, 1. resz)
- LA osztalyu tengeralattjarokrol
- szovjet tengeralattjarokrol indihato raketarendszerekrol (A kezdetek)
- Az "oreg vasbordaju" fregattrol.
- A folyami flotilla 2000-es evi unnepsegerol...
- (Hajo)Roncsok es egyeb akadalyok a Dunaban
A komponalasi kerdest megoldottam.
Ha barkinek kellene: 26/398-344 visegradi hajoallomas.
A kompok Visegradrol 6,35-20,35-ig orankent, Nagymarosrol 6,45-20,45-ig orankent jarnak. Igeny eseten suritenek.
150 HUF/felnott, 75 HUF/diak, 600 HUF/aufto.
Nagy kar- amint azt mar a Volanos topicba is kifejtettem- hogy a ket kozossegi kozlekedesi szolgaltato tojik menetrendet egyeztetni. Az optimalis esetben 55-kor Visegradra erkezo hajo elott 2 perccel korabban megy el a busz Esztergom fele.
Vagy a MAV mellett ok is arra osztonzik az embereket, hogy autot vegyenek?
Vegul is, a kompos csak nyer az uzleten, amig valami hidat nem eszkabalnak:-))))
Egy kerdes: a nagymaros-visegrad-nagymaros komp menetrendje fent van-e a neten?
A szabirol visszaterve latom nem sokat veszitettem, hogy nem olvastam a topicot:-((((
Egyebkent volt szerencsem a pearl harbour filmhez is, hogy hajos temanal maradjunk.
Jok voltak a japan ferde repulofedelzetes, parancsnoki tornyos repulogep hordozok, meg az amcsi raketas cirkalok es a New Jersey:-))))
Nagy kar, hogy a nezok fele vegigbogte a szerelmi haromszoget es fel se tuntek az anakronisztikus jelenetek:-))))
Ha van szamitogepes csodahatter, miert nem csinalnak normalis filmet?
Anno ugy 15-20 eve a belgrad 1-en ment egy 8 reszes pearl tevefilmsorozat, ahol azert kicsit jobb tortenelmi husegu haditechnikat vonultattak fel, mint ebben a 3 oras, amcsi imicskozpont altal iratatott filmben:-(((
Komáromban is van egy szép gyűjtemény + egy emlékmű, mindkettőt dr.dr. Juba Ferenc adományozta a városnak. A múzeum felerészben a saját emlékeiből, eszközeiből, dokumentumaiból áll, illetve rengeteg fotó is van.
Az emlékmű a főtéren áll, a spar előtti részen.
Aki arra jár, érdemes megnézni.
Működik még Zebegényben a hajósmúzeum, amit egy idős bácsi üzemeltetett a házában? Kis koromban jártam ott gyakran, szívesen elmennénk oda, ha még létezik, és nyitva is van...
Egyébként pedig azt is többször elmondtam már, de ezek szerint feleslegesen, hogy SZVSZ nem az a lényeg, hogy ki miben hisz, hanem az, hogy mi történHETETT, mi az aminek valóságalapja lehetett.
Lehetséges, hogy Dragan Germánovics elkúrta?
Igen!!
Lehetséges, hogy műszaki hiba volt?
Igen!!
Számít, hogy trophy, vagy akárki miben hisz??
Nem.
Sokadszor mondom: nem az az érdekes, hogy ki mit hisz.
Mellesleg - igaz csak másnap, de nekem meg azt mondta, hogy a kerékállásemelő hidraulika felnyomta a felső végpontig, és a kézi leeresztő sem segített.