Keresés

Részletes keresés

trophy Creative Commons License 2001.08.29 0 0 790
Szia Enzo!

A Haláp lett az Attila, ez egészen biztos, mert láttam a felújítását.
A Hortobágy nem az Óbuda? Bár erre FOMA tudná inkább a választ.
A Hegyalja már Várkert néven közlekedik, és azért rondították el a felépítményt (amihez igazából nem nyúltak, csak a kerékállás mögötti tetőrészre tettek egy zártszelvényen fekvő trepnit, és felhúztak egy ponyvát, ezzel csináltak egy sétálófedélzetet. A feljárat egy meredek lépcsőn van a hajó fartükrénél. Kicsit ki is áll kb. 1 méternyit a far hosszában.
Abban is biztos vagyok, hogy a Tahi, és a Haláp tesók, és csak pár év difivel épültek.
Ezek szerint a Haláp lenne az ex Zebegény, ami most Attila néven fut?

Fúú, de bonyolult!

Előzmény: Enzo (788)
Enzo Creative Commons License 2001.08.29 0 0 789
Attila néven vagy ő fut, vagy a Zebegény

Bocs. Tahit akartam mondani.

Előzmény: Enzo (788)
Enzo Creative Commons License 2001.08.29 0 0 788
A csobánc nem egyedi hajó, ugy tudom vagy három készült belőle, az egyiket Pesten láttam már sokszor. A Zebegénynek még három testvére van, a Bakony (ex Ercsi), a Gulács (ex Szentendre), és a Tahi. Ugy emléxem a 20-as években építették őket a Dunára, 69-ben átépítették őket és az első három akkor került a Balcsira. 1991-ben változott a nevük "táj-jellegűre". A Halápot (ex Zebegényt) évekkel ezelőtt elárverezték, úgy tudom. Szerepelt is Ráday Mihály emlékvédő műsorában. Attila néven vagy ő fut, vagy a Zebegény. Arra a régi kérdésemre, hogy a Tihany-vizibusz (Hegyalja)felépítményét miért kellett elrondítani még mindíg nem tudja a választ senki? A Hortobágy most milyen néven fut?

Csövi: Enzo

Előzmény: DLala (770)
FOMA Creative Commons License 2001.08.28 0 0 787
Sajnos így van. Szvsz azért egy Odessza kategóriájú hajóval Szegeden meg lehetne élni, főleg, ha az kiegészítő tevékenység lenne egy úszóház mellett.
Előzmény: trophy (786)
trophy Creative Commons License 2001.08.28 0 0 786
Ezek szerint azért volt ott is szezon, ha nem is Balatoni méretű. Szerencsére!
Viszont aszem nem lenne rentábilis egy vállalkozást a jelenlegi Tiszai személyhajózásra alapozni, akár tarif, akár charter.
Előzmény: FOMA (785)
FOMA Creative Commons License 2001.08.28 0 0 785
Nem, charterban. A MAHART hivatalos menetrendjében ugyan meghirdették a Tokaj-Sárospatak járatot, de 40 fős létszámhoz kötve. Persze, ha a megrendelő fizet, akkor lehet kevesebb is.:-) Mi úgy mentünk 3 éve, hogy egy 15 fős német csoport jött Sárospatakról, értük ment fel üresen a Hegyalja (ex-Tihany). És ha már felment, akkor bennünket is elvittek és visszahoztak, de az 50 %-os vasúti igazolványt nem fogadták el. Érdekes módon előz évben Tiszacsege ls Jisköre között elfogadták, pedig az is charterjárat volt.
Igazi menetrendszerinti közlekedés a Tiszán csak 1997-ig volt Szeged-Csongrád, illetve Szeged-Kanjiza között (a már sokat emlegetett Sikló-I-el), de sajnos nem igazán jött be. Viszont a sétahjóra volt Szegeden igény, ezért idén csalódás volt sok csoportnak, hogy nem volt hajó Szegeden.
Előzmény: trophy (784)
trophy Creative Commons License 2001.08.28 0 0 784
A Tiszai hajózásnak mennyire tett be a román szennyezés? Gondolom a turizmuson érezhető volt, de a belföldi turisták is eltűntek?
A Szentes vonaljáratban jár?
Előzmény: FOMA (783)
FOMA Creative Commons License 2001.08.28 0 0 783
Szegeden is az Óbuda szokta tavasszal rendezni a pontonokat, mivel a Jégvirágokat drágállották az üzemeltetők. Most persze nem igazán lesz választék, legfeljebb, ha lehozzák telelni a Szentest vagy a Csegét. Jut eszembe, múlt hét végén átvonatoztam a tokaji hídon és láttam az egyiket a tokaji hajóállomáson. Valszeg a Szentes volt az.
Előzmény: trophy (780)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.28 0 0 782
Itt is csak 5 km-ről volt szó, amíg a szőnyi mólóról feltoltuk a komáromi lekötőre, vagy néha a pontonra, ha belépés nélkül akarták fordítani a hajót...
Ilyenkor persze miénk volt az a megtiszetltetés is, hogy lerámolhattuk a hozott fuvart a lekötőre...

Ilyenkor jól jött az a nagy kötélvezető szem a hajó farán, mert üres uszályt jobb volt vontatni.

Azóta is sajnálom, hogy abban az időben nem fényképeztem még...

Erős szélben azért igen nagyokat szívtunk, főleg, ha üres tankot kellett a mólóra tenni! Mit ne mondjak, volt dirr-durr!!
:-)))

Előzmény: trophy (781)
trophy Creative Commons License 2001.08.28 0 0 781
Ennek ellenére uszályozni ritkán látni személyhajót. Nekem is csak kétszer volt, hogy augusztus 20-ra pár évvel ezelőtt személyhajóval toltam ki két TS bárkát a Vigadó térhez. Persze csak két fordulóval sikerült. A Hunyadi szokta a Tanker uszályt a telelőbe vinni szezon végén, de azt is úgy, hogy a másik oldalon egy moszkva segíti a kormányzást.
Inkább pontonozásra használják a személyhajókat.

Egyszer egyik télen a Batthyány téren a Titanic discohajó (akkor még üzemelt) előtt annyira összegyűlt a jég, hogy olyan torlasz képződött, ami már félő volt, hogy leszakítja. Ezért el kellett emelni a stégtől, megfordítani, mert a másik végén a katamarán test nyitottabb szerkezetű volt, és úgy visszatenni. Ezt a manővert egy db készenlétes moszkvával csináltuk meg, mert az összes többi hajó hidegre volt téve.

Előzmény: maczilaci (779)
trophy Creative Commons License 2001.08.28 0 0 780
Nem csak a pestire szokták használni, hanem a passnave felügyelete alá tartzó összes Mahart pontonhoz. Három évvel ezelőttig még a Hernád nevű toló-vontató kisboxer csinálta, de azóta vagy a moszkvák, vagy a Hunyadi az úszódaruval.

(csináltam én is eleget. Volt olyan hogy a Hárosi-öbölből 4 pontont hoztam fel a szárnyas-bázisig, és a Budafoki gázlóban jóformán megállt a moszkva, nem bírtunk haladni. :))))

A BKV kiötőket is mindig a meseflotta egy-egy tagja rendezgette. Vicces volt Hófehérke motoros, amint tol egy pontont, keresztbe rajta a híddal.
:)))

Előzmény: maczilaci (779)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.28 0 0 779
Ááá, igazándiból ebből látszik, hogy akkor ment jól!!
:-))

A dolog úgy nézett ki, hogy a Vásárhelyi volt a kátyer Komáromban, és amikor valamilyen okból be kellett állnia hajógyárba, akkor az kátyerezett, ami kéznél volt. Vonalhajó meg nem akadt erre a feladatra.
Így a mindenféle javításokat rendszerint késő ősszel-téle elején csinálták, így "kézenfekvő" volt, hogy az akkor épp semmittevésre kárhozatott Tahit ugrasztották be.
A kátyerezéshez tökéletes volt, a boxerelést meg muszályból...

(Ha megnézed, a pesti pontonkötésre is személyhejót szoktak használni, igaz, itt az egyik fő ok az volt, amikor ez a gyakorlat elindult, hogy a pontonkötő brigádnak nem volt elegendő hálóhely a tolókon-vontatókon.)

Előzmény: trophy (778)
trophy Creative Commons License 2001.08.28 0 0 778
A Tahival boxeroltatok? Ennyire szarul ment a Mahartnak, hogy a vonaljárati személyhajóját használta tolásra, rendezésre?

Előzmény: maczilaci (777)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.28 0 0 777
trophy: én úgy tudtam, hogy a másik három a Balatonon volt!?
Az egyikkel biztosan utaztam vagy 20 éve (nem "Csobánc" volt, de nem jut eszembe a neve...).

A Tahiban 400-as Láng volt, legalábbis emlékeim szerint amikor 88-ban rajta voltam egy rövid ideig, akkor még az volt benne.
Mindenesetre piszokul gyors volt azzal a bazi nagy csigával, meg a fogpiszkáló testtel.
Komáromban kátyereztem vele, de rendszeresen lejártunk Szőnybe az olajrakodóra, és a terhes uszályokat boxerelgettük vele.
Személyhajó létére, az egy gép ellenére negyon szépen lehetett vele dolgozni.
Nem egyszer toltunk fel vele úgy két darab ezres tankot, hogy beálltunk az uszályok közé.

Hogy aztán mikor mire cserélték benne a főgépet, azt nem tudom...

Előzmény: trophy (769)
DLala Creative Commons License 2001.08.27 0 0 776
A leírás speciel a Csobáncra is illik. A balatoni hajóknak mind ugyanilyen dizájnja volt.
Megpróbálok keresni valami képeslapot.
Ja igen, eredetileg szerintem gőzös volt, nagy réz kürtők is voltak rajta.
Előzmény: trophy (775)
trophy Creative Commons License 2001.08.27 0 0 775
:))))))))))
Ez alapján annyira nem tudom elképzelni, de most már nagyon kiváncsivá tettél.
Előzmény: DLala (774)
DLala Creative Commons License 2001.08.27 0 0 774
Amikor kiskölyök voltam, még nem volt fényképezőgépem...
Így csak az emlékek maradnak.
De az a Zebegény nevű hajó tutira létezik. Balaton, MHRT. Gömbölyű fara van, egy csavar, drótfonatos védő"kerítés" körben, tetején okkersárga fakorlát. Nagy kémény, egy nagy hangos Tuff induláskor, majd egyre gyorsabban tufftufftufftuff.
Nincs valakinek egy érvényes hajóregisztere?
Előzmény: trophy (773)
trophy Creative Commons License 2001.08.27 0 0 773
Nincs esetleg képed, vagy bármi anyagod róla? Mi lehet vele mostanában?
Előzmény: DLala (772)
DLala Creative Commons License 2001.08.27 0 0 772
Van (volt) egy Zebegény a Balatonon. Nagy hajó volt, méretre a Csobánc és a Beloiannisz között. Formára meg nagyon hasonlít. Többször is utaztam rajta, mint gyerek. És mintha annak is lett volna testvére.
Előzmény: trophy (771)
trophy Creative Commons License 2001.08.27 0 0 771
A Zebegény m/s, amelyik a Dunán van az a Mahart moszkva tipusú személyhajója. Más Zebegényről én nem tudok a Dunán. Ez a Zebegény a moszkva bázison áll a Bem téren.
Az Óbuda már egy hete Újpest-Megyeren áll lekötve.
Annak is építik a sétálófedélzetét.

Véleményem szerint a balatoni Csobáncnak, a Pannónia nevű a testvérhajója, legalábbis méretre inkább ahhoz áll közelebb, mint az Attilához. A Pannónia a Mohácsi Révhajózási Kft. tulajdonában van, tavaly még az Akadémia előtti kikötőben állt egész szezonban, és néha ment is, idén viszont ki sem hozták az Újpesti telelőből. Nem tudom mi lehet vele.

Előzmény: DLala (770)
DLala Creative Commons License 2001.08.27 0 0 770
Akkor a Csobánc az egyedi hajó? Ha jól tudom egygépes, egycsavaros. Erre az Attilára mindenesetre nagyon hasonlít...
A Zebegény is nagyon hasonló, de az egy mérettel nagyobb, elvileg az is a Balatonon van, és van belőle még egy.
Ezekről tudsz valamit?

Akkor viszont én az Óbudát láttam, mert nem volt rajta semmilyen átépítés.

Előzmény: trophy (769)
trophy Creative Commons License 2001.08.27 0 0 769
Sziasztok!

Szóval valóban négy darab épült ebből a típusból, de ebből már csak kettő van meg. A Tahi, ami iskolahajó, erre az évre újították fel, és a Hunnia nevet kapta, aug 20-án volt kinnt az öbölből utoljára, a másik a Haláp volt, ami sokáig víz alatt is volt, de három éve megvette egy vállalkozó felújította és ebből lett az Attila motoros. Érdekessége, hogy ezek a hajók egy gépesek, és egy csavarosak voltak eredetileg. Sakál hajtotta őket, viszont az Attilát átalakították két gépesre, két csavarosra és most úgy jár. Sajnos a hajócorpus adottságai miatt a két csavar nagyon közel került egymáshoz, ezért nem lehet kihasználni a két hajtás adta előnyöket vele. (sebesség, manőverezhetőség)

A Tiszáról érkezett két vizibusz, a Hegyalja és az Óbuda közül a Hegyalját Várkert-re nevezték át, és kapott egy felső fedélzetet egy kis ponyvás tetővel. Kicsit ezzel elvesztette a klaszikus formáját, de mindenesetre praktikus. Bár a fartükrön keresztül lóg a feljárati trepni, és ez szerintem kicsit veszélyes.

3 napig Bp-en dolgozik egy németországi vízmérő hajó. Méri a vízösszetételt és a szakaszonkénti szennyezettséget. A Batthyány téren áll a Széchenyi m/s mellett.

maczilaci Creative Commons License 2001.08.26 0 0 768
Az Attila típusából, ha jól emlékszem, 4 darab épült. Ebből három a Balatonon (neveket, akik pontosabban tudják, mint én, pls.), egy pedig a Dunán utazott (Tahi néven) ez utóbbit is felújították, és most a Lékai iskolahajója (A Bulganyin a péká, a Staviczki Gabi meg az üzemes).
Előzmény: DLala (764)
Csokis Creative Commons License 2001.08.25 0 0 767
A Csobanc fix egyes, hogy a Balatonon van, mert het elejen ott lattam. (Hacsak azota at nem helikoptereztek. :-) )
Előzmény: DLala (764)
DLala Creative Commons License 2001.08.25 0 0 766
Passz. A kettő közül valamelyiket. Olyan egyformák. De még anno amikor mondtátok, hogy feljöttek Pestre, sokáig egymás mellé voltak kötve a Várkert kaszinó kikötőjénél.
Előzmény: FOMA (765)
FOMA Creative Commons License 2001.08.25 0 0 765
"egy ex-tiszait is láttam"

Melyiket láttad? Az Óbudát vagy a Hegyalját?
A MAHART állítólag a Széchenyi-terv keretén belül pályázik új szegedi hajóra. Tud erről valaki konkrétabbat?

Előzmény: DLala (764)
DLala Creative Commons License 2001.08.25 0 0 764
Sziasztok!
Nemrég jártam a rakparton és a rengeteg sétahajókázó között (egy ex-tiszait is láttam) feltűnt egy igen öreg teknő. Pont úgy nézett ki, mint a Csobánc. Dörzsöltem a szemem, de az ha jól tudom Keszthelyen dolgozik. Ezen Attila név díszelgett, igen rondán. Milyen hajó ez?
Merre van a Zebegény? Már nagyon rég nem láttam.
trophy Creative Commons License 2001.08.24 0 0 763
OFF

megválaszolva....

ON

Előzmény: Locator (760)
trophy Creative Commons License 2001.08.24 0 0 762
A jó öreg Y-os fordulás.... :))))

Maczilaci, akkor Te is emlékszel még, milyen szuper gyönyörű hangjuk van a lapátkerekeseknek? Ahogy csattog a vízben a lapát....

Előzmény: maczilaci (761)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.24 0 0 761
A Stadt Passau (és testvére, a Stadt Linz) a DDSG hajói voltak. Mindkét hajó a Bécs-Passau vonalon közlekedett, 1996-ig (ha jól emlékszem, de lehet, hogy csak 95-ig!?)

A Stadt Passau-t ekkor megvette egy német vállalkozó, akkor azt hallottam, hogy éttermet akar belőle csinálni. Neki is láttak valamiféle átalakításoknak, aztán "hirtelen" csend lett a hajó körül.
97-ben, mikor legutóbb láttam, a hajó Heiningben álldogált, és bizony eléggé elhanyagoltnak tűnt.

Meghajtás: én nem emlékszem, hogy nálunk lett volna olyan kerekes-gőzös, amelyiknek ne egy tengelyen lett volna a 2 kereke...

De ettől még lehetett :-))

Kormányképesség: ez viszont kimondottan "gyakorlat teszi a mestert" kérdés. Annak idején, még a duzzasztás előtt, olyan pitty-putty megpördültek Bécsben, mint bármelyik orrsugaras hajó. Igaz, közben egyszer egy nagyonnagyot hátráztak is...

Előzmény: trophy (759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!