Keresés

Részletes keresés

1047.501 Creative Commons License 2006.01.02 0 0 305

A jugo (slovén) N-es mozdonyok a következö nevek alatt sajnos ugyanazt takarják:

RSO, IHC, Mechano, Modell Pover

 

 

(De vigyázatt Modell Power alatt van Mini-Trix is.)

Az egy forgóváz hajtott  dieselek csapnivalóak.

A két forgóváz hajtottak, a kis tolató mozdonyok és a 3 tengelyes kis gőzös jó.

A legújabb nagy gőzösök szépek, de csak látásból ismerem őket.

A Jugó haboru allatt gyártott gépek között van nagyon szar is.

 

 

A kocsikkal nincs gond. 

 

Szép és erős mozdonyai vannak a Katonak, és  a Life-Likenak  

Elöbbit a  Noch és Lemke utóbit a Brawa (külön katalógus, Modellkit) forgalmazza Európában.

 

Megbízhatóak még a bachmann mozdonyai (Liliput), Kétféle Minőség van.

 

Használtan találkozhatsz még Rivarossi, Arnold, és Trix mozdonyokkal.

Ezek mind megbízhatóak, de alkatrész egyikhez sincs már.

 

Új árak Brawa (Life-Like) 25000-40000 (egységenként)

De limitált felsőkategöriás gőzös 80-100e is lehet! 

Kato 25-40

Mechano 3-10e

 

 

Börzén a használtan 3-20e között.

 

Átlagosan nem drágábbak mint az európai társaik.

 

Fellelhetőség:

főleg börzéken, vagy megrendelés útján.

 

 

Az amerikai árakat kb 2-vel szorozd meg, mert annyiba biztosan lesz mire ideér.

Vannak kifelyezetten amerikai boltok németországban, rendszeresen hirdetnek a havilapokban is. Ök is kb 2-szeres árral számolnak.  

 

 

 

 

 

 

 

  

Előzmény: seTTebello (300)
crash__override Creative Commons License 2006.01.02 0 0 304
Az amerikai témájú Mechano modelleket tessék elfelejteni, legalábbis mozdonyszinten. A kocsik jók, a mozdonyok nem a legjobak....
Itthon néha a börzén, de inkább külföldön. Bécsben a Brummi-nál érdemes nézelődni, illetve on-line az e-bay egy jó forrás még...
Előzmény: seTTebello (300)
etwg Creative Commons License 2006.01.02 0 0 303

Az N méretü amerikai modellek még odakinn sem mindennaposak (a legnagyobb választék a www.walthers.com  -on van, de beszerezni máshol érdemesebb).

 

A minöség viszont általában egységesebb mint a H0 modellek esetében, azaz nem igen vesz az ember zsákbamacskát. A modellek jelentös hányada nem amerikai eredetü (rengeted készül Europában, - Trix, olasz gyárak meg a Mehano - valamivel kevesebb Kinában - nacsak azota nem hordták oda az Arnold gépeit meg formáit).

 

Az USA-n kivül azonban elég bonyolult hozzájutni, mert a modellek nagy része az ottani márkák kizárolagos megrendelésére készül, igy a gyárto máshol nem árulhatja. (Csupán az a néhány USA modellekre specializált bolt terjesztheti - hivatlosan, akik modelljeik nagyobbik részét az USA-ból importálják - Old Pulman, Faether Products, USA trains, Brummi, Victor's stb.)

Előzmény: seTTebello (300)
Leopold Creative Commons License 2006.01.01 0 0 302
Töltsetek le rola mindent amig lehet, mert sajnos a tulaj eléggé betegeskedik.

Jön le az egész site wget-tel. Úgyhogy nálam már archiválva lesz a mai állapota.
Előzmény: etwg (288)
Leopold Creative Commons License 2006.01.01 0 0 301
A földszinten baloldalt a Zzemoki mellett szoktak árulni efféléket, mintha Arnold lenne a cucc, de erre nem vennék mérget.
Előzmény: seTTebello (300)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.01 0 0 300
Arra gondoltam, hogy egy kisebb, kb a képen látható amerikai terepasztalt építek majd. Lehet itthon N - es amerikai vasútmodelleket kapni? Szoktam látni ilyet a börzén, de az áruk sem tűnik kedvezőnek és a gyártmányukat sem ismerem. Elég sok N - es modell van, sajnos az IHC N - es oldala nem jött be, a de a többit megnéztem, ott az áruk is OK. De az ottani ár mennyire felel meg az itteni árnak? A Mehano gyárt N - ben amerikai modelleket? Sajnos nekik sem jön be rendesen a veblapjuk.
manhattani Creative Commons License 2005.12.26 0 0 299
Juszt sem teszem be a saját képem arról a mozdonyról! :-))
Előzmény: Dash 9 (298)
Dash 9 Creative Commons License 2005.12.25 0 0 298

Kellemes Karácsonyt mindenkinek!

 

:-)

 

 

RhB Creative Commons License 2005.12.23 0 0 297
Szerintem hátulról a harmadik képen egy ún. transfer caboose van, amit a két társaság közötti átadóvágányoknál használtak a tolatószemélyzet számára. Ez rendszerint valami kiszuperált teherkocsi alvázára biggyesztett kuckó volt.
Előzmény: manhattani (296)
manhattani Creative Commons License 2005.12.23 0 0 296

Na, végre lehet írni.

 

Nálam az utolsó kép egy mozdony. Én arra a hárommal visszábbra gondoltam, az "Interesting piece of likely home made equipment, a transfer van if you will :)." Azon van létra elöl-hátul.
Az sztem nem caboose, ilyet egy társaság sem mert volna használni. Talán valami rakománykisérő lakóládája lehet.


A caboose-ok nagyon rendben voltak tartva, szinte mint a lakások. Állandó személyzettel mentek, és ha a tehervonat menetideje meghaladta a személyzet munkaidejét, nem új személyzet szállt be a caboose-ba, hanem leakasztották a vonat végéről, és a másik személyzet saját caboose-át kapcsolták rá.
Szép caboose látható a 9. képen. A narancs Pennsy, tán az első is az, nem látszik jó. Caboose-ra nem kell elöl-hátul létra, mert mindig a vonat végén volt, bár ezeken speciel van.

 

etwg:
Sacrament!!
óóó...   :-))

 

(Vagy egy órát bámultam azt a mozdonyt. Tükröt tettek alá, a hasi berendezkedését is jól lehet látni. Nem is értem, hogy tud ott a képen valaki háttal ülni neki! :-)) Arra, ha jól emléxem, az SD90Mac (Big Boy mac) szerkezeti rajzát láthatja.)

 

Én is boldog karácsonyt kívánok mindenkinek.

Előzmény: seTTebello (295)
seTTebello Creative Commons License 2005.12.22 0 0 295
Az utolsó képen az nem egy caboose?
Előzmény: manhattani (293)
etwg Creative Commons License 2005.12.22 0 0 294
xmas
manhattani Creative Commons License 2005.12.21 0 0 293

Remek képek, kösz szépen.

Egy dologról meggyőzött: Amerikában minden lehetséges... (Az egyik képen egy faláda egy pőrekocsin: a láda elején és végén létra. Ha valaki épp mászna a teherkocsik tetején, és ehhez ér, és ha a láda be lenne zárva, tovább tudjon menni...)

Előzmény: seTTebello (292)
seTTebello Creative Commons License 2005.12.16 0 0 292
manhattani Creative Commons License 2005.12.13 0 0 291

Még az a szerencse, hogy Amerikában nincs nagy hó, csak a faleveleket kell lesöpörni a sínről :-))

(A képek a mostani Classic Trains-ből vannak.)

 

marslakó Creative Commons License 2005.12.09 0 0 290

OFF

 

crash_override!

 

Az itt megadott címedrement egy mail.

Előzmény: crash__override (286)
RhB Creative Commons License 2005.12.08 0 0 289
Danke sőn, mondták a partizánok! A leghasznosabbak a linkek...
Előzmény: etwg (288)
etwg Creative Commons License 2005.12.08 0 0 288

Itt van egy link;

 

http://www.signalbox.org/index.shtml

 

 

Töltsetek le rola mindent amig lehet, mert sajnos a tulaj eléggé betegeskedik.

 

A könyveimben (Az egyik az amerikai jelzök gyüjteménye a háboru elötti idökböl, a másik meg az egyik Chicagoi vasut F1-es kézikönyve) ilyen áttekintehtöen nincs leirva, hogy hogyan is müködik a rendszer, inkább az, hogy hogyan kell reagálni.

 

Azt hiszem a fenti linken megtalálhato minden a kivánt szempontból is.

 

 

Előzmény: RhB (285)
RhB Creative Commons License 2005.12.08 0 0 287

Az ötlet tkp. annyira jó és triviális, hogy akár nekem is eszembe juthatott volna...:-)))

 

Az az egy baj van, hogy tök hülye vagyok a szimulátorokhoz, nem tudom, melyik foglalkozik amcsival és melyikhez mi van és hol stb.? Ha neked esetleg megvan ez a doc file, akkor már csak annyit kell tudnod, hogy a mélcímem publikus. Ha nincs meg, akkor viszont közelebbi információknak örülnék, ami alapján könnyen és gyorsan megtalálom. (Sajnos most kib***szott sok melóm van, és nincs időm ilyen keresgélésre. )

Előzmény: crash__override (286)
crash__override Creative Commons License 2005.12.08 0 0 286
A Railsim amerikai verziójához volt egy word doc file mellékelve, amely leírta az alap jelzésképeket, és hogy hol használják.
Előzmény: RhB (285)
RhB Creative Commons License 2005.12.08 0 0 285

A jelzőkről engem is érdekelnek mindenféle dolgok, nem tudom, hol és hogyan lehetne hozzájutni az infóhoz? Az etwg-féle könyvek is érdekelnek, de elsősorban a fényjelzők foglalkoztatnak. Nekem is van egy füzetkém (All about signal), de ez egy 1957-es Kalmbach kiadvány reprintje, és elsősorban az alakjelzőkkel meg működési elvekkel foglalkozik. Engem olyasmi érdekelne, hogy pl. egy konkrét néhány vágányos állomáson hol milyen jelző van és ezek mikor milyen jelzési képeket ad(hat)nak ill. egy egyszerű "siding" ki- és bejárati jelzői. Milyen variációs lehetőségek vannak, pl. csoport kijárati jelző? Van-e infó arra vonatkozóan, hogy az egyes vasúttársaságoknál milyen jelzés- ill. értelmezésbeli eltérések vannak (nem a jelző formájára gondolok ill. hogy "searchlight signal" vagy "háromlámpás" vagy ...)? Engem természetesen elsősorban a CP Rail érdekelne, pl. hogy a 1. képen (hátulról) látható nagy kupac jelzőn mi minden lehet, a 2. képen mi célt szolgál a baloldali jelző stb., stb., stb. ...

 

 

Előzmény: manhattani (284)
manhattani Creative Commons License 2005.12.07 0 0 284

etwg: és mily módon lehetne betekintést nyerni azokba a könyvekbe? :-))
Természetesen csak egy általad meghatározott időszakra, ha már a vásárlást kizártad, ami gondolom magába foglalja az elajándékozás tilalmát is. Minden megoldás érdekel! :-))

 

hmsoft:
>Ha azt mondjuk, hogy egy főjelző által adott jelzéskép sebességet határoz meg, de emellett azt is megemlítjük, hogy az adott jelzéskép azért van, mert a jelző mögött kitérőbe kell járni, és a kitérő tulajdonságai folytán ez azt a bizonyos sebességet jelenti, akkor voltaképp sebesség- és irányjelzést vonunk össze.
Akkor a MÁV pl. nem von össze, mert nála van olyan jelzési kép, amely néhol a később következő kitérő miatt olyan, de néhol meg más miatt. De sztem nem véletlen, hogy miért pont ott találtál párhuzamot :-))

 

Zsebkönyv méretű jelzési utasítás: van szerencsém birtoklani a brit vasutak forgalmi ÉS jelzési utasítását, amely szintén zsebkönyv méretű, térfogatra kb. negyede a MÁV csak jelzési utasításának. Persze ilyen kis vacak, játékvasutakat működtető országoknak olyanban is elfér, míg a MÁV iszonyatos mennyiségű tudáshalmaza nagyobb könyveKEt kíván :-))
De ez itt kicsit OFF, bocs érte.

Előzmény: hmsoft (283)
hmsoft Creative Commons License 2005.12.06 0 0 283
manhattani,

"A sokfogalmú jelzők sokfélék, van, ahol sebesség- és irányjelzési rendszert is megvalósítanak."

Keressünk párhuzamokat. :)
A nagy én hideg ország hatályos Jelzési Utasítását nem nehéz beszerezni, nyomtatott változata felettébb praktikus méretű (zseb)könyvecske.

Ha azt mondjuk, hogy egy főjelző által adott jelzéskép sebességet határoz meg, de emellett azt is megemlítjük, hogy az adott jelzéskép azért van, mert a jelző mögött kitérőbe kell járni, és a kitérő tulajdonságai folytán ez azt a bizonyos sebességet jelenti, akkor voltaképp sebesség- és irányjelzést vonunk össze.

A kis zöld könyvecskében pedig csupa ilyet lehet olvasni. Vajon melyik tengerentúli vasúttársaság(ok) használ(nak) sebesség- és irányjelzést, amelyekkel feltételezhető ez a párhuzam?

hm
Előzmény: manhattani (281)
etwg Creative Commons License 2005.12.04 0 0 282

Ha valakit érdekel, nekem vannak amerikai jelzökröl szolo könyveim a 20-30-s évekböl. (nem eladok)

 

Ha érdekel valami akkor privátban...

Előzmény: manhattani (281)
manhattani Creative Commons License 2005.12.04 0 0 281

Eddig sehol sem találtam leírást valamelyik amerikai vasúti jelzésrendszerről, mert ahány társaság, annyiféle. Most a legutóbbi TRAINS elég jó általános lerást ad, annyira tetszik, hogy ideírom.

 

A jelzőket a fogalmaik, a nevük és a jelzésük szerint határozzák meg. A jelző fogalma a megjelenése (pl. zöld), minden fogalomnak neve van (mint pl.: szabad), és azt jelzi, hogy a felé közeledő mozdonyvezetőnek mit szabad és mit tilos megtennie.

 

A jelzési képek és jelentések társaságonként változnak, de van egy Működési Szabályok  Egyesített Kódja (Consolidated Code of Operating Rules), melyben:
-Green: szabad, haladj
-Sárga: közeledj, haladj, készülj fel a következő jelzőnél való megállásra,
-Vörös: megállj.

(Ezek pont mint a magyar vasúton...)

 

A vörös kétfajta megállj lehet: abszolút és megengedő, a megengedőt egy szám vagy más jel jelzi, a vonatnak meg kell állnia, de továbbindulhat csökkentett sebességgel.

 

A villogás új fogalmakat fejez ki, a vill sárga: haladj, készülj fel, hogy a következő jelző mellett  közepes sebességnél nem gyorsabban haladj el (az érték vasutanként változik, és ez a jelzés nálunk is ezt jelenti), A villogó vörös az abszolút jelzésnél: megállj, aztán lehet tovább haladni (ez kicsit olyan, mint egy kereszteződésben a minden irányban stoptábla, ami szintén van Amerikában).

 

A sokfogalmú jelzők sokfélék, van, ahol sebesség- és irányjelzési rendszert is megvalósítanak.

mattil Creative Commons License 2005.12.04 0 0 280

A brit vasutas topikban már feltettem ezt a kérdést a broit viszonyokra vonatkoztatva, de eddig semmilyen válasz nem jött. Hátha ti tudtok nekem segíteni!

 

Egy az óceán túlpartján élő személyszállításban dolgozó hasonszőrű emberke mint én (nem tudom ott van-e jegyvizsgáló, avagy mi van helyette, ezért írok hasonszőrűt), milyen követelményeknek kell, hogy megfeleljen, akár egészségügyileg, akár szakmailag, milyen vizsgákat kell letennie, meg kell-e ezeket újítania rendszeresen mint nálunk? No és persze mennyit keres, milyenek ott az előrejutási lehetőségek?

Összefoglalva minden érdekel, ami az ottani szeszával, és annak munkavállalójával kapcsolatos :-) Tudtok ilyesmiben valamit nyilatkozni?

 

Amit viszont ott nem írtam: nem én akarok ott dolgozni (bár ki tudja még mit hoz a jövő :-) ), hanem egyelőre érdeklődés szintjén szeretném összegezni a világ hasonló munkavállalóinak sorsát, aztán, ha kapok infót, még lehet, hogy valamiféle, íromány, dolgozat, tanulmány is kisülhet belőle. Sajnos eddig nem igen találtam erre vonatkozóan forrást, csak a német vasútnál annyit, hogy ott nem népszerű ez a szakma, nagy a fluktuáció, és nagy a munkaerőhiány, valamint a japánokról annyit, hogy arrafelé sűrűn cseréálgetik az egyenruhát :-)

interizé Creative Commons License 2005.12.04 0 0 279

Előzmény: manhattani (276)
RhB Creative Commons License 2005.11.21 0 0 278

Hát igen, így egy kicsit nagyra sikerült a téma! :-))) Elfelejtettem az engem jelenleg érintő korszakot pontosítani: tehát ami engem - most per pillanat - érdekel, az az 50-es/60-as évek. Persze tetszenek a régebbi vonatok is, szeretnék majd egy "heavy weight" gyorsot is, de ezt majd később.

 

Szóval a California Zephyr mellett szeretnék egy "smooth side" kocsikból álló szerelvényt is, lehetőleg korrekt kocsikkal. A bajom az - mint ahogy korábban említettem -, hogy az általam ismert gyártók (pl. Walthers, IHC, Rivarossi) egy-egy kocsit 5-10-...-30 festési változatban is kihoznak, amiből nyilván csak 1, de érzésem szerint max. 3-4 lehet korrekt, a többi az csak... (A Rivarossinál tudtommal az UP kocsik adják az alapot, tehát legalább egy szerelvényt össze lehet szedni.) Tehát én szeretném kideríteni, hogy az egyes, modellben gyártott kocsitípusoknak melyik az eredetije. Sajnos a gyanúm szerint jó esetben is csak 2-3 kocsit lehet azonos vasúttársaságtól összeszedni, azaz egy komplett - korrekt - szerelvényre semmi esély. Bizonyos kompromisszunra hajlandó vagyok, de ehhez is ismerni kellene az eredeti kocsikat, legalább fénykép alapján. Az általam eddig látott fotók nagy része vagy az egész szerelvényt mutatja, vagy egy kocsi részletét, ez alapján az egyes kocsikat nehéz összevetni a modell kocsikkal.

 

Csak példaként három fotó az általam óhajtott szerelvények egy kocsijáról (Walthers modell), esetünkben "természetesen" ugyanaz a kocsi a kedvenc festésekben (Empire Builder, North Coast Limited, és egy kis D&RGW csak úgy):

 

 

 

 

Na persze sok más is tetszene, de ezek a kedvencek...

Előzmény: manhattani (276)
RhB Creative Commons License 2005.11.21 0 0 277

A California Zephyr-t direkt nem soroltam fel a kérdéses vonatok között, mert:

 

1) Minden kocsija ismert számomra (típusok, nevek/pályaszámok, rajzok)

2) Ismert az alap vonatösszeállítás, fotókon látszik, hogy persze itt is gyakran eltértek ettől pluszba és mínuszba is.

3) A Broadway Limited gyártja az összes kocsit korrekt változatban, tehát ami miatt a többieket kérdeztem, az itt nem kérdés. A szerelvény beszerzésére hamarosan megteszem az első lépéseket. :-)))

Előzmény: manhattani (275)
manhattani Creative Commons License 2005.11.20 0 0 276

"2th Century Limited" : a folyamatos fejlődés végére: the "Great Steel Fleet". Vontatta az áramvonalas Hudson és később dízelek is. A II. Világháború alatt minden indulás előtt kétszer fékpróbáztak, mert híres vonat volt, az ellene elkövetett sikeres szabotázsnak nagy lett volna a propagandaértéke. Kivédték, soha nem történt ilyen. És az utasokat a manhattani Grand Central Terminal-on mindig a híres 260 láb hosszú vörös szőnyeg fogadta.

 

Erre az expresszre külön neki készült kocsikat fejlesztettek, az Atlantic Shore és a Lake Shore longue kocsik csak itt jártak. Az 1948-ban készült Pullman kocsikat különleges elektropneumatikus fékkel is ellátták, bár lehet, hogy sosem működtek, a szerelvényben mindig voltak kocsik, amikbe nem szerelték be ezt a különleges féket.

A 20th Centuryben néha volt transzkontinentális kocsi, együttműködve a SF-vel, de ezt 1958-ban abbahagyták. Ugyane évben megszűnt az "all Pullman" státusza, mert normál ülőhelyes kocsik is kerültek bele.

 

Az ezzel (is) foglalkozó könyvben (Classic American Streamliners, Mike Schafer and Joe Welsh) nincs vonatösszeállítás, mert az mindig változott. Ha sok volt az utas, sok kocsi, sőt több szerelvény. A helyfoglalás függvényében a vonatösszeállítás (hálók száma, klubkocsik száma, stb.) is változott. A NYC-on kevesebb volt a kilátókocsi (a fölfelé), mert nem ment hegyek között (water level line).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!