Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kaosamigos Creative Commons License 2019.10.03 0 0 18992

Köszönöm! És a termosztátról mi a véleményed? Csere vagy nem kell? Esetleg majd télen kiderül?

Előzmény: Quattroman (18991)
Quattroman Creative Commons License 2019.10.02 0 1 18991

minden benzinmotor fél és háromnegyed  között érzi jól magát a max fordulatához képest.

mivel ez turbós és gyakorlatilag 2500 alatt nem is tud érdemi feltöltőnyomást produkálni, (6000 a max/ford) ezért négyezer, négyezerötszáz körül nyugodtan forgathatod

Előzmény: kaosamigos (18990)
kaosamigos Creative Commons License 2019.10.02 0 0 18990

Sziasztok!

Városban közlekedve (kis város) nagyon ritkán megy 3 pöttyre a vizem. Vettem termosztátot hogy csere lesz. Ma el kellett mennem 30 km-re, oda-vissza megvolt a 3 pötty. Akkor csere vagy nem?

A másik kérdésem. Mi az ideális fordulatszáma a 600-as benzines motornak, ahol jól érzi magát? 50-nel 4 vagy 5. fokozat? 4 be pörög 5.-be meg alacsony.

Quattroman Creative Commons License 2019.10.01 0 1 18989

ez a lényeg. a "kupak" az a szeleptőke, és az a cserélhető rész a lapka. és az nincs a smartban.

Előzmény: Krisztián9700 (18988)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18988

értem hogy mit mondassz, vagy mit tartassz a különbségnek, végülis az egyikben a kupak fix a teteje cserélhető a smartban meg ha kép szerint nézem akkor csak egybe cserélhető, végülis lényegében ugyanaz :D na ne ragozzuk lapka vagy sem, :D mindegy 

Előzmény: Quattroman (18987)
Quattroman Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18987

a lapkás hengerfej hézagolása volt a legegyszerűbb.

https://www.youtube.com/watch?v=113YVSsO9Fo&t=443s

12'40nél láthatod mi az a korong

Előzmény: Krisztián9700 (18984)
Quattroman Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18986

de csak felétek.

a korongos az pl a régi VW motor, vagy a Fiat, Szamara, stb. ahol a szeleptőke tetejében hézagoló korongok voltak.

aztán van ahol a szeleptőke alatt a szelepszár végén vannak hézagoló sapkák/kupakok. azok sem lapkák.

ennél csak különböző méretű szeleptőkék vannak

Előzmény: Krisztián9700 (18983)
Szere28 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18985

Nem azt vitatom h nincsen idő ráfordítás. Szereltem már jo pár korongos és lapkás kocsit. Holl egyszerűbb holl nem. Persze a hidrotokes a legegyszerűbb. 

Előzmény: Krisztián9700 (18984)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18984

Ezzel foglalkozom, azért irtam le a folyamatát hogy hogyan csináljuk. Egy lapkás hengerfej felújítása lényegesen több mint a simáé, mert az összeszerelése rengeteg időt és türelmet igényel. 

Előzmény: Szere28 (18981)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18983

a szelepemelőt hivjuk lapkának,  a hidraulikus szelepemelőt pedig hidrotőkének. 

Előzmény: Quattroman (18982)
Quattroman Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18982

az MHD-ban nincs hidrotőke,

és lapka sincs. fix tőke van különböző magasságú vastagságban.

Előzmény: Krisztián9700 (18978)
Szere28 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18981

Az a gépműhely feladata. A fejüket szedem ha nem jól csináljak ha már beadtam felújításra és vagon pénzt kiadok érte. 

Előzmény: Krisztián9700 (18980)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18980

nem ettől nem fog alámenni ..., mikor felújítod a hengerfejet, mit csinálsz? szelepet köszörülünk, szelepüléket marunk, síkolunk, ---> mindennel méretváltozás következik, akkor már érted ? 

Előzmény: Szere28 (18979)
Szere28 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18979

Az mar nagyon gaz motor ahol már 0.01 lap nem megy alá. Az a henger úgymond melegen már nem is megy mert rátart és mindig nyitva tartja a szelepet.

Előzmény: Krisztián9700 (18977)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18978

amelyik motor nem hidrotőkés az lapkás :D vagy én nekem valami kimaradt, az MHD-ban nincs hidrotőke, 

3600 ft 0,02 mm-ként a lapka hozzá. Így is írja a gép

Előzmény: Quattroman (18975)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 18977

Nem teljesen értetted mire irtam hogy 3x4 kell szétszedni összerakni. Tételezzük fel, hogy nem megy alá a szelephézag mérőből a 0,000001-sem, tehát nincs hézag, az optimális szelephézag meg mondjuk legyen 0,1 mm, akkor egyből nem vehetek le belőle 0,2-t mert akkor lehet már nagy lesz a hézag, tehát összerakom újra mérek, ha megint kevés megint csak 0,1 -et vehetek el belőle. :D de nem nem vitatkozok, mindenki úgy csinálja ahogy akarja. 

Előzmény: Szere28 (18976)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 18976

Aham akkor meg sem olyan hülye az a ESI program. Nem igazan értem minek csiszolgat. Mivan ha nem lehet eleve csiszolásai orvosolni. Egy mikrometerel felszerelkezve vagy ki kell vonni az ereditol vagy hozzáadni. Nem kell semmit többször szétszedni egyszer pontosan lemerni kicsit számolni és ami nem jön ki venni ujjat. Így egyszer összerakva mindig jó lesz. Néha a kis spórolásai csinálnak emberek maguknak őrült nagy munkát. Lejön az a szelepfedel olyan nincsen h nem. Manapság már sok kocsin a szepfedel maga a vezérműtengely haza is. 

Előzmény: Quattroman (18973)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.30 0 0 18975

nem lapkás hanem a tőkét kellene méretenként csereberélni.

a kevesebb munka miatt kikeresed a legkisebb méretű tőkét, azzal végigméred az összes hézagot, majd keresel passzoló méretűt helyette. általában a csere-bere után max. két-három nem passzol

a maradéknál jön a szelephossz igazítás némi számtannal de ott már lehet mérni tolómérővel hogy mennyit kell és eleget vettél e le.

elég babra munka...

Előzmény: Krisztián9700 (18974)
Krisztián9700 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 18974

nekem is volt mhd, hengerfejet le kellett venem mert megforraltam, mi a szelepből szotkuk elköszörülni vagy a szelepüléket marjuk lejebb ha gond van a méretekkel, de kb 3 vagy 4 x össze kell rakni és szétszedni a hengerfejet, mert ugye ha nem megy alá a szelephézag mérő, egyből nem vehetek le 3 tizedet, csak 1 et, mert lehet h pont határon van, és úgy előfodulhatna hogy túl nagy lesz a hézag, akkor meg újra kellene marni a fészket. Lehet venni lapkákat 0,02 mm enként is, de minek. 

 

Egyébként a korszerű motorokba pont hogy nem hidrotőke van. ( versenyautókba sem az van, hanem a hidrotőkét alakitják át fix-re)

Quattroman Creative Commons License 2019.09.30 0 0 18973

ma vettem le egy MHD hengerfejet.

rosszul emlékeztem, nem hidrós de olyan a szeleptőke ránézésre, viszont mindegyik más méret (belül van bennük a méretjelzés lézerrel) és bár ellenőrizni tudnád (ha le bírod venni a szelepfedelet a helyén)

állítani csak a vezérműtengelyek kiszerelése után lehet a tőkék cseréjével.

ahhoz viszont már a motort is ki kell venni...

Előzmény: Szere28 (18968)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18972

Azt nem.

Előzmény: Quattroman (18971)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18971
Előzmény: Szere28 (18970)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18970

Bosch ESI-ben nézetem mit karbantartási terv. Mind mondtam soha nem volt smartom és soha nem is javitottam fogalmam nincsen mi h van rajta. De alvázszám alapján néztem. Most rendelek hozzá mindenféle dolgot ami a karbantartáshoz kell. Oké akkor ezek szerint ott semmi dolgom. Váltoolajat mikor kell ebben cserélni? 

Előzmény: Quattroman (18969)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18969

hidrós.

mondom hogy hülyeséget néztél

Előzmény: Szere28 (18968)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18968

Pedig nem a bosch szerint 100e km nél szelephézag ellenürzés és beállitás kell. Igaz nincsen annyi a kocsiban de idöben már esedékes. most ebben milyen rendszer van? hidrotökés vagy korongos? Keresnem kell egy képet a neten rola ugylátszik.

 

Előzmény: Quattroman (18967)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18967

nem.

valami falls dolgot néztél

Előzmény: Szere28 (18966)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18966

Létezik h manuélisan kell állitani a szelephézagot? Mert kinyomtattam a szervizprotokolt mikor kell mit csinálni és ott szelep állitás is szerepel. Ezek szerint az 1L motor nem hidrotökés motor. Hát mit mondjak egy 2007 kocsitól azért elég furcsa :-) igaz az is már 12 éves.

 

Előzmény: Quattroman (18965)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18965

ezek szerint meg is lehet a hiba forrása. a beázás miatt bepállott a szőnyeg alatt, ott lesz hibás a kontakt a váltóvezérlőnél.

szüntesd meg a beázást

Előzmény: Szere28 (18964)
Szere28 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18964

Tény nem ismerem meg a kocsit csak 5 napja van még és próbálom kiirtani belőle a kisebb nagyobb hibákat. Pl a futesleptetomotorjanak újra kalibrálása jo top volt utána rendesen működik. Ezek szerint ki kell kapni a vezetoulest. Azt is eszre vettem h vizes a kárpit kicsit esőzés után az ajtónál. De most szerviz következik összes olaj és folyadék csere. Szíjak görgok cseréje ellenőrzés. Mert hát a kocsi jól megy jól néz ki De légyen minden rendbe rajta. Tény kicsit fapad a kocsi. Pl hiányzik nekem pl egy fordulatszám mérő is h mennyit pörög a motor h mikor kell váltani 😀. Ezeket meg bekell szerezni. 

Előzmény: Quattroman (18963)
Quattroman Creative Commons License 2019.09.29 0 0 18963

ha nyomod a fékpedált és úgy adod rá a gyújtást üresben álló váltókarnál akkor átpörgeti magának a váltóprogramot ha hibát észlel.

a Te kontakthibád a kuplungmotor csatlakozójánál valószínűsíthető.

a váltó vezérlője a vezető ülés alatt van onnan megy tovább a SAM modulba, de köze van hozzá a jobb hátsó lámpa mögött a motorvezérlőnek is, ami szintén a SAM modulba csatlakozik.

Előzmény: Szere28 (18962)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!