Keresés

Részletes keresés

deve24 Creative Commons License 2001.11.29 0 0 956
MIT TUDTOK ARRÓL, HOGY HA A TERÉZ KÖRÚTI HIVATAL AZT ÁLLÍTJA, HOGY EGY KISGÉPHAJÓNAK NINCS MEG A TERVRAJZA, IGAZAT MONDANAK-E?

Rianna Creative Commons License 2001.11.28 0 0 955
Szia Trophy!

Apám azt mondta, hogy aluminium vizibuszok már az ötvenes évek második felében is voltak...
Az egyetemen pályázni lehetett a velük való utazásra, hogy milyen feltételekkel, satöbbi, azt nem jegyeztem meg.. és ugyi apucim 56-ban (20 évesen) tuti egyetemista volt..:))
Azt nem tudom hogy ez a tipus most melyik tipus, de aluvizibusz akkor már létezett!

Üdv,
Rianna

Előzmény: trophy (947)
FOMA Creative Commons License 2001.11.28 0 0 954
Második kísérlet:
"Pl. Hegyalja (FOMA szerint az ex-Tihany), Csege, Sárrét,... "

A Csege pedig az ex-Sárrét.

Előzmény: Enzo (953)
Enzo Creative Commons License 2001.11.28 0 0 953
Megpróbáltam. Sajnos a Magyar Hajózási Statisztikai kézikönyv 1945-1968 c. kötet nem hozza a személyhajókat 1964-előttről. Nem értem, miért. Azonban arra emlékszem, hogy a nyolcvanas évek közepén valahol a nagyalföldön rendeztek egy kis ünnepséget a Hortobágy motoros harmincéves "szülinapja" alkalmából. Kb.1985-30=kb1955. Más forrásokból (pl Magyar Hajó és Darugyár története) is úgy emlékszem, hogy a típust az ötvenes években kezdték gyártani. Sajnos a könyvbe csak beleolvastam, mert nem az enyém volt, úgyhogy sajnos itt sem tudok utánanézni. Apropó, még mindíg nem értem, hogy miért lett a felépítményük a kilencvenes években "szögletesítve". Pl. Hegyalja (FOMA szerint az ex-Tihany), Csege, Sárrét,... Az alumínium nem rohadhatott szét egykönnyen. Lehet, hogy a domború ablaküvegek javítása és cseréje okozott gondot? Más lehetőség nem jut eszembe.
Előzmény: trophy (952)
trophy Creative Commons License 2001.11.27 0 0 952
Megköszönöm, ha megnézed, engem is érdekel. Csak arra figyelj, hogy volt valóban egy korábbi széria, azzal a hátrafelé elnyújtott mélyen ülő két ablakos kerékállással (Pl. a Sellő odatartozik), ezeknek, a meredek hátsó ablakú kerékállásos vizibuszok, már szvsz a 60-as évek.
Köszi
Előzmény: Enzo (951)
Enzo Creative Commons License 2001.11.27 0 0 951
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de szerintem az első példányokat 1954-ben bocsátották vízre Vácon. Majd utánanézek. Azt hiszem, a hatvanas évekig gyártották, és exportálták is őket. Van belőle mindenfelé az országban, bár eredeti formájában egyre kevesebb. Sajnos. A Gulács valami egészen más.
Előzmény: trophy (947)
deve24 Creative Commons License 2001.11.26 0 0 950
szerda - csütörtök - péntek

Révész konferencia Balatonvilágoson!

FOMA Creative Commons License 2001.11.25 0 0 949
Ma a Csepel "hazajött", a bárkáját meg lazán lekötötte a túllsó parton. Ez ritkaság, mert általában a kikötőben szokta hagyni.
Hamster Creative Commons License 2001.11.23 0 0 948
Na ez az, ráadásul az az autó, ami a Bem téri képen van, az is egy későbbi Skodának tűnik... Én vagy tizenöt évvel későbbre kelteztem volna... Valaki felismeri, hogy ezek a vizibuszok melyikek, és mikor vette őket a Mahart?
Előzmény: trophy (947)
trophy Creative Commons License 2001.11.23 0 0 947
Szia Hamster!

Köszi a képeket, szuper jók!

Az alumínium vizibuszok (főleg ez a tipus, ami a képen szerepel) kizárt, hogy ott álltak volna az 50-es években a mai Bem téren. Ezeket a hajókat a 60-as években tervezték, és az első '64-ben, ha jól emlékszem 1 év különbséggel a Rákóczi-Táncsics-Hunyadi család után került vízre.

Volt elődje, de annak a kerékállása hátul hosszan és laposan elnyúló volt, két süllyesztett ablakkal. Pl. Iluska, János Vitéz

Ez a három egy tipus a BKV Margitsziget-Angyalföld-Lágymányos motorosaival, csak ez a Maharté. Szerintem ezek vannak ma a Balatonon. Csopak, Gulács és társai. Bár azok hátsó utastere nyitott, ponyvás.

Ha Beszkártos hajók lennének nem állnának a Mahart bázison. A 735-ös állóhajó pedig már akkor is a Mahart-é volt.

Előzmény: Hamster (946)
Hamster Creative Commons License 2001.11.23 0 0 946
európa Creative Commons License 2001.11.23 0 0 945
A főgép maradt, de bekerült egy 30kW-os segédgép, klimatizált lett a hajó, valamint a fedélzetet körben egy 80 cm-es kinyuló konzolal megnagyobbítottuk és erre került vissza az eredeti korlát. Az Akadémiai kikötőt természetesen fogja használni.
turbo2 Creative Commons License 2001.11.23 0 0 944
Bocs ezt elb....
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
turbo2 Creative Commons License 2001.11.23 0 0 943
Ez jó ebbe a topicba ?
trophy Creative Commons License 2001.11.23 0 0 942
Tegnap éjjel láttam a Pannóniát az Európa mellett, és tényleg elég csinos lett. Tiszta Csobánc. :))

Viszont nem tudom, de a korlátot úgy láttam meghagytátok, és az nem néz ki túl jól a felépítmény oldalán. Maradt benne a Sakál gép?

Visszaálltok jövőre az Akadémiára vele?

Előzmény: európa (939)
Hamster Creative Commons License 2001.11.23 0 0 941
Tudom, ez a kérdés így elég pongyola :) Adva vagyon egy kép, amin legalább három ilyen áll, farral felénk, a felirat szerint 1950-es a kép,d a rakparton egy olyan kocsi megy, ami nekem gyanús, hogy későbbi, ezért elbizonytalanodtam. Igaz, a hajók mellett a kocsikhoz se értek... Mielőtt kérdezitek, majd mutatom a képet is, csak ne morogjatok nagyon, ha nem stimmel az évszám ;)
Előzmény: Hamster (940)
Hamster Creative Commons License 2001.11.23 0 0 940
Gyors kérdés: mikor épültek a dunai aluminium kishajók, vizibuszok?
európa Creative Commons License 2001.11.22 0 0 939
Budapestre, az Európára van rákötve a Hajógyári-szigetnél. A hajó teljkesen át lett alakítva, fa felépítményi házat kapott
FOMA Creative Commons License 2001.11.22 0 0 938
Hová? Haza Mohácsra vagy Bp-re?
Előzmény: európa (937)
európa Creative Commons License 2001.11.21 0 0 937
Megérkezett a Pannónia ha valakit érdekel!
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.17 0 0 936
Nagy itt a csend.
deve24 Creative Commons License 2001.11.01 0 0 935
eladó kisgéphajó van tiszaugi hídnál, Sicc Kft. tulajdona, irányár 4 millió, tud róla valaki valamit? Előre is köszönöm!
Locator Creative Commons License 2001.11.01 0 0 934
Igen Körös.
Szerintem önjáró lehet, mert tegnap előtt Amszterdamban volt.
Előzmény: maczilaci (932)
Bokika Creative Commons License 2001.10.31 0 0 933
Szia Trophy!

Érdekelne az, hogy hol hajózol. Lehet, hogy ismerjük egymást.
Ha nem akarsz itt az indexen társalogni, akkor kérlek írj az emilemre: bokika@freemail.hu

Előre is köszönettel:
bokika

Előzmény: trophy (920)
maczilaci Creative Commons License 2001.10.31 0 0 932
Körös teherhajó??

"Legutóbb" még mamula volt...
Csak nem átépítették?!

Előzmény: Locator (929)
FOMA Creative Commons License 2001.10.31 0 0 931
Jugón kívül csak az Argus kutatóhajót (német) láttam, románt még nem. Egyéábként tudomásom szerint a Tisza még nem nemzetközi viziút, most van folyamatban az azzá nyilvánítása.
Előzmény: Locator (930)
Locator Creative Commons License 2001.10.31 0 0 930
Milyen nemzetiségű hajók vannak még Szegeden?
Csak jugoszlávok vagy esetleg románok is?

Kösz a képeket.

Előzmény: FOMA (928)
Locator Creative Commons License 2001.10.31 0 0 929
Üdv!

A KÖRÖS nevezetű teherhajóról mit kell tudni?

FOMA Creative Commons License 2001.10.31 0 0 928
De igen. Brazil szóját hoznak Szegedre és gabonát visznek lefelé. A Kata és a Kaán Károly az Admiralitás Kft-nél dolgoznak és a Marosról hordanak kavicsot a Boszorkány-szigeti rakodóhoz.

A kért képeket elküldtem.

Előzmény: Locator (926)
maczilaci Creative Commons License 2001.10.31 0 0 927
Vizibusznak a MAHART-szleng nevezte el azokat a kisebb méretű személyhajókat, amelyek az átkelőhajózásban és a sétahajózásban közlekednek.
A kategória alapvetően a magyar építésű hajókat jelölte, Ráckeve-Óbuda- és társai.

Az elnevezést (tulajdonképpen helytelenül) más típusokra, így pl. a Moszkvákra és a BKV törpére is használni kezdték.

Előzmény: FOMA (922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!