Aki olvassa a konyvajanlo topikot is, attol bocs. Csak nem moderalnak ki floodolasert.
Megvettem Csonkareti Karoly: Horthy a tengeresz c. konyvet. 1918 november vegeig, az osszeomlasig irja meg Horthy eletutjat, a kesobbi dolgokkal semmit nem foglalkozik, csak a kepek kozt van egy sorozat, aminek "Horthy, a kormanyzo" a cime. (Altalaban nagyon jo a kepanyag, sok eddig altalam nem ismert kepet talaltam benne.) Nagyon jo terkepmellekletek vannak benne a legfontosabb reszekrol. Termeszetesen reszletesen ismerteti Horthy legnagyobb gyozelmet, a cattaroi aknazar attoreset. A pasi mar husz eve belopta magat a szivembe, amikor a "Hadihajok a Dunan" cimu konyvet olvastam, es most sem csalodtam benne. Erdekes, olvasmanyos a konyv, bar tagadhatatlanul elfogult. Viszont kiderul belole, hogy Horthy nem lovas tengeresz, es elkenyeztetett segedtiszt volt, hanem izig-verig tengeresz, aki tehetsege reven, nagy hendikepet lekuzdve (egyreszt magyar volt, masreszt nem volt arisztokrata, harmadreszt reformatus volt) lett a cs. es kir. flotta foparancsnoka. Szoval tudom ajanlani legalabb arra, hogy a boltban olvassatok bele. Utana ugysem teszitek vissza a polcra. :-)
"Ez a három egy tipus a BKV Margitsziget-Angyalföld-Lágymányos motorosaival, csak ez a Maharté. Szerintem ezek vannak ma a Balatonon. Csopak, Gulács és társai. Bár azok hátsó utastere nyitott, ponyvás"
A Balatonon ilyen v. ehhez hasonlo tipusu a Dorgicse + a Foldvar.
Azok, ha jol emlekszem - legalabbis az utasteri gyari tabla szerint - vagy 59-esek vagy 62-esek.
Majd tavasszal megnezem... :-)
G.
Szia Locator!
A MAHART hajók pozícióit közzétesszük a http://www.portofbudapest.hu/index.phtml?c_id=2640 címen, igaz a rendszeres frissítés még nem mindíg sikerül... Javaslom kiváló fórumotok minden résztvevőjének egyébként a http://www.portofbudapest.hu/ látogatását, és a véleményeteket is szívesen venném...
Üdv.
Apám azt mondta, hogy aluminium vizibuszok már az ötvenes évek második felében is voltak...
Az egyetemen pályázni lehetett a velük való utazásra, hogy milyen feltételekkel, satöbbi, azt nem jegyeztem meg.. és ugyi apucim 56-ban (20 évesen) tuti egyetemista volt..:))
Azt nem tudom hogy ez a tipus most melyik tipus, de aluvizibusz akkor már létezett!
Megpróbáltam. Sajnos a Magyar Hajózási Statisztikai kézikönyv 1945-1968 c. kötet nem hozza a személyhajókat 1964-előttről. Nem értem, miért. Azonban arra emlékszem, hogy a nyolcvanas évek közepén valahol a nagyalföldön rendeztek egy kis ünnepséget a Hortobágy motoros harmincéves "szülinapja" alkalmából. Kb.1985-30=kb1955. Más forrásokból (pl Magyar Hajó és Darugyár története) is úgy emlékszem, hogy a típust az ötvenes években kezdték gyártani. Sajnos a könyvbe csak beleolvastam, mert nem az enyém volt, úgyhogy sajnos itt sem tudok utánanézni. Apropó, még mindíg nem értem, hogy miért lett a felépítményük a kilencvenes években "szögletesítve". Pl. Hegyalja (FOMA szerint az ex-Tihany), Csege, Sárrét,... Az alumínium nem rohadhatott szét egykönnyen. Lehet, hogy a domború ablaküvegek javítása és cseréje okozott gondot? Más lehetőség nem jut eszembe.
Megköszönöm, ha megnézed, engem is érdekel. Csak arra figyelj, hogy volt valóban egy korábbi széria, azzal a hátrafelé elnyújtott mélyen ülő két ablakos kerékállással (Pl. a Sellő odatartozik), ezeknek, a meredek hátsó ablakú kerékállásos vizibuszok, már szvsz a 60-as évek.
Köszi
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de szerintem az első példányokat 1954-ben bocsátották vízre Vácon. Majd utánanézek. Azt hiszem, a hatvanas évekig gyártották, és exportálták is őket. Van belőle mindenfelé az országban, bár eredeti formájában egyre kevesebb. Sajnos. A Gulács valami egészen más.
Na ez az, ráadásul az az autó, ami a Bem téri képen van, az is egy későbbi Skodának tűnik... Én vagy tizenöt évvel későbbre kelteztem volna... Valaki felismeri, hogy ezek a vizibuszok melyikek, és mikor vette őket a Mahart?
Az alumínium vizibuszok (főleg ez a tipus, ami a képen szerepel) kizárt, hogy ott álltak volna az 50-es években a mai Bem téren. Ezeket a hajókat a 60-as években tervezték, és az első '64-ben, ha jól emlékszem 1 év különbséggel a Rákóczi-Táncsics-Hunyadi család után került vízre.
Volt elődje, de annak a kerékállása hátul hosszan és laposan elnyúló volt, két süllyesztett ablakkal. Pl. Iluska, János Vitéz
Ez a három egy tipus a BKV Margitsziget-Angyalföld-Lágymányos motorosaival, csak ez a Maharté. Szerintem ezek vannak ma a Balatonon. Csopak, Gulács és társai. Bár azok hátsó utastere nyitott, ponyvás.
Ha Beszkártos hajók lennének nem állnának a Mahart bázison. A 735-ös állóhajó pedig már akkor is a Mahart-é volt.
A főgép maradt, de bekerült egy 30kW-os segédgép, klimatizált lett a hajó, valamint a fedélzetet körben egy 80 cm-es kinyuló konzolal megnagyobbítottuk és erre került vissza az eredeti korlát. Az Akadémiai kikötőt természetesen fogja használni.
Tudom, ez a kérdés így elég pongyola :) Adva vagyon egy kép, amin legalább három ilyen áll, farral felénk, a felirat szerint 1950-es a kép,d a rakparton egy olyan kocsi megy, ami nekem gyanús, hogy későbbi, ezért elbizonytalanodtam. Igaz, a hajók mellett a kocsikhoz se értek... Mielőtt kérdezitek, majd mutatom a képet is, csak ne morogjatok nagyon, ha nem stimmel az évszám ;)