Én mindig Szentendrén vettem nagykerben Fertant, kimérték nekem hordóból negyed áron, ugyanazon a telepen van, ahol a Jap-Ker. Kicsit szoci stílusú az ügyintézés, de az ár és a társaság baráti.
Mondjuk az én Mercim szétrohadt, ahol fertanoztam, igaz, az nem benn, hanem kinn állt, és nap mint nap használtam latyakban is, nem csak ritkán. Ahol nem fertanoztam, hanem azt a svájci fehér trutyit használtam (amíg volt), ott nem rohadt. pedig próbáltuk natúr, semlegesítve vízzel, mindenhogy. De csak megette a kasznit. Vagy négy lakatoláson át kínlódtam vele, többet nem kenem autóra. Engem utál. "
Az előzőekhez képest annyi változást tapasztaltam, hogy megjelent a felületen a kékesfekete színű por, és a duplán lekent részeknek is inkább liláskék színe van, mint fekete. Még nem csiszoltam meg, nehogy azért legyen sikertelen a kísérlet, mert nem vártam ki a 24 órát.
Annyit csináltam még, hogy az összes lekent felületet átkentem mégegyszer, de azért próbáltam olyan helyet is hagyni, ahol csak egy réteg marad, hogy látható legyen a különbség.
Azt elfelejtettem a képekhez beírni, hogy teljes feltöltött méretben megnézheted őket, ha a tulajdonságaikban sereplő URL-ben megváltoztatod a BIG (vagy a kis képeknél THM) szót IMG-re.
Nekem a Koranttal vannak rossz tapasztalataim - autónál alkalmazva, ugyanis annyiból nem rossz, hogy egy öreg felületi rozsdás kemence-vasajtót lekentem vele fél éve és szépen befeketedett és azóta sem jött elő rozsda. Autónál viszont rondán tudtam mind fújással, mind hengereléssel felvinni az előtte csupaszra drótkorongozott kaszninál. Túl vastag és egyenletlen maradt az általa képezett filmréteg, ezért nekiálltam csiszolni és megdöbbenve láttam, hogy egy gramm rozsdát nem alakított át, mind ott volt alatta - pedig a drótkorong minimális réteget hagy ott.
Ezek után visszatértem a jó öreg RO55-re. Ez legalább átalakítja a rozsdát :).. Ahol átcsiszolás után még maradt, ott átkentem még egyszer és száradás után rögtön lefújtam Budaprimerrel a későbbi hegeszthetőség miatt. Az így kezelt felületen azóta sem jött elő még egy pötty sem.
Most egy másik autót csinálok, és csütörtökön vettem egy számomra új fajta rozsdapassziválót. APP R-STOP a neve ( http://www.app.com.pl/products/?prid=59 ) és decis kiszerelésben lehet kapni, ami kemény 1000 Forintba kerül egy kifejezetten fényező-cuccos importőr cégnél. Állítólag nagyon jó anyag - hát kiváncsi leszek..
Rengeteg APP cuccot alkalmazok a mostani "projektnél" és általánosságban nagyon jó minőségű anyagoknak tartom őket - remélem, hogy ebben sem csalódok.
Megmondom őszintén, én mindenféle előkezelés nélkül, csak úgy próbából rákentem mindenféle rozsdás vasakra. Én Abszolúúút nem vagyok elragadtatva. Azt vártam, hogy bekenem, és egy nap múlva letörlöm a fekete port. erre törölgetem, de a fekete por marad, alatta a rozsdával. pedig ez nem egy rozsdamart lemez volt. úgyhogy valamit ki kell találni, mert ez így eléggé gáz 10.000 ft-ért!!! Unokatestvéremnél láttam működni ferro passit-ot, na az tetszett. bár, hozzáteszem, az előtte drótkorongozva volt. Ha lesz szabad időm, (nem mostanában) akkor az Ascona A-mon erősen vannak olyan helyek, ahol működhetne. ki fogom próbálni drótkorongozott felületen, és olyanon is ami csak vakrozsdás. Azt nem várom, hogy a vastag kalapáccsal leverhető revét átalakítsa, de azért egy tized-két tizedes rozsdát azért..... akkor inkább 800 ft-ért RO55
Minimális rozsda, gyönyörűen látszik, hol volt lekenve. Már ezt sem volt képes elintézni, a lecsiszolt részben is van egy rozsdapötty.
Itt valamivel rozsdásabb volt a felület, de ez még mindig a lazán lecsiszolható kategória. Ha csak ennyi baj lenne, nem vettem volna Fertant.
Ez az a szint, amikor a homokfúvás segíthet, ha nem akarod lamelláskoronggal elvékonyítani a lemezt. Nem túl mélyen, de be van rágódva, a beetetés szerint ezzel elbánik a csodaszer. Hát nem. Ezt a felületet most még egy kicsit jobban felcsiszoltam, átkentem, és nemsokára újra átkenem. Aztán holnap délután megnézem, milyen eredménnyel járt. Ne menjünk a dolgok elébe, lehet, hogy én nem csinálok valamit jól, de ennyit az Evipass is tud.
Lehet, hogy a fertan jobb az ára alapján, legalábbis remélem! Nekem a tapasztalataim nem jók vele, felniket lepucoltam drótkoronggal, majd lekentem koranttal. Két nap után néztem, előjött a rozsda rajt, pedig csaknem fémtisztára volt pucolva,a sarkoknál homokszórtam is. Lhet , hogy már nem a régi ez sem, pár éve használtam valahogy nem ilyenre emlékeztem- Üdv"
Pár hete vettem ilyen <50e Ft kategóriás 22éves kis városi cirkálót a feleségemnek. Szerencsére nincs átrozsdásodva, jellemzően az ajtóélek környékén és a küszöb környékén volt rajta felületi rozsda - máshol már lakatolva volt az előző tulaj által (más kérdés, hogy csesztek lefesteni a javítást)
Jelenleg az alján dolgozok és leszedtem már a tucatszor átfújt alvázvédőt fémig drótkoronggal, majd passziváltam, alapozóztam és újra alvázvédőztem.
Mostanában szeretném fújni az üregeket, de valamin elbizonytalanodtam: Az egyik küszöb cserélt és azon nincs alul lyuk, a gyárin viszont van alul három gyárilag és jelenleg mind nyitott állapotú. Szerintetek kell lenni a küszöbön nyitott lyuknak alul? Nem hiszem, hogy a kasznis lefújta volna belül a cserélt küszöböt, ha még arra sem volt képes, hogy kívülről lealapozózza. Érdemes lenne kifúrni és befújni belül, vagy inkább hagyjam?
A másik kérdésem az lenne, hogy vásároltam kitteket, szórókittet és szeretném lefújni újra - az autó értéke miatt inkább otthon magam - az ajtólemezek és sárvédők alsó részét. Annyira nem az esztétikum a szempont a fújásnál, de ami tőlem otthon telik, azt szeretném megtenni. Konkrétan van a közepén egy éles törés a kasznielemen ami felett 2mm-re van egy 6-7mmes fehér vizszintes csík végig a kasznin gyárilag. Úgy gondoltam, hogy innen lefelé fújva talán nem lenne olyan szembetűnő a különbség.
Nyilván az alsó elemek nagy részén nagyjából egyben van a fényezés, csak sok helyen karcos, ill. más színű javítóspray-vel volt foltokban megködölve. A régi gyári fényezést hogyan készítsem elő a fújáshoz? Hányas csiszolóval kezeljem? Kell rá szórókitt?
Persze, én is így gondoltam! Most a próbákat direkt nem csiszoltam meg, mielőtt lekentem. Nem bírtam ki, az előbb egy pici részen belementem 120-as papírral a lekent dolgokba, és nem vagyok elragadtatva: ahol tényleg csak érintőlegesen volt oxidált a felület - gyakorlatilag ha meghúzom egy kicsit csiszolópapírral, már fényes - ott látszik hatás. A leszedett fekete réteg alatt fényes a felület. Direkt a szélén próbáltam, picit megcsiszolva jól látható határvonal van a lekent és a nem kezelt rész között. Viszont ahol már fél - egy miliméter a rozsda, a fekete alól ugyanúgy az jön elő. Most csiszoltam egy olyan felületet, amibe már berágódott az íz, a teteje fényes, amúgy tiszta pötty. Lekenni még nem tudtam, mert be kellett jönnöm, de majd játszok vele, ahogy a többivel is. Nameg megpróbálom vizes felületre felkenni, hátha...
Amúgyképpen meg ilyen drágán még nem vettem konyakkal kevert ipekakuánát...
A WD40 darázsirtásra is jó, de qvasokan vannak... :-/
Hetekkel ezelőtt kérdeztem, van-e valakinek tapasztalata vele, nem jött meggyőző válasz pro vagy kontra. Kémia nagy ember volt, és nem akarom eldobni magamtól a lehetőséget, hogy a ponthegesztéssel egymásra tett lemezek közül induló rozsdát megfékezzem, tehát majd kipróbálom én. Max bebuktam egy tizest, jobb, mintha nyerőgépbe dobálnám, vagy kocsmában hagynám. Ha már csak annyira jó lenne, hogy a pontokban rozsdás lemezeket nem kellene legyezőkoronggal elvékonyítani tisztításkor, már jól jártam.
Kentem éppen felületi rozsdás, néhol még szinte fényes vasra, kicsit erősebben korrodáltra, és egész szépen berágódottra is. Este, vagy holnap megcsiszolom őket, és meglátjuk mi van alul. Aztán megírom ide, és ha tudok olyan képet fotózni, amin látszik az eredmény, azt is csatolom mindenki okulására.
Gyújts be!:) A templomban lehet hinni nem ezekben a "csodaszerekben"!!!! Felületi,éppen csak oxidált felületen talán érnek valamit ezek a rozsdaátalakítók de azt is előkezelni kell és még akkor se vagyok benne biztos,hogy nem jön visza hamar....
Az enyém is megérkezett hétfőn, pár pöttyöt tettem az Oldszkónára (valójában fürdetni kellene benne), de csak ma jutottam el addig, hogy lekenjek pár darab rozsdás vasat.
A Hófehérkén lévő pöttyök alapján hááát, khmmm, viszont akkor elfelejtettem felrázni csöppentés előtt. Holnap délután megnézem, mit csinált a két éve az udvaron álló kályhámmal, meg a garázsban tartott zártszelvényeimmel - ezeket ma kentem le. Csak a rohadék darazsakat kell kiüldözni a kályhából, azok ellen nem hat...
Sziasztok! Kb. 3-4 hónapja volt javítva az autóm (új ajtó). A javítástól teljesen függetlenül, puszta jószándékból több fényezési hibát lepöttyöztek a kasztni különböző részein. Ezek az eredetileg fehér pöttyök most beszürkültek, nagyon rondák lettek. Mivel csinálhatták, és mivel tudom eltávolítani? Olyan helyre is jutott, ahol egyébként hibátlan volt a fényezés. Az illető műhelyt már nem kérdezem, mert nagyon összevesztem velük egyéb okokból.
Sziasztok! Elfogyotak a pasztáim és kiskiszerelésben csak durvát tudtam venni finomat nem! A neten hol taláálok kis kiszerelésben finom pasztát? Köszi!
Erre azért is nehéz válaszolni,mert ismerni kellene a lakk típusát. Minden terméken fel van tüntetve a javasolt hígítási arány (ált. 5-10%) de ez csak tájékoztató jellegü ,mivel mint tudjuk nagyon sok körülmény befolyásolja az anyag felhordásához szükséges hígítást.
Szia! A felvetésemre természetesen bárki válaszolhat, hiszen itt az a fontos, hogy bárki olvassa okulhasson belőle... :)
Köszönöm tehát a válaszod!
Egyébként a múltkor jártam úgy, hogy 1 k-s dupont festéket nitróval higítottam mert az üzletben javasolták. Hát nem lett az igazi. Aztán valaki jvasolta az észtert és azzal tényleg sokkal jobb lett
A mai anyagokra pedig profi fényezők is sokat panaszkodnak....
tudom hogy nem nekem cimezted, de azért hozzászolnék az én tapasztalatommal segitenék
nitrot semmiféleképpen ne használj... olvass vissza irtuk is hogy már csak pisztolytmosni jo!!
én ha nincs hozzá higitoja akkor a supralux H400 higitot(tecskoban mutkor600ft/litervot) szoktam használni elég jo árban van de már ha kell máshoz is ezt használom.... nem tudom többiek mit használnak ilyen "általános " higitonak.??? nekem ez jött be..
Kismértékben javít a "narancsosságon". Egyébként a felhasználás menete a következő: - A ködölés szélét 100%-os lakk-köd higító arányosan meghigítva a lakk szélét elfújni. - Tiszta higítót betölteni, és a látható széleket beolvasztani. Arra ügyelni kell,hogy a felcsiszolt területen kívülre ne kerüljön se higító,se lakk, mert akkor tapadási problémák léphetnek fel.