Keresés

Részletes keresés

Robcsy Creative Commons License 2002.01.18 0 0 1027
Csendesen szemlélem a Szabadkikötő weblapjának tesztadatait és elgondolkoztam, hogy megkérdezem ezek valós adatok-e...

Buda önjáróuszály: 17-én: Amszterdam
18-án: 908 fkm(fel) és nincs mellete folyónév, ezért gondolom Duna... Jókora út egy nap alatt.

Enzo Creative Commons License 2002.01.18 0 0 1026
Kb 1830-1850-töl kezdődik. Szerintem. Ez így biztos, hogy kívül van 2-3 éven.
Előzmény: LUCzI FERencz (1023)
trophy Creative Commons License 2002.01.18 0 0 1025
Üdv nálunk Zoltika!

Próbálok válaszolni:

A Vigadó 9-es hajóállomáson a Zsófia főhercegné mellett álló hajó egy németországból most megvásárolt lapátkerekes személyhajó. Passauban teljesített hosszú évtizedekig szolgálatot, mint menetrendi kirándulóhajó (tariffjárat). Neve: Stadt Passau volt. A 90-es években leállították, és lassan már 6-8 éve csak állt. A Zsofia tulajdonosa vásárolta meg, és a hajó saját "lábán" eredeti gépeivel jött le Bp.-re tavaly októberben. Új neve Captain Daniel.
Felújítása állítólag tavasszal megkezdődik, de felépítménye korhű marad.

A másik kérdésedben már kicsit bizonytalanabb vagyok, mert legjobb tudásom szerint Hungária nevű hajó csak egy van. Ez a BKV Rt. tulajdonában lévő, egy vállalkozás által üzemeltetett úgnevezett 100-as típus, az egykori "meseflotta" tagja. Nevezetesen ez volt a Kuka motoros. De ez sem méreteiben, sem felépítményében nem hasonlít az Általad említettekre.

Előzmény: Zoltika (1024)
Zoltika Creative Commons License 2002.01.18 0 0 1024
Kedves hajósok!

Eddig nem olvastam ezt a topicot, de bennetek bízom, hogy két kérdesemre választ tudtok adni.

1. Hónapok óta áll egy hajó az Erszébet híd felett, a Zsófia Főhercegnő mellett. Nevét nem láttam, leginkább a bolgárok néhai (70-es, 80-as évek)2 példányos üdülőhajójára emlékeztet. Mi ez, illetve: mi volt ez?

2. Tegnap 1/2 2-kor láttam a Margit-híd budai hídfőjénél lecsorogni egy korábban részemről sosem látott hajót. Neve Hungária; még leginkább a néhai "Druzsba" (SK), illetve "A Nagy Októberi Szocialist Forradalom 50. évfordulója" (tényleg ez volt az eredeti neve, csak később lett "Szocilaista Forradalom", majd "Fortuna") nevű hajóra emlékeztetett, csak a főfedélzet volt a dunai hajóknál szokatlanul magas. Ez mi, miből lett, kié, és miért pont olyan, amilyen?

LUCzI FERencz Creative Commons License 2002.01.18 0 0 1023
Én is Onedin függő voltam, vagyok. Imádtam azt a sorozatot. De ha már a korabeli hajóknál tartunk, be tudjátok-e határolni, mikor játstódott a sorozat?
Majd, ha megírtátok a véleményeiteket, akkor írok egy adatot, ami 2-3 év pontossággal behatárolja a történet kezdetét.
trophy Creative Commons License 2002.01.18 0 0 1022
Én is Onedin függő voltam. Ha ma újra leadnák a sorozatot biztos felvenném. Pár évvel ezelőtt a királyi magyar csatornán ismételték, de lemaradtam róla teljesen.

Sas!

Utánaérdeklődtem az Újpest kikötőparancsnokságon ennek a jégtörés dolognak, és az szerepel a kikötőrendben, hogy jegesedéskor 24 órás készenlétben kell állni egy jégtörésre alkalmas hajónak, de elsődleges feladata, hogy medenceközépen egy 10-15 m-es csatornát tartson törve, ezzel biztosítva helyet a jég tágulásának, és így csökkentve a lekötött hajók testére nehezedő nyomást. Azt írja még, hogy a vékony héjszerkezetű hajók csak part közelben állhatnak, az ADN-es hajók, bárkák, pedig bejárat közelében, orral a kijárat felé állítva, ha terheltek, vagy tartályaik nem gázmentesítettek.

Előzmény: Ep128 (1020)
Enzo Creative Commons License 2002.01.18 0 0 1021
Charlotte Rhodes? Valóban jól mutatna az iszapba ragadva, kissé megdőlve :-)))
Amúgy a korábrázolás szerintem elég hiteles volt (üzleti szempontból), számos klasszikus közgazdasági példa volt az üzletek tárgya. A hajók persze modernebbek voltak mint a korabeliek (vastestű modern iskolaklipperek), de gyerekkoromban nekem is ez hívta fel a figyelmemet a témára. Meghát a főcímzene (Hacsaturján: Spartacus II. szvit I. tétel).
Na ennyit mára az off-ról.
Előzmény: Ep128 (1020)
Ep128 Creative Commons License 2002.01.18 0 0 1020
Kopaszsas!
Mail megjött, arra küldtem választ is. Ha az első levélen kívül mást is küldtél, (2-ikat) az nem jött meg...:-(
Mindenki!
Volt nekem még egy kedvenc témám hajókon belül, nem tudom hogy vagytok ti ezzel...
A hajókat 3-oldalról szeretteték meg velem kisgyerekként, így elkerülhetetlen volt a téma iránti elkötelezettségem. Ebből az első kettőről itt (is) folyamatosan szó van ahogy látom, de a harmadikról nem nagyon...
1) Dunai hajók, hiszen a Budai rakparton, és a Lupaszigettel szembeni "Római parton" nőttem fel.
2) (Egyik) Nagyapám még TENGERÉSZ volt. (Mert akkoriban még volt magyar tengerész(et)...:-)
3) (Most bizti nevetni fogtok, de a mai napig vállalom!:-) Nekem kedvenc filmsorozatom az Onedin család! Épp a hajós-témája miatt! Szinte extázisban néztem azokat az 50-perceket anno, meg is van egy csomó rész VHS-en, majd digizek...:-)
Gyönyörű Scunerek és Clipperek nyüzsögtek ott pár szép gőzös társaságában...Csodálatos (hatalmas) hajók ezek! Vagy titeket nem hoz lázba az ilyesmi?:-)
(Milyen jól mutatna pedig a Charlotte Trose a Balatonon vagy nem?:-))

kopaszsas Creative Commons License 2002.01.17 0 0 1019
Sziasztok hajómániások!

Ep128: Küldtem i mélt.

LUCzI FERencz: Üdvözöllek az elektronikus médiahajó fedélzetén. Beszéltem a haverommal, majd betekint hozzánk, és mesél majd érdekes dolgokat. Remélem ezek után többször fogunk találkozni a topikgazdával! Ugye?!

Sas!

LUCzI FERencz Creative Commons License 2002.01.17 0 0 1018
Kopaszsas!
Mivel,-ha jól megnézed- én tulajdonképpen a Szent István csatahajónak szenteltem ezt a topicot, ez adta az egész topic apropóját, ezért természetesen, minden információ, minden érdekel err?l a hajóról, és a búvárexpedicióról. Ha tudod, légy szives csábítsd ide a haverodat, minél több infoval. Elkezdtem egy weblapot tervezgetni, ami csak és kizárólag ezzel a hajóval foglalkozik, de még nagyon kevés az anyagom.
Előzmény: kopaszsas (1016)
Robcsy Creative Commons License 2002.01.17 0 0 1017
Sziasztok !

Nagy dunai hajómániás vagyok. Örömmel vettem észre, bár ahogy látom másokhoz képest nagy késéssel az új weboldalakat a szabadkikötőnél (Hol járnak a MAHART hajók és Hajók a szabadkikötőben).
A kérdésem az lenne , meg van-e valakinek kezdetektől a mai napig ez a 2 web oldal napi frissítése (ha lehet a nyomtatható verzió). Ha igen akkor pls e-mail-t (robyka5@freemail.hu) küldjön nekem !

kopaszsas Creative Commons License 2002.01.17 0 0 1016
Sziasztok Hajómániások!

trophy: Ma kint voltam a haveromnál a jégtörő VIII-on, és elmeséltem neki azt amit írtál a rendező hajóról. Erre Ő elmondta, hogy most amikor kihajóztak az öbölből, rádión kértek segítséget a rendezőtől, ill. a túlpartról. A segítség a következő formában nyilvánult meg: a fickók bal karjukat kinyújtották a jobb karjukat rárakták majd módszeresen lengették. Gondolom mindenki ismeri ezt az egyezményes jelet. Mit tudsz, meddig szorít még a jég? a magyar Terenke Hill, alias Edushow Szilárd enyhülést igért.

Ep128: Van egy haverom aki néhány éve kint volt a Szent István csatahajó búvár expedícióján. Amit tudok az, hogy megkoszorúzták a roncsot. Rengeteg fotó és videó anyag készült, ha érdekel még valakit akkor jelezze a tasztalon és ide csábítom élményt beszámolni. Ha privát akarod akkor dobj egy mélt.

Sas!

vmtft Creative Commons License 2002.01.16 0 0 1015
Szeretném tudni, mi lett az 1971-ben a Margit szigeten lévő "Visegrád" üdülőhajó sorsa. Ha tud róla valaki valamit, illetve az ott szolgálatot teljesítők közül olvassa valaki ezt a fórumot, kérem írjon nekem a vmtft@freemail.hu címre. Szeretnék megtalálni valakit, aki ott dolgozott. Köszönettel: Gyöngyi
trophy Creative Commons License 2002.01.16 0 0 1014
A hajózás lehetőségét a nemzetközi viziút teljes szakaszán biztosítani kell, jegesedés esetén pedig ki kell jelölni menedékkikötőket, amiknek járhatónak kell lenni. Bp-en ilyen az Újpesti-öböl, és a Háros-öböl.
Újpesten a rendező töri a jeget, általában naponta, de egy hidegebb éjszaka alatt úgy össze tud fagyni, hogy simán rá lehet menni. Volt olyan, hogy hajóztunk be Újpestre, és előttünk 80-100 méterre korcsolyáztak. Úgy kellett rájuk dudálni. :))
A rendező általában csak a bejárattól a vasúti hídig töri a jeget, mert amögé ilyenkor szinte alig megy hajó. Ebben a szakaszban is csak a mederközép részt aprítja meg, hogy az összeállást megakadályozza. Na meg lusták is a srácok...
Át szoktak menni néha még a híd alatt, hogy a sólyatér előtti részt is megtörjék, de a Váci út felöli oldal, szinte teljes egészében használaton kívüli iparterület, illetve abban az oldalban van a Vízügy bázis, a kitűzők, a Széchenyi, az Érd, és a Jegesek. Ezek maguknak törik elvileg.
Előzmény: kopaszsas (1010)
trophy Creative Commons License 2002.01.16 0 0 1013
Szia Sas!

Így van nagyon jól láttad! A Pilismaróti-öbölben egész a bejárathoz közel van egy PF (Palágyi Ferenc ex. FOKA) lekötőnek nevezett roncstelep és ott áll ez a kotró is. Van ott egy ősrégi kiégett személyhajóroncs, elevátormaradék, néhány muci, és utoljára mikor ott jártam két dereglye, és egy "telefonfülke" rendező.
Mostanság kell ott lenni valami tisztességes géphajónak is, mert a Visegrád-Nagymaros-Dömös-Zebegény-Esztergom szakasznak ez a téli menedékkikötője, és papirforma szerint folyamatosan kellene a jeget törni.
Szvsz ez a Dunakanyar legszebb mesterséges öble. Hatalmas, hosszú, szélvédett, és még Bp. 150-es víznél is van bennt 17 dm víz.

Előzmény: kopaszsas (1009)
freeport Creative Commons License 2002.01.16 0 0 1012
Szia!
Szinte mindent megtudhatsz a monarchia hadiflottájáról és így a Szent Istvánról is a
http://www.hszk.bme.hu/~vb021/kukmain.html címen.
Kép a Szent Istvánról: http://www.hszk.bme.hu/~vb021/szent_istvan_in_pola.jpg
Üdv!
Előzmény: Ep128 (1008)
Csokis Creative Commons License 2002.01.16 0 0 1011
Par eve voltak magyar buvarok egy hivatalos kutatoexpedicion az Adrian, hogy megkeressek a Szent Istvant. Akkor volt is szo az esetleges (persze reszleges) kiemelesrol. Vegul -szerintem helyesen- kegyeleti okokbol elvetettek az otletet, elvegre ez jelenleg nem roncskent, hanem sirkent "funkcional". Ugyanezert a roncs helyet sem kozoltek, hogy megvedjek a szuvenirgyujtokrtol, sirrabloktol. Nagyon erdekes dok. filmet is forgattak rola, vagy a kiralyin, vagy a Dunan ment akkoriban.
Előzmény: Ep128 (1008)
kopaszsas Creative Commons License 2002.01.15 0 0 1010
Sziasztok Hajómániások!

trophy: Már bocs hogy neked teszem fel, de a téli kikötőbe beszoktatok hajózni ilyenkor is? Hétfőn kilestem az öbölbe, hogy mi a helyzet arra felé, és a következőt láttam a partról: A hídról anyázta a hüje gyerek a másik két hüje gyereket akik a befagyott öbölben állatkodtak. Egészen elmerészkedtek keresztbe a meder 2/3-áig, vagyis a jég széléig, ameddig a rendező törte a jeget. Azt szeretném tudni, hogy a rendező miért nem az egész munkaterületen dolgozik? A hajójavító öbölben csak a gyár felöli 1/3 részen törik a jeget. A Váci út felöli partról (mert az nem üzemi terület)a kis csávók simán besétálnak. Ha a kölkök alatt beszakad a jég, valszeg csak tavasszal pecázzák ki Őket.

Sas!

kopaszsas Creative Commons License 2002.01.15 0 0 1009
Sziasztok Hajómániások!

trophy: A Gönyünél felborult kotrógépet láthattam a pilismaróti öbölben? Ettől függetlenül tájékoztass, hogy mi a helyzet a géppel.

Sas!

Ep128 Creative Commons License 2002.01.15 0 0 1008
Sziasztok!

Egy rövid (kép)kér(d)és:
Van esetleg valakinek képe a háborúban kilőtt "legnagyobb" (?) magyar hadihajóról a Szent Istvánról?
Kösz, és üdv!
U.I.: Azt tudni (nagyjából) pontosan, hogy hol van? Ha igen, akkor sosem volt szó a kiemeléséről?

trophy Creative Commons License 2002.01.11 0 0 1007
Akkor lehet, hogy a gönyüiek is lementek már, mert asszem két hete még torlasz volt fennt.
Előzmény: FOMA (1006)
FOMA Creative Commons License 2002.01.11 0 0 1006
Úgy tudom, hogy a teljes dunai flotta Baján van készenlétben.

Szegeden a kikötőben vannak a Jégvirágok, a jég teljesen beállt, még nem volt rájuk szükség. Tudomásom szerint Tokajon sem mozdultak még ki. A Hármas-Körösön már dolgoztak a jégtörők.

Szükség esetén mind a Jégtörők, mind a Jégvirágok átmennek Jugóba is dolgozni.

Előzmény: trophy (1005)
trophy Creative Commons License 2002.01.10 0 0 1005
Szia Sas!

Megpróbálok utánaérdeklődni, sajnos én nem hallottam semmit még.

Előzmény: kopaszsas (1004)
kopaszsas Creative Commons License 2002.01.10 0 0 1004
Sziasztok Hajómániások!

trophy: A jégtörők kihajóztak a bázisukról, le délre. Kérlek dobd fel az asztalra a pozíciójukat, ha tudod merre törnek.

FOMA: A Tisza menti körzetből is várom az infót a jegesekről, ha van egy-két fotó, jöhet az is.

Sas!

európa Creative Commons License 2002.01.10 0 0 1003
Tisztelt Trophy!
A pontonok üzemeltetőjének és tulajdonosának az adatai bár ki által hozzá férhetőek. Természetesen maradjon bárki inkognitóban ez vonatkozik a Rajmundra is. / Másnap egyébként még ujból találkozott Csabával, bocs /.
Lenne egy kérésem Trophy. Irtam egy mailt, ha válaszolnál rá hálás lennék.Üdvözlettel Európa.
Előzmény: trophy (1002)
trophy Creative Commons License 2002.01.09 0 0 1002
Szerintem hagyjuk meg Európa a Dunayacht vezetőjének is inkognitóját, és ne írjunk neveket, főleg, hogy (szerintem) nincs itt és nem tudja megvédeni magát, vagy igazát.

Tehát a Várkert "dokk" ahogy az újságok írták nem bójától, nem elszakadt kötéltől kezdett el süllyedni.
Már két évvel ezelőtt volt egy sérülése az egyik szivar első részében a vízmentes válaszfalig megtelt és orra volt sokáig bukva. Ezt javították úgy-ahogy, de előbb-utóbb várható volt, hogy miután a víz elég rendesen oda, a jobb partba dolgozik a hajlat miatt, ezért állandóan uszadékos, és télen fokozottan jeges, újra sérülni fog.
Az első vizsgálatok szerint feltételezhető, hogy uszadék, vagy jég okozta sérülés következtében a víz beszivárgott, nem beömlött, de annyira hideg volt, hogy már nem érvényesült a Duna alulról fűtő hatása, (hiszen a víz 0 fokos a levegő meg vagy -8) és a szivarokban megfagyott a víz, ezzel további sérüléseket okozott, és megrepesztette a vízmentes szivar válaszfalat. Már második napja érezte a fokozatos süllyedést a tulaj, (akinek ez egyben lakása is) de csak akkor este ijedt meg igazán.
Hosszas munkával, a tűzoltók segítségével megtörtént az áramtalanítás, és a támgerenda, valamint a híd kikötése a fészkéből. Közben annyira szar lett a helyzet, hogy két tűzoltó csak az érkező jegeket terelgette, törte csáklyával. Ami kötelet lehetett fellazítottak, de sajnos a buzgóságban és a sietségben a tűzoltók eloldottak, elvágtak ollóöteleket és az egyik előre tartót is.
Közben ugyan elindult egy mentőhajó Megyerről, (közelebb nem nagyon találtak személyzetest), de fogyot nagyon az idő, és jóformán egy kötélen állt az úszómű.
Végül a Zsófia jött át a túloldalról, hogy átvigye a pesti partra, ahol nincs magaspartfal és legrosszabb esetben is csak a kövezésen ül meg a süllyedő ponton. Olyan jég volt, hogy 4-5 méternél jobban nem tudta a hajó megközelíteni a pontont. Végszóra történt meg a csatolás, a tűzoltók kiemelték a hidat és a támgerendát daruval, eldobták az utolsó kötelet és szép lassan indultak át a túloldalra. Ott zajlottak a további vizsgálatok.
Arra ennék kíváncsi vajon a tűzoltók ezt kiszámlázzák a tulajnak? Ha igen nem lesz olcsó mulatság...
Másnap, miután nem állt le a süllyedés felvitték a "Várkert dokkot" Megyerre javítani.

Szóval kötél nem szakadt szerencsére.
(Európa! A Rajmund nem volt ott... :)))

Előzmény: európa (1000)
tucatnev Creative Commons License 2002.01.09 0 0 1001
Én szeretem a hajókat!
Előzmény: európa (1000)
európa Creative Commons License 2002.01.09 0 0 1000
A Várkertes ponton már a nyáron kapott egy szép találatot egy bazi nagy fagerendának köszönhetően és már ekkor lékesedett csak éppen a tulaj / Bánkúti Úr / amerikában tartozkodott. Most egyébként egy kellemes jégtorlasz alakult ki aminek a terhelése alatt elszakadt az egyik előre tartó kötel./ Az info a felügyelet helyszínen járt kollégájától származik./
kopaszsas Creative Commons License 2002.01.09 0 0 999
Sziasztok Hajómániások!

trophy: Hé hé nem süllyedt az el csak meglékesedett egy kicsit.Beszéltem a tulajjal azt mondta, hogy egy bója gázolta el az úszóművét.

FOMA: Persze jó kis kék túra.:) Ma este a városvédő Ráday mozijában jégbefagyba állt a Szőke Tisza gőzös. Nekem is úgy tűnik a MAHART olyan hajózás elhárítást csinál minden formában.:((

Sas!

FOMA Creative Commons License 2002.01.08 0 0 998
Már hogyne hallottuk volna. Csak vártuk, hogy az illetékes is megszólaljon.:-)

Más: ugye nézitek az Európa kék szalagja, a Duna című sorozatot? Az Érsekcsanád gőzösnél tátva maradt a szám, most hallottam róla először.

Előzmény: trophy (997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!