Keresés

Részletes keresés

Sajka Creative Commons License 2010.09.20 0 0 1715
2650 A Halászbástya egyik (északi) tornyában

2ly Creative Commons License 2010.09.19 0 0 1714

http://www.fortepan.hu/_photo/display/7640.jpg

Műcsarnok lépcsője

2ly Creative Commons License 2010.09.19 0 0 1713

http://www.fortepan.hu/_photo/display/7317.jpg

Budai Vár

Hunyadi udvar

LoviGabi Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1712
Schönbrunn, Bécs; háttérben balra fent a Gloriette

3408



















ez meg saját kép
incitatus Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1711
Ez a 9074-es számú kép, amit Yogi az 1644-es hozzászólásban fejtett meg:
"...a Rákóczi út lesz, egész pontosan a Rákóczi-Rottenbiller sarok, ahol ma a Szabadság szálló áll. Az időpont talán 1936-37 tája. Az olasz király mikor járt itt?"
Az olasz király 1937-ben járt itt, mint később kiderült.
Előzmény: LoviGabi (1710)
LoviGabi Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1710
Ööö, most elvesztettem a fonalat... melyik képről van szó és mi lett a pontos megfejtés végül? :)
Előzmény: Sajka (1651)
John Howard Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1706
Az ideiglenes Kossuth híd a Kossuth tér és a Batthyány tér között. Van jópár kép róla a fortepanon...
Előzmény: PETYUS (1704)
John Howard Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1705

Akkor még nem. A pótkocsi mindig csak hátul lehetett, a végállomásokon hurokvágány volt a legtöbb helyen. Ahol meg esetleg nem volt, de pótkocsis üzem volt, körbejáratták a motorkocsit a másik végére. Ez volt a visszafogás, mint ahogy a lóvasútnál a lovakat is visszafogták a kocsi másik végére; innen a kifejezés. Az ötvenes évektől aztán kezdtek pótkocsikat vezérlőpóttá átalakítani, az egyik végébe vezetőállás került, ekkor már nem csak hurokvégállomáson tudtak fordulni. Ld. pl.  az ominózus Astoria melletti ideiglenes végállomás képét (5366), amin ilyen vezérlőpótos látható.

 

Az eredeti 5366 tükörkép, ezt már megtárgyaltuk! Itt is, abból is látszik, hogy a kocsi számtáblája nem a bal oldalon látszik a képen. Egyébként a pótkocsi tőlünk távolabbi végén is látható ilyen (ennél a típusnál ugyan nem kerek) tábla a tetején, ez is bizonyítja, hogy vezérlőpót.

Előzmény: RealCorpus (1690)
PETYUS Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1704
A Lánchíd és a Margit-híd között is látszik valami. Az mi lehet?
Előzmény: 2ly (1697)
james 36 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1703


Még egy.
Előzmény: John Howard (1682)
james 36 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1702


Igen, a Te szavaidat igazolja ez a kép is.
"Áramszedő"

Előzmény: John Howard (1682)
2ly Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1701
http://www.fortepan.hu/_photo/display/5278.jpg
Rákóczi út
Uránia Filmszínház
2ly Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1700
A kép:
Előzmény: 2ly (1699)
2ly Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1699
http://www.fortepan.hu/_photo/display/9117.jpg
Kossuth Lajos és Semmelweis utca sarka
Puskin Mozi és Gourmand büfé
2ly Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1698
http://www.fortepan.hu/_photo/display/5384.jpg
Emke




http://www.fortepan.hu/_photo/display/9293.jpg
Nemzeti Színház
Emke
Körút
2ly Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1697
http://www.fortepan.hu/_photo/display/7672.jpg

Petőfi (Böske) pontonhíd
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1696
1908

Előzmény: horao opszomai (1658)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1695
holnap
Előzmény: RealCorpus (1693)
golaz_ Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1694
RealCorpus Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1693
Mizujs? Mit láttál? (Már, ha voltál arra.)
Előzmény: Törölt nick (1521)
RealCorpus Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1692
"Az áramszedő állásából."

Ezt csak most néztem. Egyértelmű.
Előzmény: incitatus (1688)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1691
Rendben van. A szabatos fogalmazás mindíg célra vezet. Így már semmi kétségem sincs, hogy mindkettőnknek igaza volt, ha különböző dolgokban is...:))
Gondolom ezzel erről a képről lezártuk témát.
Előzmény: incitatus (1686)
RealCorpus Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1690
Előzmény nélkül, mert nem tudtam választani közületek. =)

Sejtettem, hogy ilyen turpisság van benne.
A fordulónál cseréltek? Soha nem volt olyan, hogy tolt, csak húzhatott?
Yogi Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1689
A motorkocsi van elöl.
Előzmény: RealCorpus (1687)
incitatus Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1688
Az áramszedő állásából. Plusz a motorkocsi-pótkocsi sorrend.
Előzmény: RealCorpus (1687)
RealCorpus Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1687
Erről a villamosról honnan lehet tudni, hogy melyik irányba megy?
Előzmény: incitatus (1686)
incitatus Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1686
Rágjuk a gittet. A kiindulás az volt, hogy a Gellért rakparton baloldalon megy a villamos (értsd: a bal oldali sínpáron), tehát a kép 1941 ősze előtti. A te hivatkozott képeid zömén EGY sínpár van. Ez mindegy, hogy az út melyik oldalán fekszik, a bal- vagy jobboldali közlekedés itt nem értelmezhető, mert nincs választék. A Gellért rakparti képen nem azért tűnik baloldalinak a közlekedés, mert a KÉT sínpár az út baloldalán vol an, ennek amúgy sem volna értelme, mert erről jobboldalon van, visszafelé baloldalon mind a kettő. Ám a két, egymás melletti sínpár közül a villamos a képen a baloldalin közlekedik.
Nem olyan nagy dolog ez, de elbeszélünk egymás mellett.
Előzmény: Törölt nick (1684)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1685
Valóban, az előzőleg pongyolán fogalmazott szövegeket többféle módon is lehetett értelmezni, ezért a további félreértések elkerülése végett most pontosítok.

Néhány út mai menetirányának megfelelő baloldalán maradtak villamos sínek amin a villamosok a mai menetiránnyal szemben közlekedtek, még 1966-ban is.
Előzmény: Törölt nick (1684)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1684
Most már elhiszed, hogy néhány vonalon még 66-ban is a baloldali sínpáron közlekedtek villamosok? :))

(1677) hsz. és http://hampage.hu/kozlekedes/sinek.html
Előzmény: incitatus (1669)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1683
Rendben van.
Előzmény: incitatus (1679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!