Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 329

egy kanyar után az egyenesben nem tudják összehúzni a szerelvényt

 

 

Milyen kurzkinematikát használsz?

 

Az igaziban ugyanis van egy vezetö sin, ami egyenesben nem egy rugoval, hanem a kulisszával huzza össze vagonokat, tehát kizárt, hogy egyenesben azok továbbra is távol maradjanak egymástol (a játék max 0,5 mm)...

Előzmény: crash__override (328)
crash__override Creative Commons License 2006.01.06 0 0 328
Most tűnt fel, hogy milyen gazdag az N-es választék, nagyrészt új kiadású modellek. A fene érti, hogy miért, egy átlagos USAbeli modellezőnek akkora helye van, hogy a fülén folyik ki...
Neked magyarázzam? :-) Az amerikai vasútnak pont az a lényege, hogy nem csörgő+3bhv a jellemző vonat, hanem 2 gép+40 kocsi. H0-ban ez iszonyat, és N ben ki is vitelezhető.
Múltkor kísérletezgettünk európai H0 modellekkel haverral... a kurz kinematikák egy komolyabb vonat esetében nem bírják a vonatsúlyt, és kinyúlnak - egy kanyar után az egyenesben nem tudják összehúzni a szerelvényt (mondjuk ez amerikai modelleknél nem számít :-) ). E mellett akkora a vonat súlya, hogy komolyan megizzadnak a gépek a vonatovábbítással. Ez utóbbi már számít az amerikai modelleknél is...
N-ben én minden további nélkül 2-2,5m-es vonatokat tudok képezni. Az már kinéz valahogy :-)


Nagyon babra munka az az N :-))
A H0 meg gigantomán. Főként, hogy az átlag amerikai témájú H0 járművek kidolgozottsága semmivel sem jobb az N-es társaikénál - pedig a méret lehetővé tenné.
És az sem mindegy mekkora szerelvényt tudok közlekedtetni.
A hossz igenis számít :-)
Előzmény: manhattani (326)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 327
Mégis találtam egy fotót a Classic Trains 2005 téli számában. A fotó Chama állomáson készült 1963 októberében, éppen bocikat terelnek be vagonokba, a háttérben pedig látszik a kereszt, alatta a "2 TRACKS" kiegészítő táblával. A szkennelés macerás, ezért inkább lefénymásoltam, vasárnap a Lángban odaadom 007Gergőnek. (Azért nem neked, mert őt ismerem, téged viszont nem.)
Előzmény: 1047.501 (323)
manhattani Creative Commons License 2006.01.06 0 0 326

A napokban végiglapoztam a Model Railroadereimet, teherpályaudvari motívumokat kerestem. Most tűnt fel, hogy milyen gazdag az N-es választék, nagyrészt új kiadású modellek. A fene érti, hogy miért, egy átlagos USAbeli modellezőnek akkora helye van, hogy a fülén folyik ki...

 

A modellek gyönyörűek, a fénykép életnagyságnál nagyobb, és még úgy is részletgazdag.

 

seTTebello, azért gondold meg... én inkább építek 2m x 0,5m-en egy kis teherpályaudvart H0-ban, mint ugyanakkora helyen akár egy körpályát N-ben. Nagyon babra munka az az N :-))

GEORGIE Creative Commons License 2006.01.05 0 0 325
Én eddig nem hallottam Mechanoról, csak Mehanoról (http://www.mehano.si/) !:-))) ez egy új cég lenne?
Előzmény: crash__override (304)
RhB Creative Commons License 2006.01.05 0 0 324
Átnéztem a Classic Trains-eket, de útátjáróról továbbra sem találtam fotót, viszont a tájról nem mondhatni el, hogy utakkal sűrűn átszőtt, és ami a vasút mellett látható, az is csak földút...
Előzmény: 1047.501 (323)
1047.501 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 323
Köszönöm segítségedet!
007Gergővel a G-n törjük a a fejünket. Neki vannak is LGB-s kocsijai megy egy RGS sínteherautója.
Előzmény: RhB (316)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.04 0 0 322
>>A Walthers honlapon van egy-két modell, de már az újabb festéssel.

Ott én is megnéztem. Van egy Bachmann modell, a tankon szép nagy Bachmann felirattal. A H0 sokkal szebb.

>>Nemrégen a Lángban árultak Alaska-t, volt mozdony is meg személykocsik.

Nem vettem észre, akkor még másfajta terveim voltak. De februárig úgyse jutok el a Lángba.

Előzmény: RhB (321)
RhB Creative Commons License 2006.01.04 0 0 321

Ez az Alaska RR még perverzebb, mint az én CPRail-om. :-))))

 

Nemrégen a Lángban árultak Alaska-t, volt mozdony is meg személykocsik. A Walthers honlapon van egy-két modell, de már az újabb festéssel. A 2. fotón lévő mozdonyról szerintem még rézmodell sem létezik, de az 1. is érdekesnek tűnik, ezt is neked kellene másik mozdonyból átfaragnod... (Mintha valami átépített GP7 szerű dolog lenne ALCO forgóvázzal???)

 

Ezeket találtam: GP9M, GP40, SD70 (meg volt egy F7-es is, de fotó nélkül)

 

További kérdés, hogy a ezek a modellek mennyire korrektek, pl. a CPRail modellek 90%-ánál van bütykölnivaló, még a KATO SD40-esen is.)

 

 

 

Előzmény: seTTebello (319)
RhB Creative Commons License 2006.01.04 0 0 320

Mivel mostanában szedtem elő megint az amcsi témát, az utóbbi két hónapban alaposan körbejártam a különböző gyártók kínálatát. Ez alapján én az UP/SF arányt kb. 15-20 %-ra tenném, ugyanis egy-egy típust 6-8 vagy akár 10-12 festéssel is csinálnak, amiből max. 3-4 az UP ill.SF/BNSF. Az más kérdés, hogy ezekből esetleg nagyobb darabszámban gyártanak és esetleg gyakrabban szedik elő újra.

 

A Brummi-hoz visszatérve: szerintem az SP, D&RGW, CSX, BN, NS, CONRAIL stb. legalább hasonló arányban kellene, hogy előforduljon, a boltban viszon volt 1 db D&RGW mozdony (az is a gagyibb fajtából), 1 db SP GP9 Black Widow festéssel (ez már nálam van), 1 db BN, de már az új festésű SD70-es (nem a zöld/fekete), CONRAIL, NS és CSX egy darab se. Szinte csak az F.../E... sorozatban volt egy-két egyéb, meg 3 féle AMTRAK Genesis... Lehet, hogy volt még 2-3 egyéb, de ez most nem ugrik be. Volt néhány villanymozdony is, értelemszerűen nem UP és nem SF, a gőzösöket nem figyeltem. (Én még GP60M/GP60B-t vettem BNSF-ben.)

Előzmény: etwg (318)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.04 0 0 319
>>persze H0-ban. Az N-eseket nem nagyon figyeltem, de igencsak visszafogottnak tűnt a kínálat...

Engem a H0 - tól főleg a helyigénye riaszt el, de még lehet, hogy H0 lesz, mert egyébként előnyösebb.

>>80%-a UP és Santa Fe/BNSF, itt-ott egy-két Amtrak, Rio Grande vagy Southern Pacific.

Az UP - t nem szeretem, a Santa Fe - t és a Rio Grande - t igen. Még Alaska R.R. mozdonyokat szeretnék, de erre nem sok esély van:
http://donsdepot.donrossgroup.net/dr0400/arr1834.jpg
http://donsdepot.donrossgroup.net/dr0500/ar1070a.jpg
http://www.nationalcorridors.org/df/df07212003g.jpg
Előzmény: RhB (315)
etwg Creative Commons License 2006.01.04 0 0 318

Nézd ha a gyárak produkciojának a 60-80% UP meg SF, akkor a Brummi sem tud igen mást árulni. Ha itt ott megjelenik nála valami más (sajnos még a boltos sem tudja teljesen kézben tartani a szállitásokat) akkor azt hozzád hasonlo modellezök pillanatok alatt elkapkodják. Ez sajnos igy vam Amerikában is - egyszer én is fejembe vettem egy bizonyos modellt (festésüt), gyenge 2 év alatt meg is érkezett.

 

 

:-D

Előzmény: RhB (315)
etwg Creative Commons License 2006.01.04 0 0 317

Útátjárónál szerintem csak az András-kereszt helyi megfelelője van.

 

 

Akkor annak már egy igen jelentös utnak kell lennie, mert még a mai modern világban sincs ezeken a vasutakon semmilyen jelzö (amugy a végtelenségig tulzott amerikai biztonsági elöirások ellenére sem...).

 

A RR XINGot inkább csak a nagy vasutaknál kényszerültek bevezetni - az erdei- meg a bányavasutak azonban más elbirálási katalogusba estek, igy nem voltak kötelesek kirakni ilyen meg hasonlo táblákat.

Előzmény: RhB (316)
RhB Creative Commons License 2006.01.04 0 0 316

Átnéztem az éppen kezem ügyébe kerülő könyveket és újságokat, de persze ilyenkor pont nincsen semmi a keresett témával kapcsolatban*. Egy kis türelem, apránként átnézem a többi újságot is. A TV-m működésképtelensége folytán a néhány órányi videó egyelőre kiesik.

 

Emlékezetem szerint - és ahogy tanult kollegám is jelezte itt a topikon - nem nagyon tudok jelzőkről. Útátjárónál szerintem csak az András-kereszt helyi megfelelője van.

 

Csak nem H0n3-as asztalt akarsz építeni? :-))) (Esetleg 0n3 vagy Nn3 ?) Nekem is tetszene a téma, csak a modellek túlságosan "rézbőrűek", ami kihatással van az árukra.

 

*Egyelőre csak egy fotót találtam útátjáróról, de a jelzők nem látszanak. A háttérben egy indulásra váró szerelvény, az előtérben a seriff áll a sínek közepén, hogy majd biztosítsa azt, itt még a vonat útját állja el.

Előzmény: 1047.501 (306)
RhB Creative Commons License 2006.01.04 0 0 315

A Brummit ismerem, de sajnos nincs veblapjuk és nem örülök annak, hogy Bécsbe kellene kimennem...

 

Most a két ünnep között voltam a Brumminál, lenyúltam egy nagy qpac mozdonyt és teherkocsit, persze H0-ban. Az N-eseket nem nagyon figyeltem, de igencsak visszafogottnak tűnt a kínálat...

 

Úgy tűnik, a kínálatával nem nagyon mer kockáztatni, pl. H0-ban a dieselmozdonyok kb. 80%-a UP és Santa Fe/BNSF, itt-ott egy-két Amtrak, Rio Grande vagy Southern Pacific. Nekem a fő területem a kanadai, azon belül is a CPRail, erre egy gúnyos mosoly volt a válasz meg a rendelési lehetőségre utalás. Gondolom N-ben még rosszabb a helyzet, tehát ha a fentitől eltérő az érdeklődési területed, akkor ne várjál sokat. Ha legközelebb arra járok, jobban megnézem az N-es kínálatot is (csak a te két szép szemed kedvéért).

Előzmény: seTTebello (311)
etwg Creative Commons License 2006.01.04 0 0 314

A legviccesebb a doboza

 

LIONEL BIG RUGGED TRAINS........

 

 

Nos ezek csak öntvények egy darab fém pl. kulcstartodisznek, vagy a polcra (kaphato 1:120-ban ha igaz, mert a LIONEL webjén ilyen nincs - lehet hogy az e-bay ismét zagyválja a dolgokat), meg 1:160-ban (ami viszont ott van a weben). Hasonlo a BRIO gyerekjátékhoz, csak fémböl van és nem kell hozzá sin sem.....

 

Ilyen, meg hasonlo mozdonyokat (kb. 1:100-ban) most egy sereg europai könyvkiado ingyen osztogat az ilyent értékelö kuncsaftnak, de ama modelleknek még sajnos a kerekük sem forog, a Lionelé állitólag igen.....

 

(amugy az ember mit vár 10 dolcsitól)....

Előzmény: seTTebello (313)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.03 0 0 313
Nem vagyok benne biztos, de ezek nem azok?
1
2
Előzmény: etwg (312)
etwg Creative Commons License 2006.01.03 0 0 312

Lionelnek TT modellje,

 

 

?????

 

Ezt hol olvastad?

 

Az egyetlen amerikai TT az a HP volt, egyetlen (gyakorlatilag soha el nem készült) kis 2 tengelyes saddle tankeren kivül más vonojármüre nem igen futotta (kivétel a katalogus volt).

A vagonokbol már egy kicsit többet tudott összehozni (nyomott papiroldalakkal, fábol meg egy kis fémöntvényböl barkácsolva.

 

A Brummi nagyon konzervativ, de konzekvens - örülni kell hogy még van abban a nem éppen barátságos környezetben ami körülveszi. Rádásul talán az egyetlen a tradicionális boltok közül, ahol elfogadják a plastic moneyt (Bécsben).

Előzmény: seTTebello (311)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.03 0 0 311
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Nekem a Minitrix, az Athearn, az Atlas, a Con-Cor és persze a Kato és a hibái ellenére még a Bachmann is rokonszenves. Jól tudom, hogy az Arnoldot már elég régen megvette a Rivarossi, aki aztán nemrég maga is csődbe ment? Ezen nem is csodálkoznék. Igaz, hogy Minitrix sincs már, de érzelmi okokból döntenék mellette.
A Mehano nem számított soha a minőségi modellek közé, én még emlékszem a régi dobozos készletekre, amelyek jóval alulmúlták a Piko minőséget. De a hobby kategóriás LRT villamos egyátalán nem rossz. Az új Tibidabo N modelljeik is szépek. Én nem ragaszkodom, a Mehanohoz, csak gondoltam könnyebb hozzájutni.

Az N - et azért választottam, mert az amerikai vonatok hossza miatt elég sok modell van N - ben is és nincs TT. Illetve talán van, a Lionelnek TT modellje, de ilyet még soha nem láttam.

A Brummit ismerem, de sajnos nincs veblapjuk és nem örülök annak, hogy Bécsbe kellene kimennem, a kétszeres áraknak ennél is kevésbé örülök. De ez van.
etwg Creative Commons License 2006.01.02 0 0 310

Sem jelzö sem utátjárojelzö nem igen volt a RG&W keskennyomtávu vonalain...

A lovak meg a tehenek amugy is vigyáznak, autos meg akkor nem igen volt arra (meg ma is ritka...)

 

:-)

Előzmény: 1047.501 (309)
1047.501 Creative Commons License 2006.01.02 0 0 309

meg nem is 50-es évek.

Esetleg a mostani nostalgia RG&W Scenic RR is jó lenne a kép.

Jelző, útátjáró

Előzmény: seTTebello (308)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.02 0 0 308
Bocsi, ez nem keskeny.
Előzmény: seTTebello (307)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.02 0 0 307
Előzmény: 1047.501 (306)
1047.501 Creative Commons License 2006.01.02 0 0 306

Már régóta keresgélek de sajnos nem sok sikerrel.

Kifejezetten a keskenynyomközű Rio Grande Soutern, esetleg  Rio Grande Western vonali útátjáróról és jelzőről keresek képeket.

Lehetőleg  az 1950-es évekből.

1047.501 Creative Commons License 2006.01.02 0 0 305

A jugo (slovén) N-es mozdonyok a következö nevek alatt sajnos ugyanazt takarják:

RSO, IHC, Mechano, Modell Pover

 

 

(De vigyázatt Modell Power alatt van Mini-Trix is.)

Az egy forgóváz hajtott  dieselek csapnivalóak.

A két forgóváz hajtottak, a kis tolató mozdonyok és a 3 tengelyes kis gőzös jó.

A legújabb nagy gőzösök szépek, de csak látásból ismerem őket.

A Jugó haboru allatt gyártott gépek között van nagyon szar is.

 

 

A kocsikkal nincs gond. 

 

Szép és erős mozdonyai vannak a Katonak, és  a Life-Likenak  

Elöbbit a  Noch és Lemke utóbit a Brawa (külön katalógus, Modellkit) forgalmazza Európában.

 

Megbízhatóak még a bachmann mozdonyai (Liliput), Kétféle Minőség van.

 

Használtan találkozhatsz még Rivarossi, Arnold, és Trix mozdonyokkal.

Ezek mind megbízhatóak, de alkatrész egyikhez sincs már.

 

Új árak Brawa (Life-Like) 25000-40000 (egységenként)

De limitált felsőkategöriás gőzös 80-100e is lehet! 

Kato 25-40

Mechano 3-10e

 

 

Börzén a használtan 3-20e között.

 

Átlagosan nem drágábbak mint az európai társaik.

 

Fellelhetőség:

főleg börzéken, vagy megrendelés útján.

 

 

Az amerikai árakat kb 2-vel szorozd meg, mert annyiba biztosan lesz mire ideér.

Vannak kifelyezetten amerikai boltok németországban, rendszeresen hirdetnek a havilapokban is. Ök is kb 2-szeres árral számolnak.  

 

 

 

 

 

 

 

  

Előzmény: seTTebello (300)
crash__override Creative Commons License 2006.01.02 0 0 304
Az amerikai témájú Mechano modelleket tessék elfelejteni, legalábbis mozdonyszinten. A kocsik jók, a mozdonyok nem a legjobak....
Itthon néha a börzén, de inkább külföldön. Bécsben a Brummi-nál érdemes nézelődni, illetve on-line az e-bay egy jó forrás még...
Előzmény: seTTebello (300)
etwg Creative Commons License 2006.01.02 0 0 303

Az N méretü amerikai modellek még odakinn sem mindennaposak (a legnagyobb választék a www.walthers.com  -on van, de beszerezni máshol érdemesebb).

 

A minöség viszont általában egységesebb mint a H0 modellek esetében, azaz nem igen vesz az ember zsákbamacskát. A modellek jelentös hányada nem amerikai eredetü (rengeted készül Europában, - Trix, olasz gyárak meg a Mehano - valamivel kevesebb Kinában - nacsak azota nem hordták oda az Arnold gépeit meg formáit).

 

Az USA-n kivül azonban elég bonyolult hozzájutni, mert a modellek nagy része az ottani márkák kizárolagos megrendelésére készül, igy a gyárto máshol nem árulhatja. (Csupán az a néhány USA modellekre specializált bolt terjesztheti - hivatlosan, akik modelljeik nagyobbik részét az USA-ból importálják - Old Pulman, Faether Products, USA trains, Brummi, Victor's stb.)

Előzmény: seTTebello (300)
Leopold Creative Commons License 2006.01.01 0 0 302
Töltsetek le rola mindent amig lehet, mert sajnos a tulaj eléggé betegeskedik.

Jön le az egész site wget-tel. Úgyhogy nálam már archiválva lesz a mai állapota.
Előzmény: etwg (288)
Leopold Creative Commons License 2006.01.01 0 0 301
A földszinten baloldalt a Zzemoki mellett szoktak árulni efféléket, mintha Arnold lenne a cucc, de erre nem vennék mérget.
Előzmény: seTTebello (300)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.01 0 0 300
Arra gondoltam, hogy egy kisebb, kb a képen látható amerikai terepasztalt építek majd. Lehet itthon N - es amerikai vasútmodelleket kapni? Szoktam látni ilyet a börzén, de az áruk sem tűnik kedvezőnek és a gyártmányukat sem ismerem. Elég sok N - es modell van, sajnos az IHC N - es oldala nem jött be, a de a többit megnéztem, ott az áruk is OK. De az ottani ár mennyire felel meg az itteni árnak? A Mehano gyárt N - ben amerikai modelleket? Sajnos nekik sem jön be rendesen a veblapjuk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!