Jelentem sikerült, ippeghogy. Az árbocot vagy mit le kellett szerelni. Így maradt vagy egy méter a híd aljáig. Most csorognak farral lefelé. A fedélzet tömve emberekkel.
A magas vízállás miatt a Rákóczi m/s nem tudott a Szabadság-híd alatt átmenni. Egy ideig tartotta a pozíciót a Műegyetem előtt valahol, most éppen azzal sakkoznak, hogy átférnek-e a Petőfi híd alatt. Farral próbálkoznak.
Nem a Mahart-é, magáncég vete meg, illetve újította fel.
Szintén topictárs Európa kollégám, ő sokkal bővebben tud róla mesélni, de ha visszaolvasol számtalanszor volt már téma a topicban ez a hajó. Még egy kis előtörténetét is el tudod olvasni.
A Mahart feliratot rosszul láthattad rajta.
A Mahart legnagyobb befogadóképességű személyhajója a Dunán jelen pillanatban a Budapest motoros.
Egy gyors kérdés:
Pénteken mentem Csepelre, és a 2-es viliről láttam a Lánc Híd (hű, így kell írni?:-) kikötve egy olyan hajót, hogy: "EUROPA". Ez eddig oké is, hiszen ott rendszeresen ácsorognak a böszme nagy osztrák, német,horvát, stb. hajók. A meglepetés akkor ért, amikor a farát megláttam, rajta a "MAHART - BUDAPEST - HU" -felirattal.
???????????????????????????????????
Ez most micsoda???:-)
Olyan jól megy nekünk, hogy vettünk egy ilyen "borzasztóan hű de nagy" sétahajót?
Ok, látszik, hogy "uraságtól levetett" darab, de akkor is...
Ne vicceljünk, vagy 3x akkora mint a legnagyobb "triónk"...(Rákóczi, Hunyadi, Táncsics)
Tud valaki erről valamit?
Éjszaka a Komáromi hídnál elszabadult egy félterhes bárka. Nem tudom mi lett a vége, mert én lefelé jöttem, és már annyira sistergett a rádióm, hogy csak a Navinfo figyelmeztető közleményét hallottam, mely szerint a völgymenő nyílást teljesen elzárta a sodródó bárka.
Ne legyünk naívak! Nem hogy 1 milláért nincs ott üzemanyag, de ami nem volt lecsavarozva, vagy ragasztva az már semmi nincs ott. A kérdés az, hogy még nyál nélkül is megéri-e 3,5 milkóért...
cavman első bálozó barátom! Én rendszeresen kilátogatok a kinyírt Flottillához, és szedem az infót a helyi erőtől. A haditechnikáról Te is meg tudhatnál többet is, csak kikell látogatnod Megyerre. Az tuti, hogy a választásig nem lesz eladás a járgányokból, a Szabó miniszter nem ír alá semmit, érthető okból.
deve24: A 3.5 millás vh-ra szerintem érdemes lenne vetni egy pillantást, azt mondta a Jánosbá, hogy 1 millkáért van benne üzemanyag. Megfontolandó.
Nem tudom honnan vetted az infót kopaszsas, de tudtom szerint az AM ből lekerült a haditechnikai parkba is,csak nem tudom hogy melyik. Elég szégyenletes lehetett A tisztelt? Honvédelmi Miniszternek,hogy a Szent Korona kisérésére ismét üzembe kellett helyezni a hajókat..(AM) Magyarul,vissza kuncsorogni a kirúgott embereket is.
Trophy-nak, meg mindenkinek nosztalgia képpen ajánlom a készülő oldalamat,ahol az AM-22 Óbuda RC modelljéről van pár fotó:
"Az ápripis 13-iki éjjeli repülő támadás idején a gróf Szapáry 600 lóerős MRTF vontató gőzös elöbb a bőrgyár alatt állt több uszállyal,később a MRTF
állomás elé ment.
Ez a hajó személyzete mentette meg Mohács lakoságát.A gróf Szapáry hajó, amely még aznap este Báta fölé ért másnap reggelfolytatta utját felfelé Dunaszekcső felett. Egy időzitett viziaknafölé került, amely a hajó első részét felrobbantotta,a hátsó rész pedig a vizbe bukva a farával felfelé emelkedett.A robbanás reggel 3/4 6 órakkor történt.Weitmann Lajos kp.-t és Rideg Ferenc másodkormányost a robbanás a Dunába repitette,a hajókezelőt és az üzemvezetőt kimentették.Hősi halált haltak 4 matróz,4 fűtő,1 vitorlás,a hajószakácsné és egy dunapataji asszony
"
Ki védte meg a nem hadihajón szolgálókat, ki adózik emléküknek 58 év után, sajnos a Titanic katasztrófája lenyügözőbb volt, ezt el lehet mondani. Igy hát felejtsük el az egészet.
Az Inota és a Gyöngyös is Balatonfüreden készült. Azok szélesebbek, testesebbek a többinél (ill. a Gyöngyös csak volt :((().
A Vértes, Mátra, Mecsek, Cserhát kicsi, felső-dunai hajók.
A Komárom, Eger (és a Sopron) zuhatagi vontatók voltak (a Sopront még két éve láttam, mivan vele???), és így feltűnően hosszúak.
A Kaposvárra nem emlékszem. Olyan volt mint a Dorog???