Az 1984-es kiadású Hadihajók tipuskönyv szerint,a Leitha (Lajta)monitor átépítés után FK 201 néven a FOKA elevátorhajójaként napjainkban is hajózik.
Jó, tudom, azóta eltelt 20 év, de gondolom, nem elsüllyedt, hanem szétbontották.
A 2.kérdésedre:
A PETŐFI nincs már meg. Azt nem tudom, hogy leégett-e.
1993-ban adta el a MAHART, legutóbbi neve HAI SHENG volt és azt hiszem egy Hong Kong-i cég tulajdona volt.
Szét lett bontva, de nem tudom, hogy hol és mikor.
3. kérdésedre:
Nézd meg ezt az oldalt:
www.mcf-rotterdam.nl
Egy másik topicról vagyok, de már régóta nézegetem ezt a topicot. Lenne pár kérdésem, kérlek segítsetek ha tudtok. Ha infóitokat közérdekűnek vélitek akkor nyugodtan nyíltan, ha nem, akkor a lenti e-mailben.
1. Hol pihen most a Leitha/Lajta
2. Megvan e még a Petőfi valahol (úgy tudom valahol román vizeken leégett)
3. Hol van olyan site, ahonnan szép képeket lehetne hajóinkról letölteni?
Hajómakett készítők figyelem! Amennyiben valaki olvasa ezt a felhívást és úgy gondolja, hogy korrekt és szép maketteket tud készíteni az küldje el paramétereit. Ha valaki esetleg nem makett készítő, de ismer valakit akkor kérem jelentkezzen. Nem régi hajók makettei érdekelnek, hanem mostani hajókról kellene készíteni valami szépet és maradandót. Előre is köszönöm. Európa.
Csütörtök hjnalban a Pozsonyi hídnál elszabadult két DDSG bárka (valószínűleg a horgonyok kapartak meg a magas víz miatt) és az egyik átsodródott a hídnyíláson, azt lejjebb egy Szerb vontató kifogta, a másik viszont haránt ráesett a hegymenő nyílás bal pillérjére, és annyira megsérült, hogy ott helyben elsüllyedt, és kersztbe megakadt a két pilléren. A híd olyan ütést kapott, hogy azonna lezárták, és a hajóforgalom is leállt.
Hatalmas erő nyomhatja oda azt az 1800 tonnás bárkát a pillérekhez.
Ja! Nagyon nagy kár, hogy meghalt a magyar hajógyártás. Magyar üzemből ritkán jöttek ki ilyen órmótlanságok. Na persze azért a balatoni katamarán-trió is ott van a nagyhasábok között (Újpesti Hajójavító). Ha arra gondolok, hogy a Budapest néven futó teknőt, amivel a koronát is vitték Esztergomba, Magyarországon is lehetett volna gyártani. Mégiscsak másképp nézne ki, és magyar profit lehetett volna.
Azokra gondoltam.
Azt nem tudtam, hogy nem bérli a Passnave, a katalógusaikban hirdetik. Végülis egy utazási iroda nem feltétlenül kell, hogy bérelje a járművet, amire az utakat szervezi, köthet másfajta megállapodást is a tulajjal.
A Budapest nevű hajó (?) az botrány hogy milyen ormótlan egy darab. Egyszerűen igénytelen. Én már csak olyan javíthatatlan konzervatív vagyok, hogy egy hajónak legyen orra, tatja, fara, szép ívelt fedélzete stb. Ezek a mai tepsik nekem nem jönnek be.
Azokat nem bérli a Pasnave, semmi közük hozzá, max. jegyeket adnak el rá. (már amennyiben a Princess Sissi, Monet, La Boheme és társai)
Egy rajnai hajó van, ami a Passnave-é, nem bérli, hanem megvette, az a Budapest. Az is erős "téglatest" formájú. Ezt úgy szokták hívni, ha nem akarnak rondát írni egy hajóra, hogy ennek a testnek "magas a hasábos teltségi foka". Ez a hivatalos megfogalmazása annak, hogy k...va ronda. :))
Azt a teknőt is látom minden nap. Ráadásul a világörökséget képező part egyik legszebb részén dekkol. Hetente egyszer kábé megy egy rövid kört, aztán vissza. Ritka undor egy látvány. Legalább csináltak volna neki valami hajóorrot. Téglatest formából is lehet ízléseset készíteni, lásd a Passnave által bérelt rajnai francia típushajókat vagy az azoknál kisebb svájciakat.
:)))))))))
Azt a hajót látnád, amelyiket Zsófia főhercegnének hívnak, egy átépített sóderszállító FOKÁs Zetor, és a felépítményével úgy néz ki, mint egy középszar állapotú hűtőház. (belül nagyon szép) Illik ahhoz is a neve. :)
Sajnos az Enikőről nincs semmi infom, de a formája alapján a Bulgároknak vannak ezek az alacsony, tömzsi jószágjaik. Akár lehet egy onnan származó leselejtezett gép is.
Kicsit megkésve, de szólok, hogy a múlt heti HVG-ben van egy cikk a MAHART folyami teherhajózás jelenjéről, és jövőjéről. Bocs hogy csak most szólok, ma már az újat kapni, de az árvíz miatt nem nagyon jutottam nethez, amikor igen, akkor meg elfelejtettem.
Jelentem sikerült, ippeghogy. Az árbocot vagy mit le kellett szerelni. Így maradt vagy egy méter a híd aljáig. Most csorognak farral lefelé. A fedélzet tömve emberekkel.
A magas vízállás miatt a Rákóczi m/s nem tudott a Szabadság-híd alatt átmenni. Egy ideig tartotta a pozíciót a Műegyetem előtt valahol, most éppen azzal sakkoznak, hogy átférnek-e a Petőfi híd alatt. Farral próbálkoznak.
Nem a Mahart-é, magáncég vete meg, illetve újította fel.
Szintén topictárs Európa kollégám, ő sokkal bővebben tud róla mesélni, de ha visszaolvasol számtalanszor volt már téma a topicban ez a hajó. Még egy kis előtörténetét is el tudod olvasni.
A Mahart feliratot rosszul láthattad rajta.
A Mahart legnagyobb befogadóképességű személyhajója a Dunán jelen pillanatban a Budapest motoros.
Egy gyors kérdés:
Pénteken mentem Csepelre, és a 2-es viliről láttam a Lánc Híd (hű, így kell írni?:-) kikötve egy olyan hajót, hogy: "EUROPA". Ez eddig oké is, hiszen ott rendszeresen ácsorognak a böszme nagy osztrák, német,horvát, stb. hajók. A meglepetés akkor ért, amikor a farát megláttam, rajta a "MAHART - BUDAPEST - HU" -felirattal.
???????????????????????????????????
Ez most micsoda???:-)
Olyan jól megy nekünk, hogy vettünk egy ilyen "borzasztóan hű de nagy" sétahajót?
Ok, látszik, hogy "uraságtól levetett" darab, de akkor is...
Ne vicceljünk, vagy 3x akkora mint a legnagyobb "triónk"...(Rákóczi, Hunyadi, Táncsics)
Tud valaki erről valamit?
Éjszaka a Komáromi hídnál elszabadult egy félterhes bárka. Nem tudom mi lett a vége, mert én lefelé jöttem, és már annyira sistergett a rádióm, hogy csak a Navinfo figyelmeztető közleményét hallottam, mely szerint a völgymenő nyílást teljesen elzárta a sodródó bárka.
Ne legyünk naívak! Nem hogy 1 milláért nincs ott üzemanyag, de ami nem volt lecsavarozva, vagy ragasztva az már semmi nincs ott. A kérdés az, hogy még nyál nélkül is megéri-e 3,5 milkóért...
cavman első bálozó barátom! Én rendszeresen kilátogatok a kinyírt Flottillához, és szedem az infót a helyi erőtől. A haditechnikáról Te is meg tudhatnál többet is, csak kikell látogatnod Megyerre. Az tuti, hogy a választásig nem lesz eladás a járgányokból, a Szabó miniszter nem ír alá semmit, érthető okból.
deve24: A 3.5 millás vh-ra szerintem érdemes lenne vetni egy pillantást, azt mondta a Jánosbá, hogy 1 millkáért van benne üzemanyag. Megfontolandó.