Keresés

Részletes keresés

trophy Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1268
A vasúti hídon lévő sebességkorlátozásnak semmi köze a pillérütközéshez. Egyszerűen a hídszerkezet és a pálya van annyira elöregedve, hogy maximalizálták a sebességet.

Egyébként a híd alatt áthajózva gyakran "öszedudálunk" a fejünk felett szintén "száguldó" kis pirossal. Nagyot néznek a környéken, mikor a két légkürt egymásba szól... :))

Előzmény: Zolcsi67 (1266)
trophy Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1267
A Pannónia köszöni szépen él és virul, és Pannónia néven szeli a habokat! :)

Új fa felépítményt kapott, és szinte teljesen zárt lett. Európa topictársunk tud több részlettel szolgálni, de eredeti géppel, és formával azonos névvel közlekedik. Jelen pillanatban a Batthyány téren áll, de csak Pest felől látható, mert az Európa m/s takarja. (azon áll)

Előzmény: jakyg (1265)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1266
Kicsit OFF:
Az Északi Összekötőn az 5 km/h-s sebességkorlátozáshoz igen sok köze van még a vasúti pálya moslék állapotának, attól függetlenül, hogy nekimentek-e a pillérnek, vagy sem. A Vasútmániás topicban van pár "szakértő", akik erről bővebben is tudnak mesélni.
A lényeg: ha kenuval megyek át a híd alatt, szeretem "elcsípni" a fölöttem zötykölődő vonatot, amolyan kellemes halálfélelem érzése van az embernek :-))))
Előzmény: gigabursch (1254)
jakyg Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1265
Üdv Bócman!
Te aztán adtál szundikáló topicunknak :))
A Pannónia megvan, Budapesten szaladgál valami általam még nem megjegyzett néven. Előző neve nyilván nem volt korszerű sznob világunkban. :))
Egy Robinsont én is ismertem. Magas, vékony, fekete figura volt, s nagyon sokat tintázott. Ő lenne az?? Valódi nevére nem emlékszem.
Előzmény: Bócman (1263)
trophy Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1264
Teljesen igazad van, és üdv közöttünk. Írjál minél többet!
Előzmény: Bócman (1262)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1263
ex Pannónia??

Nocsak, mi lett vele?!

Előzmény: jakyg (1219)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1262
"Honos kikötője a Műegyetem rkp. lesz."

Bocsáss meg, nem szeretnélek megbántani, de ez így nem helyes.

Egy hajó honos kikötője a regiszter/hajóbizonyítvány szerinti kikötő.
Ez jelen esetben minden bizonnyal Budapest.

A hajó állóhelye, vagy az állandó pontonja lesz a Műegyetem rakpartnál.

Előzmény: trophy (1208)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1261
A Miskolc kimaradt a felsorolásból: 1475 kW/589 to

Előzmény: gigabursch (1232)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1260
Csak nem a Jurata érdekel??
Előzmény: fargo (1233)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1259
Noncs igazad!

A hidak tervezésekor valóban követelmény a statikai méretezés havariára!!

Az adott vonalszakaszon elképzelhető/megengedett legnagyobb fuvar + ha jól emlékszem 15% biztonsági tűrés.

Persze egy 60-80 éves híd esetében azért más a helyzet!

Előzmény: trophy (1253)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1258
Hahó!

Te ott vltál akkor a Dorogon??
Én két úttal azelőtt szálltam ki...
Azért elég szépen behorpadt az oldala, és a dekk is meggyűrődött...

Előzmény: Törölt nick (1251)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1257
Sziasztok!

Az imént hallottam egy ismerősömtől a topikok létezéséről, nosza, be is kukkantottam.
Megvallom, könnyes szemmel olvasgatom a hajóneveket, hiszen a legtöbbön én is utaztam.

Az Inota lenne ma a legerősebb??
Hol a Sopron, a Szombathely??

Csak nem ezeket is szétvágták már??

Azt hallottam, hogy a Kaposvár meg a Szob már jobb létre szenderült...
Hejj, amikor még Ogluval és Robinzonnal Tulcsán a pontonos feleségét a matrózkabinban...

Előzmény: trophy (1208)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.01 0 0 1255
Nem csúszóra, keresztben ráestünk.
Ez mondjuk lényegtelen. Szerintem ott nem számoltak azzal, hogy egyszer véletlenül vki letarolja, vagy azt mondták: ettől tekintsünk el, sokba kerülne úgy megépíteni, hogy ilyesminek is ellent tudjon állni. (Nekem úgy tűnik ez folyik manapság az élet minden területén M.o.-n.)
Előzmény: trophy (1253)
gigabursch Creative Commons License 2002.06.01 0 0 1254
Ha már itt tartunk...
1993-94 körül két érccel teli bárka nekiszaladt egy árviz idején szántó horgyony miatt az Északi összekötő hídnak és egy napig rajta lógott a baloldali második pilléren. Azóta a vonat csak 5 km/h-val mehet át rajta. Állítólag ha valaki a pesti oldalon áll, látszik, hogy megnyekkent a pillér. (megjegyzem sose álltam még ott megnézni)
Akik ott laktak, azok azt mondják, hogy jó nagyot szólt...
trophy Creative Commons License 2002.05.31 0 0 1253
Én is gondolkodtam, de én akövetkezőkkel magyaráztam meg magamnak a dolgot. (ne értsetek félre nem vagyok mérnök-vagy fizikus, csak így gondolkodtam):

Tegyük fel, hogy a tolt karaván a két üres bárkával kis jóindulattal 1000 T. (az RTL hiradóban látott képek alapján nem kisdarabok voltak éppenséggel), tegyük fel, hogy (azt tudjuk, hogy völgymenetben haladt) a folyó az adott szakaszon 5-6 km/h-s sebességgel folyik, ehhez jön még hozzá a géperő által kifejtett sebesség, amit tudunk, hogy nem mérsékelt a parancsnok, mert állítólag szívrohamot kapott. A gépekben is gondolom dolgozik néhány ezer paci. A pillért telibe, szemből kapta el, ez látszott a bárkaorr csúnya eldeformálódásán, tehát nem csúszóra vette, mint amikor macilaci által említett rozsdafoltok keletkeznek a hídlábon. (ilyen van egyébként több is a Margit-híd völgymenő nyílás bal pillérén, és a Lágymányosi-híd völgymenő mindkettőn)
Szóval a fentiek ismeretében nem látom lehetetlennek, hogy akkora erővel történhetett az ütközés, ami még egy jó alapú, megerősített pillért is kimozdít a helyéről.
Egyébként amikor a Bayern önjáró-Lánchíd-Szabadság-híd "csata" volt, akkor is a hid egész éjszaka zárva volt statikai vizsgálatok miatt. Pedig terheletlenül, géperő nélkül, vízfolyás sebességgel, keresztbe esett rá a hídlábra.

Előzmény: Csokis (1252)
Csokis Creative Commons License 2002.05.31 0 0 1252
Ezt en sem ertettem. Emlekeim szerint (BME - Epitomernoki Kar) a pillert erre is meretezni kell. Ez meg allitolag tobb pillert is elvitt. Ugyan a ma.hu ugy irta, hogy egy "meg nem erositett resznek utkozott", de hat az is gaz, ha csak a hajozoutban levo pillereket meretezik erre a teherre. Mondjuk nem ez az egyetlen ilyen huzasa az amiknak. A WTC is tovabb allhatott volna(sot tan allhatna ma is), ha az acelszerkezet megfelelo (eu-i szabvanynak megfelelo) tuzvedelmet kapott volna. Na, de ez mar off.
Előzmény: Törölt nick (1251)
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.30 0 0 1251
Nem egészen értem ezt a balesetet. Két üressel tarolta le a hídlábat, ugye? Nem lehetett túl jól megépítve az a híd. Csak azért gondolom, mert volt szerencsém átélni hasonlót. Bécsben, még amikor nem volt a freudenaui zsilip, ráfordítás közben oldalt kaptuk az egyik hidat, Dorog m/s+egy üres 1300-as uszály. A hídon lett két rozsdafolt, a Dorogon szétszakadtak a vascsövek, kő kövön nem maradt, az 1300-as oldala 25 m hosszan beszakadt. Szóval két ürestől (mégha jóval nagyobbak is) nem lett volna szabad kidőlnie a hídlábnak. Vagy vmit nem jól értettem?
trophy Creative Commons License 2002.05.29 0 0 1250
Olvassátok el a cikket az Index-en az oklahomai uszálybalesetről.
Csokis Creative Commons License 2002.05.23 0 0 1249
Azert ennyire nem gaz.
16. melléklet - Kishajóra, csónakra vonatkozó előírások
1.Általános előírások
[...]
c) Csónakban az úszni nem tudó, illetve munkát végző személyek részére személyenként egy darab mentőmellényt kell elhelyezni.

Tehat ha kedvtelesi celra veszed igenybe, akkor csak az uszni nem tudoknak kell melleny. Legalabbis en igy ertelmeznem, bar latvhatoan üti a trophy altal betett Kishajó, csónak, vízi sporteszköz kötelező felszerelése [...] 2.Csónak pontot. Azert agyon valoszinuleg nem utnek a rendorok, ha mentomelleny es elsosegely csomag nelkul horgaszol. :-)
Előzmény: trophy (1244)
Málenkij pityu Creative Commons License 2002.05.22 0 0 1248
Sziasztok!
Érdekesség: egy "igazi" tengeri hajó áll a csepeli Szabadkikötőben. A neve: Tisza Királynője III.
Azért az idézőjel mert (bár ez biztosan volt már tengeren)kb 7-800 tonnás.
Üdv
Mp
trophy Creative Commons License 2002.05.22 0 0 1247
Ez nem csak a szolgálati(mentő)csónakokra, hanem valamennyi csónakra, (sport és kedvtelési célú) is vonatkozik.
Előzmény: eMM (1245)
trophy Creative Commons License 2002.05.22 0 0 1246
Most láttam csak, hogy Csokis belinkelte az idevonatkozó passzust! Ott sokkal részletesebben lehet a HSZ-ben olvasni a témába vágó dolgokat.
Előzmény: trophy (1244)
eMM Creative Commons License 2002.05.22 0 0 1245
ilen alapon elég sok mindenkit(mindenkit) meg lehetne bírságolni.
Ez a Kis_Dunára is igaz?
Vagy csak a hajók mentőcsónakjaira követelmény?
Előzmény: trophy (1244)
trophy Creative Commons License 2002.05.22 0 0 1244
A csónak alapfelszerelése bármely típusé:

mentőmellény (annyi, ahány emberke tartózkodik benne)
evező
kikötőkötél (min. 5 m)
csáklya
vízmerő szapoly
mentőgyűrű 1db
elsősegélycsomag
fehér jelzőlámpa

Előzmény: Törölt nick (1240)
Csokis Creative Commons License 2002.05.22 0 0 1243
Erre a Hajozasi Szabalyzat a mervado. Amire szukseged van, az a 9. fejezet, a Mo.-ra vonatkozo altalanos rendelkezesek.
f) csónak olyan vízijármű, amelynek testhossza a 6,2 m-t vagy motorteljesítménye a 4 kW-ot (motorcsónak) vagy névleges vitorlafelülete a 10 m5-t (vitorláscsónak) nem éri el. Csónaknak minősül továbbá az a nem gépi berendezéssel vagy nem szélerővel hajtott vízijármű is, amelynek testhosszúsága legalább 6,2 m, de az a 20 m-t nem éri el, és tömege a 2 tonnát nem haladja meg;
(Nem minősül csónaknak a fürdés céljából igénybe vett úszóeszköz.)
[...]
i) vízi sporteszköz – sport vagy kedvtelési céllal üzemeltetett, vitorlával, gépi berendezéssel vagy más módon meghajtott, nagy- vagy kishajónak, kompnak, illetve csónaknak nem minősülő vízijármű, amely a vízen való közlekedésre alkalmas, továbbá rendeltetésszerű használat esetén úszóképes és kormányozható. Fajtái:
–vitorlás – amelynek névleges vitorlafelülete legalább 3 m2 ,
–motoros – amelynek motorteljesítménye legalább 4 kW,
–egyéb.
[...]
1.Csónakot és vízi sporteszközt – a 2., illetve 4. pontban foglalt kivétellel – az vezethet, aki:
a) 14. életévét betöltötte,
b) úszni tud,
c) a vezetésben kellő gyakorlattal rendelkezik,
d) ismeri a Szabályzat rendelkezéseit és az igénybe vett vízterület sajátosságait.

Es akkor meg itt van a felszereles, stb. De azert azt lathatod, hogy csonakokra nem nagyon szigoruak a szabalyok, pl. nincs hatosagi vizsgaja. (Evezo, mentomelleny, tulajdonos nevtablaja azert legyen.)
Előzmény: Törölt nick (1240)
cavman Creative Commons License 2002.05.22 0 0 1242
Ha elolvasod a fórumot lejjebb,rájössz.Én a saját honlapomra még képet is tettem az adonyról.
eMM Creative Commons License 2002.05.22 0 0 1241
Hajós szagértő szaktársak :)
Tudja valamelyikőtök hogy mi ez a nagy nyüzsi az uszájokkal az elmúlt hoszúhétvégén,a kis-dunán?
Ahogy elnéztem az Adony motoros is ment a célja felé.
Meg az Érd is, Tass felé üresen, viszafelé tele.
Hova és mit visznek ilyen ütemben naponta 2X,még ünnepnapon (pünkösd) is?
Ja a megfigyeléseket a szigethalmi hídnál végeztem talán a 38-as folyamkilométer van arra?
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.21 0 0 1240
Sziasztok! (hű de rég szóltam itt hozzá ...)

Nemrég feltámadt bennem a gondolat, hogy vegyek egy 4-személyes csónakot testedzés céljaira, a Velencei-tóra, ill. a Balatonra.

Egyrészt a hatósági oldalról tájékozottakat kérdezném, hogy ehhez milyen engedély, dokumentáció, képzettség, felszerelés, tartozékok stb. szükséges, kötelező, ajánlott. Szabad-e elektromos segédmotort ráépíteni? Mennyivel "komolyabb" a megítélése egy ilyen teknőnek, mint egy "krokodilfejű" snookynak, amellyel nem szabad a parttól x méternél jobban eltávolodni?

Másrészt pedig a hasonló járgányok boldog tulajdonosait kérdezném: ebből a kategóriából műanyagot vagy fémet jó-e választani? Mire kell figyelni a vásárlásnál? Mennyire hangsúlyos az új/használt kérdése? A teknőt valószínűleg sokat kell majd személyautó tetején szállítani, ezért sem akarok túlságosan nagy és nehéz darabot.

Köszi előre is

Macibb

trophy Creative Commons License 2002.05.19 0 0 1239
A "Tehénke" volt mindig is a leggyorsabb, a karcsú, áramvonalas teste miatt.

Ezek a mostani BKV ún. 100-as típusok (Morgó-Várhegy PL.) nem a legelsők ugyanezen a név alatt. Ezek a mostaniak kikötői tengeri boxer (rendező) hajónak készültek külföldi megrendelésre a Balatonfüredi hajógyárban. Eredetileg két gépesre tervezték őket, azért is ilyen széles, rövid, tözsi a formájuk, de mikor az első darabot a prototípust leszállították, közölték, hogy nem kell nekik. Ezután a BKV megvette őket, úgy, hogy az akkor futó Meseflottát elvitték teljes felújításra, ennek címén eltűntették azokat a hajókat, és felhozták a Sión ezeket az újakat. Majd megkapták ugyanazokat a neveket. (hét törpe) A tehénke maradt a régi, + János Vitéz, Farkas, Babszem Jankó, Iluska és társai is maradtak. Csak így tudtak pénzt szerezni anno korszerűsítésre. Állam bácsi nem akart költeni a fővárosi és helyi kishajózásra. Az akkori Pest Megyei Révhajózási Vállalat (PRHV) olyan szutyok hajókkal járt, hogy életveszély volt beszállni. Engedéllyel csak a "korszerű" vizibuszokat vehették meg, abból is 4-et.
Ezért van az, hogy ezek a hajók, már jóval újabbak 80-as évek elején készültek, de mivel a két gép helyett csak egyet kaptak, lassúak, nem iránytartóak, de piszok jól, szinte egy helyben megfordulnak, és jó a manőverképességük. De a szélre érzékenyek. Ami állami engedéllyel lett a BKV-hoz megvásárolva, azok a különjáratra készült 100-as típusok a Kék-Duna, és a Tabán, valamint a repihajó 130-as típusok, már két géppel, elkészülési sorrendben Pest-Buda, Halászbástya, Dunaföldvár. (emlékeim szerint az Általad kérdezett Morgó 82-es, ő az első szériából való) onnan ismerni meg az első szériás 100-asokat, hogy a kerékállás ablakuk előre döntött, és nem a tetőn van a kémény, hanem a farrészen (fartükrön) kipufogó valamint némelyiken még a rendezőhajókon látható ütköző gumihengerek is rajta vannak elől oldalt hátul. PL. Szent Kristóf(Tudor) Várhegy(Morgó). Ezek nem turbó feltöltésű Rábával mennek, ezért még lassabbak. Kivétel ez alól a Szentendre (korábban Vidor) nevű, ebben pár hónapja gépcsere volt, azóta szinte repül.

Előzmény: Intersziti (1238)
Intersziti Creative Commons License 2002.05.19 0 0 1238
Köszi az infót!

„Hófehérke (…) gerincét 107 éve fektették le csavargőzösként kezdte”

Tyű a mindenit, ezt nem gondoltam volna róla. Egyszer az egész sulink (a Vizafogó, akkor még Vágó Béla általános) hajóval kirándult Visegrádra. A mi hajónk fekve maradt már a Margitsziget mellett (Jászairól indultunk), ekkor a Hófehérkéhez kötötték a hajónkat, az meg húzott minket, mint az ááállat! Marha gyors, erős volt, legalábbis az általam mexokott BKV-szerűekhez képest.

A Morgó (Várhegy) milyen idős?

Előzmény: trophy (1203)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!