Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2002.06.18 0 0 1287
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a Szilágyi Dezső térrel szemben (majdnem Batthyany tér) álló leendő "Dévényi Diszkó" melyik Moszkvából alakul(t) át? Még csinálják, fölül kész(nek látszik) alul még szét van dobva, üveg sincs benne...
Ugye nem a Nagymaros...?

viking star Creative Commons License 2002.06.18 0 0 1286
Tudja valaki, mit jelent az /pl.FOKAs Zetor'nevében'szereplő/ ODB rövidítés?
Zolcsi67: 1103-as hozzászólás
én is lefotóztam... csak szembesütött a nap.
Előzmény: Zolcsi67 (1276)
tpuppi Creative Commons License 2002.06.18 0 0 1285
A pontos neve Vasárnapi Könyv a napló-nak. Nekem csak a szárazföldi harcokról van leirások, a haditengerészeti részekről sokat olvastam, de ez nincs meg.Szerintem ez megvan a budapesti katonai levéltárban fent a várban, mostanában sokat jártam oda és több külföldi katonai ujság jár nekik, amik szintén irnak haditengerészetünkröl
persze nem magyarul.
freeport Creative Commons License 2002.06.15 0 0 1284
Ja, és persze innen is elérhető: http://www.portofbudapest.hu/index.phtml?c_id=6
Előzmény: tpuppi (1280)
freeport Creative Commons License 2002.06.15 0 0 1283
Az Ösztrák- Magyar hadiflottáról az Interneten is található egy szerintem teljesen jó anyag, angol és részben magyar nyelven is, itt: http://www.hszk.bme.hu/~vb021/kukmain.html
Előzmény: FOMA (1279)
viribus Creative Commons License 2002.06.14 0 0 1282
Szia tpuppi,

Ha van valamilyen anyagod /adatok, vagy képek/ a kuk hadihajók fegyverzetér?l és ha le tudod fénymásolni, szívesen cserélnék.
Szerintem forrásgy?jtésb?l sosem elég. Az osztrák és német könyvek viszik el toronymagasan a pálmát, csak macerás hozzá jutni meg drágák.

Előzmény: tpuppi (1280)
S-L-V Creative Commons License 2002.06.14 0 0 1281
Sajnos akkor is ha vonattal mész át rajta...
Előzmény: Zolcsi67 (1266)
tpuppi Creative Commons License 2002.06.14 0 0 1280
Az Osztrák Magyar Monarchia tengeri hajóiról nagyon sokat irtak az 1908-1920 között megjelent vasárnapi napló füzetekben egy csomot elolvastam .
Csak padláson vagy egyébb /pécsi vásárban/ lehet ezeket megtalálni, néhányat össze gyüjtöttem belőle, de java részét kidobták már mindenütt.
Előzmény: viribus (1275)
FOMA Creative Commons License 2002.06.14 0 0 1279
A Sellő került Szegedre az Óbuda helyére.
FOMA Creative Commons License 2002.06.11 0 0 1278
Trophy!

Be lehetne pótolni a tavaly elmaradt topictalit?

Ne maradjunk szégyenben a vasútmániás, a VOLÁN meg a VéEVK előtt, hogy csak mi nem talizunk.:-)

Zolcsi67 Creative Commons License 2002.06.11 0 0 1277
Egy apró hiányosság: elfelejtettem odaírni (vagy linkelni?), hogy a lap alja felé, meg a következő lapon is van róla pár kép.
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.06.11 0 0 1276
Sziasztok!
Erről a hajóról tud valaki valamit? Verőce és Vác között, a bal part tközelében ácsorog.
viribus Creative Commons License 2002.06.08 0 0 1275
Sziasztok,

Hadihajók, pláne az Osztrák-Magyar Monarchia hadihajói érdekelnek valakit?
Van valakinek jó fényképe a Kaiser Karl VI-ról?
Csonkaréti: Császári és királyi hadihajók könyvét olvastátok?

Mustár Creative Commons License 2002.06.08 0 0 1274
No, de tanár úr!
Számtech óra alatt fórumozni!!!
Az, hogy mi az egész órát végignetezzük mindig az nem jogosítja fel a tanár urat arra, hogy kövesse példánkat.
Előzmény: Csokis (1243)
Csokis Creative Commons License 2002.06.07 0 0 1273
OFF:
Es mindennek az alapja a szerkezet katasztrofalis allapota. A hid egy un. felallando hadihid, ami eredetileg arra keszult, hogy baj (bombazas, robbantas, osszeomlas, stb.) eseten gyorsan kivalthato legyen a katonasag altal epitett pontonhid, es biztositsa a hadsereg utanpotlasat egy esetleges haboruban. Ezert ilyen a szerkezete is. Modul rendszeru, rovid darabokbol csavarozott tartok, gyorsan osszerakhato, es szetszedheto, de csereben a terhelhetosege korlatozott. Termeszetesen az ilyen hid tervezesett elettartama is rovidebb, eredetileg 25 ev. Ez a hid megvolt valahol "tartalekban", a honvedsegnel, es amikor 45-ben gyorsan kellett valami a Deli-osszekoto helyere, ezt raktak oda. Aztan elkeszult az allando vasuti hid, ezt meg szetszedtek, es felvittek eszakra, hogy ott meg kiszolgal par evet, amig meg nem epul az allando hid oda is. (Egy darabja a hajogyari szigetre kerult hidnak, az is ott all ma is.) Na, az allando hid azota is epul. Szoval nem fikalni szegeny hidat! :-) Valodi matuzsalem, eredeti elettartamanak tbb, mint ketszereset lehuzta ugy, hogy kozben kapott egy szet- es osszeszerelest, ami ugye nem szokott tul jot tenni egy szerkezetnek.
Előzmény: Zolcsi67 (1266)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1272
Helyesbítek, Sándor.
Előzmény: Bócman (1270)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1271
Én is ezt hallottam, egyébként elég rajta átmenni!!
Viszonylag gyakran szoktam, nagyon kellemes nyári séta! Csak arra kell figyelni, hogy a lezárt oldalon menj, mert a sok kerékpáros és motoros életveszélyes!!
Előzmény: trophy (1268)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1270
Igen, Ő volt az.
Arra emlékszem, hogy Laci volt a keresztneve, de a vezetékneve már nem ugrik be.
Előzmény: jakyg (1265)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1269
Az 1300-ason voltam matróc. Robinson a drága, vagy két éve visszarítta magát a MAHART-hoz, egy ezres uszályon volt matróz. Régi énjétől talán annyiban különbözött, hogy kevesebb foga volt.
:-))).
Én 2000 dec.-ben távoztam, nem tudom mi lett vele, de valószínű tőle is megváltak...
Előzmény: Bócman (1258)
trophy Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1268
A vasúti hídon lévő sebességkorlátozásnak semmi köze a pillérütközéshez. Egyszerűen a hídszerkezet és a pálya van annyira elöregedve, hogy maximalizálták a sebességet.

Egyébként a híd alatt áthajózva gyakran "öszedudálunk" a fejünk felett szintén "száguldó" kis pirossal. Nagyot néznek a környéken, mikor a két légkürt egymásba szól... :))

Előzmény: Zolcsi67 (1266)
trophy Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1267
A Pannónia köszöni szépen él és virul, és Pannónia néven szeli a habokat! :)

Új fa felépítményt kapott, és szinte teljesen zárt lett. Európa topictársunk tud több részlettel szolgálni, de eredeti géppel, és formával azonos névvel közlekedik. Jelen pillanatban a Batthyány téren áll, de csak Pest felől látható, mert az Európa m/s takarja. (azon áll)

Előzmény: jakyg (1265)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1266
Kicsit OFF:
Az Északi Összekötőn az 5 km/h-s sebességkorlátozáshoz igen sok köze van még a vasúti pálya moslék állapotának, attól függetlenül, hogy nekimentek-e a pillérnek, vagy sem. A Vasútmániás topicban van pár "szakértő", akik erről bővebben is tudnak mesélni.
A lényeg: ha kenuval megyek át a híd alatt, szeretem "elcsípni" a fölöttem zötykölődő vonatot, amolyan kellemes halálfélelem érzése van az embernek :-))))
Előzmény: gigabursch (1254)
jakyg Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1265
Üdv Bócman!
Te aztán adtál szundikáló topicunknak :))
A Pannónia megvan, Budapesten szaladgál valami általam még nem megjegyzett néven. Előző neve nyilván nem volt korszerű sznob világunkban. :))
Egy Robinsont én is ismertem. Magas, vékony, fekete figura volt, s nagyon sokat tintázott. Ő lenne az?? Valódi nevére nem emlékszem.
Előzmény: Bócman (1263)
trophy Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1264
Teljesen igazad van, és üdv közöttünk. Írjál minél többet!
Előzmény: Bócman (1262)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1263
ex Pannónia??

Nocsak, mi lett vele?!

Előzmény: jakyg (1219)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1262
"Honos kikötője a Műegyetem rkp. lesz."

Bocsáss meg, nem szeretnélek megbántani, de ez így nem helyes.

Egy hajó honos kikötője a regiszter/hajóbizonyítvány szerinti kikötő.
Ez jelen esetben minden bizonnyal Budapest.

A hajó állóhelye, vagy az állandó pontonja lesz a Műegyetem rakpartnál.

Előzmény: trophy (1208)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1261
A Miskolc kimaradt a felsorolásból: 1475 kW/589 to

Előzmény: gigabursch (1232)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1260
Csak nem a Jurata érdekel??
Előzmény: fargo (1233)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1259
Noncs igazad!

A hidak tervezésekor valóban követelmény a statikai méretezés havariára!!

Az adott vonalszakaszon elképzelhető/megengedett legnagyobb fuvar + ha jól emlékszem 15% biztonsági tűrés.

Persze egy 60-80 éves híd esetében azért más a helyzet!

Előzmény: trophy (1253)
Bócman Creative Commons License 2002.06.06 0 0 1258
Hahó!

Te ott vltál akkor a Dorogon??
Én két úttal azelőtt szálltam ki...
Azért elég szépen behorpadt az oldala, és a dekk is meggyűrődött...

Előzmény: Törölt nick (1251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!