Tudja valaki, hogy a Szilágyi Dezső térrel szemben (majdnem Batthyany tér) álló leendő "Dévényi Diszkó" melyik Moszkvából alakul(t) át? Még csinálják, fölül kész(nek látszik) alul még szét van dobva, üveg sincs benne...
Ugye nem a Nagymaros...?
Tudja valaki, mit jelent az /pl.FOKAs Zetor'nevében'szereplő/ ODB rövidítés?
Zolcsi67: 1103-as hozzászólás
én is lefotóztam... csak szembesütött a nap.
A pontos neve Vasárnapi Könyv a napló-nak. Nekem csak a szárazföldi harcokról van leirások, a haditengerészeti részekről sokat olvastam, de ez nincs meg.Szerintem ez megvan a budapesti katonai levéltárban fent a várban, mostanában sokat jártam oda és több külföldi katonai ujság jár nekik, amik szintén irnak haditengerészetünkröl
persze nem magyarul.
Az Ösztrák- Magyar hadiflottáról az Interneten is található egy szerintem teljesen jó anyag, angol és részben magyar nyelven is, itt: http://www.hszk.bme.hu/~vb021/kukmain.html
Ha van valamilyen anyagod /adatok, vagy képek/ a kuk hadihajók fegyverzetér?l és ha le tudod fénymásolni, szívesen cserélnék.
Szerintem forrásgy?jtésb?l sosem elég. Az osztrák és német könyvek viszik el toronymagasan a pálmát, csak macerás hozzá jutni meg drágák.
Az Osztrák Magyar Monarchia tengeri hajóiról nagyon sokat irtak az 1908-1920 között megjelent vasárnapi napló füzetekben egy csomot elolvastam .
Csak padláson vagy egyébb /pécsi vásárban/ lehet ezeket megtalálni, néhányat össze gyüjtöttem belőle, de java részét kidobták már mindenütt.
Hadihajók, pláne az Osztrák-Magyar Monarchia hadihajói érdekelnek valakit?
Van valakinek jó fényképe a Kaiser Karl VI-ról?
Csonkaréti: Császári és királyi hadihajók könyvét olvastátok?
No, de tanár úr!
Számtech óra alatt fórumozni!!!
Az, hogy mi az egész órát végignetezzük mindig az nem jogosítja fel a tanár urat arra, hogy kövesse példánkat.
OFF:
Es mindennek az alapja a szerkezet katasztrofalis allapota. A hid egy un. felallando hadihid, ami eredetileg arra keszult, hogy baj (bombazas, robbantas, osszeomlas, stb.) eseten gyorsan kivalthato legyen a katonasag altal epitett pontonhid, es biztositsa a hadsereg utanpotlasat egy esetleges haboruban. Ezert ilyen a szerkezete is. Modul rendszeru, rovid darabokbol csavarozott tartok, gyorsan osszerakhato, es szetszedheto, de csereben a terhelhetosege korlatozott. Termeszetesen az ilyen hid tervezesett elettartama is rovidebb, eredetileg 25 ev. Ez a hid megvolt valahol "tartalekban", a honvedsegnel, es amikor 45-ben gyorsan kellett valami a Deli-osszekoto helyere, ezt raktak oda. Aztan elkeszult az allando vasuti hid, ezt meg szetszedtek, es felvittek eszakra, hogy ott meg kiszolgal par evet, amig meg nem epul az allando hid oda is. (Egy darabja a hajogyari szigetre kerult hidnak, az is ott all ma is.) Na, az allando hid azota is epul. Szoval nem fikalni szegeny hidat! :-) Valodi matuzsalem, eredeti elettartamanak tbb, mint ketszereset lehuzta ugy, hogy kozben kapott egy szet- es osszeszerelest, ami ugye nem szokott tul jot tenni egy szerkezetnek.
Én is ezt hallottam, egyébként elég rajta átmenni!!
Viszonylag gyakran szoktam, nagyon kellemes nyári séta! Csak arra kell figyelni, hogy a lezárt oldalon menj, mert a sok kerékpáros és motoros életveszélyes!!
Az 1300-ason voltam matróc. Robinson a drága, vagy két éve visszarítta magát a MAHART-hoz, egy ezres uszályon volt matróz. Régi énjétől talán annyiban különbözött, hogy kevesebb foga volt.
:-))).
Én 2000 dec.-ben távoztam, nem tudom mi lett vele, de valószínű tőle is megváltak...
A vasúti hídon lévő sebességkorlátozásnak semmi köze a pillérütközéshez. Egyszerűen a hídszerkezet és a pálya van annyira elöregedve, hogy maximalizálták a sebességet.
Egyébként a híd alatt áthajózva gyakran "öszedudálunk" a fejünk felett szintén "száguldó" kis pirossal. Nagyot néznek a környéken, mikor a két légkürt egymásba szól... :))
A Pannónia köszöni szépen él és virul, és Pannónia néven szeli a habokat! :)
Új fa felépítményt kapott, és szinte teljesen zárt lett. Európa topictársunk tud több részlettel szolgálni, de eredeti géppel, és formával azonos névvel közlekedik. Jelen pillanatban a Batthyány téren áll, de csak Pest felől látható, mert az Európa m/s takarja. (azon áll)
Kicsit OFF:
Az Északi Összekötőn az 5 km/h-s sebességkorlátozáshoz igen sok köze van még a vasúti pálya moslék állapotának, attól függetlenül, hogy nekimentek-e a pillérnek, vagy sem. A Vasútmániás topicban van pár "szakértő", akik erről bővebben is tudnak mesélni.
A lényeg: ha kenuval megyek át a híd alatt, szeretem "elcsípni" a fölöttem zötykölődő vonatot, amolyan kellemes halálfélelem érzése van az embernek :-))))
Üdv Bócman!
Te aztán adtál szundikáló topicunknak :))
A Pannónia megvan, Budapesten szaladgál valami általam még nem megjegyzett néven. Előző neve nyilván nem volt korszerű sznob világunkban. :))
Egy Robinsont én is ismertem. Magas, vékony, fekete figura volt, s nagyon sokat tintázott. Ő lenne az?? Valódi nevére nem emlékszem.