Keresés

Részletes keresés

M41 2127 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 350

Hát, pedig nekem csak az ingyenes lenne jó... :-(((

Előzmény: etwg (349)
etwg Creative Commons License 2006.02.06 0 0 349

Ingyenes aligha lesz (többre becsülik ott az ilyen tulajdont), pénzért meg több helyen is van:

 

elég beütni a googleba, és egyböl kihoz néhány 100 cimet.

Előzmény: M41 2127 (348)
M41 2127 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 348
Sziasztok!

Egy nagyon fontos kérdésem lenne, mégpedig az, hogy tudnátok-e mondani nekem olyan oldalakat, ahonnan amerikai vasúti-vonatos témájú videókakat lehetne letölteni. Lehetőleg gőzösök legyenek, és minél régebbiek, de azért az újabbak is jók! :)

Köszönöm előre is!!!
seTTebello Creative Commons License 2006.01.31 0 0 347
RhB Creative Commons License 2006.01.27 0 0 346
Hát ez kib****szottul q***va jó! Isten fizesse meg jóságodat!
Előzmény: Dash 9 (345)
Dash 9 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 345

Sziasztok!

 

RhB figyelmébe!

 

Megtaláltam egy régi linket ami segítségével szétnézhetsz egy Dash 9 vezetőállásán!

 

 http://www.trainweb.com/railfair99/360_bnsf4419.html

seTTebello Creative Commons License 2006.01.19 0 0 344
seTTebello Creative Commons License 2006.01.19 0 0 343
Előzmény: 1047.501 (306)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.14 0 0 342
manhattani Creative Commons License 2006.01.09 0 0 341

Tegnap megakadt a szemem a Discovery-n, hogy épp az amerikai mozdonytörténet két gigászát cipelik fel egy dombra, a 4023-as Big Boyt és egy Centennialt (EMD DDA40X), Omaha mellett, ami nagy vasúti csomópont, és ezeket a masinákat át kellett vontatni több gerincvonali vágányon is.


Volt ott minden, ami kell, a földre és a vágányokra letett lapok nem bírták a terhelést, eltörtek, emiatt a gumikerekes vendégforgóvázak sem bírták a megnőtt terhelést, némelyik kifordult, megállt az egész szállítmány, stb.

 

A Centennial szekrényét még a vágányon felemelték 20 cm-rel, és kitolták alóla a forgóvázát. Ez egyszerűen hangzik, csak az a 4 tengelyes forgóváz 40 t... De végül mind az, mind a Big Boy felkerült a dombra, és ott egy falazott emelvényen állnak és nézik lenn a vágányok, és persze az autópálya forgalmát.

seTTebello Creative Commons License 2006.01.07 0 0 340
Ha lenne H0 - ás modul, akkor talán, főleg, hogy N - ben nem találom a kedvenc autóimat, Fishbowl busz van, de Nabi nincs, Buick Regal 1975 sincs, és aminek kellene lennie Ford Crown Victroria sincs.

Viszont itt van 2 szép terepasztal:
http://www.gmrrc.org/Pages/Photos-Scenes.html
http://www.geocities.com/Heartland/Ranch/1916/train.lay1.html
Előzmény: manhattani (326)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 339

Számomra ez Amerika...

 

minden kézimunka, kivéve a sineket......

 

flrr2
Előzmény: etwg (338)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 338
Abszolut igy van, én is gyakorlatilag otthon csakis KADEE kuplungokat használok , igy valoban tárgytalan itt erröl vitatkozni.
Előzmény: RhB (337)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 337
Szerencsére az ONtopik járművekkel nincs ilyen gond... :-)))))
Előzmény: etwg (335)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 336
A dolog elemzésével még nem foglakoztam, de "úgy marad" és kész... (tapasztalat)
Előzmény: etwg (335)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 335

Nem tudom milyen rugorol beszélsz, mert annak, ha jol van megcsinálva a szerkezet nincs semilyen feladata (legalábbis vontatási szempontból).

 

2 dolog van ami szarrá teszi az egészet az a kulissza formály és a kapcsolo merevsége oldalirányban.

 

 

de ha ívből megy egyenesbe, akkor "úgy marad".

 

hogyan maradhat ugy, ha a kar meg az elözö kocsi azt csakis középre huzhatja (rugó nélkül is), csak akkor nem ha az összekötö rud (a 2 kuplung) nem elég merev  (ami viszont elöfordul)

Előzmény: RhB (332)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 334
Pontosan azt akartam  hallani, hogy milyen kapcsolot használatok, mertg a müanyag ROCO a legszarabb valamennyi közül.
Előzmény: crash__override (333)
crash__override Creative Commons License 2006.01.06 0 0 333
Milyen kurzkinematikát használsz?
Többnyire Roco, Klein, de van közöttük Fleischmann és Maerklin is. Szóval vegyesfelvágott.

A merev kapcsolónak Te a Roco kurzkupplungot mondod? Mer' az egy rakat....
Előzmény: etwg (329)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 332

...milyet is használsz.

 

Nem én használom, hanem a ROCO/RIVAROSSI/SACHSEN/LILIPUT/stb...

 

Próbáld ki, hogy két összekapcsolt kocsi elkezdesz erősen széthúzni. Lehet, hogy egyenesben nem megy ki oldalra a kinematika, de ha ívből megy egyenesbe, akkor "úgy marad". Ez persze függ a rugó erősségétől is, pl. a RIVAROSSI Orient Express-nél a kocsik sorrendjétől is függ, hogy mennyire húzódik szét. Sajnos ennél a legdurvább ez a jelenség, elég nehezek a kocsik és gyengék a rugók, már 7 kocsinál is katasztrófálisan néz ki...

Előzmény: etwg (331)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 331

Hogyan térhetnek ki, ha mereven össze van kötve az elöbbi vagonnal, avagy a kapcsolo már a fizika törvényeit sem hajlando követni, mármint két pont között az egyenes a lerövidebb ut? 

 

(természetesen ez nem érvényes arra amikor nem igazi merev csatlakozásu, és jo állapotu KKK kapcsolot használ az ember).

 

1-2 centis távolság nagyon szar kinematikára utal - van természetesen ilyen is, ezért kérdezem, hogy milyet is használsz.

Előzmény: RhB (330)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 330

Azért ez nem ilyen egyszerű...

 

A kulissza ellenére is előfordul, hogy hosszú, nehéz vonatnál egyenesben is kitérnek a kulisszák oldalra, és a kocsik között 1-2 centis távolság lesz. Európai vasút, max. 2.5 m-es vonathossz. Legalábbis H0-ban...

Előzmény: etwg (329)
etwg Creative Commons License 2006.01.06 0 0 329

egy kanyar után az egyenesben nem tudják összehúzni a szerelvényt

 

 

Milyen kurzkinematikát használsz?

 

Az igaziban ugyanis van egy vezetö sin, ami egyenesben nem egy rugoval, hanem a kulisszával huzza össze vagonokat, tehát kizárt, hogy egyenesben azok továbbra is távol maradjanak egymástol (a játék max 0,5 mm)...

Előzmény: crash__override (328)
crash__override Creative Commons License 2006.01.06 0 0 328
Most tűnt fel, hogy milyen gazdag az N-es választék, nagyrészt új kiadású modellek. A fene érti, hogy miért, egy átlagos USAbeli modellezőnek akkora helye van, hogy a fülén folyik ki...
Neked magyarázzam? :-) Az amerikai vasútnak pont az a lényege, hogy nem csörgő+3bhv a jellemző vonat, hanem 2 gép+40 kocsi. H0-ban ez iszonyat, és N ben ki is vitelezhető.
Múltkor kísérletezgettünk európai H0 modellekkel haverral... a kurz kinematikák egy komolyabb vonat esetében nem bírják a vonatsúlyt, és kinyúlnak - egy kanyar után az egyenesben nem tudják összehúzni a szerelvényt (mondjuk ez amerikai modelleknél nem számít :-) ). E mellett akkora a vonat súlya, hogy komolyan megizzadnak a gépek a vonatovábbítással. Ez utóbbi már számít az amerikai modelleknél is...
N-ben én minden további nélkül 2-2,5m-es vonatokat tudok képezni. Az már kinéz valahogy :-)


Nagyon babra munka az az N :-))
A H0 meg gigantomán. Főként, hogy az átlag amerikai témájú H0 járművek kidolgozottsága semmivel sem jobb az N-es társaikénál - pedig a méret lehetővé tenné.
És az sem mindegy mekkora szerelvényt tudok közlekedtetni.
A hossz igenis számít :-)
Előzmény: manhattani (326)
RhB Creative Commons License 2006.01.06 0 0 327
Mégis találtam egy fotót a Classic Trains 2005 téli számában. A fotó Chama állomáson készült 1963 októberében, éppen bocikat terelnek be vagonokba, a háttérben pedig látszik a kereszt, alatta a "2 TRACKS" kiegészítő táblával. A szkennelés macerás, ezért inkább lefénymásoltam, vasárnap a Lángban odaadom 007Gergőnek. (Azért nem neked, mert őt ismerem, téged viszont nem.)
Előzmény: 1047.501 (323)
manhattani Creative Commons License 2006.01.06 0 0 326

A napokban végiglapoztam a Model Railroadereimet, teherpályaudvari motívumokat kerestem. Most tűnt fel, hogy milyen gazdag az N-es választék, nagyrészt új kiadású modellek. A fene érti, hogy miért, egy átlagos USAbeli modellezőnek akkora helye van, hogy a fülén folyik ki...

 

A modellek gyönyörűek, a fénykép életnagyságnál nagyobb, és még úgy is részletgazdag.

 

seTTebello, azért gondold meg... én inkább építek 2m x 0,5m-en egy kis teherpályaudvart H0-ban, mint ugyanakkora helyen akár egy körpályát N-ben. Nagyon babra munka az az N :-))

GEORGIE Creative Commons License 2006.01.05 0 0 325
Én eddig nem hallottam Mechanoról, csak Mehanoról (http://www.mehano.si/) !:-))) ez egy új cég lenne?
Előzmény: crash__override (304)
RhB Creative Commons License 2006.01.05 0 0 324
Átnéztem a Classic Trains-eket, de útátjáróról továbbra sem találtam fotót, viszont a tájról nem mondhatni el, hogy utakkal sűrűn átszőtt, és ami a vasút mellett látható, az is csak földút...
Előzmény: 1047.501 (323)
1047.501 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 323
Köszönöm segítségedet!
007Gergővel a G-n törjük a a fejünket. Neki vannak is LGB-s kocsijai megy egy RGS sínteherautója.
Előzmény: RhB (316)
seTTebello Creative Commons License 2006.01.04 0 0 322
>>A Walthers honlapon van egy-két modell, de már az újabb festéssel.

Ott én is megnéztem. Van egy Bachmann modell, a tankon szép nagy Bachmann felirattal. A H0 sokkal szebb.

>>Nemrégen a Lángban árultak Alaska-t, volt mozdony is meg személykocsik.

Nem vettem észre, akkor még másfajta terveim voltak. De februárig úgyse jutok el a Lángba.

Előzmény: RhB (321)
RhB Creative Commons License 2006.01.04 0 0 321

Ez az Alaska RR még perverzebb, mint az én CPRail-om. :-))))

 

Nemrégen a Lángban árultak Alaska-t, volt mozdony is meg személykocsik. A Walthers honlapon van egy-két modell, de már az újabb festéssel. A 2. fotón lévő mozdonyról szerintem még rézmodell sem létezik, de az 1. is érdekesnek tűnik, ezt is neked kellene másik mozdonyból átfaragnod... (Mintha valami átépített GP7 szerű dolog lenne ALCO forgóvázzal???)

 

Ezeket találtam: GP9M, GP40, SD70 (meg volt egy F7-es is, de fotó nélkül)

 

További kérdés, hogy a ezek a modellek mennyire korrektek, pl. a CPRail modellek 90%-ánál van bütykölnivaló, még a KATO SD40-esen is.)

 

 

 

Előzmény: seTTebello (319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!