Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Bocs, manhattani, a belepiszkításért, de hát a General Motors révén amerikai téma is :-)))
Szeretnénk az idén is közzétenni, hogy aki szimpatizál a NOHAB-GM Alapítvány tevékenységével és szeretne hozzájárulni azok sikeréhez, az az SZJA 1% felajánlásával is megteheti ezt.
Ehhez az APEH által küldött adóbevallás-csomagban található rendelkező nyilatkozat megfelelő helyén fel kell tüntetni az alapítvány adószámát és nevét:
18686074-2-41 NOHAB-GM Alapítvány
</P">
Előzetesen is köszönjük minden vasútbarát, vasutas, rokon, kolléga és ismerős felajánlását!
A NOHAB-GM Alapítvány kuratóriuma és alapítói nevében
Egy nagyon fontos kérdésem lenne, mégpedig az, hogy tudnátok-e mondani nekem olyan oldalakat, ahonnan amerikai vasúti-vonatos témájú videókakat lehetne letölteni. Lehetőleg gőzösök legyenek, és minél régebbiek, de azért az újabbak is jók! :)
Tegnap megakadt a szemem a Discovery-n, hogy épp az amerikai mozdonytörténet két gigászát cipelik fel egy dombra, a 4023-as Big Boyt és egy Centennialt (EMD DDA40X), Omaha mellett, ami nagy vasúti csomópont, és ezeket a masinákat át kellett vontatni több gerincvonali vágányon is.
Volt ott minden, ami kell, a földre és a vágányokra letett lapok nem bírták a terhelést, eltörtek, emiatt a gumikerekes vendégforgóvázak sem bírták a megnőtt terhelést, némelyik kifordult, megállt az egész szállítmány, stb.
A Centennial szekrényét még a vágányon felemelték 20 cm-rel, és kitolták alóla a forgóvázát. Ez egyszerűen hangzik, csak az a 4 tengelyes forgóváz 40 t... De végül mind az, mind a Big Boy felkerült a dombra, és ott egy falazott emelvényen állnak és nézik lenn a vágányok, és persze az autópálya forgalmát.
Ha lenne H0 - ás modul, akkor talán, főleg, hogy N - ben nem találom a kedvenc autóimat, Fishbowl busz van, de Nabi nincs, Buick Regal 1975 sincs, és aminek kellene lennie Ford Crown Victroria sincs.
Nem tudom milyen rugorol beszélsz, mert annak, ha jol van megcsinálva a szerkezet nincs semilyen feladata (legalábbis vontatási szempontból).
2 dolog van ami szarrá teszi az egészet az a kulissza formály és a kapcsolo merevsége oldalirányban.
de ha ívből megy egyenesbe, akkor "úgy marad".
hogyan maradhat ugy, ha a kar meg az elözö kocsi azt csakis középre huzhatja (rugó nélkül is), csak akkor nem ha az összekötö rud (a 2 kuplung) nem elég merev (ami viszont elöfordul)
Nem én használom, hanem a ROCO/RIVAROSSI/SACHSEN/LILIPUT/stb...
Próbáld ki, hogy két összekapcsolt kocsi elkezdesz erősen széthúzni. Lehet, hogy egyenesben nem megy ki oldalra a kinematika, de ha ívből megy egyenesbe, akkor "úgy marad". Ez persze függ a rugó erősségétől is, pl. a RIVAROSSI Orient Express-nél a kocsik sorrendjétől is függ, hogy mennyire húzódik szét. Sajnos ennél a legdurvább ez a jelenség, elég nehezek a kocsik és gyengék a rugók, már 7 kocsinál is katasztrófálisan néz ki...
Hogyan térhetnek ki, ha mereven össze van kötve az elöbbi vagonnal, avagy a kapcsolo már a fizika törvényeit sem hajlando követni, mármint két pont között az egyenes a lerövidebb ut?
(természetesen ez nem érvényes arra amikor nem igazi merev csatlakozásu, és jo állapotu KKK kapcsolot használ az ember).
1-2 centis távolság nagyon szar kinematikára utal - van természetesen ilyen is, ezért kérdezem, hogy milyet is használsz.
A kulissza ellenére is előfordul, hogy hosszú, nehéz vonatnál egyenesben is kitérnek a kulisszák oldalra, és a kocsik között 1-2 centis távolság lesz. Európai vasút, max. 2.5 m-es vonathossz. Legalábbis H0-ban...
egy kanyar után az egyenesben nem tudják összehúzni a szerelvényt
Milyen kurzkinematikát használsz?
Az igaziban ugyanis van egy vezetö sin, ami egyenesben nem egy rugoval, hanem a kulisszával huzza össze vagonokat, tehát kizárt, hogy egyenesben azok továbbra is távol maradjanak egymástol (a játék max 0,5 mm)...
Most tűnt fel, hogy milyen gazdag az N-es választék, nagyrészt új kiadású modellek. A fene érti, hogy miért, egy átlagos USAbeli modellezőnek akkora helye van, hogy a fülén folyik ki... Neked magyarázzam? :-) Az amerikai vasútnak pont az a lényege, hogy nem csörgő+3bhv a jellemző vonat, hanem 2 gép+40 kocsi. H0-ban ez iszonyat, és N ben ki is vitelezhető. Múltkor kísérletezgettünk európai H0 modellekkel haverral... a kurz kinematikák egy komolyabb vonat esetében nem bírják a vonatsúlyt, és kinyúlnak - egy kanyar után az egyenesben nem tudják összehúzni a szerelvényt (mondjuk ez amerikai modelleknél nem számít :-) ). E mellett akkora a vonat súlya, hogy komolyan megizzadnak a gépek a vonatovábbítással. Ez utóbbi már számít az amerikai modelleknél is... N-ben én minden további nélkül 2-2,5m-es vonatokat tudok képezni. Az már kinéz valahogy :-)
Nagyon babra munka az az N :-)) A H0 meg gigantomán. Főként, hogy az átlag amerikai témájú H0 járművek kidolgozottsága semmivel sem jobb az N-es társaikénál - pedig a méret lehetővé tenné. És az sem mindegy mekkora szerelvényt tudok közlekedtetni. A hossz igenis számít :-)
Mégis találtam egy fotót a Classic Trains 2005 téli számában. A fotó Chama állomáson készült 1963 októberében, éppen bocikat terelnek be vagonokba, a háttérben pedig látszik a kereszt, alatta a "2 TRACKS" kiegészítő táblával. A szkennelés macerás, ezért inkább lefénymásoltam, vasárnap a Lángban odaadom 007Gergőnek. (Azért nem neked, mert őt ismerem, téged viszont nem.)
A napokban végiglapoztam a Model Railroadereimet, teherpályaudvari motívumokat kerestem. Most tűnt fel, hogy milyen gazdag az N-es választék, nagyrészt új kiadású modellek. A fene érti, hogy miért, egy átlagos USAbeli modellezőnek akkora helye van, hogy a fülén folyik ki...
A modellek gyönyörűek, a fénykép életnagyságnál nagyobb, és még úgy is részletgazdag.
seTTebello, azért gondold meg... én inkább építek 2m x 0,5m-en egy kis teherpályaudvart H0-ban, mint ugyanakkora helyen akár egy körpályát N-ben. Nagyon babra munka az az N :-))
Átnéztem a Classic Trains-eket, de útátjáróról továbbra sem találtam fotót, viszont a tájról nem mondhatni el, hogy utakkal sűrűn átszőtt, és ami a vasút mellett látható, az is csak földút...