Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1349
15-20 főhöz nem is kell akkora. Bőven megteszi egy Katalin II.-höz hasonló, ahhoz elég a kihajóvezetői engedély.
Előzmény: elsava (1347)
trophy Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1348
Szia!

A 20-25 m hossz már nem kisgéphajó, nem is vezethető, csak min. "B" kategóriás nagygéphajó vezető képesítéssel.
Üdv!

Előzmény: elsava (1347)
elsava Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1347
Üdv Mindenkinek !

Egy ismerősöm kishajót szeretne vásárolni az alábbi paraméterekkel:
20 - 25 m hossz
5 - 6 m széles
1 - 1,5 m merüléssel
15 - 20 fő szállitására, horgásztóra, állóvizbe.

Bminemű tippet, segitséget előre is köszönök.

Üdv

elsava

Málenkij pityu Creative Commons License 2002.08.01 0 0 1346
Az 1000-es uszállyal kapcsolatban igazad van, mert én is úgy hallottam hogy állóhajónak adták el a javát. (Meg egy párat szét is vágtak.)
Üdv
Mp
Előzmény: jakyg (1343)
Binzunsteinné Creative Commons License 2002.07.30 0 0 1345
Sziasztok!
Szakértőket, irodalmat, bármilyen okosodási forrást keresek a következő nemkicsi témaban:
Folyami és tengeri (vegyes igénybevételnek kitett, ha létezik ilyen megfogalmazás)hajók korrózióvédelme. Különbségek és hasonlóságok. Újdonságok és régiségek. Érdekességek.

Köszönettel előre is!
Bné

FOMA Creative Commons License 2002.07.30 0 0 1344
Megtaláltam a hiba okát. A felvételt július 1-én készítettem, így a filename jokai0701.JPG, a linkben téves a 0711. Elnézést.
Előzmény: trophy (1341)
jakyg Creative Commons License 2002.07.30 0 0 1343
Lenn jártam a Vaskapunál. A hajó forgalom továbbra is nagyon gyér. A zsilipnél csak két ukrán tolatmány (egy "kapitan-mechanik típusú" toló-önjáró és egy óbudai toló-vontató) várakozott. Felfelé egészen Ómoldováig csak egy bolgár tolót láttam. A román oldalon teljes felújítás folyik az erőműben. Még a turbinákat is kicserélik, jelentős teljesítménynövekedéssel számolnak. Zsilipelés a szerb oldalon.
A korábban az orsovai öbölben horgonyzó Decebal gőzöst felvontatták Ieselnitához (Dunaorbágyhoz), úgy tűnik kezdenek vele valamit.
Az orsovai kikötőben áll egy uszály, amely nagyon úgy néz ki, mint egy magyar 1000-es uszály, a felépítmény festése is fehér volt. A száma át van festve valamilyen román állóhajós számra. Lehet, hogy régi MAHART-os uszály??

Más: Úlmoldova térségében van a román oldalon a "Baross tábla". A románok szélesítik, javítják az utat, több helyen lenyesve, lebontva a sziklafalat. Félek, nehogy áldozatul essen a több mint 100 éve ott álló, magyar nyelvű, a zuhatagi szakasz XIX. század végi szabályozásának emléket állító tábla.
Kérek minden hajóst: ha a táblával kapcsolatban bármilyen veszélyt, rongálást, eltávolítást tapasztal, azonnal jelezze itt a topicban. Hajózástörténetünk szép emlékéről van szó, amely a legvadabb időkben is megmaradt.

FOMA Creative Commons License 2002.07.29 0 0 1342
Hm, nekem sem. Majd otthon megnézem, mert a benti tűzfal nem engedi az ftp-t.
Előzmény: trophy (1341)
trophy Creative Commons License 2002.07.29 0 0 1341
Nekem nem jön be semmi FOMA.

Egy darabig a Sió biztos nem lesz alaposan átöblítve.

Előzmény: FOMA (1340)
FOMA Creative Commons License 2002.07.28 0 0 1340
Akkor egy búcsúkép a Jókairól Moszkva-szendvicsbe töltve.

Nem mernék fogadást kötni arra, hogy mikor megy a Sión legközelebb hajó.:-(

Előzmény: trophy (1339)
trophy Creative Commons License 2002.07.28 0 0 1339
A Sellő is már a Tiszán van, ott is marad most már biztos.
A Jókait levitték Dunaújvárosba, hétfőtől kezdik vágni a felépítményt, magasság, szélesség csökkentés, levágják a teljes kerékkállást, és miután szállíthatóbb állapotba hozták, különleges szállítmányként útzár mellett elindulnak vele Balatonkilitibe, ott rakják vízre, és onnan egy vízszintszabályozott csatornán hajózik be a Balatonba. Úgy hallottam az RTL Fókusz forgatja a teljes szállítást és átépítést.
FOMA Creative Commons License 2002.07.24 0 0 1338
Ne félj, úszunk még egy darabig.:-) Igazságos Mátyásunk valóban a Tisza-tó és környéke attrakciója. Elég sűrűn megy, előzetesen telefonon érdemes egyeztetni. A Sellő Szegeden van, pénteken este ment sétahajóként, szombaton sajnos állt, nem jutottunk ki vele a Tiszára. Menetrendszerinti járat továbbra sincs Szegedről sem Csongrádra, sem Jugoszláviába.
Előzmény: trophy (1337)
trophy Creative Commons License 2002.07.24 0 0 1337
El ne süllyedjünk már!
Előzmény: trophy (1336)
trophy Creative Commons License 2002.07.22 0 0 1336
Köszi FOMA! Minden info érdekel. A Matthias Rex m/s közel állt hozzám...
Előzmény: FOMA (1335)
FOMA Creative Commons License 2002.07.22 0 0 1335
Köszi! Ha Kiss László, akkor valszeg Tiszacsege. A Tiszacsegéről induló utak 90 %-a Kiskörére irányul a Tisza-tavon, de a német csoportok imádják a tiszalöki zsilipelést, így néha felfelé is mennek. Délután felhívom Kiss Lászlót és pontosítom az infót.
Előzmény: trophy (1323)
trophy Creative Commons License 2002.07.22 0 0 1334
:)
Sajnos (nem sajnos) ez nem úgy megy, hogy elvégzel egy tanfolyamot, és holnaptól "kapitány" vagy.
Hoszzú kivárásos, ranglétrát végigjárok típusú képzés ez, és csak, ha bizonyos időket eltöltöttél bizonyos hajós képzettségi szinteken, aktív (behajózott) munkával, csak akkor mehetsz egyáltalán suliba, ami legrövidebb min. 3 hónap, aztán elméleti, gyakorlati vizsgák, összesen több, mint 10. És ha mindez megvan, az biztos, hogy te nem hajóvezetőként fogod rögtön továbbfolytatni friss papírral.

Pl.
tanuló matróz
hajós szolgálati könyv elkészülte
matróz - gépkezelő (sport és kedvtelési célú kisgéphajó vez.)
fedélzetmester
kormányos - uszálykormányos
géphajókormányos
hivatásos kisgéphajó vezető
hajóvezető "B"
hajóvezető "A"
hajóskapitány

Itt is egy egy szint között bizonyos időnek kell eltelni, és legalább egy meghatározott útszámot kell leigazolni azon az útvonalon, ahová később a képesítés fog szólni ahhoz, hogy egy szinttel feljebb léphess. Természetesen a szintek között vizsgák vannak, illetve a hajóvezetői szint előtt kötelező képzés.

Hajóvezetői vizsgatárgyak: (szinte hihetetlen)

Hajózási Szabályzat
Hajóvezetéstan V. szint
ADN veszélyes áruszállítás
Kereskedelmi és Rakodástechnikai ismeretek
Hajózási és fuvarozási Jogtan
Hajószerkezet és építéselmélet
Géptan
Földrajz, vízrajz, meteorológia, medermorfológia
Radarelmélet, radarhajós ismeretek
Vonalismeret (a behajózni kívánt teljes szakaszra)
Képesítési rendeletek
URH rádió elmélet és kezelés
Idegen nyelv szakmai vizsga (német, vagy orosz választás szerint)
Környezetvédelem
Tűzvédelem, munkavédelem
Elsősegélynyújtás
Ezekből írásbeli-szóbeli.

És a gyakorlati vizsgák.

Ja és egy HV tanfolyam ára kb. 170-200e HUF. Képzés évente, vagy kétévente indul, olyan 15-20 fős létszámokkal.

Előzmény: mingma (1333)
mingma Creative Commons License 2002.07.21 0 0 1333
Sziasztok!
Szeretnék hajót vezetni ( szárnyas vagy nagy utasszállító ). Hol indulnak
ilyen képzések? Nagyon drága mulatság egy ilyen iskola?
Mingma
trophy Creative Commons License 2002.07.20 0 0 1332
Ott a pirospont! Egész pontosan az Alduna régi latin neve. Én sem tudtam, engem is úgy homályosítottak fel.
Előzmény: DLala (1331)
DLala Creative Commons License 2002.07.19 0 0 1331
Ister a Duna régi latin neve. Ha minden igaz.
Fejből, nem könyvből...
Bocs, hogy belepofázok itt, most jöttem haza a Balatonról, nagyon alacsony a víz, de nagy a hajóforgalom. Most éppen a Kékszalag megy...
Előzmény: trophy (1329)
trophy Creative Commons License 2002.07.19 0 0 1330
Számomra az egyik legszebb klasszikus hajóforma típus. Talán a Moldavia a legszebb. Az orra! hmmmm

Még Viking! Még!
:)

Előzmény: viking star (1326)
trophy Creative Commons License 2002.07.19 0 0 1329
Szia Viking!

Az ott is volt már majd egy hónapja, és kb. ebben a kibelezett állapotában ott is lesz egy darabig, viszont a Millenium II. üzembe állt, és elkészült a harmadik nemrég megérkezett moszkva, Ister névre hallgat, és a Jászain áll.

Ápropó: pirospont annak aki megmondja mit jelent az Ister szó!
(hallom a lexikonok lapjainak suhogását...)

:)

Előzmény: viking star (1328)
viking star Creative Commons License 2002.07.19 0 0 1328
Kihozták a másik friss Moszkvát is, a Monarchia (ex. Szent Ferenc) mellé került.
viking star Creative Commons License 2002.07.19 0 0 1327
Ja, ilyenek előfordulnak, még a 'nagyobbaknál' is. Egyszer a Kossuth tér környékén voltam, mikor az Amadeus szépen hasított felfelé, majd a Lánchídnál megállt, és tolatva visszacsorgott. Tíz perc után újra felfele...
Tavaly a Viking Starral is megtörtént majdnem hasonló, épp Pozsonyból indultunk volna felfele, mikor szóltak, hogy az Esmeralda utasai kolbászolnak odalenn, az alsó fedélzeten. Kabinjukat keresték, eltévesztvén a hajót. Mókás lett volna, mi felfelé indulunk, az Esmeralda lefelé, a túristák meg csak néznek...
Előzmény: chrta (1324)
viking star Creative Commons License 2002.07.19 0 0 1326
Örülök, hogy tetszik! Megcsináltam a Sofia-t is(ezt már 'muszájból'), kicsit részletesebben, de kevesebb színnel.
/www.ingyennet.hu/~vhajo/
Előzmény: trophy (1322)
trophy Creative Commons License 2002.07.16 0 0 1325
Köszöneted átadom a Hullám hajóvezetőjének, nem annyira internetező típus... :)))
Előzmény: chrta (1324)
chrta Creative Commons License 2002.07.16 0 0 1324
verőfényeset!

a hullámmal én szombaton futottam össze, különjáratban vitt minket egom-bpest vonalon.
nagyon jó fej volt a kapitány, köszönet neki az útért! :))

ja, és volt egy aranyos jelenet is: elindulunk visegrádról, majd néhány perc múlva elhúz mellettünk valamelyik szárnyashajó (vagy a bíbic, vagy a vöcsök, már nem emléxem). épp eltűnne a kanyarban, amikor hirtelen lelassít, és egy diszkrét hátra arcot produkál, majd gőzerővel irány vissza visegrádra. aztán megint lehagyott minket.. :))
mi volt, lemaradtak az utasok? ;))))))
K.

Előzmény: trophy (1299)
trophy Creative Commons License 2002.07.15 0 0 1323
Kedves FOMA és Mindenki!

A Matthias Rex moszkva tip. szem. hajó a Tiszán van. Járja a Tiszát elsősorban csoportoknak különjáratként. Kiss László hajóvezető került rá, ha ez valakinek mond valamit. (nekem semmit)
Szerveznek helyi természetjárást a hajóval, erre a jegyár 2.100.- Ft / fő. Azt olvastam, hogy ahová befér a moszkva oda be is megy. :)
Nagyon megnézném a jó öreg Mátyást azon a vidéken....
FOMA ha van infod ne tartsd vissza magad megosztani velünk! :)

trophy Creative Commons License 2002.07.11 0 0 1322
:)))

Tök jó!

Előzmény: viking star (1321)
viking star Creative Commons License 2002.07.11 0 0 1321
Jó persze, nagy külömbségek nincsenek, egy család, azért nem teljesen egyformák. Tegnap lefirkantottam őket, nem hagyott nyugodni a dolog. http://www.ingyennet.hu/~vhajo Az első 'példány' a cég honlapján is megtalálható, más formában. Az adatok viszont nem pontosak.
Előzmény: trophy (1318)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.11 0 0 1320
Ha jól tudom, utoljára a Dunaföldvár volt Izmailban, 1999 tavaszán.
Előzmény: jakyg (1316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!