Láttam a Dunamenti Erőmű (Százhalombatta) vízkivételi művénél egy érdekes lapátkererekes gőzöst. Ha jól emlékszem a neve: Zoltán.
Mit lehet erről tudni ?
A vízi is és a légi is. 840-nél már nem nagyon férünk el a hidak alatt, legalábbis nagyon behúzott nyakkal.
Képzeljétek mi embertömeg lesz a tüzijáték alatt a felső rakparton így, hogy az alsó rakpartok víz alatt lesznek.
Ez amit leírtál Füredi helyzetkép kísértetiesen emlékeztet a budapesti Vigadó tér-Petőfi tér szakaszra, és ez annyira mosolyogtató. Itt is 4 cég verseng az arra sétáló külföldi kegyeiért, különböző méretű reklámtáblákkal, "élőszóval", prospektusokkal, és vonzó, színes programcsomagokkal.
Mahart, Legenda, BKV, Dunayacht egymástól 50 méteres távolságban. :)
Bizony megérkezett, Kilitiben van. Mondogatták is a Mahartosok (bocs, mostmár BHRT), hogy ez már igazi konkurencia, mostmár tényleg tartani kell a Sándortól. A hajósfeleségek szerint viszont ha továbbra is ilyen szemérmetlen áron szállít a Sándor, hamar befuccsol.
Nos, a tények. Füreden hat hajó is nyomul a germánra. Ahogy kimegy az emberfia a kikötőbe, a Vanyolai-stáb emberei máris élőszóval csalogatják az egyórás promenadenfahrtra. Pörög a Szabadi vízibusz meg a volt vízügyes hajó (igazán adhatna már valami nevet neki a tulaj). Kénytelenek is élőszóval dolgozni, merthogy a hangosbemondó a konkurenciát nyomja. A Nautika a Lillafüred meg az Őszöd vitorlásokkal száll harcba, a Tünde m/s is nagyon aktív (nem tudom kié, nincs rajta a tulaj neve), aztán ott van még a Kelén is, mint zászlóshajó.
Ezenkívül majdnem óránként van hajó Tihanyba. lehet válogatni katamaránból, kishajóból (vízibusz), nagyhajóból (Bakony, Balaton).
Pazar.
Namost ha ide még bejön a Jókai, a mostani enyhe túlkínálatból szépen átmegyünk háborúba. Apró jelek már vannak...
Egyszóval Füreden voltam pár napig. Alulról is víz, felülről is víz... A Tagore sétányon pl. bokáig állhattak a vízben a borhetelők. Napokig délnyugati, sőt délkeleti vihar volt, ami bizony szokatlan. Viszont legalább jutott a vízből a Balatonba is, már nagyon ráfért.
630-ig leengedett kerékkállással átfértek a híd alatt?
A Sexhajóra megvan az elegendő személyzet? :) biztos? Akár matróznak is elmegyek ez alkalommal, ha nagyon kéritek! :))))
Köszi az érdeklődést jól vagyunk. Még vasárnap volt egy 550 fős bulink most pedig készülünk a vasárnapi SEX HAJÓra. Természetesen míg nyíthatóak nem leszne a hidak addig nem tudunk 630-as víz felett mozogni, de azért a programokat megtartjuk / tűzijátékon is lesz egy nagy bulink.
Ja, elcsúsztam egy hozzászólásnyival. A Mozart és a Donauprinzessin kétszer volt a Passau-Constanta vonalon, a három Phoenixes ukrán és az Arosa Donna pedig már két hónapja rendszeresen járkálnak Passau és a Dunadelta közt. Az Oltenita talán csak Bukarest vonaláig megy. Sőt, testvére, a rég nem látott Carpati is felmerészkedett Pestig a múlt héten.
Bizony van egy kis torlódás. A Viking Danube még lejöt tegnap délután, azt mondták a srácok, talán a hét vége felé felmehetnek. A Viking Fidelio is már itt van vasárnap óta, Viking Starocskánk pedig Pozsonyban kényszerült letáborozni. Szerda körül egyébként néhány hajó (Primadonna ex.D.Queen, TKörner)lejött egy pár napra vesztegelgetni, de ők még úgy gondolták, átférnek.
jakyg: idén már nem jöttek le, csak a RAria, fel is ment csütörtökön, még épp hogy el tudott 'menekülni'.
Viking Star! Torlódnak a nemzetközin rendesen mi? Jópáran visszafordultak, látom a Fidelio is itt ragadt. A nevedről elnevezett hajó (vagy fordítva?:) is vesztegel már jó ideje Passau alatt.
Szerda éjjel 615-ös víznél kiönt a rakpartokra, onnantól csak a nemzetközi, a Neru park, és a Margitszigeten lévő budapesti pontonok lesznek használhatók. A mostani prognózis szerint Bp. 820-szal tetőzhet 17-18-án. Szép lesz az augusztus 20-i program, ha a hajók egy része nem fér át a Lánchíd alatt.
A magasabb teherhajók már idáig sem tudnak eljutni, mert északról az Északi vasúti híd alacsonyabb, mint a Lánchíd, mert 600-as víz felett a Margitsziget visszaduzzaszt.
Európa! Veletek mi lesz? Már Úgy látom most sem tudtok menni?
Trophy, koszi a valaszt!
Akkor tudom miert kinlodtam annyit a tavalyi Vizikarnevalon a Lanc-hidi szakaszon felfele. Igaz akkor eros szembeszel is volt.
A Lánchíd-Szabadság-híd szelvényében a legnagyobb a folyás, de pontos sebességet nem lehet mondani, mert leginkább vízállásfüggő. Most a nagyvízben (budapesti 610-es) elérheti a 8-9 km/h sebességet is a fenti szakaszon. Ez természetesen alacsonyabb, ahol a mederszélesség kevésbé szabályozott.
Tűzoltóbázis nélkül marad a Duna belvárosi szakasza
• Szerző: S. I.
Egyelőre nem lesz állandó bázisuk a fővárosi tűzoltóknak a belvárosi Duna-szakaszon. Pedig hajójukkal számos feladatot kell teljesíteniük a folyón, például, ha valaki a hídról a vízbe veti magát. Mint beszámoltunk róla, az általuk kiszemelt, egyetlen megszerezhető, a honvédségtől leszerelt lakóhajót az ÁPV Rt. pénzzé tette.
Egy vontatóhajó, egy csapatszállító hajó, két üzemanyag-szállító uszály és egy parancsnoki motorcsónak társaságában kalapács alá került az 580005 lajstromszámú lakóhajó. A Honvéd Folyami Flottilla felszámolása miatt a minisztérium több, a flottillánál rendszeresített eszköz elárverezését határozta el. A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság már tavaly kérte, hogy az állóhajót hajózóállományuk elhelyezésére, valamint a hajó kikötési gondjainak megoldására megkaphassa.
Kiderült azonban, hogy önkormányzati szervezet közvetlenül nem kaphatja meg állami költségvetési szervezet feleslegessé vált értékeit. A tűzoltóság azonban megtalálta a megoldást, így a belügyi tárcához tartozó katasztrófavédelem mint országos hatáskörű szervezet vehette volna át a HM-től az állóhajót, amelyet már átadhatott volna használatba a fővárosi tűzoltóknak.
Ez év tavaszán Bende Péter tábornok még bizakodóan számolhatott be róla, egy év után nem kizárt, hogy hajójuk hamarosan valamelyik híd közelében várhat bevetésre. A legkorszerűbb technikát képviselő, tavaly augusztusban rendszerbe állított tűzoltóhajó egyelőre páratlan Magyarországon. A 115 millió forintos, 55 százalékban a BM, 45 százalékban pedig a főváros támogatásával beszerzett hajó ugyanis nélkülözhetetlen a fővárosban. Fenékradarja roncsok felkutatására is alkalmas, de vízbe került járművek is kiemelhetők, sőt partra szállíthatók vele. Szivattyúi huszonnégy vízsugár táplálására alkalmasak, tehát part közeli tüzek oltására is használható a hajó, amely egyszerre harmincöt tűzoltót képes a bevetés helyszínére szállítani.
A jármű egyetlen hátránya, hogy a belvárosi Duna-szakasz megközelítéséhez legalább fél órára van szüksége. Jobb híján ugyanis a flottilla újpesti öblében horgonyoz. Személyzete ugyancsak a IV. kerületi tűzoltólaktanyában várja a riasztást. Bár ők percek alatt az öbölbe jutnak, ott a folyami zár eltávolítása, valamint a belváros megközelítése hosszú percekbe, akár fél órába is telhet. Ez a késedelem végzetes lehet, hiszen csak ez évben huszonötször riasztották a fővárosi tűzoltókat hídra felmászott ember mentéséhez. Közülük csak egy hölgy ugrott le, május 6-án a Lánchíd pesti hídfőjéről. A hajó szinte minden alkalommal biztosítja a helyszínt, hogy szükség esetén azonnal megkezdhesse a vízbe ugrott ember keresését. Részt vett már viharba került kajakos gyerekek mentésében, hídlábnak ütközött hajó kiszabadításában és hajótűz oltásában, de mentettek már embereket égő motorcsónakból is.
A belvárosi Duna-szakaszról indulva minimálisra csökkenhetne a riasztástól a beavatkozás megkezdéséig eltelt idő. Ehhez azonban bázis szükséges valamelyik híd közelében, amelyhez nélkülözhetetlen egy kikötésre is alkalmas lakóhajó. Az egyetlen megszerezhető ilyen úszó alkalmatosságot június végén elárverezték. A HM Vagyonkezelő Rt. illetékese azonban, mint üzleti titkot, nem árulhatta el, hogy a kilencmillió forintos kikiáltási árért egyetlen licitáló vette-e meg, vagy többen alkudtak a még drágábban elkelt hajóra. Azt sem lehet tudni, hogy a vásárló szállodát, éttermet, esetleg autószalont üzemeltet-e majd a Dunán, vagy a divatnak hódolva lakássá alakítja-e a hajót. A fővárosi tűzoltóknak belátható időn belül azonban biztosan nem lesz bevetésre alkalmas bázisuk a főváros szívében.
(annyit hozzáfűznék, hogy általában, mire a helyszínre ér egy-egy eseménynél a Szent Flórián motoros, addigra a kárhelyet/eseményt a vizirendészet már fel is számolta. A tűzoltóhajó vonuláskor olyan elképesztő nagy hullámokat csinál, hogy szaggatja széjjel az összes belterületi úszóművet, veszélyezteti a személyhajók utasforgalmát -ki be szállítás-. Talán ezek miatt, amik persze a statisztikában nem szerepelnek méginkább el kéne gondolkodni, hogy biztos a Flottila-öbölben vannak e a legjobb helyen...)
A River Symphony (y-nal mindkettő) valóban sokat jött épülésének évében, mert a holland Feenstra Rijn Lijn volt a chartererje, mivel az ő Calypsojukra és Rembrandtjukra szükség volt a Rajnán. A hajó egyébként az amerikai Grand Circle Travel utazási iroda 'Private fleet'-jéhez tartozik, azaz nem egyedi hajó, hanem többedmagával hasít. //egyébként hozzájuk került az egykori Europe Cruise Line hajója a Blue Danube, ma Fidelio// A rá következő években öt testvérével(R.Melody,R.Harmony,R.Rhapsody,R.Concerto,R.Adagio) cirkált három útvonalon (Basel-Antwerpen,Bécs-Amsterdam,BP-Regensburg) úgy, hogy mindegyik hajó, mindből teljesítsen, így évi kb. két-három alkalommal mindhat hajó megfordult Pesten. (ezért láttad azt a formát, más névvel). Idén azonban csak a vadonatúj River Aria kapta a Pestet is érintő utat, kevés jelentkező miatt. (ezért látható most csak ez). Egyébként az Aria szerdán a kora reggeli órákban ott fog "figyelni" a Nemzetközin, csütörtökön pedig dél környékén láthatod áthaladni a városon hegymenetben...
Sziasztok! Nem vagyok hajós, de rábukkantam erre
a "topic"ra, és lenne egy kérdésem. 1998-ban rendszeresen /hetente/ láttam BP-re érkezni egy számomra rendkívül szép hajót, nevezetesen River Simphony, amit azóta sose láttam, illetve lehet, hogy láttam a későbbi években, csak más néven(?), nem jön mostanában, vagy csak én járok arrafelé keveset??
Köszönöm hozzászólásodat, bár megjegyzem, én csak közvetitenék, nem pedig hajókázni szeretnék.
Ráadásul ezt hajót nem belföldön szeretnék majd használni.