Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.08.15 0 0 1377
Vasárnap Felutazunk pestre megtekinteni a vízállást. Szerintetek megy a menetrend szerinti hajó esztergom felé?
Miksai Creative Commons License 2002.08.15 0 0 1376
Hello mindenkinek !

Láttam a Dunamenti Erőmű (Százhalombatta) vízkivételi művénél egy érdekes lapátkererekes gőzöst. Ha jól emlékszem a neve: Zoltán.
Mit lehet erről tudni ?

trophy Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1375
Nem volt OFF, szerepelt a mondatodban a Duna szó! :)))

Előzmény: Zolcsi67 (1374)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1374
A Sláger rádió hírei szerint a légiparádé nem marad el, csak nem lesznek ejtőernyős ugrások a Dunába.
Bocs, ez itt OFF volt.
Előzmény: trophy (1373)
trophy Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1373
A vízi is és a légi is. 840-nél már nem nagyon férünk el a hidak alatt, legalábbis nagyon behúzott nyakkal.
Képzeljétek mi embertömeg lesz a tüzijáték alatt a felső rakparton így, hogy az alsó rakpartok víz alatt lesznek.
Előzmény: DLala (1372)
DLala Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1372
Bejelentették, hogy biztosan elmarad a víziparádé 20-án.
FOMA Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1371
Szegeden meg a turistának kell vadászni a hajóra.:-( A hajóállomáson jó esetben krétával kiírják, hogy mikor megy sétahajó.
Előzmény: trophy (1370)
trophy Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1370
Ez amit leírtál Füredi helyzetkép kísértetiesen emlékeztet a budapesti Vigadó tér-Petőfi tér szakaszra, és ez annyira mosolyogtató. Itt is 4 cég verseng az arra sétáló külföldi kegyeiért, különböző méretű reklámtáblákkal, "élőszóval", prospektusokkal, és vonzó, színes programcsomagokkal.
Mahart, Legenda, BKV, Dunayacht egymástól 50 méteres távolságban. :)
Előzmény: DLala (1369)
DLala Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1369
Bizony megérkezett, Kilitiben van. Mondogatták is a Mahartosok (bocs, mostmár BHRT), hogy ez már igazi konkurencia, mostmár tényleg tartani kell a Sándortól. A hajósfeleségek szerint viszont ha továbbra is ilyen szemérmetlen áron szállít a Sándor, hamar befuccsol.
Nos, a tények. Füreden hat hajó is nyomul a germánra. Ahogy kimegy az emberfia a kikötőbe, a Vanyolai-stáb emberei máris élőszóval csalogatják az egyórás promenadenfahrtra. Pörög a Szabadi vízibusz meg a volt vízügyes hajó (igazán adhatna már valami nevet neki a tulaj). Kénytelenek is élőszóval dolgozni, merthogy a hangosbemondó a konkurenciát nyomja. A Nautika a Lillafüred meg az Őszöd vitorlásokkal száll harcba, a Tünde m/s is nagyon aktív (nem tudom kié, nincs rajta a tulaj neve), aztán ott van még a Kelén is, mint zászlóshajó.
Ezenkívül majdnem óránként van hajó Tihanyba. lehet válogatni katamaránból, kishajóból (vízibusz), nagyhajóból (Bakony, Balaton).
Pazar.
Namost ha ide még bejön a Jókai, a mostani enyhe túlkínálatból szépen átmegyünk háborúba. Apró jelek már vannak...

Egyszóval Füreden voltam pár napig. Alulról is víz, felülről is víz... A Tagore sétányon pl. bokáig állhattak a vízben a borhetelők. Napokig délnyugati, sőt délkeleti vihar volt, ami bizony szokatlan. Viszont legalább jutott a vízből a Balatonba is, már nagyon ráfért.

Előzmény: FOMA (1365)
trophy Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1368
Hallottam én is FOMA az infot, volt is ott ismerősöm, de persze fényképezőt nem vitt.
Nem tudod a TV-ben mikor lesz?
Előzmény: FOMA (1365)
trophy Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1367
630-ig leengedett kerékkállással átfértek a híd alatt?
A Sexhajóra megvan az elegendő személyzet? :) biztos? Akár matróznak is elmegyek ez alkalommal, ha nagyon kéritek! :))))

De ha nem, majd úgyis vizen leszek! :)

Előzmény: európa (1366)
európa Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1366
Köszi az érdeklődést jól vagyunk. Még vasárnap volt egy 550 fős bulink most pedig készülünk a vasárnapi SEX HAJÓra. Természetesen míg nyíthatóak nem leszne a hidak addig nem tudunk 630-as víz felett mozogni, de azért a programokat megtartjuk / tűzijátékon is lesz egy nagy bulink.
Előzmény: trophy (1362)
FOMA Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1365
A nagy árvíz közepette a Jókai száraz lábbal megkerülte a Siót és megérkezett a Balatonra.:-)
viking star Creative Commons License 2002.08.13 0 0 1364
Ja, elcsúsztam egy hozzászólásnyival. A Mozart és a Donauprinzessin kétszer volt a Passau-Constanta vonalon, a három Phoenixes ukrán és az Arosa Donna pedig már két hónapja rendszeresen járkálnak Passau és a Dunadelta közt. Az Oltenita talán csak Bukarest vonaláig megy. Sőt, testvére, a rég nem látott Carpati is felmerészkedett Pestig a múlt héten.
Előzmény: jakyg (1356)
viking star Creative Commons License 2002.08.13 0 0 1363
Bizony van egy kis torlódás. A Viking Danube még lejöt tegnap délután, azt mondták a srácok, talán a hét vége felé felmehetnek. A Viking Fidelio is már itt van vasárnap óta, Viking Starocskánk pedig Pozsonyban kényszerült letáborozni. Szerda körül egyébként néhány hajó (Primadonna ex.D.Queen, TKörner)lejött egy pár napra vesztegelgetni, de ők még úgy gondolták, átférnek.
jakyg: idén már nem jöttek le, csak a RAria, fel is ment csütörtökön, még épp hogy el tudott 'menekülni'.
Előzmény: trophy (1362)
trophy Creative Commons License 2002.08.13 0 0 1362
Jön az évszázad árvize, és Ti meg sem mukkantok?

Viking Star! Torlódnak a nemzetközin rendesen mi? Jópáran visszafordultak, látom a Fidelio is itt ragadt. A nevedről elnevezett hajó (vagy fordítva?:) is vesztegel már jó ideje Passau alatt.
Szerda éjjel 615-ös víznél kiönt a rakpartokra, onnantól csak a nemzetközi, a Neru park, és a Margitszigeten lévő budapesti pontonok lesznek használhatók. A mostani prognózis szerint Bp. 820-szal tetőzhet 17-18-án. Szép lesz az augusztus 20-i program, ha a hajók egy része nem fér át a Lánchíd alatt.
A magasabb teherhajók már idáig sem tudnak eljutni, mert északról az Északi vasúti híd alacsonyabb, mint a Lánchíd, mert 600-as víz felett a Margitsziget visszaduzzaszt.

Európa! Veletek mi lesz? Már Úgy látom most sem tudtok menni?

Muity Mijo Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1361

Úgy tűnik, ez a leglátogatottabb hajós topik, így itt említem meg.
Az egyik haverom értékesítené az alábbi folyami hajóját.

Az adatai itt* találhatók.

Van még egy, mely szárazon van felállítva, itt* látható, de ez felújításra szorul.
Egyéb info: mijo@baja.hu

dunaorult Creative Commons License 2002.08.11 0 0 1360
Trophy, koszi a valaszt!
Akkor tudom miert kinlodtam annyit a tavalyi Vizikarnevalon a Lanc-hidi szakaszon felfele. Igaz akkor eros szembeszel is volt.
trophy Creative Commons License 2002.08.11 0 0 1359
A Lánchíd-Szabadság-híd szelvényében a legnagyobb a folyás, de pontos sebességet nem lehet mondani, mert leginkább vízállásfüggő. Most a nagyvízben (budapesti 610-es) elérheti a 8-9 km/h sebességet is a fenti szakaszon. Ez természetesen alacsonyabb, ahol a mederszélesség kevésbé szabályozott.
Előzmény: dunaorult (1358)
dunaorult Creative Commons License 2002.08.10 0 0 1358
Udvozlok mindenkit!

Ki tudna nekem megmondani, hogy a budapesti dunaszakaszon mekkora a folyo legnagyobb sebessege?

trophy Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1357
A Népszabadság cikke:

Tűzoltóbázis nélkül marad a Duna belvárosi szakasza

• Szerző: S. I.

Egyelőre nem lesz állandó bázisuk a fővárosi tűzoltóknak a belvárosi Duna-szakaszon. Pedig hajójukkal számos feladatot kell teljesíteniük a folyón, például, ha valaki a hídról a vízbe veti magát. Mint beszámoltunk róla, az általuk kiszemelt, egyetlen megszerezhető, a honvédségtől leszerelt lakóhajót az ÁPV Rt. pénzzé tette.

Egy vontatóhajó, egy csapatszállító hajó, két üzemanyag-szállító uszály és egy parancsnoki motorcsónak társaságában kalapács alá került az 580005 lajstromszámú lakóhajó. A Honvéd Folyami Flottilla felszámolása miatt a minisztérium több, a flottillánál rendszeresített eszköz elárverezését határozta el. A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság már tavaly kérte, hogy az állóhajót hajózóállományuk elhelyezésére, valamint a hajó kikötési gondjainak megoldására megkaphassa.

Kiderült azonban, hogy önkormányzati szervezet közvetlenül nem kaphatja meg állami költségvetési szervezet feleslegessé vált értékeit. A tűzoltóság azonban megtalálta a megoldást, így a belügyi tárcához tartozó katasztrófavédelem mint országos hatáskörű szervezet vehette volna át a HM-től az állóhajót, amelyet már átadhatott volna használatba a fővárosi tűzoltóknak.

Ez év tavaszán Bende Péter tábornok még bizakodóan számolhatott be róla, egy év után nem kizárt, hogy hajójuk hamarosan valamelyik híd közelében várhat bevetésre. A legkorszerűbb technikát képviselő, tavaly augusztusban rendszerbe állított tűzoltóhajó egyelőre páratlan Magyarországon. A 115 millió forintos, 55 százalékban a BM, 45 százalékban pedig a főváros támogatásával beszerzett hajó ugyanis nélkülözhetetlen a fővárosban. Fenékradarja roncsok felkutatására is alkalmas, de vízbe került járművek is kiemelhetők, sőt partra szállíthatók vele. Szivattyúi huszonnégy vízsugár táplálására alkalmasak, tehát part közeli tüzek oltására is használható a hajó, amely egyszerre harmincöt tűzoltót képes a bevetés helyszínére szállítani.

A jármű egyetlen hátránya, hogy a belvárosi Duna-szakasz megközelítéséhez legalább fél órára van szüksége. Jobb híján ugyanis a flottilla újpesti öblében horgonyoz. Személyzete ugyancsak a IV. kerületi tűzoltólaktanyában várja a riasztást. Bár ők percek alatt az öbölbe jutnak, ott a folyami zár eltávolítása, valamint a belváros megközelítése hosszú percekbe, akár fél órába is telhet. Ez a késedelem végzetes lehet, hiszen csak ez évben huszonötször riasztották a fővárosi tűzoltókat hídra felmászott ember mentéséhez. Közülük csak egy hölgy ugrott le, május 6-án a Lánchíd pesti hídfőjéről. A hajó szinte minden alkalommal biztosítja a helyszínt, hogy szükség esetén azonnal megkezdhesse a vízbe ugrott ember keresését. Részt vett már viharba került kajakos gyerekek mentésében, hídlábnak ütközött hajó kiszabadításában és hajótűz oltásában, de mentettek már embereket égő motorcsónakból is.

A belvárosi Duna-szakaszról indulva minimálisra csökkenhetne a riasztástól a beavatkozás megkezdéséig eltelt idő. Ehhez azonban bázis szükséges valamelyik híd közelében, amelyhez nélkülözhetetlen egy kikötésre is alkalmas lakóhajó. Az egyetlen megszerezhető ilyen úszó alkalmatosságot június végén elárverezték. A HM Vagyonkezelő Rt. illetékese azonban, mint üzleti titkot, nem árulhatta el, hogy a kilencmillió forintos kikiáltási árért egyetlen licitáló vette-e meg, vagy többen alkudtak a még drágábban elkelt hajóra. Azt sem lehet tudni, hogy a vásárló szállodát, éttermet, esetleg autószalont üzemeltet-e majd a Dunán, vagy a divatnak hódolva lakássá alakítja-e a hajót. A fővárosi tűzoltóknak belátható időn belül azonban biztosan nem lesz bevetésre alkalmas bázisuk a főváros szívében.

(annyit hozzáfűznék, hogy általában, mire a helyszínre ér egy-egy eseménynél a Szent Flórián motoros, addigra a kárhelyet/eseményt a vizirendészet már fel is számolta. A tűzoltóhajó vonuláskor olyan elképesztő nagy hullámokat csinál, hogy szaggatja széjjel az összes belterületi úszóművet, veszélyezteti a személyhajók utasforgalmát -ki be szállítás-. Talán ezek miatt, amik persze a statisztikában nem szerepelnek méginkább el kéne gondolkodni, hogy biztos a Flottila-öbölben vannak e a legjobb helyen...)

jakyg Creative Commons License 2002.08.06 0 0 1356
Nem, nem láttam őket. Rendszeresen járnak lefelé??
Előzmény: viking star (1353)
riversimph Creative Commons License 2002.08.06 0 0 1355
Kösz, megnézem!
Előzmény: viking star (1354)
viking star Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1354
A River Symphony (y-nal mindkettő) valóban sokat jött épülésének évében, mert a holland Feenstra Rijn Lijn volt a chartererje, mivel az ő Calypsojukra és Rembrandtjukra szükség volt a Rajnán. A hajó egyébként az amerikai Grand Circle Travel utazási iroda 'Private fleet'-jéhez tartozik, azaz nem egyedi hajó, hanem többedmagával hasít. //egyébként hozzájuk került az egykori Europe Cruise Line hajója a Blue Danube, ma Fidelio// A rá következő években öt testvérével(R.Melody,R.Harmony,R.Rhapsody,R.Concerto,R.Adagio) cirkált három útvonalon (Basel-Antwerpen,Bécs-Amsterdam,BP-Regensburg) úgy, hogy mindegyik hajó, mindből teljesítsen, így évi kb. két-három alkalommal mindhat hajó megfordult Pesten. (ezért láttad azt a formát, más névvel). Idén azonban csak a vadonatúj River Aria kapta a Pestet is érintő utat, kevés jelentkező miatt. (ezért látható most csak ez). Egyébként az Aria szerdán a kora reggeli órákban ott fog "figyelni" a Nemzetközin, csütörtökön pedig dél környékén láthatod áthaladni a városon hegymenetben...
Előzmény: riversimph (1352)
viking star Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1353
Szia Jakyg! Nem láttad arrafelé a Mozart-ot, Ukrainát, Volgát, ilyesmit? Az elmúlt hónapokban rendszeresen járkáltak arrafelé. Megszűnt a blokád?
Előzmény: jakyg (1343)
riversimph Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1352
Sziasztok! Nem vagyok hajós, de rábukkantam erre
a "topic"ra, és lenne egy kérdésem. 1998-ban rendszeresen /hetente/ láttam BP-re érkezni egy számomra rendkívül szép hajót, nevezetesen River Simphony, amit azóta sose láttam, illetve lehet, hogy láttam a későbbi években, csak más néven(?), nem jön mostanában, vagy csak én járok arrafelé keveset??
viking star Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1351
Köszi!Próbálkozom. Megvan a Moldavija is, bár kicsit béna lett, még javítgatom majd.
Előzmény: trophy (1330)
elsava Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1350
Hello Trophy,

Köszönöm hozzászólásodat, bár megjegyzem, én csak közvetitenék, nem pedig hajókázni szeretnék.
Ráadásul ezt hajót nem belföldön szeretnék majd használni.

Üdv

elsava

Előzmény: trophy (1348)
FOMA Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1349
15-20 főhöz nem is kell akkora. Bőven megteszi egy Katalin II.-höz hasonló, ahhoz elég a kihajóvezetői engedély.
Előzmény: elsava (1347)
trophy Creative Commons License 2002.08.05 0 0 1348
Szia!

A 20-25 m hossz már nem kisgéphajó, nem is vezethető, csak min. "B" kategóriás nagygéphajó vezető képesítéssel.
Üdv!

Előzmény: elsava (1347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!