Keresés

Részletes keresés

malazs Creative Commons License 2017.11.15 0 0 92146

32138=92138

Sorry

Előzmény: malazs (92145)
malazs Creative Commons License 2017.11.15 0 0 92145

A #92141 HSZ-ben igen, viszont a #32138-ban nem igazán, arra reagált XANTI olvtárs is ;-)

Előzmény: Surda39 (92144)
Surda39 Creative Commons License 2017.11.15 0 1 92144

Hát, akik megfelelő (élet)tapasztalattal rendelkeznek itt a topikban (a koruknál fogva), azok mind felismerték, hogy a klasszikus repülős viccből van az idézet, bár én úgy ismertem, hogy "mindig csak lassan, alacsonyan, a fal mellett"...

Előzmény: malazs (92143)
malazs Creative Commons License 2017.11.14 -2 0 92143

Csak nem tudtad kihagyni?! Nah ez volt a faszság! Mindenki másnak sikerült megértenie ;-) Vagy nem akartad, vagy csak jólesett kötekedni.

Amennyiben jól rémlik nem egy sérült gépet repültek már át hasonlóan,sőt ha jól rémlik még MALÉV gép is jött ily módon haza.

Előzmény: Törölt nick (92141)
elemes Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92142

nemár :)

 

természetesen nem a tűzveszély miatt, haha.

hanem azért, mert kisebb a gép terhelése.

de attól még át kell vizsgálni a törzskereteket jól.

mert ugye, ez nem olyan, mint a csótány, hogy ha levágjuk a fejét akkor még napokig él (és végül éhenpusztul) szóval ez nem fog megérkezni ha a gép orra menet közben leesik, 

Előzmény: Törölt nick (92138)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92141

Gondolom mindenképp 3000 méter alatt, hermetizálás/belső nyomás miatt. Így már a sebesség is jóval kisebb. De nyilván nem átesés környékén laffogva.

 

jaja :-) csak nem tudtam kihagyni

 

mit mond a kezdo pilotanak az ot felto anyukaja?

kisfiam, mindig csak alacsonyan repulj es lassan!

Előzmény: XANTIi (92139)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.14 0 1 92139

Gondolom mindenképp 3000 méter alatt, hermetizálás/belső nyomás miatt. Így már a sebesség is jóval kisebb. De nyilván nem átesés környékén laffogva.

Előzmény: Törölt nick (92138)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.14 0 2 92138

Alacsony magasságon, alacsony sebességgel amennyiben a szakértők repképesnek mondják (ha nem így lesz, nem engedik úgysem) a legközelebbi javító bázisig átrepülhető.

 

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjajajajajjjajj :-) ez fajt

 

ahogy lentebb irta valaki, lehetoleg ne is sokat tankoljon, mert az tuzveszelyes lenne!

Előzmény: malazs (92132)
C200UF Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92137

Csak a felszallast kell kibirnia, a javitobazison mar szethullhat :)

Előzmény: XANTIi (92136)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.14 0 3 92136

Ezt nem a pilóta javadalmazása dönti el. Ha sajátja volna saját üzemeltetésben akkor sem! Annak, hogy 30 vagy 300 km-t tesz meg nincs sok jelentősége. Terhelési szempontból úgyis a fel és leszállás a kritikus.

Előzmény: trizs77 (92134)
elemes Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92135

Alacsony magasságon, alacsony sebességgel 

 

...továbbá üres raktérrel és pár liter üzemanyaggal.

Előzmény: malazs (92132)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.14 -1 0 92134

Amire nekem nagyon kikerekedett a szemem az az, hogy felmerül ilyen szerkezeti sérüléssel a javításra elrepülés kérdése.

 

----------------

 

Oda, légvonalban 32 km-re van Liege repülőtere, ahol minden ilyet tudnak javítani, amit helyben biztosan nem.

 

Szerintem van az az összeg, amiért egy jogosítással rendelkező pilóta felszáll még ilyen sérült géppel is, hogy megtegyen 30 km-t.

Nem veszélytelen.

De megoldható.

 

 

 

Előzmény: jim32 (92131)
XANTIi Creative Commons License 2017.11.14 0 1 92133

Ezt majd a gyártó és az üzemeltető mérnökei mérlegelik. Bízzál a szaktudásukban. Náluk jobban senki nem ismeri a vasat. Ez pont olyan eset mint a megsérült hajtányos átrepülés.

Előzmény: jim32 (92131)
malazs Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92132

Miért ne merülhetne fel?

 

Alacsony magasságon, alacsony sebességgel amennyiben a szakértők repképesnek mondják (ha nem így lesz, nem engedik úgysem) a legközelebbi javító bázisig átrepülhető.

Előzmény: jim32 (92131)
jim32 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92131

https://www.planespotters.net/airframe/Boeing/747/TC-ACR-Saudi-Arabian-Airlines/17xqsZYY

 

15 éves gépről van szó. 

 

Amire nekem nagyon kikerekedett a szemem az az, hogy felmerül ilyen szerkezeti sérüléssel a javításra elrepülés kérdése. Sajnos az ilyen híreknek nem nagyon van folytatása később, pedig nagyon érdekelne, hogy meg merik-e lépni ezt.

Előzmény: trizs77 (92128)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92130

Írja a cikk, hogy gyárilag teherszállítónak építették, felnyitható orral.

Előzmény: DAttis (92129)
DAttis Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92129

Számít a kor (na igen én amatőr szoktam ezt így gondolni) ha pld a hajtány új (újszerű) volt ?

Mondjuk a cargo gépek eleve "öregecske" masinák ha utasszállítóból alakították át, akkor utasszállítóként már rendesen hajtották

Előzmény: trizs77 (92128)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 92128

Hány éves már ez a gép?

 

 

Előzmény: jim32 (92125)
elemes Creative Commons License 2017.11.13 0 0 92127

hát ez jó kis ismert konstrukciós hiba.

el tudtam volna képzelni egy "egygombos" abortot direkt ilyen esetekre (ami kis sebességű külső hajtómű leállásnáll gombnyomásra befékezi az ellenoldali kerekeket) de hát nem vagyok én bőing.

Előzmény: jim32 (92125)
heted7 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 92126

Tényleg jó. Vagyis nekem is tetszik :)

Előzmény: jim32 (92125)
jim32 Creative Commons License 2017.11.13 0 1 92125
Jahno Creative Commons License 2017.11.13 0 11 92124

Repülő van, szerencsétlenség van, moderátort nem buziztad le, határeset.

Előzmény: trizs77 (92123)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.13 -1 0 92123

 

 Ez jó ide ?

 

 

Tragédia történt Kentuckyban, lezuhant egy kisrepülő.

 

A hatóságok szerint négy ember vesztette életét - írja a nypost.com.

Három ember szörnyethalt, a negyedik áldozat pedig a kórházban hunyt el.

A tragédia körülményeit még vizsgálják, egyelőre csak annyit tudni, hogy a gép darabokra tört.

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.12 -1 9 92122

Hát, akkor itt még várat magára a CRM. Láttunk már ilyet. A kapitány párszor tekintélyelv alapján földnek vezeti a gépet, aztán majd csak lesz változás. 

Előzmény: Leszállópálya (92121)
Leszállópálya Creative Commons License 2017.11.12 -9 0 92121

Hozzászólások törlése...

...1.1 Különösen tiltott...

...A kifejezetten erre a célra létrehozott alfórumokon kívüli, a moderálással vagy a moderátorokkal foglalkozó hozzászólások...

Leszállópálya Creative Commons License 2017.11.12 -9 0 92112

Befejeztük?!

Előzmény: f_zoli (92111)
Leszállópálya Creative Commons License 2017.11.12 -9 0 92109

http://forum.index.hu/moderaciosAlapelvek

Innentől pedig kérném ezt a témát itt lezárni!

Előzmény: Törölt nick (92107)
elemes Creative Commons License 2017.11.12 0 3 92108
  • szerencsétlenség
  • majdnem szerencsétlenség
  • (lehetséges) okok
  • hasznos tanulságok

tudod ez egy ilyen hely, a két fő téma a repülőszerencsétlenség illetve a moderáció.

Előzmény: Törölt nick (92107)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.12 0 9 92107

Aha. Tehát akkor csak is és kizárólag szerencsétlenség esetén írhatunk ide, mert egy rossz dologról szóló szakmai topik akkor jó, ha nem írnak bele, hiszen akkor nincs rossz dolog.

Ezek szerint a háborúkról szóló topikokba csak akkor szabad írni, ha potyognak a bombák. A gépkocsilopásról, ha reggel nincs a kocsi a ház előtt. A lábtörésről pedig ha gipszben vagyunk.

 

Viszont akkor légyszíves ne gumi szabályok legyenek, hanem kérünk pontos definíciót. Esemény, baleset, katasztrófa? Van-e értékhatár? Egy forgalmi okokból történt átstartolás jöhet-e, vagy kell, hogy valami gépsérülés legyen az ok? 

Előzmény: Leszállópálya (92105)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.11.12 0 8 92106

Végül is nincs még elég szabály meg korlát az életünkben, kell ide is pár. Viszlát.

Előzmény: Leszállópálya (92105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!