Hát, akik megfelelő (élet)tapasztalattal rendelkeznek itt a topikban (a koruknál fogva), azok mind felismerték, hogy a klasszikus repülős viccből van az idézet, bár én úgy ismertem, hogy "mindig csak lassan, alacsonyan, a fal mellett"...
de attól még át kell vizsgálni a törzskereteket jól.
mert ugye, ez nem olyan, mint a csótány, hogy ha levágjuk a fejét akkor még napokig él (és végül éhenpusztul) szóval ez nem fog megérkezni ha a gép orra menet közben leesik,
Alacsony magasságon, alacsony sebességgel amennyiben a szakértők repképesnek mondják (ha nem így lesz, nem engedik úgysem) a legközelebbi javító bázisig átrepülhető.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjajajajajjjajj :-) ez fajt
ahogy lentebb irta valaki, lehetoleg ne is sokat tankoljon, mert az tuzveszelyes lenne!
Ezt nem a pilóta javadalmazása dönti el. Ha sajátja volna saját üzemeltetésben akkor sem! Annak, hogy 30 vagy 300 km-t tesz meg nincs sok jelentősége. Terhelési szempontból úgyis a fel és leszállás a kritikus.
Ezt majd a gyártó és az üzemeltető mérnökei mérlegelik. Bízzál a szaktudásukban. Náluk jobban senki nem ismeri a vasat. Ez pont olyan eset mint a megsérült hajtányos átrepülés.
Alacsony magasságon, alacsony sebességgel amennyiben a szakértők repképesnek mondják (ha nem így lesz, nem engedik úgysem) a legközelebbi javító bázisig átrepülhető.
Amire nekem nagyon kikerekedett a szemem az az, hogy felmerül ilyen szerkezeti sérüléssel a javításra elrepülés kérdése. Sajnos az ilyen híreknek nem nagyon van folytatása később, pedig nagyon érdekelne, hogy meg merik-e lépni ezt.
el tudtam volna képzelni egy "egygombos" abortot direkt ilyen esetekre (ami kis sebességű külső hajtómű leállásnáll gombnyomásra befékezi az ellenoldali kerekeket) de hát nem vagyok én bőing.
Hát, akkor itt még várat magára a CRM. Láttunk már ilyet. A kapitány párszor tekintélyelv alapján földnek vezeti a gépet, aztán majd csak lesz változás.
Aha. Tehát akkor csak is és kizárólag szerencsétlenség esetén írhatunk ide, mert egy rossz dologról szóló szakmai topik akkor jó, ha nem írnak bele, hiszen akkor nincs rossz dolog.
Ezek szerint a háborúkról szóló topikokba csak akkor szabad írni, ha potyognak a bombák. A gépkocsilopásról, ha reggel nincs a kocsi a ház előtt. A lábtörésről pedig ha gipszben vagyunk.
Viszont akkor légyszíves ne gumi szabályok legyenek, hanem kérünk pontos definíciót. Esemény, baleset, katasztrófa? Van-e értékhatár? Egy forgalmi okokból történt átstartolás jöhet-e, vagy kell, hogy valami gépsérülés legyen az ok?